eitaa logo
موسسه اتم؛ تشکیلات توحیدی
288 دنبال‌کننده
204 عکس
44 ویدیو
39 فایل
🌐|هسته ای سخت برای ما شدن اتم «چطور یک شبکه بسازیم» ا/اعتلا بخشی گفتمان و حرکت های تشکیلاتی ت/توانمندسازی عناصر تشکلی و تربیت مدیر اسلامی تراز م/مهارت افزایی در کار تشکیلاتی •ارتباط با ما: @atomedia
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 مشخص کردن یه محل برای برگزاری برنامه معنوی و عبادی مشترک یه کاری هست که بچه های یه تشکل میتونن انجام بدن؛ مثلا یه مسجد رو انتخاب کنند و هر ظهر یا هفته ای چند روز نماز رو انجا بخونن و بعد تموم شدن نماز و رفتن عموم جمعیت بشینن دور هم و به مدت نیم ساعت یا بیشتر و کمتر در مورد یه موضوع تشکیلاتی صحبت کنند، میتونن یه کتاب رو هم محور کنند و نکات تشکیلاتیش رو بررسی کنن هم باعث رفاقت، هم افزایی و دوستی میشه و هم یه فرصتی هست که مبانی رو با هم مرور کنن، هم عبادت جمعی هست و ..... 🌐 @atom_kb
📖| شرحی بر دعای روز ششم ماه مبارک رمضان ⁦❇️⁩ در قسمت پایانی می‌خوانیم؛ یا مُنتهی رغبه الرّاغبین. ⁦▪️⁩نهایت آرزوی مشتاقان کیست و موانع در مسیر رسیدن به آن چیست؟ نهایت آرزو دینداران لقاءحق است و از مهمترین موانع رسیدن به آن نافرمانی از رب و عدم پذیرش ولایت اوست؛ که البته راه رفتن در مسیر اطلاعت و ولایت نیاز مند رهبر و امام است و تربیت شدن و آدم شدن را می خواهد . در شروع دعا علائم غضب الهی و راه‌های مصونیت از آن را با معرفت الهی بیان می‌کند؛ لذا زمینه نزدیکی به حق اجتناب کردن از هر آنچیزی است که موجب خشم خداوند می‌شود و همچنین تقویت روح شکرگزاری از طریق کسب معرفت به نعمت‌های الهی، که از مهم ترین آنها وجود ولی خدا در زمین است و سایر نعمت هایی که خداوند در وجود انسان قرار داده است، پس در راستای کسب این فضایل خاص تربیت شدن و رشد یافتن باید تلاش‌های زیادی از سوی مشتاقان و عاشقان صورت گیرد. 🌐 @atom_kb
﷽ 📖 | خوانش تشکیلاتی_معرفتی کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" 💠 | اثر : سید علی حسینی خامنه‌ای 📍| شروع سیر : از  ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ، مصادف با ۷ رمضان   🗓️ | روزهای شنبه _ دوشنبه _ چهارشنبه ⏰ | زمان برگزاری : ساعت ۱۳ الی ۱۴ 👤 | استاد : وحید حیدری اصل (مدرس جریان‌سازی و کنشگری تشکیلاتی) 🔖 | همراه با صدور گواهی معتبر ✔️ |  برای صدور گواهی، حضور و غیاب انجام می‌شود. 📝 | برای  ثبت حضوری شما ، ارسال خلاصه برداری بعد از هر جلسه الزامی است. 📎-  لینک  ثبت نام : https://survey.porsline.ir/s/9clSTlVA 💠 | بسیج دانشجویی حوزه شهید میثمی دانشگاه یاسوج  با همکاری موسسه تشکیلات توحیدی اتم 🌐 @atom_kb
