eitaa logo
عصر زنان
3.1هزار دنبال‌کننده
463 عکس
170 ویدیو
15 فایل
📌 پایگاه تحلیلی تخصصی «عصر زنان» ✅ محفلی برای اندیشه و گفتگو پیرامون مسائل زنان، جنسیت و خانواده ✓ ادمین کانال @asrezanan_admin @charkhtabyan ✓ سردبیر @Es_shafiee 🌐 عصر زنان در اینستاگرام، روبیکا، بله: @asrezanan_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
عصر زنان
| 🗞 فوتبالیست‌های زن چه می‌خواهند؟ 📌 «به گزارش خبرگزاری فرانس ۲۴، زنان فوتبالیست فرانسه، خواهان حجاب هستند. این مطالبه اما صدای سیاستمداران فرانسوی را در آورده است! "اریک سیوتی" رئیس حزب راست‌گرای جمهوری‌خواه، در رابطه با مجوز دادن به حجاب در فوتبال گفت: این کار، عقب‌گرد واقعی برای حقوق زنان و تسلیم شرم‌آور مقابل اسلام گرایی است! نظرات سایر سیاستمداران فرانسوی همچون "فونه دیوارا" و "مارین لوپن" نیز مشابه نظر "اریک سیوتی" است. این درحالی است که از سال ۲۰۱۴فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اجازه استفاده از روسری در مسابقات بین‌المللی را صادر نموده بود.» 🔹 اگرچه غرب آزادی انتخاب را در صدر شعارهای تبلیغاتی خود قرار می‌دهد؛ اگرچه داعیه‌دار حقوق زنان است اما چهره‌ی حقیقی خود را که منافات با آزادی ادعایی‌اش دارد در حوزه‌‌ی ورزش زنان آشکار ساخته است. نمونه‌ی این امر خبر گزارش شده فرانس ۲۴ است. زنان فوتبالیست فرانسوی خواستار حجاب هستند اما سیاستمداران مقابل انتخاب آنان ایستاده‌اند. همان سیاستمدارانی که در آشوب‌های اخیر ایران از حقوق زن و حق انتخاب پوشش سخن می‌گفتند اما ضد حرف خود عمل کردند. علت این تناقض‌ها روشن است. غرب در حقیقت هیچ حقی برای اختیار انسانها قائل نیست و این برخواسته از روح سکولار حاکم بر غرب است. روح سکولار انسان را در حصار دنیا و مادی‌گرایی حبس می‌کند و مانع رشد روح و عزت شخصیت انسانی می‌شود، اسلام نقطه مقابل مادی‌گرایی است. 🔸 حجاب نماد علنی اسلام است و زنان محجبه مبلغ اسلام هستند. وقتی نماد تفکری در جامعه‌ای پرتکرار شود، ذهن‌ها به سوی آن تفکر جذب می‌شوند. این پدیده در انقلاب جنسی نیز نمود یافت. تغییر در پوشش زنان غربی و اصطلاحا آزادی پوشش (برهنگی)، رفته رفته سبب پدیدار شدن جامعه جنسی‌زده‌ای شد که درآن نه تنها به زن بلکه به عابر بانک نیز تجاوز می‌شود. در عوض کمپانی‌های لوازم آرایش، البسه و اقلام مادی که در راستای جلوه‌گری بیشتر زن فعالیت می‌کنند، به سودهای کلان می‌رسند. 🔹 زن مسلمان غربی دریافته است که در راستای احقاق حق مسلم خود که همان زیست عفیفانه، بدون دغدغه‌ی آزارهای جنسی مرسوم برای زنان غربی است، می‌بایست بر سر چهارچوب‌های شرع مقدس اسلام بایستد. این مهم زمانی محقق می‌شود که او حجاب خود را بازپس گیرد، بر سر داشتن آن مقاومت نماید و کوتاه نیاید. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
هدایت شده از عصر زنان
h.robab_2.mp3
16.59M
🎶 روز هفتم محرم را مهمان باشید. اپیزود دوم ریاحین قصه یکی از زنان باشکوه کربلاست... 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی 🌐|@asrezanan_ir|
🔳 آنچه در محافل خبری و اندیشه‌ورزی حوزه زنان و خانواده گذشت؛ ▪️ اگر محیط خانواده‌ها به برکت زن، محیط سالمی شود، جامعه به طور کامل اصلاح خواه شد| رهبر معظم انقلاب 🖇 اینجا بخوانید ▪️ شورای عالی انقلاب فرهنگی متولی نظام راهبردی و سیاست عفاف و حجاب است| حجت‌الاسلام خسروپناه 🖇 اینجا بخوانید ▪️تحریف فرهنگ دینی و شکل گیری مدینه فاسقه| استاد حمید پارسانیا 🖇 اینجا بخوانید ▪️ وظیفه هیئات حسینی در مواجهه با هنجارشکنان| احمدحسین شریفی 🖇 اینجا بخوانید ▪️روز جواز تن‌نمایی زن، به پذیرش هووئی از جنس مردان می‌انجامد| محسن قنبریان 🖇 اینجا بخوانید ▪️در کربلا آیات قرآن لگدمال شد و در سوئد سینه اباعبدالله| روح الله شمسی کوشکی 🖇 اینجا بخوانید ▪️قلب‌های دریایی| سیدیاسر طاهررحیمی 🖇 اینجا بخوانید ▪️ حضور گردشگران کره‌ای در عزاداری شب پنجم محرم یزد| مدرسه زبان و فرهنگ کره 🖇 اینجا بخوانید ▪️ بانوان سربازان خدا بر روی زمین هستند تا مقابل تمدن منحط غرب بایستند| آیت‌الله شعبانی 🖇 اینجا بخوانید ▪️ تاثیر ولنگاری جنسی در فضای مجازی بر ازدواج جوانان| رسانه نخبگانی بانوان 🖇 اینجا بخوانید ▪️ کاهش معنادار برخورد با جرایم جنسی در سرزمینهای اشغالی| جهان‌بانو 🖇 اینجا بخوانید 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
✍ملیحه سادات مهدوی ▪️ من آقای مداح نیستم! ولی اگر بودم، تمام این ده شب روضه‌ی عمه می‌خواندم! • اینطور رسم است که روضه‌خوان‌ها هر شبِ محرم، روضه‌ی یکی از شهدا را بخوانند. من هم می‌خواندم، اما به سَبکِ خودم! مثلا شبِ اول که روضه‌ی مسلم، باب است، از آنجایی می‌خواندم که خبرِ مسلم را آوردند، خبر آنقدر وهم‌آور بود که همانجا یک عده از کاروان حسین جدا شدند، زینب صورت برگرداند دید دارند می‌روند! هِی نگاهِ حسینش کرد، هِی نگاهِ این ترسیده‌ها که به همین راحتی حسین را رها می‌کنند... هر چه که باشد، خب خانم است دیگر! حتما تَهِ دلش خالی شد، اما دوید خودش را رساند به حسین: دورت بگردم عزیز خواهر، همه‌شان هم که بروند، خودم هستم... بعد هم دوید سمتِ خیامِ بی‌بی‌ها، آرامشان کرد، دل‌داریشان داد، نگذاشت یک وقت بترسند... باز دوید سمت حسین، باز برگشت سمت زن‌ها و بچه‌ها... هی دوید این سمت باز برگشت آن سو، که نگذارد یک وقت دلهره به جان طفل یا زنی بیفتد ... • یا مثلا شبِ چهارم که روضه‌ی جناب حر را می‌خوانند، از آنجایی می‌خواندم که حر راه را بست، می‌گفتم زینب پرده‌ی کجاوه‌ها را انداخت تا یک وقت این زن‌ها و بچه‌ها چشم‌شان به قد و قامت حر نیفتد و قالب تهی کنند! بچه‌ها را مشغول بازی کرد، زن‌ها را گرمِ تسبیح... همان روز، بینِ خیمه‌ها آنقدر دوید و آنقدر به دانه‌دانه‌شان سر زد و به تک‌تک‌شان رسید که تا شب خودش از پا افتاده بود اما نگذاشت یک وقت کسی از اهل حرم، آب توی دلش تکان بخورد... • یا مثلا وقتی قرار بود روضه‌ی هر کدام از شهدا را بخوانم، می‌گفتم هر کس از شهدا که به زمین افتاد زینب تا وسط میدان هروله کرد، بالای سر هر شهیدی رفت خودش همانجا شهید شد، اما نگذاشت حسین کنار شهید، جان بدهد! برای همه شهدا دوید، به عدد تمام شهدا به دادِ حسینش رسید، از کنار تمام مقتل‌ها حسین را بلند کرد و به خیمه‌گاه رساند... • اما نوبت به دو آقازاد‌ی خودش که رسید، دوید توی پستوی خیمه‌گاه خودش را پنهان کرد، یک جایی که یک وقت با حسین چشم به چشم نشود و خدای نکرده حسین یک لحظه از رویَش خجالت بکشد، حتی پیکرها را هم که آوردند از خیمه‌گاه بیرون نیامد، می‌خواست بگوید حسین جان اصلا حرفش را هم نزن، اصلا قابلت را نداشت، کاش جای دو پسر دوهزار پسر داشتم که فدایت شوند.... • در تمام روضه ها، محور را زینب قرار می‌دادم و اول و آخرِ همه‌ی روضه‌ها را به زینب گره می‌زدم... • آنقدر از زینب می‌خواندم و از زینب میگفتم تا دلها را برای شام غریبان آماده کنم... بعد تازه آن وقت روضه‌ی اصلی را رو می‌کردم... • حالا این زینبی که از روز اول دویده، از روز اول به داد همه رسیده، از روز اول نگذاشته آب توی دلی کسی تکان بخورد... حالا تازه دویدن‌هایش شروع شده... اول باید یک دور همه‌ی بچه‌ها و زن‌ها را فرار بدهد... یک دور دنبال یک یکشان بدود، یک وقت آتش به دامنشان نگرفته باشد... یک دور تمامشان را بغل کند یک وقت از ترس قالب تهی نکرده باشند... در تمام این دویدن‌ها دنبال این هشتاد و چند زن و بچه، هِی تا یک مسیری بدود و باز برگردد یک وقت آتش به خیمه زین العابدین نیفتاده باشد... • بعدِ غارتِ خیمه‌گاه، باز دویدن‌های بعدش شروع شود، حالا بدود تا بچه‌ها را پیدا کند... • بچه‌ها را بشمارد و هی توی شماردن‌ها کم بیاورد و در هر بار کم آمدنِ عددِ بچه‌ها، خودش فروپاشد و قلبش از جا بیرون شود و باز با سرعت بیشتر بدود تا گم شده‌ها را پیدا کند... • بعد باز دور بعدیِ دویدن‌هایش شروع شود، هِی تا لب فرات بدود قدری آب بردارد، خودش لب به آب نزند، آب را به زن‌ها و بچه‌ها بنوشاند و دوباره بدود تا قدری دیگر آب بیاورد.... • تازه اینها هنوز حتی یک خرده از دویدنهای زینب نبود... از فردای عاشورا که کاروان را راه انداختند، تازه دویدن‌های زینب شروع شد! زینب هِی پِی این شترهای بی جحاز دوید تا یک وقت بچه‌ای از آن بالا پایین نیفتد... تا یک وقت، سری از بالای نیزه‌ها فرونیفتد... • من آقای مداح نیستم ولی اگر بودم تمام این ده شب، روضه‌ی دویدن‌های زینب را می‌خواندم... • آن وقت شب یازدهم که مجلسم تمام می‌شد و بساط روضه‌ها از همه جا جمع می‌شد، دیگر خیالم راحت بود، اینها که روضه‌های زینب را شنیدند، تا خودِ اربعین خواهند سوخت، حتی اگر دیگر جایی خبر از روضه نباشد... @sharaboabrisham 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
▪️ موقعیت زینب‌گونگی بعد از کربلای شصت و یک بار تاریخ بیش از گذشته به دوش زنان افتاده است. زینب کبری (س) نور پنهان فاطمه زهرا (س) را دوباره نمایان کرد و این نور دیگر خاموش شدنی نیست. «موقعیت زینب‌گونگی» یک شاهراه زنانه است و پس از زینب کبری (س) هر زنی بخواهد بار تاریخ را به دوش بکشد به این ریسمان چنگ می‌زند. این تمسک چگونه است؟ اینگونه که زنان وقتی شکوفا می‌شوند (بطرزی شگفت‌انگیز) تلاش می‌کنند به هر بهانه‌ای خود را در یکی از چهره‌ها و موقعیت‌های زینبی نشان بدهند و با حضرتش مواسات و یگانگی کنند. این عمیق‌ترین اتصال است. این نوعی از مقام فناست. اینجا گویا زنان کربلایی خود را در رسالت زنانه‌ی زینبی منحل می‌کنند و در پروژه‌ی زینب کبری (س) ذوب می‌شوند. روضه‌ها را به زینب‌ها بسپارید، هیئت‌ها را به زینب‌ها بسپارید، خطبه‌ها را به زینب‌ها بسپارید، رهبری را به زینب‌ها بسپارید، گریه‌ها را به زینب‌ها بسپارید. من تضمین می‌کنند قلب مردان اینگونه بیشتر رقیق و لطیف می‌شود. ظرفیت‌های شکوفا نشده‌ی روضه و هیئت تنها با زنان و نگاه‌های زنانه شکوفا می‌شوند. مردان نمی‌توانند این موهبت را به اوج برسانند. اینجا ماجرای درهم‌آمیزی عقل و عاطفه‌ی زنانه در منتهی‌الیه خودش است و این کار از مردان برنمی‌آید. توجه به این نکته فرم و محتوای هیأت‌های ما و نرم‌افزار عزا و مناسک ما را دگرگون می‌کند. زنان دیگر مخاطب و مصرف‌کننده‌ی‌ روضه‌ها باقی نمی‌مانند و بیش از این ما را از نگاه‌ها و روایت‌های خودشان محروم نمی‌کنند. زنان بدون آنکه به لحاظ اجتماعی مسئولیت و جایگاه نبوت داشته باشند می‌توانند بار پیامبری و احیاگری را تکویناً به دوش بکشند. اگر می‌خواهید روضه‌های حسین عالم‌گیر بشود باید این صدا از حنجره‌های زنانه به گوش عالم برسد و اگر می‌خواهید عالم را بر محور ولایت الله ببینید باید زاویه‌های کمتر گفته‌‌شده زنان را بشنوید. مردان خطیب و ستایشگر بیش از گذشته محتاج درک و فهم روایت زنانه از کربلا هستند. ماجرای کربلای شصت و یک را نه به چشم نوعی حادثه‌ی تاریخی، بلکه به چشم اعلام قواعد هستی و تکوینی عالم در بین زن و مرد ببینید. روضه و هیات حتی بیش از نهاد خانه موقف شکوفایی زنان است. من این را از زندگی‌نامه‌ی زینب کبری (س) می‌فهمم. شب عاشورای 1402 @Mahdi_Takallou 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
31.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| ▪️ غیاب زنان در بزنگاه‌هایی که حضورشان ضرورت داشت... 🎙 به بیان: دکتر فریبا علاسوند 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
| 🗞 حصاری ابدی برای انسانLGBTQ 📌 "به گزارش یورونیوز، افرادی که ذیل عنوان LGBTQ هستند، با ورود به دوره‌ی سالمندی دچار نگرانی‌های متعدد می‌شوند. نداشتن خانواده و فرزند و ترس از تنهایی، نگرانی‌های متعددی در مورد چگونگی فرآیند پیری، مراقبت و تحت حمایت گرفتن این افراد را به همراه دارد. برخی کشورها مانند سوئد، فرانسه و اسپانیا تدابیر مختلفی از جمله زندگی با سایر LGBTQها را برایشان در نظر گرفته‌اند. اسپانیا نیز درحال بررسی اتانازی (نوعی خودکشی) برای سالمندان همجنسگرایان است!» 🔹پدیده LGBTQ وقتی بروز و ظهور یافت که پای نظریه «برساخت‌بودن جنسیت» به میان آمد و جنسیت را برآمده از فهم انسان تلقی کرد. نتیجه‌ی این فهم (که در اصل توهم فهمیدن بودن) می‌بایست به بهبود زندگی انسانها ختم می‌شد اما حقیقت امر این است که نه تنها موجب زندگی بهتر انسان نشد بلکه سبب بدتر شدن زندگی انسان نیز گشت. این بدتر شدن زندگی بیشتر گریبان انسانی را که زیر پرچم LGBTQ قرار دارد، محکم چنگ زده است. انسانی که در وهله اول به دلایل مختلف دچار گمگشتگی هویت جنسی گردیده، به اختلالات روحی و روانی دچار شده، بدون درمان اختلالاتش به او مارک LGBTQ میزنند، او را از حقیقت هویتی خویشتنش جدا می‌نمایند، سپس از جامعه و خانواده جدا می‌سازند و در نهایت در سالمندی‌اش با انبوهی از مشکلات، اختلالات، ترس از تنهایی، غم بی یار و یاوری او را به دست فراموشی و یا اتانازی می‌سپارند! 🔸 آری این سرانجام زندگی انسانی است که نظریات دروغین و باطل برساختگی اجتماعی جنسیت، با پدیداری LGBTQو طبیعی جلوه دادن آن برای انسانی که ذیل این عنوان قرار داده‌اند، پدید آورده است! 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
هدایت شده از عصر زنان
BaniAsad.mp3
20.42M
🎶 در این قسمت از میهمان بانوان قبیله هستیم. ✔️روز سیزدهم محرم، حرمین شریفین کربلای معلا در اختیار دسته عزاداری بانوان است. پیشینیه این حرکت عظیم را در پادکست بشنوید. ⚠️ این ایپزود حاوی جملاتی روضه‌گونه است، لطفا با حال مناسب بشنوید. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی 🌐|@asrezanan_ir|