eitaa logo
کانال آتش به اختیار ، یاران ولایت
123 دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
7.5هزار ویدیو
802 فایل
آتش به اختیار یعنی جشن ترفیع رتبه‌ی افسران جنگ نرم. وقتی فرمانده علَم را دست جوانان و جناح مؤمن انقلابی می‌دهد، یعنی این جوان لیاقت علَم‌داری دارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 استوری | حاج قاسم سلیمانی: هر وقت در سختی‌های جنگ فشارها بر ما حادث میشد، وقتی که به صورت بسیار مضطری هیچ کاری از ما بر نمی‌آمد، پناهگاهی جز زهرا (س) نداشتیم و ما هم پناهگاهمون زهرا (س) بود. 🏴ویژه شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ☑️کانال شهید سلیمانی👇 http://eitaa.com/joinchat/640811030C1457b2a299
♨️سکوت حوزه را بشکنید 🖋 علی مهدوی 🔸 بیش از پنجاه روز است که فتنه ترکیبی پر حجمی علیه ایران اسلامی برپا شده است. فتنه‌ای که آتش تهیه آن از رسانه‌های مزدور سعودی-صهیونیستی و دستگاه رسانه‌ای سنتکام شعله می‌کشد و مسلح‌کردن اغتشاشگران توسط آمریکا و به واسطه فرقه‌هایی همچون کومله تأمین می‌شود. 🔻 امروز بیشتر از همیشه واضح شده که درگیر جنگ احزاب مدرن و فتنه‌ عظیم بین المللی هستیم؛ جنگی که حتی آلمان و انگلیس و فرانسه هم مستقیما به پشتیبانی آن آمده‌اند و به هر شکل ممکن می‌خواهند آتش اغتشاشات رو به سردی نگذارد و مردم و خصوصا جوانان با آن همراه شوند. ⁉️ اما سؤال اصلی اینجاست؛ دستگاه عظیم حوزه و روحانیت کجای مبارزه با این معرکه‌‌ی ترکیبی اغتشاشات هستند؟ درست است که حجاب و گشت ارشاد صرفا بهانه‌ای بود برای جرقه‌ی اغتشاشات، اما قرار است تا کی از حوزه صدایی در نیاید و روز به روز صحنه گردانان بی‌حجابی، گستاخ‌تر و دریده‌تر شوند و با ایجاد رعب و وحشت برای زنان مؤمنه و محجبه کشور، مارپیچ سکوت و اشتباه محاسباتی ایجاد کنند؟!! ❓اگر بیشترین هجمه در این اغتشاشات به کمک عملیات روانی و رسانه‌ای است، آیا حوزه در عرصه تبیین همچنان باید ساکت باشد و روال عادی همچون قبل از اغتشاشات در حوزه برقرار باشد؟ ♨️ آقای جامعه مدرسین، آقای شورای عالی، آقای مدیر حوزه، آقای معاونت تبلیغ حوزه، نسبت شما با واجب فوری جهاد تبیین دقیقا چیست؟ صدور چند بیانیه کلی؟ سخنرانی‌های موردی؟ یا حضور فعال و شبانه‌روزی، وسط معرکه‌ی جهاد تبیین؟! ♨️ بی‌عملی این روزهای ما گاهی ناخواسته تبادر به انفعال و حرکت به سمت سکولاریزه شدن دارد. مردم و نخبگان کشور دارند رفتار ما را قضاوت می‌کنند. 🔻 سازمان حوزه و روحانیت حتما متوجه هست که این ایام بیشترین تمرکز دشمن روی تضعیف ولایت فقیه متمرکز شده است؛ آیا ما نسبت به عواقب این تضعیف اساسی، بیداری و تحرک لازم را داشته‌ایم؟ آیا خبر از خیزش صهیونیستی عمامه‌پرانی در کوچه و خیابان‌ها داریم؟ ❓حوزه علمیه خواهران و جامعة الزهرا در این فتنه ترکیبی با محوریت سوء استفاده از زنان در کجای ماجرای تبیین گسترده و همه جانبه قرار گرفته است؟! ♨️ آری؛ امروز قوه قضاییه نباید مرعوب جوسازی‌ها شود و قاطعانه و فوری باید احکام مجرمین و محاربین را صادر و اجرا کند؛ اما حوزه علمیه برادران و خواهران کجای این ماجراست برای مطالبه‌گری و همچنین آماده‌سازی فکری و روانی جامعه برای اجرای احکام قاطع قوه قضاییه؟ 🔰 امروز جوانان کشور بیش از هر زمان دیگری به گفتگوهای چهره به چهره و دو طرفه نیازمندند؛ کاری که حسب فرمایش رهبر انقلاب، دقیقا وظیفه حوزه و روحانیت است؛ اما حوزه دقیقا کجاست؟ 🔻 اگر علم داریم که فردای تجزیه‌ی ایران، فردایی سراسر شوم و تباهی و سیاهی خواهد بود؛ آیا نباید نسبت به روشنگری اذهان مردم اقدام کرد؟ آیا رهبر انقلاب نفرمودند فتنه را فقط باید با روشنگری خاموش کرد؟ 🔺 ناگفته نماند همه طلابی که بدون امکانات و آتش به اختیار وارد صحنه جهاد تبیین شدند مأجور هستند؛ اما از سازمان حوزه انتظار است با برنامه و فعال، ظرفیت‌های خاموش را سرخط کند. 🔻 امروز هیچ سکوتی جایز نیست و انفعال اهل علم و طلاب و روحانیون و فضلای حوزوی از هر صنف دیگری وزر و وبال و تبعاتش بیشتر است... حوزه باید این سکوت منفعلانه را بشکند و بیش از پیش در جنگ شناختی امروز نقش آفرینی کند. @Manahejj ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh ♨️اعتراض حجت الاسلام رئوفی به انفعال مسئولین حوزه در حمایت از نظام اسلامی باسمه تعالی عزیزان وقتی جامعه مدرسین و علمای سرشناس و مسئولین حوزه ساکتند، از بنده طلبه جز خون دل خوردن چه کار بر می‌آید. والله قسم بنده بارها برای شهدای اخیر خصوصا روحانیون مظلوم خون دل خورده و گریه کرده ام اما آیا بنده باید اعلام تجمع طلاب برای محکومیت حوادث اخیر را داشته و روشنگری های مکرر در مراکز مختلف داشته باشم یا مدیر حوزه یا رئیس جامعه مدرسین یا اعضای شورای عالی حوزه یا بزرگان موثر البته بنده هم بقدر خود تکلیف دارم اما در این حوزه عمّارهایی چون علامه مصباح یزدی محبوب نیستند در این حوزه، ۳ اسفند روز حوزه انقلابی توسط مقدسین بی خاصیت‌، تعطیل می‌شود و مدیران حوزه و مسئولان مدعی انقلابی گری ساکتند و به بنده ای که به این قضیه معترض بودم هتّاکی شد. در این حوزه افرادی که سوابق روشن ضدانقلابی دارند از رانت تالیف کتب درسی برخوردار می‌شوند و پیگیری های مکرر راه به جایی نمیبرد. در این حوزه افراد مذکور درس خارجشان بدون داشتن سوابق لازم رسمی محسوب می شود ولی افراد انقلابی با مدارک لازم مدتها معطل تایید رسمی هستند. والله بنده به این سکوتها و این مماشاتها با ضدانقلاب در حوزه و بیرون حوزه راضی نیستم و در حد وسع
خود به وظیفه ام عمل کرده ام. والسلام سلمان رئوفی ۲۶/ آبان/۱۴۰۱ 🔆پ ن: ۳ اسفند روز صدور منشور روحانیت از امام خمینی ره و قرار بود روز حوزه انقلابی باشد و هر سال همایش برگزار شود 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoufi ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh ماجرای «بدری خامنه‌ای» خواهر آیت‌الله خامنه‌ای چیست؟ ▪️دشمنی که ناخواسته حقانیت رهبر انقلاب را آشکارتر می‌کند 🔹در خبرها خواندم که خانم بدرالسادات خامنه‌ای خواهر تنی رهبر انقلاب از ایشان اعلام برائت کرده است و به صف اغتشاش‌گران پیوسته است. 🔹آخرین بار که نامش بر سر زبان‌ها بود از مهدی کروبی عیادت کرده بود و تصویر وی منتشر شده بود؛ همین یک ماه قبل هم بود که خبر فوت شوهرش شیخ علی تهرانی را شنیدم. 🔹«علی مرادخانی» معروف به شیخ علی تهرانی شاگرد امام بود؛ بعد از انقلاب به مجاهدین خلق و بنی‌صدر نزدیک شد. بعد از آنکه خبر امامت جمعه برادر همسرش(سیدعلی خامنه‌ای) را شنید دهان به تهمت و افترا باز کرد و بعد از فرار بنی‌صدر و رجوی، مدتی بازداشت شد و بعد از آزادی ناگهان از عراق سربرآورد. 