eitaa logo
کانال انجمن کادح
12 دنبال‌کننده
305 عکس
14 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
اسلام ... دستور دیگری درباره کار صادر نموده که برای ابد، عظمت حیاتی کار تثبیت شده است و آن دستور این است که: ارزش و حق کار را نمی توان با فرمول‌هائی در عرضه و تقاضای تصنعی کار یا با بهره‌برداری از اضطرار کارگر و مردم فعال تعیین نمود، بلکه باید رضایت واقعی او تحصیل گردد ، نه رضایت صوری و اضطراری. و چون اکثر افراد کارگر و فعال به جهت اشتغال فکری و تمرکز قوای دماغی به تحصیل وسائل ادامه زندگی، ارزش کار خود را نمی دانند، لذا اسلام  در قرآن مجید دستور اکید صادر می کند که: ● وَ لا تَبْخَسُوا النَّاسَ اَشْیائَهُمْ وَ لا تَعْثَوا فىِ الْأَرْضِ مُفْسِدینَ، و اشیاء مردم را بی ارزش نکنید و در روی زمین فساد به راه ‌‌‏نیندازید. ● وَ لا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ بَعْدَ اِصْلاحِها، و در روی زمین پس از آنکه اصلاح شده است، افساد ‌‌‏مکنید. در هر دو آیه ( منظور دو نوع جملات آیه است) پس از بیان ممنوعیت بی ارزش کردن کار و کالای مردم، ممنوعیت افساد در روی زمین را گوشزد می نماید. یعنی از ارزش انداختن کار مردم، افساد در روی زمین را در دنبال خود خواهد آورد.. @allameh_jafari @apmkadeh
چرا در اسلام حق معلم و مربی بیشتر از حق پدر و مادر است؟ برای اینکه معلم و مربی سازنده شخصیت اند و والدین سازنده شخص. @motahari_ir @apmkadeh
اين عشق حسين است و عاشقانه‏ ترين ترانه كه به ابن سعد مى ‏گويد با من بيا. اين‏ها حجّت ‏هاى خدا بر روى زمين هستند و ما را صدا مى‏ زنند. و سال‏ها است كه منتظرمان هستند و آن‏چه به يادگار مى‏ ماند همين صداى عشق است:   از صداى سخن عشق نديدم خوشتر  يادگارى كه در اين گنبد دوّار بماند.   @Einsad @apmkadeh
عبدالعظیم حسنی از امام هادی علیه السلام نقل می کند که یاد و نام ائمه اطهار در لحظه ای که جان در حال خارج شدن از بدن است به فریاد انسان می رسد؛ لذا انسان تا می تواند باید اسم این ذوات قدسی را تکرار کند و با آنها مانوس شود. مشرق نیوز ۹۵/۵/۳ @apmkadeh
باخبر شدیم متاسفانه بیماری آقا سید محمد نجفی، فرزند مرحوم   مدتی است شدت یافته و در ccu بستری هستند. امید است علاقه مندان مرحوم   برای شفا و بهبودی کامل ایشون دعا بفرمایند. @msaliagha
ای خوشا وقتی که بگشایم نظر در روی دوست سر نهم در خط جانان جان دهم بر بوی دوست من نشاطی را نمی‌جویم به جز اندوه عشق من بهشتی را نمی‌خواهم به غیر از کوی دوست کوثر من لعل ساقی جنت من روی یار لذت من صوت مطرب رغبت من سوی دوست شاخ گل در بند خواری از قد موزون یار ماه نو در عین خجلت از خم ابروی دوست گر بنازد بر سر شاهان عالم دور نیست کز شکار شرزه شیران می‌رسد آهوی دوست کس نکردی بار دیگر آرزوی زندگی گر نبودی در قیامت قامت دل‌جوی دوست بر شهیدان محبت آفرین بادا که بود کار ایشان آفرین بر قوت بازوی دوست زان نمی‌آرد فروغی بوسه‌اش را در خیال کز خیال من مبادا رنجه گردد خوی دوست @apmkadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ، نَحْنُ أَوْلِيَاؤُكُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَفِي الْآخِرَةِ ۖ وَلَكُمْ فِيهَا مَا تَشْتَهِي أَنْفُسُكُمْ وَلَكُمْ فِيهَا مَا تَدَّعُونَ. بی تردید کسانی که گفتند: پروردگار ما خداست؛ سپس(در میدان عمل بر این حقیقت) استقامت ورزیدند، فرشتگان بر آنان نازل می شوند (و می گویند:) مترسید و اندوهگین نباشید و شما را به بهشتی که وعده می دادند، بشارت باد. ما در زندگی دنیا و آخرت، یاران و دوستان شما هستیم، آنچه دلتان بخواهد، در بهشت برای شما فراهم است، و در آن هر چه را بخواهید، برای شما موجود است. @apmkadeh
علامت صدق در محبت: اختیار کردن مراد محبوب است بر مراد خود ظاهرا و باطنا، و اجتناب کردن از متابعت شهوات خود، و اعراض نمودن از حالت کسالت، و مواظبت داشتن بر طاعت؛ چه آنکه به طاعت، محب نزدیک به محبوب شود. و چه دوستی باشد که نخواهد تقرب به دوستش را؟! پس اگر این علائم و آثار در محب به ظهور پیوست، او را " مقام ایثار" نامند. @tezkar @apmkadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مومن در جایی که هست یا رشد می دهد یا رشد می گیرد وگرنه هجرت می کند. نمی تواند در جایی باشد و آنجا را تکان ندهد یا خودش تکان نخورد.... @einsad @apmkadeh
ریشه محبت به معرفت برمی‌گردد. اگر در انسان، معرفت به حد اعلا رسید، محبت هم به حد اعلا می رسد. اگر بخواهیم خداوند متعال را براساس حبّ و عشق پرستش کنیم، باید او را بشناسیم و در مراتب معرفت، بالاتر برویم. علامه محمد تقی جعفری - رحمة الله- کرارا این شعر مولوی را میخواند: بیزارم از آن کهنه خدایی که تو داری هر لحظه مرا تازه خدای دگرستی خداوند متعال، سرمدی و ازلی و ابدی است، کهنه شدنی نیست، اما معرفت ما کهنه است. «تو به آن صورت اول که آمده ای، مانده ای و تغییر نکرده ای» حضرت عیسی علیه السلام به حواریون فرمود: «لن یلج ملکوت السماوات لم یولد مرّتین» «کسی که تولد دوباره نداشته باشد، به ملکوت آسمانها دست نمی یابد» آن‌کس که  به ملکوت عالم راه پیداکرد، آنجا به یقین و به توحید میرسد. خدای متعال فرمود: بیده ملکوت کل شیء ، ملکوت هر چیز به دست خداست. @forooghetohid @apmkadeh
امام صادق علیه السلام همواره از شیعیان خود می‌خواست هر کدام از آنها در محیطی که در آن زندگی می‌کنند الگو، نمونه، و مثل اعلی باشند. زید شحام از امام صادق روایت کرده است: به هر کس که می‌بینی مطیع من است و حرف من را گوش می‌کند، سلام مرا برسان و بگو: جعفر بن محمد گفته است شما را به پرهیزکاری در امر خداوند متعال، ورع در دین خدا، کوشش در راه خدا، راستگویی، ادای امانت، طول سجده، و حسن همجواری با همسایگان سفارش می‌کنم که پیامبر اسلام به خاطر همین آموز مبعوث گردیده است. امانت را بر هر کس که شما را امین بر آن دانسته چه آدم خوبی باشد چه آدم فاجر، ادا کنید، چرا که پیامبر اکرم همیشه دستور می داد مسلمانان امانت را ادا کنند اگرچه آن امانت نخ یا سوزن باشد. بگو ؛ جعفر بن محمد سفارش کرده است با فامیل خود صله رحم کنید، در تشییع جنازه آنها شرکت کنید، مریضان آنها را عیادت کنید، و حق آنها را به جای آورید. اگر مردی از شما در دین خود پرهیزکار، با ورع و راستگو باشد، امانت را ادا کرده و با مردم خوش اخلاق و خوش برخورد باشد،  گفته می شود این "جعفری" است. @apmkadeh
امام صادق علیه السلام  پس از رسیدن به کوفه دست به چند فعالیت زد؛ از حمله: - برای خواص شیعه توضیح داد حکومت جدید با حکومت سابق یعنی بنی امیه فرقی ندارد. - بر این مسئله تاکید کرد که امیرالمومنین لقب مخصوص امام علی است واطلاق آن بر هيچ کس حتی ائمه ی از نسل امام علی جایز نیست؛ چه برسد به کسانی که به خاندان‌پیامبر ظلم‌می کنند. - در راهنمایی های خود به اصحاب تاکید کرد همکاری با ظالمان و شکایت بردن به نزد ظالمان حرام است و برای آن محدوده زمانی مشخص نکرد. ، ص ۲۴۸- ۲۵۱ @apmkadeh
صَلَواتُ اللهِ و ملائِکتِه و حَمَلهِ عَرشِهِ و جَمیعِ خَلقِه مِنْ أرضِهِ و سَمائِهِ... و علی اُستادِ العالَمِ و سَنَدِ الوجودِ، مُرتَقی المَعارِجِ و مُنتَهَی الصُّعُودِ، البَحرِ المَوّاجِ الأزَلی، و السِّراجِ الوَهّاجِ الأبَدی، ناقِدِ خَزائِنِ المعارفِ و العلومِ، مَحتدِ العقولِ و نهایة الفُهُومِ، عالِمِ الأسماء، دلیلِ طُرُق السَّماءِ، الکَونِ الجامِعِ الحقیقی، و العُروةِ الوُثقی الوَثیقی، بَرزَخِ البرازخ و جامِعِ الأضداد، نورِ اللهِ بِالهِدایة و الإرشاد، المُستَمِعِ القرآنِ مِن قائِلِهِ، الکاشِفِ لأسرارِهِ و مَسائِلِهِ، مَطلَع شَمسِ الأبَدِ، جَعفر بن محمَّد، علیه صلوات الله المَلِکِ الأحَد. صلوات خدا و ملائکه او، و حاملین عرش او، و تمام آفریدگانش در زمین و آسمان.... بر آن استاد عوالم بشري، و مروّج علوم ائمه اثناعشري باد، آن سند عالم وجود که در ارتقاء معارج شهود به آخرين درجه مدارج بشرية صعود کرده، بحر مواج ازلى، و سراج وهّاج ابدى، صرّاف گنجينه‏ هاى معارف و علوم، و اصل اصيل عقول و منتهاى دانش فهوم، عالم حقيقت اسماء الهى، راهنمای راه های آسمانی، وجود جامع حقیقی، و حبل المتين و عروةالوثقاى محکم، برزخ برازخ و جامع حقايق اضداد، نور خدا و وسيله هدايت و ارشاد، شنونده قرآن از نفس قائل آن، كاشف اسرار و مسائل قرآن، مطلع شمس ابد، جعفر بن محمّد عليه صلوات اللّه الملك الأحد. صلوات منسوب به جناب شیخ اکبر، محیی الدین عربی @apmkadeh
اگر ما قرآن را دوست داریم چون كلام خداست، پس متكلّم را هم دوست داریم. و اگر اهل بیت را دوست داریم چون خلیفه الهی ‌اند و اگر كسی خلیفه الهی را دوست داشت یعنی «مستخلف ‌عنه» را دوست دارد؛ بنابراین تمام این مودّت ‌ها و محبّت ‌ها بر می ‌گردد به محبّت و مودت الهی كه ما  خدا دوست باشیم. و چون ذات اقدس الهی با همه هست، این دوستی یك خواهد بود، جهان را محبّت اداره می ‌كند نه جنگ، جهان را كُشتن و خون اداره نمی ‌كند، جامعه را محبّت اداره می ‌كند.... اینها همه از دستورات وجود مبارك امام هشتم است كه فرمود وگرنه سنگ روی سنگ بند نمی ‌شود، با خشونت نمی ‌شود جامعه را اداره كرد. @a_javadiamoli_esra @apmkadeh
محصولات انجمن کادح: ج ۱ و ۲ و.... با تخفیف نمایشگاه از انتشارات ندای کادح قابل ابتیاع است. آخرین مهلت سفارش در نمایشگاه مجازی کتاب ۳۰ اردیبهشت لینک خرید از انتشارات ندای کادح https://book.icfi.ir/book?exhibitorId=986&publisher-name=%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C%20%DA%A9%D8%A7%D8%AF%D8%AD
إِنّی لَمْ أَخرُجْ أَشِراً و لا بَطِراً و لا مُفْسِداً و لا ظالِماً، إِنَّما خَرجْتُ لِطَلَبِ إلاصلاحِ فی أُمَّةِ جَدّی. من هرگز از روی هوس و طغیان و برای فساد و ظلم قیام نکردم بلکه برای اصلاح در امت جدم قیام کردم. بخشی از وصیت نامه حضرت سیدالشهدا ، ج۱، ص ۶۵ @apmkadeh
صبر امام (ع) از قوّه‌ ملکوتيان، اعظم بود؛ چون (در زيارت ناحيه) فرمودند: «قَدْ عَجِبَتْ مِنْ صَبْرِكَ مَلائِكَةُ السَّمَاوَات»  (فرشتگان آسمان ها از صبر و شکيبائى تو به شگفت آمدند). الحسینیه، ص 76 آیت الله شیخ عبدالحسین حایری @apmkadeh
اگر علم صحیح نباشد، انسان نیروی عبادت ندارد. نیروی عبادت و برداشتن سنگهای میان راه عبادت که ابلیس می اندازد، همه از علم است. ، ص 31 @msaliagha
این قدر گناهان باعث تغییر ماهیت انسان می شود که اصلا انسان سنخیتش با اولیای خدا عوض می شود، دیگر نمی تواند با آنها مجالست کند. در دار دنیا از کنار آنها می گذرد و هیچ جاذبه ای از آنها ، این را جذب نمی کند. ، ج۲ ، ص ۲۱ @msaliagha
از وجود مبارک امام هشتم علی ‌بن‌ موسی ‌الرضا علیه السلام  رسیده است که خواهر ما فاطمه معصومه در قم مدفون است هر کس این بانو را زیارت کند بهشت برای او است، و از وجود مبارک امام نهم امام محمد تقی علیه السلام روایت شده است که عمّه من فاطمه معصومه سلام الله علیها در قم مدفون است و هر کس آن حضرت را زیارت کند بهشت برای او است... اگر حضرت فاطمه معصومه به این مقام رسیده است که همه بزرگان، همه علما، همه مراجع، در کنار بارگاه ملکوتی او عرض می‌‌کنند: "یا فاطمة إشفَعی لی فی الجنة" معلوم می‌شود که حقّ شفاعت دارد، اینکه همه بزرگان در پیشگاه این کریمه عرض می‌‌کنند " إشفَعی لی فی الجنة فإن لَکِ عِندَ الله شأناً من الشأن "؛ معلوم می‌شود که وجود مبارک این کریمه از ولایت الهی برخوردار است و با قرآن همراه است و از قرآن جدا نمی‌شود، چنین مقامی را اگر کسی بشناسد و آن حضرت را با این معرفت زیارت کند استحقاق بهشت را خواهد داشت. ؛۹۷/۹/۱۰ @apmkadeh
گیری به معنای جدا شدن از جامعه نیست، جدا شدن از است نه از . در متن مردم بودن، مردمی بودن، برای مردم کار کردن، دنیا نیست، آخرت است. از دنیا فاصله گرفتن چلّه گیری است نه از خلق خدا، نه از مردم.   اربعین گیری از بهترین راههای دریافت فیوضات است که: من أخلص لله أربعین صباحا تنفجر ینابیع الحکمة من قلبه علی لسانه. اگر سخن می گوید از چشمه جوشان دل خودش حرف می زند، اگر چیزی می نویسد از چشمه جوشان قلب خودش حرف می زند. این راه برای همه است منتها با غذای پاک و حلال، حرف پاک، نگاه پاک، قیام و قعود پاک و مانند آن.   طرح مسئله اربعین برای آن است که اربعین کلیمی از تا بود. وجود مبارک موسای کلیم که چلّه گرفت و به اربعین کلیمی معروف است از [فردا] شروع می شود: اول ذیقعده تا دهم ذیحجّه. این چهل شبانه روز وجود مبارک موسای کلیم در طور مهمان خدا بود. نه خوابی داشت، نه غذایی داشت، نه استراحتی داشت. در طی این چهل شبانه روز مهمان مناجات الهی بود. اول میقات وقت ملاقات سی شبه بود. بعد ده شب اضافه شد و شد چهل شب. اربعین کلیمی جزء دستورات رسمی دین ما است، اینها جزء نوآوری‌های دین است. ما اگر نتوانیم آن اربعین کامل را داشته باشیم لااقل این چهل شبانه روز مواظب باشیم غذاهای آلوده، حرفهای آلوده، فکرهای آلوده نداشته باشیم. درس اخلاق سال ۱۳۹۰ @apmkadeh
انسان اگر به حد تقوا و حتى بالاتر به احسان رسيده باشد، وقتى كارهاى خودش را سر جمع مى‌ كند، مى‌ فهمد كه همۀ كارهاى خوبى هم كه انجام داده، همه را براى خودش، براى دنياى خودش انجام داده و تازه طلبكار هم هست، در حالى كه اين كارها اصلاً قابل قياس با او نيست. اينجاست كه در باطن توجهى براى او مى‌ آيد و يك نوع ترس و وجلى برايش پيدا مى‌ شود. اين ندارها و فقيرها كه از صبح تا شب براى آنها دويده‌ ايم، چه به ما مى‌ دهند كه وقتى صحبت خدا مى‌ شود، مى‌ گوييم شهودش كجاست، عشقش كجاست، شهرتش كجاست، اوليائش كجاست، بهشتش كجاست، جهنمش كجاست‌؟! اين چه طلبكارى است كه وقتى براى غير حق قدمى بر مى‌ داريم، هستىِ خود را مى‌ دهيم و منتظر هيچ پاداشى هم نيستيم، ولى وقتى براى خدا قدمى بر مى‌ داريم، يقين مى‌ خواهيم، بهشت مى‌ خواهيم‌؟! اسرافيل و عزراييل و ميكاييل و جبراييل بايد بيايند چهار ستون هستى و زندگى ما را بگيرند! با چه كسى مى‌ خواهيم محاسبه كنيم‌؟ @Einsad @apmkadeh
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَلَا تُبْطِلُوا أَعْمَالَكُمْ؛ ای اهل ایمان، خدا را اطاعت کنید و رسول او را اطاعت کنید و اعمال خود را ضایع و باطل نگردانید. @apmkadeh
اگر امام زمان علیه السلام به کسی نظر کند، مبادی میلش را عوض می کند، یعنی آن شخص پس از نظر مبارک امام زمان از عالم حیوانی خارج می شود، و چون نور انسان کامل بر قلبش خورد، دیگر انسان گونه زندگی می کند، و در آن حال خواستن ها و نخواستن هایش انسانی است، دوست داشتن ها و دوست نداشتن هایش آدمی است، دیگر بر اساس غضب و شهوت و حرص و رقابت و ... تصمیم نمی گیرد. بر اساس همین مبانی، دلی که بتواند نظر امام زمان علیه السلام   را جلب کند، این دل اعمال و رفتارش درست می شود. اگر ما مزه نظر حضرت را بچشیم تمام تقاضاهایی که راجع به ظهور امام زمان داریم معنی خودش را پیدا می کند. یعنی اگر هر کسی - مسلمان یا غیر مسلمان، شیعه یا غیر شیعه - به جایی رسید، بر اساس نظر مبارک انسان کامل به آن مقام رسیده است. نظر امام علیه السلام باعث نزدیک شدن انسان ها به انسانیت می‌شود، چون امام  " انسانیت کل " و " آدمیت کل " است و هر قدر به هر کس نظر کند او به آدمیت نزدیک می شود. جایگاه و معنی واسطه فیض، ص ۱۱۰ @apmkadeh