eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| عدالت علوی و رضایت عمومی 💢 هنگامی که سخن از عدالت به میان می‌آید، اولین شخصیتی که به ذهن همه می‌آید، امیرالمؤمنین علی(ع) است. 💢 مولا علی در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه می‌فرماید: «اگر یک سمت اجرای عدالت، خواص جامعه هستند و طرف دیگر عموم جامعه هستند، رضایت عموم را به خشم خواص بخر.» 💢 شعار عدالت، وقتی به تحقق نزدیک می‌شود، دشمن ساز است. هزینه‌ای که حضرت امیرالمؤمنین در راه حکومت خود داشت، هزینه بسیار بزرگی بود؛ اما حضرت پای این شعار ایستادند. 💠 حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع، مدرس حوزه علمیه 📍 تماشای باکیفیت از: سایت آپارات | سایت یوتیوب 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام ☑️@Fekrat_Net
🔲 | ✅ خودتحقیری در پروژه معنویتِ ملکیان 🖋دکتر جواد گلی، عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) ▪️مشکلات عمده جوامع اسلامی که موجب شده آنها از جهت شادی ظاهری در رده‌های پایین جدول قرار بگیرند، چند عامل دارد: عامل نخست شرایط نامساعد اقتصادی و اجتماعی و سیاسی است که ده‌ها سال است استعمارگران غربی و مستبدان وابسته به آنها در جهان اسلام ایجاد کرده‌اند. ▪️ادعای این که کشورهای اسکاندیناوی شادترین مردم دنیا هستند با توجه به شواهدی مخدوش است: مردان فنلاندی حدود 5 برابر ایران خودکشی می‌کنند، زنان آنها 2.5 برابر زنان ایران خودکشی می‌کنند و چهار برابر ایران مردان و زنانش خودکشی می‌کند، با این حال شادترین کشور دنیا اعلام شده است! ▪️چگونه می‌توان باور کرد مردمی که برای نجات از افسردگی بیشترین مصرف قرص‌های ضد افسردگی در جهان را دارند، شادترین مردم جهان هستند و آرامش دارند. 🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت» ⏰ زمان مطالعه: ۴ دقیقه 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔹استاد حاج شیخ ، قرآن شناس و حدیث شناسی است که سالهاست با غیرت دینی به دنبال ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام در جامعه است. ملاحظات این عالم ربانی را قدر بدانیم و تفسیر نادرست نکنیم. 📎 لینک مطلب 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام| تلگرام ☑️@Fekrat_Net
🔲 | ✅ گذشته‌ی سیاه غاصب 🖋محمدصادق خرسند، پژوهشگر مسائل سیاسی ▪️در بررسی تاریخچه این رژیم، اولین موردی که به چشم می خورد، نقش پررنگ استعمار انگلیس است که مانند بسیاری از مناطق دیگر دنیا با این اقدام بذر درگیری، کشتار و غصب سرزمین های یک ملت را فراهم کرده است. اما اگر به مقداری عقب تر برگردیم، حضور غیر قابل انکار «مسیحیت صهیونیسم» را در این اتفاق مشاهده می کنیم که کمتر در مورد آن صحبت شده است. ▪️فرانسه و انگلیس طبق قرارداد سایکس- پیکو ضمن تقسیم متصرفات دولت عثمانی در خاورمیانه، دو بخش آن را در شرق مدیترانه و بین النهرین میان خود تقسیم کردند. فرانسه، «سوریه فعلی و لبنان» و بریتانیا «فلسطین و عراق» را تحت قیمومیت خود درآوردند. ▪️اولین موج مهاجرت یهودیان به فلسطین، به سال ۱۸۸۱ برمی‌گردد. تشکیل صهیونیسم سبب موج دوم مهاجرت شد که طی آن و مابین سال‌های ۱۹۰۴ و ۱۹۱۴ حدوداً چهل هزار نفر به این منطقه سرازیر شدند. 🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت» ⏰ زمان مطالعه: ۳ دقیقه 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔲 | ✅ معنای زمان و شب قدر در اندیشه استاد مطهری ▪️آن کسی که می‌گوید احیا، شب را زنده نگه داشتن؛ مقصودش این نیست که این قطعه زمان را شما زنده نگه دارید؛ مقصود زنده نگه داشتن خود شماست در این قطعه از زمان. ▪️پس زمان خودمان را، شب خودمان را زنده نگه داریم یعنی خودمان یک شب واقعاً زنده باشیم، واقعاً زنده زندگی کنیم نه اینکه مرده زندگی کنیم. ▪️شما چون وجودتان یک وجود متحرک و سیال و متغیّر است، یک زمان در درون خودتان دارید، من هم یک زمان در درون خودم دارم، آن گل هم یک زمان در درون خودش دارد، آن درخت هم یک زمان در درون خودش دارد، این سنگ هم یک زمان در درون خودش دارد؛ و زمانی که در درون هر چیزی هست عین وجود آن چیز است. 🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت» ⏰ زمان مطالعه: ۶ دقیقه 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
هدایت شده از فکرت
🔘 | اهمیت روز قدس در نظام جهانی 🎙دکتر غلامرضا منتظمی، دیپلمات سابق ایران در فرانسه ▪️هیچ جریان، قدرت و کشوری در دنیا توان و جرأت نمی‌کند یک فشنگ به نیروهای حماس و فلسطین بدهد؛ اما می‌‌دانیم که ایران در این نبرد، موشک به مبارزان فلسطینی می‌دهد و دانش فنی را منتقل نموده است. ▪️بنابراین این یک جنگ آخرالزمانی است که روز قدس در واقع سمبل این درگیری جاودانه است. این روز را امام خمینی(ره) در اوایل انقلاب مشخص نمودند، تا این مبارزه و مقابله با این رژیم منحوس ادامه پیدا نماید. ▪️این‌ها ظرفیت‌ها و قدرت نرم ایران است که بهتر است، ما به آن توجه کنیم. اگر امروزه روز قدس برگزار می‌‌شود، خواستمان این است که چنین الگویی را همیشه زنده نگه داریم و این مبارزه‌ تاریخی را بشر با این فرزندان شیطان ادامه دهند تا ان‌شاءالله این پیروزی نهایی به دست آورده شود. 📎مطالعه یادداشت در«وبگاه فکرت» ⏰ زمان مطالعه: ۵ دقیقه 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام ☑️@Fekrat_Net
🛑محفل نقد و بررسی فیلم سینمایی «غریب» 👈با حضور: 👤استاد علی قهرمانی _ ناقد سینما و مدرس سواد رسانه 👤دکتر حوریه بزرگی _ ناقد سینما و مدرس سواد رسانه 👤سید مهدی موسوی_ مجری و خبرنگار 🕰زمان: یک شنبه،27 فروردین ماه 1402، ساعت 14 📍مکان: قم، هنرستان، بعد از خیابان شهید تراب نجف زاده، مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای شناخت، پلاک 245 🚫ظرفیت حضور محدود است 💢برای شرکت در محفل به این آیدی پیام دهید👇 @Mostafagoodarzi لینک شرکت مجازی : 🆔https://eitaa.com/savad_rasaneh
هدایت شده از مجله خردورزی
◾️انا لله و انا الیه راجعون ▪️دکتر عماد افروغ، متفکر گرانقدر انقلاب اسلامی سحرگاه شب قدر بیست و سوم به رحمت ایزدی پیوست. ▪️مجله خردورزی فقدان آن استاد اندیشمند، آزاداندیش و متقی را به خاندان محترم، علاقمندان و دوستان ایشان تسلیت عرض نموده و از پیشگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید، غفران و رضوان و حشر با اولیای طاهرینش خواستار است. ▪️دکتر عماد افروغ در آخرین گفتگویی که با مجله خردورزی داشتند از دغدغه‌ها، آسیب‌ها و عدم تبیین مبانی انقلاب سخن گفتند، متن این گفتگو در شماره آینده مجله محضر مخاطبان فرهیخته تقدیم می‌گردد. 🏴 روحشان شاد و یادشان گرامی 📍مجله خردورزی: @kheradvarzi_ir
| ✅ از انحراف تاریخی معنویت سکولار تا معنویت‌سازی مدرن ▪️مدرنیته وقتی به افراط کشیده شد که به تکنیک، فن‌گرایی و افراط‌گرایی، پوزیتیویسم و علم‌گرایی و اصالت حس رسید و همه چیز را طبیعی و دنیایی دید. به این نتیجه رسید که انسان هم یک حیوانی است مانند سایر حیوانات و هیچ جنبه‌ی ماورائی ندارد. 💢 تماشای کامل گفت‌وگو در: 🔗 آپــارات | 🔗 یوتیــوب 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام ☑️ @Fekrat_Net
🗂 ✅ مروری بر مطالب برگزیده اندیشمندان و پژوهشگران در هفته گذشته: 🔻مقام شهود| آیت الله جوادی آملی 📎لینک مطلب 🔻ضعف آموزشی و فرهنگی در حجاب مهم‌تر از عامل اقتصادی است| عبدالحسین خسروپناه 📎لینک مطلب 🔻نظم تمدنی ِ رحمت‌پایه| حبیب اله بابایی 📎لینک مطلب 🔻ضرورت «مواجهه ترکیبی» با عفت‌ستیزان| احمدحسین شریفی 📎لینک مطلب 🔻آقای وکیل مردم ایران!|محمدرضا باقرزاده 📎لینک مطلب 🔻 سیرت علی علیه السلام به روایت ثقفی| محسن الویری 📎لینک مطلب 🔻پوستین وارنه منافقان در تقابل با حکومت علوی(ع)|حمید پارسانیا 📎لینک مطلب 🔻انقلاب اسلامی بدون فهم فلسفه صدرایی راه به‌جایی نمی‌برد| شریف لک زایی 📎لینک مطلب 🔻نگاه درست شیخ حسین| علی مهدیان 📎لینک مطلب 🔻تفاوت بنیادین احکام شریعت و قوانین حقوقی| حسین سوزنچی 📎لینک مطلب 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام ☑️@Fekrat_Net
🔲 | ✅«شبهه کاهش دینداری در ایران» و نقدی بر عباس عبدی 🖋حجت الاسلام مهدی عامری، مدرس و پژوهشگر حوزوی ▪️آقای عباس عبدي در دو یادداشت ادعا کرده است در چند دهه اخیر روند فرود دینداری در ایران شکل گرفته است و در سال‌های اخیر این اتفاق با شیب تندتری در حال وقوع است. (روزنامه اعتماد، شماره ۵۴۵۸ و ۵۴۵۹-صفحه ۱) ▪️مشخص نیست جوامع مشابه ایران با چه معیاری وضع دینی بهتری دارند؟ از سویی جوامع مشابه ایران ابهام دارد و مشخص نیست کدام جامعه مد نظر ایشان است با این حال برای نمونه مالزی، عراق یا ترکیه یا عربستان یا پاکستان در باب خمس و روزه و حضور در مساجد و حجاب چه وضعی دارند؟ از لحاظ اخلاقی و اعتقادی چطور؟ خوب بود آقای عبدی که توانسته هم امار ایران را بدست اورد هم امار جوامع مشابه را برای حرف خودش استنادی پیدا می کرد تا باز بیان ایشان حدس و گمان تلقی نشود! ▪️ادامه یادداشت آقای عبدی نیز بیان اتهامی خلاف واقع است که فهرستی غیرمنصفانه از وضع موجود ارائه می‌دهد؛ برای نمونه در حالیکه در حوزه با استعانت حکومت و شخص رهبری، روز به روز فلسفه و علوم عقلی رو به پیشرفت است ایشان نوشته است: «فلسفه و كلام اسلامي به روضه تبديل شدند». 🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت» ⏰ زمان مطالعه: ۵ دقیقه 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان آیت‌الله جوادی آملی پیش از اقامه نماز میت بر پیکر مرحوم عماد افروغ بخشی از سخنان آیت‌الله جوادی آملی به شرح زیر است: انسان دو بار مهمان خداست. یکی در سفر مکه و یک بار در ماه مبارک رمضان. خدا اعلام کرد من دو بار از شما دعوت کردم و مهمانی از شما را قبول کردم. من هرجا نمی‌روم. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام ☑️@Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| ضدّیت‌ با دین؛پروژه‌ عملی سکولاریسم 🎙حجت‌الاسلام مجتبی فلاحتی ▪️معنویت واژه‌ای است که دارای اشتراک لفظی و فاقد معنای مشترک و واحد است. در آثار فلاسفه‌ی بزرگ شرق و غرب هم معنویت به یک معنا نیامده است؛ معنویت اساساً یعنی به ماورای ماده نگاه‌داشتن. ▪️سکولاریسم نه به معنای ضدّیت با خداوند بلکه یعنی جداکردن فرآورده‌های بشری از فرآورده‌های الهی. بنابراین معنویت سکولار یعنی معنویت، اخلاق و ماورائی که منبعث از دین نباشد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام ☑️ @Fekrat_Net
هدایت شده از حمید پارسانیا
انا لله و انا الیه راجعون ارتحال دکتر افروغ بر فرزندان و خانواده ایشان بر اصحاب علوم اجتماعی و جامعه علمی به دوست داران انقلاب و درد مندان امت و جامعه اسلامی و به همه عزیزانی که تجدید حیات معنوی و رنسانس دینی جامعه بشری را در جهت تحقق جامعه مهدوی دنبال می‌کنند تسلیت باد. دکتر افروغ همانگونه که همواره اعلام می‌داشت هویت خود را در مسیر رشد و بالندگی انقلاب اسلامی ایران و آرمان‌های جهانی آن تعریف می‌کرد. او تلاش پیگیر و دردمندانه خود را در مسیر گسترش لایه های فرهنگی جوشش فعال امت اسلامی و نقد سازه ها و ساختارهای نظری مسلط بر جامعه معاصر بشری دنبال می کرد و جایگاه خود را در حلقه وصل تعامل خلاق و فعال دو نهاد دانشگاه و حوزه جستجو می‌کرد. او می کوشید تا به تعبیر خود لایه های عمیق فرهنگ اسلامی را که ریشه در متون و نصوص دینی داشت و به نظر او در حکمت اسلامی به طور عام و فلسفه صدرایی به طور خاص تجسم یافته بود در سازه های نظری و ساختارها و کنش های اجتماعی جامعه اسلامی ایران شناسایی کند و این رسالت را در فعالیت‌های مختلف علمی فرهنگی و اجتماعی خود در نظر می‌گرفت. بیش از دو دهه آمد و شد مستمر و اغلب هفته گی او به قم بخشی مهم از جهاد علمی اوست و ثمره این تلاش همراهی برای تکوین رشته هایی نظیر فلسفه علوم اجتماعی و باز آرایی دانش اجتماعی مسلمین و تربیت طلاب و دانشجویان و تدوین رساله های و تالیف کتب علمی است. این استاد در لیله القدر ضیافت الهی به ملکوت اعلی پیوست تا قضای الهی را از افق آسمانی در تحقق آرمان‌های تاریخی خود ببیند و تقدیر خداوند را در رشد و توسعه امت اسلامی نظاره کند . حمید پارسانیا ۱۴۰۲/۱/۲۶ 💠 @parsania_net
🔲 | گزارش فکرت به مناسبت چهلمین روز درگذشت مرحوم دیانی؛ ✅ مسعود دیانی؛ رسانه‌ای برای اندیشه و حیات فکری جامعه ▪️دکتر اسماعیلی، وزیر ارشاد: خواندن یادداشت‌های او حقیقتاً درس آموز بود. امیدوار بودم سوره شب‌های ماه رمضان با اجرای او را ببینم. ▪️استاد علی‌محمد مؤدب: ذهن جستجوگر مرحوم دیانی به دنبال یافتن پاسخ‌های درخور به مسائل امروز ما، از معدن معارف و ادبیات شیعی بود و این تکاپوها را از پنجره‌ی رسانه با مردم به اشتراک می‌گذاشت. ▪️استاد دوانی: تصور من این بود که او تهیه‌کننده یا هماهنگ‌کننده دعوت از مهمانان است. اما وقتی به سازمان رفتم، دیدم خودش مجری و سردبیر است. پیگیری‌های مکرر ایشان همراه با ادبی که داشت، من را مجاب کرد در برنامه حاضر باشم. ▪️خانم دکتر امیری روح اللهی: همیشه اهل مطالعه بود و مطالعات عمیق و تخصصی داشت. ضمن این‌که سئوالات بکری از مهمان برنامه می‌پرسید و همه این موارد باعث می‌شد تا برنامه برای مخاطبان هم جذاب باشد. 🖇 مطالعه گزارش در «وبگاه فکرت» ⏰ زمان مطالعه: ۵ دقیقه 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔲 | ✅ ما و تجربه دینداری مدرن 🖋دکتر مجتبی رستمی کیا، کارشناس عرصه نخبه‌پژوهشی ▪️تجربه دینی به شکل مشخص و با تقریر فلسفی‌اش رأی کاملا جدیدی است که با شلایر ماخر آغاز و سپس با نقادی‌های هیوم و کانت بر الهیات طبیعی و جای‌گذاری عقل روشنگری، به یاری توجیه باور به خدایی آمد که اساس مقوله‌ای برای فهم و طبقه بندی او قابل دسترسی نبود. ▪️«تجربه دینی» میوه گفتمان غالب بر دین شناسی روزگار ماست و وارد شدن از این مدخل می‌تواند ما را یکراست به مبادی پنهان دین‌شناسی برساند و نوعی «تجربه گرایی» را جایگزین « حکمت عقلی فلسفی» کند. ▪️سؤال مهم این است که چرا حکما و فیلسوفان اسلامی به عنوان معماران سبک زندگی الهیاتی جدید، علیرغم بهره‌مندی از شهود، همواره بر به‌کارگیری عقل و برهان تأکید می‌کرده‌اند و هیچگاه به صورت برجسته « تجربه و شهود دینی» را در محور انتقال الهیات قرار نمی‌دادند. 🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت» ⏰ زمان مطالعه: ۵ دقیقه 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
✅ محفل نقد فیلم سینمایی «غریب» در قم برگزار شد ▪️به همت انجمن سواد رسانه طلاب، محفل نقد و بررسی فیلم سینمایی «غریب» با حضور حجت الاسلام علی قهرمانی و دکتر حوریه بزرگی در مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای شناخت برگزار شد. ▪️قهرمانی: در بخش‌هایی از فیلم، شاهد ریتم کندی هستیم، ضمن آن که به برخی از وجوه شخصیتی شهید بروجردی در این اثر به خوبی پرداخته شده؛ اما برخی دیگر از وجوه شخصیتی ایشان، کمرنگ مورد توجه قرار گرفته است. ▪️بزرگی: ما هنوز نتوانسته‌ایم مکتب سینمای ایران را داشته باشیم و برای تحقق این امر بر اساس فرهنگ ایرانی و اسلامی خود نیاز به کارهای قوی در عرصه پژوهش داریم و این که به شکل جمعی و دغدغه‌مندانه به رفع خلأها در این زمینه همت بگماریم. 🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت» ⏰ زمان مطالعه: ۵ دقیقه 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
📺 | مظلومیت معنویت در علوم اسلامی 🎙دکتر حمیدرضا مظاهری سیف ▪️مشکل نظام ما در جاهایی است که به معنویت توجه نشده است. زمانی افراد در جهاد نظامی و در جهاد اقتصادی توانستند به کشور خدمت کنند که به معنویت توجه داشتند. ما درمورد کلیات معنویت خوب می‌توانیم صحبت کنیم؛ ولی در اقدامات ضعیف هستیم و نهایتاً به ظواهر دین مانند برگزاری نماز جماعت و... می‌رسیم. ▪️معتقدم که معنویت در علوم اسلامی اصلاً دیده نشده است و الان هم بر عدم دیدن آن اصرار دارند. این بزرگترین ظلم به قرآن، اسلام، انقلاب و فرهنگ اهل بیت است. منظور از معنویت، ارتباط با خدا و رابطۀ قلبی با خدا است. کسی که به قدرت بی‌نهایت وصل باشد باوجود مشکلات، غمگین و افسرده نیست. ♦️این گفت‌وگو را در آپــارات و یوتــیوب فکرت تماشا کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام ☑️ @Fekrat_Net
فکرت
📺 #اختصاصی | #معنویت_سکولار ✅ مظلومیت معنویت در علوم اسلامی 🎙دکتر حمیدرضا مظاهری سیف ▪️مشکل نظام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 | ✅ «معنویت» پاشنه آشیل جامعه و نظام اسلامی 🎙دکتر حمیدرضا مظاهری سیف ▪️آیا تا به حال نشده است که کسی با خدا حرف بزند؟ این تجربه معنوی است. ما از قرآن و فرهنگ اهل‌بیت این‌طور می‌فهمیم که انسان‌ها با چشم و گوش باطنی باز به این دنیا می‌آیند. همه‌ی انسان‌ها در دوران نوجوانی یک سری تجربه‌های معنوی دارند که در طول زندگی این موضوع ادامه پیدا می‌کند؛ اما زیر بار مشغله‌های زندگی روز به روز کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. ▪️حال، حکمرانی با معنویت امکان‌پذیر است و بدون فرهنگ‌سازی، حکمرانی یک سازمان خشک و دیکتاتوری است که شما را به زور وادار به رعایت قانون می‌کند. معنویت تعهد ایجاد می‌کند. در فرمایشات رهبری خیلی زیاد به این تجربه‌های معنوی توجه شده است. به‌نظرم باید سیاستمداران، دوره‌های معنوی ببینند تا بفهمند این نظام بر چه اصولی پایدار است. ♦️نسخه باکیفیت را در آپـــارات و یـوتـیوب فکرت تماشا کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام ☑️ @Fekrat_Net
موسسه شناخت و رسانه فکرت برگزار می‌کند: ✅ نقد و بررسی دیدگاه منکران افول آمریکا با حضور: 👤دکتر محمدرضا باقرزاده؛ عضو هیئت علمی موسسه آموزشی امام خمینی(ره) 👤دکتر محمدعلی رنجبر؛ مدرس موسسه آموزشی امام خمینی(ره) مکان: قم بلوار بسیج، نبش خیابان تراب نجف زاده زمان: پنجشنبه ۳۱ فروردین ساعت ۱۴ ♦️پخش زنده از کانال ایتا فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| ویراستی | اینستاگرام | تلگرام ☑️ @Fekrat_Net
🔘 | ✅ از انحراف تاریخی معنویت سکولار تا معنویت‌سازی مدرن بخش‌هایی از سخنان حجت الاسلام فلاحتی در تبیین معنویت و جریان‌های نوظهور در این عرصه: ▪️آن دسته از متفکران غربی که با دین و شریعت مخالفت می‌کردند و معنویت‌های انسانی را ترویج می‌کردند، در مقام عمل دچار پوچی، تنهایی و رنج شدند؛ مثل آقای میشل فوکو! چنین شخصی که ادعای اصلاحات جهانی داشته است و یک عمر با دین و شریعت‌محوری مبارزه کرد؛ اما در عمل دچار پوچی اخلاقی شد. ▪️مدرنیته وقتی به افراط کشیده شد، به تکنیک، فن‌گرایی و افراط‌گرایی، پوزیتیویسم و علم‌گرایی و اصالت حس رسید و همه چیز را طبیعی و دنیایی دید. به این نتیجه رسید که انسان هم یک حیوانی است مانند سایر حیوانات و هیچ جنبه‌ی ماورائی ندارد. ▪️فرانسه‌ای که نماد عشق و عاشقی است سالی هزاران زن را در خانه می‌کشند. این یک کشور ایده‌آل رمانتیک فرانسوی است که در شاخصه‌های شادی و معنویت در دنیا جزء اولین کشورها است. ▪️قارون‌ها و نمرودها به دلیل این که مردم نیاز به معنویت داشتند، نوع قلابی آن را جایگزین می‌کردند. بت می‌ساختند. بت‌ها نماد مسجم‌یافته‌ی معنویت‌های کاذب بودند. ▪️یکی از کلیدواژه‌هایی که در سخنان امامین انقلاب وجود دارد مسأله‌ی معنویت مبتنی بر قرائت صحیح از اسلام است و باید دین و فکر را از استاد فکر دریافت کرد. 🖇مطالعه گفت‌وگو در «وبگاه فکرت» وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔲 | ✅ القای کاهش دین‌‌باوری؛ مغالطه‌ای برای تشویش اذهان 🖋آمنه عسکری منفرد، پژوهشگر دینی و رسانه‌ای ▪️هیچ سند رسمی و غیر رسمی نمی‌توان ارائه داد که افرادی که نام‌های دینی و مذهبی ندارند از احکام و آموزه‌های دین گریزانند. دین‌دارای لایه‌ها و سطوح و ابعاد مختلفی است و باید این سطوح، لایه‌ها و نوع شاخص‌ها شناخته شوند، سپس با تعیین ملاک بررسی شاخص‌ها، از حوزه‌ی امور فردی یا حوزه‌ی امور اجتماعی به مرحله‌ی مقایسه و بررسی وارد شد. ▪️این‌که افرادی بخواهند عامدانه و با ارائه‌ی آماری اموری چون انتخاب اسامی غیرمذهبی برای کودکان این سرزمین را نشانه‌ای برای دین‌گریزی مردم بدانند، اما حضور پرشور اقشار مختلف مردم با سلایق متعدد در را‌هپیمایی حماسه‌ی بزرگ اربعین و یا مراسم اعتکاف، حضور پرشکوه اقشار مختلف در مراسم شب‌های قدر و ... را نادیده بگیرند و آنها را حواشی دین‌داری بنامند، تنها نشان از مغالطه آمیز بودن اظهارات ایشان و وجود تعمداتی برای بیان آماری غیرواقعی و تخریب و تشویش اذهان دارد. 🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت» ⏰ زمان مطالعه: ۲ دقیقه 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net