eitaa logo
اعراف
102 دنبال‌کننده
888 عکس
236 ویدیو
19 فایل
وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ ۚ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ ۚ (اعراف/۴۶) لینک کانال‌های آرشیویِ بذل خون،متفکر غریب و میراث: @miras_68 @bazl_61 / @gharib_58 این کانال هم تولیدی و هم توزیعی است! @aliasgari1378
مشاهده در ایتا
دانلود
کی فکرشو می کرد روزی وسط مونترال کانادا، عکس رهبر ایران در کنار یک فرمانده شهید ارشد حماس اینطور سر دست گرفته شود؟؟؟؟ عجب گنجی است این شهادت، عجب گنجی است این مقاومت، عجب گنجی است ولی فقیه، عجب گنجی است اسلام سیاسی اینها برکات جهاد است و حالا کم کم دارد نشانه های نصری بزرگ خیلی فراتر از آنچه تصور می کردیم آشکار می شود، به شرطی که قدر بدانیم و در بزنگاه مقاومت و تمام کردن کار، تنگه احد را برای غنایم رها نکنیم ... عکس نماز جماعت وسط خیابان های مونترال/ تصویر دیدار شهید العاروری با امام المسلمین در تهران
ناراحتن که چرا شاه رو ندیدن! خب اینم از رفتار شاه با نسلی که دیدنش... 🇵🇸 @Roshangari_ir 🅾️ Roshangari.ir/i.php
برخی‌ها فکر می‌کنند اندیشه‌ورز شدن یک قرص است که با خوردن آن به یکباره علامه‌ی دهر می‌شوند. اما نمی‌دانند برای اندیشه‌ورزی باید ابتدا حریت داشت. باید اخلاص و خضوع داشت. اجازه بدهید اینگونه بگویم: برای اندیشه‌ورز شدن باید مطهری باشیم. اما با مطهری مطهری گفتن‌ها چیزی حل نمی‌شود؛ بلکه باید مطهری را خواند. @araf11
مطهری بخوانیم تا طهارت فکر پیدا کنیم! @araf11
مستند "کابوس ژنرال" روایت سرزمینی که اقتدار خودش را دوباره احیا کرد سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۱۵:۱۰ از شبکه ۳ سیما 🇵🇸 @Roshangari_ir
📌 ایستاده در برابر التقاط و انحراف ✍️ دانیال بصیر، پژوهشگر حوزوی آنچه که سبب شده بود تا مرحوم آیت‌الله مطهری(ره) مقابله با اندیشه‌های التقاطی را اصل قرار دهد، کاردانی و تبحر جدی ایشان در مباحث فکری و اندیشه‌ای و داشتن یک ذهن جوال در مباحث فلسفی بود؛ که می‌توان در ذیل همین سخن، به مقابلۀ فکری شهید مطهری با اندیشه‌های التقاطی مارکسیستی – اسلامیِ علی شریعتی اشاره کرد، یعنی همان چیزی که سبب شده بود تا گروهک فـرقـانِ دلباختۀ شریعتی، کینه ایشان را در دل بپروراند! 🔗 متن کامل @HOWZAVIAN
دستمال سفید در دستانش دفتر بزرگی بود که به دفتر حضور و غیاب شباهت داشت. کنار درب کلاس که رسید، توقفی کرد تا عینکش را تمیز کند و بعد وارد شود. نگاهی به من انداخت و گفت: شما اینجا بنشین تا من برگردم... دفتر حضور و غیاب را به من داد و وارد کلاس شد. من هم روی صندلی روبروی کلاس نشستم تا کلاس استاد تمام شود اما چشم که بر هم زدم ناگهان خودم را دیدم که روبروی درب کلاس ششم مدرسه‌‌ای در شهر فریدون‌کنار ایستاده‌ام تا مربی پرورشی مرا به دانش‌آموزان معرفی کند. قبل از آنکه به سمت کلاس حرکت کنم، نام کسی را که در خواب دیده بودم به چشمانم افتاد: کلاس شهید مرتضی مطهری! صحنه‌ی خواب بار دیگر تکرار شده بود با این تفاوت که اینک من به کلاس می‌رفتم و خبری از خود استاد نبود؛ بلکه نام استاد بر سردر کلاس نقش بسته و سخن می‌گفت. لباده‌ام را مرتب می‌کردم و عمامه‌ام را محکم بر سرم می‌فشردم. در دلم دائم از خودم می‌پرسیدم: به راستی نوبت من است؟! بسم الله الرحمن‌الرحیم. کلاس را شروع کردم. یکی من می‌گفتم و ده تا بچه‌ها. یکی از نیمکتش جدا می‌شد تا اجازه بگیرد و دیگری بر سر جایش دست‌بالا می‌برد. یکی بلند می‌گفت: آقا من بگم؟ و دیگری با قهقهه مسخره بازی در می‌آورد که توجهم را به خودش جلب کند. آنجا بود که فهمیدم صبر زینت معلم است و اگر صبر نباشد آموختن ممکن نیست. سوال‌ها پشت سر هم می‌آمد و جواب‌ها خرده شکسته در پی هم می‌گذشت تا جایزه‌ی حاج‌آقا را تصاحب کنند. قاعده این بود که زمان کلاس برای بی‌تجربه‌ها دیر بگذرد اما من از این قاعده مستثنی بودم. صدای تیز زنگ، گوش خراش بود و صدای شادی بچه‌ها دلنواز. یکی یکی دست می‌دادند و نوازش و لبخند طلب می‌کردند. عبایم را برداشتم تا بر دوش بیاندازم ‌که چشمانم به روحانی نشسته در گوشه‌ی کلاس افتاد. سرش را که بلند کرد در نظرم آشنا آمد. کمی گذشت تا عینکش را از روی چشمانش برداشت و با دستمالی سفید آنرا تمیز کرد. 🖋علی عسگری @araf11
☑️ اندیشه در حواشی؛ جرأت مطهری ✍️ علی عسگری، پژوهشگر علوم اجتماعی یکی از سنت‌ها تحصیلی در حوزه‌ی علمیه، مطالعه‌ی شرح‌ها و حاشیه‌های کتاب‌های درسی است تا به تعبیر برخی از اساتید خبره، طلبه بعد از گذراندن دوره‌ای جامع از فقه و اصول، با دیدن حواشی ملا شود و بتواند تفقه کند و دین‌شناس شود. شاید این شیوه‌ی تحصیلی برای ملا شدن در حوزه و فهم شیوه‌ی استدلال به روایات و آیات، هیچ گاه کهنه نشود و همیشه مورد استفاده‌ی عموم طلاب قرار بگیرد؛ اما چه می‌شود که کاوش میان برخی از حواشی، توسط بعضی از مدرسین ممنوع می‌شود و طلبه‌ها جرأت نزدیک شدن به آنها را ندارند، تا جایی که حتی حاشیه‌ها آنقدر به متن نزدیک هستند که نمی‌توان بدون بررسی‌شان به دقت فقهی رسیده و نظریه‌ی دقیق اسلام را تبیین کرد؟! نیاز‌های فکری بشر همزمان با پیشرفت ابزاری تمدن غرب و تکثر سلایق گوناگون_قطع نظر از درست یا غلط بودنشان_ به قدری گسترده شده است که شاید مهم‌ترین حاشیه‌ی یک طلبه را به هنگام تحصیلش در حوزه‌های علمیه، رقم زده باشد. این حاشیه آنقدر وسیع و خطیر است که توانسه زیست شخصی برخی از طلاب را دچار مشکل کند و آنان را از سیر در حال حرکت متن‌خوانی مرسوم در حوزه خارج و یا به راننده‌ی اسنپ، ویزیتور یک شرکت خوراکی و چیز‌هایی که مخالف با زی‌طلبگی در مدارس علمیه نامیده می‌شود، تبدیل سازد. ۶۰ سال قبل، کسی از حوزه‌ی علمیه برای پاسخ به نیاز‌های جامعه‌ی مکانیکی دورکیم و کنترل اراده‌های آزاد جان لاک میان اقشار مختلف مردم قد علم کرد تا هنوز که هنوز است، نامش به عنوان فرمانده‌ی جهاد تبیین در عصر تبعید امام خمینی(ره) بدرخشد و او کسی جز شاگرد بی‌نظیر علامه طباطبایی(ره)، شهید آیت الله مطهری نبود. مطهری کسی بود که نه اصالت الفردی و نه اصالت الجمعی بود. او کسی است که بر اساس نظریه‌ی فطرت، انسان مجبور در نگاه اندیشمندان غربی را، مستقل خواند تا بفهماند زیر چتر استعمارگران بودن، همان جبر تاریخی که هگل از آن یاد می‌کند نیست و این جبر، حقیقت ندارد. وقتی استاد مطهری با چنین قوه‌ی بدیع و درخشانی می‌توانست چنین نظریه پردازی داشته باشد تا انسان اسلامی عصر بحران‌زده‌ی سلطه‌گری لیبرال‌ها و مارکسیست‌ها را از خاک مذلت به عرصه عزت، حیات اندیشه ببخشد، چگونه نمی‌توانست بین متن و حاشیه تعامل برقرار کند؟ اگر توجه به حواشی که در عین حال متن اصلی روزگار بودند وجود نداشت، آیا امروز کسی می‌توانست نسبیت کلی اخلاق را رد کرده و به هویت نابود‌‌ شده‌ی انسان در غرب بخندد؟ شاید مطهری می‌خواست جمع عرفی دیگری را رقم بزند که آن تقدم حاشیه بر متن بوده است! به نظر می‌آید جامعیت مطهری نسبت به متن و حواشی عصر حاضر، که به تعبیر رهبر انقلاب موجب احیای تفکر اسلامی شده است، عنصر مغفولی در حوزه‌های علمیه باشد که نپرداختن به آن عنصر، هر متن درسی را به حاشیه‌ی دوری از ساختار سراسر منحط شهر مدرن می‌برد. شهری که برای بررسی شرح‌های کتب فقهی و اصولی، سکولار شدن و غل و زنجیز شدن در واتیکان اسلامی را توصیه می‌کند. حال سؤال این است که اگر مطهری به حاشیه‌ی ممنوعه‌ی برخی از آقایون مدرس، پرداخته است و موفق به احیای جهانبینی اسلامی گشته است، چگونه می‌شود که این حواشی به متن تبدیل نشده و با این حال مشروعیت ساختار مدرن توسط برخی از مدرسین درحال مبنایی شدن است؟! @HOWZAVIAN
🕯 معلمی که اندیشیدن را به دیگران می‌آموخت... ♦️ استاد سکینه از زنان نابغه دوره مشروطه است، حافظه ای عجیب داشت، هر چه در زندگی شنیده و خوانده بود را تا پایان عمر از بر بود. اهل کسب معرفت بود و گاه کار تدریس به دختران و زنان شهر را بر عهده داشت. نیروی بیان و نطق زیبایی داشت و در مجالس زنانه بزرگ بخوبی سخنرانی می‌کرد. شجاع و پردل و قوی بود، بطوری که زور پسر نوجوان ورزشکارش در مقابل دستان قوی مادر کم می‌آورد! مهمترین حرفه او، تسلط عجیبش بر طب سنتی بود، زنان بیمار بسیاری را بصورت رایگان طبابت می‌کرد. و ... ♦️ اما ما او را طور دیگری میشناسیم، با آنکه شاید حتی نامش را هم ندانیم! بانو سکینه فرزندی را در دامان خود پرورش داد، که کمتر کسی است که با او و آثارش آشنا نباشد. ♦️مادرِ استادی که به حق، بزرگ آموزگار دوران ماست و سالروز شهادتش، روز معلم نامیده شده است. 🔷 شیخ مرتضی اگر استاد مطهری بزرگ شد، اثر تربیت چنین مادری است. بطوری که از استاد نقل است که «من فکر کردن را از مادرم آموختم». ┈┈••✾••┈┈ " مادر است که فرهنگ و معرفت و تمدن و ویژگی‌های اخلاقیِ یک قوم و جامعه را با جسم خود، با روح خود، با خُلق خود و با رفتارِ خود، دانسته و ندانسته به فرزند منتقل می‌کند. همه تحت تأثیر مادران هستند. آن‌که بهشتی می‌شود، پایه‌ی بهشتی شدنش از مادر است؛ که «الجنة تحت اقدام الأمهات»." مقام معظم رهبری ۱۳۸۴/۰۵/۰۵ ┈┈••✾••┈┈ 🇵🇸 @Roshangari_ir 🅾️ Roshangari.ir/i.php (اینستاگرام)
