🔎 دوره تربیت مربی؛ سبک زندگی مومنانه در جهان پسامدرن
📝 مدرس: حجت الاسلام والمسلمین علیرضا محمدلو(دعوتی از قم)
▪️سرفصل های آموزشی شامل:
✅جهان اجتماعی و ابتلا به عصر سکولار
✅عصر اطلاعات و شتابزدگی جریان مدرن
✅سبک زندگی و دینداری در آشوب پسامدرن
⏰ زمان: ۱۸ ، ۱۹، ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳
✅همراه با اعطای گواهی
🔗متقاضیان جهت ثبت نام مشخصات و شماره تماس خود را به آیدی زیر ارسال کنند:
@valizadeh1119
#سواد_رسانه
#سبک_زندگی_مومنانه
#تبلیغات_اسلامی_خوی
@tablighateslamikhoy
🆔@asre_tabyin
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
#دوره_بهاره | #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب برگزار میکند:
🔘دوره آموزشی تربیت مربی
⭕️حضوری و مجازی
💢همراه با اعطای گواهی معتبر
⏱ زمان: یک شنبههای بهار1403
📍مکان: قم، شهرک پردیسان، خ شهیدان تقوی، خ آقامحمدی، آقامحمدی یک، تقاطع خ ایمان، ساختمان زعفرانیه
♦️مهلت ثبت نام: تا 25 فروردین ماه 1403
💳 هزینه ثبت نام: 300 هزار تومان، برای طلاب و دانشجویان با ۵۰٪ تخفیف ارائه میشود.
🕰زمان شروع دوره: 26 فروردین ماه 1403
🛑برای کسب اطلاعات بیشتر به آیدی
@Savade_rasane
یا با شماره تماس
09059496064
تماس حاصل بفرمایید.
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
❇️ نشست علمی ❇️
📌موضوع: رسانه و دینداری
🎤سخنران: حجت الاسلام والمسلمین استاد علیرضا محمدلو
🕗زمان: ۱۶ فروردین ساعت ۲۱
🪑مکان: مسجد ملا احمد
#حوزهعلمیهامامخمینیره_خوی
#آذربایجانغربی
🆔@asre_tabyin
🔻خیبر خیبر یا صهیون...القدس لنا
الّلهُمّ انصر الاسلام و المسلمین وانصر جیوش المسلمین و اخذل الکفّار و المعاندین و المنافقین
https://eitaa.com/joinchat/4122542103Cbdea15b980
#پست_موقت
🔸طی مصاحبه ای با یکی از خبرگزاریها، خطوط خبری هفت گانه رسانه های معاند را در واکنش به عملیات پهبادی و موشکی و بالستیکی غرورآفرین و بینظیر #وعده_صادق تشریح کردیم که ان شاالله تا اواخر امشب یا فردا صبح منتشر خواهد شد.
🔻نکته اینجاست که حجم عملیات روانی دشمن بشدت بالاست و بایستی تلاش مضاعفی صورت بگیرد که #افکارعمومی بعنوان ضلع سوم جنگ و قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران، اتصال و همراهی حداکثری اش را حفظ کند ان شاالله.
🆔@asre_tabyin
🔎عملیات وعده صادق و ضرورت امتداد رسانهای
🔸گفت و شنودهای مجازی در ساعات پسا عملیات #وعده_صادق در شبکه های اجتماعی مختلف حاکی است که عموم مردم ایران از حیث روانشناختی و غرور و هویت ملی، حس و حال بهتر و برتری پیدا کردهاند.
🔸اما هنوز بخش هایی از جامعه نیاز به تنویر و همراه سازی بیشتر و ممتدی دارند. شاید باید شبیه آمریکایی ها از قهرمانان ملی_امنیتی، سریالی همچون ۲۴ و یک جک باور اسطورهای و همه فن حریف بسازیم و این دغدغه همراهی و توجیه حداکثری افکارعمومی در نسبت با جنگ و بحران های امنیتی و #عملیات_روانی گسترده دشمن، باعث شد که نکاتی را تیتر وار قلم بزنم؛
🔻پیروزی و برگ برنده در جنگ، چهار شرط دارد:
1️⃣ دیپلماسی قوی که فضای بین المللی را همراه و مسیر مبارزه را هموار کند. 2️⃣ میدان جسور و نترسی که با تدبیر کافی، تهدیدها را تبدیل به فرصت کند. 3️⃣ رسانه باهوشی که پیوست رسانهای و روایت برنده را تامین کند. 4️⃣ افکارعمومی همراه که هم حامی باشد و هم شجاع و هم اهل تحلیل و هم صبور.
🔻سه کارویژه برای رسانه جنگ و بحران:
🔸آنچه که رسانه باهوش امروز برای ساخت افکارعمومی همراه و حامی بایستی انجام دهد سه چیز است:
۱. تشجیع و اسطوره سازی: بخشی از جامعه همیشه همراهند و نیاز به ابرقهرمان برای رهاسازی انرژیهایشان دارند.
۲.تولید آرامش و صبر: بخشی از جامعه نیز نگرانی هایی دارند و بایستی در معرض جزییات قدرت بازدارندگی نظام قرار بگیرند و به قرار ذهنی و روانی برسند.
۳. اقناع و بصیرت افزایی: بخشی از جامعه نیز سوالات و شبهاتی دارند که بایستی از طریق تریبونهای تبیین به پاسخ و حل گرههای ذهنی برسند.
✍️علیرضامحمدلو
لینک مطلب در سایت
🆔@asre_tabyin
🔎هفت خط خبری رسانههای معاند پس از عملیات «وعده صادق»
✍علیرضا محمدلو
🔸پیروز جنگهای پسامدرن در عرصه رسانه و سطح افکار عمومی تعیین یا نهایی میشود. همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند؛ جنگهای اصلی امروز در #فضای_مجازی و رسانهها رقم میخورد و برنده نهایی همانجا مشخص میشود و تسخیر مغزها و افکارعمومی از سلطه بر سرزمینها مهمتر است.
🔸اسرائیل پس از عملیات تاریخی طوفان الاقصی که هم در میدان، ضربه جبرانناپذیری از حماس و جبهه مقاومت دریافت کرد و هم در ساحت رسانهای به نفرت فراگیر محکوم شد، در ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ (۱۴ آوریل ۲۰۲۴) نیز در تلافی حمله به #کنسولگری ایران در سوریه، با عملیات بینظیر و تاریخی «وعده صادق» از جانب ایران مواجه شد.
🔸شکست هیمنه گنبدآهنین و پدافند ارتش اسرائیل در رهگیری پهپادها و موشکهای ایرانی باعث شد تا این رژیم و رسانههای معاند و همراهش، نتیجه نهایی بازی را به میدان رسانه حواله داده و با #ضلع_شناخت و روایت، عمق فاجعه و شکست هیمنه پوشالی را کاهش دهد که خط خبریهای هفت گانهای که تاکنون در دستور کار رسانههای معاند قرار گرفته است را در ادامه مرور میکنیم.
۱. کوچکنمایی عملیات و فرار از تصویر بازنده: سخنگوی وزارت دفاع اسرائیل و رسانههای صهیونیستی با ادعای اینکه آسیب جزئی به یک منطقه نظامی وارد شده و غالب موشکها و پهبادها رهگیری شدهاند، درصددند تا با حفظ ابهت نظامی از تصویر بازنده خود همچون پسا #طوفان_الاقصی فرار کنند.
۲. تحقیر عملیات و خنثیسازی حس افتخار و اقتدار: رسانههای صهیونیستی تلاش میکنند، با سانسور یا بایکوت یا جعل معکوس اتفاقات موشکی و پهپادی #وعده_صادق و عباراتی فیک و خفیف همچون زخمی شدن کودکی مسلمان در عملیات گسترده ایران و سقوط بخشی از پهپادها و موشکها در نقطه مبدأ یا حین پرواز، علاوه بر کوچکنمایی و تحقیر عملیات، با چاشنی مظلومنمایی، افکار عمومی را علیه حاکمیت تحریک کرده و حس افتخار و اقتدار ایرانی را خنثی کنند.
۳. عوامفریبی و دوقطبی نخنمای مردم_حاکمیت: اینترنشنال به نقل از مقامات اسرائیلی نوشته است، که ما در حال مبارزه با حکومت ایران هستیم نه مردم ایران و بیبیسی به نقل از ربع پهلوی گفته؛ جمهوری اسلامی دشمن مشترک ایران و اسرائیل است. با این عبارت این جریان رسانهای مترصد است تا حمایت مردمی عملیات را به گروههای رادیکال و مذهبی کاهش داده و یک فرصت انسجامبخش تمامعیار را به یک تهدید گسلآفرین در جامعه تبدیل کرده و وانمود کند، مردم ایران از عملیات تاریخی دیشب رضایت ندارند.
#ادامه_یادداشت از طریق لینک خبرگزاری ایکنا
https://iqna.ir/00HfKZ
🆔@asre_tabyin
🔎سه محور جنگ شناختی در سطح بین المللی علیه عملیات وعده صادق
🔻اسرائیل در میدان شکست خورده و در دیپلماسی به پیچیدگی و بن بست رسیده ولی حربه رسانه و جنگ شناختی را جهت جبران ماجرا در ساحت افکارعمومی همچنان فعال و تا دندان مسلح حفظ کرده است. #اطلاعات_گمراه_کننده برای ۱.تضعیف و کمرنگ سازی وعده صادق و ۲.تقویت پرستیژ و احیای ابهت اسرائیل و ۳.ایجاد شکاف در لایه افکارعمومی جبهه مقاومت در سطح بینالمللی باعث شده که محورهای گسل سازی را به شرح ذیل طراحی کند؛
1️⃣ ایران هراسی(امپراطوری): مطبوعات غربی، عربی، عبری درصدد هستند که با تکرو و یاغی خواندن ایران در اقدام نظامی و حربه سازمان ملل و شورای امنیت و سازمان انرژی اتمی، اَبَرشرکای استراتژیک ایران در منطقه و جهان را از ظهور یک #قطب_خطرناک هراسان کرده و قدرت گرفتن ایران را #ریسک_استراتژیک در جهت نظم نوین منطقه و جهان ترسیم کنند.
2️⃣ فارسی هراسی(نژاد و زبان): مطبوعات ترکیه ای و اماراتی و... درصدد هستند که با عبارت احیای امپراطوری فارسی و یادآوری تاریخ پادشاهی ایران و برجسته کردن دوگانه فارس_عرب و فارس_ترک(عثمانی)، دولت ها و ملت های مسلمان منطقه را از حمایت و تحسین ایران فارغ کرده و #ناسیونالیسم_عربی را بر مساله فلسطین و حمایت از غزه غالب کنند.
3️⃣ شیعه هراسی(مذهب): این هم سومین محوری است که در جهت کاهش برد و کمینه سازی وعده صادق از حیث اثر راهبردی در حال برجسته سازی و مانور مطبوعاتی است. رسانه های معاند، با تغییر گفتمان تقابل ظالم_مظلوم و نژادی عربی_عبری جلوه دادن ماجرا، شیعه را جریانی مخل و جاه طلب و ماجراجو مطرح کرده و انسجام افکارعمومی منطقه علیه اسرائیل را با طرح #دوگانه_شیعه_سنی دچار شکاف کنند.
🔹بر اصحاب رسانه در سطح کنشگری منطقه ای و جهانی است که در نوع فعالیت رسانهای به این محورها دقت کرده و عبارات و واژه های شکاف آفرین و ضدانسجام راهبردی را مدیریت کنند و افکارعمومی را در ضدیت با اسرائیل و ذیل گفتمان تقابل ظالم_مظلوم و مستکبر_مستضعف، یکدست و شانه به شانه و همسو نگهدارند و عملیات #وعده_صادق و طوفان الاقصی را در سطح افکارعمومی جهانی با تصویر برنده، قوی، موثر و منسجم، راهبری کنند.
✍️علیرضامحمدلو
🌐 لینک مطلب در عصرتبیین
🆔@asre_tabyin
🎯 مجبور نیستیم هر فناوری جدیدی را به زندگی خود راه دهیم
— «انتخابگرایی فناوری» چیست و چه تفاوتی با بدبینی به فناوری دارد؟
📍نیل پستمن، نظریهپرداز برجستهٔ ارتباطات، در سال ۱۹۹۲ گفت که ما در عصر «تکنوپولی» زندگی میکنیم. به اعتقاد او، ذهنیت #تکنوپولی پس از دورهٔ تکنوکراسی رواج یافته و اکنون «همۀ ابعاد حیات فرهنگی ما تسلیم حاکمیت مطلق تکنیک و فناوری» شده است. اما مفهوم «تکنوپولی» یعنی چه؟ ارتباط آن با رسانههای اجتماعی و فناوری #هوش_مصنوعی چیست؟ و آیا راهی برای گریز از این حاکمیت مطلق تکنیک و فناوری وجود دارد؟
🔖 ۳۰۴۴ کلمه
⏰ زمان مطالعه: ۱۷ دقيقه
📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
B2n.ir/x92115
🆔@asre_tabyin
🔎"شهیدانه" یک فناوری اجتماعی بود و مصطفی مصداق آتش به اختیار
🔸 او از جنس رویداد متفاوت و جذاب بود در میان روندهای مایوس کننده و خستگی آفرین روزمره. خلاف جریان آب هم شنا میکرد و ایستایی برایش بیرنگ و عاری از معنا بود.
🔸هر کسی که یکبار هم تجربه معاشرت و گفتگو با مصطفی را داشته باشد بخوبی متوجه این ماجرا میشود که بمب انرژی و تحرک و ایده پردازی بود و مصداق بارز جریان آتش به اختیار در فرمایشات رهبر انقلاب. حیف است که در روایت های شخصی خلاصه شود و بایستی ساعت ها در توصیف و تحلیل فعالیت های فرهنگی ازین دست، گفتگو و #تجربهنگاری صورت بگیرد و با نگاشت علمی و با توجه به قوت ها،فرصت سازیها، تاثیرها و دلالت هایش به یک مدل و مانیفست عملیاتی در جریان فرهنگی شهر تبدیل شود.
🔸لازم دانستم که در حد قلم الکن و نارسایم در توصیف مدل کنشگری این عزیز فقید چند خطی بنویسم که او یک الگوی کم رقیب برای حلقه های میانی در شهر بود. در جای درستی ایستاده بود و با ادبیات ایثار و شهادت، زیست فرهنگی و سبک تعاملش، علامت سوالی بود بر پیشانی گفتمان های کت و شلواری اُتو کشیده و #بروکراسیهای_تنبلی که سالی یک یا چندبار و بصورت نمایشی یا کلیشهای، یادوارهای برای شهدا ترتیب میدادند و دِین خود را به دفاع مقدس ادا کرده و از خجالت شهدا هم در میآمدند!
🔸اما مصطفی در جای درستی ایستاده بود و با منش شهدایی، کنش فرهنگی، آتش به اختیار و البته معقول و منضبط و نه آنارشیستی و بدون برنامه، عطر و بوی شهادت را از انتهای گلزار شهدا و بالای تپه شهدای شهرستان خوی با فناوری های شناخته شده ای چون مراسمات هیات، روضه خانگی،خدمت به محرومان و دستگیری و دلجویی از سیل یا زلزله زدگان شهرستان و مدیریت گروههای سرود و...، تا #زیر_پوست_شهر راهبری میکرد.
🔸آری شهر ما مدت هاست که شهدا را با این فرزند شهید میشناسد و هر جا نام و یادی از اسطورههای جنگ و شهادت در شهرستان خوی باشد، تصویر و خاطرات این روحانی مخلص، دوست داشتنی، کاربلد و باسواد خواهد درخشید. او به ما یاد داد که معطل ساختارها برای تولید حرکت عمومی در جامعه نباشیم و برای کارفرهنگی، اسیر ظواهر مدرن و دیسیپلین های اداری و فیگورهای فرهنگی با فرمت #همایشهای_کممخاطب، فرمایشی و هزینه زای امروزی نشویم.
🔸او در سطح و توان خودش برای شهدا تمام قد ایستاد و پاتوق شهدا را رونق داد و برای خیمه شهادت در شهرستان، مشتریهای نوجوان و جوان قابل توجهی جذب کرد. او ترجمه درستی از آیه شریفه "قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا للّه مثنی و فرادی" بود و برای پدر شهید و یاران دفاع مقدسی سردار، سنگ تمام گذاشت و رفت.
🔸ناگفته نماند که در اندیشه رهبر انقلاب با توجه به فرمایشات ایشان در تاریخ ۱۳۹۸/۳/۱، نیاز کشور به یک حرکت عمومی و تحقق بخشیدن حکمرانی مردمی، جز با تاسیس حلقههای میانی متشکل از جوانان متعهد، کاربلد، باسواد و انقلابی رقم نمیخورد.
🔸در همین راستا و با گره زدن ایمان و ابتکار و خلاقیت، گلزار و وادی رحمت را امتداد فرهنگی بخشید و مکانی سوت و کور و خلوت را به #مرکز_فرهنگی تبدیل نمود. توضیح بیشتر اینکه حلقههای میانی در یک معنا، ساختاری غیر رسمی جهت اتصال جامعه با دین و فرهنگ و ایدئولوژی هستند که در بستر فناوری های اجتماعی محقق میشوند.
🔸"شهیدانه" یک #فناوری_اجتماعی بود که با چینش و ترکیب درستی در لایه فرهنگی شهرستان خوی جانمایی شد و یک ایستگاه رشد ایمانی را جامه عمل پوشانید. فضایی برای مانور فرهنگ متعالی شهادت در پیچیدگی های مدرنیته مهیا نمود و سرعت زیست مدرن و فرهنگ مادی و دنیازده امروزی را در روزهایی از هفته به چالش کشید.
🔸نقشه بزرگ اون این بود که یاد خدا و عمل صالح و "معنویت در صحنه" و نه "معنویت در صومعه" و "سکولار" و "عاری از شریعت"، در ذهنیت اجتماعی تثبیت شود. در نگاه مصطفی و افرادی که برای فرهنگ شهدا عرق میریزند و هزینه میدهند، آلترناتیو و نسخه جایگزین برای زیست بدون خدا و زندگی سکولار امروزی، نزدیک شدن به شهدا و زندگی به سبک شهداست. تجربه لذت عمیق از زندگی بدون گناه و افسردگی و هیجانات آنی و در لحظه، در پرتو شهدا، شدنی و ممکن است. سایه شهدا برای زندگی بهتر و لذت عمیقتر بلند است.
🔸 و در آخر اینکه ممنونم از مصطفای عزیز و دوست داشتتی مرحوم(چه واژه نفس گیری) به پاس تمام عرق هایی که ریخت و دوندگی های بی منت و تحمل رشک برانگیزش در برابر ناملایمتی ها و پاپس نکشیدن هایش برای تثبیت فرهنگ شهادت در شهر.
🔸غبطه میخوریم به حالش و امیدوارم که مسئولین گرامی شهرمان یاد و نام این عزیز را در گرو حمایت از جوانان،اجتماعات و گروههای فرهنگی آتش به اختیار،مخلص و کاردان شهرمان دانسته و در جهت اعتلای دینداری در جامعه به الگوی حلقه های میانی توجه بیش از پیشی عنایت نمایند.
یادم نمیکنی و زیادم نمیروی، یادت بخیر یار فراموشکار من
✍علیرضامحمدلو
🆔@asre_tabyin