eitaa logo
عصرتبیین عصررسانه
1.6هزار دنبال‌کننده
660 عکس
409 ویدیو
29 فایل
هوالمصور محفلی برای تاملات رسانه ای در حوزه های فرهنگ، جامعه و سیاست... عصر پردازش بهتر و روایت قوی تر اطلاعات ارتباط با مدیرسایت و کانال: @Sarbaze_eslam_31312 جانشین مدیر: @Fadaiyani ادرس سایت: Www.asretabyin.ir آپارات: www.aparat.com/Asre_Tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
بنام خداوند جان و خرد... امیدوارم این حس دغدغه برای نشر اندیشه های انقلابی و دینی، تا خون در رگ هایمان جریان دارد باقی و عالی بماند. @andisheengelabi
فرمایشات ای(دام ظله) در جمع مردم آذربایجان شرقی: من میخواهم [مطلبی هم] عرض بکنم برای آینده‌ی کشور؛ بدانید، ✅ اوّلاً جوانها باید خودشان را آماده بکنند؛ از لحاظ علمی، از لحاظ اعتقادی، از لحاظ انگیزه‌های انقلابی، جوانها باید همیشه آماده باشند. ✅جوانها انقلابند؛ از اوّل هم همین‌جور بوده است، تا امروز هم همین‌جور است. ✅ خوشبختانه ما امروز جوانِ دارای عزم و همّت و بصیرت، از اوّل انقلاب داریم. نه اینکه به‌قدر اوّل انقلاب؛ نخیر، بصیرت جوانهای امروز، عمق معرفت جوانهای امروز، از بسیاری از جوانهای اوّل انقلاب بیشتر است و ما در این زمینه هیچ کمبودی نداریم؛ این بحمدالله هست. ✅جوانها خودشان را باید آماده کنند؛ این نوجوان‌هایی که به سمت جوانی میروند باید خودشان را آماده کنند؛ ، ، ، ، جزو سرفصل‌هایی است که جوانهای ما باید به یاد داشته باشند. 1396/11/29 @andisheengelabi
🚨اهمیت سرمایه اجتماعی در گام دوم انقلاب: سرمایه اجتماعی، عبارت است از یک ظرفیت (جوهر اجتماعی) که هماهنگی و همکاری را در جامعه و گروه، تسهیل می کند. در واقع، می توان سرمایه اجتماعی را یک مفهوم مرکب که دارای سه بعد: ساختار، محتوا و کارکرد است، تلقی نمود که ساختار اجتماعی آن، همان شبکه ارتباطات اجتماعی است و محتوای آن، عبارت از اعتماد و هنجارهای اجتماعی است و کارکرد آن نیز همان عمل متقابل اجتماعی است. امروزه در کنار سرمایه های انسانی و اقتصادی، سرمایه دیگری به نام سرمایه اجتماعی (social capital) نیز مورد توجه قرار گرفته است. سرمایه اجتماعی، یا بعد معنوی یک اجتماع، میراثی تاریخی است که از طریق تشویق افراد به «همکاری» و «مشارکت» در تعاملات اجتماعی، قادر است به حل میزان بیشتری از معضلات موجود در آن اجتماع، فائق آید و حرکت به سوی رشد و توسعه شتابان اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... را امکان پذیر سازد. در واقع، سرمایه اجتماعی را می توان در کنار سرمایه های اقتصادی و انسانی، بخشی از ثروت ملّی به حساب آورد که بستر مناسبی برای بهره برداری از سرمایه انسانی و فیزیکی (مادّی) و راهی برای نیل به موفقیت قلمداد می شود. ابعاد سرمایه اجتماعی در یک دسته بندی، سرمایه اجتماعی به سه بُعد: ساختاری، شناختی و ارتباطی تقسیم می شود که در ادامه به بررسی هر یک از این ابعاد می پردازیم. 