🔹بدری نیز بعد از رفتن شوهرش به عراق، دست فرزندانش را گرفت و از طریق ترکیه به عراق رفت، در خاطرات ۱۰ اردیبهشت سال ۶۴ مرحوم هاشمی رفسنجانی آمده است: آقای خامنه‌‏ای با ناراحتی، خبر فرار [خانم بدری حسینی خامنه‏ای] خواهرشان را - که همسر شیخ علی تهرانی است - با پنج فرزندش، از کشور دادند. از ترکیه اطلاع رسیده است که او اکنون در ترکیه است ولی می‏خواهد به عراق برود. 🔹شیخ علی در عراق برای اسرای ایرانی سخنرانی می‌کرد و علیه امام بدگویی؛ پا به‌پای منافقین به صدام خدمت کرد و وقتی تاریخ مصرفش تمام شد عذرش را از عراق خواستند! 🔹براساس خاطرات شیخ علی تهرانی، وقتی دولت عراق می‌خواست به نحوی از شر او خلاص شود، نامه‌ای به آیت‌الله خامنه‌ای می‌نویسد و تقاضا می‌کند که همسرش و فرزندانش به ایران بیایند؛ یک ماه بعد از این نامه، از سفارت ایران می‌آیند و مقدمات سفر بدری خانم و فرزندان به ایران فراهم می‌شود. 🔹شیخ علی تهرانی نیز بعد از آنکه در مرز ایران و عراق رها شد، به دست قانون سپرده می‌شود و به‌رغم آنکه سزاوار اعدام بود اما بعد از چند سال حبس آزاد گشت. 🔹اگرچه نظام و شخص رهبری با خانواده شیخ علی از در کرامت وارد شدند اما آنها راه پدر را در پناه بردن به اجنبی پیش گرفتند. محمود مرادخانی سالهاست تحلیلگر شبکه‌های معاند است و فریده نیز برای فرح پهلوی پیام تبریک تولد می‌فرستد. 🔹در میان منسوبان رهبر انقلاب البته نظیر اینها وجود دارد؛ محمود میردامادی پسردایی ایشان نیز فعال سیاسی خارج نشین بود و بعد از فتنه ۸۸ از کشور رفت؛ یا شخصی به نام حمیدرضا فروزان‌فر خواهرزاده رهبری که چندسال قبل علیه ایشان مصاحبه کرده بود. 🔹این شکاف فکری و سیاسی میان بخشی از خانواده و شخص رهبری را البته باید به فال نیک گرفت چراکه مهر بطلان بر دیکتاتور دانستن و تهمت موروثی بودن حکومت است. 🔹در حکومت‌های دیکتاتوری و آنچه در سابقه سلاطین ایران هست، با تشکیل دربار و تقسیم پست‌ها و مسئولیت‌ها میان اقوام درجه یک و نزدیکان خود طبقه‌ای ممتاز می‌ساختنند و این فضل و بخشش‌ها از اطرافیان گاه به همشهری‌ها هم سرایت می‌کرد؛ مانند آنچه صدام در حق تکریتی‌ها روا می‌داشت یا توجه ویژه رضاشاه به مازندران. 🔹با این‌وجود، آیت‌الله خامنه‌ای در میان بستگان خود مخالفینی دارد که مخالفت‌هایشان نه از سر دلسوزی و یا انتقاد از زیست نامعمول رهبر یک حکومت اسلامی، بلکه از سر عدم برخورداری از فضل و بخشش‌های درباری یا نداشتن مسئولیت است که نشان از خویشتن‌داری رهبر انقلاب در عدم تمتع اطرافیانشان در اداره کشور می‌باشد. 🔹حتی در اداره بیت رهبری نیز کمتر چهره‌ای از منسوبان ایشان می‌توان یافت در حالی‌که شاید شیخ علی تهرانی دهانش به امام جمعه تهران یا مشهد قفل می‌شد یا دیگر اطرافیان با بهره‌مندی از رانت‌های دولتی دیگر علیه رهبری سیاه‌نمایی نمی‌کردند اما سلامت نفس و سلامت عمل رهبری مانع از گام گذاشتن در روال سابق ایران یا روال معمول حکومت‌های منطقه باشد. 🔹این سیره رهبری امتداد همان سیره امام خمینی است؛ زمانی که نوه‌شان سید حسین را از دخالت در سیاست پرهیز داشتند یا با طرح مسئله نخست‌وزیری حاج احمد آقا مخالفت کردند‌ نشان دادند رأس نظام اسلامی با رژیم سابق و حکومت های منطقه تفاوت دارد. 🔹خاطرات برخی محافظان و نزدیکان رهبری و مسئولان کشور در ادوار مختلف در باب ساده‌زیستی ایشان موید جمله معروف عطاءالله مهاجرانی است که گفته بود حتی یک نقطه خاکستری در زندگی اقتصادی آیت‌الله خامنه‌ای وجود ندارد. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh 🔻آیت‌الله حسینی‌بوشهری در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس: 🔻حوزه پای انقلاب ایستاده است 🔻صدا و سیما صدای حوزه را انعکاس
دهد ◻️ صداوسیما با این همه امکانات و تشکیلات طویل و عریض، لازم است در انعکاس صدای حوزه و مراجع عظام تقلید به صورت قوی‌تری عمل کند، تا مردم گمان نکنند روحانیت ساکت نشسته است. ◻️ اگر جامعه به سکوت کشیده شود و مطالبه‌ای در جهت حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب صورت نگیرد، شاهد رنگ باختن این ارزش‌ها در جامعه خواهیم بود. فریاد مطالبه‌گری، فریادی است که هیچگاه نباید خاموش شود. 🔻پ ن: ایشان باید این درخواست را مکرر تکرار کنند و برای این مساله نامه رسمی به مدیر صداوسیما بزنند و البته پیگیر باشند تا انعکاس لازم صورت بگیرد و گرنه صداو سیما در برهه ای انعکاس می‌دهد و بعد دوباره به وضع سابق بر می‌گردد. البته از دلائل این وضع ارتباط ضعيف رسانه رسمی حوزه با صداوسیما، مسئولان اخبارهای مهمی مثل خبر ۲۰۳۰، روزنامه‌ها، اشخاص دارای تریبون هم هست که این ضعفها باید جبران شود. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️درخواست از جامعه مدرسین نسبت به فضای مجازی اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سلام علیکم من طلبه ای کوچک در حوزه علمیه قم و شاگردی از شاگردان شما بزرگواران هستم. حضرت امام ره فرمود شما «ستون محکم انقلاب در حوزه های علمیه» هستید. این بیان نورانی که به تعبیر رهبری صرفا به افراد خاص در آن دوران تعلق نمیگیرد بلکه به «هیات اجتماعیه» و «عنوان مستمر» این نهاد مقدس و ریشه دار تعلق گرفته، وظیفه ای بسیار سنگین بر عهده شما اساتید بزرگوار قرار میدهد. رهبری انقلاب درباره این نهاد مقدس فرمود: «جامعه را مغز متفکّری و چشم بینایی و وجدان سالم و حسّاسی میدانم برای دستگاه اداره‌کننده‌ی کشور» بر این اساس این طلبه کمترین حوزه های علمیه خطری را که احساس و استشمام کرده ام با شما بزرگواران در میان میگذارم. فضای مجازی امروز یک محیط زیست حقیقی برای مردم و فرزندان این میهن اسلامی است. آنها در این محیط زندگی، میاندیشند، تصمیم میگیرند، ارتباط برقرار میکنند، دوستی و دشمنی میکنند. سالهاست این محیط زیست حقیقی جوانان میهن تحت حاکمیت دشمنانشان است. همین اواخر رهبری انقلاب به درستی و دقت فرمودند: «دشمن دنبال این است که بر مغزها تسلّط پیدا کند. تسلّط بر مغزها برای دشمن خیلی باارزش‌تر از تسلّط بر سرزمین‌ها است. اگر مغز یک ملّتی را توانستند تصرّف کنند، آن ملّت سرزمین خودش را دودستی به دشمن تقدیم میکند.» متاسفانه جریانی جدی در میان مدیران کشور وجود دارد که نه تنها عزم حقیقی برای شکل گیری حکمرانی الهی و مردمی بر فضای مجازی ندارند بلکه تلاش میکنند با رفع فیلترینگ صحنه را برای حاکمیت مجدد دشمن فراهم کنند و این خطرناک است. من جایی را در حوزه علمیه مهمتر از این نهاد مقدس نمیشناختم که از آنها بخواهم نسبت به این ماجرا و بازگشت دوباره حکومت دشمن بر ذهنهای جوانان ما حساسیت و جدیت بیشتری به خرج داده و با تمام توان مقابل این نفوذ خطرناک دشمن قد علم کنند. ما طلاب جوان انقلابی نیز حتما پشتیبان شما خواهیم بود. خداوند بر توفیقات همگی شما بزرگواران بیفزاید. و السلام علیکم و رحمه الله شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh 🔻جامعه مدرسین، جنگ شناختی و ضرورت بازیگری مؤثر در حکمرانی مجازی 🖋علیرضا محمدلو 🔸تسلط بر مغزها از تسلط بر سرزمین‌ها بالاتر است. اگر مغز یک ملت را تسخیر کنند آن ملت سرزمین خود را تقدیم می‌کند. این کلام راهبردی رهبر انقلاب را می‌توان توصیف کوتاه جنگ شناختی هم نامید. ❓اما عناصر اصلی این جنگ شناختی چیست؟ 