eitaa logo
اشک اندیشه
211 دنبال‌کننده
52 عکس
27 ویدیو
3 فایل
ارتباط با بنده @Hasanherban
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎨پیش‌بینی هوش مصنوعی از ایران ۱۴۰۷ با دکتر جلیلی 🎨چه قدر به خلق تصویری از آینده نیاز داریم 🎨چه قدر بدون این تصاویر لکنت داریم در توضیح خودمان 🎨چه قدر جای هنرمندان ما در خلق این تصویر خالی است 🎨هنرمندانی که کلک خیال را پرواز دهند تا آینده های دور و نزدیک و نشان دهند هر یک از خطوط سیاسی در اداره ایران چه آینده ای را برای ما رقم خواهند زد 🎨جای اینان چه قدر خالی بود در این انتخابات؛ تئاتر های خیابانی محافل شعر سرودها و ترانه ها داستان ها و فیلم های کوتاه نقاشی ها و کاریکاتور ها 🎨در فقدان و کاستی اینان، ظاهرا چاره ای جز خلاقیت های هوش مصنوعی نداریم این دو کلیپ کوتاه تلاش دارد بر اساس برنامه های آقا آینده ای را پیش چشم ما تصویر سازد. @vatanfada_hamze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥دلشوره داری که؛ ⁉️نتیجهٔ انتخابات چی میشه ؟ 🎙پاسخ شهید آوینی
این جلیلی که من میشناسم برای بعد از رای آوردن پزشکیان هم برنامه داشته... تو چی؟ برنامه ات برای پیشبرد اهداف انقلاب حتی تو دولت اصلاحات، چیه؟ مبادا منفعل باشیم، فعالانه پیش بسوی تحقق آرمان های حضرت روح الله، یک جهان فرصت، یک ایران جهش، هر ایرانی یک نقش پر شکوه اشک اندیشه|حسن هربان|عضو شوید👇 ✅ @ashkeandishe
هدایت شده از موسسه اندیشه بهشتی
💠 انتخابات تمام شد 🔸 شهید آیت الله دکتر بهشتی: برادرها! خواهرها! انتخابات تمام شد. انتخاب رئیس‌جمهور تمام شد، انتخاب نمایندگان مجلس تمام شد ولی آیا کار شما هم تمام شد؟ بنا دارید بگویید خوب الحمدلله، حال دیگر برویم سراغ کار و زندگی‌مان؟ کدام انقلاب تا حالا اینطور بوده؟ ما حالا خیلی کار داریم. باید شب و روز، بیدار و آماده و حاضر باشیم...برادر! خواهر! آن روز که تو بخواهی بگویی من دیگر خاطرم جمع شده، مملکت، رهبران و مسئولان مسلمان مؤمن آگاه و متعهد پیدا کرده، خودشان وظایف خودشان را البته می‌شناسند و عمل می کنند؛ آن روز، روز انحطاط و ارتجاع و سیر قهقرایی در انقلاب ماست...بنابراین ما باید همیشه با یکدیگر اندیشیده وعمل نماییم. چه کسی گفته که تمام معلومات و تجربه‌ها نزد افراد خاصی است؟ خیال می‌کنید وقتی می‌گوییم از شما بچه‌ها می‌آموزیم، شوخی یا تعارف می‌کنیم؟ 📚 جاودانه تاریخ، ج۳، ص۱۰۴ و ۱۰۵ 🔰اندیشه بهشتی را دنبال کنید: ایتا | تلگرام | اینستاگرام | ویراستی | آپارات
محرم و حکومت مرحوم استاد علی صفایی حائری: حسین علیه السلام هدف و حکومتی را در نظر دارد که جامعه انسانی را از دامپروری مرفه جدا می کند و آدمی را برای حضور حق می سازد. 🔸پایان انتخابات و شروع محرم، حکمت هایی دارد که شاید فقط باتوجه و دوری از حواشی قابل درک باشد. 🔸یکی از برکات محرم و نامِ بلند اباعبدالله ساختن آدم ها برای حضرت حق تعالی است، آدم ها به تنهایی نَه، آدم هایی که جامعه ی حسینی شده اند، آدم هایی فراتر از رفاه، آدم هایی در مسیر ایثار در مسیر رشد، و در مقابل غَی. 🔹سپاس خداوند عالی مرتبه را که باز هم فرصت محرم برای طَرد دستگاه طاغوت و پیوستن به طرح نبی مکرم اسلام را پس از آزمون دشوار جمهوریت و زیست چند هفته ای برای تشویق مردم در مشارکتِ برای حاکمیت بهم پیوند زد، تا خون تازه ای در رگ های اجتماع مردم حول نام مبارک حسین علیه السلام رقم بخورد. 🔹بر ماست در کنار اقامه ی عزای سالار شهیدان، مشق جمهوریت برون از مهجوریت را به اشک عشق آمیخته کنیم، به امید رضای حضرت صاحب الامر (عج). اشک اندیشه|حسن هربان|عضو شوید👇 ✅ @ashkeandishe
یا بنت الحسین(ع) دویدم دشت را شد از عبور من جنون پیدا دو پلکی گریه کردم در فراغت دشت خون پیدا تجرد هجمه دارد یا که ضعف تن نمی دانم درون سینه ام این روزها هست از برون پیدا کدامین درد را پیش تو پشت پرده بفروشم تو ای نزد تو عالم از برون و از درون پیدا سپاه جلوه ام هر قدر می شد تاختم بیرون بیان خاموش نظر ساکت نفس مخفی جنون پیدا سه سالی در لباس کودکان مخفی گذر کردم شدم در کسوت پیران عشق تو کنون پیدا چرا ویران نباشد خانه ی من کن در آن مجلس دهانت بود زیر چوب از پشت ستون پیدا... @sohrabimohammad
هدایت شده از موسسه اندیشه بهشتی
52.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶امروز اظهار ارادت به حسین، صرفا با گریستن و زیارت رفتن نیست... ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
✅ شکست در انتخابات سیاسی، محصول غفلت از سایر انتخابات‌ها 🔹 گزیده‌ای از سخنان در جمع اعضای دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی 🔹۳۱ فروردین ۹۶ (یک‌ماه قبل از انتخابات)، ⭕️ شما فرض کنید صبح روز بلند شده‌اید و می‌بینید که همه ضدانقلاب‌ها و بی‌تفاوت‌ها دارند رأی می‌دهند ولی انقلابی‌ها هیچکدام از خانه بیرون نمی‌روند و به انتخابات بی‌اعتنا هستند. اگر این صحنه‌ی تکان‌دهنده را ببینیم می‌گوییم انقلاب از دست رفت. ⭕️ این اتفاق، هر روز دارد می‌افتد. هر روز در ، انتخابات‌های فرهنگی‌ای در حوزه‌های ، ، ، و... برگزار می‌شود و آن‌هایی که سبک زندگی و پارادایم فکریشان در یک فضای دیگر است با صف‌های دراز چند صد هزار نفری رأی می‌دهند، بعد این‌طرف، بهترین فیلم‌هایش، نه در فضای عمومی بلکه در فضای شکست می‌خورد. ⭕️ بعد از ۳۵ سال، برای ، ، یک فیلم ساخته شده است. ، ترازش هم هالیوودی است. چطور ایام انتخابات رویمان می‌شود که عکس فلان کاندیدا را بگیریم سر چهار راه ولیعصر تبلیغات کنیم، خب این هم یک انتخابات است و برآیندی را به فضای سینمایی کشور منتقل می‌کند. ماجرای نیمروز مثل این می‌ماند که رجائی کاندیدا شده است. ⭕️ مقام معظم رهبری در انتخابات‌های سیاسی می‌گویند من ورود نمی‌کنم، فقط ۴۰ میلیون رأی می‌خواهم، ولی در انتخابات‌های فرهنگی، ورود می‌کنند، داد هم می‌زنند که به فلان اثر رأی بدهید. بعد ما همینجوری نگاه می‌کنیم که اثار دیگر رأی بیاورد. در حوزه اقتصاد مقاومتی هم مثلاً مستندی مثل ، درباره آن فرد کردِ اهل سنت در که کشور را از واردات باسکول بی‌نیاز کرده است، کاندیدای ما است که باید به ملت معرفی کنیم تا رأی بیاورد. ⭕️ ما دائم در حال انتخابات هستیم و بخشی از شکست‌های ما و بخشی از پیروزی‌های دیگران در عرصه‌ی انتخابات‌های سیاسی، ناشی از همین است. چون او ذائقه‌سازی کرده است. فروشنده مثلاً ۱۴ میلیارد رأی آورده، ماجرای نیمروز سه ونیم میلیارد، یتیمخانه دو ونیم میلیارد. اگر در یک سال گذشته جمعیت معتنابهی ، ، ماجرای نیمروز، و را می‌دیدند، حتماً قاعده‌ی فرهنگی جامعه رشد می‌کرد. وقتی طرف مقابل در فرهنگ رأی می‌آورد، در هنر رأی می‌آورد، در رسانه برنده می‌شود، در ساحت سرگرمی پیروز می‌شود چرا در انتخابات سیاسی برنده نشود؟ شکست سیاسی یکباره که اتفاق نمی‌افتد. ⭕️ فرق نیروی فرهنگی با نیروی سیاسی باید در همین باشد. چطور در دو هفته‌ی تبلیغات انتخابات شور و ابتهاج داریم، باید در تمام طی سال ناظر به همه انتخابات‌های مختلفی که در همه حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، رسانه‌ای و... برگزار می‌شود چنین حس و حضور به‌روز و زنده‌ای داشته باشد. نه اینکه انتخابات های فرهنگی .هنری.رسانه ای و..... را تحریم کنیم! و بخواهیم در انتخابات سیاسی توقع پیروزی قطعی داشته باشیم. مثلاً امروز انتخابات است بعد شما بروید پیک‌نیک یا زیارت و بگویید ما شنبه می‌آییم در خیابان داد می‌زنیم. دیگر فایده‌ای ندارد. یتیم‌خانه ایران، ماجرای نیمروز..... روی پرده است، بگوییم ما در تلویزیون می‌بینیم. وقتی در انتخابات سینمایی ، شکست خوردی دیگر چه فایده‌ای دارد؟ باید هم خودمان به وظیفه عمل کنیم هم از دیگران مثل و و جماعات و نخبگانی که به وظیفه عمل نکرده‌اند مطالبه‌گری کنیم.
جامعه امام کُش ۲ برای قرار گرفتن یک "جامعه" در مسیر امام کُشی به عنصری به نام "ابهام" نیاز است. مردم مدام باید در فضای مبهم تنفس کنند و ابهام قدرت تشخیص حق از باطل را سخت می سازد. یکی از مقدمه چینی های مهم معاویه برای خلافت پسرش، همین "سیاست ابهام" بود . درجنگ جمل بسیاری از مردم می پرسیدند، حق با کیست؟ یک سمت علی پسرعمو و داماد پیامبر ایستاده و یک سمت عایشه همسر پیامبر! یکی از یاران میانه جنگ از حضرت خواست به او اجازه دهد جنگ را رها کند، حضرت علت را جویا شد؟ پاسخ داد: نمیدانم حق با کیست؟ . خط مشی رسانه و سیاست معاویه، تولید مدام ابهام در ذهن مردم بود. حتی در سطح عقاید دینی، اینکه باید به تقدیر الهی تمکین نمود، و خلافت یزید تقدیر الهی است!! حسین(ع) چرا با تقدیر الهی مبارزه می‌کند؟ شوریدن علیه خلیفه الهی حرام نیست؟ . "ابهام در اذهان" یکی از عناصر مهم قرار گرفتن یک جامعه در مسیر "امام کُشی" است، رسالت ابهام سازی با رسانه هاست اما سیاست و راهبرد را خواص تعیین می‌کند. نظیر این ماجرا که دستگاه معاویه شیعیان را می‌کشت، در شام بعد نماز علی(ع) را همراه با تعقیبات نماز لعن می‌کردند اما شخص معاویه در نزد عموم مردم رابطه خود با امام حسین(ع) یک رابطه عادی و حسنه نشان میداد حتی از بنی هاشم دختر برای یزید خواستگاری کرد که امام مخالفت نمود . تولید ابهام، بی پاسخ ماندن ابهام در اذهان مردم خطر است . https://eitaa.com/Politicalhistory
فراموشی جمعی تاریخ، ختم به جنایتِ بزرگی مثل امام کُشی میگردد . . ابن زیاد به عمر سعد دستور داد: میان آب و حسین مانع شو تا قطره‌ای از آن آب ننوشد [و با تشنگی کشته شود] همان‌گونه که با عثمان چنین کردند! دروغ بود علی(ع) مخالف محاصره خانه عثمان بود علی(ع) تلاش کرد که محاصره شکسته شود آب به عثمان برسد. علی(ع) مخالف خلیفه کُشی بود اما آنچنان تاریخ را تحریف کردند، دستگاه تبلیغاتی بنی اُمیه آنقدر اذهان را تغییر که علی(ع) را مقصر جلوه دادند! در کربلا یکی از بهانه‌های تشنگی حسین(ع) همین دروغ بزرگ بود. https://eitaa.com/Politicalhistory
إنالله و إنا إلیه راجعون آجـرک الله یا‌بقیـة‌الله آجـرک الله یاصاحب‌الزّمان ◼️“أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ، وَ جَعَلَنا و ایّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَع وَلیّهِ الامامِ المَهدیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ”
هدایت شده از علیرضا زادبر
غارت کاروان کم‌شمار حسین(ع) شکست خورد. دلیل غارت خیمه ها و اسارت زنان چه بود! چه ضرورتی داشت!؟ چرا بنی اُمیه حفظ ظاهر نکرد! هزینه قیام علیه حاکم طاغوت آنقدر باید بالا برود که دیگر پس از حسین(ع) که از بنی هاشم و نوه رسول خدا بود کسی جرات و شهامت اعتراض به حکومت فاسق را نداشته باشد. توحش را به اوج رساندند تا آیندگان بترسند. حسین(ع) خانواده اش را داد تا آیندگان نترسند. https://eitaa.com/Politicalhistory
هدایت شده از محسن قنبریان
🔰 چند نکته ظریف به دکتر ظریف! ایشان بعنوان سخنگوی شورای راهبردی کابینه دکتر پزشکیان در رسانه ملی گفتند: "اگر از اکثریت -حالا ما که در ایران اکثریت اقلیت نداریم[!] ما همه مجموعه هایی هستیم از چیزهای مختلف- [باشند امتیازی ندارند] اگر از ادیان و مذاهب رسمی[!] باشید امتیازی می گیرید؛ اگر از مذهب رسمی(مسلمان شیعی) باشید امتیازی نمی گیرید! بخاطر اینکه می خواهیم امتیازی دهیم تا از اقوام و گروه هایی که امتیاز کمتر داشته اند..." 1⃣ بر اساس قانون اساسی و مذاکرات آن، ادیان زرتشتی، کلیمی و مسیحی "تنها های دینی شناخته شده اند"(اصل۱۳) و مذاهب دیگر اسلامی(حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی) "دارای احترام کامل" می باشند ولی فقط اسلام و مذهب جعفری اثنی عشری، است(اصل۱۲) سر کلمه "رسمی" در مشروح مذاکرات بسیار بحث شد و حتی بعضی مختص شیعه دانستن آنرا، انحصار طلبی خواندند!(ص۴۵۹) اما پاسخ گرفتند که: "مساله نوشتن مذهب رسمی شیعه، امتیازی برای شیعه نیست؛ بلکه واقعیتی برای جلوگیری از هرج و مرج است"(ص۴۶۴) منظور از رسمی بودن را توضیح دادند که قانون گذاری و مطابقت و عدم مغایرت با اسلام بر اساس یک مذهب می تواند باشد. در جایی که اختلاف بین مذاهب هست یک ضابطه لازم است چون قانون متضاد نمی توانیم تنظیم کنیم، یک قانون واحد باید باشد و الگو هم از اکثریت گرفته شده است به همان دلیلی که شما می گویید نظام ما جمهوری اسلامی است برای اینکه اکثریت به آن رای داده اند و غیر مسلمان، اقلیتی است محترم؛ اما نظام جمهوری "اسلامی" است؛ اگر آن اکثریت احترام دارد این اکثریت(شیعه) هم احترام دارد. در آنجاهایی که تفاوتی بین مذاهب هست بعنوان یک ضابطه بعد از بیان اسلام نوشته می شود: مذهب شیعه اثنی عشری است(ر.ک: ص۴۶۲) • البته همانجا رسمیت مذاهب دیگر فقط در آزادیِ انجام مراسم مذهبی و تعلیم و تربیت دینی بیان می شود. فقه این مذاهب در "احوال شخصیه" (ازدواج و طلاق و ارث و وصیت) و دعاوی مربوط به آن در دادگاه ها رسمیت دارند. در هر منطقه ای که پیروان هریک از این مذاهب اکثریت داشته باشند، "مقررات محلی" در حدود اختیارات شوراها بر طبق مذهب خواهد بود با حفظ حقوق پیروان سایر مذاهب(اصل۱۲) ⬅️ آقای ظریف به این میزان رسمیت محدود توجه نکرده و همه را رسمی می خواند و حتی منکر بودن اکثریت و اقلیت می شود! 2⃣ پیش نویس اصل۱۱۵ قانون اساسی از جمله شرایط رئیس جمهور را "معتقد به مذهب رسمی و آن" بیان می کرد. قید مروج مذهب تشیع در قانون اساسی قبل از جمهوری اسلامی هم بود. مخالفین این قید از جمله کسانی بودند که قید را زاید و تحصیل حاصل می خواندند و می گفتند وقتی اکثریت مردم ایران شیعه اند واضح است رئیس جمهور از آنها و مروج مذهب رسمی خواهد بود (ص۴۶۴و۴۶۵و ۴۶۶/ص۱۷۷۰) آنها فکر نمی کردند روزی رئیس جمهوری با تظاهر بیشتر به تشیع و نهج البلاغه و امام حسین(ع) و محرم سرکار بیاید که سخنگوی شورای راهبردی او جای مروج مذهب بودن، امتیاز نداشتن شیعه برای عضو کابینه شدن را طرح کند! • مقصود از این سنجه را به نفع اقوام و مذاهبی که کمتر امتیاز داشته اند طرح می کند. تبعیض مثبت به نفع اقوام و مذاهب(غیر رسمی)، وقتی عادلانه است که اندازه نسبتشان به اکثریت باشد نه اینکه در شرایط مساوی تخصص و تعهد، فرد منتسب به اکثریت(شیعه) مطلقا فاقد امتیاز و اقلیت دارای امتیاز مثبت باشند! این در تقابل روشن با ترویج مذهب تشیع است که حتی شرط شاهان ایران در قانون اساسی از مشروطه به بعد بوده است. 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۴/۲۹ ☑️ @m_ghanbarian
https://www.karzar.net/134964 کارزار برگزاری دادگاه علنی متهمان پرونده کرسنت را حمایت کنید.
