عصر زنان
♦️ سلسله درس «فلسفه حجاب» جلسه ۴ 🎙 ارائه: آیتالله یزدانپناه 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@
5(1).MP3
18.54M
♦️ سلسله درس «فلسفه حجاب»
جلسه ۵
🎙 ارائه: آیتالله یزدانپناه
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
✅ آنچه در محافل اندیشهورزی و خبری حوزهی زن و خانواده گذشت؛
🍃 به دلسوزی پدر و مادر و نصایح آنها توجه کنید| مقام معظم رهبری
🖇 اینجا بخوانید
🍃 اتصال حضرت معصومه(س) به امام رضا(ع)| آیت الله میرباقری
🖇 اینجا بخوانید
🍃 مبنای تنوع فرهنگی حکمت و فضیلت است| دکتر خسروپناه
🖇 اینجا بخوانید
🍃 چند اصل راهنما برای برنامهریزی حوزه دختران| محسن قنبریان
🖇 اینجا بخوانید
🍃 چرا دخترها دوست داشتنی هستند؟| دکتر سیدیاسر طاهر رحیمی
🖇 اینجا بخوانید
🍃 دست خالی موافقان لایحه حجاب در برابر ایرادات لایحه| جنس اول
🖇 اینجا بخوانید
🍃 لایحه عفاف و حجاب در میانهی بیتصوری از مفهوم دولت| مریم منصوری
🖇 اینجا بخوانید
🍃 مجری ناظر میخواهیم یا مقتدر| جعفر علیاننژادی
🖇 اینجا بخوانید
🍃 شهیده شهناز حاجی شاه را میشناسید؟| دفتر روایت زن انقلاب اسلامی
🖇 اینجا بخوانید
🍃 مسیح علینژاد، سانسورچی| دانیال بصیر
🖇 اینجا بخوانید
🍃 روز صدرا| علی مهدیان
🖇 اینجا بخوانید
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
🔸🔸 «رسانه نخبگانی بانوان» برگزار میکند
نشست مجازی بررسی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب
🔻 نقش و سهم قانون در طرح کلی عفاف و حجاب
آقای دکتر مهدی تکلو
🔻 مقایسه لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب پیشنهادی قوه قضاییه با سایر قوانین عفاف و حجاب
سرکار خانم دکتر معصومه ظهیری؛
🔸زمان: جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت 21 الی 22
🔸لینک ورود به نشست مجازی:
https://www.skyroom.online/ch/rnb1402/rnb
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
📢 انجمن سواد رسانه طلاب با همکاری پایگاه تحلیلی-تخصصی عصر زنان و مدرسه فکرت برگزار میکند:
💢سلسله گعدههای کارگاهی تولید محتوای رسانهای
با موضوع:
◾️مساله زنان در رسانه
با حضور:
▫️سرکار خانم شفیعی _ پژوهشگر حوزه زن و خانواده
⏱ زمان: دوشنبه، 8 خردادماه 1402، ساعت 13:30
📍مکان: قم، خیابان بسیج، موسسه شناخت، استدیو فکرت
🔘برای حضور در گعدهها به آیدی @Mostafagoodarzi پیام دهید.
#تولید_محتوا #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
عصر زنان
#خبرنامه | #اختصاصی
🗞 «دوران جدید» طرح چین برای ترویج فرهنگ ازدواج و فرزندآوری
📌 «به گزارش گلوبال تایمز، انجمن برنامهریزی خانواده چین، در راستای افزایش جمعیت و افزایش آمار باروری در چین پروژههای تشویقی برای زنان در راستای "ازدواج" و "فرزنداوری" راه اندازی خواهدکرد. از جمله پروژههای در دست اقدام چین در این راستا، تشویق والدین برای سهیم شدن در مسئولیتهای فرزندپروری، محدود کردن هزینههای بالای عروسی، محدود نمودن آداب و رسوم منسوخ شدهای که ازدواج را سخت میکند، اعطای مشوقهای مالیاتی، یارانه مسکن، آموزش رایگان، اعطای یارانه برای فرزند سوم و... از جمله موارد پروژه موسوم به "دوران جدید" در چین است.»
🔹 کاهش رشد جمعیت که در قالبهای کاهش ازدواج و کاهش موالید غالبا خود را نشان میدهد، از معضلات قابل توجهی است که بیشتر کشورهای دنیا با آن مواجه هستند. چین نیز یکی از این کشورها است. طرحهایی که تحت عنوان، طرحهای تشویقی در چین برای ترویج تشکیل خانواده و فرزندآوری بنا نهاده شدهاند اگرچه به شرط اجرا بسیار خوب هستند اما کافی نخواهند بود.
