eitaa logo
اعراف
102 دنبال‌کننده
994 عکس
254 ویدیو
19 فایل
وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ ۚ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ ۚ (اعراف/۴۶) لینک کانال‌های آرشیویِ بذل خون،متفکر غریب و میراث: @miras_68 @bazl_61 / @gharib_58 این کانال هم تولیدی و هم توزیعی است! @aliasgari1378
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حق هم جاذبه دارد و هم دافعه. حق‌پرستان را جذب می‌کند و دلدادگان طاغوت را دفع. ما به‌دنبال تشکیل جامعه‌ای ایمانی و ولایی هستیم. باید به تأسی از اباعبدالله(ع) و الگوگیری از امام(ره)، در حق صراحت عمل و بیان داشته باشیم تا ببینیم چگونه پاکان عالم داخل در ولایت الله می‌شوند. تم. @srdrgm
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جواب به یک سؤال شاید بی‌ربط، جای ما رو در واقعهٔ‌ کربلا مشخص می‌کنه! بعد از دیدن فیلم از خودتون بپرسید که چه چیز باعث شده یک پسر نوجون و یا یک خانم، به راحتی بگه من توی سپاه امام حسین قرار نمیگرفتم؟ آیا ما مسخ مدرنیته شده ایم یا نه؟ @araf11
حجت الاسلام جواد حاج ابوالقاسمی که از پژوهشگران دینی در حیطه ی مباحث ولایت امیر المومنین(ع) هستند، از وضع حجاب در شهر امام رضا(ع) آنهم در کافه هایی که روز عاشورا باز بودند، گله کرده اند. بعد کامنت ها خیلی عجیب بود. اصلا برای برخی فارغ از حکم حجاب، اینکه توی شهر امام رضا و توی روز عاشورا عده ای دارن حرمت شکنی میکنند و ادب اون روز رو نگه نمیدارن، دردشون نگرفته! از کی برخی از مردم اینقدر سکولار شدن؟؟؟ جالب اینجاست یکی نوشته بود مردم ديگه فریب شما آخوند ها رو نمیخورن! این جمله از دوحال خارج نیست: یا با روحانیت همنشین نیستند یا درد اینها درد دین نیست که به نظر دومیه. @araf11
مرعوب و مغلوب مدرنیته شدن، وابستگی می آورد و وابستگی، ضدیت با مکتب حق رو نتیجه میدهد. اگر این وابستگی در اندیشه های علمی و در دانشگاه ها تحصیل شوند، چقدر میتوانیم در ایران، یک وطن دوست و خدا پرست واقعی داشته باشیم؟؟؟ @miras_68
﷽ بحث سرِ و غیر صورتی، و مذهبی و محفلی و استدیویی و و غیر سکولار و فلان و بسیار نیست! بحث سر چهار چوب دار و اسلام بدون چهارچوبه! از هر طرف، از این خارج بشیم یه جدید به وجود می‌آد! https://virasty.com/Qadam_gah/1690727042685390334
انسان در نظم مدرنیته، انتخاب کننده نیست بلکه انتخاب شونده است. همچون موش آزمایشگاهی. @miras_68
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سوزش عجیب نماینده ضد ایرانی پارلمان اروپا از نفوذ باورهای امام خمینی در اروپا و هشدار به سران اروپایی 🔺"آنچه که در خیابانهای اروپا از بروکسل تا منچستر رخ می‌دهد دقیقا همان چیزی است که آیت‌الله خمینی 44 سال پیش وعده‌اش را داده بود اینکه آنها اسلام را به سراسر جهان صادر می‌کنند" ______ حضرت آقا در تفسیر سوره ی جمعه خودشان به این نکته اشاره کردند که قیام امام خمینی(ره) یک قیامی برخاسته از فطرت و برای بیداری فطرت