eitaa logo
عصر زنان
3.1هزار دنبال‌کننده
456 عکس
154 ویدیو
14 فایل
📌 پایگاه تحلیلی تخصصی «عصر زنان» ✅ محفلی برای اندیشه و گفتگو پیرامون مسائل زنان، جنسیت و خانواده ✓ ادمین کانال @asrezanan_admin ✓ سردبیر @Es_shafiee 🌐 عصر زنان در اینستاگرام، روبیکا، بله: @asrezanan_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️ حجاب هم ساحت امنیتی دارد و هم ساحت شناختی؛ ساحت امنیتی حجاب این است که دشمن دارد تلاش می‌کند و تلاش کرده که با بی‌حجابی نظام خانواده ما مختل شود چون قوام ما ایرانی‌ها از قبل از اسلام بویژه بعد از اسلام، به نظام خانواده بوده است. همین امروز بسیاری از ایرانیانی که در خارج از کشور هستند و در آمریکا و اروپا زندگی می‌کنند معروف هستند به اینکه نظام خانواده دارند. ♦️ فارغ از ساحت قانون [امر حجاب] یک ساحت شناختی و معرفتی است.90 درصد بحث حجاب بحث ‌شناختی است.این خانم‌هایی که مکشفه هستند اگر از آنها بپرسید که از نظر اسلام حجاب واجب است یا خیر؟ می‌گویند واجب است اما باور ندارند. اینکه می‌گویم شناخت فقط بحث معرفتی نیست، شبهه [هم] دارد. 🖇 متن کامل مصاحبه 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#اختصاصی |#گزارش ▪️ کلیات لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان تصویب شد. ♦️ امروز
♦️ چالش های پیش روی لایحه ارتقای امنیت زنان ✍🏼|سینا کلهر (معاون وزیر ورزش و عضو هیأت علمی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی) 🔹 یکم/ نمی‌توان و نباید لایحه را به حساب مطالبه به حق رهبر انقلاب در این خصوص گذاشت و لایحه را همان مطالبه و خواست ایشان دانست. آن‌چه رهبری مطالبه کرده‌اند ضرورت برخورد قانونی با مواردی از ظلم علیه زنان در جامعه است. اما آیا لایحه توانسته است مصادیق ظلم را به درستی شناسایی کرده و برای عدم وقوع آنها مجازات بازدارنده تعیین کند؟ بنابراین میزان قوت لایحه در پیگیری مطالبه رهبر انقلاب یکی از محورهای ارزیابی لایحه است و صرف پرداختن به موضوع، فارغ از نحوه و چند و چون این پرداخت نمی تواند توجیه کننده هر لایحه‌ای باشد. 🔸 لایحه منع خشونت علیه زنان در پاسخ به دغدغه صریح رهبر انقلاب نسبت به مواردی از ظلم در رابطه با زنان در جامعه و ضرورت مواجهه قانونی با آن تدوین شده است. در این راستا منطقاً گام اول، انجام پژوهش جهت یافتن پاسخ سوالاتی از این قبیل است که مصادیق این ظلم‌ها چیست؟ در چه موقعیت‌هایی رخ می‌دهد؟ فراوانی‌اش در جامعه ایران به چه میزان است؟ علل آن چیست و راهکار مقابله با آن چیست؟ قاعدتاً مستندات و یافته‌ها دراین رابطه بایستی در اسناد پشتیبان لایحه و در پژوهش‌ها و تحقیقاتی که در این‌باره انجام شده است وجود داشته باشد. بنابراین انتشار آن می‌تواند نشان‌دهنده مبنای پیشتبان لایحه بوده و دلایل تأکید لایحه بر موارد مذکور در آن را مشخص کند. 🔹 آنچه مدافعان لایحه به شکل مستمری بر آن تأکید می‌کنند جلسات کارشناسی متعدد است. بایستی توجه شود که جلسات کارشناسی نمی‌تواند جایگزین پژوهش علمی شود. چرا که تدوین لایحه با تکیه بر جلسات کارشناسی و نظر نخبگانی با خطر برد محدود و صرف پوشش‌دهندگی مطالبات قشر محدودی از جامعه زنان در مقابل مطالبات آحاد جامعه مواجه است. 🔸 هر چند برخی مصادیق خشونت مندرج در لایحه از قبیل اجبار به ازدواج نشان‌دهنده مصادیق واقعی خشونت است اما کلیات مصادیق خشونت بایستی در لایحه مدنظر قرار گیرد و مشخص شود مبنای شناسایی این موارد چیست. تا زمانی که پژوهش‌های پشتیبان لایحه منتشر نشود نمی‌توان در این خصوص اظهار نظر معتبری داشت. 🔹دوم/ هرچند خیرخواهی، خوش‌فکری و انقلابی بودن نمایندگان پیگیری‌کننده و تصویب کننده طرح نمی‌تواند دلیل بر اعتماد صرف و دفاع بدون چشم بسته از لایحه باشد و لایحه باید بتواند خودش از عهده دفاع از خودش بربیاید، در هر حال باید قدردان تلاش‌های آن‌ها برای پیگیری مطالبه رهبری و تلاش در شرایط حساس اجتماعی بود. حساسیت‌های مذهبی و ارزشی نمایندگان حامی لایحه احتمالاً بخش زیادی از ایرادات و نقاط ضعف لایحه را بر طرف کرده است اما آن‌چه ما با آن مواجه هستیم، نظم قانونی است که بعد از تصویب مناسبات اجتماعی جامعه را شکل می‌دهد. بعد از تصویب قانون، ما می‌مانیم و قانون نه نمایندگان مسلمان و انقلابی. در نتیجه باید تک تک احکام و مواد قانونی لایحه به شکل عمومی مورد ارزیابی و نقد قرار گیرد تا مواردی که احتمالا از چشم بررسی های کارشناسی دور مانده است شناسایی شود. شاید نتیجه این ارزیابی‌های عمومی ضرورت توقف لایحه و اصلاح کلی آن یا دفاع از آن و اصلاح جزئیاتش باشد. 🔸 سوم/ لایحه بر اساس یک مدل رایج مداخله اجتماعی تنظیم‌ شده است. پیشگیری، درمان، جبران. راهبرد اصلی پیشگیری آموزش، آگاه ساختن و مجازات است. راهبرد درمان و جبران هم حمایت‌های مختلف است. بزرگ‌ترین چالش و شاید خطر لایحه تکیه و خوش‌بینی افراطی به سازمان بروکراتیک و ترجیح آن به خانواده و خویشاوندان زن آسیب دیده است. اساس لایحه مبتنی بر فرض بنیادین سلب صلاحیت از خانواده در برابر سازمان بروکراتیک است. همسر، پدر و خویشاوندان صلاحیت لازم را ندارند و سازمان‌های بروکراتیک صلاحیت دارند و مصلحت زن را بهتر تشخیص می‌دهند و از او بهتر حمایت می‌کنند. نجات‌بخش زنان از ظلم چه کسی است؟ سازمان و موسسات بروکراتیک! چه در قالب دستگاه قضا و چه نهادهای آموزش دهنده و چه نهادهای حامی. 🔰 ادامه 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#بازنشر ♦️ چالش های پیش روی لایحه ارتقای امنیت زنان ✍🏼|سینا کلهر (معاون وزیر ورزش و عضو هیأت علمی
🔰 ادامه 🔹 تردیدی نیست که در برخی شرایط خاص و استثنایی نظیر اعتیاد که خشونت رخ می‌دهد، صلاحیت از خانواده و خویشاوندان ممکن است سلب شود. پژوهش‌های مختلف خشونت‌های غیر قابل انکاری را در میان معتادین، بزهکاران و ... نشان داده است اما آیا لایحه مداخله را محدود به این موارد کرده است؟ خیر. لایحه نه از خانواده‌های درگیر اعتیاد و بزه بلکه از کلیت خانواده سلب صلاحیت کرده و در مقابل به سازمان بروکراتیک اعتماد کرده است. آیا واقعا می‌شود سازمان‌های بروکراتیک را به خانواده (به استثنای موارد حاد) ترجیح داد؟ 🔸 ارزیابی وضعیت دادگاه‌های خانواده، مراکز مشاوره، سازمان‌های حمایتی و نتایج مداخلات موسسات مختلف دولتی و مردمی می‌تواند پاسخ این سؤال را روشن کند‌. آیا پژوهشی در کار است؟ این ترجیح بر چه اساسی است و نتایج آن برای زنان آسیب دیده چه خواهد بود؟ امنیت بیشتر یا ظلم دیگر؟ 🖇 منبع: پایگاه تحلیلی خبری جنس اول 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🗞 زنان ارتش استرالیا، تافته جدابافته از ارتش! ♦️ در گزارش ارائه شده آنچه قابل درک است برابری زن و مرد در عرصه‌ی نظامی است. زنان همچون مردان به مأموریت‌های سخت و برون‌مرزی فرستاده می‌شوند، مجروح می‌شوند، آسیب‌های روحی و روانی را متحمل می‌شوند اما با این حال از هویت یکسانی برخوردار نیستند! 🖇 ادامه مطلب 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🗞 زنان ارتش استرالیا، تافته‌ی جدا بافته از ارتش ♦️ «به گزارش خبرگزاری ABC نیوز، زنان شاغل در ارتش استرالیا دچار تبعیضات فراوانی می‌شوند که در اشکال مختلف به منصه‌ی ظهور می‌رسند. برای مثال زنان نمی‌توانند مانند مردان مدال‌هایی را که خودشان کسب کرده‌اند طبق عرف نظامی در سمت چپ لباس فرم خود قرار دهند. آنان گزارش می‌کنند که همانند مردان همکارشان به رسمیت شناخته نمی‌شوند و نامرئی هستند آنقدر که برای زنان کهنه سربازی که به عراق و افغانستان اعزام شده بودند و بازگشتند هیچ مکان امنی برای بازیابی روان و جسم‌شان وجود ندارد اما برای مردان نظامی چنین مکانی هست. کمتر به این مسئله پرداخت می‌شود که میزان خودکشی زنان شاغل در ارتش آمریکا دوبرابر جمعیت عمومی زنان است! این بار مضاعفی بر زنان نظامی استرالیایی را وارد کرده است.» 🖇 لینک خبر 🔹در گزارش ارائه شده آنچه قابل درک است برابری زن و مرد در عرصه‌ی نظامی استرالیا است. زنان همچون مردان به مأموریت‌های سخت و برون‌مرزی فرستاده می‌شوند، مجروح می‌شوند، آسیب‌های روحی و روانی را متحمل می‌شوند اما با این حال از هویت یکسانی برخوردار نیستند! 🔸 از احترام تا پشتیبانی‌های لازم پزشکی و حرفه‌ای تبعیض‌های قابل توجهی میان مردان و زنان نظامی جاری است و تنها وجه برابری جنسیتی در سختی کار است! فشارهای ناشی از سختی‌‌های نظامی بودن بر زنان به قدری بار اضافه بر روح آنان محسوب می‌شود که طبق گزارش ارائه شده آمار خودکشی در زنان نظامی استرالیایی دو برابر آمار خودکشی در جمعیت عمومی زنان استرالیا است! 🔹 رفتارهای خشن و تمرینات طاقت‌فرسایی که در آموزش‌های نظامی به طور برابر به زنان و مردان سبب تحمیل فشارهای روانی نابرابر به این دو جنس می‌شود. در گزارش خبری نیز این تحمیل نابرابر فشار روانی در قالب افزایش غیرمعقول خودکشی میان زنان نظامی استرالیایی نشان داده شد. از سویی در عین تحمل فشارهای یکسان میان زنان و مردان در ارتش استرالیا عدم ارائه‌ی پشتیبانی و احترام یکسان میان این دو جنس سبب آن می‌شود که زنان به سرخوردگی دچار شوند، هنگامی که زنان مشاهده می‌کنند ماحصلی از برابری در تحمل فشارهای وارده در نسبت با همکاران مرد خود ندارند، بلکه مورد بی توجهی و فرودستی قرار می‌گیرند، دچار گمگشتگی هویت به دلیل عدم شناخت از خود می‌گردند و این امر آنها را به سوی پوچ دیدن موهبت حیات می‌کشانند. منتهای این راه نیز یا خودکشی است یا زندگی توأم با افسردگی و احساس شکست برای این زنان. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
هدایت شده از فکرت
🔘 | سومین محفل گفت‌وگو محور فکرت با موضوع: ✅ رفراندوم؛ از مطالبه اپوزیسیون تا واقعیت با حضور؛ حجت‌الاسلام دکتر نجف لک زایی زمان: پنج‌شنبه،۷اردیبهشت ماه۱۴۰۲ ساعت۱۲:۳۰ مکان: قم، بلوار بسیج، نبش خیابان نجف‌زاده. ♦️پخش زنده از کانال فکرت در ایتا 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ https://eitaa.com/joinchat/4114284562C3b2a6d7655
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ آنچه بر محافل اندیشه‌ورزی و خبری حوزه‌ی زنان گذشت؛ 📌 غرب به دنبال تضعیف تدین و حیای زن ایرانی است | رهبر معظم انقلاب 🖇 لینک مطلب 📌 حجاب؛ گفت و گوی درون‌خانوادگی| عبدالحسین خسروپناه 🖇 لینک مطلب 📌 دختر طلحه با سالی ۱۰۰۰ دینار پول توجیبی مرزهای عفاف و حجاب را جابه‌جا می‌کرد! | حجت الاسلام والمسلمین قنبریان 🖇 لینک مطلب 📌 حجاب یک واجب شرعی و «سیاسی» است | دکتر علی غلامی 🖇 لینک مطلب 📌 لزوم تدوین الگوی وزین اشتغال زنان متناسب با نقس‌های همسری و مادری | کارگروه حوزه زنان و خانواده 🖇 لینک مطلب 📌 چرا غرب از زن ایرانی کینه دارد؟! | صغری عاشوری 🖇 لینک مطلب 📌 نامستوری | محمدجواد خواجه‌وند 🖇 لینک مطلب 📌 غفلت مسئولان و جولان فرهنگ کره‌ای میان جوانان ایرانی | مدرسه زبان و فرهنگ کره 🖇 لینک مطلب 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🗞 وجهی پنهان از خشونت علیه زنان ♦️ مردان آزارگر خلاف فطرت حقیقی یک مرد عمل می‌کنند به گونه‌ای که فطرتاً میل و نیاز به حمایتگر بودن را دارند، در زندگی مشترک و یا روابط عاطفی خلاف حمایتگری و در راستای آزارگری عمل می‌کنند، لذا می‌طلبد برای کاهش آزار دیدن زنان در زندگی مشترک، به تربیت مردان در راستای فطرتشان پرداخته شود! 🖇 ادامه مطلب 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🗞 وجهی پنهان از خشونت علیه زنان ♦️ «واشنگتن پست گزارش داد که از هر ۳ زن آمریکایی، یک زن دچار سوء استفاده عاطفی قرار می‌گیرد و این آمار بیشتر از آمار خشونت فیزیکی است. نکته‌ی قابل تأمل این است که زنانی که آسیب‌های عاطفی در روابط خود می‌بینند، از این روابط خارج نمی‌شوند. طبق شهادت‌های برخی از این زنان گرفتار شدن از حیث مالی، سبب عدم خروج آنان از روابط آزاردهنده‌ شده است. بر این اساس نتیجه‌گیری می‌شود که بالا بردن توان اقتصادی زنان سبب کاهش آزارها و سوء استفاده‌های عاطفه می‌گردد.» 🖇 لینک‌خبر 🔹 توان اقتصادی و استقلال مالی زنان از مباحث مهم حوزه‌ی زنان می‌باشد. یکی از راهکارهای حل مشکلات زنان خصوصاً در رابطه با سوء استفاده‌های عاطفی در خانواده و یا روابط خارج از چارچوب خانواده، به وجود آوردن «استقلال مالی» برای زنان در جهت سهولت ترک روابطی که بر پایه‌ی آزار عاطفی زنان می‌باشد، بوده است. 🔸 استقلال اقتصادی زن معمولاً به عنوان تنها راه علاج خروج زنان از زندگی مشترک و روابط آسیب‌زا عنوان می‌شود به گونه‌ای که اگر استقلال مالی برای زنان پدید آید در روابط آسیب زا باقی نمی‌مانند. اما این علت‌یابی ناقص است. شواهدی از زنانی وجود دارد که علیرغم توان مالی و جایگاه اجتماعی قابل قبول از رابطه‌‌ای که مورد آزار عاطفی و فیزیکی قرار می‌گیرند خارج نمی‌شوند به مانند «سیمون دوبوار» که در رابطه عاشقانه‌اش با ژان پل سارتر، «سیمین دانشور و جلال آل احمد» و بسیاری دیگر که در اطراف ما زیست می‌کنند. به نظر می‌رسد یکی از دلایل احتمالی عدم خروج زنان از روابط عاطفی که آزار عاطفی برایشان به ارمغان می‌آورد، نیاز به مورد توجه واقع شدن و تحسین شدن توسط مردی است که قلب‌شان را فتح کرده است. فتح شدن قلب زنان توسط مردان، به گفته‌ی روانشناسان سبب آن می‌شود که آن مرد به عنوان یک مرد خاص و فوق العاده در نظر زن جلوه نماید به گونه‌ای که بهتر از او در جهان وجود ندارد! 🔹 نکته‌ی مهم در این بحث آن است که مردان آزارگر خلاف فطرت حقیقی یک مرد عمل می‌کنند به گونه‌ای که فطرتاً میل و نیاز به حمایتگر بودن را دارند، در زندگی مشترک و یا روابط عاطفی خلاف حمایتگری و در راستای آزارگری عمل می‌کنند، لذا می‌طلبد برای کاهش آزار دیدن زنان در زندگی مشترک، به تربیت مردان در راستای فطرتشان پرداخته شود! به نظر می‌رسد علاج رهایی زن از آزاردیدن در روابط ترک رابطه و ناپایداری زوجیت نیست بلکه تداوم زوجیت با تربیت مردان حمایتگر است. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
✴️ روایت‌های خواندنی از زن، خانه، خانواده 🍃 اصلاحات عالم از اطراف این کوه شروع می‌شود| آیت الله حائری (ره) 🖇 لینک روایت 🍃 کریمه بیت، سجایای زنی که همسر یک مرجع تقلید بود| آیت الله جوادی آملی 🖇 لینک روایت 🍃 روش عطار برای حل یک معادله سی مجهولی! | پرستو عسگرنجاد 🖇 لینک روایت 🍃 قصه‌ی زنی مانده در برهوت عکس و اصلاح رنگ‌ها | دکتر مهدی تکلو 🖇 لینک روایت 🍃 زنی که نقطه‌ی عطف آشوب های ۸۸ بود! | دکتر علیرضا زادبر 🖇 لینک روایت 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
37.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ «گیتا» داستان زنی است که در آستانه مادر شدن و بارداری، پسرخوانده اش را که عمری برایش مادری کرده از دست می دهد. فیلمی که در تکریم و پاسداشت خانواده است. 📽 معرفی و بررسی فیلم «گیتا» 🔸 کارگردان: مسعود مددی 🔸سال ساخت: ۱۳۹۴ 🔸 نقدنویس: تیم به‌دخت 🖇 شماره قبلی نقد فیلم 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
🔸کرسی ترویجی روایت‌پردازی‌های استاد مطهری از حجاب 🔰 توسط گروه فرهنگ‌پژوهی پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه برگزار می‌شود: 🎙 با حضور: 🔍 مشروح خبر👇 🌐 iict.ac.ir/rhejab 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«سلبریتیسم و تأثیر آن بر مسائل زنان در ایران» ◾️«سلبریتیسم»، پدیده نوظهور نشأت ‌گرفته از فرهنگ نوین شهرت، دغدغه‌ی بسیاری از دغدغه‌مندان حوزه‌های مختلف نخبگانی و اندیشه‌ای است. این پدیده علیرغم آنکه پرچمدار هنر و عرصه‌های مختلف هنری است اما حضورش در عرصه‌های غیرهنری نیز دیده می‌شود. ◾️ ملموس‌ترین تجربه جامعه ایران نسبت به پدیده سلبریتیسم غائله موسوم به «زن‌، زندگی، آزادی» بود و قطعاً کنشگری، اثرگذاری و اثرپذیری سلبریتی‌ها در این غائله سلباً یا ایجاباً محل تأمل و بررسی است. همچنین از آنجا که وقایع اخیر در کشور با مسائل حوزه زنان شروع و ادامه پیدا کرد و مسأله‌سازی و موج آفرینی سلبریتیسم در این زمینه کاملاً مشهود بود، واکاوی این پدیده و تأثیر آن بر مسائل حوزه‌ی زنان و سرانجام آن را ضروری می‌کند. ◾️از این رو پرونده‌ای با موضوع «سلبریتیم و تأثیر آن بر مسائل زنان در ایران» روی میز پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان قرار گرفته و در ماه جاری به ابعاد مختلف شکل‌گیری و تداوم این تأثیرات با نگاهی آسیب‌شناسانه و تبیینی می‌پردازد. ازجمله ابعاد مورد بررسی در پرونده ماه جاری، تاثیرگذاری پدیده سلبریتیسم در بعد سیاسی-اجتماعی، بعد اقتصادی و سبک زندگی، بعد فرهنگی-مذهبی است که طی یادداشت‌های مختلف از اساتید برتر حوزه فرهنگ شهرت و علوم ارتباطات و همچنین برگزاری نشست تخصصی حول همین موضوع به واکاوی آن می‌پردازد. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| ♦️دستپاچگی جریان فمینیستم زن را دچار سردرگمی هویتی کرده‌است، سرریز این دستپاچگی به صورت افزایش میل دختران به تغییر جنسیت است. 🗞 ادامه مطلب 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🗞 خودکم‌بینی نتیجه برابری‌خواهی! ♦️ «به گزارش خبرگزاری phys.org با همه‌گیری ویروس کرونا و کمرنگ شدن مسئولیت‌های کاری، زوج‌های دوشغله تجربه‌ای جدید از تقسیم کارهای خانگی را کسب کردند. این در حالی است که معمولاً مادران مجبور به ترک شغل خود یا کاهش ساعت کاری خود می‌شوند تا به کارهای خانه برسند، چون کلیشه‌های جنسیتی سهم زیادی از کارهای خانه را بر عهده زنان قرار داده است. زنان خانه سرایدار دیده می‌شوند و مردان تأمین کننده! این گزارش از نارضایتی زنان خانه‌دار و سرخوردگی‌شان از نابرابری تقسیم کار خانگی نیز حکایت می‌کند!» 🔹 بسیاری از کارشناسان حوزه‌ی زن و خانواده بر این باور هستند که اساساً جنبش فمینیسم به نوعی دستپاچگی مبتلا گردید که در نتیجه‌ی این دستپاچگی به انحراف کشید و نتوانست به آرمان خود یعنی «اعاده‌ی حقوق تضییع شده زنان» دست پیدا کند. بر این اساس خود تبدیل به لبه‌ی دیگر قیچی در ایجاد بسترهای ظلم به زنان شد. 🔸 شاهد این مدعا نیز گزارش خبری ذکر شده است. ایده‌ی برابری جنسیتی که از بحبوحه‌ی قبل از وقوع انقلاب فرانسه توسط «اولَمپ دوگوژ»، مادر تمام نحله‌های فمینیستی به گود مبارزات و مطالبات زنان وارد شد اگرچه در راستای وضعیت بهتر و بازپس‌گیری هویت انسانی زن به ادبیات مبارزات زنانه در غرب وارد شد اما دارای دستپاچگی محسوسی بوده است. 🔹 این ادبیات زن، مشغله‌های خانگی زن، احساسات و عواطف زن، مدیریت امور خانواده و خانه با تمام ظرایف مادی و عاطفی که توسط زن به وقوع می‌پیوندد را پست و دون‌مایه شمرده است و درست در تایید هرآنچه طی تاریخ مشاجرات جنسیتی در غرب و در راستای پست خوانده شدن جنس زن به کار می‌رفت حرکت نموده است. لذا احساسات و عواطف زنانه را در تزاحم عقل و اندیشه‌ورزی می‌خواندند، کارهای خانگی را در راستای غلبه‌ی عاطفه بر عقل می‌دانستند و برای رهایی زن از آن خواستار ورود زنان به اشتغال ولو شغل‌هایی که در توان و در شأن زن نیستند شدند. 🔸 برابری در تقسیم کارخانگی را نیز در همین راستا علم نمودند. این روال نادرستِ مبتنی بر دستپاچگی را که ابتدائا در فهم مسئله حقیقی زنان و سپس اتخاذ راهبردی در جهت حل مسئله بوده است کماکان ادامه‌ می‌دهند؛ به مانند آنچه در گزارش خبری مذکور آمده است. این امر سبب خستگی روحی و جسمی زن شده است، اما نه به دلیل بارهای مسئولیتی مضاعفی که بر دوش می‌کشد بلکه به دلیل مسئله‌ای بزرگتر و عمیق‌تر. این مسئله سردرگمی و گیجی زن غربی از چیستی زن بودن یا به عبارت بهتر از چیستی خودش است. 🔹 او در خارج از منزل کار می‌کند اما دستمزد برابر با مردان همرده‌ی خود دریافت نمی‌کند، در اولویت تعدیل نیروهای کاری قرار دارد؛ در منزل نیز کارهای خانه را برایش به مانند سرایداری کردن پست و دون‌مایه معرفی نموده‌اند. «آیا چنین زنانی حق ندارند دچار سردرگمی های هویتی شوند وقتی که نه مرد هستند و نه زن؟!» 🔸 به انحراف کشیده‌شدن جریان فمینیسم دقیقاً از این نقطه آغاز می‌شود. دستپاچگی این جریان زن را کأنّه انسان اخته‌ای نموده است که در سردرگمی هویتی دست و پا می‌زند. جالب است بدانید که سرریز این اختگی در زنان در سال‌های اخیر به صورت افزایش میل دختران به تغییر جنسیت است. خبرگزاری‌های مختلفی چون گاردین تحقیقاتی را منتشر کرده‌اند که از افزایش خیره کننده‌ی تغییر جنسیت در دختران خبر داده است. 🖇 لینک خبر پایانی 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
38.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️شامگاه ۸ اردیبهشت در سبزوار، «حمیدرضا الداغی» که منتظر بازگشت فرزند خود از کلاس بود، متوجه ایجاد مزاحمت و درگیری چند تن از اراذل با دو دختر جوان شده و در اقدامی شجاعانه و غیرتمندانه، بلافاصله برای نجات دختران اقدام می‌کند که مورد حمله‌ی ناجوانمردانه‌ی اراذل از پشت سر و روبرو قرار می‌گیرد و به دلیل شدت جراحات وارده به قلب و خونریزی زیاد ساعتی بعد در بیمارستان به شهادت می‌رسد. 🖇 «من ناموس کسی نیستم» 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#کلیپ ▪️شامگاه ۸ اردیبهشت در سبزوار، «حمیدرضا الداغی» که منتظر بازگشت فرزند خود از کلاس بود، متوجه
| ♦️ در ستایش غیرت «من ناموس کسی نیستم»؛ ▪️این شعاری بود که سال‌هاست از طریق پرچمداران فمینیسم در داخل و خارج از کشور دهان به دهان شد و ماه‌هاست به اوج خود رسیده تا زمینه‌ی روانی را برای آزادی پوشش و روابط جنسی زنان فراهم کند. بماند که حاصل این آزادی‌ها بیش از هرکس، کام مردان هوس‌باز را شیرین می‌کند و به اسارت زنان در قالب ابژه‌ی جنسی ضریب می‌دهد. ▪️اما کجا هستند آن‌هایی که این لقمه‌ی زهرآلود را در دهان دختران این سرزمین گذاشتند و حالا از دور به حماقت‌شان پوزخند می‌زنند؟! آن نامردهایی که دوشادوش زنان خودفروخته هر روز در خیابان جولان می‌دادند و حافظان امنیت را بی‌غیرت و بی‌شرف می‌خواندند، به دنبال کدام غیرت و شرافت بودند؟!! ▪️مگر می‌شود مرد ایرانی بود و غیرت نداشت؟! مگر می‌شود سال‌ها از غیرت عباس شنید و بی‌تفاوت نسبت به حریم زنان عبور کرد؟! برای مرد با شرف فرقی نمی‌کند زنِ مورد بی‌احترامی مادرش باشد یا خواهرش یا دختری غریبه و حتی بی‌حجاب! همه را ناموس خودش می‌بیند؛ نه به معنی غلط تسلط بر زن که به معنی درست حمایت از زن. مرد با غیرت برای زن احترام قائل است. حاضر است جانش را بدهد ولی ناموسش در خطر و هتاکی نباشد! ▪️روزی در کربلا، روزی در مرز ایران، روزی در کردستان عراق، روزی در سوریه و امروز هم در کف خیابان‌های شهر!!! ⚫️ پ.ن: شامگاه ۸ اردیبهشت در سبزوار، «حمیدرضا الداغی» که منتظر بازگشت فرزند خود از کلاس بود، متوجه ایجاد مزاحمت و درگیری چند تن از اراذل با دو دختر جوان شده و در اقدامی شجاعانه و غیرتمندانه، بلافاصله برای نجات دختران اقدام می‌کند که مورد حمله‌ی ناجوانمردانه‌ی اراذل از پشت سر و روبرو قرار می‌گیرد و به دلیل شدت جراحات وارده به قلب و خونریزی زیاد ساعتی بعد در بیمارستان به شهادت می‌رسد. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️ داغی که سرد نمی‌شود داغی است بر جگر ▫️ مویه‌های مادرانه‌‌ی «شهید الداغی» داغی است بر جگر از آنان‌که فوران شهوت‌ها و هوس‌های‌شان که زندگی معمولی‌ خود را به کف خیابان‌ها رسانده‌اند. ▫️ روشنفکرانی که جامعه‌ی ایران را غرق در مردسالاری می‌دانستند و زن را اسیر چنگال مرد بگویند: «آیا در جامعه‌ی مردسالار، مردان برای حفظ نوامیس وطن از چنگال شهوت‌های غلیان کرده معمولی! در خون خود می‌غلتند؟!» ▫️ این مویه‌ها را خوب به خاطر بسپارید، مویه‌هایی که تا روز حشر گواهی می‌دهند که مدافع زنان شد یا شهوت‌های غلیان کرده‌‌ در کوچه و خیابان! 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🗞 برای تأمین امنیت! ▪️از «شهید شهرکی» و همسرشان یک دختر ۱۶ ساله و یک پسر ۱۵ ساله به یادگار مانده است. دختر و پسری که در دوران نوجوانی و بلوغ سایه‌ی پدر و مادر را از سرشان کوتاه کردند آنان‌که هم مسلک‌هایشان با شعار زن، زندگی، آزادی و دروغ‌پراکنی ضد حاکمیت و ارکان امنیتی سبب کاهش اقتدار پلیس شدند تا فضا برای جولان تروریست‌ها مهیا گردد. 🖇 ادامه مطلب 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🗞 برای تأمین امنیت! ♦️ «صبح یکشنبه ۱۰ اردیبهشت خبرگزاری‌ها از حمله‌ی تروریست‌های مسلح به خودروی شخصی «سرگرد علیرضا شهرکی» رئیس پلیس آگاهی سراوان خبر دادند. این حمله درحالی اتفاق افتاد که همسر و فرزندان این شهید در ماشین حضور داشتند. در طی این حادثه‌ی تروریستی سرگرد شهرکی و همسر ایشان به فیض شهادت نائل آمدند.» ▪️ از «شهید شهرکی» و همسرشان یک دختر ۱۶ ساله و یک پسر ۱۵ ساله به یادگار مانده است. دختر و پسری که در دوران نوجوانی و بلوغ سایه‌ی پدر و مادر را از سرشان کوتاه کردند آنان‌که هم مسلک‌هایشان با شعار زن، زندگی، آزادی و دروغ‌پراکنی ضد حاکمیت و ارکان امنیتی سبب کاهش اقتدار پلیس شدند تا فضا برای جولان تروریست‌ها مهیا گردد. ▪️شهید مطهری (ره) می‌فرمود: «شمر ۱۴۰۰ سال پیش مرد، شمر الانت را بشناس!» کافی‌ است حرکت امام حسین(ع) از مدینه در سال ۶۱ هجری تا کربلا و ماجرای شام و اسارت را بدانی آنگاه شباهت بی‌بدیل عبدالعزیز زهی و عبدالحمیدها با قاضی شریح‌ها را درک می‌کنی! ▪️درست به یک شکل با تزویری مشمئزکننده برای زن آزادی و احترام را طلب می‌کنند و با مقلدانی به سان شمر و خولی بر پیکره‌ی زندگی و امنیت زن می‌تازند، خواه این زن مادر و همسر باشد همچون همسر شهید شهرکی (رحمت الله علیه)، یا دختری ۱۶‌ساله باشد که هنوز از خبر یتیمی‌اش در بهت است! قاضی شریح‌ها نیز مقابل زینب‌کبری(س) و اهل‌بیت امام حسین تا کمر خم می‌شدند اما چه‌ها نکردند با زینب(س) و زنان حرم در عاشورا و مدت اسارت! ▪️بازخوانی تاریخ می‌گوید مسیری که در آن اشرار بر مردم چیره گردند، منتهی به درگیری‌های داخلی، افسارگسیختگی انحرافات اخلاقی و خصوصاً جنسی و مهجور شدن آموزه‌های دینی می‌باشد. در چنین جامعه‌ای آسیب‌های عمیقی به زنان وارد می‌شود، از دست رفتن سرپرست خانواده، ناامنی‌‌های اجتماعی و روانی، انبوه مشکلات اقتصادی، حتی اگر شعارهای اشرار آزادی زن باشد اما در عمل زن اسیر امیال آنان می‌گردد؛ درست مانند آنچه در عاشورا گذشت، درست مانند آنچه در سراوان و سبزوار به وقوع پیوست! 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| مستند «زن چیست؟» با دیدن این مستند مغالطه جنس و جنسیت که مبنایی‌ترین مغالطه فمینیسم و دانش مطالعات زنان و مطالعات جنسیت هست، بیشتر آشکار می‌شود. اگرچه این مستند کمک به فهم این مغالطه می‌کند لکن در نهایت پاسخی برای این پرسش اساسی ندارد: زن چیست؟ مستند در نهایت پاسخ این پرسش را امری شهودی و درون‌نگرانه ترسیم می‌کند. با این حال اعتقاد دارم که دستگاه معرفتی علامه طباطبایی، چارچوبی ایجاد می‌کند که پاسخ به این پرسش اساسی را بدون ارجاع آن به صرف شهود، امکان‌پذیر ساخته است. هم مفری از این مغالطه ایجاد می‌کند و هم پاسخی ایجابی به این مسئله بنیادین دارد. تماشای این مستند و دقت در مضامین مطرح شده در این مستند را به همه دوستان و دانش‌پژوهان حوزه مطالعات زن و خانواده و مطالعات جنسیت و علوم انسانی و اجتماعی، اکیدا پیشنهاد می‌کنم. 📝 استاد محمد رضا کدخدایی 📎 برای دیدن مستند کلیک کنید 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|