🔸 در راستای تشکیل خانواده میبایست علاوه بر متمرکز شدن بر روی زنان، به مردان نیز توجه نمود. این طرحها علاوه بر آنکه در راستای تامین جنبههای مادی مورد نیاز برای تشکیل خانواده اجرا میشوند، نباید به گونهای باشند که جنبههای معنوی ضروری در تشکیل خانواده مورد غفلت قرار بگیرند! مهارتهای زندگی و تعاملات صحیح زنان و مردان با یکدیگر چه در قالب نقشهای شهروندی و چه در قالب نقشهای زناشویی باید در سنین نوجوانی و جوانی به دختران و پسران آموزش داده شوند.
🔹 نوع تعاملاتی که با زن باردار، زن میانسال، مادری که فرزند کوچک دارد همه و همه باید به طور اکرام و احترامگونه باشند تا زنی که خود را وقف فرزندآوری و تربیت فرزند خود میکند در طی دوران رشد فرزند خود احساس حقارت و یا اشتباه بودن تصمیم خود را تجربه نکند.
از طرف دیگر مقام پدر به قدری باید مورد اکرام واحترام قرار بگیرد تا مردی در طول سرپرستی خانواده و فرزند خود احساس نکند که سختیهای مسئولیتش درک نمیشود و از تحمل بار حفاظت و مراقبت از خانواده شانه خالی نکند.
🔸 در بیشتر طرحهای فرزندآوری مسئله تربیت و اصلاح پیش زمینههای فکری در فرزندآوری اغلب مورد غفلت واقع میشوند، عاملی که به نظر میرسد اگر در کنار طرحهای مالی مورد توجه قرار بگیرد، در بازهی زمانی کوتاه بتواند بازدهی خوب و قابل قبولی را برای جامعه و تشکیل خانواده به ارمغان بیاورد.
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
🗓زمان: یکشنبه ۷ خرداد ماه
🕓ساعت ۱۶ الی ۱۸
📍مکان: ولنجک، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ساختمان شماره۲، طبقه۶، سالن جلسات نهاد رهبری
جهت حضور نام و نام خانوادگی خود را به شناسه زیر ارسال کنید
🆔 @neshast_zanan
🇮🇷 @BSBMU_IR
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
♦️ سلسله درس «فلسفه حجاب» جلسه ۵ 🎙 ارائه: آیتالله یزدانپناه 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@
6(1).MP3
19.55M
♦️ سلسله درس «فلسفه حجاب»
جلسه ۶
🎙 ارائه: آیتالله یزدانپناه
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
🎥 #دکوپاژ | #تحلیل_و_بررسی
💠 نمایش کاریکاتوری از زن
📽 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی ابلق
با حضور:
▫️معصومه قمقامی _ تحلیلگر سینما
◾️الهه سادات شفیعی _ پژوهشگر حوزه زنان
▫️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس
⏱ زمان: دوشنبه ۸ خردادماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۴:۳۰
📍مکان: قم، خیابان بسیج، موسسه شناخت، استودیو فکرت
🔗پخش زنده برنامه از کانال انجمن سواد رسانه طلاب
#سواد_رسانه #سینما
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
📌 پایگاه تحلیلی عصر زنان با همکاری موسسه شناخت برگزار میکند: ♨️ جریان سلسلهنشستهای تخصصی عص
36.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تیزر
♨️ جریان
سلسلهنشستهای تخصصی عصر زنان
♨️ موضوع:
مواجهه حاکمیت با سلبریتیسم
♨️ نشست چهارم
▫️دکتر احسان شاهقاسمی
📅 برگزارشده در: ۲۵ اردیبهشتماه
📻 فایل کامل صوتی
📺 فایل کامل تصویری
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
🔸🔸 «رسانه نخبگانی بانوان» برگزار میکند نشست مجازی بررسی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب 🔻 نقش و
بررسی لایحه عفاف و حجاب_۱۴۰۲.۳.۵_رسانه نخبگانی بانوان.mp3
23.5M
#صوت_نشست
♦️ بررسی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب
🔻 با ارائه:
🔹 آقای دکتر مهدی تکلو
🔹 خانم دکتر معصومه ظهیری
📆 برگزار شده در: ۵ خرداد ۱۴۰۲
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#خبرنامه | #اختصاصی
🗞 استانداردهای نازیبا ویژه ۸۰ سالگی!
📌 «به گزارش خبرگزاری گاردین زنان پا به سن گذاشتهی غربی از تحت فشار قرار گرفتن توسط رسانهها در اصرار بر بازتاب چهرهی زنانه بی چروک زنان مدل ۸۰ساله، منطبق بر استانداردهای زیبایی رایج انتقاد کردند. در این گزارش زنان مسن از میل خود به تجلیل و مورد احترام قرار گرفتن به دلیل افزایش خرد خود گفتند و چهرههای ساختگی ارائه شده از زنان مسن بی چین و چروک را مضحک خواندند.»
🔹 نوع فاعلیت زنان غربی را میتوان در این گزارش خبری مشخصا و به وضوح درک نمود. فاعلیت زنانه از آنجا نشأت میگیرد که زن کنشگریاش را بر اساس درک و شناخت موقعیت حقیقی خود در دنیا، هدف و معنای حقیقی زندگیاش استنباط کرده و به اجرا در میآورد. فاعلیت اساسا با ادراک و قوای اندیشهگانی انسان رابطه مستقیم دارد و آدمی را به سوی کنش موثر و آگاهانه هدایت میکند، کنشی که فارغ از ملعبهی دست دیگران شدن است.
🔸 زنان غربی مصاحبهشونده در گزارش گاردین تصویری که از خود به عنوان زن در غرب ترسیم نمودند از این جهت غیر فاعلانه و در یک کلام منفعلانه است که هیچ جایگاهی برای خرد، تجربه زیسته، اندیشه و افکار آنان حتی در دوران میانسالی و پیری توسط سیستم اندیشهگانی_سیاستگذاری و فرهنگی غربی قائل نمیشوند. کماکان تصاویر ارائه شده از آنان با وجود کهولت سن بر اساس معیارهای زیبایی رایج در دنیاست، همانند آنچه که برای دختران جوان وجود دارد و میزان ارزشمندیشان را مشخص میکند. زنان میانسال و مسن غربی نیز به ابژگی خوانده میشوند، همانند دوران نوجوانی و جوانیشان. اعلام انزجار زن غربی مسن از این نگاه منفعلانه و نظاممند در غرب نشان از آن میدهد که نگاه ابژهوارانه غرب به زن در آیندهای نه چندان دور به واسطه زنان به شکست مفتضحانهای دچار خواهد شد.
🔹 فطرت زنانه، خصوصا با دیدن تجربیات زیانبار زنان در طی تاریخ مدرن و پسا مدرن از ابژگی زن و زیانهای متعدد آن برای زنان از جمله محرومیت از فاعلیت زنانه، دیگر در برابر اسارت تحمیل شده مردسالاری مدرن تسلیم نخواهد شد. این گزارش و اعتراض زنان مسن غربی نشانهی آگاه شدن زنان غربی از ظلم مردسالاری مدرنی است که تحت لوای مد، زیبایی و مصرفگرایی، به زنان تحمیل شده است.
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#خبرنامه | #اختصاصی
🗞 به خانه بر میگردیم
📌 «بنابر گزارش ارائه شده از ABC نیوز، زنان مشاغل را ترک میکنند تا به سوی راهی برای کسب رفاه، پروردن خلاقیت و آزادی در زندگی خود باشند. براساس نظرسنجی صورت گرفته از ۵۰۰ زن استرالیایی، زنان در سال ۲۰۲۲، ۱۶درصد (بیشتر از مجموع سالهای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰) مشاغل خود را ترک کردند. علت این امر را در عدم انعطاف پذیری مشاغل خود عنوان مینمودند.»
🔹 پدیدهی بازگشت به خانه و ترک مشاغل دفتری و اداری در بسیاری از کشورهای دنیا به طور گسترده و قابل توجهی در حال بروز است. در سالهای مختلف یکی از رویکردهای توسعه کشورها به کارگیری از تمام قوای نیروی انسانی خصوصا نیروی کار جوان بوده است که در این خیل "زنان" نیز میگنجیدند!
علیرغم تلاشهای فراوان جنبشهای زنانه در ایجاد برابری میان زن و مرد در داشتن مشاغل یکسان اما در طی چندسال اخیر خصوصا در بحبوحهی پاندمی کرونا زنان زیادی از مشاغل خود به اختیار خود، انصراف دادند.
🔸 در بسیاری از پژوهشهای انجام شده، مشخص شد که امروزه زنان تمایل زیادی به داشتن مشاغل کارآفرینانه دارند. این تمایل در بیشتر زنان دنیا از جمله ایران دیده میشود و به قدری جدی میباشد که برخی از این زنان مشاغل اداری و کارمندی خود را ترک کرده و به گود کارآفرینی وارد میشوند.
🔹 از علل اصلی ایجاد این گرایش در زنان "نبود اتاق شیشهای نظارت سختگیرانه و عذاب آور بر زنان در کارآفرینی"، "انعطاف زمان کاری در کارآفرینی"، "امکان مشارکت همسر و خانواده در کارآفرینی"و... است. آنچه قابل توجه است گرایش زنان به سبکهای شغلی است که بیشترین شباهت و هماهنگی را با روحیات زنانه و نقشهای آنان دارد.
🔸 حال سوال این است؛ در مجادلات برابریخواهانه چه میزان به روحیات، نقشها و نیازهای زنانه در راستای بنا نهادن مبانی نظری و سیاستگذاری شغلی زنان توجه شده است؟!
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #دکوپاژ | #تیزر
💠 نمایش کاریکاتوری از زن
◾️کارشناسان و منتقدین حاضر در نشست نقد و بررسی فیلم"ابلق" بر این نکته تأکید کردند که خودتحقیری سینمای ایران در ترسیم وضعیت زنان، تأسف بار است و باید این روند اصلاح شود.
با حضور:
▫️معصومه قمقامی _ تحلیلگر سینما
◾️الهه شفیعی _ پژوهشگر حوزه زنان
▫️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس
🖇 لینک خبر
🖇 خبرگزاری بسیج استان قم
🖇 خبرگزاری حوزه
#سواد_رسانه #سینما
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#یادداشت | #اختصاصی
🍃 از معصومه (سلامالله علیها) برای شما...
✍🏼 | الهه سادات شفیعی
🔸 میخواهیم روال معمول را جلایی دهیم و در شب ولادت برادر از سجایای خواهر بگوییم،
ولی فرق میکند که حرف از کدام خواهر و کدام بردار باشد!
تکریم خواهری که هیچ مردی در علم و دینداری به پایش نمیرسد، خواهری که امر ولی را در هر شرایطی نصبالعین خود قرار میدهد، خواهری که عشق و فراق برادر ارادهاش را متزلزل نمیکند، خواهری که پرچمدار حرکت در مسیر احیای امر ولی باشد قطعا دل برادر را شاد میکند و حتی بهترین راه شاد کردن دل اوست.
پس، از معصومهی شما میگوییم تا هم مسرت خاطر شما را در شب میلادتان فراهم کنیم و هم از هیاهویی که ما را از وجوه شخصیت ایشان غافل کرده غبار غفلت بزداییم.
🔹 آری نقل، نقلِ بانوی والا مقام مجردِ خاندان رسول الله است.
بانویی که بارها شنیدهایم بخاطر دلتنگی و دوری از برادر، راهی سفری گران شد، ولی نقل دیگری را که اهمیت این سفر و شخصیت پرچمدار این حرکت را بازنمایی میکند کمتر شنیدهایم!
در كتاب كريمه اهل بيت عليهم السّلام، سخن از نامه امام رضا(ع) به حضرت فاطمه معصومه(س) است كه امام عليه السلام خواستار سفر خواهرش شده است. نويسنده كتاب كه سند اين نامه را از كتاب «من لايحضره الفقيه» نقل میكند، آورده است كه حضرت امام رضا(ع) به يكی از غلامانشان دستور دادند كه نوشتهای را به خدمت حضرت فاطمه معصومه(س) برسانند و حضرت به مجرد رسيدن نامه آماده سفر شدند.
بانو این سفر را با آگاهی از خطرات و با وجود جو سنگین و اختناقی که بنالعباس بر علویان بار کرده بودند آغاز کردند.
🔸 ایشان در این سفر از مسیرهایی حرکت کردند که در سفر امام رضا(ع) توسط مأمون منع شده بود. منزلگاههایی که بیشترین شیعیان و محبین اهل بیت(ع) را در خود جای داده بودند و حرکت حضرت فاطمهی معصومه(س) چون روحی بر کالبد جامعهی علوی دمیده شد و شور و نشاط و جانی دوباره بود بر پیکر زخم خورده و سرکوب شدهی شیعه.
ایشان پیش از آنکه دغدغهی دیدار با برادر را داشته باشند، به عنوان سفیر علیابنموسیالرضا(ع) حامل حرکتی عظیم و پرمخاطره بودند که نشانهی تبعیت از امر ولی بود.
🔹 اما عاملیت بانو در آنجا به اوج خود میرسد که پس از سوء قصد و حملهای که در ساوه نسبت به ایشان و کاروانشان صورت گرفت، تصمیم گرفتند به قم بیایند!
قم در آن روزگار مرکز مخالفین بنیعباس بود و اسکان ایشان شرایطی را فراهم کرد تا بسیاری از سران علویان در کمترین مخاطره به حضور ایشان برسند و از رهنمودها و پیامی که امام رضا(ع) خواهر بزرگوارشان را مناسبترین فرد برای واگذاری آن میدانستند، بهرهمند شوند.
🔸 حرکت حضرت فاطمهی معصومه(س) به عنوان بانویی مجرد در شرایط اختناقی که آن روزگار از سوی خلفای بنیعباس بر علویان حاکم بود و با وجود سختیهای طبیعی مسیر سفر و سختیهای مضاعفی که از سوی دشمنان اهل بیت(ع) بر ایشان تحمیل میشد، به مثابه خط شکنی و پیش قراولی بود که در ادامه، حرکت و اتحاد سایر علویان را به همراه داشت.
وقتی آوازهی اين حركت در جهان اسلام پيچيد، علويان ديگری از نقاط مختلف، بهويژه مدينه، عازم خراسان گشتند. حضرت رضا(ع) بيست و يك برادر داشت كه همهی آنها به همراهی بنی اعمام که خود از سادات حسينی و حسنی بود به سوی خراسان حركت كردند، و این مهاجرت علویان در دورههای بعد نیز ادامه یافت.
🔹 و این چنین بود که ایران به محلی برای احیای جریان شیعهی اثنیعشری تبدیل شد.
🌹🍃 میلاد پر نور و پربرکت حضرت علیبنموسیالرضا (ع) تبریک و تهنیت باد🍃🌹
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
♦️ سلسله درس «فلسفه حجاب» جلسه ۶ 🎙 ارائه: آیتالله یزدانپناه 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@
7(1).mp3
16.36M
♦️ سلسله درس «فلسفه حجاب»
جلسه ۷
🎙 ارائه: آیتالله یزدانپناه
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
🔸 یک خبر خوب 🔸
🔶 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان، میلاد پرسعادت حضرت علیبن موسیالرضا علیه السلام را به مخاطبین فرهیخته خود تبریک میگوید و در این مناسبت مسرور، رویدادی ویژه را به دختران جوان و نوجوان نوید میدهد.
🔸اطلاعات تکمیلی طی روزهای آتی منتشر خواهد شد...
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#خبرنامه | #اختصاصی
🗞 آسیب در پوشش حمایت!
📌 «به گزارش خبرگزاری رویترز، "ماری بجر" وزیر برابری جنسیتی دانمارک اعلام کرده دولت تصمیم دارد در پنجاهمین سالگرد اعطای حق سقط جنین به زنان، میانگین سنی برای اقدام به سقط را از ۱۸ سال به ۱۵ سال کاهش دهد. او چنین اظهار کرده که سقط جنین برای دختران زیر ۱۸ سال مشروط بر رضایت والدینشان ممکن است.»
🔹 سیاستهای در پیش گرفته شده از سوی وزارتخانههایی موسوم به وزارت برابری جنسیتی در کشورهای مختلف اروپایی اعم از انگلستان، فرانسه، اسپانیا، پرتغال و اینبار دانمارک علیرغم آنکه باید بر مدار ایجاد برابری میان زن و مرد حرکت کند، اما حقیقت و واقعیت ملاف این امر را نشان میدهد. در یادداشتهای گذشته منتشر شده از پایگاه تحلیلیتخصصی عصر زنان درباره پارهای از تناقضات رفتاری و سیاستگذاری این وزارتخانهها در کشورهای ذکرشده تحلیل صورت گرفت و اینبار نوبت به وزارت برابری جنسیتی دانمارک رسیده است. آنچه در نظر تمام نحلههای فمینیسم مسلم و قطعی بوده است «جنس دوم بودن زن» و تلاش برای بازگرداندن شخصیت انسانی زن به او است. بر این اساس، بسیاری از نحلههای فمینیسم (به جز رمانتیسم فمینیسم و اکوفمینیسم) لزوم پدیدار گشتن برابری میان زنان و مردان را خواستارند.
