eitaa logo
پایگاه جریان‌شناسی اسباط
709 دنبال‌کننده
594 عکس
30 ویدیو
3 فایل
"اسباط"، پایگاه تخصصی جریان‌شناسی حوزه و روحانیت، وابسته به موسسه مطالعات راهبردی بعثت 💻 asbaat.ir 🔸 eitaa.com/asbaat_ir 📷 www.instagram.com/asbaat_ir 💠 @Asbaatadmin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔖 / بخش 2 🎙 | اشکالات پیش‌نویس قانون اساسی 🔹 : 🔺 در مورد ساختار شورای نگهبان بحث‌های زیادی صورت گرفته است. در پیش‌نویس قانون اساسی که در پاریس نوشته شده، اصلاً شورای نگهبان به این شکل پیشنهاد داده نشده بود و فقط یک حق اعتراض برای مراجع با ضمانت اجرایی ضعیف قرار داده شده بود. 🔺 دولت موقت یک پیش‌نویس آورده بود که مجلس ۵ نفر فقیه از میان کسانی که مراجع معین می‌کنند انتخاب کند و ۶ نفر حقوقدان که ۳ نفر از اساتید دانشگاه و ۳ نفر از قضات دیوان عالی کشور باشند. 🔺 اما این وظایف که الآن برای شورای نگهبان آمده، غالبش نبود و خیلی وظایف ابتدایی‌تر و مختصرتر برای شورای نگهبان در نظر گرفته شده بود که پس از بحث و بررسی مفصل در مجلس خبرگان قانون اساسی، شورای نگهبان به این شکل درمی‌آید. 🔺 از کسانی که خیلی نقش در این زمینه داشتند، نائب رئیس مجلس که مدیر جلسه بود یعنی رضوان الله تعالی علیه و بعضی از نمایندگان مثل ، و بعضی مراجع فعلی که آن زمان در مجلس بودند مثل آیت‌الله در باب اسلامیت نظام و شورای نگهبان خیلی محکم صحبت کردند. 🔺متن پیشنهادی که گفته بود ۵ نفر فقیه از میان کسانی باشند که مراجع معرفی می‌کنند، اینجا یک امر ضابطه‌مندی نبود که مراجع چه کسانی هستند، این‌ها را چگونه معرفی می‌کنند و این فقهایی که باید معرفی شوند چه شرایطی دارند. 🔺 چون مراجع همه‌شان که نسبت به همه فقها شناخت ندارند، هر مرجع نسبت به شاگردان خودش آن هم نه کامل بلکه به برخی ممکن است شناخت داشته باشند. 🔺 ضمن اینکه ممکن است از بعضی ویژگی‌های اخلاقی آن‌ها که از جمله مهم‌ترین آن‌ها عدالت و وثوق است، اطلاع نداشته باشد. بنابراین با چه سازوکاری باید مراجع، این‌ها را معرفی کنند. 🔺 علاوه بر اینکه قوانین نظام باید زیر نظر باشد و او باید این کنترل را انجام دهد، اما این نظارت از دست فقیه حاکم خارج می‌شد و به دست مراجع سپرده می‌شد و سازوکار مناسبی هم برای نظارت نداشت. 🔺 اشکال دیگر این بود که تعداد فقها کمتر از تعداد حقوقدانان بود و در رأی‌گیری ممکن بود که اکثریت حقوقدانان به قانونی رأی دهند که در آن متخصص نبودند و اشکال شرعی نتوانند به آن بگیرند، این یکی از اشکالات اساسی بود که بعدا تعداد برابر شد. 🔺 سومین اشکال این بود که حقوق‌دانانی که باید از اساتید دانشگاه و قضات دیوان باشند را چه کسی باید معرفی کند تا مجلس انتخاب کند، در اینجا پیش‌نویس قانون اساسی ساکت بود که چگونه باید معرفی شوند، از میان چه کسانی و چه شرایطی باید داشته باشند، مسلمان باشند یا غیرمسلمان هم می‌تواند باشد، دقیق مشخص نشده بود. 🔺 بعداً تفکیک وظیفه شد و گفتند در اظهارنظر در عدم مغایرت با موازین شرعی فقها اظهارنظر کنند و در باب قانون اساسی همه ۱۲ نفر اظهارنظر کنند. در مجموع این اشکالات وارد بود. البته این اشکالات در آن مجموعه مشروح مذاکرات قانون اساسی آمده است. ادامه دارد ... 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4976 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 #کلیپ| پدافند هوایی در نگاه #شهیدلطفی_نیاسر از شهدای هوا فضای سپاه #سپاه #مقاومت #جهاد #شهادت #پدافند_هوایی #هوافضا 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
