eitaa logo
استاد عشایری منفرد
750 دنبال‌کننده
96 عکس
114 ویدیو
8 فایل
﷽ ڪانـاݪ جامع استاد محمد عشایری منفرد 👤مدیر @mashayeri81 🔔 کانال با نهج البلاغه @banahjolbalaghe 🎥 آپارات https://b2n.ir/w88343 🌐 پایگاه اندیشوران https://ashaiery.andishvaran.ir/fa/ScholarMainpage.html
مشاهده در ایتا
دانلود
⚫️ انالله وانا اليه راجعون رئیس جمهور و یاران شهیدش آسمانی شدند 🔹روح بلند رئیس جمهور مجاهد و خستگی ناپذیرمان شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور ایران و همراهان انقلابی ایشان به ملکوت اعلی پیوست. 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
⚫️ انالله وانا اليه راجعون رئیس جمهور و یاران شهیدش آسمانی شدند 🔹روح بلند رئیس جمهور مجاهد و خستگی ناپذیرمان شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور ایران و همراهان انقلابی ایشان به ملکوت اعلی پیوست. @kanoonmehrab
بسم الله 🟣آورده‌ی مصیبتها برای انقلاب اسلامی؛ از منظر امیرالمؤمنین علیه السلام امیرالمؤمنین علیه السلام در وصف آغازین سالهای انقلاب جهانی رسول الله صلی الله علیه و آله، با اشاره به مصیبتهای تلخی که در آن سالها برای مسلمانان روی می‌داد، فرموده‌اند: «فَلَقَدْ كُنَّا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّىٰ اللّٰهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ، وَ إِنَّ الْقَتْلَ لَيَدُورُ عَلَى الْآباءِ وَ الْأَبْنَاءِ وَ الْإِخْوَانِ وَ الْقَرَابَاتِ، فَمَا نَزْدَادُ عَلَى كُلِّ مُصِيبَةٍ وَ شِدَّةٍ إِلاَّ إِيمَاناً، وَ مُضِيّاً عَلَى الْحَقِّ، وَ تَسْلِيماً لِلْأَمْرِ، وَ صَبْراً عَلَى مَضَضِ الْجِرَاحِ: ما همراه با رسول‌الله صلی الله و علیه و آله بودیم و [خطر] کشته شدن بر روی [سر] پدران، فرزندان، برادران و بستگان می‌چرخید اما با هر مصیبت و مشکلی چیزی جز ایمان وصف‌ناپذیر، استوار شدن در مسیر حق، تسلیم شدن در برابر امر الاهی و صبری عظیم در برابر سوزش زخمها عائدمان نمی‌شد». بر اساس این فرمایش امیرالمؤمنین علیه السلام، آورده‌ی شهادت شهیدان برای همسنگرانشان عبارت است از: 1️⃣ایمانی وصف‌ناپذیر 2️⃣ثابت‌قدم شدن در مسیر حق 3️⃣تسلیم امر الاهی شدن 4️⃣صبر در مسیر مقاومت آورده‌ی دیگر این‌که؛ آنان که خون همسنگران شهیدشان بر دامنشان نشسته، ماندگارتر و پایدارتر خواهند بود و رویش بیشتری خواهند داشت (بقِیَّةُ السَّیْفِ أَبْقَی عَدَداً وَ أَكْثَرُ وَلَداً) حکمت ۸۴. (توضیح حکمت 84 را در اینجا بخوانید) محمد عشایری منفرد 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰گروه فقه ارتباطات، هنر و رسانه مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم‌السلام برگزار می‌کند؛ 📚موضوع: «مسئله بودگی فقهی پدیده مد و فشن» 🔹 ارائه دهنده: «حجت الاسلام و المسلمین محمد عشائری منفرد (عضو هیئت علمی جامعة المصطفی)» ▪️دبیرعلمی:«حجت الاسلام و المسلمین محمد موحد» (دبیر گروه فقه ارتباطات، هنر و رسانه) 📋 زمان: دوشنبه 7 خرداد ساعت 16:30 🕌 مکان: میدان معلم، مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام طبقه دوم، سالن جلسات 📡 لینک وبينار Www.markazfeqhi.com/live 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 ✍🏼1. توصیف مردم شام زمان از زبان حضرت علی (ع) 2. مهاجرت افراد برای حکومت ها ثمره ای هم دارد؟ 3. نمونه ای از ریزش ها و رویش های زمان حضرت علی (ع) 4. اوصاف یاران معاویه از زبان (ع) 5. آیا زندگی در سرزمین ، جوازی برای گمراهی می باشد؟ : 1403.3.6 📡مرکز رسانه ای ولایت 📲مدیریت فضای مجازی 🔰 @velayattv 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
📺 برنامه بیان امیر ✍️ شرح نهج البلاغه 🔰 استاد عشایری منفرد حفظه الله ♨️ در این برنامه استاد عشایری (حفظه الله) به این مطالب پرداختند: 1. توصیف مردم شام زمان از زبان حضرت علی (ع) 2. مهاجرت افراد برای حکومت ها ثمره ای هم دارد؟ 3. نمونه ای از ریزش ها و رویش های زمان حضرت علی (ع) 4. اوصاف یاران معاویه از زبان (ع) 5. آیا زندگی در سرزمین ، جوازی برای گمراهی می باشد؟ 💢 این برنامه را از دست ندهید💢 💻 لینک برنامه در آپارات: https://aparat.com/v/qpc9m3y 💻 لینک برنامه در یوتیوب: https://youtu.be/rznjCWrXQpQ 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️ سالروز عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی ره بر ملت شریف ایران تسلیت‌باد. •┈••••✾•🍀🌷🍀•✾••••┈• 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 ✍🏼1. کمه البصر در نامه 33نهج البلاغه به چه چیزی اشاره دارد؟ 2. ثمره کسانی که امام هدایت‌شان را به اشتباه انتخاب کرده باشند 3. تذکر حضرت علی (ع) به مردم ؛ که در گذر زمان مواظب دنیا باشید 4. دنیا ؛ زمین برداشت هست ببینید چه چیزی برداشت می کنید 5. اگر از امکانات دنیا درست استفاده نکنیم چه ثمره ای دارد؟ 6. بیان یکی از عوامل نابینایی دنیا و اثرات آن در کلام حضرت علی (ع) : 1403.3.13 📡مرکز رسانه ای ولایت 📲مدیریت فضای مجازی 🔰 @velayattv 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
📺 برنامه بیان امیر ✍️ شرح نهج البلاغه 🔰 استاد عشایری منفرد حفظه الله ♨️ در این برنامه استاد عشایری (حفظه الله) به این مطالب پرداختند: ✍🏼1. کمه البصر در نامه 33نهج البلاغه به چه چیزی اشاره دارد؟ 2. پیروی از امام باطل چگونه موجب کوری قلب میشود؟ 3. تذکر حضرت علی (ع) به مردم ؛ که در گذر زمان مواظب دنیا باشید 4. دنیا ؛ زمین برداشت هست ببینید چه چیزی برداشت می کنید 5. اگر از امکانات دنیا درست استفاده نکنیم چه ثمره ای دارد؟ 6. بیان یکی از عوامل نابینایی دنیا و اثرات آن در کلام حضرت علی (ع) : 1403.3.13 💢 این برنامه را از دست ندهید💢 💻 لینک برنامه در آپارات: https://www.aparat.com/v/ghz26ky 💻 لینک برنامه در یوتیوب: https://youtu.be/C1fGQ0thwhw 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
بسم الله الرحمن الرحیم «دلم سوخت» و فرصتی برای تأمل در یک مسأله کلان فقهی‌ـ‌اخلاقی رهبر معظم انقلاب، با جمله‌ی بیدارگرِ «دلم سوخت»، صاحب این قلم را به یاد ادله‌ای انداختند که به اندازه‌ی شایسته به عرصه فقاهت، بویژه فقه اجتماعی و فقه رسانه، وارد نشده‌ است. آن‌چه دل رهبری را سوزانده، این است که در وجود رئیس جمهور فقیدمان، «نعمت»ها و «معروف»هایی وجود داشت، که نادیده انگاشته شده است. همین «نادیده انگاشتن نعمت‌ها و معروف‌ها در یک جامعه»، مسأله‌ای است که نیاز به تأمل فقهی دارد؛ 1️⃣در دعای بیستم صحیفه سجادیه (ع)، "برجسته کردن معروفی که از دیگران سر می‌زند"، یکی از مکارم اخلاقی قلمداد شده (افشاء العارفة). در تراث روایی امامیه، از «کُفر المعروف» نهی شده است. منظور از کفر المعروف، ظاهراً این است که وقتی کسی عمل معروفی انجام می‌دهد، دیگران نادیده بگیرند، تحسینش نکنند و از او قدردانی نکنند. در منابع روایی امامیه در «باب مَن کَفَرَ المعروف» روایات هشداردهنده و شگفت‌آوری گردآوری شده است (الکافی، ج 4، ص: 33). شیخ حر عاملی ره، این روایات را در «باب تَحْرِيمِ كُفْرِ الْمَعْرُوفِ مِنَ اللَّهِ كَانَ أَوْ مِنَ النَّاسِ‌» در میان «ابواب امر به معروف و نهی از منکر» گرد آورده است (وسائل، ج 16، ص: 309). نام‌گذاری باب، با کلمه‌ی «تحریم»، فتوای شیخ حر ره را نشان می‌دهد هرچند در فقه استنباطی، این مسأله چندان بررسی نشده و فتوای روشنی به دست نیامده است. بی‌گمان نمی‌توان این روایات را به روابط فردی محدود کرد و آنها را به روابط شهروندان با حاکمان و نیز روابط رسانه‌ها با حاکمان، بی‌ارتباط دانست. در چند روایت، تصریح شده که باید "از آن دستی که نعمت خداوند بر آن دست جاری می‌شود تا به تو برسد"، شکرگزاری کنی (همان). در آموزه‌های نهج البلاغة، بین «ثنای استحقاقی» و «مَلَق=چاپلوسی»، که بار ارزشی منفی دارد، فرق نهاده شده است (الثَّنَاءُ بِأَكْثَرَ مِنَ الِاسْتِحْقَاقِ مَلَقٌ). در روایات، ناسپاسی (کفران النعمة) موجب قطع نعمتها، پریشانی جامعه و کسادی بازارها قلمداد شده است! بعید است که این ناسپاسی فقط بر «ناسپاسی فردی» حمل شود و شامل «جامعه ناسپاس» نشود. ظاهرا برداشت شیخ حر عاملی ره نیز هین بوده است که این باب را در میان ابواب امر به معروف و نهی از منکر (که صبغه‌ی اجتماعی دارد) گنجانده وگرنه مانند برخی دیگر از محدثان، این باب را در ابواب صدقات می‌گنجاند تا صرفاً رابطه آخذ صدقه با معطی صدقه را بیان کند. 2️⃣چنانکه در فرجام بحث زکات آمده، بر آخذ صدقه، حرام است که «کفران نعمت» کند بلکه شایسته‌ است آخذ از صدقه‌دهنده ثناگویی و تشکر کند (منتهى المطلب، ج‌8، ص: 510). در ذیل مبحث صلات استسقاء، وقتی می‌خواهند "گناهان موجب کاهش نزولات آسمانی" را فهرست کنند، «کفران النعمة» را یکی از این گناهان دانسته‌اند (جواهر 12/127) صاحب جواهر ره در خاتمه‌ی این بحث نوشته است: «و لعل أعظم أسباب حلول النقم و تحويل النعم احتقار النعمة» (همان 129). 3️⃣ به گمان نگارنده، آن‌چه دل رهبرمان را سوزانده، مسأله‌ای فراتر از بی‌توجهی ما به «معروف»ها و «نعمت»های رئیس جمهور شهید است چون به طور کلی کارنامه‌ی جامعه ایرانی، درباره «کفر المعروف» و «کفران النعمة» نیاز به تأمّل و بررسی دارد. 4️⃣ خوب است اهالی فقاهت نیز در تحلیل و تبیین این روایات و تطبیق آن بر ساحت اجتماع و رسانه و نیز روابط شهروندان با حاکمیت، بیشتر بکوشند تا دانش کافی برای آگاهانیدنِ جامعه تولید شود. شاید کم‌عملی جامعه ناشی از کم‌آگاهی و کم‌آگاهی جامعه ناشی از «رخنه‌ی تئوریک» باشد. ✍️محمد عشایری منفرد حوزه علمیه قم 15خرداد 1403 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈مهمترین فرصت های انسان در دنیا چیست؟⁉️ کلام مبارک مولا امیرالمومنین(ع) در کتاب شریف نهج البلاغه پیرامون دنیا و مهمترین فرصت های آن در زندگی انسان. 🎙 : 1403.03.13 ☑️کانال رسمی شبکه جهانی ولایت👇 🔰 @velayattv 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📗«نقد و بررسی کتاب واکاوی فقهی تشبه به کفار (با تاکید بر پوشش‌های نمادین فرهنگ بیگانه)» 🎙ارائه :حجت‌الاسلام و المسلمین حسین مهدی زاده (محقق و نویسنده اثر) 👤ناقدین: 🎙دکتر حسین شرف الدین (استاد تمام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی)» 🎙حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عشایری منفرد (عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیة) 🎙حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقر ربانی (مدیر گروه فقه جامعه و فرهنگ مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام) 🗓 زمان: چهارشنبه 23 خرداد ساعت 10 🕌 مکان: قم، مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم‌السلام، طبقه دوم، سالن جلسات 🔗لینک وبینار: Www.markazfeqhi.com/live 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
"جزءنگری یا کل‌نگری در موضوع‌شناسی فقه هنر" از دیدگاه فقه‌اندیشان معاصر آقای حسن اجرایی، طلبه حوزه علمیه قم و دانشجوی فلسفه دین، در یادداشتی باعنوان «جزء یا کل؟ مسأله این است»، که به بررسی موضوع‌شناسی فقه هنر اختصاص یافته، دیدگاه استاد عشایری را در کنار دو دیدگاه دیگر بررسی کرده است. وی در این یادداشت آورده است: «✍️یکی از معنادارترین چرخش‌ها و تطورهای فقهی در شناخت موضوعات مرتبط با هنر در تاریخ فقه را می‌بایست گذر از نگاه جزءنگر به هنر و پذیرش هنر به‌مثابه کلیتی یکپارچه و منسجم دانست که البته چنین نگاهی، همچنان در ابتدای راه خود است و تنها از سوی معدودی از فقیهان به زبان آمده و یا به وادی انتشار عمومی کشیده شده است. 🔸در همین زمینه، محمد عشایری منفرد، در مقاله «تحلیل جایگاه عرف در موضوع‌شناسی و مصداق‌شناسی فقه هنر» که در شماره چهارم مجله الهیات هنر منتشر شده با بررسی فقه هنر به‌عنوان فقه مضاف، آن را در چارچوبی متفاوت از فقه مرسوم، قرار داده و کوشیده است جایگاهی ارزشمند برای عرف در استنباط احکام فقه هنر در نظر بگیرد. 🔸از سوی دیگر، محمدجواد فاضل لنکرانی نیز میان فقه فردی و فقه اجتماعی تفکیک قائل شده و فقه هنر را تابعی از فقه اجتماعی خوانده و این سؤال را مطرح کرده که ملاک‌ها در فقه فردی همان ملاک‌های موجود در فقه اجتماعی است یا خیر؟ 🔸سرانجام در مقاله‌ای به قلم سید مصطفی محقق داماد با عنوان «ذاتی و عرضی در احکام هنر: بحثی روش‌شناختی» که در شماره هفتم مجله الهیات هنر به چاپ رسیده، گفته شده که در مسائل مهم هنری نمی‌توان به خبر واحد عمل کرد و در این موارد باید تابع حساسیت‌های عرف بود؛ گرچه درعین‌حال تأکید شده است که چنین رویکردی به‌معنای عرفی کردن فقه نیست.» 🔗لینک متن کامل یادداشت 👇 https://isoa.ir//?p=13584 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
. با استاد محمد عشایری منفرد در 🔍برنامه ماجرا از شبکه چهار سیما با عنوانِ👇 💠 نقش مردم در پیشرانی راهبردهای حکومت دینی 📆 دوشنبه ۴ تیر ساعت ۲۲:۳۰ 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
• برنامه ماجرا شبکه چهار سیما 💠 نقش مردم در پیشرانی راهبردهای حکومت دینی • باحضور: محمد عشایری منفرد 📆 دوشنبه ۴ تیر ساعت ۲۲:۳۰ شبکه ۴ 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓ارزشمندترین فرمان خداوند (احسن ما اُنزل الیکم) که در آیه 55 سوره زمر یاد شده، چیست؟ ❓منظور از «جنب الله» در آیه 56 سوره زمر ( أَن تَقُولَ نَفْسٌ یَا حَسْرَتَى‏ عَلَى‏ مَا فَرَّطتُ فِى جَنبِ اللَّه) چیست؟ این دو آیه چه ربطی به خطابه غدیر دارند؟ ❓راز مهمی که در جمله‌ی «وَ کَیْفَ تَعْمَهُونَ، وَ بَیْنَکُمْ عِتْرَةُ نَبِیِّکُمْ! وَهُمْ أَزِمَّةُ الْحَقِّ، وَ أَعْلاَمُ الدِّینِ، وَ أَلْسِنَةُ الصِّدْقِ! فَأَنْزِلُوهُمْ بِأَحْسَنِ مَنَازِلِ الْقُرْآنِ» (خطبه 87 نهج البلاغة) ابن ابی‌الحدید از آن سخن گفت اما آن را باز نکرد، چه بود؟ 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared