eitaa logo
کانال انجمن کادح
12 دنبال‌کننده
303 عکس
14 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
والفجر؛ قسم به حضرت خاتم الانبياء و حضرت علی علیه السلام است. الفجر، گشودن نور خدا و زدوده شدن جهل به وسيله حضرت ختمی مرتبت است. و ليال عشر؛ ۱۰ امام كه ظهورشان در زمان تاريكي بود. يعنی هميشه يكي بالای سرشان بود و آقايان نمی‌توانستند حرف بزنند، يعنی ظهورشان در شب بود. و الشفع و الوتر: شفع، حضرت ولی‌عصر علیه السلام، و الوتر،حضرت زهرا سلام الله علیها بودند. تمام ائمه قرينه كمال و محبت و جمال خداوند بودند. @Ayatollahnejabat @apmkadeh
ودود از صفاتی است که دلالت کند بر اینکه موصوف آن معدن وًد است. لذا خداوند همیشه ودود است نسبت به بندگان فعلا، چنانچه ودود است ذاتا. از این جهت است که همیشه عُصات (عاصیان) را دعوت فرماید. بلکه فرماید: انین المذنبین احب  الیً من تسبیح المسبحین (ناله گنهکاران برای من از تسبیح تسبیح‌گویان محبوب‌تر است). بلکه در واقعه قارون به جناب موسی علیه السلام فرماید: چرا به او رحم نکردی آن وقتی که تو را خواند؟ به عزت و جلالم اگر قارون یک مرتبه مرا می‌خواند نجاتش می‌دادم. تو چون خلقش نکرده بودی، رحمش نکردی! شذرات المعارف، ص ۹۷ @apmkadeh
این نظر خاصی بین اولیا بوده که انسان به یقین نمی‌رسد مگر به شهود برسد. «الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ»، ایمان به غیب مگر به ادراک صحیح از غیب حاصل نمی‌شود. آنچه که ما داریم گاهی توهم قضیه هست یا یک تصوراتی داریم، می‌گوییم قبول؛ اما مراتب راقی و عالی و بالاتر ایمان به حسب ادراک صحیح است تا بتواند تصدیق کند. همین‌طور که نمی‌تواند تصدیق کند. باید درک صحیح از غیب داشته باشد تا بتواند تصدیق کند، ایمان بیاورد. این تصدیق حاصل نمی‌شود مگر بتواند تصوری صحیح داشته باشد یا مراتب عالی‌تر را ولو اجمالاً مشاهده کند تا قلبش آرام بگیرد. این حس لطیف حساس انتقال دهنده‌ی انسان به حقیقت ایمان کی حاصل می‌شود؟؟ وقتی که به مصائب آقاسیدالشهدا ارتباط پیدا کردی و گریه کردی. بُکاء زیاد، اتصال، اینجا زود دست انسان را می‌گیرند. @nasery_ir @apmkadeh ‌ ‌ ‌ ‌
ماه رجب است و هنگام بار بستن و آماده شدن و مهیا گردیدن برای کسب فیوضات باطنی و معنوی از ساحت قدس حق و اولیاء. در این ماه رجب هرکسی که خدا به او توفیق داده است و توانسته اعمال این ماه را با آن دستوراتی که ائمه اطهار علیهم السلام صادر فرموده‌اند انجام بدهد، خیلی حقایق برایش مکشوف شده است. اینچنین نقل است که اولیاء خدا اکثر آنها در ماه رجب فتیله‌شان روشن شد و بعد ماه شعبان و بعد ماه رمضان. لذا به این شکل مرسوم است که این سه ماه را کمر همت می‌بندند که مشمول عنایات خاصه حق و اولیاء حق بشوند. عزیزانی که این برق به وجودشان زده و این طلب در آنها ایجاد شده است این سه ماه را قدردانی کنند، به قول خواجهٔ شیراز: نگویمت که همه ساله می پرستی کن سه ماه می خور و نه ماه پارسا میباش سه ماه می خور: رجب، شعبان، و رمضان. @AsrareTohid @apmkadeh
اَللَّـهُمَّ بارِكْ لَنا في رَجَب وَشَعْبانَ، وَبَلِّغْنا شَهْرَ رَمَضانَ، وَاَعِنّا عَلَي الصِّيامِ وَالْقِيامِ وَحِفْظِ اللِّسانِ، وَغَضِّ الْبَصَرِ، وَلا تَجْعَلْ حَظَّنا مِنْهُ الْجُوعَ وَالْعَطَش؛ خدايا براي ما در ماه رجب و شعبان بركت قرار ده، و ما را به ماه رمضان برسان، و بر روزه رمضان و بيداري شب و نگهداري زبان و فروبستن چشم كمك فرما،  و بهره ما را از ماه رمضان،گرسنگي و تشنگي قرار مده. @apmkadeh
نمازهای شب ها و روزهای ماه رجب؛ منقول از کتاب اقبال الاعمال سید بن طاووس شب اول: ۱- ۳۰ رکعت: در هر رکعت حمد ۱ بار، کافرون ۳ بار، توحید ۳ بار ۲- بعد از مغرب: ۲۰ رکعت: در هر رکعت حمد ۱ بار، توحید ۳ بار ۳- بعد از عشا: ۲ رکعت: در رکعت اول: حمد ۱ بار، انشراح ۱ بار، توحید ۳ بار در رکعت دوم: حمد ۱ بار، انشراح ۱ بار، توحید ۱ بار، فلق و ناس هر یک ۱ بار بعد از نماز: ۳۰ مرتبه : لا اله الا الله و ۳۰ مرتبه: صلوات @apmkadeh
۴- ۱۰ رکعت: در هر رکعت: حمد ۱ مرتبه، توحید ۱۰۰ مرتبه بعد از نماز ۷۰ مرتبه: اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْتَغْفِرُكَ لِمَا تُبْتُ إِلَيْكَ مِنْهُ، ثُمَّ عُدْتُ فِيهِ، وَ أَسْتَغْفِرُكَ لِمَا أَعْطَيْتُكَ مِنْ نَفْسِي ثُمَّ لَمْ أَفِ لَكَ بِهِ، وَ أَسْتَغْفِرُكَ لِمَا أَرَدْتُ بِهِ وَجْهَكَ الْكَرِيمَ وَ خَالَطَهُ مَا لَيْسَ لَكَ، وَ أَسْتَغْفِرُكَ لِلذُّنُوبِ الَّتِي قَوِيتُ عَلَيْهَا بِنِعْمَتِكَ وَ سَتْرِكَ، وَ أَسْتَغْفِرُكَ لِلذُّنُوبِ الَّتِي بَارَزْتُكَ بِهَا دُونَ خَلْقِكَ، وَ أَسْتَغْفِرُكَ لِكُلِّ ذَنْبٍ أَذْنَبْتُ، وَ لِكُلِّ سُوءٍ عَمِلْتُ، وَ أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِي‏ لا إِلهَ إِلا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ‏، ذُو الْجَلالِ وَ الْإِكْرامِ‏، غَافِرُ الذَّنْبِ، وَ قَابِلُ التَّوْبِ، اسْتِغْفَارَ مَنْ لا يَمْلِكُ لِنَفْسِهِ نَفْعاً وَ لا ضَرّاً، وَ لا مَوْتاً وَ حَيَاةً وَ لا نُشُوراً، إِلا مَا شَاءَ اللَّهُ. بعد این دعا: سُبْحَانَكَ بِمَا تَعْلَمُ وَ لا أَعْلَمُ، وَ سُبْحَانَكَ بِمَا تَبْلُغُهُ أَحْكَامُكَ وَ لا أَبْلُغُهُ، وَ سُبْحَانَكَ بِمَا أَنْتَ مُسْتَحِقُّهُ وَ لا يَبْلُغُهُ الْحَيَوَانُ [الحيران‏] مِنْ خَلْقِكَ، وَ سُبْحَانَكَ بِالتَّسْبِيحِ الَّذِي يُوجِبُ عَفْوَكَ وَ رِضَاكَ، وَ سُبْحَانَكَ بِالتَّسْبِيحِ الَّذِي لَمْ تُطْلِعْ عَلَيْهِ أَحَداً مِنْ خَلْقِكَ، وَ سُبْحَانَكَ بِعِلْمِكَ فِي خَلْقِكَ كُلِّهِمْ، وَ لَوْ عَلَّمْتَنِي أَكْثَرَ مِنْ هَذَا لَقُلْتُهُ اللَّهُمَّ لا خَرَابَ عَلَى مَا عَمَّرْتَ، وَ لا فَقْرَ عَلَى مَا أَغْنَيْتَ، وَ لا خَوْفَ عَلَى مَا آمَنْتَ [من منت‏]، وَ أَنَا بَيْنَ يَدَيْكَ، وَ أَنْتَ عَالِمٌ بِحَاجَتِي، فَاقْضِهَا يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ.   اللَّهُمَّ يَا رَافِعَ السَّمَاءِ فِي الْهَوَاءِ، وَ كَابِسَ الأَرْضِ عَلَى الْمَاءِ، وَ مُنْبِتَ الْخُضْرَةِ بِمَا لا يُرَى، صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، وَ افْعَلْ بِي مَا أَنْتَ أَهْلُهُ، وَ لا تَفْعَلْ بِي مَا أَنَا أَهْلُهُ، يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ، اللَّهُمَّ إِنِّي عَبْدُكَ وَ ابْنُ عَبْدِكَ، نَاصِيَتِي بِيَدِكَ، مَاضٍ فِيَّ حُكْمُكَ، عَدْلٌ فِيَّ قَضَاؤُكَ، أَسْأَلُكَ بِكُلِّ اسْمٍ هُوَ لَكَ سَمَّيْتَ بِهِ نَفْسَكَ، أَوْ أَنْزَلْتَهُ فِي كِتَابِكَ، أَوْ عَلَّمْتَهُ أَحَداً مِنْ خَلْقِكَ، أَنْ تَجْعَلَ الْقُرْآنَ رَبِيعَ قَلْبِي، وَ جَلَاءَ حُزْنِي، وَ ذَهَابَ هَمِّي وَ غَمِّي.   اللَّهُمَّ رَحْمَتَكَ أَرْجُو، يَا اللَّهُ يَا رَحْمَانُ يَا رَحِيمُ يَا ذَا الْجَلالِ وَ الإِكْرَامِ، اللَّهُمَّ خَشَعَتِ الأَصْوَاتُ لَكَ، وَ ضَلَّتِ الأَحْلَامُ فِيكَ، وَ ضَاقَتِ الأَشْيَاءُ دُونَكَ، وَ مَلأَ كُلَّ شَيْ‏ءٍ نُورُكَ، وَ وَجِلَ كُلُّ شَيْ‏ءٍ مِنْكَ، وَ هَرَبَ كُلُّ شَيْ‏ءٍ إِلَيْكَ، وَ تَوَكَّلَ كُلُّ شَيْ‏ءٍ عَلَيْكَ، وَ أَنْتَ الرَّفِيعُ فِي جَلالِكَ، وَ أَنْتَ الْبَهِيُّ فِي جَمَالِكَ، وَ أَنْتَ الْعَظِيمُ فِي قُدْرَتِكَ، وَ أَنْتَ الَّذِي لا يَؤُدُكَ شَيْ‏ءٌ، وَ أَنْتَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ.   اللَّهُمَّ يَا غَافِرَ زَلَّتِي، وَ يَا قَاضِيَ حَاجَتِي، وَ يَا مُفَرِّجَ كُرْبَتِي، وَ يَا وَلِيَّ نِعْمَتِي، أَعْطِنِي مَسْأَلَتِي، لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ، أَصْبَحْتُ وَ أَمْسَيْتُ عَلَى عَهْدِكَ وَ وَعْدِكَ مَا اسْتَطَعْتُ، أَعُوذُ بِكَ مِنْ سَيِّئَاتٍ أَعْمَالِي، وَ أَسْتَغْفِرُكَ مِنَ الذُّنُوبِ الَّتِي لا يَغْفِرُهَا غَيْرُكَ، فَاغْفِرْ لِي وَ ارْحَمْنِي بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ. يَا مَنْ هُوَ فِي عُلُوِّهِ دَانٍ، وَ فِي دُنُوِّهِ عَالٍ، وَ فِي إِشْرَاقِهِ مُنِيرٌ، وَ فِي سُلْطَانِهِ عَزِيزٌ، ائْتِنِي بِرِزْقٍ مِنْ عِنْدِكَ، وَ لا تَجْعَلْ لأَحَدٍ عَلَيَّ فِيهِ مِنَّةً، وَ لا لَكَ فِي الآخِرَةِ عَلَيَّ تَبِعَةً، إِنَّكَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ.  اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنَ الحريق و السريق [و الثريق‏] [الْحَرَقِ وَ الشَّرَقِ‏]، وَ الْهَدْمِ وَ الرَّدْمِ، وَ أَنْ أُقْتَلَ فِي سَبِيلِكَ مُدْبِراً أَوْ أَمُوتَ لَدِيغاً، اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِأَنَّكَ مَلِكٌ، وَ أَنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْ‏ءٍ مُقْتَدِرٌ، وَ مَا تَشَاءُ مِنْ أَمْرٍ يَكُونُ، أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، وَ أَنْ تُفَرِّجَ عَنِّي، وَ تَكْشِفَ ضُرِّيف، وَ تُبَلِّغَنِي أُمْنِيَّتِي، وَ تُسَهِّلَ لِي مَحَبَّتِي [محنتي‏]، وَ تُيَسِّرَ لِي إِرَادَتِي، وَ تُوصِلَنِي إِلَى بُغْيَتِي سَرِيعاً عَاجِلا، وَ تَجْمَعَ لِي خَيْرَ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ. سپس ۱۰۰۰ مرتبه: لا إِلَهَ إِلا الله. @apmkadeh
رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: خداي تبارك و تعالي در آسمان هفتم فرشته ای به نام داعی منصوب كرده است، هنگامي كه ماه رجب فرا رسد ، آن فرشته هر شب تا به صبح چنين ندا سر مي دهد : خوشا بر ذاكران ، خوشا بر اطاعت كنندگان؛ خداوند تعالي مي فرمايد: من همنشين هر كسي هستم كه با من هم نشيني كند، مطيع كسي هستم كه مرااطاعت كند، آمرزنده كسي هستم كه از من آمرزش طلبد. اين ماه، ماه من است؛ و بنده، بنده من؛ و رحمت، رحمت من. هر كس در اين ماه مرا بخواند، اجابتش مي كنم؛ هر كه از من درخواست كند عطايش مي كنم؛ هر كه از من هدايت طلبد هدايتش مي كنم؛ اين ماه را ريسماني ميان خود و بندگانم قرار دادم، هركس به آن چنگ زند، به من خواهد رسيد. اقبال الاعمال, ج۲، ص۶۲۸ @apmkadeh
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا سَفِيرَ اللّٰهِ وَابْنَ سَفِيرِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا خازِنَ الْكِتابِ الْمَسْطُورِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وارِثَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجِيلِ وَالزَّبُورِ، ... السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ حِكْمَةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ‏؛ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ حِطَّةٍ الَّذِي مَنْ دَخَلَهُ كَانَ مِنَ الْآمِنِينَ.... صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ عَدَدَ مَا فِي عِلْمِ اللَّهِ؛ لَبَّيْكَ دَاعِيَ اللَّهِ‏... سلام بر تو ای سفیر خدا و فرزند سفیر خدا، سلام بر تو ای خازن کتاب مسطور، سلام بر تو ای وارث تورات و انجیل و زبور... سلام بر تو ای باب حکمت رب العالمین؛ سلام بر تو ای باب فروریختن گناهان، بابی که هر کس از آن وارد شد جزو ایمن شدگان قرار گرفت... درود خدا بر تو باد به تعداد آنچه در علم خداست. لبیک ای داعی الله... فرازهایی از زیارت اول رجب حضرت سیدالشهداء علیه آلاف التحیه و الثناء @apmkadeh
صالح ‌بن ‌سعید به حضور امام هادی علیه السلام مشرف شد. دید حضرت را در كوی فقرا تحت نظر دارند، به امام هادی علیه السلام عرض كرد: «أَرَادُوا إِطْفَاءَ نُورِكَ وَ التَّقْصِیرَ بِكَ‏»؛ مأموران عباسی خواستند نور تو را خاموش كنند؛ حضرت فرمود نتوانستند، نگاه كن ببین در این كوی فقرا چه می ‌بینی. نگاه كرد دید بوستان هایی است؛ همان: جَنّاتٌ تَجْری مِنْ تَحْتِهَا اْلأَنْهارُ.  تقریباً آنچه را قرآن درباره بهشت یاد فرموده است. صالح ‌بن ‌سعید با چشم ملكوتی دید. حضرت امام هادی سلام الله علیه به صالح‌ بن‌ سعید فرمود: «فَهَذَا لَنَا عَتِیدٌ»؛ این برای ما آماده است. @a_javadiamoli_esra @apmkadeh
نمازهای شب ها و روزهای ماه رجب؛ منقول از کتاب اقبال الاعمال سید بن طاووس نماز شب سوم ۱۰ رکعت: در هر رکعت ۱ مرتبه سوره حمد، ۵ مرتبه سوره نصر. نماز روز سوم  ۴ رکعت: در هر رکعت ۱ مرتبه سوره حمد و آیات ۱۶۳ تا ۱۶۵ بقره ۱ مرتبه: وَ إِلهُكُمْ إِلهٌ واحِدٌ لا إِلهَ إِلا هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحِيمُ * إِنَّ فِي خَلْقِ السَّماواتِ وَ الأَرْضِ وَ اخْتِلافِ اللَّيْلِ وَ النَّهارِ وَ الْفُلْكِ الَّتِي تَجْرِي فِي الْبَحْرِ بِما يَنْفَعُ النَّاسَ وَ ما أَنْزَلَ اللَّهُ مِنَ السَّماءِ مِنْ ماءٍ فَأَحْيا بِهِ الأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها وَ بَثَّ فِيها مِنْ كُلِّ دَابَّةٍ وَ تَصْرِيفِ الرِّياحِ وَ السَّحابِ الْمُسَخَّرِ بَيْنَ السَّماءِ وَ الأَرْضِ لآياتٍ لِقَوْمٍ يَعْقِلُونَ * وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَتَّخِذُ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَنْداداً يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللَّهِ وَ الَّذِينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّهِ وَ لَوْ يَرَى الَّذِينَ ظَلَمُوا إِذْ يَرَوْنَ الْعَذابَ أَنَّ الْقُوَّةَ لِلَّهِ جَمِيعاً وَ أَنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعَذابِ‏. @apmkadeh
حضرت در اثر سمی که به وی داده شد بیمار شد و پس از چندی دار فانی را وداع گفت. چنانکه روایت محمد بن فرج» از «ابو د عامه این مطلب را تأیید می‌کند. وی گوید: در بیماری‌ای که موجب وفات حضرت امام هادی شد برای عیادت به نزد آن حضرت شرفیاب شدم، هنگامی که خواستم از نزد آن حضرت خارج شوم آن حضرت به من فرمود: ای ابو دعامه! اکنون حق تو بر من واجب شده است آیا حدیثی برای تو نگویم که تو را خوشحال کند؟ به آن حضرت عرض کردم: یابن رسول الله! من به چنین حدیثی بسیار نیازمندم. فرمود: پدرم محمد بن علی بر من حدیث کرد و گفت: پدرم علی بن موسی به من گفت: پدرم موسى بن جعفر بر من روایت کرد و گفت: پدرم جعفر بن محمد بر من روایت کرد و گفت: پدرم محمد بن علی گفت: پدرم علی بن الحسین مرا روایت کرد و گفت: پدرم حسین بن علی بر من روایت کرد و گفت: پدرم علی بن ابی طالب بر من روایت کرد و گفت: رسول خدا به من فرمود: علی! بنویس. گفتم:چه بنویسم؟ فرمود: بنویس: به نام خداوند بخشنده مهربان؛ ایمان آن چیزی است که دل کاملاً آن را بپذیرد و کردار آدمی آن را تصدیق و تأیید نماید؛ اما اسلام آن چیزی است که بر زبان جاری می شود و ازدواج به وسیله آن حلال می‌گردد. عرض کردم: یابن رسول الله! به خدا سوگند نمی‌دانم کدام یک از این دو نیکوتر است حدیث یا سند حدیث ؟! فرمود: «إنّها لصحيفة بخط علي بن أبي طالب وإملاء رسول الله صلى الله عليه وسلم تتوارثها صاغراً عن كابر» این نامه ای به خط علی بن ابی طالب و املای رسول اکرم صلى الله عليه وسلم است که ما آن را نسل به نسل به ارث می بریم. ، ج۱۲، ص۲۸۶ @apmkadeh
نمازهای شب ها و روزهای ماه رجب؛ منقول از کتاب اقبال الاعمال سید بن طاووس نماز شب چهارم ۱۰۰ رکعت: در هر دو رکعت: در رکعت اول: ۱ مرتبه سوره حمد، ۱مرتبه سوره فلق، در رکعت دوم:  ۱مرتبه سوره حمد، ۱ مرتبه سوره ناس نماز شب پنجم ۶ رکعت: در هر رکعت ۱ مرتبه سوره حمد، ۲۵ مرتبه سوره توحید. نماز شب ششم ۲ رکعت: در هر رکعت ۱ مرتبه سوره حمد، ۷ مرتبه آیه الکرسی. @apmkadeh
نمازهای شب ها و روزهای ماه رجب؛ منقول از کتاب اقبال الاعمال سید بن طاووس نماز شب هفتم ۴ رکعت: در هر رکعت: ۱ مرتبه سوره حمد، ۳ مرتبه سوره توحید، ۳مرتبه سوره فلق، ۳مرتبه سوره ناس. بعد از اتمام: ۱۰ مرتبه صلوات ۱۰مرتبه: سُبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَكْبَرُ. نماز شب هشتم ۲۰ رکعت: در هر رکعت: ۱ مرتبه سوره حمد، ۳ مرتبه سوره توحید، ۳ مرتبه سوره کافرون، ۳ مرتبه سوره فلق، ۳ مرتبه سوره ناس. نماز شب نهم ۲ رکعت: در هر رکعت ۱ مرتبه سوره حمد، ۵ مرتبه سوره تکاثر. نماز شب دهم ۱۲ رکعت بعد از نماز مغرب: در هر رکعت ۱ مرتبه سوره حمد، ۳ مرتبه سوره توحید @apmkadeh
اميدواريم كه در ليلةالرغائب رغبت ما با رهبت ما هماهنگ باشد. هم از قهر و جلال خدا راهب باشيم، هم به مِهر و جمال خدا راغب باشيم؛ رغبت يعني ميل نه آرزو؛ ليلةالرغائب به معناي شب آرزوها نيست بلکه شب رغبت‌ها و گرايش‌ها و مجذوب‌شدن‌هاست. لذا آن انجذاب و گرايش و ميل و شوق را مي‌گويند رغبت، در برابر رهبت. خداي سبحان جنّاتي دارد كه ما را به آنها ترغيب كرده و براي روح ما هم بهشتي دارد كه ما را به آن هم ترغيب كرده است. اسرا نیوز، ۹۶/۱/۹ @apmkadeh
یکی از اسباب اجابت در باب گرفتن حوائج از حق تعالی این است که بتوانی نیازهایت را جزئی کنی، به فعلیت برسانی و ارائه کنی؛ یعنی حوائجت را محدود و معدود و شمارش کنی و درخواست اجابت دعا داشته باشی. این یکی از اسباب حرکتی در قضاء حوائج است. همین زاویه کوچکی که الان باز کردم حتی می‌تواند همسایه ولایت باشد. یعنی چه؟ یعنی آن کسی که مستجاب الدعوة است نوع برخوردش در حوائج و ارائه کردنش به حق تعالی با ما مقداری متفاوت است. چرا؟ برای اینکه ما حتی آداب دعا را هم بلد نیستیم. نمی‌دانیم چگونه رغبت‌هایمان را به فعلیت برسانیم. آشنا نیستیم که چگونه حوائج‌مان را عرضه کنیم گاهی دلشوره داریم؛ اما نمی‌توانیم عرضه بکنیم. لیلةالرغائب این درس را به ما می‌دهد که رغبت‌ها و آرزوها را یکی یکی بیان کنیم و به فعلیت برسانیم. برای خدا کاری ندارد، تو رسم بندگی را یاد بگیر. یک شب را برای لیلةالرغائب و شب آرزوها گذاشته‌اند که من هر آرزویی دارم یکبار از فیلتر ذهنی رد کنم و در شبی مبارک که ملائکه نازل می‌شوند و شب جمعه هم هست، عرضه کنم. @apmkadeh
چه خوب است که ما در این ماه، خود خدا را از خدا در خواست بکنیم، اما این در صورتی است که شما رفع موانع بفرمایید. پس موقعیت شما در ماه رجب معلوم شد و این موقعیت را باید مغتنم بشمارید. هر کسی که مانع سیر شماست، رهایش کنید، آقاجان! هر کسی که مانع سیر تکامل عملی شماست، او را رها کنید. هر چیزی که مانع سير عملی شماست، او را رها کنید، آقا! موانع تا نگردانی ز خود دور درون خانه ی دل نایدت نور زملک تا ملکوت،ج۱،ص۸۹ @apmkadeh
صَلَواتُ اللهِ و ملائِکتِه و  حَمَلةِ عَرشِهِ و  جَمیعِ خَلقِه مِنْ أرضِهِ و سَمائِهِ... و عَلی بابِ اللهِ المَفتوحِ و کتابِهِ المَشروحِ، ماهیَّةِ الماهِیّاتِ،   مُطلَقِ المُقَیَّداتِ، سِرِّ السِّریّات المَوجودِ فی ظِلِّ اللهِ المَمدود،   المُنطَبِعِ فی مِرآتِ العِرفانِ، المُنقَطِعِ مِن نَیلِهِ حَبلِ الوُجدانِ، غَوّاصِ بَحرِ القِدَم، مَهبِط الفَضلِ و الکَرَمِ، حامِلِ سِرِّ الرَّسولِ، مُهَندِس الأرواحِ و العُقولِ، أدیبِ مَعلَمَةِ الأسماء و الشُّئون، قَهرَمانِ الکافِ و النّونِ، غایةِ الظُهورِ و الإیجاد،   مُحَمَّدِ بنِ علیٍّ الجواد، علیهِ الصَّلوةُ و السَّلام. صلوات حضرت حق  و ملائكه و حاملين عرش و تمام آفریدگان  آسمانی و زمینی‌اش ...  بر باب مفتوح فيوضات الهى و کتاب مشروح علوم نامتناهى، ماهيت ماهيات، و اصل اصول حقيقت مطلقه‌ مقيّدات به قيود، سرّ مخفيات موجود در ظل الهى ممدود، متجلّى در مراياى عرفان، كه وسائل عقل و وجدان منقطع است از ادراك حقيقتش، غواص درياى قِدَم، محل هبوط فضل و كرم، حامل اسرار حضرت رسول، مهندس عوالم ارواح و عقول، اديب كامل مكتب اسماء الهى و اوصاف و شئون، حكمران‏ فرمان ايجاد به لفظ كاف و نون غايت ظهور وجود و علت غائيه از ايجاد موجود، محمّد بن علىّ الجواد، که بر او باد سلام و صلوات. صلوات منسوب  به شیخ اکبر، محی الدین ابن عربی @apmkadeh
من تکفّل بایتام آل محمّدٍ - المنقطعین عن امامهم - المتحیّرین فی جهلهم - الاساری فی ایدی شیاطینهم و فی ایدی النّواصب من اعدائنا فاستنقذهم منهم و اخرجهم من حیرتهم و قهر الشّیاطین بردّ و ساوسهم و قهر النّاصبین بحجج ربّهم و دلائل ائمّتهم لیفضلون عند اللّه علی العباد بافضل المواقع باکثر من فضل السّماء علی الارض و العرش و الکرسیّ و الحجب علی السّماء و فضلهم علی العباد کفضل القمر لیله البدر علی اخفی کواکب السماء، کسی که سرپرستی کند  یتیمان آل محمد، آنهایی را که: - از امامشان جدا هستند - و در نادانی خود سرگردانند - و در دست شیاطین خویش - و در دست  دشمنان ناصبی‌ها ما اسیرند؛ و نجات دهد آنها را از دست آنان، و از حیرتشان بیرون آورند و بر شیاطین آنها با ردّ وسوسه‌های‌شان غالب آید، و ناصبی‌ها را با حجّت‌های پروردگار و دلائل امامانشان مقهور سازد،  برتری می یابد در پیشگاه خدا بر عابد به برترین جایگاه‌ها، بالاتر از برتری آسمان بر زمین و عرش و کرسی و حجب بر آسمان است و برتری او بر بندگان مثل برتری ماه شب چهارده بر مخفی‌ترین  ستاره‌های آسمان است. ، ج۱، ص۱۷ @apmkadeh
جابر بن عبدالله انصاري روایت کرده است: از رسول الله صلي الله عليه و آله  درباره ميلاد علي عليه السّلام سوال کردم. فرمود: از بهترين مولودي كه شبيه به مسيح متولد شد، سوال كردي. خداوند تبارك و تعالي علي را از نور من خلق كرد و مرا از نور خود، ما هر دو از نور واحدي هستيم. سپس خداوند متعال ما را از صلب آدم به صلب‌ها و رحم‌هاي پاك منتقل كرد. من از صلبي منتقل نشدم مگر اينكه علي همراه من بود. پيوسته چنين بود تا اينكه من به بهترين رحم يعني آمنه سپرده شدم، و علي نيز به بهترين رحم يعني فاطمه بنت اسد سپرده شد. در زمان ما مرد عابدي به نام مبرم بن دعيب بود كه ۲۷۰ سال خدا را عبادت كرد و طی این سال‌ها از خدا حاجتي طلب نكرد. خدا ابوطالب را نزد او فرستاد. مبرم سر او را بوسيد و از او پرسيد كه هستي؟ گفت: مردي از تهامه. پرسيد: از كدام تهامه؟ گفت: از بني‌هاشم. مبرم دوباره سر او را بوسيد و گفت: خداوند علي اعلي به من الهام فرمود كه از تو فرزندي زاده مي‌شود كه وليّ خداست. آن شبي كه علي به دنيا آمد زمين نوراني شد. ابوطالب از خانه بيرون آمد و گفت: اي مردم! وليّ خدا در كعبه به دنيا آمد. زماني كه صبح شد او داخل كعبه شد و گفت: يا رب هذا الغسق الدجى و القمر المنبلج المضي بين لنا من أمرك الخفي ما ذا ترى في اسم ذا الصب اي پروردگار اين تاريكي ظلماني واي آفريننده ماه نوراني و تابان! راز نهاني خود را براي ما آشكار ساز كه براي اين طفل چه نامي برمي‌گزيني. سپس ابوطالب صداي هاتفي را شنيد كه می‌گفت: يا اهل بيت المصطفى النبي خصصتم بالولد الزكي إن اسمه من شامخ العلي علي اشتق من العلي اي اهل بيت پيامبر مصطفي! شما به فرزندي پاك ممتاز شده‌ايد. نام او از جانب خداي بزرگ علي تعيين شد و اين نام از لفظ علي (كه يكي از صفات الهي است) مشتق شده است. ● - كفاية الطالب ص ۴۰۶؛ - الغدير، ج۷ ، ص۴۶۷ @apmkadeh
انحصار ولادت در داخل کعبه برای  امیرالمومنین، قطب الموحدین، به روایت برخی از علمای اهل سنت: ۱- حاکم نیشابوری(فقیه شافعی مذهب): اخبار در این زمینه به تواتر رسیده است که فاطمه بنت اسد، امیرالمومنین، علی‌بن‌ابی‌طالب کرم -الله وجهه- را در دل کعبه به دنیا آورد. مستدرک، ج۳، ص۴۸۳ الغدیر،ج۶، ص ۳۵ ۲- گنجی شافعی: حاکم نیشابوری نقل کرده است: امیرالمومنین، علی‌بن‌ابی‌طالب، در داخل بیت الله الحرام، در مکه، شب جمعه، شب سیزده رجب سال سی‌ام از عام الفیل به دنیا آمد. غیر از او، نه قبل از او، و نه بعد از او، کسی مولود بیت الله الحرام نبوده است. این برای اکرام و اجلال مقام عظیم اوست. کفایه الطالب، ص ۴۰۷ الغدیر، ج۶، ص ۳۶ ۳- دهلوی، صاحب کتاب التحفه الاثنی عشریه فی الرد علی الشیعه: به تواتر این خبر رسیده است که فاطمه بنت اسد امیرالمومنین، علی‌ را در دل کعبه به دنیا آورد. او در روز جمعه سیزده رجب، ۳۰ سال بعد از عام الفیل  در کعبه به دنیا آمد. هیچ کسی قبل و بعد از او در کعبه به دنیا نیامد. ازاله الخفاء، ج۲، ص ۲۵۱ الغدیر، ج۶، ص ۳۶ ۴- آلوسی( فقیه شافعی مذهب پیرو ابوحنیفه) صاحب تفسیر کبیر: اینکه امیر کرم الله وجهه در خانه خدا به دنیا آمد، امر مشهوری است... مشهور نشده کسی غیر او کرم اِلله وجهه در آنجا متولد شده باشد. و چقدر سزاوار است که محل ولادت امام امامان در جایی باشد که قبله مومنین است. سرح الجریده الغیبه فی شرح القصیده العینیه، ص ۱۵ الغدیر، ج۶، ص ۳۷ ۵- ابن صباغ (مالکی مذهب) : علی علیه السلام در مکه مشرفه، داخل بیت الحرام، در روز جمعه سیزده رجب، ۳۰ سال بعد از عام الفیل به دنیا آمد. کسی قبل او در بیت الحرام به دنیا نیامد. این فضیلتی  است که خدا  به خاطر جلال و بلندی مرتبه و کرامت او، فقط به او اختصاص داد. الفصول المهمه، ج۱، ص۱۷۲ @apmkadeh
کار من نیست که بنشینم املات کنم شان تو نیست که در دفترم انشات کنم عین توحید همین است که قبل از توبه باید اول برسم با تو مناجات کنم سالی یک بار من عاشق نشوم می میرم سالی یک بار اجازه بده لیلات کنم همه جا رفتم و دیدم که تو هستی همه جا تو کجا نیستی ای ماه که پیدات کنم؟ پدر خاکی و ما بچه ی خاکی توایم حق بده پس همه را خاک کف پات کنم از تو ای پیر طریقت که سر راه منی آن قدر معجزه دیدم که مسیحات کنم از خدا خواسته ام هر چه که دارم بدهم جای آن چشم بگیرم که تماشات کنم @apmkadeh
شریف ترین بقعه، حرم است؛ شریف ترین حرم، مسجد است؛ شریف ترین مسجد، کعبه است؛ کسی در کعبه غیر از او (علی علیه السلام) به دنیا نیامده است. مولود کعبه در نهایت شرف قرار دارد. هیچ کسی در روز جمعه که بهترین روز است، در ماه حرام، در بیت الحرام‌، غیر از امیرالمومنین علیه السلام متولد نشده است. مناقب، ج۲ ، ص ۱۷۵ @apmkadeh
خوشتر آن است که سرّ دلبران گفته آید در حدیث "دیگران" عن ابی‌بکر عبدالله بن عبدالرحمن، قال سمعت عثمان بن عفان، قال سمعت عمر بن الخطاب، سمعت ابابکر بن ابی‌قحافه، سمعت رسول الله صلي الله عليه و سلم یقول: ان الله خلق من نور وجه علی‌بن‌ابی‌طالب، ملائکه یسبحون و یقدسون و یکتبون ثواب ذلک لمحبیه و محبی ولده. عبدالله بن عبدالرحمن، از عثمان بن عفان، او از عمر بن الخطاب، او از ابوبکر روایت کرده است که گفت: رسول الله صلي الله عليه و سلم پیوسته می‌فرمود: خداوند از نور چهره علی‌بن‌ابی‌طالب فرشتگانی آفرید که خدا را تسبیح و تقدیس می‌کنند و ثواب آن را برای محبین او و محبین اولاد او ثبت می‌کنند. فضائل امیرالمومنین (ابن عقده کوفی)، ص ۳۲ @apmkadeh
تاریخ باید این صفحات خود را طی کند و برای مردم خودخواهش ثابت کند که انسان‌سازی و مدیریت انسان، کار هیچ یک از آنان نیست، تا یک انسان الهی به نام حضرت حجت‌بن الحسن علیه السلام را که نسخه دیگری از پدر بزرگوارش امیرالمومنین علیه السلام است، وارد عرصه حیات انسان‌ها نماید و طعم حق و عدالت را به آنان بچشاند. ، ج۱۶ @allameh_jafari @apmkadeh