🔹اگر رسانه را مصدر و بستر جنگ‌های شناختی بپذیریم در تحلیل پیام رسانه‌ای، یک فرایند پنج مرحله‌ای مطرح شده است: فرستنده پیام، متن پیام، بستر(کانال) پیام، گیرنده پیام و اثر پیام. شاید بتوان یک متغیر ششمی را هم به این فرایند اضافه کرد یا بطور مجزا از ارکان پنج‌گانه مذکور مطرح نمود: تکنیک پیام. بدین صورت که بگوییم: چه کسی، چه پیامی را از چه کانالی و برای چه مخاطبی و با چه سطح اثری و با چه تکنیک‌هایی منتقل می‌کند؟ 🔺 با این اوصاف و با در نظرگرفتن پیشرفت‌های تکنولوژیکی و نظریه جامعه شبکه‌ای، آنچه که جنگ‌های شناختی امروز را شکل و هیأت متفاوتی می‌بخشد، پلتفرم‌ها و است. در واقع سکوهای اثر و شبکه‌های اجتماعی، توانایی انگاره‌سازی در سطح فراگیر و به تعبیری را دارا هستند. ♨️ اینکه به چه چیزی فکر بکنیم و چگونه فکر بکنیم را پلتفرم‌ها و تکنیک‌های رسانه‌ای تعیین می‌کنند. 🔻دستور روز جوامع در پلتفرم‌ها و از مسیر تکنیک‌های جنگ شناختی تعیین می‌شود. دیگر حتی فراموش می‌شود که منبع پیام و اثر پیام و مخاطب پیام کیست. حتی متن پیام هم شکل فانتزی پیدا کرده و فقط از باب سرگرمی و بعنوان کالا(اطلاعات) مصرف می‌شود. 🔻 مسیر جامعه شبکه‌ای را برای تسلط بر جوامع و تثبیت و تعمیق و توسعه هژمونی تدارک دیده‌ و ترتیب داده است. چراکه قدرت را با گفتمان گره زده و به تعبیر گرامشی، یک سرکوب رضایتمندانه(هژمونی) را با هک‌کردن اندیشه‌ها، تغییردادن ذائقه‌ها و کنترل رفتارها سامان بخشیده است. 🔹کشورها جهت حفظ هویت و استقلال ملی و هضم نشدن در گلوبالیزم پلتفرمی (جهان‌سازی شبکه‌ای)، سیاست‌های متنوعی را جهت کنترل وضعیت اتخاذ کرده‌اند که بخشی مبتنی بر تأسیس شبکه ملی اطلاعات و بخش بزرگی نیز بر اساس فیلترینگ مجازی و قسمت لاغری هم تحت عنوان سواد رسانه‌ای صورتبندی شده است. 🔹شبکه‌ ملی اطلاعات که حکم زمین بازی را دارد و سوادرسانه بعنوان یک تاکتیک فرهنگی بلندمدت مطرح است اما قواعد بازی و سیاست‌های بازیگری در کنار این دو مقوله حائز اهمیت است. بعنوان مثال: 1⃣موارد فیلترینگ ایالات متحده آمریکا شامل مقابله با نفوذ خارجی، مبارزه با تروریسم و عدم دسترسی کودکان به محتوای صریح جنسی است. 2⃣کشور کانادا ع
لاوه بر این موارد، محتوای نفرت‌انگیز و ارتباط جنسی با حیوانات و موارد نقض حقوق بشر را در لیست فیلترینگ قرار داده است. 3⃣اتحادیه اروپا در لیست جرایم سایبری‌اش، نشر مطالب نژادپرستانه، هرزه‌نگاری کودکان و فیشینگ و کلاهبرداری رایانه‌ای را می‌بیند. 4⃣در قوانین مجازی کشور آلمان، نفی هولوکاست، نفی سیاست‌های دولت و حتی فیلتر ویکی‌پدیا را هم شاهد هستیم! 5⃣انگلستان نیز پورنوگرافی شدید و شکنجه را در لیست فیلتر تشخیص داده 6⃣حتی رژیم غاصب صهیونیستی نیز در کنار موارد امنیتی، مخالفت با آرمان‌های یهود و ترویج فساد و تروریسم را به عنوان فاکتورهای اعمال فیلتر اعمال کرده‌ است. ♨️فاجعه اینجاست که در حوادث اخیر کشور ما، جنگ شناختی با سه محور اغتشاش، ترور و اعتصاب در بستر کاملا پلتفرمی شکل گرفت و حدود سه ماه، مبتنی بر تکنیک‌های رسانه‌ای و فضای ولنگار و نیمه فیلتر مجازی، پروپاگاندای وحشتناکی بر فضای افکار عمومی سایه انداخت و هزینه‌های اقتصادی و انسانی و فرهنگی را بر کشور تحمیل کرد. 🔻علاوه بر محورهای امنیتی، سیاسی و اجتماعی در جنگ ترکیبی اخیر، از وجوه مبنایی(ولایت فقیه) تا وجوه هنجاری و نمادین(حجاب و عفاف)، بشدت مورد هجمه قرار گرفت که راهبری این جنگ شناختی حجیم، در فضای رهای مجازی ما بود. ❇️نتیجه منطقی؛ حکمرانی مجازی با محوریت جنگ شناختی، جزء لاینفک استعمار فرانو بوده و آلترناتیو کشورهای دنیا و از جمله ایران برای جبران فرسایش در جامعه شبکه‌ای، اعمال سیاست فیلترینگ، در عرض شبکه‌ملی اطلاعات و توسعه سوادرسانه‌ای است. ♨️از آنجایی که حوزه علمیه، مسئول دینداری مردم در جامعه اسلامی است و بزرگان و اعزه که در تعبیر حضرت آقا "مغز متفکّر، چشم بینا و وجدان سالم و حسّاسی برای دستگاه اداره‌ دینی در کشور هستند" در کنار سایر خواص اثرگذار بایستی برای تحقق این سیاستها در راستای تحقق حکمرانی مجازی، نقش‌آفرینی لازم را همراه با ظرافت‌ها و روش‌های اقناعی ایفا نمایند و تسلیم پروپاگاندای حبابی برای رفع بی‌محابای فیلترینگ بدون پیوست‌های لازم به بهانه فروکش کردن اغتشاشات یا...نشوند. @Manahejj ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh 🔺شورای عالی امنیت ملی تصمیمی انقلابی و محکم در قبال سران فتنه اخیر بگیرد 🔸حجت الاسلام و المسلمین رجبی در پی اغتشاشات و وقایع دو ماه گذشته، در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه فتنه اخیر را می‌توان یکی از مصادیق فتنه بزرگتر دانست تاکید کرد: این فتنه، جنگ ترکیبی احزابِ دشمنانِ دین علیه نظام، مکتب اهل‌بیت (علیهم السلام)، اسلام، اصل دین و ارزش‌های انسانی است. دشمن همۀ توان خود را به میدان آورده است و در مقابل، عزم راسخ و اقدام قاطع مسؤولان و حضور جدی و یکپارچه ملت ایران اسلامی، برای مقابله با آن لازم است. کسانی که این فتنه را در حد فوت یک خانم یا مسائل اقتصادی یا عملکرد نادرست یک یا چند نیروی یک نهاد تقلیل می‌دهند و این افراد به‌ویژه اگر از خواص دارای تریبون باشند در پیشگاه خدا و خون شهدا و خانواده‌های آنها مسؤولند و یک روزی باید پاسخ دهند. 🔹وی درادامه تصریح کرد: ملت و نظام ما در طول بیش از چهل سال پس از انقلاب، با چنین فتنه‌‌هایی مواجه بوده و همواره در این فتنه‌ها آبدیده‌تر شده است. این ملت همواره با تهدیدها و فتنه‌ها روبرو بوده و با تبعیت از رهنمودهای مقام ولایت فقیه همه را تبدیل به فرصت کرده است. 🔸عضو جامعه مدرسین در ادامه با اشاره به ابعاد مختلف این فتنه افزود: شورای امنیت بایستی تصمیمی انقلابی و محکم در قبال سران این فتنه بگیرد. همچنین قوه محترم قضائیه بایستی احکام روشن و مناسب محاربین و باغیان را که مطالبۀ عمومی مردم ایران است؛ هرچه سریعتر اعلام و اجرا کند تا روشن شود که نظام اسلامی در اجرای احکام اسلام بر کسانی که علیه نظام اسلامی آشوب طراحی و اجرا می‌کنند و جان و مال و امنیت مردم را به خطر می‌اندازند، قاطع عمل می‌کند. @j_modarresin 🔻پ ن: البته ایشان نفرمودند جامعه مدرسین باید چکار میکرد و الان باید چکار کند و آیا فقط صدور بیانیه های کلیشه‌ای کافیست⁉️ ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh 💥میگن حاج آقا چرا اینجوری شد؟! من فقط یک مثال عینی براتون میزنم بدونید چیشده!... ایشون شهاب مرادی است همتون میشناسید. ساعتها صدا و سیما و رسانه های دولتی فرصت دیده شدن به امثال ایشان داده است ولی آخرین پست ایشون برای شهریور ماه و یک هفته قبل فوت مهسا امینی است. 💥در فتنه ای که دشمن از همه صفحات مجازی نیروهاش استفاده میکند و همه نیروهاش ۲۴ ساعته در میدان هستند امثال شهاب مرادی که زندگیشون از این نظام است کاملا خاموش هستند! در روزهایی که این همه هجمه به مقام ولایت شده است این افراد جوری سکوت کردند که مبادا چهار تا فحش هم اینا بخورند! بعد از فتنه هم امثال ما که یک ساعت خواب راحت نداشتیم و ۲۴ سا
عت فعال بودیم میشیم ضد انقلاب اینا میشن کارشناس رسانه و جنگ ترکیبی و همان حرفهای همیشگی و روز از نو و روزی از نو. 💥احتمالا یه کتاب هم در مورد فتنه و جنگ ترکیبی تالیف کنند و تقدیر هم بشوند و پولی هم از فروش آن کاسب شوند. حاج آقا ۵۰۰ هزار فالور برای این روزها بود که یک عده لاشخور وطن فروش به مقام ولایت و اصل دین و نظام مقدس اسلامی حمله کرده اند نه برای پست های عاشقانه‌! 💥 حالا اینکه ایشون و امثال ایشون چقدر سواد حوزوی دارند و چگونه اینقدر مطرح شدند ولی در مواقع حساس هیچ هزینه ای برای نظام نمیدهند از سوالات مهم است که باید به آن فکر کرد... 📝کانال شیخ فرهاد فتحی↙️ @sheikh_farhad_fathi ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh 🔻بیانات مهمّ حضرت آیت الله شب‌ زنده‌دار پیرامون حوادث اخیر در کشور 🔻 امروز دوشنبه 14 آذر ماه در درس 🔻«این مسائل و حوادثی که در دو، سه ماه اخیر در کشور پیش آمده، مسائل بسیار حساس و مهم است. 🔻راه درمانش این است که - علاوه بر درمان نواقص موجود توسط مسئولان امر – خود امت حزب الله و کسانی که دل در گرو دین دارند نیز باید در این زمان، خواسته‌ی همگانی خودشان را آشکار کنند. 🔻با اینکه مشکلات اقتصادی داریم اما دل در گرو دین داریم. همانطور که امام حسن عسکری(علیه‌السلام) فرمودند: "الفَقرُ مَعَنا خَيرٌ مِنَ الغِنى مَعَ عَدُوِّنا"؛ فقر با ما بهتر از توانگری با دشمنان ماست. 🔻بسیاری از مشکلاتی که داریم هزینه‌هایی است که برای دینداری و استقلال و مستعمره نبودن، داریم می‌پردازیم. 🔻هرچند بخشی از مشکلات نیز به خاطر ناکارآمدی و کم کاری‌هاست و نمی‌شود این را انکار کرد؛ چون وجود دارد. اخیرا که دارو کم شد به خاطر این است که آن مسئول که حالا برکنار هم شده از قبل، درست پیش‌بینی نکرده و امکاناتش را فراهم نکرده بود؛ چون برخی از این داروهای متعارف که اکنون کم شده جزء تحریم شده‌ها نبود. 🔻گرچه متاسفانه این مشکلات وجود دارد اما اگر ما در مقابل مثلا بی حجابی بخواهیم کوتاه بیاییم بعدا جلوگیری از بی حجابی خیلی سخت می‌شود. 🔻راه جلوگیری از این مسائل، این است که باید همه به خصوص خانمهای محجبه و خانمهایی که مقتدای آنها حضرت صدیقه طاهره و زینب کبری (علیهماالسلام) است اعلام کنند که ما حجاب را می‌خواهیم. 🔻این تجمعاتی که کم و بیش در بعضی جاها شده خیلی موثر و مفید است از دو جهت: از یک جهت اعلام می‌شود که ملّت ما، ملّت خداجو است؛ ملتی است که تابع ائمه(علیهم‌السلام) و تابع صدیقه طاهره(علیهاالسلام) است و به هیچ وجه حاضر نیست حجاب و عفاف را کنار بگذارد و از آن کوتاه بیاید. بنابراین خود این اعلام باعث می‌شود جهان و جهانیان متوجه بشوند اینها، خواسته عمومی ملت است مگر عده‌ای بسیار اندک که همواره در عالم چنین افرادی بودند. ما باید این خواسته و مطالبه را عمومی، به همه جهانیان و بدخواهان و کسانی که یا غافلند و یا آراء معوج و نادرست دارند اعلام کنیم. 🔻البته کسانی که اعتراض می‌کنند اینطور نیست که همه آنها خائن باشند بلکه ممکن است در اثر شرایط یا خصوصیات، فهمها مختلف باشد که اینها با گفتگو حل می‌شود. ولی وقتی همه ببینند این، درخواست اکثریت جامعه است اگر دیندار هم نباشند اما قائل به حاکمیّت دموکراسی باشند خواهند گفت: اکثریت جامعه دارند این خواست را مطالبه می‌کنند. 🔻جهت دوم اینکه، این اعلام ما، در حقیقت یک پشتوانه‌ای می‌شود برای تصمیماتی که باید مسئولان بگیرند و کارهایی که می‌خواهند انجام دهند؛ چون اگر خواسته و مطالبه‌ای، خواست و مطالبه‌ی عمومی شد مسئولان پشتوانه پیدا می‌کنند و می‌توانند محکمتر و استوارتر و با عزمی راسختر در میدان وارد بشوند و بگویند اینها، خواست ملت است که ما انجامش دادیم. 🔻اما اگر این خواست، ظهور و بروز نیابد و در دلها بماند مسئولان نمی‌توانند تصمیمی بگیرند و کاری کنند. 🔻بعضی از مسئولان قوای ثلاثه به برخی از عزیزانی که با آنها ملاقات داشتند گفتند: پشت ما را گرم کنید تا ما بتوانیم کاری انجام بدهیم. 🔻اگر مسئولین پشت‌گرم نشوند و اگر یک مطالبه عمومی در کشور نباشد آنها محذوراتی برای تصمیم‌گیری و انجام آن خواهند داشت. 🔻این ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(سلام الله علیها) بسیار مغتنم است چون در لواء عواطف مردم نسبت به حضرتش، می‌توان مسائلی مانند حجاب و عفاف را که خواست ایشان بوده را به منصه ظهور رساند. 🔻ان شاء الله فردا از ساعت ده، در مدرسه فیضیه برای اعلام این مسائل، تجمعی برگزار خواهد شد. ان شاء الله آقایون شرکت می‌فرمایند. @pand_saadat ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh ✍️تحلیل نگاشت مدیر حوزه‌های علمیه حجت الاسلام و المسلمین اعرافی 🔻پیرامون اغتشاشات، وقایع اخیر و وضعیت فرهنگی- اجتماعی کشور، منتشر گردید؛ 🔹مدیر حوزه های علمیه در بیانیه ای تحلیلی به اغتشاشات، اتفاقات، وضعیت فرهنگی-
اجتماعی و وقایع دو ماه اخیر در کشور پرداخت. ◻️حوزه علمیه، شجره مبارکی است که غرس آن در عصر حضور معصومان علیهم السلام اتفاق افتاده است. منحنی حوزه علمیه قم نیز در دوره بیش از هزار ساله از پیدایی اش، فراز و فرودهای فراوانی داشته است و گاهی آن قدر با شکوه بوده که بیش از هزار عالم دینی، محدث، راوی، فقیه و... را در خود جای می داده و گاهی به خاطر شرایط زمانی، سیاسی و اجتماعی، فرود پیدا میکرد اما هیچ گاه خاموش نبوده و قریب به صد سال قبل توسط حضرت آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بازتأسیس شد. ◻️در دوره سوم، حوزه علمیه با زعامت حضرت امام خمینی (ره) و دیگر مراجع بزرگ و در سایه نوآوری‌های دامنه داری که در فقه و أصول، حکمت و تاریخ و فلسفه های مضاف رخ داده بود و اندیشه سیاسی متناسبی با آن عصر و زمانه را پدید آورده بود، ساختاری تشکیلاتی به خود گرفت و با شکل گیری هسته های مردمی، هیأت های مذهبی، انجمن ها و تشکل‌های اسلامی، نقش آفرینی عالمان دین و ملت ایران وارد عرصه های حاکمیتی و مقابله نظام‌مند با استبداد و خفقان داخلی و استعمار و خط الحاد خارجی گردید. ◻️ خدمات اجتماعی مراجع معظم و حوزه های علمیه در راستای کار آفرینی، تأسیس صندوق‌های قرض الحسنه، ساخت بیمارستان‌ها، پل ها، خانه های بهداشت، مدارس و دانشگاه ها، تأمین ملزومات تحصیلی، تکفل ایتام و... بخش کوچکی از حمایت های متقابل و همراهی های روحانیت و مردم بوده است. اما در این میان حضور مستقیم روحانیت در دفاع از میهن در جنگ تحمیلی، دفاع از حرم، مقابله با آسیب های ناشی از سیل و زلزله و در یکی از بارزترین نمونه ها، نبرد با بیماری منحوس کرونا، نشانه ای از عمق باور به مردم و خیرخواهی مومنانه عالمانی دارد که عبای خود را فرش پای مردم و عمامه شان را نماد عقلانیت، خدمت و مبارزه برای خدا می دانند. ◻️معنای آغاز جنگ ترکیبی، شکست در تمامی تهاجمات قبلی و ناکارآمدی طرح‌ها و نقشه‌های شوم و پرهزینه دشمن است دشمن می کوشد تا در اوج ذلت و زبونی إحساس قدرت را القاء کند و در بدنه جامعه و نظام ما که در اوج اقتدار و توانمندی است، حس ضعف و ناتوانی پدید آورد. ◻️ عمل به مُرِّ قانون و شفافیت در اطلاع رسانی از اقدامات و برخورد قاطع قوای سه گانه با نارسایی ها، فسادها و ترک فعل های احتمالی که همواره از مطالبات مستمر رهبری معظم مدظله‌العالی، مراجع عظام دامت برکاتهم و مردم شریف بوده است و انتظار می رود با قاطعیت و سرعت بیشتری صورت پذیرد. ◻️ مطالبه گری منصفانه همراه با درک مقتضیات و مقدورات کشور از وظایف قطعی حوزه های علمیه است. حوزه و روحانیت با تبیین درست و نظریه پردازی عالمانه، تکالیف و مسئولیت های متقابل ملت و حاکمیت را بیان و برای تحقق آنها مطالبه می نماید. 📎 متن کامل ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh 📹 اعتراض حجت الاسلام والمسلمین میرزا محمدی به مسائل اخیر کشور 🔹 حجت بر همه تمام است و داریم می بینیم که دشمن دارد چکار می کند. 🔸همه هدف دشمنان در این روزهای اخیر، رعب و وحشت انداختن در دل مردم است. 🔹دهه هشتادی ها و نودی ها گوی سبقت رو از تماشاچی ها و مدعیان ربودند. 🔸 این ایام، وقت سکوت نیست، اگر قلم داری، زبان داری، چهره ای، مرید داری، حرف بزن، حتی مطالبه کن از آنهایی که هنوز هم مماشات می کنند. 🔹 فتنه را دامن میزنید، بعد تسلیت هم میگویید؟ ما اینها را در تاریخ عبور کردیم آقای علی کریمی که منبر از بردن اسم تو نجس می شود. 🔸 حواستون جمع باشه، امروز و این ایام جای سکوت نیست، کسانی که سکوت کردند، والله، بالله، تالله این روزها اگر مدینه بودند، سکوت می کردند. 🔹فرزند فاطمه(س) با این انقلابی که کرد، این عزت را به ما داد. بعد از این همه نون و نمک انقلاب و نظام رو خوردن، وقت سکوت است؟ 🔸ای اون کسانی که سکوت کردید، جلودار ما شما نبودید و نیستید. ما زیر علم ولایت جلو می رویم و تا آخرش هم می رویم، به کوری چشم بدخواهان داخلی و خارجی. 🔹 روضه بدون پذیرش ولایت، روضه نیست، تخلیه احساس است. خاک بر سر کسانی که روضه خوان را اینجوری تعریف کنند. 🔸 روضه خوانی که این روزها ساکت است و یا آب در آسیاب دشمن می ریزد، روضه خوان نیست. این دنبال فالوور و دنبال کننده های خودش هست، ما دنبال حضرت زهرا(س) هستیم. تا آخرش هم می مانیم. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh 🔻رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کردند: لزوم شناخت دقیق ضعفهای فرهنگی، تلاش برای یافتن راه‌حل و ترویج گزاره‌های صحیح حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه) در دیدار اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، هدایت فرهنگی کشور را، شأن و نقش اصلی این شورا خواندند و با اشاره به ضرورت بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور گفتند: 🔻شورای‌عالی انقلاب فرهنگی باید با رصد و شناخت
دقیق ضعفها و گزاره‌های غلط فرهنگی در عرصه‌های مختلف، راه‌حل‌های عالمانه‌ای برای رواج گزاره‌های صحیح و پیش‌بَرنده، ‌ارائه کند. ایشان در ابتدای سخنان خود نکته‌ای را در مورد شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بیان کردند و با اشاره به حضور افراد برجسته و نخبه و صاحب‌نظر در این شورا گفتند: با وجود غنا و تراز بالای افراد حاضر در این شورا، اما هویت جمعی شورای‌عالی به تناسب اعضای آن، بروز لازم را ندارد و لازم است تأثیرگذاری شورا در مسائل فرهنگی کشور تقویت شود، البته اعضاء شورا اشتغالات دیگری نیز دارند و این توقع وجود ندارد که اعضا از کارهای اصلی خود باز بمانند اما انتظار این است که برای امور مربوط به شورا وقت مناسب و کافی گذاشته شود. 🔻ایشان با طرح این سؤال که شأن و وظیفه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی چیست، گفتند: مهمترین نقش و وظیفه این شورا، هدایت فرهنگی کشور و جامعه است. 🔻حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه شیوه هدایت فرهنگی دستگاههای رسمی با هدایت فرهنگی تشکل‌های مردمی متفاوت است، گفتند: شورای‌عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند با هدایت صحیح هزاران تشکل مردمی که در کارهای فرهنگی متنوع و گسترده‌ای فعالیت دارند، زمینه‌ساز شکل‌گیری حرکت عمومی در مقوله‌های مهمی همچون گسترش فرهنگ قناعت و عدم اسراف شود. 🔻ایشان ایجاد چنین حرکت‌های عمومی برای فرهنگ‌سازی و یا اصلاح فرهنگ‌های غلط را بخشی از مهندسی فرهنگی دانستند و در مورد هدایت دستگاههای فرهنگی دولتی، افزودند: در مورد دستگاههایی همچون فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات و صداوسیما، هدایت فرهنگی، فقط با ابلاغ سندهای تحول امکان‌پذیر نمی‌شود بلکه باید این سندها محقق و اجرایی شوند و ضمانت اجرای آنها هم حضور رؤسای سه قوه در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است. 🔻ایشان همچنین با اشاره به سخنان سال گذشته خود در دیدار با هیأت دولت مبنی بر لزوم بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور گفتند: منظور از ساختار، ساختار فرهنگی جامعه و ذهنیت و فرهنگ حاکم بر آن و در یک کلام نرم‌افزاری است که افراد جامعه بر اساس آن در زندگی فردی و جمعی خود عمل می‌کنند. رهبر انقلاب افزودند: اینکه ساختار باید بازسازی انقلابی شود به این علت است که انقلاب اسلامی بواسطه رهبری امام(ره) و حرکت مردم، معجزه‌گر بود و با روحیه تهاجمی خود بنیان‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و گزاره‌های غلط حاکم بر اذهان مردم را تغییر داد. رهبر انقلاب اسلامی، با اشاره به فرهنگ «ما نمی توانیم» به عنوان یکی از گزاره‌های غلط حاکم بر جامعه‌ی قبل از انقلاب اسلامی گفتند: انقلاب با سازندگی و حرکت‌های خلاقانه این ذهنیت را به تدریج تغییر داد که نتیجه آن انجام کارهای بزرگی همچون ساخت سدها، نیروگاهها، بزرگراهها، تجهیزات صنایع نفت و گاز و بسیاری از زیرساختها به‌دست متخصصان جوان داخلی بود. ایشان فرهنگ «شیفتگی به غرب» و حتی استفاده از لغات فرنگی را یکی دیگر از گزاره‌های فرهنگی غلط حاکم بر جامعه دانستند که انقلاب اسلامی موجب تغییر این گزاره نادرست و تبدیل آن به فرهنگ «اعتراض به غرب» شد. 🔻حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تغییر فرهنگ «خودپسندی و شهرت» به فرهنگ «ایثار و از خودگذشتگی» را نمونه تأثیرگذاری فرهنگی انقلاب اسلامی بر زندگی شخصی افراد برشمردند و خاطرنشان کردند: با وجود تغییر بسیاری از بنیان‌های غلط اما عوامل مختلف به مرور زمان موجب تضعیف روحیه تهاجمی انقلاب می‌شود که باید این موضوع مورد مراقبت و رصد جدی قرار گیرد تا دوباره آن بنیان‌های غلط سر بر نیاورند. 🔻ایشان افزودند: می‌توان به کمک پایه‌های فکری انقلاب و جوانان فعال، آن فرهنگ و روحیه انقلابی را بار دیگر تجدید کرد و یک حرکت عظیم فرهنگی بوجود آورد. ایشان این موضوع را یکی از کارهای اساسی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دانستند و گفتند:‌ شورا باید برای تحقق این موضوع، فکر و کار و برنامه‌ریزی کند. رهبر انقلاب رصد دائم تغییراتِ معمولاً پنهان فرهنگی و علاج به موقع آنها را از ملزومات بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور برشمردند و افزودند: اگر در فهم مستمر این تغییرات و ممانعت از اثرگذاری منفی آنها دچار ضعف و عقب‌ماندگی شویم حتماً جامعه دچار خسارت خواهد شد که آشفتگی فرهنگی یا افتادن زمام امور فرهنگی کشور به دست دیگران مهمترینِ این خسارات است. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh 🔻حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: مهندسی صحیح فرهنگی را کاری بنیانی برای اصلاح ساختار فرهنگی خواندند و گفتند: هوشیاری دائم، شناخت دقیق ضعفهای فرهنگی در عرصه‌هایی نظیر اجتماع، سیاست، خانواده، سبک زندگی و دیگر عرصه ها و تلاش برای دستیابی به راه‌حل‌های عالمانه برای رفع نقاط ضعف و ترویج گزاره های صحیح فرهنگی، از الزامات اساسی مهندسی فرهنگی کشور است. رهبر انقلاب،‌ مهندسی فرهنگی را موجب روشن شدن تکالیف دستگاههای مختلف از جمله آموزش و پرورش، صداوسیما، آموز
ش عالی،‌ مراکز مرتبط با جوانان و همچنین تشکل‌های مردمی دانستند و افزودند: اگر اینگونه دستگاهها دچار غفلت از وظایف مهم خود شوند، جامعه ضرر فراوانی خواهد کرد. ایشان احیای گزاره ضرورت پیشرفت علمی را نیازی مبرم خواندند و با اشاره به نتایج درخشانِ رواج گزاره عبور از مرزهای دانش در دو دهه قبل افزودند: جهش علمی و جهش فناوری از جمله آثار پُر برکت آن حرکت بزرگ بود که باید استمرار یابد. ایشان افزودند: دانشگاهها، مراکز علمی و تحقیقاتی و دستگاههای مرتبط، پیشرفت و جهش علمی را سرلوحه جدی کار قرار دهند تا کشورمان از قافله علم عقب نیفتد. در ابتدای این دیدار، رئیس‌جمهور در سخنانی مأموریت اصلی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را ساماندهی عرصه‌های علم و فرهنگ دانست و با اشاره به نهایی شدن سند تحول این شورا، از اقدامات انجام شده در دوره جدید از جمله پیگیری بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی گزارشی بیان کرد. 🔻انقلاب با روحیه تهاجمی خود بنیان‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و گزاره‌های غلط حاکم بر اذهان مردم را تغییر داد. 🔹اینکه ساختار باید بازسازی انقلابی شود به این علت است که انقلاب اسلامی بواسطه رهبری امام(ره) و حرکت مردم، معجزه‌گر بود و با روحیه تهاجمی خود بنیان‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و گزاره‌های غلط حاکم بر اذهان مردم را تغییر داد. 🔸فرهنگ «ما نمی‌توانیم» یکی از گزاره‌های غلط حاکم بر جامعه‌ی قبل از انقلاب اسلامی بود. انقلاب با سازندگی و حرکت‌های خلاقانه این ذهنیت را به تدریج تغییر داد که نتیجه آن انجام کارهای بزرگی همچون ساخت سدها، نیروگاهها، بزرگراهها، تجهیزات صنایع نفت و گاز و بسیاری از زیرساختها به‌دست متخصصان جوان داخلی بود. 🔹فرهنگ «شیفتگی به غرب» و حتی استفاده از لغات فرنگی یکی دیگر از گزاره‌های فرهنگی غلط حاکم بر جامعه بود که انقلاب اسلامی موجب تغییر این گزاره نادرست و تبدیل آن به فرهنگ «اعتراض به غرب» شد. 🔻مهمترین نقش و وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی هدایت فرهنگی کشور و جامعه است 🔹با وجود غنا و تراز بالای افراد حاضر در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، اما هویت جمعی شورای‌عالی به تناسب اعضای آن، بروز لازم را ندارد و لازم است تأثیرگذاری شورا در مسائل فرهنگی کشور تقویت شود، البته اعضاء شورا اشتغالات دیگری نیز دارند و این توقع وجود ندارد که اعضا از کارهای اصلی خود باز بمانند اما انتظار این است که برای امور مربوط به شورا وقت مناسب و کافی گذاشته شود. مهمترین نقش و وظیفه این شورا، هدایت فرهنگی کشور و جامعه است. 🔸شیوه هدایت فرهنگی دستگاههای رسمی با هدایت فرهنگی تشکل‌های مردمی متفاوت است. شورای‌عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند با هدایت صحیح هزاران تشکل مردمی که در کارهای فرهنگی متنوع و گسترده‌ای فعالیت دارند، زمینه‌ساز شکل‌گیری حرکت عمومی در مقوله‌های مهمی همچون گسترش فرهنگ قناعت و عدم اسراف شود. ایجاد چنین حرکت‌های عمومی برای فرهنگ‌سازی و یا اصلاح فرهنگ‌های غلط بخشی از مهندسی فرهنگی است. 🔻رصد دائم تغییراتِ معمولاً پنهان فرهنگی و علاج به موقع آنها از ملزومات بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور است. 🔸رصد دائم تغییراتِ معمولاً پنهان فرهنگی و علاج به موقع آنها از ملزومات بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور است. اگر در فهم مستمر این تغییرات و ممانعت از اثرگذاری منفی آنها دچار ضعف و عقب‌ماندگی شویم حتماً جامعه دچار خسارت خواهد شد که آشفتگی فرهنگی یا افتادن زمام امور فرهنگی کشور به دست دیگران مهمترینِ این خسارات است. 🔹مهندسی صحیح فرهنگی کاری بنیانی برای اصلاح ساختار فرهنگی است. هوشیاری دائم، شناخت دقیق ضعفهای فرهنگی در عرصه‌هایی نظیر اجتماع، سیاست، خانواده، سبک زندگی و دیگر عرصه ها و تلاش برای دستیابی به راه‌حل‌های عالمانه برای رفع نقاط ضعف و ترویج گزاره های صحیح فرهنگی، از الزامات اساسی مهندسی فرهنگی کشور است. 🔸مهندسی فرهنگی موجب روشن شدن تکالیف دستگاههای مختلف از جمله آموزش و پرورش، صداوسیما، آموزش عالی،‌ مراکز مرتبط با جوانان و همچنین تشکل‌های مردمی است و اگر اینگونه دستگاهها دچار غفلت از وظایف مهمخود شوند، جامعه ضرر فراوانی خواهد کرد. ۱۴۰۱/۹/۱۵ 🔍مشروح خبر https://khl.ink/f/51469 ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh 🔻امام صادق (عليه السلام): فيما ناجَى اللّه ُ عَزَّ و جلَّ بهِ موسى عليه السلام: لا تَغبِطْ أحَدا بكَثرَةِ المالِ ؛ فإنَّ مَعَ كَثرَةِ المالِ تكثُرُ الذُّنوبُ لِواجِبِ الحُقوقِ. از نجواهاى خداوند متعال با موسى (عليه السلام) اين بود: به ثروت انبوهِ هيچ كس غبطه مخور ؛ زيرا ثروت زياد مايه گناهان زياد مى شود ؛ زيرا حق و حقوقى بر آن واجب مى گردد. 📖الكافي، ج۲، ص۱۳۵ 🔻دنیا بداند که هر گرفتاری‌ای که ملت ایران و ملل مسلمین دارند، از اجانب است؛ از آمریکاست. ملل اسلام از اجانب عموماً و از آمریکا خصوصاً متنفر است. بدبختی دول اسلام
ی از دخالت اجانب در مقدرات آنهاست.  ۱۳۴۳/۸/۴ رحمة‌الله‌علیه ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh ♨️ مهارِ بحران؛ از سطح تا عمق 📍دربارۀ اهمّیت دیدار رهبر انقلاب با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در این برهه 🔹 آیت‌الله خامنه‌ای بعد از آنکه تحلیل کلانِ حوادث اخیر رو با رویکرد تمدّنی ارائه داد و ابعاد مختلف سیاسی و امنیتی و قضاییِ این اغتشاشات رو تشریح کرد و موضع متقدرانه‌ و البته پدرانه‌ی نظام در مواجهه این ماجرا رو نشون دادند، حالا پس از آرامش نسبیِ فضای روانی جامعه، وارد ابعاد عمیقِ مسئله شده و در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، بدون اشارۀ مستقیم [علنی] تا بهانه دست مغرضین ندهند، به آسیب‌شناسی حاکمیّت دربارۀ ابعاد اجتماعی و فرهنگی این حوادث اخیر پرداختند. 🔺 این برای من این از چند جهت جالب بود: 1️⃣ اول از جهت سِیر موضع‌گیری دربارۀ این حوادث که از سطحی‌ترین ابعاد (که ذهن جامعه درگیرش هست) شروع شد و به عمیق‌ترین ابعاد (که معمولاً ازش غفلت میشه) رسید. 2️⃣ دوّم از این‌جهت که برخلاف همۀ تحلیل‌های سطحی، آسیب‌شناسیِ حاکمیّت در این ماجرا را نه در سطوحی مثل معیشت و حجاب و گشت ارشاد، بلکه در سطح عمیق فرهنگی پیگیری کردند. 3️⃣ سوّم اینکه برخلاف همۀ غُرّولندهای بی‌مبنایی که مُد شده و خیال میکنند حاکمیّت (به‌ویژه رهبری) فهم درستی از واقعیّات اجتماعی نداره و از جامعه فاصله گرفته و... ، اتفاقاً ایشان نشان داد که در تحلیل ابعاد فرهنگی و اجتماعی مسئله، فهمِ جامع‌تر و واقعی‌تری (نسبت به همانها) از صورتمسئله دارند. ✍️ علی‌رضا ملااحمدی @Maktabkhaaneh ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دروغ سیاسی! جناب موسوی لارگانی، لطفاً برای یک بار هم که شده پاسخگو باشید؛ چه توجیهی برای ایجاد این حجم از بدبینی و یأس نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی که با اظهارات نسنجیده جنابعالی از تریبون مجلس در کشور به وجود آمد دارید؟! 👈قابل توجه شورای محترم نگهبان و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان! ____🇮🇷🇮🇷🇮🇷___________ به کانال مردمی در ایتا، تلگرام و روبیکا بپیوندید👇 ☑️ @falavarjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حرکت عظیم حضرت فاطمۀ زهرا (سلام‌الله‌علیها) بعد از رحلت پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) ۱۳۹۵/۱۲/۲۹ ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• @samenfalavarjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دانشجو، ثروتی عظیم برای کشور ۱۳۹۵/۰۴/۱۲ 🔺گزیده بیانات رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از دانشجویان ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• @samenfalavarjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ | تشنگان وصل 🔸 رهبر انقلاب: اینکه شما می‌بینید و می‌شنوید بعضی از این شهدای ما عاشقانه میکردند، خدای متعال یک نوری به دل آنها انداخته بود؛ با این نور یک حقیقتی را میدیدند، این بود که عاشق شهادت بودند. 👈 شهید سلیمانی میگفت... تهدیدش کردند که تو را میکشیم، گفت من دارم در بیابانها دنبالش میگردم، بلندی و پستی‌ها را طی میکنم دنبال همین. ۱۴۰۱/۰۸/۰۸ 🔺️ رسانه KHAMENEI.IR بر اساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب اسلامی، نماهنگ "تشنگان وصل" را منتشر میکند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 میگوید: آرزویم این است که بروم پارالمپیک پرچم ایران را ببرم بالا، حالا نخبه های ایران با ساخت این پاها آرزویش را بر آورده کرده است 🍃🌹🍃 🔻آغاز این شاهکار از زمانی بود که مادر او در برابر دوربین گفت: این پای مصنوعی فرزندم است که حالا تحریم است. نخبه هایی که این شاهکار را ساخته اند میگویند: وقتی ان فیلم را دیدیم گفتیم چیزی میسازیم که بچه بتواند بدود... ۴ هزار نفر دیگر در کشور از این شاهکار استفاده میکنند. | |
1.31M
🇮🇷 🔊صوتی | پرسش و پاسخ 🍃🌹🍃 🔻بنده به عنوان یه دهه هشتادی میخام بدونم انقلابیا دقیقا چی دارن برای دفاع کردن... 🔺اگه برای سوالام بتونم دلایل کافی و قانع کننده پیدا کنم یحتمل دوستام رو هم خبر میکنم که یه جا پیدا شده که جواب سوال ها رو بدون تعصب میدن! ✅ سوال؟ 🔻مگه شما ها ادعا ندارید که باید حکومتتون مثل حکومت امام علی علیه السلام باشه و حرف از عدالت علی میزنید؟ خوب وقتی توی سقیفه انتخاب نشد، رفت خونه نشین شد تا زمانی که مردم انتخابش کنن و اینجوری با چنگ و دندون نیفتاد دنبال حکومت! 🔺خوب حالا شما که دم از علی میزنید، باید رهبرتون خونه نشین بشه تا زمانی که خود مردم بیان انتخاب کنن... ✅ جواب: سید جلال حسینی | |
🇮🇷 📝 | آمریکا ۲۶ شرکت و ۵ فرد را به بهانه ارتباط با ایران تحریم کرد 🍃🌹🍃 🔻وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شده شبکه‌ای را که با دور زدن تحریم‌های نفتی اعمال شده علیه ایران میلیون‌ها دلار درآمد برای نیروی قدس سپاه تولید می‌کرده را در فهرست سیاه قرار داده است. 🔹این وزارتخانه مدعی شده شبکه مذکور تحت رهبری یک تاجر ترکیه‌ای به نام «سیتکی آیان» فعالیت می‌کرده‌اند. 🔺تمامی اشخاص حقیقی تحریم شده اتباع ترکیه هستند. همچنین از میان ۲۶ شرکت مذکور ۲۳ شرکت در ترکیه مستقر هستند.‌ | |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹ایت الله ناصری در مورد شهید حمید قبادی نیا فرمودند: 🍃«کمترین مقام ایشان در بهشت اینست که ایشان مستجاب الدعوه است» توسل به این شهید را از دست ندهید. | |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توماج که مثلا لیدر و رهبر عنقلاب‌شون بود رو دیدید چطور به غلط کردن و عذرخواهی افتاد ؟ نوچه‌هاشونم یا به گوه خوردن میوفتن یا خودشونو خیس میکنن ... حالا روحیه مدافعان حرم رو وقتی توی محاصره ۱۰۰ متری داعشی‌هان ببینید بله تفاوت عمله شیطان بودن و بنده خدا بودن همین جاست | |
وهم دانایی، محصول شبکه‌های اجتماعی آدم‌ها به تناسب حرفی که می‌زنند یا آن‌چه می‌نویسند و سپس مورد توجه قرار می‌گیرند. مطرح استند. البته در گذشته ارتباط مستقیم بین گوینده و شنونده وجود داشت، این ارتباط مستقیم به سطح فهم گوینده و شنونده شکل می‌گرفت، اگر یک سخن‌ران برای سخن‌رانی در زمینۀ اقتصاد در محفلی به سخن‌رانی می‌پرداخت طبیعی بود که شنونده‌ها نظر به علاقه و ظرفیت‌شان شرکت می‌کردند. به این ترتیب در تمام زمینه‌ها گوینده باید به دلیلی که رو در رو با مردم حرف می‌زند و ممکن برای پاسخ دادن و مسوول بودن به حرف هایش مورد پرسش قرار بگیرد، تلاش می‌کرد در حد امکان در زمینه‌یی که حرف می‌زند، اطلاعات کسب کند. شبکه‌های اجتماعی ولی زمینه‌ساز ارتباط غیر مستقیم بین گوینده و شنونده است، در این ارتباط نه گوینده زیر فشار است نه هم شنونده مجال پرداختن به پرسش مورد نیازش را دارد. این کار از سوی این که ارتباط میان گوینده و شنونده را تنل می‌سازد، به ساختن زمینۀ گریز در زمینۀ اطلاعاتی که انتقال می‌شود را نیز مهیا می‌سازد. در نتیجۀ این تنبلی و گریز به مرور زمان سازندۀ نوع سپر دفاعی در برابر داده‌های ذهنی گوینده است، گوینده چون در برابر حرفش مسوولیتی ندارد، بیشتر حرف می‌زند و چون شنونده نمی‌تواند گوینده را مورد بازخواست قرار بدهد، رفته‌رفته  سبب ایجاد توهم دانایی می‌شود. در نتیجه شبکه‌های اجتماعی راه انتقال نوع اطلاعات بسته‌بندی شده است که از یک‌سو دانایی کذب تولید می‌کند، از دیگر سو اطلاعات ناقص ذهن شنونده را ناقص تر می‌کند.  تبدیل شدن دریچۀ تفریحی به شمشیر دو سر کارکرد شبکه‌های اجتماعی در غرب بیشتر جنبۀ تفریحی دارد، نویسندگان یا شخصیت‌های معروف معمولا نوشته‌‌های شان را در وبسایت شخصی یا رسانه‌ای نشر می‌کنند، سپس پیوند آن را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذارند. منظور این که شبکه‌های اجتماعی به خصوص فیس‌بوک و توییتر برای عام مردم حیثیت صفحۀ یادداشت‌های روزمره را دارد، از این که کجا رفته اند، چه کار می‌کنند، در محفلی شرکت کرده اند، و نهایتا دیدگاه کوتاه‌شان نسبت به مسایل اجتماعی، فرهنگی و گاهن سیاسی. یعنی درست است که شبکه‌های اجتماعی می‌تواند در موارد کلان روی کارکرد نهادها تاثیر گذار باشد، اما کلیت جامعۀ غربی از طریق این شبکه‌ها تعین و تعریف نمی‌شوند، شاید نهادها از طریق این شبکه‌ها در زمینه‌های متفاوت کاری شان بخواهند ذهنیت یا سلیقۀ مردم را بفهمند که در این زمینه بیشترینه شرکت‌های تجاری، شوهای تلویزیونی و سینما سود می‌برند. برعکس در افغانستان کلیت ام و غم مردم از رقابت‌های شخصی و محلی تا سیاست‌های کلان که به منافع جمعی ربط دارد از طریق همین شبکه‌ها سرو سامان می‌گیرند. یک‌تن از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی با جایگاه دروغینی که برای خود ساخته است می‌تواند، حرکتی را راه بیاندازد، کسی یا جمعی را تهدید کند. آن‌قدر این شبکه‌ها در زندگی مردم عام تاثیر گذار شده است که سیاست‌گران و رقبای محلی با استفاده از این شبکه‌ها می‌توانند سیاست کشور و مناسبت درونی مملکت را سمت و سو دهند. اما هیچ‌گاه و قرار نیست شایعات و مسایل سطحیی که در این شبکه‌ها استفاده می‌شوند، وضعیت مردم را تغییر دهند، برعکس این شبکه‌ها وسیله‌ای شده‌اند در دست اشخاص و گروه‌هایی که بر محور منافع خود مصروف کار و پیکار اند. عروسک‌های رسانه‌ای و مواد خام رسانه‌های جهانی هژده‌سال کار برای تغییر وضعیت در افغانستان به دلیل پیچیدگی مناسبات و معادلات درون‌کشوری موفقیتی چندانی در پی نداشته است، مداخلات خارجی، تنش‌های قومی‌مذهبی، رقابت‌های اقتصادی، تنش میان مافیای محلی و منطقه‌ای، مسالۀ قاچاق و و، از عواملی اند که می‌تواند در ناکامی یا کندی روند پیشرفت موثر باشند. در این هژده‌سال در زمینه‌های مختلف پول وارد کشور شد اما بیشترشان به دلیل نگاه خارجی‌ها به کارهای پروژه‌ای کوتاه مدت و نگاه داخلی‌ها به منافع شخصی تاثیر چندانی بر وضعیت عمومی مردم نداشتند. در این میان ولی حداقل در پایتخت کشور کاراکترهای حضور پیدا کرده و شکل گرفتند که رفتارشان بیشتر به یک نمایش می‌ماند. خالق این کاراکترها بیشک شبکه‌های اجتماعی است. این کاراکترها از طریق این شبکه‌ها شکل گرفتند، خودی نشان دادند، از همین دریچه پروژه گرفتند، پول در آوردند، اما از لحاظ تاثیرگذاری در جامعه کوچک‌ترین نقشی نداشتند. به طور مثال پول‌هایی که برای مسالۀ زنان در افغانستان خرج شد، بیشتر از حد تصور است. اما حامیان حقوق زنان و کسانی که از این بزنس صاحب جاه و جلال شدند، نمی‌توانند از محوطۀ شهرنو، وزیر اکبرخان یا پل سرخ پا بیرون بگذارند، حتا یک آگاهی نیم و نصبه از این ندارند که برای زنی در پامیر بدخشان، در خاکریز قندهار یا درزارب جوزجان چه می‌گذرد، برعکس، رفتار این  کاراکترهای ساخته شده توسط شبکه‌های اجتماعی در پایتخت طوری است که گویا تمام رنج زنان افغانستان روی ش
انه‌های آن‌ها است. تنها کارکردی که این کاراکترها دارند حضور یا حرف‌شان برای رسانه‌های بیرون مرزی است، دولت‌های دخیل در مسالۀ افغانستان از  مردم‌شان «تکس» می‌گیرند تا این جا بمانند و گویا ارزش‌های نوین را پیاده کنند، بنابر این برای مردم شان باید پاسخ‌گو باشند، این پاسخ را کسی نمی‌دهد جز همین عروسک‌های رسانه‌یی و حضور شان در ستیژهای جهانی. نا امیدی، حسرت و سلیبریتی‌بازی شکل‌گیری هویت‌های مجازی در رسانه‌های اجتماعی تصویری غیر یک پارچه از اشخاص به نمایش می‌گذارد، به طور مثال فرد اختیار کامل دارد که انتخاب کند کدام بخش از شخصیت او در معرض دید باشد و کدام قسمت‌ها مخفی بماند. در جوامعی مثل افغانستان جذب شدن کاربران به بخشی از این هویت مجازی که با سلیقه‌های جمعی سازگاری دارد، بسیار به آسانی امکان پذیر است و این امر باعث می‌شود سلیبریتی‌های مجازی به جز این که قهرمان خود ساخته داستان خودشان هستند به سرعت تبدیل به قهرمانان جمعی و فضای مجازی نیز بشنوند، دیده شده است که این به اصطلاح قهرمانان روی رفتارهای اجتماعی مردم بسیار تاثیرات مخرب داشته اند. چهره‌هایی که رسانه‌های اجتماعی به خورد مردم می دهند، در ذهن مردم کامل اند، و باید برای دست یافتن به آن‌ها یا همان شدن سختی بکشند. اما چون دست یافتنی یا شدنی نیستند؛ جامعه را دچار حسرت می‌کنند، این حسرت می‌تواند در تمام سطوح در رفتارها و برداشت‌های مردم تاثیر گذار بوده سبب بحران در رفتارهای اجتماعی شوند. به طور مثال گردانندۀ خوش هیکل یک رسانۀ تصویری می‌تواند از طریق شبکه‌های اجتماعی مخاطبان زیادی جذب کند، حتا دیده شده است که با نوشتن «سلام» روی صفحۀ فیس بوک به هزاران مخاطب پای پست جذب شوند و واکنش نشان بدهند، در حالی که یک نویسنده یا استاد دانشگاه یا صاحب فکری نمی‌تواند با حتا ده متن مهم و تاثیرگذار توجه کاربران رسانه‌های اجتماعی را جلب کند. این وضعیت در کل می‌تواند سبب یک ناامیدی عمومی شود، ناامیدی برای مردم به خاطر دست نیافتن به کاراکترهای مطرح ولی سطحی در شبکه‌های اجتماعی، رایج شدن بی‌اعتمادی در رفتارهای اجتماعی، مهم تر از همه ناامیدی برای نسل نخبه و با سوادی که به دلیل مورد توجه قرار نگرفتن دست از کار و پیکار برای تغییر وضعیت بر می‌دارند یا برای پر کردن این حسرت همان کاراکتری را اختیار می‌کنند که سازنده‌اش شبکه‌های اجتماعی اند، خالی، متوهم و مخرب.