امروز از اکسپو۲۰۲۴ تهران بازدید کردم. حدود ۳ ساعت طول کشید و با تولیدکنندگان و صادرکنندگان مختلف گفتگو کردم و صحبتهایشان را شنیدم. نکته امیدوارکننده این بود که میگفتند به نسبت سالهای گذشته، برای اولین بار دولت را در کنار خودشان میبینند و از تسهیل گری های دولت و استانداری و... برای برگزاری نمایشگاه و کمک به صادرات شان اظهار رضایت میکردند اما بعضا گلایه داشتند که این مدل نمایشگاه ها باید تخصصی تر برگزار شود. از چند تولیدکننده پرسیدم که بعضی از مسئولان و دیپلماتها میگویند تا برجام وFATF نباشد امکان صادرات نداریم، پس چطور محصولات تان را صادر میکنید؟ بلااستثنا گفتند حرف غلطی است و خیلی هم خوب داریم با دنیا کار میکنیم اما به جای تحریم از بعضی تصمیمات داخلی گلایه داشتند؛ مثل صادرکنندگانی که کالاهایشان را به صورت ریالی به برخی کشورهای همسایه میفروشند ولی باید حتما رفع تعهد ارزی انجام دهند. یکی از اشکالات دیگر نمایشگاه این بود که علاوه بر ایجاد ترافیک شدید در خیابانهای اطراف محل نمایشگاه، زمانش کوتاه بود. چنین نمایشگاهی که برگزاری آن میلیاردها تومان هزینه دارد باید در روزهای بیشتری (مثل نمایشگاه کتاب حداقل ۱۰ روز) باشد و ساعت کاری آن هم تا تاریکی هوا ادامه دار باشد، اما باز همین شروع خوبی است و امیدوارم در سالهای بعد بر کیفیت آن افزوده شود. در مجموع پیام برگزاری نمایشگاه امسال با حضور هزاران تاجر خارجی آن هم تنها ده روز پس از موشک باران اسرائیل این بود که ایران برای سرمایه گذاری خارجی نه تنها امن است، بلکه ظرفیتهای صادراتی فراوانی نیز دارد که با تدبیر بیشتر، شکوفاتر خواهد شد. @Sabeti
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1714644459266194466 🗒 رسول اکرم در قلمرو شخصی‌اش، «نرم» و «ملایم» بود و در قلمرو احکام اسلامی، «باصلابت» و «انعطاف‎‌ناپذیر». اگر کسی «حکم اسلام» را نقض می‌کرد، ایشان آن را نادیده نمی‌گرفت، از جمله اگر کسی شرب‌خمر می‌کرد، ایشان از مجازات نمی‌گذشت. قانون خدا، «تعطیل‌بردار» نیست(مرتضی مطهری، سیری در سیرۀ نبوی، ص۲۰۶_۲۰۸). 🚩 معلم شهیدم، راهت ادامه دارد ... https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
ناظر بر شرب خمر توسط به ظاهر پزشکانی در شیراز، باید لغو مجوز طبابت ایشان تبریل یه مطالبه‌ی عمومی توسط مردم بشود!
💢 آیت الله حائری شیرازی خطاب به غرب 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
🔻ولایت یکی از اساسی ترین اصول مذهب است و قطعا مسئله حجاب از آن بالاتر نیست ولی حالا که از لحاظ اهمیت در مرتبه پایینتری است باید تعطیل شود؟ با این استدلال متوهمانه فقهی باید در شرب خمر، لواط و زنا و قتل ، قصاص و دیه هم مدارا و تعامل کنیم! ✍️ هادی معتقدی ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔻استاد محترمی در مورد نگاه و شیوه ورود آقای اکبر نژاد در استخراج مفاهیم دینی می‌گفتند: مسئله او برخی مسائل مستحدثه، هنجار و ناهنجاری های در کشور نیست. حتی مسئله شیوه حکومت و حکمرانی هم نیست بلکه؛ 🔻شیوه استخراج گزاره و تطبیق موضوعات در دو عصر مختلف برای او حل نشده، لذا در فهم ان دو واقعه و نحوه تطبیق و استخراج حکم دچار خطای راهبردی شده است. 🔻مثلا؛ او قدرت تدقیق معنای صلاه در صدر اسلام و معنای منقول آن را با هم خلط کرده است. او در مثل فهم تطبیق مصادیق زکات با مصارف زکات دچار سر درگمی است. این نمونه‌ها از باب تقریب به ذهن بود که نشان دهد دستگاه تحلیلی و اجتهادی اکبرنژاد قدرت استخراج و تطبیق حکم با موضوع را با توجه به مسائل هر عصر ندارد.... ✍️ میثم میرطاهری 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
🔻پاسخ محمد رضا باقری مجری صدا و سیما به محمد فاضلی استاد اصلاح طلب دانشگاه: آدرس غلط ممنوع! نقض آزادی در دانشگاههای آمریکا افتادن تشت رسوایی غربگدایان بود. ثابت شد این قبری که شماها بالا سرش گریه می‌کنید مرده‌ای توش نیست. 🔴 👇 https://eitaa.com/joinchat/3959554299C7b558c3f51
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لحظه نفس‌گیر پیدا شدن یسنا با کمک نیروهای هلال احمر و بسیج یسنا دیدار دختر کلاله‌ای پس از پنج روز تجسس با کمک و همیاری نیروهای هلال احمر و بسیج از کلاله تا تهران پیدا شد. در ایران همه بسیج میشن که یسنا کودک ۴ ساله که گم شده رو پیدا کنن ولی در غزه هزاران کودک مثل یسنا رو رژیم صهیونسیتی میکُشه!!! زیبا نیست؟!!! |صدای ایران 🇮🇷 VOI| 🎙@VOINEWS|@VOINEWS
یادم می‌آید که استاد قنبریان می‌گفت، برای فرهنگ سازی یک امر، خلق اراده‌ی عمومی را بهترین راه است. امروز می‌بینیم که مردم انقلابی چگونه شهر به شهر از طرح فراجا حمایت می‌کنند یک روز قم و مشهد و روز دیگر شیراز و اصفهان. مردم انقلابی می‌دانند که امروزه در غیاب نهاد‌های افسرده، کسل و تنبل فرهنگی، کار سرهنگی، خود می‌تواند به شکلی فرهنگی ولو سخت‌افزاری‌تر کارآمد باشد؛ برای همین دست از حمایت بر نمی‌دارند تا اعلام کنند، حق هویت جامعه‌ی ایرانی برهنگی و نیمه برهنگی نیست؛ حق زنان ایرانی تنانگی نیست بلکه زنانگی در اجتماعی_دینی ترین شیوه‌ی ممکن است. این است انسان عصر حاکمیت انقلاب اسلامی. @araf11
🔺مشکل حل شد !؟😃 |صدای ایران 🇮🇷 VOI| 🎙@VOINEWS|@VOINEWS
«لاَ يُمْكِنُ الْفِرَارُ مِنْ حُكُومَتِكَ» یعنی همین😅 @aghletarif
«باغ فین» آزاد شد! عباس بابائی https://eitaa.com/abas_babaeii/1792 دیروز برای دیدن اقوام رفتیم کاشان. امروز هم در معیت‌شان راهی باغ فین شدیم؛ یکی از زیباترین و درعین حال شلوغ‌ترین مراکز گردشگری ایران. چندهزار نفر که احتمالا بیش از ۹۰ درصدشان مسافر بودند، از حوالی صبح در حال سیاحت و گردش بودند! فضا از هر جهت مهیا بود برای کشف‌حجاب! اما مشاهدات عینی چیز دیگری نشان می‌داد: ۱) حضور نیروی انتظامی در خیابان منتهی به باغ و در ورودی آن، تقریباً صفر بود؛ اما آمار کشف‌حجاب نسبت به آن جمعیت واقعاً ناچیز بود! ۲) دو بانو در ورودی باغ در حال تذکر به همان تعداد معدود مکشفه‌ها بودند؛ اعتراض‌های خفیفی انجام می‌شد، اما نهایتاً قانون باغ را تمکین می‌کردند. ۳) نکته‌ی جالب و قابل‌تامل این بود که در آن جمعیت متراکم تقریباً هیچ‌کس معترض و مانع فعالیت آن دو بانو نبود؛ کاملاً مشخص بود که همه پذیرفته‌اند به قانون احترام بگذارند. ۴) داخل باغ البته کسانی بودند که دور از چشم حافظان قانون، پشت‌پا به قانون زده‌بودند و با دیدن تنها معمم در باغ عده‌ای از آنها مجدد قانونمدار می‌شدند! ۵) تردید ندارم اگر «طرح نور» نبود، غیر از آن‌که جمعیت مکشفه‌های گرد‌شگر چندبرابر می‌شد، احدی به آن دو بانوی ناهی از منکر در ورودی باغ توجهی نمی‌کرد! به نظر می‌رسد فضا برای تذکرات دلسوزانه و مؤدبانه و محترمانه و مؤمنانه در حال آماده‌شدن است‌. باید قدردان رادان و سربازانش بود. @HOWZAVIAN