1. بعد ساختاری: این بُعد، به سه دسته زیر تقسیم می شود: الف: پیوندهای موجود در شبکه، شامل: وسعت و شدت ارتباطات موجود در شبکه. ب: شکل و ترکیب شبکه، شامل: سلسله مراتب شبکه، میزان ارتباط پذیری و تراکم شبکه. ج: تناسب سازمانی، مثلاً: تا چه انداره شبکه ایجاد شده برای یک هدف خاص، ممکن است برای اهداف دیگر نیز استفاده شود. 2. بعد شناختی: این بعد که محور آن، شناخت (یعنی فعالیّت های ذهنی، عقلی و اندیشه ای) است، با استفاده از زبان مشترک، بینش مشترکی از اهداف و ارزش ها را برای اعضای شبکه فراهم می کند و مقدمه فعالیت بهینه آنان در نظام اجتماعی را فراهم می نماید و شامل: زبان، علائم مشترک و روایت های مشترک است. 3. بعد ارتباطی: این بعد، شامل مؤلّفه هایی چون: اعتماد، هنجارها، تعهدات، روابط متقابل و تعیین هویت مشترک است.   ✅✅شرط تحقق عینی بیانیه گام دوم انقلاب با این توصیف و تفصیل می توان اذعان نمود که رهبر انقلاب به درستی نقطه را نشانه رفته و دلیل اینکه رک و شفاف در قبال ساختارهای موجود از عامل و اراده انسانی سخن می راند، این است که ، منشا و مبنای قدرت و اقتدار نظام می باشد، و این بیان و بیانیه نیز حرکت رو به جلویی است که گام های بعدی انقلاب را تسریع می بخشد. در دنیایی که قدرت و تنازع بقا و جلب منفعت حرف اول و آخر را می زند، این نیروی انسانی مومن و انقلابی است که می تواند منشا تحول و تغییر در کشور و منطقه و جهان قرار بگیرد و حال و هوای انسانی و ایمانی به جهان بشریت اعطا نماید. مدیریت محافظه کار و فرسوده فقط باعث درجا زدن و اتلاف فرصت ها و قدرت های نظام می شود و به جای سرعت بخشیدن به قطار انقلاب، نقش سرعت گیر و دست اندازهای درونی را برای نظام ایفا می نماید. رویش های انقلاب همان هایی هستند که در جلسات متعددی مثل دانشجویان و طلاب و شاعران و مداحان و اندیشمندان و هنرمندان به دیدار ایدئولوگ انقلاب می شتابند و مورد خطاب ایشان برای حرکت در مسیر تحقق آرمان های انقلابی واقع می شوند. اگر بخواهد توان عینی و تحقق خارجی خود را تجربه نماید و به منصه ظهور برسد و منشا تحول و اثر قرار گیرد، بایستی بی تعارف در سطح رسمی و قلمروهای غیررسمی و مردمی، شاهد حضور جوانان و نیروی مستعد مومن انقلابی باشیم تا کمترین اتلاف انرژی در خصوص منابع و توان و اقتدار و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و...در کشور داشته باشیم./702/241/ح   📝علیرضا محمدلو 📍تبیین بیشتر در لینک زیر👇  http://vasael.ir/fa/news/13378/اهمیت-سرمایه-اجتماعی-در-بیانیه-گام-دوم-انقلاب @andisheengelabi
Savade Resaneh1.pdf
1.85M
اثر استاد محمدی ( از اساتید مرکز تربیت مربی کودک و نوجوان حوزه علمیه قم) ویژه مربیان تربیتی آشنایی با رسانه و شیوه های مقابله با تهاجم رسانه ای @andisheengelabi
وسایل ارتباط جمعی و در تمدن امروز آیت الله 🔹یكی از مواهب برای انسان این است كه شرایط برایش فراهم باشد ولی هیچ چیز برای او تحمیلی نباشد. گاهی فكر هم برای انسان تحمیلی است، ذوق هم تحمیلی است، عاطفه هم تحمیلی است و این مصیبت جدید است. 🔹شما ببینید امروز این - و به قول اینها - دارد انسانها را مسخ می كند، یعنی انسانها را آن طور می سازند كه دل خودشان بخواهد نه آن طور كه مصلحت واقعی آنهاست یا مطابق آنچه كه انسانها خودشان برای خودشان انتخاب كرده اند. وقتی چیزی را بخواهند، دائماً به گوش آدم می خوانند، جلو چشم او می آورند، آنقدر می آورند كه اصلاً روح انسان را مسخ می كنند و انسان نمی تواند غیر از آن فكر كند. 🔹این مسئله ی مسخ انسان كه در تمدن امروز وجود دارد هیچ زمانی مشابهش وجود نداشته. الآن به شكلی است كه هیچ كس در انتخاب هیچ چیزی نمی تواند داشته باشد، با اینكه انسان امروز در یك حد بالاتری از و قرار دارد. مثلاً انسان می خواهد یك لباس انتخاب كند، هزار و یك لِم و كلك و فن است كه آن لباسی را كه فلان كارخانه تولید كرده به تن او بپوشانند. 🔹آنقدر می كنند، آنقدر نشان می دهد كه وقتی شخص از كنار خیابان رد می شود و یك با هزاران طنّازی در یك فروشگاه است، این بدبخت بی جهت به آنجا كشیده می شود. نمی خواهد آن لباس را بخرد ولی روی این جهت اغفال می شود. می رود به خیال خودش دو سه كلمه با او حرف بزند، ده دقیقه حرف می زند. یك وقت به خود می آید می بیند كه چند تكه لباس هم زیر بغلش است و دارد خارج می شود. مجبور است آن را بپوشد. این امر به او تحمیل می شود. تازه اینها تحمیل های خیلی ساده است والاّ همه جور و ذوق و سلیقه و عاطفه و همه چیز به مردم به زور تحمیل می شود. 🔹این چه كمالی است برای انسان؟ ! همان چیزی است كه خودشان آن را «از خود بیگانگی» نامیده اند. نهایت از خود بیگانگی در تمدن امروز وجود دارد؛ یعنی در عین اینكه انسان به طور كلی از اسارت آزاد شده است ولی همین امر سبب اسارت انسان برای انسان شده به شكل دیگری و به نوعی منجر شده است به شكل دیگری. مجموعه آثار شهید مطهری . ج15، ص 222-223 @andisheengelabi
970620-Panahian-HaghShenas-ControlZehnDarMasirTagharob-Moharam97-01-18k.mp3
6.05M
🔉 در مسیر تقرّب(۱) 📅 جلسه ۱ | ۹۷/۶/20 ‌ 🔍 ۹۷ سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین @andisheengelabi
⚠️ به تعبیر یک نویسنده جامعه شناس، در جامعه معاصر سلبریتی بودن لزوما به این معنی نیست که یک فرد در مقایسه با میانگین افراد آن جامعه از استعداد و مهارت بیشتری برخوردار است، بلکه صرفا به این معنی است که یک نفر بهتر از دیگران توانسته را که مردم می خواهند، به خوردشان بدهد. مهم این است که مردم با دیدن آن بتوانند رویایی از آن چه را ندارند، در سر بپرورانند. به همین خاطر است که با بررسی سلبریتی های هر جامعه می توان به و شکاف های اصلی آن جامعه در یک دوره مشخص پی برد. چرا که چیزی فراتر از علاقه به آدم های مشهور، انعکاسی از ارزش های جمعی و نمایش رابطه پیچیده میان انتظارات اجتماعی و واقعیت های اجتماعی ـ اقتصادی است. الان با الگوها و اسوه های سنتی را می توان در خلقیات و روحیات و رفتارهای ارزشی و انسانی و اجتماعی آنها دانست. در دوران ماقبل پست مدرن، کسی که ویژگی های متفاوت تری بلحاظ پهلوانی یا اندیشه ای یا جوانمردی و ایثارگری یا مدیریت و راهبری دینی و اجتماعی و سیاسی و یا مولد بودن در امور اقتصادی و... را داشت، تبدیل به شخصیتی مرجع و معروف می شد و تاثیر رسانه ها حداقلی محض بود ولی الان ویژگی های ظاهری و و پوششی خاص با حضور حداکثری در مقابل ارباب رسانه و تبدیل شدن به سوژه مصرف رسانه ای باعث شهرت و معروفیت شخص می شود. 📝علیرضا محمدلو 📍تبیین بیشتر مطلب در لینک زیر👇 http://vasael.ir/fa/news/13493/سلبریتی-الگوی-مصرف-پست-مدرن @andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واقعیت و بازنمایی واقعیت رسانه ها یه سوال مهم در سواد رسانه ای این است که آیا کار رسانه، انعکاس واقعیت است یا ساخت واقعیت؟ @andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠بیانات امام خامنه ای 🎥 🔸رفتار اجتماعی و سبک زندگی، تابع تفسیر ما از زندگی است @andisheengelabi
🔸 ؛ ترفندی رسانه‌ای برای کنترل افکار عمومی 🔹در رابطه با مساله رشد و تغییرات اجتماعی از دیدگاه قرآنی، نقطه شروع تغییر بایستی از اراده و نفس انسانی رقم بخورد. هر نوع تغییر اجباری محض و صرفا ساختارگرایانه در نگاه دینی، مخالف تغییرات اساسی در شخصیت انسانی و اجتماعی است. 🔹کما اینکه در آیه ای می فرماید: «ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم». این تغییر انفسی که محور تغییرات اجتماعی نیز قرار گرفته در تحلیل و بررسی نظریات فرهنگی معاصر بسیار حائز اهمیت می باشد. 🔹 از مشهورترین نظریه پردازان نوسازی در میانه های قرن بیستم الگویی را چهار مرحله ای برای توسعه مطرح نموده که شامل شهرنشینی، سواداندوزی، کاربرد رسانه های همگانی و در نهایت مشارکت است. از دیدگاه او مشکل خاورمیانه مساله است که ظهور و بروز آن در مشارکت اجتماعی و سیاسی می باشد. 🔹اساسا در این دیدگاه انسانی که توانایی همدلی بالایی داشته باشد انسانی نو و مدرن تلقی می شود. با توجه به این نظریه، نقطه آغاز تغییرات و نوسازی از کلید می خورد و بایستی مرحله کوچ جغرافیایی اتفاق بیفتد. 📝علیرضا محمدلو متن کامل یادداشت رو از طریق لینک👇👇 مطالعه فرمایید. 🌐 vasael.ir/0003M2 @andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببينيد| آزمون سینما! 🔰شما سینماگران می‌توانید این نسل را امیدوار و معتقد به بار بیاورید و یا این نسل را شرمنده و پشیمان و زیرسوال برنده افتخارات گذشته تربیت کنید... 🔺️نماهنگی از بیانات رهبرانقلاب به‌مناسبت 🗃 @andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | فرستادگان حسین علیه‌‌السلام 🏴 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «[حضرت امام حسین] هم دو سه نفر که تالی‌تِلو خودش بودند، به‌سوى تاریخ فرستاد. این چند مأمور، یکى خواهرش زینب کبرا است -انت بحمد الله عالمةٌ غیر معلّمة؛ آن‌چنان [امام سجّاد علیه‌السّلام] درباره‌‌ى زینب کبرا حرف میزند که انسان به یاد یک امامى از خاندان پیغمبر [می‌افتد] هم علی‌بن‌‌الحسین(صلوات‌الله‌علیه) امام سجّاد است، هم خواهر دیگرش امّ‌‌کلثوم است، هم سکینه است، هم فاطمه‌‌ى بنت‌‌الحسین است؛ از خاندان پیغمبر چندین نفر به‌‌صورت ظاهر، اسیرانى در دست دشمنان و در باطن، مأمورانى از جانب آن مرکز الهام و وحى خداوندى به کوفه و شام و مدینه اعزام شدند. و در همان چند روز اسارت و بعد از اسارت و تا آخر عمرشان، قطرى از اقطار را هرکدام احیاء کردند، زنده کردند و از این عملى که امام حسین انجام داد بهره‌‌بردارى شد.» شب عاشورا ۱۳۵۲/۱۱/۱۳ @andisheengelabi
امام_خامنه ای( دام ظله): ✅جوانها انقلابند؛ از اوّل هم همین‌جور بوده است، تا امروز هم همین‌جور است. ✅ ، انگیزه‌های_انقلابی، بصیرت_انقلابی، ، جزو سرفصل‌هایی است که جوانهای ما باید به یاد داشته باشند. ۱۳۹۶/۱۱/۲۹ @andisheengelabi 🖋محفلی برای تولید و ترویج اندیشه های ناب دینی و انقلابی در زمینه و و مباحث و مطالعات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی 🇮🇷کانال عصر جوان انقلابی، اندیشه انقلابی 🌍 eitaa.com/andisheengelabi
🚨 و در بوته نقد: یکی از مشخصه های اصلی جامعه مدرن، صنعتی سازی فرهنگ است. با تسلط رسانه هایی همچون فیلم و تلویزیون در قرن بیستم، به جای اینکه مردم خودشان خالق سرگرمی هایشان باشند، صنعت فرهنگ آنها را برای بخش عمده جمعیت به صورت انبوه، طراحی و تولید می کند. این صنعت از شرکت های مختلط سودمحور، مانند استودیوهای هالیوود و موسسات انتشاراتی بزرگ تشکیل شده است. چون صنعت فرهنگ محصولات استانداردی را برای هرگوشه بازار تولید می کند، برای هرمصرف کننده چیزی در نظر گرفته شده تا هیچ کس نتواند از زیر مصرف این محصولات بگریزد. هرکس باید(گویی به طور خودکار)هماهنگ با سطحی که از پیش برایش تعیین شده رفتار کند و از این محصولات انبوه، آنچه را که مخصوص آدم هایی از سنخ اوست، برگزیند. آنچه تلویزیون و دیگر رسانه های جمعی به ما عرضه می کنند، چیز جدید یا تفکر برانگیزی ندارد و فقط با هدف فروش تولید شده و نه ترغیب ما برای تفکر و تامل. فقط سرگرمی است نه چیزی بیشتر از آن. وقتی تولیدکنندگان محصولات فرهنگی فکر کنند که به فرمول موثری فروش بیشتر دست یافته اند، دیگر دست از آن برنمی دارند، زیرا می دانند که تکرار آن پرسود نخواهد بود. از این دیدگاه، «فرهنگ» در سراسر قرن بیستم و تا حد زیادی امروز، با هدف سودآوری، تولید، پردازش و بسته بندی می شود و به ما فروخته می شود. 📝علیرضا محمدلو 📍متن کامل در لینک زیر👇 vasael.ir/fa/news/12395/یادداشت%7C-تکنولوژی-و-زندگی-شهری-مدرن-در-بوته-نقد @andisheengelabi
🔻استفاده زیاد از اینترنت باعث کاهش می شود. 💠"نیکلاس کار" در کتابش با عنوان « کم عمق: چطور اینترنت مغز ما را تغییر می‌دهد» از تاثیر فرسایشی تکنولوژی بر توانایی تمرکز می‌نویسد: زمانی من یک شیرجه رو عمیق در دریای کلمات بودم، اما حالا با جت اسکی روی آن‌ها اسکی می‌کنم. 💠 روانشناسان هم از تاثیر عمیق این رخداد بر شیوه تفکر و مغز ما سخن می‌گویند, نخستین تاثیرش همان‌طور که نویسنده کتاب تحسین شده کم عمق می‌گوید بر توانایی تمرکز ما است. 💠محققان در تحقیقی دریافته‌اند، نسلی که در آستانه قرن بیست و یکم به سن و سال نوجوانی رسیده از سالمندان فراموش‌کار تر است. 💠یک مطالعه که توسط دانشگاه کلمبیا انجام شده نشان می‌دهد، وقتی مردم فکر می‌کنند می‌توانند اطلاعات را از روی اینترنت به دست بیاورند، دیگر تمایلی برای به خاطر سپردن آن ندارند. 💠تحقیقات اخیر به وسیله MRI نشان داده مغز افرادی که زیاد به اینترنت سروکار دارند، شبیه مغز کسانی است که به مواد مخدر معتادند. 💠 مطالعه‌ای که دانشگاه استنفورد انجام شد نشان می‌دهد مغز افرادی که به طور مستمر در جریان اطلاعات الکترونیکی هستند، در تمرکز و به خاطر آوردن دچار مشکل است. باما همراه باشید👇 @andisheengelabi @andisheengelabi
🚦 آیا شما نیز از چاقی اطلاعات در رنج هستید؟ 🔸در دنیای دور و بر ما، اتفاقات بد زیادی می‌افتد و واقعاً جای تامل دارد که دانستن این همه اطلاعات ناگوار، به چه کارمان می آید که باید از آنها آگاه بود! این «اتفاقات بد» شامل جنایات، قحطی، گرسنگی، جنگ، خشونت، ناآرامی‌های سیاسی، بی‌عدالتی و.. است. 🔸از طرفی رسانه‌ها، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، تمایل سیری ناپذیری برای احساسی کردن اخبار خود داشته و صرف نظر از کم بودن احتمال وقوع، آنها را پررنگ می سازند و با هیجانی کردن داستان خبر، از هر موقعیتی در جهت جلب توجه مخاطبین، سودجویی و گاهاً ایجاد رعب و وحشت استفاده میکنند. 📍سوال مهم این استکه: از بین هزاران هزار گزاره خبری که در یکماه گذشته خوانده یا شنیده‌اید، کدامیک از آنها توانسته است در تصمیم بهتر برای امور مهم و تاثیرگذار زندگی یا مثلا کسب ‌و کار بهترتان، نقش داشته باشد و دردی از شما دوا کند! 📍براستی اخبار با ذهن ما چه می کند؟ 🔸وقتی غذایی پرحجم و متضاد، سیستم گوارش انسان را بهم میریزد، این حجم هله‌هوله‌های خبری نیز ذهن و مغر آدمی را از هم گسیخته میکند! بی تردید، شکل و محتوای هر خبری، بر سلامت روانی ما تاثیرگذار است. تاثیرات مستقیم بر روحیه ما و در نتیجه، تفکر و رفتار ما تغییر میکند. 🔸تکرار روزانه اخبار، بویژه درباره موضوعات و وقایعی که امکان اثرگذاری از طرف فرد بر روی آن نیست، بالاخره او را منفعل میکند. این اخبار چنان فرد را تحت فشار می گذارد که در نهایت، دچار یک جهان‌بینی بدبینانه، بی‌احساس، نیشدار و جبری میشود! 🔹عنوانی که از آن به «بی‌پناهی اکتسابی» یا Learned Helplessness یاد می شود! 📍همراه با حالاتی چون: ▫️افزایش هیجانات کاذب ▫️قضاوت های سطحی و ناصحیح ▫️دوری از دنیای واقعی و انزواطلبی ▫️فاجعه سازی و بزرگنمایی از وقایع ▫️خلاصه‌خوانی و بی‌توجهی به مطالب عمیق و در نهایت «کم عمق شدن اندیشه‌ها» ▫️تاثیر پذیری افراطی از اطلاعات ارسالی از منبع خبر ▫️افزایش امکان ابتلا به برخی از مشکلات روانپزشکی چون: ترس،اضطراب،افسردگی و پرخاشگری ▫️تحریک مفرط منطقه Limbic مغز و ترشح مواد بیوشیمایی که در نهایت موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن میشود.به عبارتی، بدن همیشه خود را در وضعیت استرس مزمن احساس میکند. 🚨چه باید کرد؟ ▫️انتخاب آگاهانه خبر و پرهیز از دانلود هر بسته صوتی یا تصویری ▫️مدیریت زمان حضور در فضای مجازی ▫️توجه به فعالیت های هدفمند در دنیای واقعی(بویژه: فعالیتهای ورزشی، هنری و اجتماعی) 🚨بشدت مراقب خبری باشید ✍ (روانپزشک) @andisheengelabi
Panahian-Clip - CheRaFarzandanemanMotedayenNashodan.mp3
5.88M
🎵 پاسخ استاد پناهیان به یک سئوال فراگیر 🌀 چرا فرزندانمان علی‌رغم ، آن طور که دوست داشتیم خوب و متدین نشدند؟ @andisheengelabi
📡 ژنرال آمریکایی، جیمزهاس کارترایت: با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، چیزی که بیشترین تاثیر را در طولانی مدت بر فرهنگ این کشور می گذارد، همین شبکه 4G و نسل جدید گوشی های همراه در آنجاست؛ چون این فن آوری از کوه ها و موانع اجتماعی عبور خواهد کرد. @andisheengelabi
4_5866036500033963968.mp3
31.83M
🔰 مقدمه‌ای بر غربشناسی و مفاهیم محوریِ اندیشه‌های سیدمرتضی #آوینی 🔻فایل صوتی سخنرانی دکتر وحید #یامین_پور 🔸برای کسانی که به مباحث #سوادرسانه و #سبک_زندگی علاقه دارند، توصیه میشود از زبان یک شخصیت رسانه ای، اندیشه غرب را دوباره #بازخوانی نمایند. @andisheengelabi
⭕️ اریک اشمیت مدیر سابق #گوگل و تولید کننده #گوشی_اندروید، خودش از گوشی اندروید استفاده نمی کند. وقتی علت را از وی جویا می شوند، می گوید:"چون دوست ندارم در یک اتاق شیشه ای زندگی کنم". #استعمار_فرانو ✅ @andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سیستم یهودی ها در و چرا برخی پیام ها، حساب ها و محتواها در فضاها و حذف می شوند یا گزارش توبیخ دریافت می کنند؟ @andisheengelabi
🔸 و 🔹هر ابزاری، حتی وقتی امکانات جدیدی فراهم می سازد، محدودیت هایی را نیز بر ما تحمیل می کند. هر قدر بیشتر از آن استفاده کنیم بیشتر در قالب و کارکرد آن فرو می رویم. می نویسد: ابزارهای ما هر بخشی از بدن را که تقویت می کنند، تضعیف نیز می کنند. 🔹به نوعی می توان گفت که در امتدادی در حال توسعه هستیم ولی در جهتی دیگر در حال کوچکتر شدن نامحسوس بوده، بطوری که بدلیل غالب بودن و جذاب بودن و سرگرم کننده بودن بخش تقویت شده مثل سریعتر پیش رفتن کارها و حجم کار بسیار بالا در مدت زمان بسیارکم و...آن بخش تضعیف شده که به امور ارتباطی ما با طبیعت برمی گردد، به چشم نمی آید. 🔹اساسا بعد ارتباطی انسان با طبیعت و زمین و زمان شکل و ماهیت جدیدی پیدا می کند و در عین گشایندگی، محدودیت هایی را متوجه ما می نماید که فقط با دقت و تامل و تحلیل قابل رویت و مهارپذیر می باشد. فرایند اطلاعاتی که رسانه رقم می‌زند؟ نیازمند یک بازبینی در اطلاعاتی هستیم که از طریق رسانه خصوصا فیلم و سریال برای ذهن و روح یک انسان رقم می خورد. بر اساس مبانی فیلم‌سازی و اصول تصویر برداری، هریک ثانیه فیلم، شامل 25 فریم یا عکس فشرده است. ذهن انسان به طور میانگین در هر دقیقه و در مجموع در یک ساعت مواجهه با فیلم و سریال، 25 در 3600 تصویر را دریافت می نماید که چیزی حدودی نود هزار تصویر می شود که حجم بسیار بالایی برای دریافت اطلاعات برای انسان به حساب می آید. علیرضا محمدلو ادامه یادداشت را از طریق لینک زیر پیگیری و مطالعه فرمایید.👇👇 🌐 vasael.ir/0003Nh @andisheengelabi
🌀برشی از یک کتاب 💢کودکان مجازی کودکان فعال در فضای مجازی شاید در ظاهر ساکت و باشند اما هزاران کیلومتر با والدین خود دارند. پدران و مادران میتوانند با راهکارهایی ساده این فاصله را کم کنند. "فرزندم باهوش است" "با موبایل و تبلت بهتر از من کار میکند" این دو جمله را اکثر افرادی که فرزندی در خانه دارند یا با خانواده هایی در ارتباطند که کودکی در خانه دارند، یا خود به زبان آورده اند و یا بسیار شنیده اند. شاید در ابتدا این جملات خوشایند باشند و در اصطلاح کودکان در این دوره باشند اما اگر والدین آنها به ابزار کنترل فرزندان در رسانه های مجازی مجهز نشوند، قطعاً با دستان خود فرزندشان را وارد دنیایی کرده اند که آسیبهای آن بسیار سخت و سنگین است. 📚کتاب آموزش سواد رسانه ای در فضای سایبری، ص64 @andisheengelabi