eitaa logo
اسرار پیدا
301 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
247 ویدیو
93 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کشکول ناب حوزوی
💥 آیت الله محمد مومن(ره) 🎞 مشاهده و دانلود 👉 🌐 https://faqihparsa.ir 💎کشکول ناب حوزوی 🔻 ✅ @kashkolenab
هدایت شده از موسسه مذاهب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ تواتر احاديث درباره امام مهدی عليه السلام از ديدگاه اهل سنت 💠 استاد شیخ خلیل افرا (عالم اهل سنت) ◀️ موسسه آموزشی پژوهشی مذاهب اسلامی •┈•••✾•🌹🍂☘️🍂🌹•✾•••┈• آدرس در آپارات https://www.aparat.com/mmazaheb 🔸آدرس کانال در ایتا @qommazaheb ▫️-----------------▫️ 📱آدرس کانال در تلگرام @mmazaheb ▫️-----------------▫️ 🌐سایت موسسه مذاهب mazaheb.ir ▫️-----------------▫️
هدایت شده از HDAVODABADI
دیدار خصوصی با آیت الله منتظری در قم حمید داودآبادی/ بخش ۱ از ۲ فروردین ۱۳۶۸ برای تعطیلی نوروز، همراه خانواده به کاشان رفته بودم. دم غروب بود که دیدم بچه های سپاه کاشان، مشغول رنگ مالیدن روی نقاشی بزرگی از آیت الله منتظری که روی ساختمان جهادسازندگی قرار داشت، هستند. تعجب کردم. با خود گفتم: حتما میخوان پاکش کنن تا جاش یه عکس قشنگ تر از آقای منتظری بکشن! به خانه که رفتیم، اولین چیزی که توجهم را جلب کرد، اخبار تلویزیون بود: خبر عزل آیت الله منتظری از قائم مقامی رهبری را اعلام کرد. امام خمینی، طی نامه ای او را برکنار کرده بود. اصغر میگفت که سپاه اعلام کرده هر چی عکس منتظری هست باید جمع آوری شود. تازه علت پاکسازی نقاشی دیوار جهادسازندگی را فهمیدم! در تهران همه جا بحث بر سر منتظری بود. بیشتر ماجرا مربوط می شد به "سیدمهدی هاشمی" (برادرِ داماد منتظری) که قبلا مسئول "واحد نهضت های آزادیبخش سپاه پاسداران" بود و مشکلات بسیاری برای مملکت ببار آورده بود. سرانجام با وجود فشارهای بسیاری از جمله منتظری، هاشمی به جرم های بسیار از جمله قتل مرحوم "شمس آبادی" و چند نفر دیگر، اعدام شد؛ ولی با اعدام او ماجرا تمام نشد. برادر او "هادی" که داماد منتظری بود، دست به اعمال و توطئه بسیاری زد تا انتقامش را از امام بگیرد. پاییز ۱۳۷۶ چند وقتی می شد در "مرکز اسناد انقلاب اسلامی" مشغول به کار بودم. سردبیری فصلنامه "۱۵ خرداد" نشریه تخصصی اسناد انقلاب اسلامی را برعهده گرفته و مشغول شدم. غالب روزها، شخصیت های کشوری و لشکری، برای بازگویی خاطرات شان از انقلاب اسلامی، به مرکز می آمدند و در استودیوی آنجا، ناگفته هایی را که شاهد آن بوده اند، تعریف می کردند که ضبط ویدئویی می شد. غالبا برخی از افراد، به دلایلی که میشود آن را "خود سانسوری" نامید، از بیان بسیاری خاطرات شان مقابل دوربین یا ضبط صوت، امتناع می کردند؛ ولی بعد از پایان مصاحبه، بهترین فرصت برای شنیدن ناگفته های آنان بود که دوستانه و راحت آنها را تعریف میکردند. یکی از روزها آیت الله "محمدی ری شهری" که زمانی سکاندار "وزارت اطلاعات" بود، برای تعریف خاطرات به مرکز آمد. بعد از دو – سه ساعتی که خاطراتش را گفت، در همان استودیو نشست تا چایی میل کند که از او درباره نامه معروف به "۶-۱-۶۸" امام به آقای منتظری سوال کردیم، که وجود چنین نامه ای را کاملا تایید کرد و این که نامه برای منتظری فرستاده شد ولی با درخواست مسئولین مملکتی قرار شد این نامه علنی و رادیو تلویزیونی نشود. ایشان می گفت، ظاهرا از جلسه بسیار مهم و تاریخ ساز شب ۶ فروردین ۱۳۶۸ که در آن نامه امام مطرح شده بود، هیچ گونه فیلم یا صوتی ضبط نشده بود؛ به همین لحاظ آقای ری شهری در پی تهیه صورت جلسه ای بود که وقایع آن شب را ثبت کند. ایشان می گفت: -تا امروز تنها کسانی که حاضر شده اند صورت جلسه را امضا کنند، من و آقای خامنه ای هستیم. حتی وقتی به اقای هاشمی رفسنجانی گفتیم که آن را امضا کند، ایشان طفره رفت و گفت که الان وقت این چیزها نیست. پاییز ۱۳۷۶ چند وقتی می شد که "اکبر" (شبدوست مالامیری)، از دوستان قدیمی من و از مریدان پرو پا قرص آیت الله منتظری، دنبال این بود که دیداری با منتظری داشته باشیم. سرانجام قرار بر یکی از روزهای آبان ماه شد. من، علی و اکبر به همراه راننده اش، راه افتادیم طرف قم. در قم، پس از زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س)، به توصیه اکبر، برای نماز مغرب و عشا به حسینیه شهدا، محل اقامه نماز آیت الله منتظری رفتیم. حسینیه نیمه پر بود. آیت الله "صادق خلخالی"، آیت الله "احمد آذری قمی" و حجت الاسلام "سید سراج الدین موسوی" هم برای نماز به امامت آقای منتظری آن جا بودند. اکبر میگفت اینها مامومین همیشگی آقا هستند. من که نماز را با نیت فرادا خواندم. بعد نماز، به کوچه ای که در ورودی خانه منتظری قرار داشت، رفتیم. "عماد الدین باقی" و دو – سه نفر از بچه های "موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)" آن جا بودند. می دانستم که باقی از مسئولین اصلی و تاثیرگذار بخش خاطرات موسسه است. ادامه دارد @hdavodabadi
هدایت شده از HDAVODABADI
دیدار خصوصی با آیت الله منتظری در قم حمید داودآبادی/ بخش پایانی از ۲ دقایقی باهم گرم صحبت شدیم. از باقی درباره تجدید چاپ آخرین کتابش "کاوُشی درباره روحانیت" پرسیدم که گفت: - فعلا برای چاپ جدید آن برنامه ای ندارم و اگر بخواهم این کار را بکنم، بخش های زیادی از آن را باید کاملا تغییر بدهم. "کاوُشی درباره روحانیت" کتابی بود که حدود سال ۶۴ از سوی باقی منتشر شد و به قول خودش روحانیت را به دو دسته انقلابی همچون امام خمینی، و غیرانقلابی و سازشکار تقسیم بندی کرده بود. او که سخت و افراطی تحت تاثیر تفکرات دکتر "علی شریعتی" بود، با آوردن اسامی افراد، مثلا به افشاگری آنها پرداخته بود. همان زمان می گفتند، امام چاپ و تکثیر آن کتاب را حرام اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی به کفش فروشی "آقا مرتضی" در خیابان انقلاب نبش لاله زارنو - که تنها محل پخش کتاب کاوش بود - ریختند و همه نسخه های آن را بردند و ظاهرا خمیر کردند. باقی گفت که درحال ثبت و ضبط خاطرات آیت الله منتظری است و دارد کار را به پایان می رساند. (بعدها کتاب خاطرات منتظری بدون این که اشاره ای به مصاحبه و تدوین گر آن که باقی و عوامل موسسه نشر آثار امام بودند بشود، منتشر شد که کاملا مغرضانه، جهت دار و بدور از حقیقت و ثبت واقعی خاطرات بود. میشود گفت آن کتاب، بیانیه سیاسی عماد الدین باقی و همفکرانش در برابر نظام و امام بود.) از درِ بزرگ گاراژی وارد حیاط خانه شدیم. من، علی، اکبر و آقای "مصطفی ایزدی" که همراه همیشگی منتظری بود، در برابر منتظری قرار گرفتیم و به احوال پرسی و روبوسی پرداختیم. منتظری با دیدن شبدوست مالامیری که فرد بسیار ثروتمندی است و شدیدا به او ارادت داشت و وجوهات شرعی و حتی مبالغ هنگفتی را به عنوان هدیه همواره به منتظری پرداخت می کرد، گُل از گُلش شکفت. با خنده ای عجیب خطاب به او گفت: - بَه بَه آقای اکبر ... تهرانُکُمُ الله ... اکبر که ظاهرا اقوامش از تبعیدشدگان دوره رضا خان از کردستان به مازندران بودند، با همان لهجه مازندرانی و کردی اش خندید و گفت: - حاج آقا ... ما شمال تشریف داریم ... که منتظری باز خندید و گفت: - خب پس شمالُکُمُ الله ... بعد از حال و احوال خنده دار اکبر و منتظری، او روی لبه حیاط نشست و شروع کردیم به بحث و صحبت. بیشتر صحبت ما درباره ضبط خاطرات ایشان بخصوص درباره شهید "سیدعلی اندرزگو" بود. وقتی منتظری فهمید ما در "مرکز اسناد انقلاب اسلامی" کار می کنیم، اخم هایش در هم رفت و با غیظ قبول نکرد که خاطراتش را بگوید و گفت که دوستان دارند این کار را می کنند که منظورش همان عمادالدین باقی بود. ساعتی بر سر بعضی مسائل بحث کردیم. در بین صحبت ها، او را فردی بسیار ساده دیدم که به راحتی می شد با اخبار و اطلاعات ناصحیح، تحت تاثیر قرارش داد. بعد از خداحافظی، همراه آقای ایزدی به خانه مقابل رفتیم و ساعتی هم با او صحبت کردیم. ایزدی را فردی بسیار زیرک دیدم که می توانم بگویم او بود که منتظری را کنترل و هدایت می کرد. وقتی سوار بر ماشین شدیم که به تهران برگردیم، اکبر سراغ اذری قمی رفت و کپی نامه چند صفحه ای او را که خطاب به آیت الله خامنه ای و در رد ولایت فقیه بود، از خودش گرفت. در راه، به اکبر گفتم: - من از همان زمان جنگ و هنگامی که بحث منتظری پیش آمد، خیلی دوست داشتم یک بار با او روبه رو شوم تا شخصیتش را کنکاش کنم، امشب که این فرصت دست داد، فقط می توانم بگویم خدا رحمت کند امام خمینی را که در آخرین روزهای عمرش و در حساس ترین زمان تاریخ انقلاب، چه خطر بسیار بزرگی را از کنار انقلاب و نظام گذراند و نگذاشت این مسئله به فتنه ای ماندگار تبدیل شود. اکبر که از حرف من عصبانی شد و توقع داشت نگاهم به منتظری عوض شده باشد، جوش آورد. به او گفتم: - اصلا تو امام را قبول داری یا نه؟ که گفت: "خب آره ولی ..." که گفتم: - ولی بی ولی. همان جا به او گفتم: - آن که من دیدم و از شخصیت منتظری دریافتم، فردی چنان ساده است که به راحتی یک بچه ۱۲ ساله می تواند با اطلاعات و اخبار غلط او را تحت تاثیر قرار بدهد و تحریک کند که مملکت را به هم بریزد. ۲۳ آبان ۱۳۷۶ شب ۱۳ رجب، آقای منتظری در حسینیه شهدا نماز مغرب را می خواند که آذری قمی می رود پهلویش و با او صحبت هایی می کند و نکاتی را یادآور می شود. منتظری هم برمی گردد رو به جمع و شروع می کند به سخنرانی ای که منجر به آشوب در سطح کشور و حمله حزب اللهی های حساس و حامی نظام، به حسینیه او می شود و بلوای سیاسی سختی را برای جمهوری اسلامی رقم می زند. حمید داودآبادی ۲۱ مرداد ۱۳۸۸ @hdavodabadi
هدایت شده از HDAVODABADI
شبدوست (اکبر) مالامیری
هدایت شده از HDAVODABADI
هدایت شده از HDAVODABADI
عکس سلفی در شلمچۀ ۱۳۶۵! نه نمی خوام. اصلا نمی خوام پز بدم و مثلا بگم: من بنیانگذار عکس سلفی، حداقل در ایران هستم! ولی از حق نگذریم، می تونم این ادعا رو داشته باشم. این هم سندش: هفتم بهمن ۱۳۶۵ عملیات کربلای ۵ شلمچه از زمین و زمان آتش و خمپاره می بارید. گاز شیمیایی، توپ فرانسوی، کاتیوشا، بمب و راکت هواپیما و ... کُپ کرده بودم. بد جوری ترسیده بودم. تا اون روز، چنان جنگ و نبردی نه دیده بودم نه تجربه کرده بودم. فکر می کردم این جا دیگه آخر دنیاست و من بعد از این رو نخواهم دید! ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ وقتی داشتم میان نگاتیوهایی که از آن روز داشتم و اخیرا اسکن کردم، می گشتم، چیز جالبی دیدم. نمی دونم چرا آن روز سخت، در اوج ترس و هراس، به ذهنم رسید تا چهرۀ وحشت زدۀ خودم رو ثبت کنم! لنز دوربین کوچکی را که همراه داشتم و ساعتی قبل آخرین عکس ها را از محسن کردستانی و سلیمان ولیان گرفتم (که دقایقی بعد به شهادت رسیدند) به طرف خودم برگرداندم و این عکس را گرفتم. اون روز نمی دونستم بعدها اسمش میشه سلفی یا خویش انداز، ولی من این عکس را گرفتم تا: بعد از ۳۴ سال، وقتی غرق دنیا و گناه هستم، همچون آیینه جلوی چشمانم بیاید و نهیبم زند و تلنگری بر روحم گردد. از تو ممنونم ای عکس. چون اون روز از ترس و هراس، پیش خودم قول های زیادی به خدا دادم که متاسفانه وقتی از شلمچه خلاص شدم، همه رو به فراموشی سپردم. ولی امشب، این عکس قولهایم به خدا را یادم آورد. چشم اوستا کریم همچنان بنده کوچکت هستم و عذرخواه گناهان یومیه ام. حلالم کن و بر ناتوانی و ضعفم ببخشا. حمید داودآبادی
هدایت شده از HDAVODABADI
هدایت شده از مطالعات خلیج فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ صحنه‌ای دیگر از همراهی مفتی و مردم عمان با مقاومت فلسطین 🔻ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی فراگیر شده، مفتی اعظم عمان را نشان می‌دهد که در یکی از مجالس خود با حاضران درحال دنبال کردن سخنان ابوعبیده، سخنگوی جنبش مقاومت فلسطین است. 🔻این ویدئو واکنش و تحسین کاربران را درپی داشته است. 🔻همچنین در ویدئو دیگری شماری از مردم عمان دیده می‌شوند که برای گوش دادن به سخنان ابوعبیده، جلوی مسجد سلطان قابوس جمع شده‌اند. 🔻مقام ارشد دینی عمان از آغاز جنگ غزه مواضعی قاطع و کم‌سابقه در حمایت از مقاومت و علیه رژیم صهیونیستی داشته است. 🔹مطالعات خلیج فارس @PGulfStudies
هدایت شده از مطالعات خلیج فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌عماد مبیض امام جمعه سابق مسجد ملک عبدالعزیز درباره اعدام های سیاسی که عربستان اخیرا انجام می دهد موضع گیری کرد: 🔗۱.حاکمان از مشاور و کسانی که آنها را نصیحت کنند خوششان نمی آیند. ۲. در روایات و سیره پیامبر و تابعین و صحابه به شدت تاکید شده بر امر به معروف و نهی از منکر حاکمان. ۳. حاکمان به سراغ علما می روند که با آنها همراه باشند و به آن ها می گویند که آن چیزی که ما قانون گذاری می کنیم سوال نکنید. ۴. ادله زیادی جمع آوری کردیم بر علنی بودن امر به معروف و نهی از منکر حاکمان دلالت می کند. 🔻🔻🔻 @melatedin/کانال ملت دین
هدایت شده از ملت دین
♦️بازداشت فرزند روحانی سرشناس آذری به بهانه جاسوسی برای ایران 🔸 رسانه های آذری می گویند نیروهای امنیتی این کشور، کربلایی حسین، فرزند شیخ ملا احمد یکی از روحانیون سرشناس اهل بیله سوار آذربایجان را به بهانه جاسوسی برای ایران بازداشت کرده است. 🔵کانال مطالعات ترکیه و قفقاز اندیشکده مرصاد @turkeycaucasus
♥️ بهترین سلفی عمر :) 🔻 @seyyedoona
هدایت شده از مصباح الهدی
🔺کتابی قدیمی و متفاوت مربوط به ۴۲ سال قبل | متن روی جلد: اصلاحات ارضی در اسلام نوشته: سید صادق شیرازی ترجمه: محمدرضا انصاری
هدایت شده از مصباح الهدی
🔺بخشی از مقدمه کتاب (به قلم مترجم) نظر به نتیجه رسیدن انقلاب اسلامی در کشور مسلمان ایران به عنایات خدا و رهبری زعیم عالیقدر امام خمینی و مطرح بودن مسائل زمین نیاز بیشتری به مطالعه این کتاب بنظر می‌رسد
🌿 از کودتا تا کودتا 🌿 🦋 تشکر از کار زیبای مؤسسه تاریخ معاصر🦋 💠 اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر: 💠 @asrar_p
🌿 آفرین بر نمادسازی عقلانیت ولایی 🌿 🦋 تشکر از قدم اول 🦋 💠 اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر: 💠 @asrar_p
🦋 به یاد مرحوم فرج نژاد. 🦋 🌿🦋 صهیونیسم و اشغال گری 🦋 🌿 ❄️ الهیات اشغال گری: مبادی دینی، عرفانی، اسطوره‌ای اشغال فلسطین در یهودیت 💦 نویسندگان: محمد محمدی‌نیا محمدحسین فرج‌نژاد 💠 اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر: 💠 @asrar_p
🌿ازمیریلدا، سعد حریری و آیت الله خامنه ای🌿 ❄️ عطاء الله مهاجرانی وزیر ارشاد خاتمی در کانالش نوشته: «طارق متری» وزیر فرهنگ لبنان ( ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸)، دقیق و خوش سخن و دانشمند هست. دیدار با او همیشه غنیمت است! گفت: داستان ملاقات با آیت الله خامنه ای را برایت بگویم. حتما تازه است. همراه «سعد حریری» به تهران سفر کردیم. قرار ملاقات با« آیت الله خامنه ای» بود. -این دیدار در آذرماه ۱۳۸۹ انجام شد- قبل از دیدار قرار شد، جلسه ای با سعد حریری به عنوان نخست وزیر داشته باشیم. شش وزیر همراه بودیم. جلسه در محل اقامت حریری در کاخ سعد آباد برگزار شد. «سعد حریری» گفت: باید مساله خلع سلاح حزب الله را به عنوان مساله اصلی لبنان مطرح کنیم. من سخنی نگفتم، اما همه تایید کردند. 🔹وقتی وارد دفتر «آیت الله خامنه ای» شدیم، ایشان بسیار گرم و صمیمانه سعد حریری را در آغوش گرفت. جوانی و هوشمندی اش را تحسین کرد. از مرحوم رفیق حریری ذکر خیری به میان آورد. از لبنان بسیار تعریف کردند. نا گاه از سعد حریری پرسیدند، آقای نخست وزیر شما « رمان گوژ پشت نتردام» را خوانده اید !؟ خب پیداست که نخوانده بود! سری تکان داد که معلوم نبود خوانده یا نه. گفت. در این رمان یک زن بسیار زیبایی تصویر شده است. او زیباترین زن پاریس است. طبیعی است که قدرتمندان در صدد دستیابی به این زن هستند. لات های پاریس، قداره کشان، با نفوذ ها. اما همه می دانند که آن زن زیبا، اسمش چی بود!؟ طارق گفت، من گفتم: ازمیریلدا ! ❄️ آیت الله خامنه ای با تمام چشمانش خندید و گفت احسنت! شما وزیر فرهنگ بودید! همه می دانستند که ازمیریلدا یک دشنه ظریف دسته صدف سپید بسیار تیز و کارا به همراه دارد. هر کس به او سوء نظری داشته باشد، ازمیریلدا از استفاده از آن دشنه تردید نمی کند. اقای نخست وزیر! لبنان مثل همان زن زیباست. لبنان عروس خاورمیانه است. خیلی ها به کشور شما نظر دارند. اسرايیل خطری است که شما را تهدید می کند. مگر تا خیابان های بیروت نیامدند؟ مگر مردم را نکشتند؟ ویران نکردند؟ « سلاح مقاومت» مثل همان دشنه ازمیریلداست. دشمن را نومید می کند و امکان عمل را از او می گیرد. گفتگو ها ادامه پیدا کرد. اما سعد حریری کلمه ای در باره سلاح حزب الله سخنی نگفت. بعد از جلسه پرسیدم: چرا چیزی در مورد خلع سلاح حزب الله نگفتی؟ گفت: دیدی جلسه را چگونه اداره کرد و بحث را پیش برد. آیا می شد در آن فضا و با آن مثال بحث را مطرح کرد؟ 💠 اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر: 💠 @asrar_p
🌿 اصول ثابت و متغییر رفتار نظام سلطه در قبال مسئلۀ فلسطین / 🌿 مهدی عزیزی 💠 اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر: 💠 @asrar_p
صوت.mp3
39.43M
📌 موضوع: جریان شناسی فکری سیاسی سازمان جهنمی ‼️ 🧑‍🏫 ارائه دهنده: 🎙حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد حسن 📆 پنج شنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ ____تمدن نوین اسلامی_________ 🏛 موسسه مطالعات راهبردی ⚙️ طراحی سیستم های دینی عضو شوید تا نسبت به جدیدترین اخبار مباحث تمدنی مطلع شوید. 🔽 https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
❄️ اندر گفتگوی طنزآلود جدی با برخی «احبه و اعزه خود آیت‌الله انگار» در ایام اخیره و ایام پیش‌تر 💦 شریعت‌باوران نکته‌سنج می‌پسندند که عنوان تأمل‌برانگیز آیت‌الله و به ویژه آیت الله العظمی بر شخصیت‌هایی اطلاق ‌شود که انسان را به یاد خداوند می‌اندازند و فقط خود را در تحصیل دانش و معرفت دینی رنجور نکرده باشند. گوآن‌که، آنان نیز مجاهدت کرده‌اند و انشاء الله مأجورند. 😔 اما و اما گاهی نیز شخصیت‌های عالیجاه و برین‌جایگاهی که لزوماَ خلق الله را به یاد خداوند نمی‌اندازند، مجاهدتی آخرت‌سوز تمهید می‌کنند و با کاربست چنین القاب و عناوین پرطمطراقی برای خود یا دیگر عزیزان ضعیف‌بنیه سفره‌ای رنگین می‌چینند. 👌🏿اینان بندگان خدای تعالی را سر کار می‌گذارند. خوشبینانه با لسان طنز باید گفت آنان مردمان را به گمان خود، به سختی و با تلاش و مجاهدت فراوان به خداوند متصل می‌کنند. اما خطای آنان این است که خود را نقطه اتصال با عالم بالا می‌بینند. زمینه‌های تاریخی و معرفتی می‌توانند همیشه افرادی را به وظیفه‌ی خودآیت‌الله‌انگاری سوق دهد. ازاین‌رو، تاریخ تکرار می‌شود و هر از گاهی، مؤمنان بر ظرفیت‌سوزی آنان تأسف می‌خورند و در دوران وانفسای حوزه‌ستیزی و روحانیت‌ستیزی مدرن، حزن بر این خودسوزی بصیرتی فزونی می‌گیرد. 😣 شوربختانه وقتی انسان اینان را می‌بیند، وظیفه‌ی توجیه و حسن ظن به‌دیگران به دشواری انجام می‌شود. خاصه‌آن‌که، قرائنی علیه آنان فریادزنان خواستار هجمه‌ی تبلیغاتی به آنان شود. اما تهیه دستورالعملی انتقادی و خصوصی به آنان شاید کمکی کند به تفاهم با آنان و رها شدن از وسوسه‌ی منفی‌نگری به شخصیت آنان. شاید کورسوی امیدی پیدا شود: 🌿 محضر آن وجود ذی‌جود خودسوز و ظرفیت‌سوز با عرض سلام رنگین و سنگین 😔 در ایام اخیره بخشی از کردارنامه‌ی آن شخصیت مجاهد و سنگین از گوهرهای دانش را در قالب کاربست عنوان پرطمطراق آیت‌الله را در جرائد، شبکه‌های اجتماعی معاند، موافق و رسانه‌های داخل و خارج و به ویژه‌ در شبکه‌های ماهواره‌ای را مطلع شدم. 😚 پیش‌تر خبرهایی را از شما داشتم که در یک مرحله به عجز خود از منع مریدان قوی‌شوکت و اطاعت‌ناپذیری جدی آنان در پرهیز از اطلاق عنوان آیت‌الله بر شما، اعتراف کرده بودید. خبرهای بعدی حکایت از این داشت که مریدان سمج از جایگاه علمی حضرت والای شما خبرهایی شنیده بودند و شما نیز از منبع خبر بی‌خبر. سرانجام، اضطرار و ضرورت به عنوان دو قاعده‌ی پرکاربرد نقش خود ایفا کرد و شما را در منگنه قرار دادند. 😖 به تبع این فشار سنگین، آن جناب ذی‌جود و عالی‌جاه از سر اضطرار و ضرورت خدمت به خلق‌الله در کمال ایمان به انجام وظیفه به قدر میسور، به عدم قبح اطلاق این عنوان بر شما از جانب مریدان مؤمن فتوا صادر فرموده بودید. و البته آنان را به قاعده‌ی «الضرورات تتقدر بقدرها» به عنوان قاعده‌ی فرعی «الضرورات تبیح المحذورات» آگاهی و بصیرت داده بودید. ❄️ در هر حال، به مناسبات اقدامات مجاهدانه و تأملات دقیقه و رقیقه آن عالی حضرت، درباره استعمال عناوین شبه عالی آیت الله یا ... العظمی یا به ویژه عنوان خویش‌انداز الاحقر و العبد و .... برای آن وجود ذی‌قیمت عالی‌جاه، خدمت آن عزیز والاگوهر عرضه می‌دارم: 1. تأمل در کارها و نیت و تصحیح اقدامات گذشته و آینده، همواره می‌تواند خوب و مؤثر در احوالات درونی شما باشد. خداوند انشاء الله توفیق در این قسمت را روزی همه ما و از جمله این بنده قاصر مقصر کند. 2. در روایت آمده است که آخرین چیزی که از قلوب صدیقین خارج می‌شود، حب جاه است. ازاین‌رو، معروض می‌دارد: برای دوری از حب شهرت و حب عنوان و جایگاه طلبی ناامید نشوید، خداوند هم عنایت می‌کند.. اگر خداوند قادر مطلق است، بدون بهره‌گیری از القاب نیز کار پیش می‌رود. توسل هم به ذوات اهل بیت(ع) فراموش نشود. 3. فعلا اقدام به مخالفت جدی جدی با کاربست آیت الله توسط دیگران را از عمق جان ادامه دهید، بدون رضایت باطنی به استعمال آنان. مطمئن باشید با رعایت شرط مزبور خداوند توفیقات را زیادتر فرماید. 4. نگران عدم حصول جایگاه و اعتبار بدون عناوین نباشید. 5. سزاوار است اقدام به مخالفت مزبور از عمق جان باشد. در این صورت، جای نگرانی از حصول توفیقات دنیوی نیست. 6. شایسته است آن برین‌جای عالی‌جاه و عاقبت‌اندیش خود را از ذیل عنوان وهم‌انگیز استاد فقه و اصول و مخصوصاَ از اطلاق عناوینی چون استاد اخلاق و عرفان خارج نماید. مبادا توالی فاسده از استعمال چنین عناوین پرطمطراق گریبان شما و شاگردانتان را بگیرد. بدانید که تجربت ثابت کرده است که این باتلاق بیش از تصور آن عالی‌جاه متمایل به جاه و مقام اخروی خطرناک است. در نهایت فعلا به این دستوالعمل اقدام عاجل نمایید. دستورات بعد در صورت نیاز صادر خواهد شد.
7. از اسائه ادب خدمت آن شخصیت ذی‌جود جنت‌مکان خلدآشیان از جانب خود و تمام بدلسانان جهان پیشاپیش و پساپس عذرخواهی نیاز نیست. چه آن‌که، آن وجود و هستی عاقبت‌اندیش و نیازمند به نقد، دیگران را سپاس پیش می‌نهی و نوبت به عذخواهی غیر نمی‌رسد. 8. ای نیازمند عنوان آیت‌الله، لسان طنز و شوخی را جدی بگیر که طنز و بین حبیبان چندان بعید نیست. اما خیرخواهان هیچ‌گاه سخنی جز به جز نمی‌گویند. 9. ای عزیز تصور مکن که این گوهرهایی که تقدیم شد، برای عموم پنهان بوده است. خدای را شکر که این گوهرهایی است که بصیرت عمومی آنان را می‌بینند و همه‌ی بندهای این دستورالعمل مهم را آحاد عوام از اعزه‌ی خواص بیشتر تنبه دارند. چه به احترام آنها را تصریح کنند و چه به تلمیح و اشارات بدان تأکید نمایند. 10. امضا محفوظ: نعیم‌علی‌شاه قطب فرقه ضاله مضله نعیمیه 💠 اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر: 💠 @asrar_p
هدایت شده از نعیمیان
هرکس را آیت‌الله نخوانید؛ آداب‌نامه نجف به روایتِ استاد سید محمدرضا سیستانی
🌿 هرکس را آیت‌الله نخوانید؛ آداب‌نامه نجف به روایتِ استاد سید محمدرضا سیستانی 🦋🦋 باید نسبت به ادعای رسیدن به درجات عالی علمی بسیار احتیاط کرد. محقق نائینی، استاد فقها و مجتهدین می‌نویسد: «پوشیده نیست که اگر غیرمجتهد ادعای اجتهاد کند، آن فسقی است که قابل مقایسه با سایر فسق‌ها نیست». همچنین اعطای عناوین عالی علمی مانند «آیت‌الله» به همه کسانی که درس خارج دارند، صحیح نیست. این عنوان را فقط باید به فردی داد که مسلمان مجتهد و فقاهتی از نظر اهل خبره باشد که در زمان ما بسیار اندک است. به گزارش شبکه اجتهاد، استاد سید محمدرضا سیستانی، در جمع شاگردان بر لزوم حفظ جایگاه و رویکردهای مهم حوزه علمیه نجف تأکید کرد و گفت: نکته مهمی وجود دارد که یادآوری آن را ضروری می دانم و آن این است که وزن علمی حوزه علمیه نجف اشرف امانتی است در دست همگان، از مراجع تا علما و از فضلا تا طلاب دینی در تمامی مقاطع [مسئولیت دارند]. در این زمینه مواردی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد: اولاً: هر کس در علوم حوزوی ـ به ویژه فقه و اصول و حدیث و احکام شرعی در نزد اساتید ذی‌صلاح ـ شایستگی لازم را داشته باشد، موظف است هر قدر که می‌تواند وقت خود را در این زمینه صرف کند. حق ندارد آن را در زمینه‌های دیگر خرج کند، حتی اگر به خودی خود مفید باشد. مایه تاسف است که چندین نفر از افراد درخشانی که در حوزه علمیه به آینده‌ای موفق امیدوارند، تمایل دارند در مراکز و مؤسسات فرهنگی و تحقیقی مشغول به کار شوند یا به طور کامل به کار تبلیغ مشغول شوند یا به تحصیلات دانشگاهی بروند و … که مانع از ادامه مسیر علمی حوزوی آنها می‌شود. آری، کسی که صلاحیت کافی برای رسیدن به درجه عالی در علوم حوزوی را ندارد تا استاد ممتاز یا مؤلفی متبحر در آن شود، در صورت توانایی به کار گزارشی یا تحقیقی روی آورد. حوزه علمیه در آینده خود به شدت به فقهای بزرگ بعد از نسل موجود (خداوند عمرشان را طولانی گرداند) محتاج است و این نیاز را فقط کسانی می‌توانند برآورده کنند که دارای شایستگی کافی باشند و نهایت تلاش خود را برای نیل به درجات عالی علمی به کار گیرند. نسبت به ادعای رسیدن به درجات عالی اجتهاد بسیار احتیاط کنید ثانیاً: باید نسبت به ادعای رسیدن به درجات عالی علمی به ویژه اجتهاد و فقه بسیار احتیاط کرد و بدون ارائه دلیل کافی برای آن از طریق شهادت افراد مجربی که متقابلاً از تقوا و دقت در شهادت برخوردارند نباید چنین ادعاهایی صورت گیرد، آثار علمی شخص از قبیل کتب استدلالی، مقالات علمی، دروس سطح بالا و مانند اینها محصول فکر و تلاش خود او باشد نه برگرفته از عقاید و نوشته‌های دیگران. مراقب باشید که تشخیص اجتهاد فردی را به خود نسپارید، زیرا نفس فریبکار است و غالباً معتقد است که صاحب آن دارای توانایی‌های ذهنی و علمی است که با خواسته‌ها و هوس‌های او سازگار است، اما با واقعیت مطابقت ندارد. به همین ترتیب، از طلابی که هنوز سطح دانش آن‌ها اثبات نشده است، برای تشخیص اجتهاد دیگران شهادت نخواهید. محقق نائینی (رضوان الله تعالی علیه) استاد فقها و مجتهدین در پاسخ فتاوا به خط شریف خود می‌نویسد: «پوشیده نیست که اگر غیر مجتهد ادعای اجتهاد کند، آن فسقی است که قابل مقایسه با سایر فسق‌ها نیست و ایجاب می‌کند که مرتکب در زمره پیروان غاصبین اول قرار گیرد. در فرض دیگر، فردی معتقد است که مجتهد است و معذوریت از خطا دارد، اما این اعتقاد را بر مبنای تصدیق و شهادت اشتباه دو عادل خبره مجتهد مطلق به دست آورده است و آن دو مجتهد مطلق به اشتباه اجتهاد او را تصدیق کرده‌اند و او نیز اقدام به عملی کند که از غیر مجتهد مجاز نیست. در این صورت کسی که دعوی اجتهاد کرده و کاری که جز از مجتهد برنیاید را انجام داده است، این موضوع لطمه‌ای به عدالت او وارد نمی‌کند، در غیر این صورت آن از بزرگترین فسق‌ها و از بزرگترین معصیت‌ها است و البته مقام نیابت عام امام زمان وصلى الله علیه وعلى آبائه الطاهرین را غصب کرده و در زمره پیروان اولین ظلم کننده‌هاست» بنابراین انسان در جلسات درس خود فریب حضور عده‌ای از طلبه‌ها هرچند تعدادشان زیاد باشد را نباید نخورد، حتی اگر در میان آنها افراد باهوشی وجود داشته باشند تا تصور کند که به درجه بالایی از علم رسیده است، به خصوص که دلایل حضور متنوع است و تنها به اعتقاد به شایستگی معلم محدود نمی‌شود. عنوان «آیت‌الله» را به هر کسی اطلاق نکنید