بوده است. مشخصا چنین قیامی با اهداف الهی، میتواند جهانی را تکان بدهد. چیزی که امروز غرب مدرن برای انسان ها رقم زده است، خاموش نمودن فطرت های انسانی و سوق دادن به سمت هویت حیوانی است. اما اهداف خمینی کبیر که همان احقاق حقوق الهی در جهت رشد عقلانی و اجتماعی است، امروزه با حرکتی وسیع در اروپا محسوس است چرا که برخی از آنان فهمیدند چه کلاه گشادی به نام انسانیت بر سرشان رفته است. @araf11
مادر ما رو زدن! جلوی چشم دخترش! جلوی چشم هممون! به جرم چادرش! به جرم غیرتش! علم دین بخوابه،نه زندگی میمونه نه آزادی، مادرهامون هم سیلی میخورن اون قلچماق بی ناموس و هرزه که هیچ،اما اون دستی که این اراذل رو میدون میده و اون دستی که این اوباش رو بازی میگیری،هر دو‌ رو قطع میکنیم قسم به خون صدیقه طاهره @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برهنگی بدون شرح! 🔹ویدیویی که می‌بینید حاوی ادبیات رکیک و ناراحت‌کننده است. این‌ها تصاویری از برخورد مخالفان حجاب با مردم و آمران‌به‌معروف است. @Farsna - Link
زن_زندگی_آزادی در یک نگاه.... همه ی آنچیزی را که یک انسان برای مسخ شدن میخواهد غرب فراهم کرده. ودر کشور ما با تربیت های غیر اسلامی و مصرف گرایی چنین جامعه ای دریده از انسانیت به حیوانیت رو می آورند.
سخنان امام بر آمده از یک رؤيا است یا یک واقعیت؟ قسمت آخر میراث را دنبال کنید. @miras_68
◽️ آسیب‌های دین فهمی چند روز اخیر طی همکاری با دوستان "رادیو سایه بان"، پست‌هایی در صفحه اینستاگرام این مجموعه گذاشته شد و ذیل آن پست‌ها کامنت‌های انتقادی و اشکال‌ها و بحث‌های جالب و گاهی تاسف برانگیزی به وجود آمده است. عمده اشکالات به نوع فهم دین باز می‌گردد، همان چیزی که از ابتدا نه درست شناختیم نه درست شناساندیم. البته جامعه مومن ما که ارتباط مستمر با منابر و مساجد دارند تا حد زیادی تلقی‌ها و فهم‌های درستی پیدا می‌کنند لکن همان هم احتیاج زیادی به پیراستن و آراستن دارد. چند اشکال اساسی که در تلقی‌های نادرست از "دین" و "دین فهمی" به نظرم آمد را عرض می‌کنم: ۱. فهم غیر منظومه‌ای: تصور کنید خودرو را نمی‌شناسید و قطعه‌ جدا شده‌ای از آن را جایی مشاهده کرده‌اید، یک قطعه بدون آنکه در سیستم مشاهده شود بسیار بی معنا به نظر می‌رسد. آموزه‌های دین همین‌ طورند، اگر کسی بدون مشاهده منظومه دین آموزه‌ واحدی از آن را بشنود احتمال زیاد گرفتار فهم غیر منظومه‌ای و در نتیجه بی معنا و بلکه مضحک بودن آن آموزه می‌شود. گاهی معارف پراکنده و بی نظم و ضابطه دین را هم که می‌فهمیم همین اشکال پیش می‌آید. مثل دانه‌های تسبیحی که نخ‌شان پاره شده و پراکنده شده‌اند. برخی آموزه‌های دین مثل آن نخ تسبیح‌اند و اگر کسی آنها را متوجه نشود این مجموعه را بی معنا تلقی می‌کند، مثل آموزه معنای زندگی از نگاه دین. ۲. فهم سطحی یکی از ویژگی‌ها و شاید مشکلات دنیا آن است که پدیده‌ها در آن از عمق و ظاهر برخوردارند، فهم سطحی به فهمی گفته می‌شود که از غایات و اهداف اصلی فاصله دارد. شخصی را تصور