بسم الله الرحمن الرحیم مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ فَـمِـنهُـم مَـن قَـضـىٰ نَـحـبَـهُ وَمِـنهُـم مَن يَـنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبديلًا. در میـان مـؤمـنان مـردانی هـسـتنـد که بـر سر عهـدی که بـا خـدا بستنـد صادقانه ایستاده‌اند؛ بعــضـی پـیــمــان خـــود را به آخـــر بــردنـــد، و بعـضی دیــگـر در انــتــظارنــد؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. (الأحزاب/ ۲۳)
عنوان «شهید» یک عنوانی است که نباید از آن آسان عبور کرد. در کلمه‌ی «شهید»، مجموعه‌ای از ارزشهای دینی و ملّی و انسانی نهفته است... امّا مسائل دینی؛ اوّلین چیزی که شهید به یاد انسان می‌آورد، جهاد فی‌سبیل‌الله است؛ شهید در راه خدا حرکت کرده، مجاهدت کرده، به شهادت رسیده. شهید مظهر ایمان صادق است: صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَه؛(۱) این همان «قَضىٰ نَحبَه» است؛ مظهر صداقت است، مظهر عمل صالح است. چه عملی اصلح از رفتن در راه خدا و تقدیم کردن همه‌ی وجود خود، همه‌ی هستی خود به این راه؟ ایمان صادق، عمل صالح. این جنبه‌ی دینی که حالا در همین کلمات کوتاه، دنیایی از معارف نهفته است. معارف ملّی؛ شهید و شهادت از جمله‌ی چیزهایی است که هویّت ملّی را برجسته میکند و رتبه‌ی هویّت ملّی را بالا میبرد. (امام خامنه ای؛ ۱۴۰۱/۰۸/۰۸) «خدمت به خدا» یعنی چه؟ خدا که به خدمت من و شما احتیاجی ندارد؛ «خدمت به خدا» یعنی خدمت به زندگی، خدمت ‌به مردم، خدمت به خلق‌الله، خدمت به پیشبرد اهداف...( امام خامنه ای؛ ۱۴۰۲/۰۱/۱۵) هر خونِ شهید، زخمی را بر قلوب مومنان وارد می کند، اما همان جراحت‌ها و زخم‌ها نوری می‌شوند تا راه عزت و شرف بهتر و بیشتر نمایان شود و درخت تناور حکومت توحیدی و اسلام ناب محمدی(ص) را مستحکم‌تر کند. انقلاب اسلامی حرکت بر ریلی بود؛ که آمد تا پویایی و نوشوندگی توامان با ماندگاری و ثبات بر اصول و ارزش‌ها را در عالم مجسم کند. همچنانکه این شهادت‌ها پس از چهل و اندی سال از گذشت انقلاب اسلامی هم به اقتدار امت اسلامی کمک  و هم دفع شر از سر مومنان کرده است و هم موجبات حیات و نوشندگی این امت شهادت طلب است، همانطور که در قرآن آمده است: «إِنَّ‌اللَّـهَ یُدَافِعُ عَنِ‌الَّذِینَ آمَنُوا...»(آیه٣٨ سوره حج) روایت را باید اینطور مرور کرد، که شهادت مسئولان و ارکان نظام انقلابی ما نشان از حیات، پویایی و سختی پذیری در مسیر استمرار و مانایی این نظام و تشکیلات انقلابی و نورانی دارد. فقدان حضور فیزیکی نه تنها تضعیف کننده‌ی شبکه‌ی این تشکیلات نیست؛ چه بسا همچون تزریق خونی است در رگ های این شبکه، جهت تداوم حیات و قوت برای ادامه‌‌ای مقتدرانه‌تر، راهی که امام امت حضرت روح الله(ره) تا موعود برای آن ترسیم کردند. اینک شهید الخدمت،خادم الرضا حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان شهیدشان؛ با نثار خون خود، پیمان خود را با معبود به پایان بردند. عالم باید صدا بزند این حیات انقلاب اسلامی و ریل گذاری معمار کبیر انقلاب را، قلم‌ها موظف به نگارش این هستند، که  فرزندان روح الله چگونه برای تربیت، خدمت به انسان‌ها و احیا انسانیت در عالم خون می‌دهند؛ شهیدانی که بدنبال آزادی انسان از بند طواغیت و رهایی از زندان سرسپردگی در برابر غیرخدا تا رسیدن به نظم نوینی است که وعده‌ی تمدن نوین اسلامی بر اساس شکل گیری این نظم، رقم خواهد خورد. @atom_kb
46.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| او قـطـعـا یـک نـابــغــه بـــود 🔹️ در امـام خـمـیـنـی (ره) ذوب بـشـویـد 🔹️حـکـومــت و نــظام اجـتـمـاعى، بـدون «نـظـریــه» امـکان نــدارد بــاقـى بـمـانــد. 🔹️کـــار شــمـا بـــرکــت پــیـدا مــیــکـنــد 🔹️خداوند درجات این شهید را عالى کند 🔗 لینک مشاهده در آپارات https://aparat.com/v/dbj009m @atom_kb
ارزش ها و اخلاق ها - سیره رسول اکرم(ص)(1).mp3
1.73M
📻 | ارزش ها و اخلاق ها (سیره پیامبر اکرم(ص) 🔹️روش ایجاد ارزش های اسلامی و اخلاق اسلامی در جامعه چیست؟ 🔹️نقش ما در ایجاد آن در جامعه؟ 🔗پاسخ سوالات را در صوت بالا بشنوید @atom_kb
راهِ امام در نگاه امام.pdf
999.4K
| راهِ امام در نگاه امام در دورانــی کـــه تــاریـخ در حــال ورق خــوردنِ دیگری است... شـرحـی بـر بـیـانــات مــقــام مــعــظـم رهــبــری در سـالــروز ارتـحـال حـضـرت امـام خـمـینی(ره) 🔹️ سـخنـان ایـشـان با تاکـید بر دو محور کلیدی انجام گرفت. 🔗 رهایی از بند استکبار فارغ از مرز جغرافیایی نمـود جـبـهه حـق و مقـاومت با پرچم داری مردم مظلوم اما مقاوم فلسطین 🔗 مـولــفـه هـا و عــیـار مــدیـر تـراز در حــرکت و نظام اسلامی @atom_kb
| شریعت اسلام 🔸 اساسا دین را طبق آن‌چه که می‌خواهیم تعریف می‌کنیم، که نتیجه این تعریف دو پیامد اشتباه دارد؛ 🔻اول موجب رفتارهای قهریه، سفت و خشن نسبت به عدم مراعات شریعت توسط مجریان و زدن برچسب‌هایی چون خوارج، که طبق رویکرد مجریان اسلام ناب محمدی نبوده است. 🔻 دوم بحث اسلام رحمانی را با نگاهی سست، ضعیف و ناکارآمد در تمام امور اجتماعی مطرح می‌کنیم. هر دو این پیامد ناکارآمدی دینی را فریاد میزند، که ذاتا اجتماعی است. لذا برای شناخت و معرفی حقیقی شریعت اسلام باید لباس رزم به تن کرد؛ همانطور که از صدر اسلام تا کنون این لباس بر تن‌هایی پوشانده می‌شود. 🔸 قوانین و اصول دین اجتماعی، بر پایه‌ی مقدمات علی و معلولی است. بدون رعایت وجوب علت و معلول؛ قوانین درست اجرا نمی‌شود و دوگانگی بوجود می‌آید. این شیوه مرسوم عدم رعایت مقدمات، چنگ بر چهره‌ی دینی می‌اندازد که پیامبر آن متعهد بود بر اولویت تخصص و محکم‌کاری کارهای اجتماعی. بسیاری از مجریان و مبلغان دین اجتماعی؛ با عدم آموزش کافی، اهمال کاری، دور زدن و نقد نشدن، آسیب‌های جدی بر بدنه جامعه بوجود آوردند که از مهمترین این آسیب‌ها، می‌توان به ایجاد زخم‌های عمیق بر چهره‌ای متقن اجتماعی اشاره کرد. این چهره با تلاش، کوشش و تخصص اصولی سازگار است و لاغیر. 🔸 در جهل مطلق و نادانی از چیزی نمی‌توان سخن به میان آورد؛ تردیدی نباید داشت که ایمان از روی استدلال، برتر از ایمانی است که بر اساس تقلید و پیروی از محیط یا اشخاص شکل می‌گیرد. وقتی قوانینی و اصولی غیر توحیدی جای شریعت اسلامی را بگیرد؛ انقلابیونی متحجر، تحمیل‌گر، سرکوب‌گر و پرخاش‌گر ظهور پیدا می‌کنند که میخواهند جهان را یکدست کنند( اشاره به تمدن غرب). لذا تنها راه مقابله، اتصال به سرچشمه‌های اندیشه اسلامی است، جهت پیاده کردن در بطن جهان. 🔸 مادامی که نیازهای بشری در هر زمان و مکان بر پایه‌ی بینش اسلامی اجرا بشود، زمینه‌ی ایجاد قوانین فرهنگی منطبق بر اسلام محیا می‌گردد. بر فرض مثال، زمانی که اقتصاد اسلامی شکل نگیرد؛ نمی‌توان انتظار داشت که فرهنگ و سبک زندگی مبتنی بر اصول اسلام در جامعه شکل بگیرد. و ناچاراً اجتماع به دوگانه‌هایی چون شریعت اسلامی یا شریعتی مبتنی بر فهم مدرنیته غیرتوحیدی دچار می‌شود، که کدام جواب‌گوی نیازهای چند بُعدی دهکده‌ی جهانی است. 🔸 شریعت اسلامی برگرفته از بایدها و نبایدهایی است؛ که می‌تواند این دهکده‌ را از منظرهایی چون اقتصادِ سیاسی، فلسفهِ سیاسی درباره فقر، نابرابری، تکثر، بروکراسی، شفافیت، نظام آموزشی، دانشگاه، نظام سلامت، تامین اجتماعی، دموکراسی و روابط بین المللی جهت دهی کند و تمدنی صلح‌آمیز همه شمول بر عالم چیره کند. تمدنی که تا به الآن هیچ شریعت غیر توحیدی و اسلامی نتوانست در جهان پیاده کند. 🔸 راز این تمدن اسلامی را می‌توان در داشتن منابع غنی، استنباط به مبانی قوی از این منابع سرشار و ترغیب به استخراج مواد فقهی، حقوقی، اخلاقی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، نظامی، درمانی و... پیدا کرد. برداشت عقلی و نقلی و تعامل بیشتر با این مواد به صورت صحیح در جامعه بشری، حس کارآمدی واقعی و عمیق دین اسلام را در قلب و ذهن جامعه ایجاد می‌کند. 🔸 عمل اجتماعی، در قالب جمعی مهم است. اینکه از ارزش و قوانین اسلامی برای عموم عقلانی و استدلالی دفاع کرد، مهم و وظیفه‌ای توحیدی-اجتماعی تشکل‌‌ها است. @atom_kb
فرق حکومت اسلام با حکومت غیر اسلامی از امام خمینی.mp3
6.04M
| فرق حکومت اسلامی با حکومت غیر اسلامی چیست؟ 🔹️اسلام آمده است تا طبیعت (عالم مادیات) را به طرف [عالم] روحانیت بکشاند... 🔹️اسلام تمدن را به درجه اعلا آن قبول دارد و برای رساندن آن به این درجه تلاش و کوشش میکند. 🔹️ما در این رژیم اسلامی مسئولیت سنگین ومهمی داریم و آن هم حفظ آبروی اسلام است... @atom_kb
| جامعه و تاریخ (مجموعه شش جلدی از شهید مطهری) 📚| تمایلات، گرایشها، اندیشه‌ها، عواطف که به انسانیت مربوط می‌شود؛ در پرتو روح جمعی پیدا می‌شود و این روح جمعی است که این ظرف خالی را پر می‌کند و این شخص را به صورت شخصیت درمی‌آورد. روح جمعی همواره با انسان بوده...." 🔹️| می‌توان گفت کتاب حاضر در موضوع خود، خصوصا از نظر اثبات بی‌پایگی ماتریالیسم تاریخی و نشان دادن لغزش‌های روشنفکران مسلمان، در تحلیل حرکت تاریخ و عوامل محرک تاریخ، کم نظیر و شاید بی نظیر است. به‌ گونه‌ای که هنوز هم از سوی برخی افراد و گروه‌های مسلمان، تحلیل مادی تاریخ و یگانه عامل محرک تاریخ را اقتصاد و جنگ محرومین و برخورداران دانستن، که موجب نادیده گرفتن ايمان‌ها و عقیده‌ها می‌شود و نقش پررنگ اصول اسلامی را انکار می‌کنند... 🔹️| نوع شناخت یک مکتب از جامعه و از تاریخ و طرز برداشت آن از این‌دو، نقش تعیین کننده در ایدئولوژی آن مکتب دارد؛ از این رو ضرورت دارد در متن جهان‏‌بینی اسلامی طرز نگرش اسلام به جامعه و به تاریخ روشن گردد. بدیهی است که اسلام نه مکتب جامعه‌‏شناسی است و نه فلسفه تاریخ... . @atom_kb
| ابعاد اجتماعی اسلام چند گفتار از شهید سید محمدباقر صدر در باب ابعاد اجتماعی اسلام 🔹️ تجلی هویت اسلامی در جهاد 🔹️ حکومت اسلام؛ حکومت قانون 🔹️ احکام الهی، مانع تبعیض 🔹️ جایگاه دیگر ادیان در حکومت اسلامی 🔹️ اجتهاد در نظریه پردازی 🔹️ نظریات بنیادین مبنای قوانین فقهی و ... @atom_kb
اخلاق.mp3
2.99M
| توصیه رهبر معظم انقلاب به بسیجیان در باب اخلاق 🔹️ اخلاق یعنی چه؟ یعنی حلم و بردباری، صبر و... 🔹️ معرفی الگو های بزرگ صدر اسلام در زمینه اخلاق @atom_kn
| نـگاهِ ســیاسی و فـهـم ســیاسـی و آن چـراغ مـه‌شـکنِ دوران فتـنه را هم دارد. 🔸️ ایـن شــهـیــد یــک دانـشمند بود؛ یـک فـرد بــرجــسـته و بــســیار خـوش‌اســتــعداد بـــود. خــود ایــشــان بــراى مـن تـعــریف مـی‌کرد که در آن دانــشــگاهــى کــه در کــــشـــور ایــالات مــتــحدۀ امــریــکا مشـغول درس‌هاى سـطوح عــالى بــوده، آن‌طـــور کــه به ذهــنــم هــست ایـشــان یــکى از دو نـفــرِ برترینِ آن دانـشـگاه و آن بخـش و آن رشـته مـحــسـوب مـی‌شـده، تــعریف مـی‌کرد برخـورد اسـاتیـد را با خودش و پیـشرفتش در کارهاى علمى را. 🔸️ یـک دانشمند تمام‌عیار بود؛ آن‌وقت سطح ایـمـان عاشــقانۀ ایـن دانشــمند آن‌چـنان بـود که نام و نان و مـقام و عنوان و آینـدۀ دنیایىِ به‌ظاهـر عاقــلانـه را رهـا کرد و رفـت در کـنار جنـاب امـام مـوساى صـدر در لـبنان و مشغول فعالیت‌هاى جهادى شد... 🔸️ همـان وقـت یک نـوارى از مـرحوم چمران در مـشهد دسـت ما رسـید که این اولین رابطه و واسـطۀ آشـنایى مـا با مرحوم چـمـران بود... بـراى مـا خیـلى جالــب بود؛ با بیــنـش روشن، نــگاه ســیاسـىِ کامــلاً شـفاف و فـهم عرصه... ایـن‌ها را در ظــرف دو ســاعت در یـک نــوارى ایشان پر کرده بود و فرستاده بود... 🔸️بــعـــد مــعـلــوم شــد کـــه نـگاه ســیاسـى و فهـم ســیــاســـى و آن چــــراغ مـــه‌شـــکـنِ دوران فــتــنه را هــم دارد. فــتنــه مــثل یــک مــه غــلـــیظ، فـــضـا را نامــشــخص می‌کـند؛ چـــــراغ مـــــــه‌شــــــکـــن لازم اســـــت کــــه همـان بــصــیرت است. آن‌جا جـنگـید؛ بعـد که انــقلاب پـــیروز شـد، خودش را رسـاند ایـنجا. ✏️ مقام معظم رهبری (۱۳۸۹/۰۴/۰۲). @atom_kb