eitaa logo
استاد عشایری منفرد
749 دنبال‌کننده
96 عکس
114 ویدیو
8 فایل
﷽ ڪانـاݪ جامع استاد محمد عشایری منفرد 👤مدیر @mashayeri81 🔔 کانال با نهج البلاغه @banahjolbalaghe 🎥 آپارات https://b2n.ir/w88343 🌐 پایگاه اندیشوران https://ashaiery.andishvaran.ir/fa/ScholarMainpage.html
مشاهده در ایتا
دانلود
📗«نقد و بررسی کتاب واکاوی فقهی تشبه به کفار (با تاکید بر پوشش‌های نمادین فرهنگ بیگانه)» 🎙ارائه :حجت‌الاسلام و المسلمین حسین مهدی زاده (محقق و نویسنده اثر) 👤ناقدین: 🎙دکتر حسین شرف الدین (استاد تمام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی)» 🎙حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عشایری منفرد (عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیة) 🎙حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقر ربانی (مدیر گروه فقه جامعه و فرهنگ مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام) 🗓 زمان: چهارشنبه 23 خرداد ساعت 10 🕌 مکان: قم، مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم‌السلام، طبقه دوم، سالن جلسات 🔗لینک وبینار: Www.markazfeqhi.com/live 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
"جزءنگری یا کل‌نگری در موضوع‌شناسی فقه هنر" از دیدگاه فقه‌اندیشان معاصر آقای حسن اجرایی، طلبه حوزه علمیه قم و دانشجوی فلسفه دین، در یادداشتی باعنوان «جزء یا کل؟ مسأله این است»، که به بررسی موضوع‌شناسی فقه هنر اختصاص یافته، دیدگاه استاد عشایری را در کنار دو دیدگاه دیگر بررسی کرده است. وی در این یادداشت آورده است: «✍️یکی از معنادارترین چرخش‌ها و تطورهای فقهی در شناخت موضوعات مرتبط با هنر در تاریخ فقه را می‌بایست گذر از نگاه جزءنگر به هنر و پذیرش هنر به‌مثابه کلیتی یکپارچه و منسجم دانست که البته چنین نگاهی، همچنان در ابتدای راه خود است و تنها از سوی معدودی از فقیهان به زبان آمده و یا به وادی انتشار عمومی کشیده شده است. 🔸در همین زمینه، محمد عشایری منفرد، در مقاله «تحلیل جایگاه عرف در موضوع‌شناسی و مصداق‌شناسی فقه هنر» که در شماره چهارم مجله الهیات هنر منتشر شده با بررسی فقه هنر به‌عنوان فقه مضاف، آن را در چارچوبی متفاوت از فقه مرسوم، قرار داده و کوشیده است جایگاهی ارزشمند برای عرف در استنباط احکام فقه هنر در نظر بگیرد. 🔸از سوی دیگر، محمدجواد فاضل لنکرانی نیز میان فقه فردی و فقه اجتماعی تفکیک قائل شده و فقه هنر را تابعی از فقه اجتماعی خوانده و این سؤال را مطرح کرده که ملاک‌ها در فقه فردی همان ملاک‌های موجود در فقه اجتماعی است یا خیر؟ 🔸سرانجام در مقاله‌ای به قلم سید مصطفی محقق داماد با عنوان «ذاتی و عرضی در احکام هنر: بحثی روش‌شناختی» که در شماره هفتم مجله الهیات هنر به چاپ رسیده، گفته شده که در مسائل مهم هنری نمی‌توان به خبر واحد عمل کرد و در این موارد باید تابع حساسیت‌های عرف بود؛ گرچه درعین‌حال تأکید شده است که چنین رویکردی به‌معنای عرفی کردن فقه نیست.» 🔗لینک متن کامل یادداشت 👇 https://isoa.ir//?p=13584 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
. با استاد محمد عشایری منفرد در 🔍برنامه ماجرا از شبکه چهار سیما با عنوانِ👇 💠 نقش مردم در پیشرانی راهبردهای حکومت دینی 📆 دوشنبه ۴ تیر ساعت ۲۲:۳۰ 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
• برنامه ماجرا شبکه چهار سیما 💠 نقش مردم در پیشرانی راهبردهای حکومت دینی • باحضور: محمد عشایری منفرد 📆 دوشنبه ۴ تیر ساعت ۲۲:۳۰ شبکه ۴ 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓ارزشمندترین فرمان خداوند (احسن ما اُنزل الیکم) که در آیه 55 سوره زمر یاد شده، چیست؟ ❓منظور از «جنب الله» در آیه 56 سوره زمر ( أَن تَقُولَ نَفْسٌ یَا حَسْرَتَى‏ عَلَى‏ مَا فَرَّطتُ فِى جَنبِ اللَّه) چیست؟ این دو آیه چه ربطی به خطابه غدیر دارند؟ ❓راز مهمی که در جمله‌ی «وَ کَیْفَ تَعْمَهُونَ، وَ بَیْنَکُمْ عِتْرَةُ نَبِیِّکُمْ! وَهُمْ أَزِمَّةُ الْحَقِّ، وَ أَعْلاَمُ الدِّینِ، وَ أَلْسِنَةُ الصِّدْقِ! فَأَنْزِلُوهُمْ بِأَحْسَنِ مَنَازِلِ الْقُرْآنِ» (خطبه 87 نهج البلاغة) ابن ابی‌الحدید از آن سخن گفت اما آن را باز نکرد، چه بود؟ 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یادی از احیاگر غدیر، آیت‌الله میرزامحمدعلی اردوبادی ره؛ همکار گمنام علامه امینی میرزامحمدعلی اردوبادی (متولد 1312ق و متوفای 1380 ) از نوابغ امامیه در قرن اخیر است. چنان‌که گفته شده، قوه اجتهاد او به تأیید بزرگانی مانند شیخ عبدالکریم حائری و ابوالمجد محمدرضا اصفهانی رحمهما الله رسیده و مرحوم سید عبدالعزیز طباطبایی از شاگردان بلندآوازه‌ی او است. وی شاعر خوش‌قریحه‌ای بود که اشعار عربی او، شاعران عرب‌زبان را شگفت‌زده می‌کرد. از او شش‌هزار بیت شعر در مناقب اهل بیت و نیز در نصایح و مواعظ به یادگار مانده است. محدث قمی ره او را با عنوانِ «الأديب البارع الشاعر المتبحر الخبير» یاد کرده است. ⏺چنان‌که مرحوم سید عبدالعزیز طباطبایی نیز اشاره کرده یکی از خصوصیات او کمک به محققان و نویسندگانی بود که به هر شکل ممکن به یاری او نیاز داشتند. او این همکاری علمی را از دوست دیرینش شیخ عبدالحسین امینی در هنگام نگارش دائرة المعارف ارزشمند الغدیر نیز دریغ نکرد چندانکه گفته شده بخشهای ادبیِ کتاب الغدیر و مباحث مربوط به اشعار بدون همکاری او به سامان نمی‌رسید و اصلا بخشهایی از کتاب الغدیر به قلم مرحوم اردوبادی نسبت داده شده است. 🔽او از شاگردان و مصاحبان علامه محمدجواد بلاغی بود. از منظر صاحب این قلم، مرحوم بلاغی مبتکرِ یک مکتب ادبی بی‌نظیر و مشحون از نقدو نوآوری ادبی بود که از حلقه درسی او مفسران بادقتی چون علامه طباطبایی (صاحب المیزان ) و ملاعبدالاعلی سبزواری (صاحب مواهب الرحمن) و نیز محقق خویی (هرچند پروژه‌ی تفسیری ایشان در همان جلد مقدماتی متوقف شد) سربر آوردند. مرحوم اردوبادی نیز یکی از ادیب‌ـ‌مفسرانِ سربرآورده از حلقه درسی علامه بلاغی و پرورش یافتگان مکتب ادبی او است. 📖ابعاد ادبی شخصیت مرحوم اردوبادی در کنار فضائل دیگر ایشان، موجب می‌شود از میان آثارشان سه اثر زیر، اهمیت ویژه‌ای یابد: 1. الشهاب المبین فى اعجاز القرآن 2. تفسیر جزء اول قرآن کریم 3. تفسیر سوره اخلاص. کاش این آثار اردوبادی ره احیاء و منتشر شود بویژه آن‌که کتاب "تفسیر جزء اول قرآن" را در اواخر عمر و در ایام پختگی بیشتر، تحریر فرموده است. 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا