eitaa logo
کانال انجمن کادح
12 دنبال‌کننده
305 عکس
14 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
اى پسران قیله (گروه انصار)! آیا نسبت به میراث پدرم مورد ظلم واقع می شوم در حالى که مرا می‌بینید و سخن مرا می شنوید، و داراى انجمن و اجتماعید؟! صداى دعوت مرا همگان می شنوید، و از حالم آگاهى دارید، و داراى نفرات و ذخیره‏ اید، و داراى ابزار و قوه‏ اید، نزد شما اسلحه و زره و سپر هست، صداى دعوت من به شما می رسد ولى جواب نمی‌دهید، و ناله فریاد خواهی ام را می شنوید ولى به فریادم نمی رسید، در حالى که به شجاعت معروف و به خیر و صلاح موصوف اید. و شما برگزیدگانى بودید که انتخاب شده، و بزرگانی که براى ما اهل‏بیت برگزیده شدید! بخشی از خطبه فدکیه بانو عصمت عظمی، فاطمه زهرا تسنیم، ۹۴/۱۲/۲۳ @apmkadeh
دو نحوه می ‌شود از فاطمیه بهره برد: یکی: خطبه فدکیه آن حضرت را درسی کرد و بعد گریه کرد؛ یکی اینکه فقط گریه کرد. و خدا هم فرمود تا می ‌توانید ترقّی کنید و بالا بروید؛ اوّل به شما درجه می‌ دهند، بعد خودتان درجه می ‌شوید! آیات سوره آل عمران و انفال، دو پیام دارد: یکی اینکه فرمود: لَهُمْ دَرَجَاتٌ؛ یک وقت است که وقتی بالا رفتند می‌فرماید: هُمْ دَرَجَاتٌ. خود این آقا درجه می‌شود! چطور آن ظالم می‌شود هیزم، این درجه نشود؟! اگر در وَ أَمَّا الْقاسِطُونَ فَكانُوا لِجَهَنَّمَ حَطَبا؛ ظالم هیزم می شود، اینجا خود این روح و ریحان نشود؟ آنجا خودش گُر می‌گیرد. اینجا هم اگر مقرّبین بود، جَنَّةُ نَعِیمٍ است، روح و ریحان است، خودش درجه است! فرق است بین دو نحوه بهره‌ برداری از حضرت زهرا: یکی آن روایاتی که جبرئیل می آید و مطالب را می ‌گوید و می ‌خواند و گریه می ‌کند و لو کسی برایش مدّاحی نکند؛ یکی تا کسی برایش دو تا مدّاحی نکند گریه نمی ‌کند. فرمود شما می ‌توانید این گونه باشید. اگر درجات برای انسان ممکن است، چرا به درجه واحده اکتفا کند؟ @esratvtelegram @apmkadeh
اگر گفتند سالگشت شهادت این بانو را گرامی بدارید، تنها برای این سینه زدن و مرثیه خواندن و اشک ریختن نیست، این جزء آن ده درصد است، آن نود درصد وظیفهٴ ما پیروی اندیشهٴ عالمانهٴ آن حضرت و پیروی انگیزه مخلصانهٴ آن حضرت است، آن ده درصدش گریه کردن است. با گریهٴ بی‌معرفت، با گریه بی پایداری، ممکن است انسان بخشی از ثواب را ببرد، اما به جایی نمی‌رسد که فرشته بر او نازل بشود و ما می‌توانیم به جایی برسیم که ملائکه بر ما نازل بشوند، این وعده را خدا به ما داده است. خبرگزاری آنا، ۹۵/۱۲/۱۵ @apmkadeh
بانوی بزرگ، حضرت قائمه همه موجودیت توحید و عدل است. @mohamadrezahakimi @apmkadeh
شوخى نيست! علی علیه السلام را از بالاى دست ‏هاى بلند رسول صلوات الله علیه به زير كشيدند و حتى فاطمه سلام الله علیها را به خون نشاندند و درب خانه ‏اش را كه رسول باز گذاشته بود، هنگامى كه همه درها را بسته بود، بستند و شكستند. تمامى امكانات مالى او را از خمس و فدك و ارث، ربودند و تمامى دوستانش را درو كردند و تمامى دشمنانش را جلو انداختند. حتّى زمينه حكومت عادل او را با تبعيض و اشرافيت و بدعت، از ميان بردند و كردند آنچه كردند! و ليكن با اين همه چه شد كه از زير پاى غاصبان تاريخ، تشيّع سبز سر برافراشت و تا امروز نبض زنده ‏ اسلام در سينه ‏سرخ تشيع مى ‏تپد؟ ما ديده ‏ايم آنان قدرتها را چگونه از داخل بدست آورده ‏اند و قلعه ‏هاى بلند را از داخل فتح كرده ‏اند؛ ديده ‏ايم چگونه مكتبهاى فكرى را با خناس ‏هاشان به وسوسه انداخته ‏اند. ما ديده ‏ايم كه چگونه مردها را از پشت خنجر زده ‏اند و نامردها را بر خر مراد سوار كرده ‏اند. ما با همين چشم ‏هاى كوچك خيانت ‏هاى بزرگ و انحراف ‏هاى بزرگ‏تر و فاتحه خوانى ‏هاى تاريخى را شاهد بوده ‏ايم. ولى باز همين ما وارث تشيع سبزى‏ هستيم كه از حنجره ‏هاى سرخ پيامش را شنيده ‏ايم. و همين ما وارث حيات و حماسه ‏اى هستيم كه در دل ما شعله مى ‏كشد و سردى قرن‏ها و طوفان هزاره ‏ها خاموشش نساخته است. @Einsad @apmkadeh
تمام دلگیر شدن های ما باید با قبض الهی و برای باشد. و تمام خوشحال شدن هایمان باید با بسط الهی و برای خدا باشد. یعنی برای خدا دلگیر شویم و برای خدا از چیزی خوشمان بیاید؛ وگرنه نه مومنینم و نه با ادب. قبض و بسط دل باید در ربط با خدا باشد. ادب الهی، ص ۲۶۳ @apmkadeh
این المرتجى لازاله الجور و العدوان؛ کجاست آن امید یگانه ای که عامل نابودی ظلم و دشمنی می شود. ما ظلم را فقط این می دانیم که آمریکا به ما ظلم کند، در حالی که چون امام زمان (ع) نداریم و چون مصداق های ظلم و عدل را درست نمی شناسیم، بدون آنکه بدانیم، خودمان به خودمان ظلم می کنیم. می فرماید: کو آن امیدی که جور و تجاوز را به کلی از بین می برد؟ وقتی انسان بصیرت کامل نداشته باشد ممکن است به قصد خدمت کردن، ظلم کند!! و اساسا هر کس به اندازه بصیرت توحیدی که دارد می تواند منشأ خیر باشد. لذا شرایط رفع ظلم در زمانی به نحو کامل عملی می شود که امام زمان (ع) با آن مقام بصیرت کامل توحیدی در میدان برنامه ریزی جامعه حضور داشته باشند. جایگاه و معنی واسطه فیض، ص ۹۱ و ۹۲ @apmkadeh
به ملازمان سلطان که رساند این دعا را؟ که به شُکرِ پادشاهی ز نظر مران گدا را ز رقیب دیوسیرت به خدای خود پناهم مگر آن شهاب ثاقب مددی دهد خدا را مژهٔ سیاهت ار کرد به خون ما اشارت ز فریب او بیندیش و غلط مکن نگارا دل عالمی بسوزی چو عِذار برفُروزی تو از این چه سود داری که نمی‌کنی مدارا همه شب در این امیدم که نسیم صبحگاهی به پیام آشنایان بنوازد آشنا را چه قیامت است جانا که به عاشقان نمودی؟ دل و جان فدای رویت بنما عِذار ما را به خدا که جرعه‌ای ده تو به حافظ سحرخیز که دعای صبحگاهی اثری کند شما را @apmkadeh  
اگر خواسته باشیم عدل علی علیه السلام را به وسیله عدالت نشان دهیم، باید به دست او به جای شمشیر، شاخه زیتونی بدهیم که رمز مهر است؛ یعنی عدالت، به وسیله مهر اجرا می شود؛ چون حقیقت عدالت، جز مهر بر بشر چیزی نیست: مهر بر ظالم، و مهر بر مظلوم. جلوگیری ظالم از ستمگری، مهر بر اوست؛ نجات مظلوم از ظالم، مهر بر اوست؛ و عدل جز این چیزی نیست. در حکومت عدل؛ خود مردم، مجری قانون می شوند و دوگانگي میان دولت و ملت نیست. دولت، ملت می شود؛ و ملت، دولت می گردد؛ و حقیقت حکومت مردم بر مردم محقق می شود. راه علی علیه السلام، ص ۲۶ @apmkadeh
توسل به همه ائمه سودمند است؛ توسل به انبیاء هم سودمند است. نام مبارک مسیح  را ما تکریم می کنیم، آن حضرت را مانند سائر ائمه و انبیای الهی تجلیل می کنیم، تادب داریم، در تمام زیارتها اول سلام را بر این ذوات مقدس از آدم تا خاتم شروع می کنیم بعد به ائمه می.رسیم اینها همان قدرت را دارند که: يبرئ الاكمه والابرص باذن الله؛ يخلق من الطين كهيئه الطير باذن الله؛ يحيى الموتى باذن الله. توسل به آنها الآن هم اثر دارد. اینطور نیست که اگر کسی به وجود مبارک مسیح متوسل بشود و از ذات اقدس اله بخواهد که : "خدایا تو به این روحت که روح توست، و کلمه توست، و نبئ توست، و صفی توست، و روح نجیب توست، و نجی توست، و رسول توست، و حبیب توست، اجازه بده که بیماری مرا شفا بدهد" اثر نکند. اینطور نیست که وجود مبارک عیسی نبوتش و شریعتش تمام شده باشد؛ آن مقام تکوینی اش و ولایتش تمام شده باشد. @apmkadeh
احترام به همه انبیاء، توسل به همه انبیاء، مانند احترام به پیغمبر خودمان و توسل به ائمه خودمان علیهم السلام سودمند است. اگر عرض ادبی هست، اگر خواندن قرآن هست، اگر اهداء ثواب زیارت است؛ به روح مطهر این مولود پر برکت " هم یقیناً موثر است. در ایام میلاد همانطوری که ما در میلاد ائمه مان نسبت به اینها اظهار ادب میکنیم؛  در میلاد انبیای گذشته هم همین تاتب را داشته باشیم. قرآن بخوانیم به روح مطهر عیسی اهداء کنیم نماز بخوانیم به روح به روح مطهر آن حضرت اهداء کنیم، زیارت عاشورا بخوانیم به روح مطهر آن حضرت اهداء بکنیم. از خدا بخواهیم به او اجازه بدهد. او که ابرص و اکمه را درمان می کرد، او که مرده را زنده میکرد، همان قدرت هست بدون کم و کاست چرا از این انوار از این ذخائر و از این برکات ما بی بهره باشیم؟! @apmkadeh
حضرت فاطمه علیها السلام در اثر آگاهی از اسمای حسنای الهی به مقام منیع خلیفه خدا شدن نایل آمد؛ زیرا تمام عناصر محوری استخلاف در هو یّت آن حضرت جمع شد. @a_javadiamoli_esra @apmkadeh
▪️ رسول خدا، تنها يك يادگار دارد؛ كه سيدة  النساء است، كه بضعة  الرسول است، كه ام  ابيها ست؛ كه محبوب خداست؛ و رضا و سخط خدا به رضا و سخط او گره خورده است. همين نشان مى ‏دهد كه او جز رضايت و سخط خدا، رضايت و سخطى ندارد، و از هرگونه انگيزه‏  دنيايى و نفسانى و شيطانى جداست. همين نشان مى ‏دهد كه معصوم است و صادق است. اين يادگار رسول در جوانى به گونه‏ اى مرموز و مجهول در خاك رفته و حتى از قبر او هيچ نشانى نمانده و معلوم نيست كه در مسجد است، كه در كنار رسول صلی الله علیه و آله است، كه در بقيع است! اين بى‏نشانى، نشان چيست؟ اين از چه حكايت مى ‏كند؟ آیا از عدالت و قاطعيت خلفا كه حتى بر زياده‏طلبى ‏هاى تنها يادگار رسول  شمشير مى‏ كشند  و آتش مى‏افروزند و خانه را مى‏ سوزانند، حتى اگر فاطمه سلام الله علیها در آن باشد؟!! در هر حال اين شهادت مى‏ دهد كه فاطمه سلام الله علیها با سردمداران همراه نبوده و از آن ‏ها رضايت نداشته و بر آن ‏ها غضب كرده، حتى پس از مرگش از حضور آن‏ها نفرت داشته است و قبرش را پنهان مى ‏خواسته است. @ad_Einsad @apmkadeh
آیا می‌توانیم سالم بار خود را به منزل برسانیم و در عین حال به امور مسلمانان و مؤمنین بی‌تفاوت باشیم. آیا امکان دارد بدون اهتمام به امورمسلمانان به مقصود خود برسیم؟!» @tezkar @apmkadeh
اگر انسان خیال را در اختیار خودش نگیرد یکی از چیزهایی است که انسان را فاسد می‌کند؛ یعنی انسان نیاز به تمرکز قوه خیال دارد. اگر قوه خیال آزاد باشد، منشأ فساد اخلاق انسان می‌‌شود. امیرالمؤمنین علیه السلام می فرمایند: النّفس ان لم تشغله شغلک؛ اگر تو نفس را به کاری مشغول نکنی او تو را به خودش مشغول می‌‌کند. چیزهایی است که اگر انسان آنها را به کاری نگمارد طوری نمی ‌شود. این انگشتر را اگر روی طاقچه‌ یا در جعبه‌ ای بگذارم طوری نمی‌ شود. ولی نفس انسان جور دیگری است، همیشه باید او را مشغول داشت‌. یعنی همیشه باید یک کاری داشته باشد که او را متمرکز کند و وادار به آن کار نماید و الّا اگر شما به او کار نداشته باشید، او شما را به آنچه که دلش می ‌خواهد وادار می‌ کند، و آن وقت است که دریچه خیال به روی انسان باز می‌ شود؛ در رختخواب فکر می‌ کند، در بازار فکر می‌ کند، همین‌ طور خیال خیال خیال، و همین خیالات است که انسان را به هزاران نوع گناه می ‌کشاند. اما برعکس، وقتی که انسان یک کار و یک شغل دارد، آن کار و شغل، او را به سوی خود می ‌کشد و جذب می ‌کند. @motahari_ir @apmkadeh
معلم بزرگ دین، حضرت امام صادق علیه السلام می‌فرماید: "فضائلهم بينهم و بين الله"، فضائل مردم مربوط به خود و خدایشان است؛ نه مربوط به مردم و شریعت و قانون و سیاست و حکومت و معیشت. پس اسلام فضائل اشخاص را انگیزه‌ای برای به‌دست آوردن امتیازی در تملک اموال،  یا انحصارطلبی در حقوق، یا استیلایابی بر سیاست و قانون‌گذاری به شمار نمی‌آورد. @mohamadrezahakimi @apmkadeh
شیخ صدوق با اسنادی از جابر جعفى روایت مى ‏کند که به حضرت امام صادق  گفتم: چرا حضرت فاطمه، زهرا نامیده مى ‏شود؟ فرمود: زیرا حقّ عزّ و جلّ او را از نور عظمت خودش آفرید، هنگامى که نور وجود فاطمه سلام الله علیها درخشید آسمانها و زمین به نورش روشن شد، و دیدگان فرشتگان از شدّت نورش بسته شد، تمام ملائکه، حقّ تبارک و تعالى را سجده و عرض کردند: ای معبود ما و ای مولاى ما! این نور چه خصوصیّتى دارد که این قدر تابان و روشن است؟ خداوند متعال به آنها وحى فرمود: این نور از نور من است که در آسمان ساکنش کرده ‏ام، آن را از عظمت خویش آفریدم. آن را از صلب پیامبرى از پیامبران که برتری دادم او را بر تمام انبیاء، خارج نموده‏ ام. از این نور پیشوایانى را که به امر من قیام مى ‏کنند و مردم را به سوی من هدایت مى‏ نمایند، بیرون مى ‏آورم. این پیشوایان را پس از انقطاع وحى،جانشینان خود در روى زمین قرار مى ‏دهم. الإمامه و التبصره من الحیره، ص۱۳۳ @apmkadeh
نور تمام امامان علیهم السلام از نور اقدس زهرا سلام الله علیها انشعاب پیدا کرده و آنها از لحاظ مقامات معنوی و مراتب آسمانی نیز از زهرا سلام الله علیها تکوّن یافته و از ایشان ارتزاق می نمایند. @AyatollahZiaAbadi @apmkadeh
مَنْ أَصْعَدَ إِلَی اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ خَالِصَ عِبَادَتِهِ أَهْبَطَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَیْهِ أَفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ؛ هر کس که عبادت خالص خود را به سوي خدا بالا بفرستد خداي عزّوجلّ بالاترین مصلحت  را برایش فرو می فرستد. بحار الانوار، ج ۶۷، ص۲۴۹ @apmkadeh
وَ أَکْرِمْ نَفْسَکَ عَنْ کُلِّ دَنِیَّةٍ، وَ إِنْ سَاقَتْکَ إِلَی الرَّغَائِبِ، فَإِنَّکَ لَنْ تَعْتَاضَ بِمَا تَبْذُلُ مِنْ نَفْسِکَ عِوَضاً.  بزرگوارتر از آن باش که به پستی تن دهی، هرچند که تو را به مقصودت برساند؛ زیرا نمی‌توانی در برابر آنچه از شخصیتت در این راه از دست می‌دهی، جایگزینی به دست آوری. نهج البلاغه، نامۀ ۳۱ @delshadtehrani @apmkadeh
ما به جاى آن كه رنگ خدا را گرفته باشيم، به خدا رنگ زده ‏ايم. چگونه مى ‏خواهيم ديگران را بسازيم و از اسارت ‏ها رها سازيم، در حالى كه هنوز خويش را نساخته ‏ايم؟ ما كه خود اسيريم، چگونه سخن از آزاد كردن ديگران مى ‏گوييم؟! @Einsad @apmkadeh
عَنِ اَلنَّبِيِّ صلی الله علیه و آله أَنَّهُ قَالَ: إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى نَصَبَ فِي اَلسَّمَاءِ اَلسَّابِعَةِ مَلَكاً يُقَالُ لَهُ اَلدَّاعِي، فَإِذَا دَخَلَ شَهْرُ رَجَبٍ يُنَادِي ذَلِكَ اَلْمَلَكُ كُلَّ لَيْلَةٍ مِنْهُ إِلَى اَلصَّبَاحِ: طُوبَى لِلذَّاكِرِينَ، طُوبَى لِلطَّائِعِينَ، وَ يَقُولُ اَللَّهُ تَعَالَى: أَنَا جَلِيسُ مَنْ جَالَسَنِي، وَ مُطِيعُ مَنْ أَطَاعَنِي، وَ غَافِرُ مَنِ اِسْتَغْفَرَنِي، اَلشَّهْرُ شَهْرِي،وَ اَلْعَبْدُ عَبْدِي، وَ اَلرَّحْمَةُ رَحْمَتِي، فَمَنْ دَعَانِي فِي هَذَا اَلشَّهْرِ أَجَبْتُه،ُ وَ مَنْ سَأَلَنِي أَعْطَيْتُه،ُ وَ مَنِ اِسْتَهْدَانِي هَدَيْتُه،ُ وَ جَعَلْتُ هَذَا اَلشَّهْرَ حَبْلاً بَيْنِي وَ بَيْنَ عِبَادِي، فَمَنِ اِعْتَصَمَ بِهِ وَصَلَ إِلَيَّ . رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: خداي تبارك و تعالي در آسمان هفتم فرشته اي به نام داعي منصوب كرده است، هنگامي كه ماه رجب فرا رسد، آن فرشته هر شب تا به صبح چنين ندا سر مي دهد : خوشا بر ذاكران، خوشا بر اطاعت كنندگان، خداوند تعالي مي فرمايد: من همنشين هر كسي هستم كه با من هم نشيني كند، و مطيع كسي هستم كه مرااطاعت كند، و آمرزنده كسي هستم كه از من آمرزش طلبد. اين ماه، ماه من است؛ و بنده، بنده من؛ و رحمت، رحمت من. هر كس در اين ماه مرا بخواند اجابتش مي كنم؛ و هر كه از من درخواست كند عطايش مي كنم؛ و هر كه از من هدايت طلبد هدايتش مي كنم؛ اين ماه را ريسماني ميان خود و بندگانم قرار دادم، هركس به آن چنگ زند، به من خواهد رسيد . مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل , جلد ۷ , ص ۵۳۵ @apmkadeh
اَللَّـهُمَّ بارِكْ لَنا في رَجَب وَشَعْبانَ، وَبَلِّغْنا شَهْرَ رَمَضانَ، وَاَعِنّا عَلَي الصِّيامِ وَالْقِيامِ وَحِفْظِ اللِّسانِ، وَغَضِّ الْبَصَرِ، وَلا تَجْعَلْ حَظَّنا مِنْهُ الْجُوعَ وَالْعَطَش؛ خدايا براي ما در ماه رجب و شعبان بركت قرار ده، و ما را به ماه رمضان برسان، و بر روزه رمضان و بيداري شب و نگهداري زبان و فروبستن چشم كمك فرما،  و بهره ما را از ماه رمضان،گرسنگي و تشنگي قرار مده. @apmkadeh
ماه رجب، ماه درخواست ظرفيت است، درست است که بعضي از کارهاي بدي که کرديم از ما ظرفيت را گرفته است؛ ولي ظرفيت‌ده، همچنان بخشنده است. لذا از او ظرفيت طلب کنيد، استحقاق طلب کنيد، لياقت طلب کنيد، و بعد از خداوند مسئلت کنيد که به اين ظرفيت، پاسخ مثبت بدهد و مظروف را عطا کند. اسرا نیوز، ۹۶/۱/۹ @apmkadeh
اميدواريم در ليلةالرغائب رغبت ما با رهبت ما هماهنگ باشد. هم از قهر و جلال خدا راهب باشيم، هم به مِهر و جمال خدا راغب باشيم؛ رغبت يعني ميل نه آرزو؛ ليلةالرغائب به معناي شب آرزوها نيست؛ بلکه شب رغبت‌ها و گرايش‌ها و مجذوب‌شدن‌هاست. خداي سبحان جنّاتي دارد كه ما را به آنها ترغيب كرده و براي روح ما هم بهشتي دارد كه ما را به آن هم ترغيب كرده است. در قرآن کریم آمده مردان باتقوا  بهشتي دارند (جنات تجری من تحتها الانهار) که جنت جسم و بدن است، و يك بهشت ديگري هست كه آن براي روح ماست و اين را با واو عطف بيان نكرده، (فی مقعد صدق عند ملیک مقتدر) آن جنّت براي روح و جان ماست كه نزد خدا قرار بگيريم! اوساط اهل ايمان، رغبتشان در ليلةالرغائب به جنت جسمانی است و اوحدي از اهل ايمان گذشته از اينكه آن بهشت را طالب هستند، جنت روحانی را هم مورد رغبت و ميل و گرايش و انجذاب خود قرار مي‌دهند. درباره چنين گروهي گفته مي‌شود: ( و لمن خاف مقام ربه جنتان) هم جنّت بدن است، هم جنّت جان است، هم لذّت روح است، هم لذّت تن است كه در ليلةالرغائب به اين رغبت‌ها بار ‌يابيم. @esrapr @apmkadeh