🔎باور کنیم امنیت ملی شوخی نیست ...
چند روز از منهدم کردن مقر موساد در اَربیل میگذرد. حملهی موشکیای که در آن پیشرو دیزهیی به همراه چند افسر اطلاعاتی موساد کشته شدند. از آن روز تا حالا رسانهها، اطلاعات دقیقی ندارند که در اَربیل چه نفراتی از صهیونیستها به درک واصل شدند ...
اما اینجا در کشور ما از یکی دو ساعت پیش رقابت شدیدی بین کانالها و رسانهها شکل گرفته در معرفی شهیدان امروز در سوریه
تقریباً تصاویر نصف برادران سپاهی را هم به جای شهدا منتشر کردهایم!
واقعاً نمیدانم چقدر اعلام اسامی و سمتها در این سطح و موقعیتِ جنگِ پیش رو درست است یا غلط!
اما آنچه قابل فهم است؛
تلاش عجیبی است برای دیده شدن، برای عقب نیفتادن در اعلام خبر، برای #ضریب_دادن به اقدام دشمن، برای به هم ریختن ناخواستهی اذهان عمومی، برای ...
به قول یکی از رفقا نمیدانم این #شهوت_اطلاعرسانی چه زمانی فروکش میکند؟
هنوز هیچ چیز مشخص نیست، نهاد رسمی اطلاعرسانی نکرده، زوایای موضوع مشخص نشده، دوستان دقیقه به دقیقه مطلب منتشر میکنند ...
▫️رسانه امنیت کجاست؟
✍حمید کثیری
🆔 @asre_tabyin
radio-goftego-02_11_02-16.mp3
49.8M
🔎#رادیو_گفتگو
🔻#پهلوی در قاب رسانه های معاند را در این برنامه، موضوع گفتگو قرار دادیم.
🔸رسانه های بیگانه چگونه دستگاه منسوخ و منحوس پهلوی را #بازنمایی میکنند؟
🔸#تیپ_شناسی ۴ رسانه معاند در روایت از پهلوی
🔸#ترفندشناسی و تکنیکهای رسانه های فارسیزبان بیگانه در باب تطهیر خاندان پهلوی
مهمانان برنامه:
▫️دکتر جواد یوسفی، استاد دانشگاه و کارشناس رسانه
▫️حجت الاسلام علیرضامحمدلو، کارشناس و تحلیلگر رسانه
🆔 @asre_tabyin
🎯 هوش مصنوعی احمق است، اما بهشکلی قانعکننده
— هوش مصنوعی به شکل فعلیاش بیشتر #کلیشه است تا #خلاق، و بیشتر مبتذل است تا پیشرو
📍سال ۲۰۲۳، سال هوش مصنوعی بود. سالی که هر بار #شبکههای_اجتماعی را باز میکردی، با تصاویر عجیب و غریب، توهمی یا آخرالزمانیای مواجه میشدی که #هوش_مصنوعی ساخته بود. یا داستانهای پر شور و شوقی میشنیدی که چهکارهایی از چت جیپیتی برمیآید. اما کسانی که تحولات هوش مصنوعی را جدیتر دنبال میکردند، انگار به این خلاقیتها چندان خوشبین نبودند. جیمز برایدل، در این مقالۀ مفصل توضیح میدهد که چرا برخی از رایجترین تصورات دربارۀ هوش مصنوعی، در واقع، سراپا غلطاند.
🔖 ۴۸۰۰ کلمه
⏰ زمان مطالعه: ۳۰ دقيقه
📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
B2n.ir/d76239
🆔 @asre_tabyin
هدایت شده از روزنامه جوان
#یادداشت_اجتماعی
🌐جنبشی جعلی به نام زن با کلیدواژههای اجارهای
✍علیرضا محمدلو
🔺با نزدیکشدن به ایام انتخابات، شاهد هستیم که برخی جریانها در زمین رسانه یا سیاست، به بهانه حادثهای در مترو یا جشنی در دانشگاه یا رفت و برگشت لایحهای در باب حجاب و عفاف در صدد هستند تا بخشی از جامعه را با شعارهای جعلی با خود همراه و صندوق رأی خود را لبریز کنند. جهت باز کردن مشت این جریانات ضروری است شعارهای سال گذشته و جنبه فکری ماجرا را تأملی دوباره داشته باشیم.
👈🏻 متن کامل در لینک زیر:
🔗 Javann.ir/1215937
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🌏 @NewsJavan
🎯 دیگر هیچ تمایزی وجود ندارد: خبرها به سرگرمی بدل شدهاند، و سرگرمیها به خبر
— متاورس آیندۀ بشر نیست، همین امروز است
📍سال ۱۹۹۲ نیل استیونسون در یکی از رمانهای علمیتخیلیاش اصطلاح «متاورس» را مطرح کرد. #متاورس نوعی #سرگرمی_مجازی بود که افراد میتوانستند در آن زندگی کنند. از آن سال تا امروز، این اصطلاح از دنیای علمیتخیلی بیرون جهیده و پا به زندگیمان گذاشته است. شرکت متا به ریاست مارک زاکربرگ جدیترین پیشگام این حرکت بهسوی آینده بوده و فعلاً وعدههایی ابتدایی و ناپخته درخصوص سرگرمیهای غوطهورکننده ارائه کرده است. اما تحولات فناورانه و اجتماعیِ چند سال اخیر میگویند شاید برای زندگی در دنیای متاورس نیازی نباشد منتظر ابداعات شرکت متا بمانیم، چراکه هماکنون نیز دنیای ما دنیای متاورس است.
🔖 ۶۰۰۰ کلمه
⏰ زمان مطالعه: ۳۴ دقيقه
📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
B2n.ir/w52416
🆔 @asre_tabyin
🔴#اطلاعیه
📣📣نشست آنلاین
🔷موضوع:
روایت انتخابات از قاب رسانه و تکنیک های عملیات روانی
🎙️با حضور حجت الاسلام علیرضا محمدلو، پژوهشگر علوم اجتماعی
🕣 #امشب ساعت ۲۰ در سامانه اسکای روم
▫️با جمعی از کنشگران رسانه ای در باب جامعه، رسانه و #انتخابات صحبت می کنیم ان شاالله. شگردها و تکنیک های رسانه ای را با نگاهی بر انتخابات گذشته بحث می کنیم و توان افزایی معرفتی و کنشگری را در عرصه انتخابات گفتگو می کنیم.
📌لینک ورود به جلسه:
https://www.skyroom.online/ch/tasnifmedia/tasnif
🆔 @asre_tabyin
🔎حسینیه معلّی و دلالت های دهگانه در یک تحلیل فرهنگی_اجتماعی
▫️این بررسی با نگاه بر نکات مثبت و وجوه راهبردی و اضلاع مهمی است که در این برنامه به بار نشسته و مدعی است که علی رغم برخی ضعفهای فرمی یا محتوایی یا اجرایی، بایستی دلالت های چنین برنامه ای را برداشت کرده و در موقعیت ها و فرم های متنوعی مدلسازی نمود تا مخاطب را در نسبت با دین و #دینداری، آگاهتر و مشتاقتر نمود.
1⃣ ترکیب شادی و معنویت: شاید یکی از شبهات یا ذهنیات نسبت به دین و مناسک دینی، درونگرایی و برجسته کردن گریه ها و گرایش به غم و غصه بود که این برنامه با این #ذهنیت_رسوب_یافته به تقابل جدی پرداخت و ترکیب نو و لازمی را به جامعه ارائه داد که طبیعتا در تنظیم سرعت و کیفیت و برد بیشتر به مشورت نیاز دارد.
2⃣ شور مرکب با شعور: انتقال معرفت دینی و معرفی کتاب و رد و بدل اطلاعات مذهبی و اجتماعی و سیاسی و احترام به والدین و ادب برخورد با مردم و خانواده در حد و مدیوم یک برنامه رسانهای هم در نوع خودش جالب بود که گاها با روایت خوانی میثم مطیعی و خاطره گویی سیدمجید بنی فاطمه و تکمله های نجم الدین شریعتی صورت میگرفت. در برنامه های شاد معمولا عنصر #توان_بخشی_معرفتی مغفول واقع می شود که در این برنامه دقت خوبی شده بود اما اینکه چه چیزی، را چه کسی، در چه زمانی و با چه بیانی ارائه میداد هم محل تاملات بیشتری است.
3⃣ صمیمیت و اخوت: در عصر فناوری و تفردیافتگی و #انبوه_تنها(Lonely Crowd) به تعبیر رایزمن، این احساس اخوت و صمیمیتی که از طرف داوران نسبت به همدیگر یا مجریان و حتی مهمانان و تماشاگران به تصویر کشیده شد، فرامتن معنوی_ارتباطی قشنگ و بجایی در سطح افکارعمومی برجای میگذارد.
4⃣ توجه ویژه به نوجوان: در پیچیدگی های دنیای مدرن و بحبوحه پیدایش نسلی نو که به #بومیان_عصردیجیتال یا نسل نت و زِد، مشهور شده اند، جای خالی فاکتور ارزشمندی بنام "توجه" و تعریف نقش برای انتقال ۱.هویت، ۲.جهت و ۳.معنا موج میزند که در این برنامه در حد قابل قبولی به این مساله دقت شده بود که البته به ارتقاء ایده ها و فرم ها باید توجه ویژه داشت و یک افق بالاتری را برای چنین برنامه هایی به ثمر رساند.
5⃣ احترام به بانوان: شاید در تم شاد مذهبی با لوای هیات، تعریف نقش برای بانوان یک #ریسک تلقی شود. این برنامه در حد دعوت و نقش دهی به تعدادی از تیم های اجرای بانو و اختصاص یک سمت کامل از تصویر برای بانوان با حفظ عدالت در تصویر و انتخاب زاویه دوربین نه دور نه نزدیک(مدیوم شات)، بنظر کار سختی را با نمره نسبتا خوبی به انجام رساند که البته جای اندیشه ورزی و تامل کیفی بیشتری دارد.
6⃣ توجه به آیین ها و سنت ها: در واقع با اصالت دادن و برجسته کردن آیین ها و سنت های محلی، #گفتمان_مدرن را در ساحت جامعه سازی یکدست، تک سایز، فاقد تفاوت و خلاقیت و البته قابل پیش بینی تحت عنوان پرطمطراق شهروند خوب و مدرن به نقد کشید.
7⃣ پُررنگ سازی وحدت اجتماعی: دعوت از اقصی نقاط کشور با زبان ها و آیین های مختلف و همچنین بها بخشی به اجرای اهل سنت با تم ترکمن یا بلوچ یا کرد و تشویق بی نظیر حضار و شوخی و صمیمیت و تبادل هدیه با ذاکرین جلسه، دلالت یکپارچگی اجتماعی(social entegration) را به مخاطب منتقل میکرد.
8⃣ امتداد و برد بینالمللی: دعوت از شیخ جلیل القدر نیجریه ابراهیم زکزاکی و بسیاری از شرکت کنندگان مسلمان از کشورهای همسایه و حتی آفریقا و نفس انتخاب نزار القطری در ردیف داوران برنامه، حکایت از یک #نگاه_فراگیر منطقه ای و بین المللی حاکم بر برنامه داشت که نکته لطیف راهبردی داشت.
9⃣ احترام صریح به ولایت و رهبرانقلاب: #شکستن_مارپیچ_سکوت با زبان شعر و اجرا در قاب رسانه ملی از باب ابراز علاقه و محبت به رهبری هم قابل توجه بود. احترام و قداست یک راهبر فراموقعیت در قالب خاطره یا نقل قولی جالب یا حکم فقهی ویژه و متناسب از ایشان و ابراز احساسات حضار و مجریان و ایجاد فضای تولی هم جای تقدیر داشت. البته وجه هنری، غیرمستقیم گویی، ایده ناظر، جذابیت داستانی، موقعیت شناسی راوی ها، وزن محتواها و توجه به ظرافت هایی که مخاطب به اصطلاح خاکستری را هم با ماجرا همراه کند، بایستی تقویت شود.
🔟 احترام به پیشکسوت ها و پدرهای جامعه: در قسمت های مختلف شاهد این اتفاق مبارک بودیم که یک دلالت راهبردی جدی دارد. تعارف که نداریم در عصر اطلاعات و جهان مدرن، نسبت ها بهم ریخته و سکوها و مرجعیتهای فکری و معنوی و تربیتی جامعه دستخوش تغییر و تکثر و تحقیر شده است. اساسا عصر مدرن، دوره عبور از پدرها و پدری هاست و یک ولنگاری و #مصرفزدگی_بدون_کنترل و نظارت را دنبال میکند تا به یک مدیریت استاندارد جهانی با وساطتهای برساخته رسانه زده و بدون وساطت عناصر سنتی فرهنگ و لایه های مداخله گری چون خانواده و رهبران فکری و تربیتی ختم شود.
#حسینیه_معلّی
✍علیرضامحمدلو
🆔 @asre_tabyin
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
#انتخابات
💢 نشست «تاثیر سلبریتیها در انتخاب مردم»
با حضور:
🔹دکتر محمد حسنی
🔹حجتالاسلام دکتر وکیلی
🔹حجتالاسلام محمدلو
⏰ زمان: دوشنبه ۷ اسفند، ساعت ۱۶
🏢 مکان: قم، خیابان هنرستان، ساختمان فکرت
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
عصرتبیین عصررسانه
#انتخابات 💢 نشست «تاثیر سلبریتیها در انتخاب مردم» با حضور: 🔹دکتر محمد حسنی 🔹حجتالاسلام دکتر وکی
🔻نکاتی که در این نشست ارائه دادم را در چند پاراگراف برای مخاطبین و دوستان محترمی که پیگیر محتوای ما بودند می نویسم که ان شاالله مفید واقع گردد:
1️⃣ پدیده #سلبریتی ریشه در هستی شناسی غرب دارد که لایه های معنا را از ساحت متافیزیکی به اصالت فیزیک تنزل بخشیده و در لایه معرفت شناختی نیز از افول امرقدسی و سپس تغییر محوریت از عقل گرایی به سمت تجربه زدگی و برجسته شدن امور حسی و بصری و بدن مندی به بار نشسته است.
2️⃣ سلبریتی، محصول و رهاورد جهان مدرن است و در امتداد #صنعت_فرهنگ به تعبیر آدورنو و پدیده سرگرمی و اوقات فراغت به عنوان یک فناوری نو جهت کاربست و توسعه تجربه گرایی و ایده مدرنیزاسیون به وجود آمد.
3️⃣ از جمله عقبه های فکری مفهوم سلبریتی به جامعه نمایشی و اصالت صحنه اروین گافمن و #عصر_تصویر و گشتل(چارچوب ذهنی) هایدگر می توان اشاره کرد و همچنین تئوری حادواقعیت ژان بودریار و سبقت گرفتن نمودها و نشانه ها و تصویرها از بودها و واقعیت ها و مدلول ها از جمله نظریه های پشتیبان برای موضوع سلبریتی است.
4️⃣ تبدیل وضعیت ارتباطات از هژمونی و یکه تازی رسانه های جمعی به سمت رسانه های اجتماعی و پیدایش جامعه شبکه ای و جهان چندمرجعیتی و در نتیجه برجسته شدن سکوهای متکثر و متنوع و #انسان_رسانهها نیز از پشتوانه های تحلیلی این موضوع می تواند باشد.
5️⃣ تقسیم سه گانه شهرت با ارجاع به کتاب خدایان بدکردار؛ ۱. #شهرت_نسبتدار که وام دار نژاد و موقعیت خانوادگی است که منهای توانایی شخصی، بتدریج کم فروغ خواهد شد. ۲. #شهرت_بدست_آمده که نتیجه مستقیم تلاش و دستاورد کامل یک شخصیت است و حول موفقیت های افراد شکل میگیرد که با عنوان ستاره یا قهرمان و پهلوان از آنها نام میبریم. ۳. #شهرت_منتسب که ماحصل جهان مدرن بوده و از کانال بازنمایی رسانهای محقق میشود با این ویژگی که میان شهرت و دستاورد، وزن و تناسبی مساوی وجود ندارد.
6️⃣ سلبریتی در نسبت با غرب، یک پدیده و فناوری هارمونیک و همسو با بنیادها و هنجارها و نهادهاست که در راستای یک ریل گذاری و سیاست مشخصی گام بر میدارد. مثل کیلیان امباپه (فوتبالیست مشهور فرانسوی) در اغتشاشات فرانسه که همسو با حاکمیت، مردم را دعوت به آرامش می کرد. اما در نسبت با جمهوری اسلامی به یک سیاست و ریل گذاری درستی نرسیده و #سرمایه_اجتماعی و مردم را تحت تاثیر دوقطبی مصنوعی، مبتلا به واگرایی از حاکمیت و سیستم مینماید.
7️⃣ سلبریتی با امر سیاسی بیگانه است و زیست فرهنگی و هنری دارد و تبدیل به یک طبقه اجتماعی با سبک زندگی متمایز شده که نه مردم است نه حاکمیت و از هردو بی اطلاع و غریبه است. نتیجه اینکه؛ آگاهی و شناخت کافی برای اتصال بالا و پایین جامعه و راهبری امر سیاسی را ندارد.
8️⃣ نسخه بدیل و تز جمهوری اسلامی در قبال جامعه مدرن و سلبریتیسم، تعبیر #حرکت_عمومی با محوریت #لایههای_میانی است که رهبرانقلاب مطرح کردند و ساخت اجتماعی و جمهوریت را به عنوان مهمترین اصل سیاسی در گرو فعال سازی اراده های عمومی از دل فناوری اجتماعی "آتش به اختیار" منضبط و سریع و ملموس میدانند.
9️⃣ "انبوه تنها" به تعبیر رایزمن و توده های سرگرم منفعل و بی تفاوت نسبت به سیاست نیز نتیجه جامعه ای است که راهبری اراده های عمومی را به دست شاخص های ضعیف و کم مایه همچون سلبریتی ها سپرده باشد که ضعف عقلانیت و انتخاب های سطحی و جو زده را منجر خواهد شد.
🔟 در مقام نسخه "چه باید کرد؟" امروز هم اینکه ۱.بایستی در ساحت ساختاری به ساز و کار شکل گیری لایه های میانی متعهد و متخصص و ۲.در لایه افکارعمومی به #توانبخشی_معرفتی و تولید آگاهی و ۳.در نسبت با مشاهیر و سلبریتی ها نیز به تبیین و گفتگو در لایه ای و به چهره سازی حساب شده(نه سرگردان و بی مقصد و بی مبنا) در لایه ای دیگر و مدیریت سکوها در لایه سوم همت گماشت.
#انتخابات
✍️علیرضامحمدلو
🌐لینک مطلب
🆔 @asre_tabyin
🔎گزارشی کوتاه از فرایند تبلیغی_تبیینی در ایام انتخابات؛
🔻چهار دسته مخاطب، مساله کانونی و ضدروایتها
▫️برای درک امر سیاسی بایستی در حوزه عمومی قدم زد و #زیر_پوست_شهر گام نهاد و بدون تعارف به گفتگو با ردههای سنی مختلف نشست. سیاست وقتی بازنده میشود که مردم را از دور نگریسته و افکارعمومی را با تمام تنوع، تکثر و در عین حال، اشتراکات کلیدی و حساسش به رسمیت نشناسد. مردم وقتی از سیاست بیگانه شده و احساس بیتفاوتی پیدا میکنند که لایه های حکمرانی تبدیل به #طبقه_ویژه شده و از دل رویدادها متولد میشوند و نامساله ها را راهبری میکنند.
▫️گذاری در #حوزه_عمومی با نیت پاسخ به شبهات و جلب مشارکت حداکثری داشتیم و در چند دبیرستان دخترانه و چندین محفل پسرانه و پاتوق های مردمی و مساجد و هیآت و برخی دانشگاهها و ادارات و کافههای حاشیه شهر و همایش والدین مدارس و نظام پزشکی و...حاضر شدیم و در نسبت با #ضدروایت رسانههای معاند، به چند مفهوم کانونی رسیدیم.
1️⃣ دغدغه آینده و امید به رویاها
🔸رده سنی زیر ۲۰ سال و رای اولی ها بیشتر و واقعیتر از همه در نسبت با انتخابات و حوزه سیاست، دغدغه #آینده داشتند که بالاخره چه کنیم و چه خواهد شد؟. در واقع هویت این نسل با مساله آینده گره خورده بود.
🔻ضدروایت رسانه های معاند در نسبت با این نسل، ناظر بر مساله #امید است و تزریق ناامیدی در جامعه هم این رده سنی را بیشتر متاثر میکند که از دل گفتگو با نسل نوجوان زیر ۲۰ سال(تینیجرها) و دم کنکوری روشن میشد.
2️⃣ دغدغه اعتماد و کاربست استعدادها
🔸رده سنی زیر ۳۰ سال هم جوانان مستعد و انرژیک و صاحب ایده ای بودند و عموما دغدغه کار و اشتغال و ازدواج و عرض اندام اجتماعی برای آنها بیشترین اهمیت را داشت.
🔻ضدروایت های جریان معاند نیز با پمپاژ موج منفی و بزرگنمایی ضعف ها و کوچکنمایی و سانسور قوت های جامعه، اعتمادسوزی کرده و که در گفتگو با جوانان زیر ۳۰ سال، مساله #اعتماد و توجه به استعدادها بیشتر به چشم می آمد.
3️⃣ دغدغه رضایت از زندگی و وضع موجود
🔸رده سنی زیر ۴۰ سال که ازدواج کرده یا در شرف ازدواج بودند و یک ثبات نسبی را در شغل و شرایط زندگی تجربه میکردند، دغدغه #رضایت_از_زندگی و کسب و کار خوب را داشتند.
🔻ضدروایت ناظر بر این رده سنی با مطالعه رسانه های معاند هم نشان میداد که کلیدواژه رضایت از زندگی مورد هدف قرار گرفته و سیاهنمایی وضعیت موجود، نقطه کانونی در پروپاگاندای رسانهای است.
4️⃣ دغدغه کارآمدی و توان رفاهی بیشتر
🔸رده سنی زیر پنجاه سال هم که نگاه های پخته تر و جدی تر به سیاست داشتند، مساله رفاه و سلامتی و رسیدگی بیشتر و پیشرفت زندگی را در سایه بازدهی اقتصادی و #کارآمدی سیاسی دنبال میکردند.
🔻ضدروایت ناظر بر این رده سنی نیز حکایت از این داشت که کلیدواژه ناکارآمدی نظام، دستور روز رسانههای معاند بوده و "نمی شود" و "نمی توانیم" و "مرغ همسایه غاز است" و... از عبارات و مفاهیم رایج سکوهای ضد ایرانی است.
🔹این قبیل گفتگوهای متنوع با ردههای سنی مختلف موید این نکته بود که #جنگ_شناختی پیرامون ۱.ترور واژههای کلیدی، ۲.تحریف، سانسور یا بایکوت تاریخ، ۳.روایت وارونه از وضع موجود ۴.خوانش سیاه از آینده، رقم می خورد.
🔹ناامیدی، بیاعتمادی، نارضایتی، ناکارآمدی ذیل مساله ۱.هویت، ۲.معیشت، ۳.معرفت و ۴.سیاست در سطح افکارعمومی به صورت پرتکرار پمپاژ میشود. ذهنیت اجتماعی دچار فروپاشی شده و تشخیص راست و دروغ سخت میشود.
🔗نتیجه اینکه؛ حوصله و مهارت گفتگو، زبان نرم و رسا، صمیمیت و مهربانی، گوش شنوا و حواس شش دانگ/ دست پر از حیث محتوای تاریخی و جریان شناسی، وضعیت شناسی داخلی و ارزیابی بینالمللی و #توان_تصویرسازی واقع گرا و امیدآفرین از آینده و تفکیک مساله از نامساله و اصلی و فرعی کردن مباحث/ ابزارهای ضروری برای نتیجه بخشی و تولید #اقناع در فرایندهای تبلیغی و تبیینی به نظر میرسد.
#انتخابات، #تبیین
✍️علیرضامحمدلو
🌐لینک مطلب
🆔 @asre_tabyin
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
نشست سلبریتی در انتخابات.mp3
31.49M
#انتخابات |#صوت
💢 نشست «تاثیر سلبریتیها در انتخاب مردم»
با حضور:
🔹دکتر محمد حسنی
🔹حجتالاسلام دکتر وکیلی
🔹حجتالاسلام محمدلو
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
22.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#انتخابات |#تیزر
💢 نشست «تاثیر سلبریتیها در انتخاب مردم»
با حضور:
🔹دکتر محمد حسنی
🔹حجتالاسلام دکتر وکیلی
🔹حجتالاسلام محمدلو
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh