eitaa logo
عصرتبیین عصررسانه
1.6هزار دنبال‌کننده
660 عکس
409 ویدیو
29 فایل
هوالمصور محفلی برای تاملات رسانه ای در حوزه های فرهنگ، جامعه و سیاست... عصر پردازش بهتر و روایت قوی تر اطلاعات ارتباط با مدیرسایت و کانال: @Sarbaze_eslam_31312 جانشین مدیر: @Fadaiyani ادرس سایت: Www.asretabyin.ir آپارات: www.aparat.com/Asre_Tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔎ضرورت رای استراتژیک و ائتلاف جریان انقلاب 🔻برخی اوقات که در بازی های ورزشی، تیم رقیب را دست کم گرفتیم و نتیجه را به شکل ناباورانه از کف دادیم، تعبیر کارشناسی این بوده که "با دست خودمان کار را سخت کردیم". اما چرا در جریان انتخابات و در حالی که عقبه ما شهادت آیت الله رییسی بود و عقبه رقیب، تیم و جریان ورشکسته جناب روحانی، در شرایطی اضطراب آور نسبت به نتیجه به سر می بریم و مساله و وحدت بعنوان رمز پیروزی و انقدر سخت می شود؟ 1⃣ توان تولید اجماع/اقناع: وقتی هنوز صحنه را نمی بینیم و هستیم و با فرمول های فضایی ریاضی شکاف ها را تشدید و تفسیر می کنیم یعنی توان تولید اجماع را از دست می‌دهیم و خیال رقیب را بخاطر خودزنی ها و تکثر آگاهانه ولی دچار اختلالمان راحت می‌کنیم. 2⃣ توان توزیع ماموریت/تیم: وقتی توان و انرژی تیم ما صرف از درون جبهه می شود و بدون توجه به صحنه متفاوت ملی، جریان اختلافات مجلس را تعمیم و تکرار می کنیم یعنی به بلوغ تقسیم ماموریت در جبهه انقلاب نرسیده ایم و همچنان عرصه قدرت را بدون یکدیگر تدبیر و تصویر می‌کنیم. 3⃣ توان جلب مشارکت/مردم: وقتی بدون توجه به ۳۰ درصد مرددین جامعه در اصل رای دادن و بیش از ۲۵ درصد در انتخاب کاندیدای نهایی، معطوف به دوقطبی سازی رادیکال درون جبهه خودی قلم می زنیم و قدم برمیداریم یعنی توان جلب مشارکت هم نداریم.(وقتی بعد از ، درصد بالایی از مرددین و رای شناور را شاهد هستیم یعنی تبیین کافی و دقیق و نقطه زن صورت نگرفته و نوع تبلیغات کاندیداها تا به امروز ثمربخشی لازم را در پی نداشته است). 🔻؟ 1⃣ژنرال های جبهه و بدون توجه به ، صحنه را بازبینی کنند و بازتاملی در توفیقات خلق اجماع و آسیب های تکثر داشته باشند و سردرگمی و تکثر گزینه ها را مدیریت کنند. 2⃣ستادها و محترم نیز در خلق فضای "این یا آن فرقی نمی کند" همت گمارند و دیگری خود را جریان اصلاحات و اعتدال به نمایندگی فرد مشخص/پزشکیان قرار دهند و علیه همدیگر عبارت پردازی و نکرده و میتینگ ها و کارناوال های میدانی شان را در راستای وحدت گفتمانی جهت بدهند. 3⃣ جریان انقلاب نیز تلاش خود را در جبهه قرار داده و به جای دوقطبی کاذب و شکست آفرین جلیلی_قالیباف، دوگانه ظفربخش یا نزدیک به پیروزی و صواب رییسی_روحانی را با فکت های روشن و ریکاوری خاطرات دهه نود بازنمایی کنند. 🔻هرچند که امید چندانی به عقلانیت و اتحاد مشاورین و نزدیکان هیجان زده و عصبانی دوطرف تا به امروز مشاهده نشده اما امیدواریم که بدنه اجتماعی و فعال و مومن جریان انقلاب بتواند این سردرگمی را به یک نقطه روشن و امیدآفرین در و اپوزیسیون‌های دهه هفتاد ختم نماید. ✍علیرضامحمدلو 🆔@asre_tabyin
24.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🔘 "بازخوانی پیام های عاشورا از قاب رسانه" 🔻بخش اول: "معیار رسانه مثبت و ضرورت القای امید" ❓آیا می‌شود عاشورا را در قاب رسانه دید؟ 🎙حجت الاسلام دکتر علیرضا محمدلو 🔗لینک با کیفت در آپارات (ع) 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔎پنج عامل و ده نکته درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ 🔻بنظرم، پنج ساحت تعیین کننده در اخیر وجود داشت که نتیجه متفاوتی را رقم زد؛ ۱. سیاست ورزی بدون راهبر و میاندار فصل الخطاب ۲. سیاست ورزی بریده از فرهنگ و جامعه پردازی ۳. سیاست ورزی فاقد شبکه موثر مردمی ۴. سیاست ورزی بدون رسانه‌ روایت ساز ۵. سیاست ورزی در خلاء راهبرد انتخاباتی ترکیبی و مبتنی بر پیش‌بینی وضعیت های متکثر 🔻ذیل همین پنج ساحت، نکاتی تکمیلی را پیرامون نتیجه رخ داده تقدیم می‌کنم که بنوعی شرح و بسط محورهای مطرح شده هم می تواند تلقی شود؛ 1⃣ وقتی سیاست ورزی تکنیکال و شب امتحانی از تدریجی و استراتژیک سبقت می‌گیرد نتیجه این می شود که یک فرد غریبه از مقام اجرا با انتخاب مردم ولو با رای ضعیف و شکننده با حربه عملیات روانی و فعال سازی گسل های متنوع سیاسی_اجتماعی به کرسی می‌نشیند. 2⃣ در تفسیر و تکمیل بند اول اینکه وقتی بجای جامعه شناسی فرهنگ از جامعه شناسی سیاست جهت فهم بی‌تفاوتی یا کیفیت طعم دار و غافلگیرکننده بخشی از آراء انتخابات بهره می‌گیریم و تعصبات قومی با چاشنی حزبی را بدون در نظر گرفتن ذهن و ترور شده(بیشتر در اخبار رسانه های معاند یا مخالف و گاها در برخی از سریال های و بعضا در فیلم و سریال های خارجی و داخلی در طول زمان)، علت العلل ماجرا معرفی می‌کنیم یعنی در شناخت صحنه و زمینه دچار اختلال محاسباتی هستیم. 3⃣ در تکمیل بند قبلی وقتی خط اتصال فراگیر به و ارتباط چهره به چهره و از نزدیک با مردم را به نقطه مبهم سیاست و لحظه معلق انتخابات تقلیل می‌دهیم و به زبان ساده، مردم را دیر تحویل می‌گیریم، نتیجه عکس یا حداقلی هم درو می‌کنیم. 4⃣ وقتی حریف قومیتی، مذهبی و جنسیتی را جهت افزایش سبد رایش فعال می کند و ما نیز گسل درون گفتمانی را جهت کاهش آراء خود به او هدیه می‌دهیم، نتیجه ای جز پیچیده شدن ماجرا و در نهایت شکست در صحنه انتخابات منطقی نخواهد بود. 5⃣ وقتی در مقابل توان مالی و قدرت رسانه ‌ای رقیب، آلترناتیو و شبکه مردم سازی را دیر و خیلی دیر و بسیار پراکنده و بدون محتوای قوی و موثر و نقطه زن، استارت می‌زنیم طبیعتا در جذب آراء خاموش و مردد و سرگردان جا می‌مانیم. 6⃣ وقتی آنها روی ضعیف ترین گزینه شان به سرعت اجماع می‌کنند و ما روی بهترین گزینه هایمان هم تحلیل و اجماع راهبردی تا آخرین لحظه نداریم، فرصت عملیات جهت جلب و جذب لایه های دور جامعه و را از دست می‌دهیم و براحتی و با اختلاف اندکی قافله را میبازیم. 7⃣ آنگاه که با و بازی در زمین "آشناها" مشغول تخریب همدیگر می‌شویم و با خیال راحت و غفلت از میدان، پاس گل های کلیدی ایسم دار و لج درآور و رادیکال علیه خودی همراه با فرصت تنفس و دورخیز به رقیب می‌دهیم، نتیجه ای جز تردید و دلسردی و رای منفی به کاندیداهای خودی و ایجاد محیط امن با سپر اخلاق به کاندیدای مقابل اتفاق نمی‌افتد. 8⃣ وقتی رقیب با نمادپردازی و مصادره تم دیانت از شما پا به رقابت می‌گذارد و دست در سبد آراء شما می‌کند، گفتمان سازی و اتخاذ رفتار و منش اخلاقی خنثی بدون ایجاد و تاکتیک تبیین واقعیت رقیب و حواشی فکری و تیمی او یک روش ضعیف و کم بهره از جلب نظرات مردد و مخاطب سرگردان خواهد بود. 9⃣ مهمترین نکته اینکه ایرانی در طول این سه دهه ترور گردید و علیه جامعه بکار گرفته شد. سه مقوله بنیادی ، و که دربرگیری حداکثری در فهم و پذیرش عمومی داشتند و به تعبیر منطقی، قیاساتها معها بودند را در طول جنگ شناختی، ترور یا تفسیر وارونه نموده؛ از اولی به تعبیر کردند، دومی را به نام ابتذال و از ما ستاندند و سومی را با تعبیر مچ گیری و و شخصیت ستیزی از اثر انداختند. 🔟 وقتی اتاق های فکر ما به جای تدبیر و منطقه ای جهت مردم سازی در طول سالها و تغییر ریختار سیاسی و بافتار اجتماعی استان ها به نفع جبهه انقلاب، در فکر محاسبات و احتمالات ریاضی پیچیده و مکانیکی شب انتخاباتی بودند که کدام کاندیدا به نفع دیگری و در کدام مرحله باید کنار برود، نتیجه‌ای جز این عاید ما نخواهد شد. 🔻نتیجه اینکه در مانیفست جریان انقلاب که متکی به برای تدبیر عرصه های قدرت تعریف نمی‌شود، بایستی امر اجتماعی بر امر سیاسی مقدم شده و ذهنیت‌های رسوب یافته و شبهات ته نشین شده را در طول زمان مرتفع نمود تا اسیر قطبیدگی های فرهنگی_سیاسی و اجتماعی نشویم. 🔻۱.گفتمان سازی، ۲.شبکه سازی و ۳.شخصیت سازی برای جریان سازی و جامعه سازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای جبهه انقلاب می تواند توصیف شود تا از تکرار تشتت و شکست جلوگیری نماید. ✍علیرضامحمدلو 🆔@asre_tabyin
23.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🔘 "بازخوانی پیام های عاشورا از قاب رسانه" 🔻بخش دوم: "رفع افسردگی جامعه به واسطه رسانه" ❓امام حسین (ع) چگونه افسردگی و غم حاکم بر واقعه عاشورا را کنترل می‌کرد؟ 🎙حجت الاسلام دکتر علیرضا محمدلو 🔗مشاهده فایل باکیفیت در آپارات (ع) 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🔘 "بازخوانی پیام های عاشورا از قاب رسانه" 🔻بخش سوم: "برجسته سازی پیام در واقعه عاشورا" ❓"امام حسین(ع) چگونه در صحنه عاشورا ضریب پیام و اهمیت مسائل را مدیریت کرد؟" 🎙حجت الاسلام دکتر علیرضا محمدلو 🔗نسخه باکیفت ویدئو در آپارات (ع) 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🔻 "بازخوانی پیام های عاشورا از قاب رسانه" 🔸بخش چهارم: "شیوه اعتباربخشی در رسانه با توجه به متن واقعه عاشورا" ▫️امام حسین (ع) اعتبار و سلامت نهضت را چگونه حفظ کرد؟ 🔹حجت الاسلام دکتر علیرضا محمدلو 🔗مشاهد نسخه باکیفیت (ع) انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام 🆔@asre_tabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💢 "بازخوانی پیام های عاشورا از قاب رسانه" 🔻بخش پنجم: "تولید قدرت نرم در رسانه عاشورا" 🎙حجت الاسلام دکتر علیرضا محمدلو 🔗مشاهده نسخه با کیفیت (ع) انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💢 "بازخوانی پیام های عاشورا از قاب رسانه" 🔻بخش ششم: "انگاره سازی و مهندسی پیام در عاشورا" 🎙حجت الاسلام دکتر علیرضا محمدلو 🔗مشاهده نسخه باکیفیت (ع) انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💢 "بازخوانی پیام های عاشورا از قاب رسانه" 🔻بخش هفتم: " شرطی سازی جامعه جهت مدیریت افکارعمومی در واقعه کربلا " 🎙حجت الاسلام دکتر علیرضا محمدلو 🔗مشاهده نسخه با کیفیت (ع) انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام 🆔@asre_tabyin
هدایت شده از رحا مدیا
حکمرانی مردم‌پایه و ۴ شرط تحقق دولت اسلامی بررسی مؤلفه‌های دولت اسلامی جهت مبتلانشدن به مسأله‌های مدرن یک امر ضروری است تا الگوی متفاوتی از شهریاری را به منصه ظهور رسانیم. 1️⃣ عدالت به شرط مردم جذاب‌ترین گزینه در دولت‌سازی و جلب آراء فعال و نیمه‌فعال و خاموش و معترض در حکومت اسلامی، موضوع عدالت اجتماعی است. 2️⃣ معرفت بدون کدگذاری آنچه دولت‌سازی در ادبیات دینی را ممکن می‌نماید، معرفت‌افزایی است که مردم را نسبت به کم‌کاری و پرکاری دولت هوشیار کرده تا در مدار مطالبه یا حمایت، بدون مداخله پروپاگاندا عمل کند. 3️⃣ مودّت و عبور از گسل‌ها 4️⃣ معنویت در صحنه ✍️حجت الاسلام علیرضا محمدلو، پژوهشگر و مدرس رسانه برای خواندن متن کامل یادداشت اینجا را کلیک کنید 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
21.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 💢 "بازخوانی پیام های عاشورا از قاب رسانه" 🔻بخش هشتم: "نقش موثر شایعات، فیک نیوزها و القاء ترس در واقعه عاشورا" 🎙حجت الاسلام دکتر علیرضا محمدلو 🔗نسخه باکیفیت در آپارات (ع) انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
25.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 💢"بازخوانی پیام های عاشورا از قاب رسانه" 🔻بخش نهم: "عاشورا و مارپیچ سکوت رسانه ها" 🎙️حجت الاسلام دکتر علیرضا محمدلو 🔗نسخه با کیفیت (ع) 🆔@asre_tabyin
21.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 💢 "بازخوانی پیام های عاشورا از قاب رسانه" 🔻بخش دهم: "تولید ادبیات عاشورایی ورسالت رسانه" 🎙️حجت الاسلام دکتر علیرضا محمدلو 🔗نسخه با کیفیت (ع) 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از عصرتبیین عصررسانه
چهار ویژگی راهبردی قیام عاشورا قال الامام الحسین (ع): «الناسُ عبیدُ الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرَّت معایشُهم فاذا مُحَّصوا بالبلاء قَلَّ الدَیّانون» «مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان می‌چرخد و تا وقتی زندگی‌هاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک می‌شوند.» جهت درک تفاوت نگاه موقعیتی_اجتماعی با نگاه جریانی_گفتمانی، ضروری است که وجوه تمایز حرکت امام را بازخوانی نماییم و چگونگی فرصت سازی در دل بحران ها را در این قیام تاریخی، رصد و رهگیری نماییم. اما آنچه که اطلاعات آشکار عاشورا بدون توسل به نگاه های عرفانی و فلسفی بازگو می نماید، اصلی قهرمان، ایدئولوژی، تشکیلات، رسانه در نافذ بودن و حرکت تاریخی امام حسین(ع) مشهود و قابل رویت است. ابَرقهرمانی برای مکتب سازی هرجنبشی برای داینامیک بودن و اثربخشی عمیق، نیاز به یک قهرمان و لیدر و آقای خاص دارد. شخصیتی که بینش و منش او شاخص کل جریان بوده و به تنهایی توان و افق گشایی و ظرفیت الگوشدن را دارا باشد. در یک کلام به تعبیر شهیدمطهری(ره)، امام حسین (ع) یک قهرمان و بلکه ابرقهرمان بود و شاهد ماجرا اینکه یارانش بدون تردید و عاشقانه برای مسیر و مرامش، جان می دادند و دیگران نیز به پاس عظمتش، کلاه از سر برمی داشتند. ایدئولوژی برای گفتمان سازی هر جریانی برای پایایی و عمق بخشی و گفتمان سازی، نیازمند به عقبه فکری و تاریخی و می باشد. امام حسین(ع) و حرکت عاشورایی ایشان بشدت عمیق و اقناعی و استدلالی بود و خطبه منای ایشان برای توجیه هشتصدتن از نخبگان جامعه، گواه بر قیام حسینی است. تشکیلات برای شبکه سازی قهرمان بدون ایدئولوژی پایدار نمی ماند و بدون کادرسازی، در لابه لای سیاست و سانسورهای رسانه ای، گفتمانش خفه خواهد شد. پس جهت جریان_سازی و سپس گفتمان_سازی، نیاز به یک شبکه_سازی قوی و حساب شده می باشد. امام حسین علیه السلام جهت اینکه حرکت انقلابی شان در گوش جامعه معاصرش طنین انداز شده و گفتمان ایشان در کربلا دفن نشود، نمود. تربیت نیرو از خانواده خود تا افرادی که طی ده بیست سال مبارزه مخفی فرهنگی_سیاسی، سر از کوفه و بصره و بغداد درآوردند و برخی به عنوان سفیر و برخی نیز به عنوان منتقم قیام، دست به کنشگری در سطح کلان اجتماعی نمودند. رسانه ای برای جریان سازی در مرحله نهایی که برگ برنده تاریخی حرکت امام حسین(ع) شمرده میشود، آشنایی نخبگانی چون امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) و...با مخاطب شناسی و جریان رسانه ای بود. امتدادتاریخی عاشورا، نتیجه درک درست اصحاب امام با ، فرهنگ، سیاست و توان روایت سازی در کوران مصیبت و سختی و تنهایی با غلبه بر روایت و جریان ظلم حاکم بود. حلقه رسانه ای واقعه عاشورا، شهرهای استراتژیکی چون کوفه و شام و مدینه را طی یک مجاهدت رسانه ای هوشمندانه هرچندمظلومانه، تحت تاثیر و ظلم ستیزی امام و یارانش در نوردیدند. واقعه عاشورا علیرضامحمدلو 🆔 @asre_tabyin
هدایت شده از عصرتبیین عصررسانه
🔎عاشورا، مارپیچ سکوت اُموی و پلورالیزم مدل های حمایتی قال الامام الحسین (ع): «الناسُ عبیدُ الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرَّت معایشُهم فاذا مُحَّصوا بالبلاء قَلَّ الدَیّانون» «مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان می‌چرخد و تا وقتی زندگی‌هاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک می‌شوند.» 🔸چرا امام زمان عاشورا و زمین کربلا تنها ماند؟ اینکه جامعه سال۶۱ دچار انحطاط گفتمانی و شیب تند فساد شده بود، برای تحلیل کفایت نمی کند. مردم چگونه پذیرای تفکر اموی سلطه طلب، فسادمحور، دیکتاتور و میمون باز شده بودند؟ 🔻پروپاگاندای معاویه و سه اتفاق مهم یزید وارثِ فاسِد سلطه اُمَوی معاویه بود و پروپاگاندای ۲۰ساله معاویه توانسته بود سه اتفاق مهم را برای ساخت و مهندسی واقعیت های اجتماعی رقم بزند. اینکه انگاره های اعتقادی_سیاسی مردم را دچار تشکیک و تغییر کرده بود و امامت از سیاست و خلافت جدا شده بود. اینکه سطح ایمانی_اخلاقی مردم را بشدت تنزل داده بود و ذائقه عمومی به فساد و سکوت عادت کرده بود. در مرحله نیز کنشگری منفعلانه، راحت طلبانه و مدل حمایت دیپلماتیک را تبدیل به یک امر بین الاذهانی کرده بود. 🔻مدل های شش گانه حمایت اگر بخواهیم فرهنگ عمومی را که ذیل حاصل از نظام سلطه اموی رنگ و بوی انفعال و گرفته بود، تحلیل نماییم، سوژه مطالعاتی و درک فرهنگی مان را به مدل های متکثر حمایت در صحنه عاشورا و حرکت انقلابی امام حسین(ع) متمرکز می کنیم. 1⃣ حمایت منفعلانه: حمایتی کم خاصیت که صرفا به دعا و راز و نیاز خلاصه شده بود و اثری از شجاعت و دیانت مقتدارنه در آن دیده نمی شد. را به نفع ترک کرده و با نام زهد و عبادت، معنویت فانتزی در پیش گرفته بودند. این طیف بزرگترین افتخارشان دعا برای جان امام حسین بود و حتی گفتمان امام را نیز چه بسا قبول نداشتند. 2⃣ حمایت گزینشی: همان بندگان دلسوز و بزدلی که فقط اسب و شمشیرشان را برای امام پیش کشیدند و در دل نیز با امام بودند، اما جانشان و عملکردشان بتمامه در گرو دستگاه فکری و عقیدتی امام تعریف نشده بود. 3⃣ حمایت مشروط: افرادی بودند که در طول زندگی برای تک تک رفتار مثبت خود، چرتکه می انداختند و خیلی دیپلماتیک و برد_برد، دین و زندگی را مصرف می کردند. همین طیف و قشر دیپلمات تا آخرین روزها نیز با امام بودند ولی با بلند شدن بوی مرگ و شهادت، را در پیش گرفتند. 4⃣ حمایت مستشارانه: صاحبان این فکر با امام بودند و ضدسلطه نیز فعالیت هایی داشتند ولی در با امام دچار اختلاف بودند. پیشنهاد یمن و جنگ های چریکی و پارتیزانی هم دادند و اما فراموش کرده یا دچار شده بودند و فلسفه جهاد که ذیل منطق امامت باعث قرب الهی می شد را از یاد برده بودند. 5⃣ حمایت متاخرانه: تیپولوژی این دسته نیز مثل قبلی ها و حتی بیشتر از مستشاران از جهاتی به یاران امام نزدیک بود. این ها دل در گرو امام داشتند و ایمان و عملکردشان نیز کم و بیش معدل خوبی داشت، اما در و حرکت در معیت ولایت را هنوز نتوانسته بودند به عنوان یک ضرورت اولیه و همیشه همراه، درک نمایند. روزی عبادت، روزی خانواده و روزی مباحث و احکام دیگر را بر ولایت ترجیح دادند و در نهایت نیز کمی دیر یا خیلی دیر به معرکه نصرت شتافتند. 6⃣ حمایت کنشگرانه مومنانه: این طیف که ایمان و معرفت و عمل را بر محور ولایت گره زده بودند و به یک وحدت بینشی_کنشی_گرایشی با مکتب امام رسیده بودند و با تمام وجود و در سراسر زندگی، ذیل گفتمان امام و انقلاب حرکت کرده بودند و در آخرین کنشگری مومنانه نیز با غلبه بر مارپیچ سکوت حاکم و پاشنه آشیل های انفسی و آفاقی چون تردید و تاخیر و حسابگری و...به امام زمان خویش نائل شدند. واقعه عاشورا ✍علیرضامحمدلو 🆔 @asre_tabyin