عصر زنان
♦️ زن ایرانی؛ تعیینکنندهی بشری (بخش اول) #اختصاصی ✍🏼| راضیه شعبان ▪️[۱]. در طول تاریخ، زن، شخص
♦️ زن ایرانی؛ تعیینکنندهی بشری
(بخش دوم)
#اختصاصی
✍🏼| راضیه شعبان
▪️[۵]. دشمنی استعمار و غرب، پیشتر از آنروی بود که تجسّم عینی قدرت زن ایرانی را ندیده بود، پس بهراحتی جولان میداد، اینک که صلابت و شجاعت زن ایرانی را در حصار عفّت و عصمت و حجاب مشاهده کرد، در تلاش است تا با درهم شکستن این حصار، زن ایرانی را از پا دربیاورد، او را فلج کند و به وضع قبل از انقلاب برگرداند. "آنان با نام ایجاد تحوّل اجتماعی و اقتصادی، الگوهای فاسد و پلید خویش را در نقابی از پیشرفت و تمدّن بر زنان جهان تحمیل میکنند. به دروغ شعار "آزادی زن" سر دادند، درحالیکه میخواهند او را به اسارت فرهنگ مصرفی و مصرف فرهنگ منحطّ مخرّب بکشند، تا آسانتر بتوانند فرزندان و تربیتیافتگانِ سستعنصر چنین مادرانی را چون ابزاری بیاراده استثمار کنند"(در پیام به سمینار کوثر شیراز؛ ۱۳۶۶/۱۱/۲۰). اما هرگز نمیتوانند.
▪️[۶]. امروز زن ایرانی الگوی مجسّمی از زن، همچون مادر شهید "محمد معماریان" دارد. او مادر شهید "سلیمانی" را پیشروی خود دارد، مادری روستایی و بیسواد که با دلی روشن و عظمتی درخشنده، فرزندی تربیت کرد که نه تنها دنیای ما که دنیای دشمنان را هم تکان داد. امروز زن ایرانی هوشیار است، استعدادها و ارزشهای خود را دریافته است، میداند که "میتواند" و آن را برای کودکانش "هجی"میکند. او فهمید که میتوان سنگر خانواده را پاکیزه نگه داشت و در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز "سنگرسازی" و "سنگربانی" کرد. اینک زن ایرانی است که برای همه زنان جهان الگوست. زنان در کشورهای جهان بالاخص کشورهای اسلامی، به زن ایرانی نیاز دارند، انقلاب به زن ایرانی محتاج است. او رسالتی عظیم برعهده دارد و باید احساس شخصیّت زن را و پیام متعالی خود را به گوش جهانیان برساند؛ چراکه او گردانندهی تاریخ و تعیینکنندهی بشری است.
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#پرونده_ویژه ♦️ «ورزش بانوان»؛ نگاهی جهانی به مسائل و بحرانها ✍🏼|صغری عاشوری ▪️چندین سال است که
♦️ بسته خبری هفتم؛ شکاف جنسیتی در ورزش بریتانیا
#پرونده_ورزش_بانوان
❕توضیح: «ورزش بانوان و بررسی اوضاع پیرامون آن در داخل کشور و همچنین قواعد حاکم بر این حوزه در خارج از کشور، به انحاء مختلف باعث اعتراضاتی بین بانوان ورزشکار داخل و خارج از کشور شده است. "پرونده ورزش بانوان" در عصر زنان، در بستههای خبری متفاوت، به وضعیت ورزش بانوان با یک نگاه جهانی پرداخته است.»
📌 «به گزارش خبرگزاری گاردین، کمپینی تخت عنوان Sport England از لایهی پنهانی از ورزش زنان در غرب خصوصا بریتانیا و شکاف جنسیتی موجود در ورزش خصوصا ورزشهای همگانی پرده برداشته است. به گزارش این خبرگزاری از هر ۱۰ زن بریتانیایی که در پارک ها و خیابان ها ورزش میکنند، ۳ زن آزار جنسی، روحی را به همراه تهدید و خشونت تجربه میکنند.»
🔗 لینکخبر
▪️پدیدهی آزار زنان بریتانیایی حین ورزش در پارک به نوعی تبدیل به یک مسئلهی اساسی برای جامعه زنان بریتانیا تبدیل شده است و روایات زنان آسیب دیده از این مسئله نیز که پیوست اخبار آن در خبرگزاریهای انگلیسی زبان شده است از این مسئله خبر میدهد. عبارت شکاف جنسیتی برای ورزش در تحلیل این آزارهای گسترده علیه زنان در حین ورزش نیز بازنمایی ظلمی علیه زنان بریتانیایی را میکند که نه تنها مردان به عنوان شهروند در ایجاد آن سهیم اند، بلکه دولت بریتانیا و نهادهای پدیدار کنندهی امنیت همچون پلیس نیز در ایجاد و تشدید این پدیده موثر هستند.
▪️در یکی از روایتهای زنان بریتانیایی در مواجهه با خشونت و آزار حین ورزش از عدم پیگیری پروندهی شکایتش توسط پلیس و همچنین قرین بودن این اتفاق با قتل سارا اوارد دختر بریتانیایی که به دست یک نیروی پلیس ربوده شد و پس از مورد تجاوز قرار گرفتن به قتل رسید. دو چندان شدن ترس زنان بریتانیایی از تجاوز احتمالی حین پناه بردن به پلیس از مردان متجاوز و آزارگر به دیگر دغدغههای زنان بریتانیایی اضافه شده است. به راستی بریتانیا به عنوان کشوری که جنبش فمینیسم خصوصا نحلهی لیبرالی آن، در آن حیات دارد آیا طرحی که دست کم مرتفع کنندهی بخشی از آلام زنان بریتانیایی در مواجهه با آزار و خشونت حین ورزش در مکان عمومی باشد در دست دارد؟!
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
📌 پایگاه تحلیلی عصر زنان با همکاری موسسه شناخت برگزار میکند: ♨️ جریان سلسلهنشستهای تخصصی عص
روح افزا.mp3
17.88M
♦️آیا جنبشهای زنانه در طول تاریخ، زنان را به نقاط مطلوب خودشان رسانده است یا خیر؟!
▪️اگر رسانده چرا ما تبعیت نمیکنیم و اگر نرسانده ما چه نسخهای میتوانیم تجویز کنیم؟
#صوت_نشست
مبارزات زنان؛ از آغاز تا انجام
🎙 ارائه: دکتر فرشته روحافزا
📆 برگزار شده در: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ تصویر زندهی تکریم زن در ایدئولوژی انقلاب اسلامی
📌 «حرکتی نادر در مراسم عمامهگذاری طلاب یکی از حوزههای علمیه کشور تحسین همهگان را در پی داشت. به پیشنهاد امام جمعهی رامسر دونفر از مادران طلاب حوزهی علمیه المهدی برای مراسم عمامهگذاری دعوت شدند و خودشان پسرهایشان را معمم کردند.»
📂 ادامه یادداشت
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
♦️ تصویر زندهی تکریم زن در ایدئولوژی انقلاب اسلامی 📌 «حرکتی نادر در مراسم عمامهگذاری طلاب یکی از
♦️ تصویر زندهی تکریم زن در ایدئولوژی انقلاب اسلامی
📌 «حرکتی نادر در مراسم عمامهگذاری طلاب یکی از حوزههای علمیه کشور تحسین همهگان را در پی داشت. به پیشنهاد امام جمعهی رامسر دونفر از مادران طلاب حوزهی علمیه المهدی برای مراسم عمامهگذاری دعوت شدند و خودشان پسرهایشان را معمم کردند.»
▪️این اتفاق نادر و خلاقانه درحالی به وقوع پیوست که طی روال مرسوم معممشدن طلاب به دست علمای قدیمی و بزرگ حوزههای علمیه انجام میشد. امام خمینی(ره) عظمت زن را معادل کلامالله مجید عنوان میکردند و این معادلسازی را به واسطهی انسانسازی مقام زن عنوان کرده بودند، همانگونه که قرآن انسانساز است. رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاکید بر گرامی داشت مقام زن در جایگاه مادری، در خانه و خانواده تاکید داشتند و بوسیدن دست مادر توسط فرزند را نماد این تکریم عنوان کرده بودند.
▪️حقیقت این است که حرکتهای این چنینی مولفهی قدرتمندی زن در ابعاد اجتماعی، خانوادگی و فردی را طبق آموزههای اسلام و انقلاب اسلامی که در همسویی با فطرت زنانه است تقویت میکند. مولفهی قدرت زنانه این روزها با کارکترهای خشونت، کبر، سنگدلی، بیرحم بودن و دوری از خوی زنانگی عجین گشتهاند و به واسطهی تولیدات رسانهای در جهان منتشر شدهاند، سنخیتی با فطرت و خوی انسانی ندارند اما با این حال دختران نوجوان زیادی را به سوی خود جلب نمودهاند، دخترانی که در عنفوان هویتسازی و تثبیت آن برای خود هستند! علت آن است که هر انسانی میل به قدرتمند بودن دارد اما بروز و ظهور این مولفه در عصر حاضر به واسطهی غولهای رسانهای در زنان به صورت طرد زنانگی و تبدیل به موجود خشن و سنگدل بازنمایی میشود. نیازمند بازخوانی اصالت قدرت زنانه که در تطابق با فطرت انسانی و گوهر وجودی زن است میباشیم، حرکتهای جدیدی چون مراسم عمامهگذاری در رامسر نمونهای از حرکتهایی است که این نیاز را پاسخ میگوید.
#تحلیل_یک_خبر
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
هدایت شده از عصر زنان
11.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺کسب علوم، فعالیتهای اقتصادی و... اگرچه بر زن واجب نیستند، فضیلتاند و زن میتواند با آنها تفاخر کند. درحالیکه تفاخر بر مردان حرام شده است.
🎙حجتالاسلام قنبریان
♦️ جریان
#نشست || مساله زن در جمهوری اسلامی؛ از گفتمان تا میدان
📅 برگزار شده در: شنبه ۲۲ بهمن
#کلیپ
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
واحد فرهنگی دانشکده دین و رسانه برگزار می کند:
🔴 نشست علمی《فمینیسم و رسانه در ایران》
🎓 ارائه دهنده: دکتر ابوالفضل اقبالی
پژوهشگر مطالعات جنسیت و خانواده
🕰 زمان: دوشنبه ۲۲ اسفند ساعت ۴ الی ۶
لینک حضور مجازی:
https://connect.iribu.ac.ir:443/riab8pyao7a5/?proto=true
🌐 کانال اطلاع رسانی #دانشکده_دين_و_رسانه_قم
@qomiribu
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
♦️ زن غربی، سرگردان در اعوجاج نظریهها (بخش اول)
#اختصاصی
✍🏼| نسا خلیلی
▪️اگر دنیا را کارخانهای منظم با تنظیمات الهی، در حال تحول و رشد و تولید دائمی بدانیم، آنگاه تصدیق میکنیم که هر برهمزدن نظمی، موجب آسیبهای فراوانی میشود. با نگاهی به تاریخ و بررسی دورهها و نظریههای مختلف این موضوع بیشتر روشن میشود. از قرون وسطی شروع میکنیم که خاصیت آن اقتدارگرایی، ایزدسالاری و انداموارگی جامعه بود. میبینیم که صاحبان کلیسا، پادشاهانی بودند که حتی قطعات بهشت را به اهالی زمین میفروختند و به واسطه خودخداپنداری، این آفت را به جامعه هم سرازیر میکردند و مردان قرون وسطی، تصمیمگیران در جزئیترین موارد صحنه عمومی و خصوصی شدند؛ زنان، کودکان، بیماران و پیران عناصری طفیلی معنا شدند. البته این اتفاق دفعی رخ نداد بلکه ابتدا زنان از تعاملات اجتماعی محروم شدند.
▪️زنان بر اساس نظر فلاسفه یونان، ناقصالعقل و جنس شر بودند؛ در نتیجه، قادر به خرید و فروش بی اذن همسر خود نبودند، در منزل نیز احترام و شأنیتی جز تولید موالید نداشتند و باید آنگونه بودند که مرد میپسندید. در حالیکه ما در روایت داریم «المرأة رَیحانة» یعنی زن گُل است؛ موجودی است رقیق، مظهر زیبایی و لطافت و رقت و مرد به این چشم به او مینگرد. اما احوال زن در قرون وسطی بسان این شعر قیصر امینپور بود که «گفت: احوالت چطور است؟ گفتمش: عالی است. مثل حال گُل! حال گُل در چنگ چنگیز مغول!»
▪️طغیان رنسانس، آغاز دوره مدرنیته و پیشزمینه انقلابهای فرانسه و آمریکا منجر شد تا زنانی که در ایجاد انقلاب از بافندگی گرفته تا امور نظامی سهیم بودند؛ خود را محق بداند که از حقوق شهروندی اعطایی انقلاب بهرهمند شوند. سردمداران موج اول فمینیسم، درخواست خود را با توسل به خردگرایی موجود در لیبرالیسم فریاد زدند. زن و مرد را عاقل و برابر دانستند که ویژگیهای جسمانی هیچ تاثیری بر آنها نمیگذارد؛ به مرور دستاوردهایی هم داشتند از جمله کسب حق رای، فرصتهای برابر آموزشی و شغلی، اصلاح قوانین مربوط به حق مالکیت، طلاق. اما همین برابری و ندیدن تفاوت جسمانی زن و مرد کار دست آنها داد. شاغل بودن برای زنان امری ضروری شد نه امتیازی برای آنها، صفات و آمال مردانه را به زنان تحمیل کردند و زنان را به کارهایی واداشتند که خارج از توان جسمی، عصبی و فکری آنها است و ساعت کار برابر با مردان بر آنها تحمیل کردند و.... همین موجب شد که در همان اوایل اقلیت دیگری از فمینیسم ایجاد شود که قائل به تفاوت بود؛ که به جای برابری در قانون و فرصتها در پی برابری در نتایج بود و مطلوب آنها وضع قوانین حمایتی برای زنان بود تا بیعدالتی گذشته در حق زنان را جبران کند.
▪️زنان فیمنیست هم مانند مردان قرون وسطی، یک طرفه به قاضی رفتند؛ هرچند با زحمات فراوان در طول دویست سال در برخی موارد راضی برگشتند اما با ندیدن کل و دادن ارکان فمینیسم به دست نظریههای معاصر خود، بذر آسیبهای فراوانی را کاشتند.
فمنیسیم مبتنی بر لیبرالیسم فشار روحی رقابت با مردان را به زنان تحمیل کرد، خانواده را با فردگرایی از آنها گرفت، لذت مادر بودن و تربیت فرزند را در کام او تلخ کرد و ارزش جنس زن بودن را به ضد ارزش مبدل کرد؛ ارزشهای مردوارگی را تحمیل و او را از آفرینش خود بیزار کرد.
📂 ادامه دارد...
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
5.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 استاد روانشناسی دانشگاه یانسه کره جنوبی فاش می کند:
« در کره ظاهر افراد در اولویت بالاتری از باطن افراد قرار گرفته و قیافه افراد مهمتر از احساسات آن هاست.کسی که صورتش را جراحی نکند زشت به حساب می آید . همه فقط دختران زیبا را دوست دارند.»
🎥برشی از مستند #دزدان_چهره
📂 ادامه یادداشت
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
📌 استاد روانشناسی دانشگاه یانسه کره جنوبی فاش می کند: « در کره ظاهر افراد در اولویت بالاتری از باطن
♦️ بروز و ظهور مردسالاری نوین
📌 «دکتر ایکونسو، استاد روانشناسی دانشگاه یانسه کره جنوبی پرده از یک حقیقت تلخ در کره برداشته است: در کره ظاهر افراد در اولویت بالاتری در نسبت با باطن قرار دارد و قیافه از احساسات مهم تر است. کسی که صورتش را جراحی نکند زشت به حساب میآید.»
▪️به راستی زیبایی چیست و زشتی چگونهاست؟! چرا زنان محوریت سنجههای زشتی و زیبایی واقع شده اند؟! سنجهی زیبایی و زشتی آیا ساخته و پرداختهی زنان است یا تحمیل شده به جامعهی زنان است؟! آیا در گذشته نیز چنین سنجهای در راستای ارزشگذاری زنان با این میزان از اهمیت در جوامع وجود داشته است؟!
▪️رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از دیدارهایشان با جمعی از زنان به مناسبت روز زن از وجه جدید و نوظهوری از مردسالاری تحت عنوان "مردسالاری نوین" یاد کردند. از خصایص ویژهی این مردسالاری که عصر ما را فراگرفته است، توجه به زیباییهای ظاهری زنان به صورت افراطگونه است. این افراط صرفا منحصر در توجه مردان برای ارتباط گیری با زنان نمیشود بلکه در زنان نیز به طرق مختلف ظهور مییابد. مثلا خود ارزیابیهای افراطگرایانه در زنان تحت مارک خودمراقبتی و بهداشت به گونهای که این ارزیابیها از زاویهی دید سوم شخص مفرد و جمع انجام میشود و در راستای مقبول واقع شدن در انظار این دو میباشد.
▪️در محاورات روزمرهی دوستانه میان زنان و یا گفت و گوهای خانوادگی وقتی زنانی تحت عنوان "خیرخواهی"! توصیه به جراحیهای مختلف زیبایی، انجام تزریقات مختلف پوستی میکنند و برای اثبات ادعاهایشان مواردی از ظاهر و شمایل زنان مخاطب خود را تحت عنوان عیب عنوان میکنند تا فرد مخاطب به سوی عمل زیبایی راغب شود، یکی از پرکاربردترین این ایرادات القا شده در ایران و میان زنان ایرانی غوز بینی است!
▪️مسابقهی زیبا سازی اما در طی چندسال گذشته به مردان نیز کشیده شده است و جراحی بینی و تزریقات بوتاکس برای نیل به زیبایی نیز در برخی مردان مشهود بوده است! این درحالیاست که در آموزههای اسلامی از امام صادق(ع) روایت شده است؛ "خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد." (میزان الحکمه، ج۲، ص۲۴۹). آیا ممکن است خداوندی که خالقی زیباست، مخلوقی زشت خلق کند؟! حقیقت آن است که تکثر زیبایی در مخلوقات به واسطهی مردسالاری نوین تحت هدایت نظام سرمایهداری در زنان و اخیرا در مردان انکار شده است و این انکار سبب تحمیل آسیبهای روحی، جسمی و مالی فراوانی به خانوادهها گردیده است. عملهای جراحی، فوتهای ناشی از این عملها که غالبا زنان هستند، نارضایتیهای پس از عمل و اقدام به انجام عمل زیبایی دیگر تماما نشاندهندهی تحمیل هزینههای گزاف بر خانواده و فرد فرد اعضای آن است. در این عصر زنان و مردان باید متحدانه علیه جهالت نظام سرمایهداری بپاخیزند، علیه ظلمی که به صورت نادیده گرفتن کثرت زیبایی زنان بروز یافته، زنانی را زشت خطاب میکند، عزت نفس و اعتماد به نفس زنان را بلعیده است و ارزشمندی آنان را که درگرو بندگی خداست به توجه و تمجیدهای بلهوسانه مردانه گره زده است و در این مسابقه زیبایی میان زنان مردانی را نیز به میدان کشانده است.
#تحلیل_یک_خبر
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
✅ پیج khameneistudies_en وابسته به سایت Khamenei.ir است که به تازگی فعالیت خود را در اینستاگرام شرو
منظومه نگاه رهبری.pdf
3.51M
#مکتوبات
♦️فایل متنی کامل مقاله "The Leader's Eye-opening Statements On Women" (منظومه نگاه رهبری به جایگاه زن) نوشته سرکارخانم #صغری_عاشوری، عضو تحریریه پایگاه عصر زنان به زبان انگلیسی.
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
♦️ زن غربی، سرگردان در اعوجاج نظریهها (بخش اول) #اختصاصی ✍🏼| نسا خلیلی ▪️اگر دنیا را کارخانها
♦️ زن غربی، سرگردان در اعوجاج نظریهها (بخش دوم)
#اختصاصی
✍🏼| نسا خلیلی
▪️فمنیسیم مارکسیستی با ندیدن کلیات ماجرا و متهم کردن خانواده به اسم نظام مردسالار و کار غیرتولیدی، زنان را به نیروی ارزان کار یا کارگران رده پایین مبدل کرد. لذت و قدرت پرورش فرزند را به مهدکودکها واگذار کرد تا زنان بتوانند در عرصههای اجتماعی و سیاسی دیده شوند. هرچند این نظریه، بر پایههای اقتصادی استوار بود اما عملا چرخههای اقتصادی غیرتولیدی خانواده را فلج کرد و زن و مرد را مجبور به کار خارج از خانه، برای تامین معاش خود نمود. فمنیسیم رادیکال به دشمن مردان تبدیل شد و نسخۀ همجنسگرایی را برای استقلال عاطفی زنان تجویز کرد. فمنیسیم سوسیالیستی، مسئله زنان را تنها به مسئله کارگران تقلیل داد و جنبههای دیگر زن بودن را محو کرد. فمنیسیم پسامدرن، وجود «زن طبیعی» را منکر شد و او را ماهیتی سیال معرفی کرد؛ حال آنکه اگر زن مفهومی سیال است، پس فمینسیم در پی دفاع از کیست؟ از آنجا که زن تعریفی ندارد، چگونه باید از مشکلات و حقوق او دفاع کرد؟ باید باور کنیم که فمینیسم نه تنها دردی حقیقی از زنان را دوا نکرد بلکه قوزی بالای قوز شد.
▪️آیا کار فیمینستها در حقخواهی خود اشتباه بود؟ از نظر اسلام، دادخواهی زنان موج اول فیمنیسم که مورد ستم واقع شده بودند و بخشی از حقوق خود را از دست داده بودند؛ کار درستی بود. اما اشکال کار کجا است؟ زنان فیمینست تنها حق حقیقی و بعضا غیرواقعی خود را دیدند و وظایف را کتمان کردند و مردان قرون وسطی تنها وظایف حقیقی و بعضا غیرواقعی را دیدند و حقوق را منکر شدند؛ ولی در اسلام هر حقی، وظیفهای و هر وظیفهای حقی را به دنبال دارد. دید حقیقی و واقعی را باید از منشا درست طلب کرد. در نامه ۳۱ نهجالبلاغه آمده است «اَلمَراَةُ رَیحانَةٌ وَ لَیسَت بِقَهرَمانَة، زن گلی است ظریف نه خادم و کارپرداز». این نگاه زن را دارای عزت و شرافتی میداند که اگر خواست میتواند در خانه کار کند و اگر نخواست، هیچکس حق ندارد او را مجبور کند. از طرف دیگر در آیه ۳۵ سوره احزاب میخوانیم که زن و مرد از لحاظ ارزشهای الهی و انسانی برابرند اما وظایفی دارند که به موجب آن از ترکیب ساختمان جسمی و روحی مختلف خلق شدهاند تا آن وظیفه را انجام دهند. نقش بیبدیل مادری تنها به زن داده شده است که عظمت او را در پرورش نسل بشر نشان میدهد. از سوی دیگر اسلام هم معتقد است که زنان میتوانند در خارج از خانه کارکنند البته مانند فیمینسم او را با تحقیر و تخریب از خانه فراری نمیکند. نگاه اسلام به زن ذوابعاد است و در آن نیاز نیست زن بخشی از خود را منکر شود تا بخش دیگر دست یابد. زن میتواند هم مادر باشد و هم فعال اجتماعی، مدیر خانه باشد و جویای علم. زن بودن در اسلام ارزش است نه ضد ارزش؛ در حالی که غرب در هر دورهای بخشی از او را منکر میشود.
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|