📘مسجد آبی تعطیل شد مرکز اسلامی هامبورگ در آلمان جاییکه که شهید بهشتی ۵ سال اونجا امام جماعت بود مسجدی ساخت که به خاطر ظاهرش تو آلمان معروف شد به مسجد آبی کتاب خاطرات شهید بهشتی از دوران ساخت و مدیریت اون مسجد و فعالیت های تشکیلاتی شهید بهشتی در اروپا چاپ شده. اسم این کتاب هم «مسجد آبی» هست تو مقدمه کتاب اومده که این کتاب مکمل کتاب «تشکیلات بهشتی» هست هرچند خبر تعطیلی مسجد خبر تلخی بود اما توصیه میکنم تمام فعالان مسجدی این کتاب رو بخونن و با به کارگیری شیوه‌ی امامت شهید بهشتی و کار تشکیلاتی درست، تمام مسجد ها رو تبدیل به کنند. ⏳ سبقت /حبیب اله طاقدره https://eitaa.com/htaghdareh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هنيئاً لك يا هنية... و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین... إنا من المجرمین منتقمون... ✅️ @ashkeandishe
از هیروشیما تا غزه از ظلم پذیری تا ظلم ستیزی! بخش اول 🔸دیشب به مناسب سالروز حمله ی اتمی آمریکا به ژاپن در تاریخ ۶ اوت ۱۹۴۵ میهمان سیمای آبادان بودم. 🔹شاید برای درک بهتر صحنه ای که اتفاق افتاده باید شرایط صحنه جنگ در آن روزها را مرور می کردم، در جبهه متفقین، ایتالیا سقوط کرده و موسولینی اعدام شده، آلمان اشغال نظامی شده و هیتلر ظاهرا خودکشی کرده، ژاپن اما علی رغم جنگ فرسایشی آماده ی پذیرش شروط آمریکاست و انگلیس را برای بالابردن پرچم تسلیم میانجی کرده است. 🔸اما فرآیند پذیرش تسلیم از سوی آمریکا نزدیک به ۱۰۰ روز به تاخیر می‌افتد تا ابزار مهیب ایجاد نظم جدید بین الملل آماده ی سقوط بر آسمان هیروشیما شود، بله بمب اتم" 🔹پروژه ترینیتی با هدایت اوپنهایمر بالاخره نتیجه می دهد و پسر کوچک آماده فرود بر سر مردم سرزمین خورشید تابان است. 🔸اظطراب در چهره هری ترومن رئیس جمهور وقت آمریکا پشت ژست فاتحانه خزیده، اما مگر این اولین بار است که آمریکا دست به کشتار دسته جمعی می زند؟! اساسا تاریخ آمریکا بر روی خون بنا شده و نسل کشی سرخپوستان به عنوان ساکنین اصلی ینگه دنیا علی رغم تلاش های فراوان از پیشانی این کشور پاک نشده و نخواهد شد، یا کشتار های بعدی در ویتنام، افغانستان، عراق، آفریقا و هر جایی که بشود با چنگال های قدرت منافع مردمی را درید.
از هیروشیما تا غزه از ظلم پذیری تا ظلم ستیزی! بخش دوم 🔹از این گفتم که ژاپن هنوز هم مستعمره آمریکاست، هنوز اشغال شده، هنوز به مردان و زنان ژاپنی بواسطه کاپیتولاسیون تعرض میشود، نمونه بارزش اوکیناوا. اما ژاپن بر پایه آموزه های بودایی و تقدیر محوری هیچگاه آمریکا را مقصر ندانست و هیچگاه نسبت به این کشتار وحشتناک موضع نگرفت، حتی تاکنون. 🔸دغدغه ی این روزهای جهان یعنی غزه نیز از بابت دنائت و وحشی گری صهیونیست ها کاملا مشابه هیروشماست. چون کارفرمای هر دو پروژه یکی است، شیطان بزرگ. 🔹ما حصل انفجار بمب های اتمی، ساختار جدید نظم بین الملل بود و اولین مولود این نظم جدید، رسمیت دادن به کشور جعلی اسرائیل روی نقشه ی فلسطین! اسلام اما برای شرایطی مثل این، نسخه ی پیروزی خون بر شمشیر را بیش از ۱۴۰۰ سال پیش در کربلا پیچیده، از این گفتم که دکترین امنیت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری منجر به بازدارندگی بدون تولید سلاح کشتار جمعی شده، چیزی که رافائل گروسی(دبیرکل سازمان بین المللی انرژی اتمی) هم در مدتی پیش به آن اذعان کرد. 🔸در آخر از لزوم انتقام از جنایتکاران صهیونیست گفتم و اینکه چقدر جای حاج قاسم خالیست تا ببینید شیر مردانی که در جبهه مقاومت تربیت و تجهیز کرد، امروز دشمن را مایوس کرده اند، و منطقه جنوب غرب آسیا آماده ی نظم جدید مبتنی بر اسلام خمینی است.. ✅ @ashkeandishe
اعتراض نمادین شهروندان ژاپنی مقابل سفارتخانه رژیم صهیونیستی در توکیو نسبت به دعوت از رژیم برای شرکت در مراسم صلح و یادبود قربانیان بمباران اتمی هیروشیما نهایت کنش جامعه ی ژاپنی در این سطح خلاصه می شود، و جامعه ای که عزت مند نیست! چه برایش باقی می ماند؟! بین تظلم خواهی و ظلم ستیزی فاصله بسیار زیاد است! ✅ @ashkeandishe
🟢فقاهت اجتماعی به نسخه ولایت فقیه در ایران یا اخوت ایمانی در عراق؟ 📝حسین مهدیزاده 1️⃣از 2️⃣ برادرم زیارت اربعین را از طریق جاده حیدریه نمیرود بلکه از میرود و فقط هم با می رود. من هیچ وقت قبول نمی کردم که از این مسیرها بروم چرا که واقعا از زحمتی که برای برادران عراقی ایجاد می شود خجالت می کشم. می گفتم که همین چادرها و موکبهای جاده ای را می رویم و بیشتر از این زحمت برای این برادران با کرامت درست نمی کنیم. حتی عوض همه ایرانی هایی که می روند خانه های مردم و متوقعانه از آنها تقاضا حمام و غذا و جای خواب و استراحت می کردند خجالت می کشیدم و البته هنوز هم خجالت می کشم! در این سفر هم فقط جمله های عذرخواهی از زبانم هیچ وقت نیفتاد. تا اینکه سال قبل به بخاطر همراهی با برادرم از رفتم. اربعین خودش یک جهان دیگر در جهان حاضر است و طریق روستایی یک جهان دیگر، درون جهان اربعین! برادرم در این سالها رفقای عجیبی پیدا کرده بود و من را برد تا به همه شان سر بزنیم! آدمهای عجیبی که هر کدام یک قصه خوانی برای دنیای قصه خوانها بودند! از روز دوم مدام یک گمانه علمی در ذهنم بازی می کرد که واقعا یک سال دندان روی جگر گذاشتم که آن را منتشر نکردم تا اینکه در این روزها جوابی برای آن پیدا کردم و حالا آن را منتشر می کنم. من وقتی بحث نظریه اجتماعی اسلام را با عنوان می گویم، همیشه به طبع مرحوم آیت الله شاه آبادی از دو عمودی و افقی در این را بطه میگویم. یکی خیط و خط عمودی که استیلاء نیست، بلکه ولایت است و دیگری خیط و خط افقی که به جای تضاد سوداگرانه در بازار، اخوت و برادری و یاریگری مشفقانه است. آنچه سال قبل ذهنم را درگیر کرده بود این بود که فقاهت در ایران به محوریت نظریه ولایت فقیه مرحوم امام (ره) ناموس جامعه پردازی شیعه را صیانت از قرار داد و متاسفانه در جامعه ایران زیر تاخ و تاز در خطر نانودی واقعی قرار گرفته. در مقابل فقهای عراق خط عمودی ولایت را به حکومت مدرن کرده اند و به مشارکت حزبی و لابی گری اکتفا کرده اند و تلاش خود را بر حفظ خط افقی اخوت اجتماعی از طریق اربعین و زیارت و روابط عشیره ای قرار دادند. حالا سوال این است که کدام یک موفق تر بوده اند؟!! سال قبل، وقتی در طریق راه می رفتیم مدام با خودم می گفتم که واقعا ایده عراقی ها موفق تر نبوده؟! 📌پیوند به قسمت دوم https://eitaa.com/social_theory/2806 🆔 @social_theory