کنید که انگیزه جمعیت عظیم اربعین را با ایستگاه‌های صلواتی و خدمات مواکب و فلافل و چای عراقی تحلیل می‌کند، کمترین ایراد او سطحی نگری است. او از غایات بسیار بزرگ و غیر قابل وصف این اجتماع بی‌خبر است و نتیجتا تحلیل او هم، سطحی و فهم او قشری است. دین فهمی (علت چرایی دین) خیلی از اوقات گرفتار چنین آسیبی می‌شود. سطحی نگری در لایه‌های مختلف قابل مشاهده است، مثلا: خداوند متعال اهل بیت علیهم السلام را آفرید تا حاجات ما را بر آورده کنند، امام حسین علیه السلام مظلومانه شهید شد تا ما با گریه بر او به خداوند نزدیک شویم، مگر این که امام عصر علیه السلام بیایند و مشکلات را حل کنند!! این که ورای این دستورات و توصیه‌ها نتوانیم غایات پر مغز شریعت را دریابیم سبب بسیاری از نق و نوق‌ها و اعتراضات ماست. شخصی می‌گفت یک بانوی مومنه را می‌شناختم که اواخر عمرش به سبب بیماری‌های متعددش رسما به خداوند متعال ناسزا می‌گفت، انتظار داشت آخر عمری هر چه می‌گوید خداوند بلافاصله پاسخ دهد: "به روی چشم، همین الان جبرائیل و میکائیل و اسرافیل را برای تو وادار به کار می‌کنم". فهم کتابخانه‌ای، فهم گزینشی و فهم چالشی آسیب‌های دیگرند که اگر خداوند توفیق بدهد توضیح خواهم داد ان شاءالله
جهاد تبیین کلید اجتماع ملت و ایجاد عهدی محکم از طرف مردم با حق و طواف آنان حول محور حق است. @araf11
با زبان و تبیین باید مردم را از منکرات دور نگه‌ داشت؛ اما با «شیوع» منکرات و با «تظاهرِ» به آن باید مقابله کرد. اسلام، مرتکبِ منکر را نصیحت و هدایت می‌کند؛ اما «حد» هم برای او می‌گذارد. با صِرف زبان و توصیه نمی‌شود کاری کرد؛ «قدرت نظام» باید جلوِ سیرِ فحشا و فساد را بگیرد. https://khl.ink/f/3076
🔴 اعتراف تلخ یک مهاجر از زندگی سگی در خارج از ایران ‏این اسکرین‌ها رو با دقت ببینید و اون زندگی‌های دروغینی که به شما میگن رو بریزید دور! تقریباً همه براندازها وضعشون همینه؛ یه مشت مهاجر خسته از همه‌چی و همه‌جا که زندگی هر روز براشون سخت‌تر میشه؛ چه از نظر مالی و چه از نظر روحی روانی ... اینا همونان که خودشون هم می‌دونن که هیچ کشوری بدون بدبختی و مشکل نیست و هیچ‌جا مثل ایران نمیشه، اما هیچوقت حاضر نیستن در جهت بهتر شدن اوضاع قدمی بردارن، و تا وقتی که تو ایرانن دائما در حال خود تحقیری هستن! /آدم @araf11
🔰 آقای قاضی! به ما چه که باید بزاییم؟! آقای قاضی! شما، این‌روزها خیلی مورد خطاب قرار می‌گیرید اما این‌بار بگذارید من هم شما را مورد خطاب قرار دهم... آقای قاضی! کف خیابان‌های همین تهران پوست بچه مردم را با ناخون‌گیر کندند و چنان او را زدند که تکه‌هایی از مغزش را در دهانش یافتند... خون یکی دیگر از بچه‌های مردم را هم ریختند و نعشش را کشیدند و بالای سر جسدش هل‌هله کردند! وضع آنقدر فجیع بود که اجازه پخش فیلم شکنجه‌ی بچه‌های مردم را هم ندادید... ای داد بی‌داد و ای داد بی‌دود! شما بهتر از ما دیدید که چه شد و بهتر از ما لمس کرده‌اید همه مسائلی که روی پوست جامعه هستند که قبلا زیر پوست بوده‌اند! آقا یا خانم قاضی! دادِ بی‌دود خیلی خطرناک‌تر است... آقا یا خانم قاضی! ما و شما در پیچیده‌ترین پیچ تاریخیم و باید امید و ایمان داشته باشیم... ایمان قوی و امید زیاد، تا این پیچ را رد کنیم. نمی‌شود، والله نمی‌شود ما ایمان داشته‌ باشیم و امید نه... نمی‌شود شما امید داشته باشید اما ایمان نه! خدا می‌داند که خودبَراندازی یعنی همین... به جان خودم یعنی همین... به لاک‌ همان زنی که پوست آرمان را کند! طوری نشود که بگوییم حالا که ایمان ندارید، امید هم نداشته باشید و از قول آن پیرمرد خراسانی بگوییم خودتان می‌دانید و مملکتتان... بگوییم اصلا ول کن! اصلا به ما چه! به ما چه که لب مرز چه خبر است، سوریه و لبنان چه خبر است، به ما چه که مملکت کمبود بچه دارد و باید هی بزاییم... به ما چه که واکسن داخلی بزنیم و کالای داخلی بخریم... به ما چه که همیشه در صحنه باشیم و فتنه‌ها را خاموش کنیم و در ایتا و در سروش و اینستاگرام جهاد تبیین کنیم؟ ما هم می‌توانیم عکس شهدا را ببینیم و عکس شهدا عمل کنیم و حتی مثل شما با عملکردتان، عکس شهدا را زیر پا بگذاریم! قاضی جان! ... اصل اول در صفحه اول قانون اساسی انقلابی‌گری، درج شده که او که تخصص ندارد و کاری را می‌پذیرد، بی‌تقواست! طبق این اصل شما فاقد تقوا و شعور و شجاعت هستید و اتفاقا این شما هستید که اول باید مورد جهاد تبیین قرار بگیرید تا شاید دوزاری‌تان بیفتد که بچه‌های مردم با سلاحِ سلاح‌ورزی‌ها، تیکه تیکه شدند و باید برای حفظ خودتان هم که شده، شجاعت به خرج دهید و جلوی این سلاح باستید... قاضی! ما امید داریم که ایمان شما برگردد و آدم شوید... 📌هشتگ را پیگیری کنید (آقای قاضی! به ما چه که باید بزاییم؟!) 🆔 @namiramag 👈 عضویت
کانال نامیرا زیر نظر بچه های انقلابی دانشگاه تهران هست. مطالب خوب و مفیدی در اون هست. حتما دنبال کنید. @araf11
مطلب حقیر با عنوان تحمیل بی حجابی با تبلیغات. در روزنامه ی ایران به چاپ شنبه ۱۴۰۲/۵/۲۱ اینبار با رویکردی کمال گرایانه، اصطلاح بی حجابی اجباری را مورد بررسی قرار داده ام. https://irannewspaper.ir/8253/6/65234 @araf11
چرا بحث از آزادی مهم است؟! الف بحث از آزادی به گونه‌ای بحث از هویت انسان است. بازگشت انسان به خویشتن است. چه بُعدی از وجود انسان است که در صورت رهایی، آزادی مطلق حاصل می‌شود؟! و چه‌ نوعی از رهایی مساوی با اسارت است؟ ب اسارت‌های پنهان با شناخت از آزادی مشخص می‌شود. چه بسیار ملت‌هایی که با اسم آزادی اسیر شدند و هنوز که هنوز است، خوشحال «اسم آزادی» را فریاد می‌زنند؛ چه بسیار انسان‌ها که ادعای آزادی دارند ولی اسیرند و محصور. ج آزادی مفهومی پایه‌ای است که مکاتب را از هم متمایز می‌کند. هرکدام راهی برای رهایی پیشنهاد می‌کنند؛ ما برای رهایی کدام را انتخاب می‌کنیم؟ اگر شناخت دقیقی داشته باشیم تلاش هایمان در جهت رسیدن به قله‌ی رهایی هدر نخواهد رفت و با نقشه‌ی راه حرکت خواهیم کرد. "مصطفی حاجی‌وند" @srdrgm
دوباره حمله ی تروریسی دوباره شاه چراغ.... @araf11