eitaa logo
کانال انجمن کادح
12 دنبال‌کننده
303 عکس
14 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
حبیب لیس یعدله حبیب و ما لسواه فی قلبی نصیب حبیب غاب عن عینی و جسمی و عن قلبی حبیبی لایغیب حبیبی که نظیر آن حبیب نیست در قلبم برای غیر او بهره ای نیست از چشم و جسم من غایب شد ولی از قلبم پنهان نمی شود ما لی وقفت علی القبور مسلما قبر الحبیب فلم یرد جوابی احبیب ما لک لا ترد جوابنا انسیت بعدی خله الاحباب چه شده که بر قبرها می ایستم و سلام می کنم بر قبر دوست، ولی او جوابم نمی دهد چه شده تو را که جواب ما را نمی دهی؟ آیا بعد از من دوستی دوستان را فراموش کردی؟ قال الحبیب و کیف لی بجوابکم و انا رهین جنادل و تراب دوست در جواب گفت: چگونه جواب شما را بدهم که در زیر سنگ ها و خاک ها قرار دارم. ، ص ۱۸ @apmkadeh
بی تو هر شب، شب یلداست خودت می‌دانی یاد تو قوت دل‌هاست خودت می‌دانی لحظه‌ای را که به ما منتظران می‌نگری بهترین لحظه دنیاست خودت می‌دانی راستی چند نفر از غم تو بر لبشان دائما ذکر خدایاست خودت می‌دانی من اگر محو تماشای جهانم چه عجب هر چه باشد زتو زیباست خودت می‌دانی اگرت میل لب جوی و تماشا باشد در غمت دیده چو دریاست خودت می‌دانی چشم بیمار به راه تو طبیب است بیا که به امید مداواست خودت می‌دانی و چه خالی‌ست هر آن دست که در دست تو نیست هر که با توست چه داراست خودت می‌دانی من همه توده‌ای از بار گناهم اما عفو تو بیشتر از اینهاست خودت می‌دانی هر شب از خواجه شیراز نشانت جویم بی تو هر شب شب یلداست خودت می‌دانی @apmkadeh
عیسی و مادرش سلام الله علیهما مجموعاً یك معجزه جهانی‌اند كه خدا درباره این دو بزرگوار فرمود: وَجَعَلْنَا ابْنَ مَرْیمَ وَأُمَّهُ آیةً. همان طوری كه طوفان نوح آیت جهانی است، این مادر و فرزند دوتایی با هم آیت‌ جهانی‌اند. عیسی سلام الله علیه بدون پدر به دنیا بیاید معجزه است، مریم سلام الله علیها بدون همسر مادر بشود معجزه است، مجموعه این دو معجزه یك اعجاز جهانی است. درباره معجزات انبیای دیگر چنین تعبیری نشده است، فقط درباره طوفان حضرت نوح است. @a_javadiamoli_esra @apmkadeh
انجیل یوحنا عیسی را کلمه می‌خواند و معتقد است عیسی در ابتدا کلمه بود و عیسی را کلمة الله می‌داند دقیقا قرآن نیز عیسی را کلمة الله می‌داند گر چه همه پیامبران کلمه الهی هستند، اما قرآن، عیسی را کلمه خطاب کرده است. کلمه در واقع ریشه در باطن  دارد و باطن را آشکار می‌کند؛ و عیسی تجلی باطن خداست و باطن خداوند را به منصه ظهور رسانده است. خبرگزاری ایکنا، ۹۴/۵/۲۴ @apmkadeh
عیسی علیه السلام به حواریین گفت: من خواهشی دارم، اگر قول می‌دهید آن را برآورید بگویم. گفتند: هرچه امر کنی اطاعت می‌کنیم. عیسی از جا حرکت کرد و پاهای یکایک آنها را شست. حواریین در خود احساس ناراحتی می‌کردند، ولی چون قول داده بودند خواهش عیسی را بپذیرند تسلیم شدند و عیسی پای همه را شست. همین‌که کار به انجام رسید، گفتند: تو معلم ما هستی، شایسته این بود که ما پای تو را می‌شستیم نه تو پای ما را». عیسی فرمود: این کار را کردم برای اینکه به شما بفهمانم که از همه مردم سزاوارتر به اینکه خدمت مردم را به عهده بگیرد «عالم» است؛ این کار را کردم تا تواضع کرده باشم و شما درس تواضع را فرا گیرید و بعد از من که عهده‌دار تعلیم و ارشاد مردم می‌شوید راه و روش خود را تواضع و خدمت خلق قرار دهید. اساسا حکمت در زمینه تواضع رشد می‌کند نه در زمینه تکبر، همان گونه که گیاه در زمین نرم دشت می‌روید نه در زمین سخت کوهستان. داستان راستان، ج۱، ص۲۳۴-۲۳۳ @motahari_ir @apmkadeh
فاطمه دختر حزام بن خالد بن ربیعه از قبیله بنی کلاب، معروف به فاطمه کلابیه، دومین یا سومین همسر مولا امیرالمومنین علیه السلام بود. از زندگی این بانو پیش از ازدواج با امام علی علیه السلام خبری در دست نیست. این بانو قبل و بعد از امیر المومنین به عقد کس دیگری در نیامد. او در منزل امیرالمومنین به سبب داشتن چهار پسر دلاور به نام‌های عباس، عثمان، عبدالله و جعفر به ام‌البنین معروف شد. او از زنان عالم و فاضل بود و اخلاص و ارادت خاصی به اهل بیت پیامبر داشت. نوشته‌اند هنگامی که به خانه امیر المومنین وارد شد حسنین علیهم السلام مریض بودند او چون مادری مهربان از آنان مراقبت کرد. ام البنین در کربلا حضور نداشت اما هر چهار فرزندش در روز عاشورا به شهادت رسیدند. @apmkadeh
علامه مامقانی در کتاب تنقیح المقال، وی را دارای ایمانی قوی معرفی کرده و نشانه آن را واکنش اعجاب انگیز بانو هنگام شنیدن خبر شهادت چهار فرزند خویش دانسته است. وی نوشته است هنگامی که خبر شهادت هر یک از فرزندانش را به او می‌دادند او در مورد امام حسین علیه السلام جویا می‌شد. و هنگامی که خبر شهادت امام حسین را شنید گفت: رگ‌های قلبم را پاره کردی، فرزندانم و هر آنچه زیر آسمان است به فدای ابی عبدالله الحسین باد! ام البنین برای حضرت اباعبدالله مجلس سوگواری برپا کرد و زنان بنی‌هاشم نزد وی جمع شده به عزاداری برای امام و اهل بیتش پرداختند. ام سلمه، همسر پیامبر اکرم نیز در آن مجلس حضور یافت، می‌گریست و می‌گفت: خدا قبرهایشان را از آتش آکنده سازد. @apmkadeh
نوشته‌اند بانو زینب کبری علیها السلام به دیدار ام‌البنین رفت و شهادت فرزندانش را به وی تسلیت گفت. ام‌البنین پس از واقعه کربلا به بقیع می‌رفت و فرزند امیر عباس بن علی علیه السلام، به نام عبیدالله را نیز با خود می‌برد ودر آنجا به رثای پسرانش می‌نشست. مرثیه سرایی وی چنان سوزناک بود که مردم را برای شنیدن اشعار و مراثی خود پیرامون بقیع گرد می‌آورد. حتی مروان بن حکم نیز هنگام عبور از کنار بقیع با شنیدن صدای او دچار رقت می‌شد و گاهی اشکی می‌ریخت. مرحوم مقرم زنده بودن بانو را پس از واقعه کربلا محل اشکال دانسته است. در هر صورت اشعار و مراثی وی در سوگ عزیزانش مشهور است. عده‌ای معتقدند بانو ام البنین چندی پس از واقعه کربلا در مدینه از دنیا رفت و در بقیع به خاک سپرده شد. منابع: ۱- جواهر المطالب ، ج۲، ص ۱۲۲؛ ۲- احقاق الحق ، ج۳۲ ، ص ۶۷۵ و ۳- عمدة الطالب ،ص ۳۲۷؛ ۴- مطالب السؤل ص ۳۲۱؛ ۵- ادب الطف، ج۱ ، ص۷۴ ـ ۷۲؛ ۶- تنقیح المقال ، ج۲ ـ ۳، ص ۷۰ ۷- شرح الاخبار فی فضائل الائمة الاطهار، ج۳، ص ۱۸۶، ۸- مقتل مقرم، ص ۳۵۹ ـ ۳۵۵؛ ۹- مرقد العقیله الزینب، ص ۱۰۳ @apmkadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه این تجلی ها در یک حالت جمعی ظهورش در وجود حضرت زهرا  هست این همه انسان های خوب که بودند از اول تا آخر و مجذوب گشته اند مشتاق شده اند عشق به حق پیدا کرده اند مجذوب شده اند واله گشتنه اند این ها بر اساس یک سلسله تجلیاتِ جمال حق است تجلیات جمال و کمال و اسماء حق است که این ها را مجذوب میکند مشتاقان و والهین را این تجلیات به هر که برسد او را یکسره از آتش که الی الابد نجات میدهد و خدایی میکند همه این تجلیات در یک حالت جمعی ظهورش در وجود حضرت زهرا صلواة الله علیها است فلذا هر کسی در هر وقتی به هر شکلی در معرض این تجلیات و نفحات قرار بگیرد و نجات پیدا کند این از طریق که خواهد بود ؟ از طریق حضرت زهرا سلام الله علیها خواهد بود و هر مشتاقی هم مشتاق حضرت زهرا سلام الله علیها خواهد بود. @radio_towhid @apmkadeh
والفجر؛ قسم به حضرت خاتم الانبياء و حضرت علی علیه السلام است. الفجر، گشودن نور خدا و زدوده شدن جهل به وسيله حضرت ختمی مرتبت است. و ليال عشر؛ ۱۰ امام كه ظهورشان در زمان تاريكي بود. يعنی هميشه يكي بالای سرشان بود و آقايان نمی‌توانستند حرف بزنند، يعنی ظهورشان در شب بود. و الشفع و الوتر: شفع، حضرت ولی‌عصر علیه السلام، و الوتر،حضرت زهرا سلام الله علیها بودند. تمام ائمه قرينه كمال و محبت و جمال خداوند بودند. @Ayatollahnejabat @apmkadeh
ودود از صفاتی است که دلالت کند بر اینکه موصوف آن معدن وًد است. لذا خداوند همیشه ودود است نسبت به بندگان فعلا، چنانچه ودود است ذاتا. از این جهت است که همیشه عُصات (عاصیان) را دعوت فرماید. بلکه فرماید: انین المذنبین احب  الیً من تسبیح المسبحین (ناله گنهکاران برای من از تسبیح تسبیح‌گویان محبوب‌تر است). بلکه در واقعه قارون به جناب موسی علیه السلام فرماید: چرا به او رحم نکردی آن وقتی که تو را خواند؟ به عزت و جلالم اگر قارون یک مرتبه مرا می‌خواند نجاتش می‌دادم. تو چون خلقش نکرده بودی، رحمش نکردی! شذرات المعارف، ص ۹۷ @apmkadeh
این نظر خاصی بین اولیا بوده که انسان به یقین نمی‌رسد مگر به شهود برسد. «الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ»، ایمان به غیب مگر به ادراک صحیح از غیب حاصل نمی‌شود. آنچه که ما داریم گاهی توهم قضیه هست یا یک تصوراتی داریم، می‌گوییم قبول؛ اما مراتب راقی و عالی و بالاتر ایمان به حسب ادراک صحیح است تا بتواند تصدیق کند. همین‌طور که نمی‌تواند تصدیق کند. باید درک صحیح از غیب داشته باشد تا بتواند تصدیق کند، ایمان بیاورد. این تصدیق حاصل نمی‌شود مگر بتواند تصوری صحیح داشته باشد یا مراتب عالی‌تر را ولو اجمالاً مشاهده کند تا قلبش آرام بگیرد. این حس لطیف حساس انتقال دهنده‌ی انسان به حقیقت ایمان کی حاصل می‌شود؟؟ وقتی که به مصائب آقاسیدالشهدا ارتباط پیدا کردی و گریه کردی. بُکاء زیاد، اتصال، اینجا زود دست انسان را می‌گیرند. @nasery_ir @apmkadeh ‌ ‌ ‌ ‌
ماه رجب است و هنگام بار بستن و آماده شدن و مهیا گردیدن برای کسب فیوضات باطنی و معنوی از ساحت قدس حق و اولیاء. در این ماه رجب هرکسی که خدا به او توفیق داده است و توانسته اعمال این ماه را با آن دستوراتی که ائمه اطهار علیهم السلام صادر فرموده‌اند انجام بدهد، خیلی حقایق برایش مکشوف شده است. اینچنین نقل است که اولیاء خدا اکثر آنها در ماه رجب فتیله‌شان روشن شد و بعد ماه شعبان و بعد ماه رمضان. لذا به این شکل مرسوم است که این سه ماه را کمر همت می‌بندند که مشمول عنایات خاصه حق و اولیاء حق بشوند. عزیزانی که این برق به وجودشان زده و این طلب در آنها ایجاد شده است این سه ماه را قدردانی کنند، به قول خواجهٔ شیراز: نگویمت که همه ساله می پرستی کن سه ماه می خور و نه ماه پارسا میباش سه ماه می خور: رجب، شعبان، و رمضان. @AsrareTohid @apmkadeh
اَللَّـهُمَّ بارِكْ لَنا في رَجَب وَشَعْبانَ، وَبَلِّغْنا شَهْرَ رَمَضانَ، وَاَعِنّا عَلَي الصِّيامِ وَالْقِيامِ وَحِفْظِ اللِّسانِ، وَغَضِّ الْبَصَرِ، وَلا تَجْعَلْ حَظَّنا مِنْهُ الْجُوعَ وَالْعَطَش؛ خدايا براي ما در ماه رجب و شعبان بركت قرار ده، و ما را به ماه رمضان برسان، و بر روزه رمضان و بيداري شب و نگهداري زبان و فروبستن چشم كمك فرما،  و بهره ما را از ماه رمضان،گرسنگي و تشنگي قرار مده. @apmkadeh
نمازهای شب ها و روزهای ماه رجب؛ منقول از کتاب اقبال الاعمال سید بن طاووس شب اول: ۱- ۳۰ رکعت: در هر رکعت حمد ۱ بار، کافرون ۳ بار، توحید ۳ بار ۲- بعد از مغرب: ۲۰ رکعت: در هر رکعت حمد ۱ بار، توحید ۳ بار ۳- بعد از عشا: ۲ رکعت: در رکعت اول: حمد ۱ بار، انشراح ۱ بار، توحید ۳ بار در رکعت دوم: حمد ۱ بار، انشراح ۱ بار، توحید ۱ بار، فلق و ناس هر یک ۱ بار بعد از نماز: ۳۰ مرتبه : لا اله الا الله و ۳۰ مرتبه: صلوات @apmkadeh
۴- ۱۰ رکعت: در هر رکعت: حمد ۱ مرتبه، توحید ۱۰۰ مرتبه بعد از نماز ۷۰ مرتبه: اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْتَغْفِرُكَ لِمَا تُبْتُ إِلَيْكَ مِنْهُ، ثُمَّ عُدْتُ فِيهِ، وَ أَسْتَغْفِرُكَ لِمَا أَعْطَيْتُكَ مِنْ نَفْسِي ثُمَّ لَمْ أَفِ لَكَ بِهِ، وَ أَسْتَغْفِرُكَ لِمَا أَرَدْتُ بِهِ وَجْهَكَ الْكَرِيمَ وَ خَالَطَهُ مَا لَيْسَ لَكَ، وَ أَسْتَغْفِرُكَ لِلذُّنُوبِ الَّتِي قَوِيتُ عَلَيْهَا بِنِعْمَتِكَ وَ سَتْرِكَ، وَ أَسْتَغْفِرُكَ لِلذُّنُوبِ الَّتِي بَارَزْتُكَ بِهَا دُونَ خَلْقِكَ، وَ أَسْتَغْفِرُكَ لِكُلِّ ذَنْبٍ أَذْنَبْتُ، وَ لِكُلِّ سُوءٍ عَمِلْتُ، وَ أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِي‏ لا إِلهَ إِلا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ‏، ذُو الْجَلالِ وَ الْإِكْرامِ‏، غَافِرُ الذَّنْبِ، وَ قَابِلُ التَّوْبِ، اسْتِغْفَارَ مَنْ لا يَمْلِكُ لِنَفْسِهِ نَفْعاً وَ لا ضَرّاً، وَ لا مَوْتاً وَ حَيَاةً وَ لا نُشُوراً، إِلا مَا شَاءَ اللَّهُ. بعد این دعا: سُبْحَانَكَ بِمَا تَعْلَمُ وَ لا أَعْلَمُ، وَ سُبْحَانَكَ بِمَا تَبْلُغُهُ أَحْكَامُكَ وَ لا أَبْلُغُهُ، وَ سُبْحَانَكَ بِمَا أَنْتَ مُسْتَحِقُّهُ وَ لا يَبْلُغُهُ الْحَيَوَانُ [الحيران‏] مِنْ خَلْقِكَ، وَ سُبْحَانَكَ بِالتَّسْبِيحِ الَّذِي يُوجِبُ عَفْوَكَ وَ رِضَاكَ، وَ سُبْحَانَكَ بِالتَّسْبِيحِ الَّذِي لَمْ تُطْلِعْ عَلَيْهِ أَحَداً مِنْ خَلْقِكَ، وَ سُبْحَانَكَ بِعِلْمِكَ فِي خَلْقِكَ كُلِّهِمْ، وَ لَوْ عَلَّمْتَنِي أَكْثَرَ مِنْ هَذَا لَقُلْتُهُ اللَّهُمَّ لا خَرَابَ عَلَى مَا عَمَّرْتَ، وَ لا فَقْرَ عَلَى مَا أَغْنَيْتَ، وَ لا خَوْفَ عَلَى مَا آمَنْتَ [من منت‏]، وَ أَنَا بَيْنَ يَدَيْكَ، وَ أَنْتَ عَالِمٌ بِحَاجَتِي، فَاقْضِهَا يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ.   اللَّهُمَّ يَا رَافِعَ السَّمَاءِ فِي الْهَوَاءِ، وَ كَابِسَ الأَرْضِ عَلَى الْمَاءِ، وَ مُنْبِتَ الْخُضْرَةِ بِمَا لا يُرَى، صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، وَ افْعَلْ بِي مَا أَنْتَ أَهْلُهُ، وَ لا تَفْعَلْ بِي مَا أَنَا أَهْلُهُ، يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ، اللَّهُمَّ إِنِّي عَبْدُكَ وَ ابْنُ عَبْدِكَ، نَاصِيَتِي بِيَدِكَ، مَاضٍ فِيَّ حُكْمُكَ، عَدْلٌ فِيَّ قَضَاؤُكَ، أَسْأَلُكَ بِكُلِّ اسْمٍ هُوَ لَكَ سَمَّيْتَ بِهِ نَفْسَكَ، أَوْ أَنْزَلْتَهُ فِي كِتَابِكَ، أَوْ عَلَّمْتَهُ أَحَداً مِنْ خَلْقِكَ، أَنْ تَجْعَلَ الْقُرْآنَ رَبِيعَ قَلْبِي، وَ جَلَاءَ حُزْنِي، وَ ذَهَابَ هَمِّي وَ غَمِّي.   اللَّهُمَّ رَحْمَتَكَ أَرْجُو، يَا اللَّهُ يَا رَحْمَانُ يَا رَحِيمُ يَا ذَا الْجَلالِ وَ الإِكْرَامِ، اللَّهُمَّ خَشَعَتِ الأَصْوَاتُ لَكَ، وَ ضَلَّتِ الأَحْلَامُ فِيكَ، وَ ضَاقَتِ الأَشْيَاءُ دُونَكَ، وَ مَلأَ كُلَّ شَيْ‏ءٍ نُورُكَ، وَ وَجِلَ كُلُّ شَيْ‏ءٍ مِنْكَ، وَ هَرَبَ كُلُّ شَيْ‏ءٍ إِلَيْكَ، وَ تَوَكَّلَ كُلُّ شَيْ‏ءٍ عَلَيْكَ، وَ أَنْتَ الرَّفِيعُ فِي جَلالِكَ، وَ أَنْتَ الْبَهِيُّ فِي جَمَالِكَ، وَ أَنْتَ الْعَظِيمُ فِي قُدْرَتِكَ، وَ أَنْتَ الَّذِي لا يَؤُدُكَ شَيْ‏ءٌ، وَ أَنْتَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ.   اللَّهُمَّ يَا غَافِرَ زَلَّتِي، وَ يَا قَاضِيَ حَاجَتِي، وَ يَا مُفَرِّجَ كُرْبَتِي، وَ يَا وَلِيَّ نِعْمَتِي، أَعْطِنِي مَسْأَلَتِي، لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ، أَصْبَحْتُ وَ أَمْسَيْتُ عَلَى عَهْدِكَ وَ وَعْدِكَ مَا اسْتَطَعْتُ، أَعُوذُ بِكَ مِنْ سَيِّئَاتٍ أَعْمَالِي، وَ أَسْتَغْفِرُكَ مِنَ الذُّنُوبِ الَّتِي لا يَغْفِرُهَا غَيْرُكَ، فَاغْفِرْ لِي وَ ارْحَمْنِي بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ. يَا مَنْ هُوَ فِي عُلُوِّهِ دَانٍ، وَ فِي دُنُوِّهِ عَالٍ، وَ فِي إِشْرَاقِهِ مُنِيرٌ، وَ فِي سُلْطَانِهِ عَزِيزٌ، ائْتِنِي بِرِزْقٍ مِنْ عِنْدِكَ، وَ لا تَجْعَلْ لأَحَدٍ عَلَيَّ فِيهِ مِنَّةً، وَ لا لَكَ فِي الآخِرَةِ عَلَيَّ تَبِعَةً، إِنَّكَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ.  اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنَ الحريق و السريق [و الثريق‏] [الْحَرَقِ وَ الشَّرَقِ‏]، وَ الْهَدْمِ وَ الرَّدْمِ، وَ أَنْ أُقْتَلَ فِي سَبِيلِكَ مُدْبِراً أَوْ أَمُوتَ لَدِيغاً، اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِأَنَّكَ مَلِكٌ، وَ أَنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْ‏ءٍ مُقْتَدِرٌ، وَ مَا تَشَاءُ مِنْ أَمْرٍ يَكُونُ، أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، وَ أَنْ تُفَرِّجَ عَنِّي، وَ تَكْشِفَ ضُرِّيف، وَ تُبَلِّغَنِي أُمْنِيَّتِي، وَ تُسَهِّلَ لِي مَحَبَّتِي [محنتي‏]، وَ تُيَسِّرَ لِي إِرَادَتِي، وَ تُوصِلَنِي إِلَى بُغْيَتِي سَرِيعاً عَاجِلا، وَ تَجْمَعَ لِي خَيْرَ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ. سپس ۱۰۰۰ مرتبه: لا إِلَهَ إِلا الله. @apmkadeh
رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: خداي تبارك و تعالي در آسمان هفتم فرشته ای به نام داعی منصوب كرده است، هنگامي كه ماه رجب فرا رسد ، آن فرشته هر شب تا به صبح چنين ندا سر مي دهد : خوشا بر ذاكران ، خوشا بر اطاعت كنندگان؛ خداوند تعالي مي فرمايد: من همنشين هر كسي هستم كه با من هم نشيني كند، مطيع كسي هستم كه مرااطاعت كند، آمرزنده كسي هستم كه از من آمرزش طلبد. اين ماه، ماه من است؛ و بنده، بنده من؛ و رحمت، رحمت من. هر كس در اين ماه مرا بخواند، اجابتش مي كنم؛ هر كه از من درخواست كند عطايش مي كنم؛ هر كه از من هدايت طلبد هدايتش مي كنم؛ اين ماه را ريسماني ميان خود و بندگانم قرار دادم، هركس به آن چنگ زند، به من خواهد رسيد. اقبال الاعمال, ج۲، ص۶۲۸ @apmkadeh
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا سَفِيرَ اللّٰهِ وَابْنَ سَفِيرِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا خازِنَ الْكِتابِ الْمَسْطُورِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وارِثَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجِيلِ وَالزَّبُورِ، ... السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ حِكْمَةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ‏؛ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ حِطَّةٍ الَّذِي مَنْ دَخَلَهُ كَانَ مِنَ الْآمِنِينَ.... صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ عَدَدَ مَا فِي عِلْمِ اللَّهِ؛ لَبَّيْكَ دَاعِيَ اللَّهِ‏... سلام بر تو ای سفیر خدا و فرزند سفیر خدا، سلام بر تو ای خازن کتاب مسطور، سلام بر تو ای وارث تورات و انجیل و زبور... سلام بر تو ای باب حکمت رب العالمین؛ سلام بر تو ای باب فروریختن گناهان، بابی که هر کس از آن وارد شد جزو ایمن شدگان قرار گرفت... درود خدا بر تو باد به تعداد آنچه در علم خداست. لبیک ای داعی الله... فرازهایی از زیارت اول رجب حضرت سیدالشهداء علیه آلاف التحیه و الثناء @apmkadeh
صالح ‌بن ‌سعید به حضور امام هادی علیه السلام مشرف شد. دید حضرت را در كوی فقرا تحت نظر دارند، به امام هادی علیه السلام عرض كرد: «أَرَادُوا إِطْفَاءَ نُورِكَ وَ التَّقْصِیرَ بِكَ‏»؛ مأموران عباسی خواستند نور تو را خاموش كنند؛ حضرت فرمود نتوانستند، نگاه كن ببین در این كوی فقرا چه می ‌بینی. نگاه كرد دید بوستان هایی است؛ همان: جَنّاتٌ تَجْری مِنْ تَحْتِهَا اْلأَنْهارُ.  تقریباً آنچه را قرآن درباره بهشت یاد فرموده است. صالح ‌بن ‌سعید با چشم ملكوتی دید. حضرت امام هادی سلام الله علیه به صالح‌ بن‌ سعید فرمود: «فَهَذَا لَنَا عَتِیدٌ»؛ این برای ما آماده است. @a_javadiamoli_esra @apmkadeh
نمازهای شب ها و روزهای ماه رجب؛ منقول از کتاب اقبال الاعمال سید بن طاووس نماز شب سوم ۱۰ رکعت: در هر رکعت ۱ مرتبه سوره حمد، ۵ مرتبه سوره نصر. نماز روز سوم  ۴ رکعت: در هر رکعت ۱ مرتبه سوره حمد و آیات ۱۶۳ تا ۱۶۵ بقره ۱ مرتبه: وَ إِلهُكُمْ إِلهٌ واحِدٌ لا إِلهَ إِلا هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحِيمُ * إِنَّ فِي خَلْقِ السَّماواتِ وَ الأَرْضِ وَ اخْتِلافِ اللَّيْلِ وَ النَّهارِ وَ الْفُلْكِ الَّتِي تَجْرِي فِي الْبَحْرِ بِما يَنْفَعُ النَّاسَ وَ ما أَنْزَلَ اللَّهُ مِنَ السَّماءِ مِنْ ماءٍ فَأَحْيا بِهِ الأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها وَ بَثَّ فِيها مِنْ كُلِّ دَابَّةٍ وَ تَصْرِيفِ الرِّياحِ وَ السَّحابِ الْمُسَخَّرِ بَيْنَ السَّماءِ وَ الأَرْضِ لآياتٍ لِقَوْمٍ يَعْقِلُونَ * وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَتَّخِذُ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَنْداداً يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللَّهِ وَ الَّذِينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّهِ وَ لَوْ يَرَى الَّذِينَ ظَلَمُوا إِذْ يَرَوْنَ الْعَذابَ أَنَّ الْقُوَّةَ لِلَّهِ جَمِيعاً وَ أَنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعَذابِ‏. @apmkadeh
حضرت در اثر سمی که به وی داده شد بیمار شد و پس از چندی دار فانی را وداع گفت. چنانکه روایت محمد بن فرج» از «ابو د عامه این مطلب را تأیید می‌کند. وی گوید: در بیماری‌ای که موجب وفات حضرت امام هادی شد برای عیادت به نزد آن حضرت شرفیاب شدم، هنگامی که خواستم از نزد آن حضرت خارج شوم آن حضرت به من فرمود: ای ابو دعامه! اکنون حق تو بر من واجب شده است آیا حدیثی برای تو نگویم که تو را خوشحال کند؟ به آن حضرت عرض کردم: یابن رسول الله! من به چنین حدیثی بسیار نیازمندم. فرمود: پدرم محمد بن علی بر من حدیث کرد و گفت: پدرم علی بن موسی به من گفت: پدرم موسى بن جعفر بر من روایت کرد و گفت: پدرم جعفر بن محمد بر من روایت کرد و گفت: پدرم محمد بن علی گفت: پدرم علی بن الحسین مرا روایت کرد و گفت: پدرم حسین بن علی بر من روایت کرد و گفت: پدرم علی بن ابی طالب بر من روایت کرد و گفت: رسول خدا به من فرمود: علی! بنویس. گفتم:چه بنویسم؟ فرمود: بنویس: به نام خداوند بخشنده مهربان؛ ایمان آن چیزی است که دل کاملاً آن را بپذیرد و کردار آدمی آن را تصدیق و تأیید نماید؛ اما اسلام آن چیزی است که بر زبان جاری می شود و ازدواج به وسیله آن حلال می‌گردد. عرض کردم: یابن رسول الله! به خدا سوگند نمی‌دانم کدام یک از این دو نیکوتر است حدیث یا سند حدیث ؟! فرمود: «إنّها لصحيفة بخط علي بن أبي طالب وإملاء رسول الله صلى الله عليه وسلم تتوارثها صاغراً عن كابر» این نامه ای به خط علی بن ابی طالب و املای رسول اکرم صلى الله عليه وسلم است که ما آن را نسل به نسل به ارث می بریم. ، ج۱۲، ص۲۸۶ @apmkadeh
نمازهای شب ها و روزهای ماه رجب؛ منقول از کتاب اقبال الاعمال سید بن طاووس نماز شب چهارم ۱۰۰ رکعت: در هر دو رکعت: در رکعت اول: ۱ مرتبه سوره حمد، ۱مرتبه سوره فلق، در رکعت دوم:  ۱مرتبه سوره حمد، ۱ مرتبه سوره ناس نماز شب پنجم ۶ رکعت: در هر رکعت ۱ مرتبه سوره حمد، ۲۵ مرتبه سوره توحید. نماز شب ششم ۲ رکعت: در هر رکعت ۱ مرتبه سوره حمد، ۷ مرتبه آیه الکرسی. @apmkadeh
نمازهای شب ها و روزهای ماه رجب؛ منقول از کتاب اقبال الاعمال سید بن طاووس نماز شب هفتم ۴ رکعت: در هر رکعت: ۱ مرتبه سوره حمد، ۳ مرتبه سوره توحید، ۳مرتبه سوره فلق، ۳مرتبه سوره ناس. بعد از اتمام: ۱۰ مرتبه صلوات ۱۰مرتبه: سُبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَكْبَرُ. نماز شب هشتم ۲۰ رکعت: در هر رکعت: ۱ مرتبه سوره حمد، ۳ مرتبه سوره توحید، ۳ مرتبه سوره کافرون، ۳ مرتبه سوره فلق، ۳ مرتبه سوره ناس. نماز شب نهم ۲ رکعت: در هر رکعت ۱ مرتبه سوره حمد، ۵ مرتبه سوره تکاثر. نماز شب دهم ۱۲ رکعت بعد از نماز مغرب: در هر رکعت ۱ مرتبه سوره حمد، ۳ مرتبه سوره توحید @apmkadeh
اميدواريم كه در ليلةالرغائب رغبت ما با رهبت ما هماهنگ باشد. هم از قهر و جلال خدا راهب باشيم، هم به مِهر و جمال خدا راغب باشيم؛ رغبت يعني ميل نه آرزو؛ ليلةالرغائب به معناي شب آرزوها نيست بلکه شب رغبت‌ها و گرايش‌ها و مجذوب‌شدن‌هاست. لذا آن انجذاب و گرايش و ميل و شوق را مي‌گويند رغبت، در برابر رهبت. خداي سبحان جنّاتي دارد كه ما را به آنها ترغيب كرده و براي روح ما هم بهشتي دارد كه ما را به آن هم ترغيب كرده است. اسرا نیوز، ۹۶/۱/۹ @apmkadeh
یکی از اسباب اجابت در باب گرفتن حوائج از حق تعالی این است که بتوانی نیازهایت را جزئی کنی، به فعلیت برسانی و ارائه کنی؛ یعنی حوائجت را محدود و معدود و شمارش کنی و درخواست اجابت دعا داشته باشی. این یکی از اسباب حرکتی در قضاء حوائج است. همین زاویه کوچکی که الان باز کردم حتی می‌تواند همسایه ولایت باشد. یعنی چه؟ یعنی آن کسی که مستجاب الدعوة است نوع برخوردش در حوائج و ارائه کردنش به حق تعالی با ما مقداری متفاوت است. چرا؟ برای اینکه ما حتی آداب دعا را هم بلد نیستیم. نمی‌دانیم چگونه رغبت‌هایمان را به فعلیت برسانیم. آشنا نیستیم که چگونه حوائج‌مان را عرضه کنیم گاهی دلشوره داریم؛ اما نمی‌توانیم عرضه بکنیم. لیلةالرغائب این درس را به ما می‌دهد که رغبت‌ها و آرزوها را یکی یکی بیان کنیم و به فعلیت برسانیم. برای خدا کاری ندارد، تو رسم بندگی را یاد بگیر. یک شب را برای لیلةالرغائب و شب آرزوها گذاشته‌اند که من هر آرزویی دارم یکبار از فیلتر ذهنی رد کنم و در شبی مبارک که ملائکه نازل می‌شوند و شب جمعه هم هست، عرضه کنم. @apmkadeh