📸 | قطع وابستگی به بیگانگان 💠 (ره): اگر با کاشتن گندم بر پشت بام خانه می توانی رفع احتیاج از بیگانه کنی بهتر است به این کار اقدام کنی تا اینکه دست گدایی بسوی دشمن اسلام دراز کنی! 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔰 جریان‌شناسی / بخش 21 💠 پشتوانه دفتر تبلیغات 2️⃣ اموال مصادره‎ای 🔺 ج- 🔺 هنوز یازده ماه از نامه قبلی (سرپرست دفتر تبلیغات) به حضرت امام جهت دریافت بخشی از اموال عوامل شاه نگذشته بود که وی در نامه بعدی که مورخ 22 دیماه 1365 نگارش یافت درخواست می‎کند این بار بخشی از اموال بنیاد مستضعفان، به دفتر تبلیغات سپرده شود تا بتوانند بخشی از مخارج دفتر را از این طریق تأمین کنند. حضرت امام نیز موافقت می‌کنند. متن هر دو نامه به این شرح است: 🔺 اجازه نامه‏ ‏‏زمان: 30 دی 1365 / 19 جمادی الاول 1407‏ ‏‏مکان: تهران، جماران‏ ‏‏موضوع: تأمین بودجۀ دفتر تبلیغات اسلامی حوزۀ علمیۀ قم‏ ‏‏مخاطب: عبایی خراسانی، محمد (مسئول دفتر تبلیغات اسلامی حوزۀ علمیۀ قم)‏ ‏‏ [‏‏آقای محمد عبایی خراسانی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزۀ علمیۀ قم، طی نامه ای به تاریخ‏‎ ‎‏22 / 10 / 1365 به محضر امام خمینی با بیان اینکه:‏ ‏‏ «... دفتر تبلیغات اسلامی قم با توجه به مخارج بسیار سنگین که از نظر اعزام مبلغین به جبهه های‏‎ ‎‏جنگِ حق علیه باطل و پادگانها و ستادهای بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری‏‎ ‎‏اسلامی و کارخانجات و غیره متحمل می شود و مضاف بر اینهمه، وظایف دیگری نیز در عهده دارد از‏‎ ‎‏قبیل: تحقیقات در علوم اسلامی و آموزش و انتشارات و فعالیتهای فرهنگی و هنری و غیره که همه‏‎ ‎‏موجب مخارج سنگین برای این مجموعه بوده و دفتر را در تنگنا قرار داده است...»، خواستار اجازۀ‏‎ ‎‏تأمین بخشی از نیازها از محل امکانات در اختیار بنیاد مستضعفان، با هماهنگی نخست وزیر، شده‏‎ ‎‏است، امام خمینی در پاسخ چنین نوشته اند:‏‏]‏ 🔺 ‏‏بسمه تعالی‏ ‏‏ موافقت می شود. ان شاءالله تعالی موفق باشید.‏ ‏‏30 دی 65‏ ‏‏ 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔰 جریان‌شناسی #موسسه_تنظیم_و_نشر_آثار_حضرت_امام(ره)/ بخش 16 💠 کاربرد آموزشی بیت حضرت امام در شهر قم 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
🔰 جریان‌شناسی (ره)/ بخش 16 💠 کاربرد آموزشی بیت حضرت امام در شهر قم 🔸 مسئولین موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام باید بیش از پیش به رسالت خود در امر نشر و گسترش آثار امام راحل در داخل و خارج از کشور وجه همت گمارند و از ظرفیت عظیم مرقد مطهر استفاده کنند و با طراحی روش‌های نو، عاشقان خمینی را با آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی آشناتر ساخته و به ارائه الگوی موفق برای جهانیان تلاش نمایند. 🔸 (ره) سرمایه بزرگ معنوی برای انقلاب اسلامی است و می‌تواند بازتاب‌دهنده آرمان‎های امام راحل و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و حلقه وصل مسلمانان مظلوم در سراسر جهان باشد. 🔸 با توجه به تجمیع برخی مراکز دیگر موسسه در اطراف حرم مطهر از جمله (ره) و ، ، کتابخانه، موزه و… امید می‎رود این نهاد با بکارگیری مدیریت انقلابی و و بصیر و در خط ولایت بتواند حق امام و انقلاب اسلامی را ادا نماید. 🔸 از دیگر اماکنی که به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) ملحق شده می‎توان و منزل اجاره‎ای امام راحل در جماران، منزل شخصی حضرت امام در شهر مقدس قم و منزل پدری ایشان در شهر را نام برد. 🔸 اخیرا منزل حضرت امام در نیز به آنها افزوده شده است. همچنین شعبه موسسه در اصفهان نیز در سالیان گذشته افتتاح شده و هم اکنون به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد. 🔸 شایان ذکر است که هر یک از این مراکز در زمینه‌ای خاص نمود پیدا کرده مثلا بیت حضرت امام در قم بیشتر کاربرد آموزشی و فرهنگی دارد و در طول روز پذیرای بازدیدکنندگان است و برخی دروس حوزوی نیز در این مکان برگزار می‎گردد. البته شعبه موسسه در قم هم دارای کتابخانه و بخش‌های مختلف آموزشی و پژوهشی است که در آینده به آن خواهیم پرداخت. ادامه دارد … ✍️ پژوهشگر اسباط 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4911 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
📸 گزارش تصویری از حضور انقلابی و استکبارستیز #روحانیت در مراسم سردار سپهبد شهید #قاسم_سلیمانی/ بخش 3 وپایانی 🔺 برای مشاهده تصاویر می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید: 👇 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4987 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
#حوزه_سکولار/ بخش 6 📝 #یادداشت| دلایل لزوم سیاسی بودن حوزه و روحانیت 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
🔰 / بخش 6 📝 | دلایل لزوم سیاسی بودن حوزه و روحانیت 🔺 دلایل لزوم سیاسی بودن حوزه و روحانیت چیست و چه ضرورتی بر این امر مترتب است. طبق آنچه می‌توان از دیدگاه مقام معظم رهبری در این مورد بیان کرد، ۶ علت مهم است که ذیلا به آن می‌پردازیم: 1️⃣ وابستگی این نظام به 🔺 یکی از مهمترین دلایل لزوم سیاسی بودن حوزه‌های علمیه، وابستگی نظام جمهوری اسلامی به روحانیت و علمای دین است. بر همین اساس لازم است تا روحانیان نسبت به مسائل سیاسی آگاهی کامل داشته باشند: 🔸 «نظام جمهوری اسلامی به طبیعت خود، نظامی وابسته به علمای دین است؛ و علمای دین، هم از این حیث که در پدید آوردن این نظام سهم وافر را داشته‌اند و هم از این جهت که مردم درباره نظام به آنها مراجعه می‌کنند و هم از این جهت که خود از جهات مختلف و در مشاغل مختلف، در نظام مسؤولند … 🔸 باید از وضعیت و موجودیت نظام، آن چنان که هست، مطلع باشند؛ نقایص را بشناسند و پیشرفت‌ها را بدانند؛ آن جا که کمک لازم است، آن را تشخیص بدهند؛ آن جا که دشمن به آن توجه پیدا کرده و هدف گرفته است، آن را شناسایی کنند تا بتوانند نقش صحیح خود را در تداوم این نظام ایفا کنند. حوزه علمیه و علمای دین و جوامع دینی و روحانی نمی‌توانند از وضع نظام بی خبر باشند و بی‌خبر بمانند و این بی‌خبری را تحمل کنند.» 2️⃣ نیاز نظام به روحانیت 🔺 همانگونه که این نظام وابسته به روحانیت است، به این نهاد نیز نیاز دارد. به اعتقاد مقام معظم رهبری: «علت فعّالیت حوزه‌های علمیّه……. نیاز حکومت اسلامی است که در طول تاریخ بعد از حکومت امیرالمؤمنین و امام مجتبی علیهم الصّلاة والسلام، دیگر حکومتی با این خصوصیّات، متکّی بر احکام و مقرّرات دینی تا امروز تشکیل نشده است. 🔸 این اوّلین بار است که حکومتی بر اساس قرآن تشکیل می‌شود و جامعه‌ای اسلامی -با همه مشکلات و زحماتی که این کار داشته و دارد- به وجود آمده است. این نظام و حکومت الهی، برای عمل، اوّلاً به معارف و مقرّرات اسلامی احتیاج دارد. ثانیاً در برخی از جاها به اشخاصی برای اداره بعضی از امور این نظام نیاز است که بایستی این دو نیاز را حوزه‌ها تأمین کنند.» ✍️ حجت الاسلام علی اکبر عالمیان ادامه دارد ... 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4919 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔰 #جریان_مخالف_دخالت_دین_در_سیاست/ بخش 13 📝 #یادداشت|تاکتیک تبلیغاتی جریان اصلاحات👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
🔰 / بخش 13 📝 |تاکتیک تبلیغاتی جریان اصلاحات 🔸 آقای خاتمی در این دوره با عنوان «دکتر خاتمی» از سوی برای کاندیداتوری مطرح شد. در این میان آنچه تعجب همگان را برانگیخت، حمایت حزب کارگزاران سازندگی از کاندیداتوری آقای خاتمی بود. 🔸 حمایتی که پیوند دو جریان «» و «» را نشان می‌داد و را رسما از تیم روحانیت مبارز جدا می‌ساخت. 🔸 البته این روند با یک تاکتیک تبلیغاتی هوشمندانه نیز همراه بود زیرا با وجود اینکه به‌ طور رسمی و آشکار از کاندیداتوری آقای خاتمی حمایت کرده بود و شخص آقای هاشمی نیز طبعا ریاست جمهوری آقای خاتمی را «روند تکاملی» دولت خود می‌دانست، اما جریان چپ ترجیح داد به نقد عملکرد دولت آقای هاشمی رفسنجانی بپردازد و انتقاد از ایشان را به عنوان رئیس جمهور جریان راست، در محور مبارزات انتخاباتی خود قرار دهد. 🔸 در چنین فضایی، جریان چپ یک هدف اساسی دیگر را نیز دنبال می‌کرد و آن، کشاندن عقبه تئوریک حلقه‌های «»، «» و «» به عرصه جامعه و سیاست بود. 🔸 اندیشه‌های این جریان به واسطه سخنرانی‌هایی که آقای خاتمی و حامیانش در مناطق و شهرهای مختلف کشور انجام می‌دادند به سرعت در قالب برنامه‌های انتخاباتی رواج می‌یافت. 🔸 محور این مباحث غالبا تبیین ادبیات اندیشه و پیاده نمودن آن اصول در جامعه ایران بود. از این رو در این سخنرانی‌های تبلیغاتی مباحثی همچون«»، «جایگاه »، «توسعه سیاسی»، «» و … مطرح گردید و آقای خاتمی گاهی آشکار و گاهی با ادبیاتی محتاطانه و در لفافه، به باز تعریف جایگاه «ولی فقیه» و لوازم «توسعه سیاسی» در ایران می‌پرداخت. ادامه دارد ... ✍️ حجت الاسلام محمد ملک‌زاده 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=2207 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔰 / بخش 5 💠 روشنفکران در آستانه انقلاب اسلامی 🔺 سال ۱۳۵۷ به دلیل ویژگی‌های خاص خود، از سال‌های دیگر این دوره متمایز می­‌شود. در این سال روشنفکران وابسته ایرانی با اشاره و هدایت کانون‌های قدرت وابسته به محافل به تحرکات هدف‌داری دست زدند و به صورتی فعال‌تر از سالیان پیش به عرصه اجتماع و رودررویی با مردم آمدند. 🔺 این سال مقارن با ایامی بود که مبارزات و تلاش‌های آزادی‌خواهانه ملت ایران هر لحظه شتاب بیشتری می­‌گرفت و مردم مسلمان ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره)، در حال برانداختن بنیاد جور و ستم «» بودند و قدرت‌های استکباری شرق و غرب تلاش و تکاپوی وسیعی را برای به انحراف کشاندن انقلاب و حذف پسوند «اسلامی» آن آغاز کرده بودند. 🔺 «روشنفکران» و کارگزاران فرهنگی و وابسته، اصلی­‌ترین تکیه‌گاه و مهم­ترین یار و یاور این قدرت‌ها به شمار می­‌آمدند که هر یک به فراخور میزان وابستگی و در حد توان و مقدورات خود به تلاش‌های سازمان یافته‌­ای روی آورده بودند و می‌­کوشیدند تا با طرح مباحث انحرافی و عمده ­کردن اخبار و تیترهای «جهت­دار» و گفت­گو با چهره‌­های به اصطلاح ملی و غیرمذهبی، به حرکت انقلاب بپردازند و از نفوذ رهبران اسلامی انقلاب جلوگیری کرده و افراد و جریان‌های مورد نظر غرب و دلخواه جریان جهانی را تقویت نمایند. ادامه دارد ... 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4939 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
💠 علما و روحانیون در برابر #رژیم_پهلوی/ بخش 4 🔰 مجلس قوی از منظر #شهید_مدرس می‌تواند امور کشور را سامان دهد👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
💠 علما و روحانیون در برابر / بخش 4 🔰 مجلس قوی از منظر شهید مدرس می‌تواند امور کشور را سامان دهد 🔹 از دید تیز بین مدرس به­‌ رغم هیاهوی گسترده برخی از حامیان رضاخان و در قبال فرهنگ ملی و بومی مردم ایران، هدف از تغییر به امری ساده نبود. 🔹 هدف آن بود که حیات ملی ایران دستخوش تغییرات اساسی گردد که با وجود رژیم قاجار این امکان وجود نداشت یا بسیار مشکل بود. چرا که با وجود تمامی ضعف‌ها و سستی‌های که پادشاهان قاجار داشتند و خرابی‌هایی که از ناحيه آنان بر کشور ایران وارد گردید، روحانیت از اعتبار لازم برخوردار بود، و در ثانی مجلس نقش تعیین کننده‌­ای داشت، ولی با تغییر رژیم مسلما این دو ابزار مهم مواجه با آسیب جدی می­‌شدند. 🔹 لذا انگیزه مدرس از حمایت قاجاریه همانگونه که خود گفته، از روی میل شخصی نبود بلکه انگیزه­‌های سیاسی و آینده‌نگری، او را وا می­‌داشت که به وسیله دفع افسد به فاسد کند، بلکه مملکت را از شر نجات دهد. 🔹 بنابر اعتقاد مدرس استقلال ایران با تغییر رژیم از بین می­‌رفت. در اینجا این سؤال مطرح می­‌شود که آیا در زمان قاجار این استقلال وجود داشت؟ 🔹 مسلما با سیاست‌های غلط اقتصادی قاجارها، استقلال اقتصادی ایران بشدت در معرض تهدید قرار گرفته بود، ولی امید مدرس و امثال او آن بود که از طریق حکومت و مبارزات پارلمانی که نظارت بر مصوبات را برعهده پنج تن از علمای طراز اول می­‌گذاشت، از ادامه روند غلط سابق جلوگیری کنند. 🔹 این امر در صورتی امکانپذیر بود که حکومتی تابع مجلس و مجلسی برخاسته از مردم، زمام امور را به دست گیرد، نه به شیوه رضاخان که نظامیان در مجلس و دولت سلطه یافته و با ایجاد اختناق و رعب و وحشت، امیال خطرناك برخی از منورالفکران غربزده را فراهم آورد. 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4925 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
📸 #عکس_نوشته| غلط می‌کنی شورای نگهبان را قبول نداری 💠 #امام_خمینی (ره): غلط می کنی قانون را قبول نداری! قانون ترا قبول ندارد. نباید از مردم پذیرفت،‏‎ ‎‏از کسی پذیرفت، که ما شورای نگهبان را قبول نداریم. نمی توانی قبول نداشته باشی،‏‎ ‎‏مردم رأی دادند به‏‎ ‎‏قانون اساسی. 📚 صحیفه امام ج 14 ص 377 #شورای_نگهبان #قانون_مندی #قانون_اساسی #تمکین_از_قانون 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان 6️⃣ #محسن_غرویان/ بخش یازدهم 🔰 #توبه_نامه👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
🔖 | روحانیون در گذر زمان 6️⃣ / بخش یازدهم 🔰 🔺 متن پیاده شده از فیلم استغفار حجت الاسلام محسن غرویان که سال ١٣٨٣ و پس از مصاحبه با روزنامه شرق، مقابل آیت الله مصباح یزدی و اساتید موسسه امام خمینی قم قرائت شد را در زیر می‌خوانیم: 🔺 گریه های ممتد به طوری که غرویان قادر به حرف زدن در اوایل صحبت نبود: بسم الله الرحمن الرحیم. (قرائت آیاتی از سوره نساء) 🔺 خدایا اگر هیچ کس نمی‌بیند خود شاهدی که این را در حالی که اشک بر دیده دارم می‌نویسم. وقتی کلمه ، میرزا علی‌محمد و میرزا حسینعلی را در سخنرانی آیت الله در داخل ماشین شنیدم ناگهان بر خود لرزیدم. 🔺 اشکی که میریزم از ترس آینده خودم است وقتی نگاه‌های برخی را می‌بینم که به من به عنوان خائن به دین و امام زمان نگاه می‌کنند چگونه اشک نریزم. عمری نان امام زمان بخورم و عاقبت خائن از کار در آیم. خدایا چه شده است میان این همه آدم مرا برای عبرت آموزی انتخاب کردی؟ می‌دانم خواستی غرورم را بشکنی، خواستی پوزه‌ام را به خاک بمالی، خواستی گوشمالیم بدهی. 🔺 خواستی مرا به […] خوردن و غلط کردن بیندازی ممنونتم. خواستی به من بگی این نمک نشناس، این نمک نشناس، ای نمک نشناس. خدایا راستشو بهت میگم غرورم مرا به این هلاکت انداخت. فکر کردم آدمی شدم٬ فکر کردم خری شدم. الانم غرورم میگه اینها را جلو اینها نخوان. خدایا ریشه این غرور را بکن. 🔺 خدایا کمکم کن که برگردم به آن حالات خوش سابق. توی دعای ندبه‌ها و توی دعای کمیل‌ها. خدایا ضربه سنگینی بر من وارد شد اینجور چیزها را شنیده بودم ولی ندیده بودم. 🔺 خدایا دل دوستان را دوباره نرم کن. خدایا دل استادم را دوباره نرم کن خدایا فهمیدم خیلی بد کردم. خدایا فهمیدم خیلی بد کردم. تا چند روز پیش متوجه نشده بودم. نمی‌دانم چرا چنین شده بودم؟ حالا می‌فهمم که این دوستان و رفقا چه کشیده‌اند از دست من. چرا اینقدر خودشان را به آب و آتش می‌زدند که مرا نجات دهند. 🔺 حرف‌هایم در آن مصاحبه لعنتی (مصاحبه با ) خیلی کثیف بود که این همه آدم‌های خوب را به ولوله انداخته. خدایا شاهد باش که من تمام آن مصاحبه را باطل می‌دانم. خدایا به این نتیجه رسیده‌ام که آن مطالب و محتوا را شیطان در دهان من و بر زمان گذاشته «ان الشیاطین لیوحون الی اولیائهم». خدایا خیلی توهین‌ها شنیده‌ام. حقم بود. دستت درد نکند٬ حال مرا به جا آورد. 🔺 خدایا این توهین‌ها تازیانه تو بود. خدایا باز هم بزن. خدایا بزن تا آدم بشم. خدایا به من رحم کن. به من رحم کن. خدایا از آنچه گفته ام توبه می‌کنم. مرا بپذیر. خدایا می دانم که باز هم برای من تله‌های آزمایش گذاشته‌ای. خودت دستم را بگیر. برادران عزیز٬ من هستم برای همه دوستان دیگر. توجه داشته باشن. نقشه کشیدن. نقشه کشیدن. اصلا من انگار تازه از خواب بیدار شده ام. 🔺 بعضی چیزها تازه برایم روشن میشه. اینا چرا با برای من فرستادن از تهران. حالا می فهمم اینم رو حساب بود. نقشه بوده. این نقشه‌ها را برای دیگران هم کشیدن و می‌کشن. من این چند روز در جلو چشمم کسروی مجسم می‌شد. میرزا علی محمد باب مجسم می‌شد. فهمیدم اینا می‌خواستن از من و امثال من یک همچون چهره بسازند. 🔺 به هر حال این چند سطر را من در حالی که حالم خوش نبوده و همینطور نوشتم و نه ادبیاتش درست شده. از محضر آیت الله مصباح عذر خواهی می‌کنم و از همه دوستان التماس دعا دارم. ببخشید. ادامه دارد ... ✍️ پژوهشگر اسباط 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔖 پرونده ویژه| #دانشگاه_ادیان 🎙 مصاحبه با حجت الاسلام #ابوالحسن_نواب/ بخش 8 🔰 خروجی امثال شیخ زکزاکی در شناساندن تشیع بیشتر است یا دانشگاه ادیان؟! 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
🔖 پرونده ویژه| 🎙 مصاحبه با حجت الاسلام / بخش 8 🔰 خروجی امثال شیخ زکزاکی در شناساندن تشیع بیشتر است یا دانشگاه ادیان؟! 🔺 حجت الاسلام نواب: «دانشگاه ادیان در شناساندن شیعه موفق بوده است؛ دوره شیعه‌شناسی برگزار می‌کند، شرکت کننده بلیط دو طرفه را خودش تهیه می‌کند. 🔸 پول برگزاری دوره را می‌دهد، دیگران را هم تشویق می‌کند تا در دوره‌های بعدی به ایران بیایند و در این دوره‌ها شرکت کنند؛ اگر محدودیتی در دادن به قائل نبود، دوره‌ها خیلی شلوغ‌تر هم می‌شد؛ چون تقریباً از هر سی آمریکایی ثبت نام شده، پنج نفر را ویزا می‌دهند. 🔸 این را مقایسه کنید با مراکز دیگر. در مراکز دیگر با هم میهمان دعوت می‌کنند اما آن میهمان، فرد یا راننده سفیر بوده است؛ در لیست اسم فرد را اضافه می‌کند و کسی هم مطلع نمی‌شود. 🔸 خودم از راننده سفارت پرسیدم که ایران آمده‌ای؟ گفت سه بار آمدم! پرسیدم کجا آمده‌اید؟ گفت ، کنفرانس فلان و فلان؛ ما استاد دانشگاه دعوت می‌کنیم یک دفعه؛ آن‌ها قصاب و راننده دعوت می‌کنند، به هتل استقلال می‌برند، پول بلیط دو طرفه هم به او می‌دهند؛ در آخر هم یک کیف مجانی برایشان می‌خرند؛ آقای سفیر هم رفیق‌های خود را در کشورهای خارجی دعوت می‌کند تا رودربایستی‌هایش را برطرف کند.» 🔹 اسباط: «این حجم استقبال از دوره‌های شیعه‌شناسی دانشگاه ادیان از سوی کشورهای خارجی حجمی امیدوارکننده است، امید می‌رود دانشگاه ادیان با ارائه کارنامه‌ای از فعالیت‌ها و خروجی‌های این دوره‌ها به ویژه در شناخت و شناساندن متقابل مکتب شیعه با ادیان و مذاهب دیگر و تاثیرپذیری افراد حاضر در این دوره ها را ارائه نماید. 🔹 در اینجا لازم به ذکر است خروجی‌های حرکت‌های افرادی مانند در و مرحوم در و ... امروز کاملا مشهود و ملموس است. 🔹 اشاره رهبر معظم انقلاب در پیام به مناسبت رحلت منادیِ تفکر شیعی در جهان، مرحوم آیت الله (ره) مبنی بر اینکه ایشان «بدون تکیه بر این و آن»، فعالیت‌های چشمگیری را در شناساندن (ع) داشته است، به نوعی مجاهدت‌های خاموش این مرد بزرگ را از این زاویه مورد تمجید قرار دادند. مجاهدت‌هایی که امروز برای مبلغان خارج و متولیان تبلیغ در خارج از کشور نیز محسوس است. 🔹 ارزیابی اینکه کدام افراد با کدامین امکانات و کدام مرکز و یا دانشگاه با کدامین عِدّه و عُدّه، بیشترین خروجی در عرصه جذب و ترویج و تبلیغ مکتب و شناخت و شناساندن متقابل اسلام با مکاتب دیگر را در کارنامه خود دارد، بر عهده کارشناسان این امر است. 🔹 بی‌شک مواخذه موسسات و مراکزی که قصاب و راننده را به جای افراد فرهیخته و استاد به کنفراس‌ها دعوت کرده باید در دستور کار وزارت امور خارجه و سایر نهادهای مرتبط با عرصه بین‌الملل به ویژه در حوزه علمیه قرار گیرد. ادامه دارد ... 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔖 بررسی شخصیت #منتظری/ بخش نخست 🔰 حمایت آیت الله منتظری از امام خمینی (ره) 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
🔖 بررسی شخصیت / بخش نخست 🔰 حمایت آیت الله منتظری از امام خمینی (ره) 🔸 آیت­ الله حسین‌علی منتظری، در سال ۱۳۰۱ شمسی در متولد شد. پدرش حاج علی، کشاورز ساده‌­ای بود که در کنار کار روزانه‌­اش با کتاب و کتابخانه دمساز و معلم اخلاق و مدرس قرآن بود. 🔸 آیت­‌ الله منتظری ۱۳ شهریور ماه سال ۱۳۲۱، با خانم ماه سلطان ربانی ازدواج کرد که حاصل این ازدواج، ۷ فرزند به نام­‌های محمد، عصمت، اشرف، احمد، طاهره، سعید و سعیده است. 🔸 فرزند ارشد آیت­ الله منتظری، شهید محمد منتظری، از روحانیون مبارز و انقلابی بود که در انفجار دفتر حزب جمهوری در ۷ تیر سال ۱۳۶۰ به همراه شهید بهشتی و بسیاری دیگر از نمایندگان مجلس، وزیران و مسئولان بلندپایه کشور به شهادت رسید. 🔸 پس از رحلت آیت­ الله در سال ۱۳۴۰، نظر بسیاری از بزرگان و اساتید حوزه علمیه متوجه چند نفر از علما از جمله آیات عظام ، ، و گردید. 🔸 بسیاری از علماء وقت مانند آیت­ الله منتظری و آیت­ الله مطهری قائل به اعلمیت امام خمینی بوده و زعامت وی را به صلاح اسلام و مسلمین تشخیص داده و به تبلیغ ایشان می­‌پرداختند. 🔸 حمایت آیت ­الله منتظری از امام باعث شد در تیرماه ۱۳۵۴، تبعید شده و در نهایت از تبعیدگاه روانه زندان شود. ابتدا او را به بازداشتگاه کمیته مشترک تهران بردند و فردای آن روز روانه زندان اوین شد. 🔸 منتظری در این بازداشتگاه­‌ها با فشارهای روحی و جسمی روبه­‌رو گردید. در زیر همین فشارها و شکنجه­‌ها بود که شکنجه‌­گر ، به وی گفته بود: «علت اینکه تو را از حوزه دور نگه می­‌داریم و از این طرف به آن طرف می‌­فرستیم این است که یک خمینی دیگر به وجود نیاید… .» 🔸 وی به همراه آیت­ الله در هشتم آبان ۱۳۵۷ از زندان آزاد شد. در پیامی که امام خمینی به مناسبت آزادی وی صادر کرد این چنین آمده است: 🔹 «هیچ از دستگاه جبار جنایتکار تعجب نیست که مثل جناب عالی شخصیت بزرگوار خدمتگزار به اسلام و ملت را سال­‌ها از آزادی – ابتدایی­‌ترین حقوق بشر – محروم و با شکنجه‌­های قرون وسطایی با او و سایر علمای مذهب و رجال آزادی‌خواه رفتار کند.» ادامه دارد ... 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=5014 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔰 معیار در معروف بودن #فعالیت_سیاسی ✍️ استاد حسن ابراهیم‌زاده 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
🔰 معیار در معروف بودن 🔺 هر حرکت سیاسی، چه فردی و چه در چارچوب تعریف شده جریان‌ها و احزاب سیاسی، همانند هر عمل دیگر انسان صورت و سیرتی دارد که هر دوی آنها از نظر اسلام مهم است. 🔺 اما این که مؤمن چگونه باید به درکی درست از شناخت اعمال صحیح خود چه در قالب و چه در محتوا دست یابد، مسئله ضرورت وجود «الگو» و «اسوه» را به میان می‌آورد. 🔺 ملاکی را که اسلام برای شناسایی این مهم ارائه کرده است، و است؛ قرآن و عترتی که هرگز از هم جدا نشده و نمی‌شوند. تأکید پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بر «لن یفترقا» بودن این دو امانت تا حوض کوثر، حاکی از این اصل خدشه ناپذیر برای شناخت اعمال درست از غلط است. 🔺 جامعه در هر عصری، نه تنها نیازمند انطباق و سنجش رفتارهای خود با این دو امانت است، بلکه نیازمند «الگو» و «راهبر» است و در واقع، ملاک، تنها تبعیت از خدا و رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و تطبیق اعمال با این دو است. حرکت‌های سیاسی، اجتماعی و فعالیت‌های حزبی نیز از ملاک و قاعده‌ای که گفته شد مستثنا نیست. 🔺 شجاعانه باید گفت: عقل و عرف و قانون و وجدان نیز زمانی سندی برای درست بودن «عمل سیاسی» محسوب گردد که با «قرآن» و «عترت» مخالفتی نداشته باشد؛ چه در قالب و ظاهر آن و چه در «محتوا» و باطن آن. 🔺 بسیاری از جمله اعمال سیاسی گاه در ظاهر شبیه هم هستند، از و گرفته تا عقد یک پیمان و ، تا دایر کردن یک و فرستادن یک سفیر تا تأسیس یک حزب و تشکل و یا برپایی و تبلیغ یک نامزد انتخاباتی؛ اما این که کدام عمل سیاسی از نظر اسلام عمل سیاسی «سالم» است، ملاک و معیار تنها امضا و تأیید معصوم علیه السلام، یا نماینده و یا جانشین معصوم علیه السلام است. 🔺 مسجد و مسجد هر دو مسجدند؛ اما این رهنمود و اظهار نظر معصوم علیه السلام و یا جانشین اوست که می‌تواند بر یکی مهر تأیید بزند و فرمان تخریب دیگری را صادر کند. به همین خاطر امام راحل رحمه الله علیه حکم رئیس جمهوری را که به تنفیذ ولی فقیه نرسد، حاکمیت طاغوت بر می‌شمارد؛ حتی اگر با رأی مردم باشد. ✍️ استاد حسن ابراهیم‌زاده 📚 امر به معروف و نهی از منکر احزاب؛ ص 48-51 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔖 #شورای_نگهبان/ بخش 3 🎙 #گفتگو| اشتباه در تبویب اصول قانون اساسی 🔹 #حجت_الاسلام_والمسلمین_محمدرضا_مومن: 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir