eitaa logo
عصر زنان
3.2هزار دنبال‌کننده
448 عکس
140 ویدیو
13 فایل
📌 پایگاه تحلیلی تخصصی «عصر زنان» ✅ محفلی برای اندیشه و گفتگو پیرامون مسائل زنان، جنسیت و خانواده ✓ ادمین کانال @asrezanan_admin ✓ سردبیر @Es_shafiee 🌐 عصر زنان در اینستاگرام، روبیکا، بله: @asrezanan_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 چرا ما در روایت خودمان ناتوانیم؟! 🎙 ارائه: دکتر محمدتقی کرمی ♦️ جمهوری اسلامی در عرصه‌هایی دارای فصاحت است و در حوزه‌هایی نیز دچار وضعیت بی‌زبانی یا لکنت است. ♦️ امروز می‌خواهیم بدانیم؛ 📌 لکنت یا موقعیت بی‌زبانی به چه وضعیتی گفته می‌شود! 📌 چه عواملی سبب ایجاد وضعیت بی‌زبانی می‌شود؟ 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ آنچه در محافل اندیشه‌ورزی و خبری حوزه زنان گذشت؛ 🔻 به خانواده‌ها و همسرانتان از جانب من سلام برسانید| رهبر معظم انقلاب 🖇 اینجا بخوانید 🔻 راه اندازی اطلس جامع زنان و خانواده در آینده| معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری 🖇 اینجا بخوانید 🔻 نکات قابل تامل در رابطه با فمینیسم | دکتر فرشته روح افزا 🖇 اینجا بخوانید 🔻 نت فیلیکس و آموزش‌هایی پیرامون جنسیت‌های جدید به کودکان | مریم اردویی 🖇 اینجا بخوانید 🔻 سرنوشت عجیب یک رفراندوم در انگلیس | سیده راضیه حسینی 🖇 اینجا بخوانید 🔻 القای کاهش دین‌باوری؛ مغالطه‌ای برای تشویش اذهان عمومی| آمنه عسکری منفرد 🖇 اینجا بخوانید 🔻 تهران ۳۱ فروردین میزبان محفل بزرگ بانوان قرآنی جهان اسلام است | گروه خیرات حسان 🖇 اینجا بخوانید 🔻 ۶۵۰۰ تجاوز در بیمارستان‌های انگلیس طی ۳ سال!!| دیلی میل 🖇 اینجا بخوانید 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🗞 چرا دروغ می‌گویند؟! ♦️ فاجعه‌ای که فرهنگ همجنس‌بازی در مدارس غرب، برای کودکان زیر ده سال رقم می‌زند! 🖇 ادامه مطلب 🎥 برشی از مستند فوق‌العاده what is a woman 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🗞 چرا دروغ می‌گویند؟! ♦️ «برشی از مستند what is a woman این روزها در گروه‌های اجتماعی درحال بازنشر است. برشی که تمدن رو به افول غرب در فرهنگ جنسی را به نمایش می‌گذارد و مدخل اصلی این پدیده را در نظریه‌‌های «کینزی» و «جان مانی» می‌داند. نظریه‌هایی که اگرچه طبق ادعای این جامعه‌شناس و روانشناس برگرفته از نتایج آزمایش‌های انجام شده‌شان بود اما قیاس آنچه نتایج آزمایش تلقی می‌شود با اظهارات داوران علمی آزمایش‌ متضاد است!» 🔹 نکته‌ی حائز اهمیت این است که در برخی از نظرات جامعه‌شناسان و روانشناسان غربی، نظریاتی وجود دارد که به پشتوانه‌ی آزمایش‌های انجام شده مطرح می‌شوند و این درحالی‌ست که بعضاً دروغ‌پردازی و ساخته‌ی ذهن آن نظریه‌پرداز بوده است!! 🔸 نکته‌ی تأسف آور دیگر اینکه، چرا سیاست‌گذاران غربی در راهبردهای سیاسیت‌گذاری برای کشورهای خود و همچنین طرح‌های بین‌المللی از نظریات ضعیف و پراشکالی چون نظریه‌ی کینزی و جان مانی استفاده می‌کنند؟! 🔹 در میان انبوه نظریات فمینیستی نیز نظریاتی برپایه‌ی دیتاهای غیرحرفه‌ای و دروغ‌سازی وجود دارند که به تشدید انحرافات جنسی چون LGBTQ ها در راستای نظریات برساخت‌گرایانۀ جنسیت و انتخابی بودن جنسیت منجر می‌شوند. 🔸 آنچه جای تأمل دارد این است که دروغ‌پردازی‌های برخی نظریه‌پردازان بی‌مسئولیت چون کینزی و جان مانی همیشه پنهان نمی‌ماند و جامعه‌ی علمی، مردم و مستندسازان نادرست بودن این نظریات و تباهی به بار آمده از آن را برای جامعه‌ی خود به تصویر می‌کشند. 🔹 لازم به ذکر است که کمپین‌ها و اعتراضات این روزهای بسیاری از والدین به آموزش‌های جنسی در غرب، ناشی از آگاهی پی‌بردن به نادرست بودن نظریات حاکم بر تنظیم فرهنگ جنسی در این کشورهاست. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
🛑 "عصر زنان" یک پایگاه تحلیلی است که سعی دارد به صورت تخصصی به مباحث زنان بپردازد. از این رو عصر زنان در عین حال که رویکرد مشخصی دارد و موضع خود را در نسبت با مسائل مختلف حوزه‌ی زنان و خانواده حفظ می‌کند از نظرات مختلف استقبال کرده، و نقد و نظر تخصصی شما، در رابطه با محتواهای تولیدی یا بازنشر شده از این کانال را بر اساس اولویت زمانی و قوت نظری منتشر خواهد کرد. شما می‌توانید انتقادات تخصصی خود را در قالب یادداشت به ادمین کانال، و آیدی مندرج در بیو ارسال فرمایید. از توجه شما سپاسگزاریم🌱
🗂 🔘مطالب خواندنی فکرت در فروردین 1402: 🔹 یادداشت|بازگشت به جهان فرهنگی مسجد، سید محمدتقی موسوی کراماتی خواندن مطلب 🔹گفتگو|متصدیان شعار «عصر حیرت» به دنبال انزوا و انفعال جبهه حق هستند، سید سجاد ایزدهی خواندن مطلب 🔹 یادداشت|فرصتی برای امیدآفرینی و نشاط اجتماعی، محمد ملک‌زاده خواندن مطلب 🔹 یادداشت|رهاوردِ رفراندوم، حامد نیکونهاد خواندن مطلب 🔹 یادداشت|بدون قرار قبلی؛ از هویت ایرانی اسلامی تا دیگریِ تجدد، حوریه بزرگی خواندن مطلب 🔹 گفتگو|بازگشت ناقص انسان پسامدرن به معنویت،حمیدرضا مظاهری سیف خواندن مطلب 🔹 یادداشت|جسارت هنرمندانه یا رهاورد زیست ناموزون؟!، سید مهدی موسوی خواندن مطلب 🔹 گفتگو| معنویت سکولار؛ بازتاب بنیادهای تجدد و رهایی از متافیزیک، حامد شیواپور خواندن مطلب 🔹 یادداشت|انقلاب اسلامی؛ مصاف معنویت دینی با معنویت سکولار، محمد جعفری خواندن مطلب 🔹 یادداشت|خودتحقیری در پروژه معنویتِ ملکیان، جواد گلی خواندن مطلب 🔹یادداشت|گذشته‌ی سیاه غاصب، محمدصادق خرسند خواندن مطلب 🔹یادداشت|«شبهه کاهش دینداری در ایران» و نقدی بر عباس عبدی، مهدی عامری خواندن مطلب 🔹گزارش|مسعود دیانی؛ رسانه‌ای برای اندیشه و حیات فکری جامعه خواندن مطلب 🔹گفتگو| از انحراف تاریخی معنویت سکولار تا معنویت‌سازی مدرن، مجتبی فلاحتی خواندن مطلب 🔹گفتگو| قرائت غلط از اخلاق به دین‌گریزی می‌انجامد، رضا برنجکار خواندن مطلب 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام ☑️@Fekrat_Net
| 🗞 اکرام زن حلقه مفقوده نظریه Gender justices ♦️مادامی که در نظریات عدالت جنسیتی غرب از حق اکرام و احترام انسانی برای زن، نظریه پردازی و چشم‌اندازی جدی به میان نیامده است نمی‌توان حقوق زن را احقاق نمود! 🖇 ادامه مطلب 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🗞 اکرام زن حلقه مفقوده نظریه Gender justices ♦️ «به نقل از forbes.com زنان سیاست‌مدار باید بیشتر از مردان با آزار و اذیت‌ها و خشونت دست و پنجه نرم کنند. تعدادی از زنان سیاست‌مدار غربی که با خشونت‌ها و آزار گسترده به واسطه رده سیاسی‌شان دست و پنجه نرم می‌کنند بدین شرح است؛ ▫️«میشل وو» شهردار بوستون به هدف برتری‌طلبان سفیدپوست مبدل شده است. ▫️«پرامیلا جایپال»، نماینده کنگره از واشنگتن توسط مردی با اسلحه بیرون از خانه اش تحت تعقیب قرار گرفت. ▫️«الکساندریا اوکاسیو کورتز»، نماینده نیویورک، روزانه تعداد نجومی تهدیدات را دریافت می‌کند. براساس پایگاه داده ملی آمریکا، سیاست برای زنان در ایالات متحده به طور فزاینده‌ای خطرناک شده است، جایی که آنها سه برابر بیشتر از همکاران مرد خود مورد هدف قرار می‌گیرند.» 🖇 لینک گزارش 🔹 در ادبیات نظری فمینیسم، عدالت جنسیتی (Gender justices) تفسیر به برابری در دسترسی و بهره‌ورداری از فرصت‌ها و امکانات، برای تمام جنسیت‌ها اعم از مرد و زن شده است. حال آنکه نکته‌ی مهمی در این نظریه مغفول مانده است و آن «تامین کرامت زن» به عنوان یک انسان است. این درحالی‌ست که اکرام و احترام به شخصیت انسانی هر جنس به عنوان اولین حقوق انسانی محسوب می‌شود ((و محققاً ما به فرزندان آدم کرامت دادیم و آنها را به مرکب برّ و بحر سوار کردیم و از هر غذاى پاکیزه روزیشان کردیم و آنان را بر بسیارى از مخلوقات خود برترى بخشیدیم. اسراء/۷۰)). 🔸 لذا مادامی که در نظریات عدالت جنسیتی غرب از حق اکرام و احترام انسانی برای زن، نظریه پردازی و چشم‌اندازی جدی به میان نیامده است نمی‌توان حقوق زن را احقاق نمود! 🔹 برای اثبات این مدعا به خبری که در ابتدا پرداخت شد بار دیگر توجه کنید؛ «چرا زنان سیاست‌مدار آمریکایی علیرغم برخوردار بودن از برابری در دسترسی و بهره‌ورداری از امکانات و فرصت‌ها با مردان، بیشترین خشونت‌ها و تهدیدها را تجربه می‌کنند تا جایی که «سوزان کالینز» سناتور آمریکایی در مصاحبه‌ای با نیویورک‌تایمز جمله‌ی پربازدید و بحث برانگیزی در رابطه با آزارها و خشونت‌های فراوان وارده به زنان سیاست‌مدار چنین می‌گوید: «من تعجب نمی‌کنم اگر یک سناتور یا یکی از اعضای مجلس کشته شود!» 🔸سطح و رده سیاسی زنان نیز عامل بازدارنده در مواجهه با خشونت نیست، به گونه‌ای که حتی نانسی پلوسی رئیس سنای آمریکا هدف خشونت مهاجمی که او را تهدید به شکستن زانوهایش نموده بود، قرار گرفت و خانه‌اش مورد هجوم این فرد واقع شد، که در اثر این حمله همسر او شدیداً مجروح گردید! 🔹 چنین به نظر می‌رسد که نیمه‌ی پنهان و مهم برقراری عدالت جنسیتی ایجاد و تضمین حفظ حق اکرام و احترام انسانی برای زنان است. چگونه زن پلیس، زن سیاست‌مدار، زن عابر و هر زنی در هر کسوت و مکنتی می‌تواند به عدالت جنسیتی دست یابد درحالی که حق اولیه‌ی انسانی او مورد پذیرش و به رسمیت شناخته نشده است؟! 🔹 یکی از ساحات بنیادینی که در مواجهه‌ی اسلام با غرب در مسئله‌ی زن وجود دارد در این است. اسلام به کرات و در وجوه متعدد در تلاش تمام قد برای ترسیم پر مایه‌ اکرام و احترام زن است، و حق اولیه‌ی انسانی او را ترسیم می‌کند. حقی که پیش فرضی برای دست‌یابی به سایر حقوق اوست. این حق در تفاوت‌های حقوقی زن و مرد در نظام حقوقی اسلام، پیش‌فرضی است که در راستای تضمین حفظ کرامت زنان خواهد بود. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
🔹 بسترهای گسترش ناهنجاری در حوزه حجاب: 2⃣ بسترهای مفهومی و نظری 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 📍اشاره: ❇️ در بهمن و اسفند برگزار گردید. در این رویداد 24 نفر از اساتید حوزه و دانشگاه به ارائه نظرات خود در این زمینه پرداختند. محورهای اصلی در سه حوزه طبقه‌بندی شد: 🔻 بسترها و زمینه‌های گسترش ناهنجاری در حوزه حجاب 🔻 الزامات و ملاحظات حکمرانی حجاب 🔻 راهکارها و راهبردهای مقابله با ناهنجاری حجاب ♻️ در این سلسله اینفوگرافی ها به معرفی بسترهای گسترش ناهنجاری در حوزه حجاب می‌پردازیم. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔@fekrefarda 🆔@D_gofteman 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🗞 آزارجنسی زنان در آکادمی‌های موسیقی طبیعی است! ♦️ آنچه در رابطه با آزارجنسی زنان محل تامل بسیار دارد این است که علیرغم جرم‌انگاری‌های انجام شده آزارجنسی، این مسئله کماکان در جامعه رواج دارد، و در اشکال متفاوت و سازمان یافته پدیدار می‌شود. 🖇 ادامه مطلب 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🗞 آزار جنسی زنان در آکادمی‌های موسیقی طبیعی است! ♦️ «به گزارش آژانس خبری تلگراف، «دبورا آنتس» مدیر اجرایی انجمن مستقل موسیقی‌دانان انگلیس در اظهارات خود، آزار جنسی را عملی طبیعی و دیرینه در موسیقی دانست! او در جلسه استماع کمیته زنان و برابری، مسئله‌ی آزارجنسی در موسیقی را چنین تشریح کرد: هنوز هم به زنان گفته می‌شود اگر می‌خواهید پیشرفت کنید، باید با فردی بخوابید که در حرفه شما تاثیر دارد! چه در صنعت پاپ باشد چه دنیای کلاسیک، شما در موقعیت‌های مختلف مردان را صاحب قدرت می‌بینید.» 🖇 لینک خبر 🔹 آزار و اذیت جنسی گستره‌ی موسعی دارد، از تکه کلام‌های جنسی و نگاه‌های خیره‌ی آزاردهنده تا تجاوز جنسی. تجاوز جنسی نیز خود از روش‌های متعددی پدیدار می‌شود که یکی از آن روش‌ها ارعاب و اجبار می‌باشد. آنچه در رابطه با آزارجنسی زنان محل تامل بسیار دارد این است که علیرغم جرم‌انگاری‌های انجام شده آزارجنسی، این مسئله کماکان در جامعه رواج دارد، و در اشکال متفاوت و سازمان یافته پدیدار می‌شود. 🔸 شاید یکی از علل دنباله‌دار بودن آزارجنسی زنان در غرب، ریشه در انگاره‌ی "جنس دوم" بودن زنان دانست؛ انگاره‌ای که زن را حتی در مقوله‌ی هنر که ظرافت انسانی‌اش غیرقابل انکار است، او را به شی‌ء واره‌ای تبدیل می‌کند که سطحی نازل‌تر از شأن انسانی دارد. نهادینگی این انگاره سبب بروز جسارت به زنان توسط مردان در عمل می‌شود، عملی که آزار جنسی را درپی دارد. 🔹 برای چاره‌جویی در مواجهه با آزارجنسی زنان صرف قوانین و برابری جنسیتی در توزیع قدرت کافی نیست. شما در خبر اصلی مشاهده نمودید که خانم "آنتس" به عنوان یک مدیر در عرصه‌ی موسیقی گزارش آزارجنسی زنان در آکادمی‌های موسیقی را می‌دهد و مدیریت او بازهم نتوانسته است به تنهایی مانع و یا کاهنده‌‌ای در مواجهه با آزار جنسی زنان در حوزه مدیریتش گردد! این مسئله نشانگر آن است که ریشه‌ی مسئله حل نشده است. ریشه‌ای که همان انگاره‌‌ی جنس دوم دیده شدن زنان در جامعه و از نگاه مردان است. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
♦️چند جمله‌ای در باب لایحه‌ای که بالاخره به ایستگاه آخر رسید ✍🏼 | مهدیه پیروانی، پژوهشگر حوزه زنان 🔹در روزهایی که بسیاری از جهان متحد شده‌اند که تصویر یک حاکمیت ضدزن و غیرانسانی از جمهوری اسلامی برسازند، در روزهایی که اوج کنش انقلابی برخی از ما در توییت و هشتگ‌زدن خلاصه شده، در روزهایی که یک متر زمینِ سقف‌دار خدا با قیمت‌های نجومی معامله می‌شود، در روزهایی که هر کسی که هنوز دل در گرو «آن» انقلاب دارد، تلاش می‌کند در «این» وضعیت قدمی برای ایجاد امید و برساختن یک «مای» جمعی بردارد، در روزهایی که دشمن روی شکاف‌ها ایستاده و ما نیز هر از گاهی از سر نادانی آب به آسیابش می‌ریزیم و خوراک برای رسانه‌های لجن‌پراکن فراهم می‌کنیم، برخی تلاش‌ها و اهدافشان را در فضای مجازی تعریف نکرده‌اند و هنوز کف خیابان هستند؛ آن هم نه جهت «انتشار» اخبار مثبت و امیدبخش، بلکه جهت «تولید» اتفاقات خوب. 🔹تصویب کلیات لایحه در هفته گذشته، در این مقطع زمانی و پس از 12 سال فراز و نشیب‌های مختلف، از آن دست کارهای جهادی بود که این ظرفیت را داشت که بمب خبری شود، یک تنه در مقابل تمام لجن‌پراکنی‌ها بیایستد، واقعیت انقلاب اسلامی را بار دیگر به رخ جهان بکشد و موجی از امید و انگیزه را در میان ایرانیان راه بیاندازد. لایحه‌ای که برای بند بندش بارها نظرات کارشناسی با مواضع مختلف فکری احصا شده، مورد اصلاح قرار گرفته، با مسائل واقعیِ کف میدان -آن هم نه محدود به شهر تهران، بلکه میدانی به وسعت ایران با تمام تکثرها و مسائل و آسیب‌ها_ پیوند خورده، در تدوینش از سیاسی‌کاری پرهیز شده و تلاش شده قدمی باشد در حفظ کرامت زنانِ این سرزمین؛ همان‌ها که از دامشان مرد به معراج می‌رود. 🔹در واقع اشتباه بزرگی است اگر تحلیل‌مان از شعارِ «مهار تورم و رشد تولید» به مسائل اقتصادی تقلیل یابد. اگر بینشی کلان و جامع به شعار امسال رهبری داشته باشیم، باید بدانیم که آن‌چه لازم است مهار شود نه تنها تورم اقتصادی، بلکه تورمِ اخبار بد و ناکارآمدی و رساندن جامعه به نقطه جوش است، و آن‌چه باید رشد کند نه تنها آمارهای اقتصادی بلکه میزان اعتماد نهادی مردم، سرمایه اجتماعی دولت و سیاست‌هایی است که تجربه زندگی روزمره افراد را بهبود می‌بخشند. *واقعیت این است که هر کجای دنیا چنین لایحه مبارکی تصویب می‌شد، سیاست‌های حاکمیتی اقتضا می‌کرد که اخبار و جزئیات چنین دستاوردی، تا ماه‌ها صدر اخبار رسانه‌ها باشد و رسانه‌های جمعی و اجتماعی روزها و ساعت‌های متمادی به آن بپردازند و ببالند* و آن را در حافظه جمعی تبدیل به یک نقطه عطف ملی کنند. 🔹با همه این بی‌سیاستی‌ها در عرصه‌های خرد و کلان، پربیراه نیست اگر بگوییم همین دستاورد برای مجلس یازدهم بس که لایحه‌ای را به سرانجام رساند که به برخی بی‌عدالتی‌ها و ظلم‌ها پایان می‌دهد و شأن و منزلت را به زن مسلمانِ ایرانی باز می‌گرداند؛ منزلتی که زمینه‌ساز تحکیم خانواده و برآمدن خانواده‌ای است که محل رشد و شکوفایی اعضایش خواهد بود. ان‌شالله. 📬 مطلب از: کانال زن فردا 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🗞 «تبعیض» ارمغان لبیرالیسم برای زنان سیاهپوست ♦️ مسئله گاهی در خارج از دایره‌ی زنانه نیست و به درون این دایره باز می‌گردد، لذا حل مسئله نیز نیازمند بازنگری جدی عناصر دخیل در مسئله است. مسئله حق کرامت زن است! 🖇 ادامه مطلب 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🗞 «تبعیض»، ارمغان لیبرالیسم برای زنان سیاهپوست ♦️ «به گزارش خبرگزاری ایندیپندنت، نمایندگان مجلس در رابطه با خطر شکاف مرگ و میر مادران باردار سیاهپوست هشدار جدی دادند. در رابطه با این هشدار تجربه‌های زیسته‌ی زنان سیاهپوست مبنی بر نادیده گرفته شدن در حین زایمان توسط ماماها، به لحاظ جریحه‌دار کردن احساسات و شخصیت‌شان بازتاب زیادی داشته است. "امتناع از تزریق مسکّن به زنان سیاهپوست در پروسه زایمان، امتناع از توضیح مراحل زایمان و وضعیت نوزاد به مادر، عدم همدلی با مادران سیاهپوست هنگام زایمان، سهل‌انگاری در بررسی مسمومیت بارداری در زنان باردار سیاهپوست" از جمله‌ی تجربیات بیان شده زنان سیاه پوست در غرب از تجربه‌ی زایمان‌شان است.» 🖇 لینک خبر 🔹 شکاف جنسیتی اصطلاحی است که غالباً از عدم برابری جنس زن با جنس مرد سخن می‌گوید، اما اگر بدون سوگیری به آنچه که بر زیست زنان جهان می‌گذرد بنگریم، تبعیضی فراتر از اصطلاح مرسوم و رایج «شکاف جنسیتی» را می‌توانیم درک کنیم. تبعیض در میان زنان با خط‌کشی نژادپرستانه که از قرون وسطی تا به امروز و در عصر پسامدرنیته حکمرانی می‌کند، اصول کاستی‌ که انسانها را به لحاظ نژاد، رنگ پوست، طبقه اجتماعی و وضعیت مالی‌شان درجه بندی می‌کنند! 🔸 گویی در این نظم جهانی و ساخته شده توسط غرب درجه‌بندی‌ها هرچه بیشتر باشند انسانیت آدمی کمتر است و شایستگی او در دریافت امکانات و خدمات انسانی نیز کاهش می‌یابد، درست ماننده آنچه زنان تجربه‌گر سیاهپوست در رابطه با خاطرات تلخ‌شان هنگام زایمان و برخورد کادر درمان با خود تشریح کردند! 🔹 زنان در میان جامعه‌ی زنان تبعیض‌های آشکار نژادی را به میزان فاصله‌شان از نژاد برتر، یعنی سفید پوستانِ مو بلوندِ چشم‌روشن، تجربه می‌کنند که به نظر می‌رسد حرکت چشمگیری برای تقابل با تبعیضات نژادی آشکار، از سوی جامعه‌ی زنان دیده نمی‌شود و ستم ناشی از این تبعیضات گاه به قیمت از دست رفتن جان زنی تمام می‌شود که از نژاد برتر فاصله دارد! 🔸 چگونه می‌توان انتظار داشت که در جامعه عدالت میان دو جنس برقرار گردد در حالی که در میان جامعه‌ی زنان تبعیض نژادی و ظلم ناشی از آن بیداد می‌کند؟! چگونه می‌توان داعیه‌ی مبارزه با ظلم مردسالاری علیه زنان را داشت اما در مواجهه با ظلم ناشی از تبعیض نژادی در میان جامعه زنان دم نزد؟! 🔹 آری مسئله گاهی در خارج از دایره‌ی زنانه نیست و به درون این دایره باز می‌گردد، لذا حل مسئله نیز نیازمند بازنگری جدی عناصر دخیل در مسئله است. مسئله حق کرامت زن است! 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
🔰 یادداشت | چرا غرب از زن ایرانی کینه دارد؟ 🖋 به قلم خانم صغری عاشوری 🔻 در بخش‌هایی از متن می‌خوانیم:‌ 🔸شروع انقلاب جنسی از تغییر سبک لباس زنان کلید خورد و این تغییر سبک پوشش در غرب و شرق عالم به‌وقوع پیوست. مرور تاریخ و عکس‌های برجای‌مانده از ملکه الکساندرا، آخرین ملکه تزاری روسیه در ۱۸۹۲ تا اِوا پرون زمام‌دار آرژانتین که در ۱۹۷۶ درگذشت، تأمل‌پذیر است.‌‌ 🔹بازار داغ انقلاب جنسی خروجی‌های متعددی داشت که عبارت بودند از گسترش روابط نامشروع، افزایش سقط جنین، فیلم و سریال‌های خلاف اخلاق انسانی و مغایر با دین و شرع مقدس‌ 🔸اما در ایران زنان مسلمان و آگاه با ایجاد اجتماعات انقلابی، ارتباط با متفکران انقلاب اسلامی همچون آیت‌الله خامنه‌ای، آیت‌الله مطهری، آیت‌الله بهشتی، آیت‌الله مفتح، آیت‌الله باهنر، به پیشبرد حرکت انقلاب اسلامی کمک می‌کردند. که نمونه مهم آن را می‌توان در قیام زنانه‌ی هفده دی ماه مشهد علیه قانون کشف حجاب مشاهده کرد. 🔹زن ایرانی توانست الگوی استقامت مقابل جنسی‌زدگی‌های استعمارگران در میادین مختلف شود؛ حضور در میدان‌های ورزشی جهانی با حجاب و افتخار آفرینی در این عرصه، قرارگرفتن در میان ۱درصد دانشمندان پراستناد دنیا، کسب مدالهای المپیاد‌های علمی جهان تنها ورقی از کتاب قطور موفقیت‌های زن ایرانی است که تسلیم جنسی‌زدگی حاکم بر جهان نشده‌اند.‌ متن کامل را از اینجا بخوانید.‌ 🌱 @Khamenei_Reyhaneh
انتشار یادداشت خانم عاشوری از اعضای هییت تحریریه عصر زنان در، کانال رسمی و اختصاصی سایت Khamenei.ir در حوزه زن، خانواده و سبک زندگی. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🗞 پورن اجباری! اسارت در قامت آزادی... ♦️ تجربیات زیسته‌ی قربانیان مرد و زن دیپ فیک در صنعت پورن پرده از آن بر می‌دارد که این اشخاص علیرغم سوء استفاده از تصویرشان و شکایت از این نقض حقوق شهروندی آشکار و احراز قربانی بودن‌شان، کماکان در زندگی اجتماعی، اقتصادی و تحصیلی خود توسط جامعه پس زده می‌شوند. 🖇 ادامه مطلب 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🗞 پورن اجباری! اسارت در قامت آزادی... ♦️«به گزارش یورو نیوز، دیپ فیک (تصاویر جعلی پورنوگرافی) قربانیانش را از میان نوجوانان و جوانان برمی‌گزیند و در میان قربانیانش از هر دو صنف زن و مرد می‌باشند. گزارش‌های ارائه شده حاکی از این است که اشخاص حقیقی و حقوقی که در فضای مجازی تصاویر شخصی خود را منتشر می‌کنند افراد مستعدی برای شکارچیان دیپ فیک ها می‌باشند. درحال حاضر بسیاری از قربانیان دیپ فیک ها، خواستار جرم‌انگاری جعل عکس در جهت ارائه‌ی فیلم و عکس‌های پورن می‌باشند.» 🖇 لینک خبر 🔹 دیپ فیک (deep fake)، تکنولوژی جدیدی است که به کمک هوش مصنوعی چهره‌ی فردی را بر روی ویدئوها قرار می‌دهد. می‌توان چنین گفت که کاربرد اصلی آن در صنعت سینما است و متأسفانه از این فناوری در صنعت پورن استفاده‌های فراوانی می‌شود. از جمله ایجاد تصاویر جعلی در راستای افزایش جلوه‌ی بصری فیلم پورن با استفاده از عکس اشخاص حقیقی که در فضای مجازی وجود دارد! البته جعل تصاویر استفاده شده در فیلم‌های پورن به واسطه‌ی دیپ فیک، در درجه‌ی اول به سود کمپانی‌ها و تولیدکنندگان فیلم‌های پورن می‌باشد. صنعت پورن به واسطه‌ی این امکان توانسته است علاوه بر تسلط و هدایت در امر ذائقه‌سازی مخاطبین پورن، زندگی شخصی قربانیانی را که تصاویرشان توسط دیپ فیک بر پیکر بازیگرپورنی می‌نشیند دچار اختلال‌های جدی کند. 🔸 تجربیات زیسته‌ی قربانیان مرد و زن دیپ فیک در صنعت پورن پرده از آن بر می‌دارد که این اشخاص علیرغم سوء استفاده از تصویرشان و شکایت از این نقض حقوق شهروندی آشکار و احراز قربانی بودن‌شان، کماکان در زندگی اجتماعی، اقتصادی و تحصیلی خود توسط جامعه پس زده می‌شوند. آنان برای تشکیل خانواده و ازدواج به عنوان گزینه‌ی ناامن شناخته می‌شوند چراکه به واسطه‌ی قدرتمندی صنعت پورن قربانیان دیپ فیک پورن، دچار تثبیت تداعی بازیگری پورن می‌شوند. 🔹 نکته‌ی دلخراش این است که اگر در گذشته عده‌ای از زنان و مردان داوطلبانه به عنوان بازیگر و یا ستاره پورن ظاهر می‌شدند امروزه صنعت سینما به‌ گونه‌ای عمل می‌کند که عده‌ای مجبور شوند علیرغم میل باطنی و انتخاب‌شان در قامت پورن استار ظاهر شوند. شوربختانه آنکه در این راستا به طرد اجباری از جامعه نیز مبتلا گردند و مصداق بارز " آش نخورده و دهن سوخته" شوند. 🔹 آیا می‌توان از این پدیده به نوعی اسارت در قامت آزادی نام برد؟! یا بهتر است بپرسیم این سرانجام همان آزادی‌ست که برای ما نیز نسخه می‌گیرند؟! 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
♦️ حجاب هم ساحت امنیتی دارد و هم ساحت شناختی؛ ساحت امنیتی حجاب این است که دشمن دارد تلاش می‌کند و تلاش کرده که با بی‌حجابی نظام خانواده ما مختل شود چون قوام ما ایرانی‌ها از قبل از اسلام بویژه بعد از اسلام، به نظام خانواده بوده است. همین امروز بسیاری از ایرانیانی که در خارج از کشور هستند و در آمریکا و اروپا زندگی می‌کنند معروف هستند به اینکه نظام خانواده دارند. ♦️ فارغ از ساحت قانون [امر حجاب] یک ساحت شناختی و معرفتی است.90 درصد بحث حجاب بحث ‌شناختی است.این خانم‌هایی که مکشفه هستند اگر از آنها بپرسید که از نظر اسلام حجاب واجب است یا خیر؟ می‌گویند واجب است اما باور ندارند. اینکه می‌گویم شناخت فقط بحث معرفتی نیست، شبهه [هم] دارد. 🖇 متن کامل مصاحبه 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
♦️ چالش های پیش روی لایحه ارتقای امنیت زنان ✍🏼|سینا کلهر (معاون وزیر ورزش و عضو هیأت علمی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی) 🔹 یکم/ نمی‌توان و نباید لایحه را به حساب مطالبه به حق رهبر انقلاب در این خصوص گذاشت و لایحه را همان مطالبه و خواست ایشان دانست. آن‌چه رهبری مطالبه کرده‌اند ضرورت برخورد قانونی با مواردی از ظلم علیه زنان در جامعه است. اما آیا لایحه توانسته است مصادیق ظلم را به درستی شناسایی کرده و برای عدم وقوع آنها مجازات بازدارنده تعیین کند؟ بنابراین میزان قوت لایحه در پیگیری مطالبه رهبر انقلاب یکی از محورهای ارزیابی لایحه است و صرف پرداختن به موضوع، فارغ از نحوه و چند و چون این پرداخت نمی تواند توجیه کننده هر لایحه‌ای باشد. 🔸 لایحه منع خشونت علیه زنان در پاسخ به دغدغه صریح رهبر انقلاب نسبت به مواردی از ظلم در رابطه با زنان در جامعه و ضرورت مواجهه قانونی با آن تدوین شده است. در این راستا منطقاً گام اول، انجام پژوهش جهت یافتن پاسخ سوالاتی از این قبیل است که مصادیق این ظلم‌ها چیست؟ در چه موقعیت‌هایی رخ می‌دهد؟ فراوانی‌اش در جامعه ایران به چه میزان است؟ علل آن چیست و راهکار مقابله با آن چیست؟ قاعدتاً مستندات و یافته‌ها دراین رابطه بایستی در اسناد پشتیبان لایحه و در پژوهش‌ها و تحقیقاتی که در این‌باره انجام شده است وجود داشته باشد. بنابراین انتشار آن می‌تواند نشان‌دهنده مبنای پیشتبان لایحه بوده و دلایل تأکید لایحه بر موارد مذکور در آن را مشخص کند. 🔹 آنچه مدافعان لایحه به شکل مستمری بر آن تأکید می‌کنند جلسات کارشناسی متعدد است. بایستی توجه شود که جلسات کارشناسی نمی‌تواند جایگزین پژوهش علمی شود. چرا که تدوین لایحه با تکیه بر جلسات کارشناسی و نظر نخبگانی با خطر برد محدود و صرف پوشش‌دهندگی مطالبات قشر محدودی از جامعه زنان در مقابل مطالبات آحاد جامعه مواجه است. 🔸 هر چند برخی مصادیق خشونت مندرج در لایحه از قبیل اجبار به ازدواج نشان‌دهنده مصادیق واقعی خشونت است اما کلیات مصادیق خشونت بایستی در لایحه مدنظر قرار گیرد و مشخص شود مبنای شناسایی این موارد چیست. تا زمانی که پژوهش‌های پشتیبان لایحه منتشر نشود نمی‌توان در این خصوص اظهار نظر معتبری داشت. 🔹دوم/ هرچند خیرخواهی، خوش‌فکری و انقلابی بودن نمایندگان پیگیری‌کننده و تصویب کننده طرح نمی‌تواند دلیل بر اعتماد صرف و دفاع بدون چشم بسته از لایحه باشد و لایحه باید بتواند خودش از عهده دفاع از خودش بربیاید، در هر حال باید قدردان تلاش‌های آن‌ها برای پیگیری مطالبه رهبری و تلاش در شرایط حساس اجتماعی بود. حساسیت‌های مذهبی و ارزشی نمایندگان حامی لایحه احتمالاً بخش زیادی از ایرادات و نقاط ضعف لایحه را بر طرف کرده است اما آن‌چه ما با آن مواجه هستیم، نظم قانونی است که بعد از تصویب مناسبات اجتماعی جامعه را شکل می‌دهد. بعد از تصویب قانون، ما می‌مانیم و قانون نه نمایندگان مسلمان و انقلابی. در نتیجه باید تک تک احکام و مواد قانونی لایحه به شکل عمومی مورد ارزیابی و نقد قرار گیرد تا مواردی که احتمالا از چشم بررسی های کارشناسی دور مانده است شناسایی شود. شاید نتیجه این ارزیابی‌های عمومی ضرورت توقف لایحه و اصلاح کلی آن یا دفاع از آن و اصلاح جزئیاتش باشد. 🔸 سوم/ لایحه بر اساس یک مدل رایج مداخله اجتماعی تنظیم‌ شده است. پیشگیری، درمان، جبران. راهبرد اصلی پیشگیری آموزش، آگاه ساختن و مجازات است. راهبرد درمان و جبران هم حمایت‌های مختلف است. بزرگ‌ترین چالش و شاید خطر لایحه تکیه و خوش‌بینی افراطی به سازمان بروکراتیک و ترجیح آن به خانواده و خویشاوندان زن آسیب دیده است. اساس لایحه مبتنی بر فرض بنیادین سلب صلاحیت از خانواده در برابر سازمان بروکراتیک است. همسر، پدر و خویشاوندان صلاحیت لازم را ندارند و سازمان‌های بروکراتیک صلاحیت دارند و مصلحت زن را بهتر تشخیص می‌دهند و از او بهتر حمایت می‌کنند. نجات‌بخش زنان از ظلم چه کسی است؟ سازمان و موسسات بروکراتیک! چه در قالب دستگاه قضا و چه نهادهای آموزش دهنده و چه نهادهای حامی. 🔰 ادامه 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
🔰 ادامه 🔹 تردیدی نیست که در برخی شرایط خاص و استثنایی نظیر اعتیاد که خشونت رخ می‌دهد، صلاحیت از خانواده و خویشاوندان ممکن است سلب شود. پژوهش‌های مختلف خشونت‌های غیر قابل انکاری را در میان معتادین، بزهکاران و ... نشان داده است اما آیا لایحه مداخله را محدود به این موارد کرده است؟ خیر. لایحه نه از خانواده‌های درگیر اعتیاد و بزه بلکه از کلیت خانواده سلب صلاحیت کرده و در مقابل به سازمان بروکراتیک اعتماد کرده است. آیا واقعا می‌شود سازمان‌های بروکراتیک را به خانواده (به استثنای موارد حاد) ترجیح داد؟ 🔸 ارزیابی وضعیت دادگاه‌های خانواده، مراکز مشاوره، سازمان‌های حمایتی و نتایج مداخلات موسسات مختلف دولتی و مردمی می‌تواند پاسخ این سؤال را روشن کند‌. آیا پژوهشی در کار است؟ این ترجیح بر چه اساسی است و نتایج آن برای زنان آسیب دیده چه خواهد بود؟ امنیت بیشتر یا ظلم دیگر؟ 🖇 منبع: پایگاه تحلیلی خبری جنس اول 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🗞 زنان ارتش استرالیا، تافته جدابافته از ارتش! ♦️ در گزارش ارائه شده آنچه قابل درک است برابری زن و مرد در عرصه‌ی نظامی است. زنان همچون مردان به مأموریت‌های سخت و برون‌مرزی فرستاده می‌شوند، مجروح می‌شوند، آسیب‌های روحی و روانی را متحمل می‌شوند اما با این حال از هویت یکسانی برخوردار نیستند! 🖇 ادامه مطلب 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🗞 زنان ارتش استرالیا، تافته‌ی جدا بافته از ارتش ♦️ «به گزارش خبرگزاری ABC نیوز، زنان شاغل در ارتش استرالیا دچار تبعیضات فراوانی می‌شوند که در اشکال مختلف به منصه‌ی ظهور می‌رسند. برای مثال زنان نمی‌توانند مانند مردان مدال‌هایی را که خودشان کسب کرده‌اند طبق عرف نظامی در سمت چپ لباس فرم خود قرار دهند. آنان گزارش می‌کنند که همانند مردان همکارشان به رسمیت شناخته نمی‌شوند و نامرئی هستند آنقدر که برای زنان کهنه سربازی که به عراق و افغانستان اعزام شده بودند و بازگشتند هیچ مکان امنی برای بازیابی روان و جسم‌شان وجود ندارد اما برای مردان نظامی چنین مکانی هست. کمتر به این مسئله پرداخت می‌شود که میزان خودکشی زنان شاغل در ارتش آمریکا دوبرابر جمعیت عمومی زنان است! این بار مضاعفی بر زنان نظامی استرالیایی را وارد کرده است.» 🖇 لینک خبر 🔹در گزارش ارائه شده آنچه قابل درک است برابری زن و مرد در عرصه‌ی نظامی استرالیا است. زنان همچون مردان به مأموریت‌های سخت و برون‌مرزی فرستاده می‌شوند، مجروح می‌شوند، آسیب‌های روحی و روانی را متحمل می‌شوند اما با این حال از هویت یکسانی برخوردار نیستند! 🔸 از احترام تا پشتیبانی‌های لازم پزشکی و حرفه‌ای تبعیض‌های قابل توجهی میان مردان و زنان نظامی جاری است و تنها وجه برابری جنسیتی در سختی کار است! فشارهای ناشی از سختی‌‌های نظامی بودن بر زنان به قدری بار اضافه بر روح آنان محسوب می‌شود که طبق گزارش ارائه شده آمار خودکشی در زنان نظامی استرالیایی دو برابر آمار خودکشی در جمعیت عمومی زنان استرالیا است! 🔹 رفتارهای خشن و تمرینات طاقت‌فرسایی که در آموزش‌های نظامی به طور برابر به زنان و مردان سبب تحمیل فشارهای روانی نابرابر به این دو جنس می‌شود. در گزارش خبری نیز این تحمیل نابرابر فشار روانی در قالب افزایش غیرمعقول خودکشی میان زنان نظامی استرالیایی نشان داده شد. از سویی در عین تحمل فشارهای یکسان میان زنان و مردان در ارتش استرالیا عدم ارائه‌ی پشتیبانی و احترام یکسان میان این دو جنس سبب آن می‌شود که زنان به سرخوردگی دچار شوند، هنگامی که زنان مشاهده می‌کنند ماحصلی از برابری در تحمل فشارهای وارده در نسبت با همکاران مرد خود ندارند، بلکه مورد بی توجهی و فرودستی قرار می‌گیرند، دچار گمگشتگی هویت به دلیل عدم شناخت از خود می‌گردند و این امر آنها را به سوی پوچ دیدن موهبت حیات می‌کشانند. منتهای این راه نیز یا خودکشی است یا زندگی توأم با افسردگی و احساس شکست برای این زنان. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
🔘 | سومین محفل گفت‌وگو محور فکرت با موضوع: ✅ رفراندوم؛ از مطالبه اپوزیسیون تا واقعیت با حضور؛ حجت‌الاسلام دکتر نجف لک زایی زمان: پنج‌شنبه،۷اردیبهشت ماه۱۴۰۲ ساعت۱۲:۳۰ مکان: قم، بلوار بسیج، نبش خیابان نجف‌زاده. ♦️پخش زنده از کانال فکرت در ایتا 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ https://eitaa.com/joinchat/4114284562C3b2a6d7655