هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺#کلیپ | #حجاب
✅ قانون، جامعِ شرع، عقل و عرف
▪️ دکتر علیرضا شجاعیزند، جامعهشناس ایرانی و دانشیار گروه جامعهشناسی دانشگاه تربیت مدرس گفت: بدون شک قانون، از دل ضرورتها و نیازها بر میآید. نه فتوا و شرع به تنهایی برای اداره جامعه کفایت دارد، نه عقل و منطق و نه فرهنگ؛ همه با هم دخیلاند.
▪️ شجاعیزند در جواب سوال «چرا جمهوری اسلامی به مساله حجاب آنقدر حساس است؟» گفت: من میخواهم بگویم که بیشتر از آن که جمهوری اسلامی نسبت به مساله حجاب حساس باشد، دیگران در مورد حجاب حساس هستند. دیگران در بیحجابی تلاش دارند و در برهنگی میدمند.
▪️ وی گفت: نظام جمهوری اسلامی تحت فشار دیگران هست و مشکلات مضاعفی از طرف دیگران بر ما وارد میشود. این نشانه زندهبودن و پویایی ماست و متقابلاً هزینه این زندهبودن را نیز میپردازیم.
📲 اینستاگرام | تلگرام | بله | ویراستی
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️@Fekrat_Net
May 11
هدایت شده از فکرت
ZOOM0011_1.mp3
21.6M
#اختصاصی | #پادکست
📻 روش تحلیل و نقد انیمیشن
🎙 مرحوم دکتر محمدحسین فرج نژاد
🔸در رسانهها به صورت کلی دو مدل روش تحلیل داریم: روش تحلیل کمی، روش تحلیل کیفی.
🔹در روش تحقیقات کمی که مبتنی بر اثبات گرایی یا خرد گراییِ انتقادی راست است، پارادایمِ پوزیتیویستی بر روش تحلیل کمی حاکم است .
▫️از فرمول نمونه گیریِ تصادفی استفاده میشود. در واقع پژوهشگر در تحقیق خود از سه روش پوزیتیویسمِ اثبات گرا، تایید گرا و یا ابتال گرا استفاده میکند.
🔹 لذا با استفاده از روشهای کمی که در کتابهای روش تحلیل رسانهای هم ذکر شده به نتایج خوبی دست مییابند که کارآیی هم دارد. اما نه کارآییِ کامل.
🔸در روشهای تحلیل کیفی فیلمهای شاخص یا فیلمهایی که ذیلِ جریان خاص ساخته میشوند ( مثلا جریان فمینیستی) را انتخاب میکنید و با تحلیلِ مثلا دو فیلم جدی در این جریان به تحلیلهای کیفی میرسید که ارزش بسیار جدی دارد و میتوانید تحلیلهای بعدیتان را هم روی اینها سوار کنید.
🔸تعداد روشهای تحلیل کیفی بسیار زیاد است. کسانی که علاقه دارند در این زمینه اطلاعات کسب کنند، میتوانند به کتاب «دین در سینمای شرق و غرب» مراجعه کنند.
📎تولید در رسانه فکرت
#انیمیشن
#سینما
#دین
🔻 کانال رادیو فکرت:
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ | #حجاب
✅ «حجاب»؛ نماد قدرت دینداری
🔸امروزه تمدن غربی براساس باطن، محتوا و تفکر شکل نمیگیرد؛ بلکه براساس سبک زندگی شکل میگیرد و بهواسطهی همین سبک زندگی، کمکم باور و محتوای تمدنی صورت خواهد گرفت.
🔹تمدن غربی در زیست خانوادگی، پوشش، ازدواج و... الزامات خاص خود را دارد. اما چرا غرب اصرار دارد که نمادهای دینداری اسلام خصوصاً حجاب نباشد؟ زیرا در صورت وجود این نمادها، مشخص میشود که فضای مؤمنانه و قدرت دینداری چقدر است!
🎙 دکتر سید سجاد ایزدهی، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️@Fekrat_Net
🔲 #یادداشت| #سینما
✅ بدون قرار قبلی؛ از هویت ایرانی اسلامی تا دیگریِ تجدد
🖋 حوریه بزرگی، پژوهشگر حوزه سینما
▪️کدام جهان ایرانی میتواند بر هم زننده ساختارهای پیچیده نئولیبرالیسمی باشد که اتفاقا در پی احیای امرنوستالیژیک و ناسیونالیستی با چاشنی رمانس است و اصل اساسیاش حال خوب فردی است؟
▪️کارگردانِ «بدون قرار قبلی» دغدغه روایت هویت اسلامی_ایرانی را دارد. او برای بازنمایی این هویت از تقابل «ایرانیت _ اسلامیت» با «تجدد غربی» بهره میبرد.
▪️سکانسهای مختلف فیلم با بازنمایی روایتهایی نوستالژیک از نمادهای ایرانی و روابط گرم، پرنشاط و صمیمی از خانواده نرگس همراه است.
▪️در نگاه کارگردان این فیلم، زن در کنار مرد معنادار میشود و نه در تقابل با او. هویت با سرزمین و پدر در ارتباطی تنگاتنگ است و حال خوب و تجربه آرامش درونی در بازگشت به هویت ایرانیای تعریف میشود که ایرانیت و اسلامیت را ممزوج کرده و در نظام معنایی تجدد هضم نشده است.
▪️گفتمان شهرگریزی و روستاگرایی، سکوت در برابر امر سیاسی، در کنار بهره بردن از وجوه رمانیتک از جمله مؤلفههایی است که در سینمای ایران نمادی برای رجوع به خود و سلوک درونی است.
🖇مطالعه یادداشت در سایت فکرت
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲 وبگاه | ایتا | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام
#کوتاه_نوشت | #ویراستی
✅ بهترین فعالیت، تاثیرگذاری فکری است. با زور و افسار و زنجیر و شکنجه چیزی عوض نمیشود. ما نمیخواهیم با دیگران، با دشمنان و مخالفینمان یا با افراد جاهل، یک برخورد متعصبانه، زورمدارانه و برتریطلبانه داشته باشیم. ما میخواهیم کاری کنیم که خدا دوست دارد.
#علامه_مصباح
🖇 ویراستی فکرت را دنبال کنید
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | ایتا | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام
🔘#گفتوگو | #معنویت_سکولار
✅ چرایی جولان معنویتهای سکولار؛ انفعال نهادهای دینی/ بازگشت ناقص انسان پسامدرن به معنویت
🎙حمیدرضا مظاهری سیف، پژوهشگر، فعال رسانهای و مدیر مؤسسه بهداشت معنوی
▪️انسان مدرن فهمید که اگر دین را هم کنار بگذارد باز رابطه با یک قدرت متعالی نامحدود را به راحتی نمیتواند انکار کند. او به این تجربه نیاز دارد و آن را میفهمد.
▪️شما بین دینی مثل هندوئیسیم و اسلام مقایسه کنید. در هندو خدایان گوناگونی به شکل و شمایل متفاوت را ارائه میکند. این دین آموزهای تحت عنوان «خدای دلخواه» دارد.
▪️پیروان ادیان ابراهیمی و توحیدی، باورهای واضحتری در مورد توحید، معاد، نبوت و ... دارند؛ از این تجربههای معنوی والاتری را درک میکنند.
▪️باید برای مردم توضیح داد که چگونه شاد زندگی کنند. چگونه به خدا توکل کنند. چگونه لذت دینی را بفهمید و درک کنید. اتفاقاً این امر مهمتر و زیربناییتر است. اگر فهم معنوی درست شود التزامات دینی هم درست خواهد شد.
🖇مطالعه کامل گفتوگو در سایت فکرت
وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️@Fekrat_Net
May 11
هدایت شده از رادیو فکرت
🗂 #آنچه_گذشت
هفته دوم | سال 1402
✅ مروری بر مطالب برگزیده رادیو فکرت:
✳️ شماره 101 #حکمتانه | حکمت و طبیعت، نظام وار جهان هستی
📎لینک مطلب
✳️ شماره 102 #حکمتانه | آیا قانون حجاب به معنی توتالیتر بودن جمهوری اسلامی است؟
📎لینک مطلب
✳️#مناظره | نقد و بررسی پروژه فکری و ابعاد شخصیتی عبدالکریم سروش
1️⃣ اپیزود اول
2️⃣ اپیزود دوم
3️⃣ اپیزود سوم
4️⃣اپیزود چهارم
5️⃣اپیزود پنجم
✳️#نشست |جریانشناسی تاریخ و اندیشه معاصر| موسی نجفی
📎لینک مطلب
✳️#نشست |بررسی تطبیقی عرفان و معنویت اسلامی با معنویتهای نوظهور| حمیدرضا مظاهری سیف
📎لینک مطلب
✳️ #نشست |نقد کتاب «شبه جنبشهای معنوی» | حمیدرضا مظاهری سیف| دکتر رفیعی هنر
📎لینک مطلب
✳️#نشست |اجلاسیه کرسی نظریه پردازی اختیاری بودن ظهور| حسین الهی نژاد
📎لینک مطلب
✳️#نشست |مهدویتهای دروغین در معنویتهای نوظهور| حسین عرب
📎لینک مطلب
✳️#نشست |مبارزات زنان؛ از آغاز تا انجام| فرشته روحافزا
📎لینک مطلب
✳️#نشست |نوع مواجه با قرآن پژوهان غربی | محمد تقی سبحانی
📎لینک مطلب
✳️#نشست |بررسی فروپاشی رژیم صهیونیستی در بستر اختلافات و واقعیات درونی این رژیم| علی سلطانفر، عباس علیپور
📎لینک مطلب
✳️#پادکست |روش تحلیل و نقد انیمیشن |مرحوم دکتر محمدحسین فرج نژاد
📎لینک مطلب
🔻 کانال رادیو فکرت:
🌐 وبگاه| ایتا | روبیکا | تلگرام |اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸#کلیپ | #ماه_رمضان
✅ «قرآن»؛ کتاب سرنوشتساز دنیا و آخرت
🎙حجتالاسلام والمسلمین تحریری؛ استاد اخلاق
▪️فضیلت ماه مبارک رمضان نزول قرآن است. این ماه، مربوط به نزول کتاب سرنوشتساز واقعی در عالم دنیا و آخرت است. اگر درست به قرآن رجوع کنیم، از همه ابعاد و جهات راهنمایی و هدایت میشویم.
✔️آیات بینه قرآن، آیاتی است که با عقل صحیح و روش دقیق در زندگانی همراه است. همه متفکران، واقعبینان و واقع اندیشان به این نکته رسیدند که جدای از عالم غیب نمیتوان قوانین مصلحانه داد و انسان را اداره کرد.
➕ فایل کامل این نشست را در «آپـــارات» و «یـوتـیـوب» فکرت ببینید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🗂 #رصد_اندیشهها
✅ مروری بر مطالب برگزیده اندیشمندان و پژوهشگران در هفته گذشته:
#هفته_اول
🔻شکلگیری شبکه حجاب و عفاف در جبهه مردمی، ضروری است | عبدالحسین خسروپناه
📎لینک مطلب
🔻پناهِ فرهنگی ما؟ | حبیب اله بابایی
📎لینک مطلب
🔻«خودکشی» یا «مرگ خودخواسته»؛ تفاوتی ندارند! | احمدحسین شریفی
📎لینک مطلب
🔻از کنترل انتظامی قضایی؛ تا درمان فرهنگی |محمدرضا باقرزاده
📎لینک مطلب
🔻 درنگی در باره بعثت پیامبران در مشرق زمین | محسن الویری
📎لینک مطلب
🔻کتاب فلسفه و روش علوم اجتماعی | استاد حمید پارسانیا
📎لینک مطلب
🔻متصدیان شعار «عصر حیرت» بهدنبال انزوا و انفعال جبهه حق هستند | سجاد ایزدهی
📎لینک مطلب
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام
☑️@Fekrat_Net
🔲 #یادداشت | به بهانهی تحلیلهای متناقض از خودکشی یک سلبریتی؛
✅ جسارت هنرمندانه یا رهاورد زیست ناموزون؟!
🖋سید مهدی موسوی، پژوهشگر عرصه رسانه
▪️آنچه واقعاً نگران کننده است این که برخی خودکشی پوراحمد در شانزدهمین روز از نخستین ماه سال جاری آن هم در ویلایی در بندر انزلی را با تعابیری عجیب بستایند و از شجاعت و جسارت او سخن گفته و آن را انتخابی خودخواسته عنوان کنند که باید به آن احترام(!) گذاشت.
▪️تلختر و نگران کنندهتر این است که عدهای در این روزها میخواهند ناهنجاری و گناه بزرگ خودکشی را با تعابیری چون مرگ خودخواسته، شجاعت و جسارت هنرمندانه برای پایان دادن به زندگی و ... توجیه کنند.
▪️زیست در فضای هنرمندانه فعلی با قرائت روشنفکرانه که متأسفانه رگههای مشهودی از نیهیلیسم در آن وجود دارد، نتیجهاش همین خودکشی هایی است که رخ میدهد.
🖇مطالعه یادداشت در سایت فکرت
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️@Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ | #آوینی
✅ فهم شهید آوینی از عظمت انقلاب اسلامی
▪️رستاخیز فرهنگی عظیمی به نام انقلاب در ایران رخ داد که طی آن، عالم و آدم ما عوض شد. در اثر این تغییر بزرگ و دگردیسی بنیادین، فهم ما نسبت به خود و جهانمان تغییر کرد.
▪️شهید مرتضی آوینی در جریان این دگردیسی بزرگ قرار گرفت. شهید آوینی نهتنها در برابر این موج بزرگ مقاومت نکرد بلکه قلب خود را گشود و عمیقاً آن را پذیرفت. هنر آوینی این بود که تجربۀ خود را در نوشتههایش بازنمایی کرد.
💢 تماشای باکیفیت فایل در:
🔗 آپــــارات | 🔗 یوتــیوب
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام
☑️ @Fekrat_Net
📌 نشست «میراث مرتضی»
گفتگوی جمعی در خصوص شهید آوینی و هنر انقلاب
🔺با حضور حجت الاسلام و المسلمین «حاج عباس محسنی»
🔺همراه با اکران مستند دیده نشده «انحصار ورثه»
🔺یکشنبه ۲۰ فروردین ماه/ساعت۱۵
🔺 بلوار غدیر، کوچه شماره ۸، مجتمع هدایت، سالن مفید
@Artqom_ir
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام
☑️ @Fekrat_Net
🔘#گفتوگو | #معنویت_سکولار
✅ معنویت سکولار؛ بازتاب بنیادهای تجدد و رهایی از متافیزیک
🖋حجتالاسلام دکتر حامد شیواپور، استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه مفید
▪️بعد از کانت، متافیزیک و مابعدالطبیعه در سنت فلسفی غرب تقریباً به محاق رفت؛ از اینرو باور به مابعدالطبیعه و متافیزیک در واقع در «معنویت»های جدید تا حد زیادی کمرنگ میشود؛ از این رو ریشه توجه غرب به معنویت سکولار را باید در بنیادهای تجدد جستجو کنیم.
▪️معنویت در اسلام با معنویت در مسحیت تفاوتهای بنیادین دارد؛ چه به لحاظ متن و چه به لحاظ الهیات و سنت تجلییافته در طول تاریخ، به نظر میرسد متون مقدس مسیحی، کمتر به امر اجتماعی پرداخته است.
▪️بعضی از مروجان وطنی معنویت سکولار، تأکید دارند که ما از یک متافیزیک سَبُک سخن میگوییم. مراد آنها از این نوع متافیزیک، یعنی باورهایی که بسیار عام و کلی باشند
▪️در ادیان ابراهیمی با وجود اشتراکاتی که در «معنویت» اسلامی با «معنویت» یهودی و مسیحی وجود دارد، تفاوتهایی نیز یافت میشود.
▪️«معنویت» در گفتمان انقلاب اسلامی تفاوت چندانی با «معنویت» در مکتب تشیع ندارد.
🖇مطالعه کامل گفتوگو در سایت فکرت
وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️@Fekrat_Net
🔲 #یادداشت | #آوینی
✅ شهید آوینی؛ رها از فریب مدرن
سیدمهدی موسوی، پژوهشگر عرصه رسانه
▪️سیدمرتضی کسی بود که در یوغ ظلمتزدگی دوران معاصر قرار نگرفت و مشهورات زمانه او را فریب نداد؛ از این رو حریت و پرهیز از عافیت طلبیهایِ مرسوم و شجاعت و جسارت در بیان حق و حقیقت به مهمترین ویژگیهایش تبدیل شد؛ ویژگیهایی که هنوز هم الهام بخش خیل عظیم جوانان علاقهمندی است که بیش از هر چیز تشنه دریافت معرفت و حکمت از گنجینه عظیم آموزههای ناب دینی و معارف انقلاب اسلامی هستند.
🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
⏰ زمان مطالعه: ۳ دقیقه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام
☑️@Fekrat_Net
#اختصاصی
✅ «قرآن»؛ کتاب سرنوشتساز دنیا و آخرت
🎙آیت الله محمدباقر تحریری
▪️ فضیلت ماه مبارک رمضان نزول قرآن است. این ماه، مربوط به نزول کتاب سرنوشتساز واقعی در عالم دنیا و آخرت است. اگر درست به قرآن رجوع کنیم، از همه ابعاد و جهات راهنمایی و هدایت میشویم.
💢 تماشای کامل گفتوگو در:
🔗 آپــارات | 🔗 یوتیــوب
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام
☑️ @Fekrat_Net
May 11
🔲 #یادداشت | #معنویت_سکولار
✅ انقلاب اسلامی؛ مصاف معنویت دینی با معنویت سکولار
🖋حجت الاسلام محمد جعفری، دانشیار مؤسسه امام خمینی(ره)
▪️افزایش و گسترش اطلاعات درباره دینهای شرقی، پیدایش فرا روانشناسی و داروهای روانشناسی انسانگرایانه سهم چشمگیری در تشدید و رواج معنویتهای نوظهور داشته است.
▪️زوال اشتراك اجتماعی در جوامع صنعتی و پرتحرك نوین، عامل مهمی برای شكلگیری جنبشهای معنوی است. پیوند نزدیك، همدلی و حس مشترك اجتماعی كه برآمده از عضویت در گروههای معنوی و برنامههای جمعی است، برای جوانان جاذبهای قابل توجه دارد.
▪️عدهای نظیر همیلتون جامعهشناس برجسته دین، جنبشهای معنوی را به بحران ارزشها یا هنجارها در جوامع صنعتی غرب به ویژه ایالات متحده نسبت داده و آن را مهمترین وجه تكوّن این جنبشها میدانند.
▪️عرفانهای نوظهور با سياست تساهل و مدارا، پيروان خود را به سمت يک پلوراليته و تکثر فرهنگي و عقيدتي کشانده و زمينه پيدايش آراء و افکار باطل را فراهم ميآورند.
🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
⏰ زمان مطالعه: ۶ دقیقه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️@Fekrat_Net
#کوتاه_نوشت | #ویراستی
✅ آقا سیدمرتضی کسی بود که در یوغ ظلمتزدگی دوران معاصر قرار نگرفت و مشهورات زمانه او را فریب نداد؛ از این رو حریت و پرهیز از عافیت طلبیهایِ مرسوم و شجاعت و جسارت در بیان حق و حقیقت به مهمترین ویژگیهایش تبدیل شد.
#آوینی
🖇 ویراستی فکرت را دنبال کنید
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام
☑️@Fekrat_Net
هدایت شده از مجله خردورزی
▪️یک نقد به معنویتگرایی بدون دین
معنویتگراهای «بدون مذهب» و یا «بدون دین» مدعی هستند که ما میتوانیم به کمک علم و به کمک گرتهبرداری از سنتهای دینی و سنتهای فلسفی، ابزار و مرکبی را برای طی مسیر معنویت بسازیم؛ اما این رویکرد، نقدهای جدی دارد، از جمله آن نقدها اینکه ما وقتی که وارد یک امری مثل معنویتگرایی میشویم، در واقع وارد یک فرایند کسب مهارت شدیم؛ در هیچکدام از مهارتها اینطور نیست که فرد بتواند از مکاتب مختلف، از جریانهای مختلف -با فهم خودش- آن مهارت را به نحو احسن یاد بگیرد.
▫️دکتر احمد شاکرنژاد، در گفتگو با خردورزی
✅ بازخوانی ویژهنامه «اندیشههای معنویت مدرن» مجله خردورزی در ماه رمضان
📍کانال مجله خردورزی:
@kheradvarzi_ir
🔲 #معرفی_کتاب | #معنویت_سکولار
✅ کاوشی در معنویتهای نوظهور؛ بررسی ۱۰ جریان فعال در ایران
🖋آفرین قائمی، پژوهشگر و استاد حوزه
▪️کتاب کاوشی در معنویتهای نوظهور به محورهایی همچون بحرانزدگی رهبران، نگاه تکبعدی آنان نسبت به انسان، همآهنگی با صهیونیستها و استکبار جهانی، وجود تناقض در افکار و رفتار و تبلیغات آنان، تحریف و سوء استفاده از مفاهیم عرفانی و اخلاق دینی، عقلگریزی، و خلأ اعتقادی و مادیگرایی اشاره کرده است.
▪️نويسنده كتاب نه بر اساس نقد درونديني كه بر اساس روش عقلي و منطقي، آموزههای اين مكاتب را معرفي كرده و چالشهاي پيش روي آنها را با بياني شيوا، همه فهم و به دور از پيچيدگي و طرح مسائل دشوار، بررسي و نقد كرده است.
▪️همچنین به بیان غایات شهوانی و دنیوی مروجان عرفان نوظهو پرداخته است که وجه مشترک آنان در شریعتگریزی، دینستیزی و فردگرایی است.
▪️خواندن این کتاب برای آشنایی با جریانهای نوظهور در عرصه معنویت به ویژه شناخت انگیزههای مدعیان اینگونه معنویتها، بسیار مفید و درخور استفاده است.
🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
⏰ زمان مطالعه: ۳ دقیقه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️@Fekrat_Net
🔲 #یادداشت | #اختصاصی
✅ بايستههای شناختی_رفتاری در مواجهه با بيحجابی
🖋سید محمد تقی موسوی کراماتی
▪️آنچه امروز در گفتوگوهای بخشی از جامعه دینی پدید آمده، عمدتاً حول این محور میگذرد؛ برخی مصرانه خواستار برخورد مقتدرانه قانونی با ناهنجاری رفتارهای بدپوششیاند. شماری نیز آن را بنابر امکان وجود پیامدهای ناخواسته اجتماعی خصوصاً ایجاد دو قطبیهای تفرقه افکن، شیوه حل آن را به فعالیتهای فرهنگی حواله میدهند.
▪️بدحجابی و بیحجابی فاقد خواستگاهی یگانه است. باری بدپوششیها، ظاهری یکسان؛ اما از عللی متفاوت برمیآیند. بنابراین فرض، در حل مسأله بدحجابی نمیتوان با شیوهای واحد به نتیجهای مطلوب دست یافت.
🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
⏰ زمان مطالعه: ۳ دقیقه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️@Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اختصاصی
✅ سرّ صدای ناقوس
▪️روزی حضرت علی(ع) با صحابهاش به دیری رسیدند که ترسایی در آنجا ناقوس مینواخت. حضرت فرمود: «آیا میدانی این ناقوس چه میگوید؟!» حضرت بیان داشتند، از بیوفایی دنیا میگوید: «بدرستی که دنیا ما را فریب داد و در رابطه با آخرت، ما را گمراه ساخت. ای فرزند دنیا؛ تا کی اسباب و مال دنیا را جمع میکنی؟ پس بدان دنیا از بین میبرد.»
▪️صحابه عرض کرد: یا امیرالمومنین؛ آیا نصاری میدانند که صدا و نوای ناقوس، این معنی را بیان میدارد؟ حضرت فرمودند: «اگر میدانستند، مطمئن باش مسیح را شریک خداوند نمیگردانیدند.» سپس آن دیرنشین، مسلمان گردید و گفت: والله که من در تورات خواندهام وصیِ آخرین پیغمبر خواهد آمد که صدای ناقوس را تفسیر خواهد کرد.
💢 تماشای فایل باکیفیت در:
🔗 آپــارات | 🔗 یوتیــوب
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام
☑️ @Fekrat_Net
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ | #پرونده_نهج_البلاغه
عدالت علوی و رضایت عمومی
💢 هنگامی که سخن از عدالت به میان میآید، اولین شخصیتی که به ذهن همه میآید، امیرالمؤمنین علی(ع) است.
💢 مولا علی در نامه ۵۳ نهجالبلاغه میفرماید: «اگر یک سمت اجرای عدالت، خواص جامعه هستند و طرف دیگر عموم جامعه هستند، رضایت عموم را به خشم خواص بخر.»
💢 شعار عدالت، وقتی به تحقق نزدیک میشود، دشمن ساز است. هزینهای که حضرت امیرالمؤمنین در راه حکومت خود داشت، هزینه بسیار بزرگی بود؛ اما حضرت پای این شعار ایستادند.
💠 حجتالاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع، مدرس حوزه علمیه
📍 تماشای باکیفیت از:
سایت آپارات | سایت یوتیوب
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام
☑️@Fekrat_Net