🔸 با شکل گرفتن موج انقلاب جنسی در آمریکا و به دنبال آن در اروپا مباحث حقوق جنسی زن مطرح شد. این مباحث در راستای برابری زن و مرد در تعدد، تکثر و تنوع در داشتن شریک جنسی و برقراری روابطی در این میان انجام گردید. بارداریهای ناخواسته اما گریبانگیر زنان بود و سقط جنین در نظام حقوقی بسیاری از کشورهای غربی جرم تلقی میشد؛ لذا موج دوم فمینیسم در صدد رفع ممنوعیت سقط جنین و حق نامیدن آن برای زنان شکل گرفت و به موفقیت نیز رسید.
🔹 آیا با این تفاسیر و طبق الگوی برابری مدنظر فمینیسم، دنبالهروهای این مکتب که در وزارتخانههای برابری جنسیتی جمع شدهاند، حقیقتا برابریِ زن و مرد رخ داده است؟! سقط جنین برای زنان در سلامت روحی و جسمیشان آسیبهایی را وارد میکند؛ افسردگیهای شدید و طولانی مدت و حس عذاب وجدانی که گریبان زنان را میگیرد گاه آنان را تا خودکشی پیش میبرد. در سنین زیر ۱۸ سال به دلیل درگیر بودن دختران با مسائل مربوط به بلوغشان اگر سقط جنین رخ دهد این آسیبها شدت بیشتری خواهند گرفت.
🔸 سوال اینجاست که آیا وزارتخانه برابری دانمارک نمیداند که با قانونی نمودن سقط جنین برای دختران زیر ۱۸سال، هزینهی سنگینی را به زنان تحمیل نموده است؟! لذتهای آنی و زودگر، روابط جنسی پرخطر و بیچهارچوب برای هردوجنس ضررهایی درپی دارد اما به دلیل عوارض دامنهداری که این روابط برای زنان دارند از جمله بارداری احتمالی، سقط جنین و طول دورهی افسردگی ضرر و آسیبهای آن برای زنان بیشتر است. بر این اساس زنان با به رسمیت شناخته شدن انقلاب جنسی و حتی مجوز گرفتن برای سقط جنین نه تنها به برابری با مردان دست نمییابند بلکه در جنس دوم تلقی شدن خود بیش از پیش فرو میروند!
🔹 نکتهی دیگر آنکه سازمانهای بین المللی مدافع حقوق کودکان چرا در رابطه با این حکم و تصمیم وزارت برابری جنسیتی دانمارک سکوت اختیار کردهاند؟!
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
🔸🔸 «رسانه نخبگانی بانوان» برگزار میکند
سلسله نشستهای مجازی پیرامون لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب
🔻 نقد حوزه سیاستگذاری عفاف و حجاب در کشور
🔻سرکار خانم دکتر سمیه خراسانی
عضو هیئت علمی دانشکده زن و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب
🔻دبیر نشست: سرکار خانم الههسادات شفیعی
پژوهشگر حوزه زنان
🔸🔸 زمان: جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱ الی ۲۲
🔸🔸 لینک ورود به نشست مجازی:
https://www.skyroom.online/ch/rnb1402/rnb
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
#رصدنامه
✅ آنچه بر محافل اندیشهورزی و خبری حوزه زنان و خانواده گذشت؛
📌 در هر نظام اجتماعی نمیتوان توحیدی زیست| استاد میرباقری
🖇 اینجا بخوانید
📌 چرا اینگونه القا شده استکه بی حجابی خانم، آزادی است؟ | عبدالحسین خسروپناه
🖇 اینجا بخوانید
📌 آرامش روانی، اولین اثر فردی حجاب | دکترعلی غلامی
🖇 اینجا بخوانید
📌 اسطوره بازدارندگی قانون | مهدی تکلو
🖇 اینجا بخوانید
📌 لطفا سوت پایان را بزنید | صغری عاشوری
🖇 اینجا بخوانید
📌 جلسه نقد و بررسی نگاه فمینیستی در عرصه تاریخ نگاری | پژوهشکده زن و خانواده
🖇 اینجا بخوانید
📌 اثر فتوای تحریم تنباکو/ جنبه فرهنگی | دکتر رضا رمضان نرگسی
🖇 اینجا بخوانید
📌 فروپاشی خدا و فروپاشی خانواده | احمدحسین شریفی
🖇 اینجا بخوانید
📌 هرچیزی که درسریال میبینید فیک است همه مردم کره شبیه بیتیاس نیستند | مدرسه زبان و فرهنگ کره
🖇 اینجا بخوانید
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|