eitaa logo
موسسه اتم؛ تشکیلات توحیدی
303 دنبال‌کننده
147 عکس
31 ویدیو
28 فایل
🌐|هسته ای سخت برای ما شدن اتم «چطور یک شبکه بسازیم» ا/اعتلا بخشی گفتمان و حرکت های تشکیلاتی ت/توانمندسازی عناصر تشکلی و تربیت مدیر اسلامی تراز م/مهارت افزایی در کار تشکیلاتی •ارتباط با ما: @atomedia
مشاهده در ایتا
دانلود
موسسه اتم؛ تشکیلات توحیدی
#مرصوص؛فصل دوم/بخش دوم 📽در این فصل خواهیم دید/  پرداختن به مولفه های تشکلی شخصیت شهید حسین علم اله
🎥  |مرصوص/ فصل دوم، بخش دوم 🔺شبکه سازی حول هدف مشترک؛ عامل ماندگاری و جمع زنندگی 👥در گفتگو با _  خانم پیراهش مسئول تشکل دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان یاسوج _خانم طالبیان عضو تشکلی در دانشگاه فنی و حرفه ای دختران یاسوج _با حضور خانم کرمی ادوار تشکلی از دانشگاه آزاد گچساران «پرده اول از فصل دوم، بخش دوم» 🔗 ادامه بخش دوم به تناسب وقایع و محور های کاری مجموعه اتم در آینده در گفتگو با دیگر اعضای شرکت کننده در گفتگو منتشر خواهد شد. لینک ویدیو در آپارات: 🔗 https://aparat.com/v/fZcz4 @atom_kb
/ ماه مبارک رمضان را وقتی نگاه میکنیم و از آن میخوانیم بیش از همه ساخت درونی انسان و انسان ها برای مستحکم شدن، تربیت و رشد یافتن روحی انسان و انسان ها و البته آسیب شناسی خود برای رفع کردن و جبران کردن است. 🔻اما مسئله مهم دیگری که وجود دارد، وقتی به این مسئله با نگاه اسلام راستین نگاه میکنیم، سوالی پیش می آید که آیا با وجود آفرینش انسان به عنوان موجودی اجتماعی و خاص در مکتب اسلام که تاکید بر حرکت کردن جمعی است، این خود که باید آسیب شناسی شود، ساخته و تربیت شود و به سوی هدف خود به حرکت درآید، صرف شخص ها و مَن ها است و خودسازی ها فردی و حرکت های فردی تعریف می شوند، یا خیر؟! آیا می شود گفت: این خود در نگاه بنیادین، ساخت اجتماعات انسانی مستحکم پیرامون یک مکتب و به حرکت در امدن سمت یک هدف خاص است. شاید هم همین که بشینیم و عبادتی در یک گوشه از خانه خود، خاص تر از ماه های دیگر در ماه مبارک رمضان انجام دهیم، کار تمام است ؟! ✏️ گزیده ای از نگاه امام خامنه ای در مورد جنس حرکت ها پس از انقلاب اسلامی دریچه ای دیگر از ورود به دین، معنویت و اعمال عبادی را باز میکند که می شود از ان آموخت و مطالب زیادی را در این خصوص از اندیشمندان انقلاب اسلامی بررسی کرد. 🔹« یا اسلام ناب محمدی که توسط امام خمینی رحمه‌الله مطرح شد و امروز در قالب یک حکومت اسلامی در حال حرکت است، همواره یک اسلام اجتماعی و غیرمنزوی بوده است. به این معنی که پرداختن به شئون اجتماعی و تجمعات در قالب‌های مختلف از جمله مناسک و اعمال مذهبی و یا در قالب حمایت از نظام اسلامی یکی از امور رایج پس از انقلاب اسلامی بوده است که در پیش از تشکیل حکومت اسلامی و در دوران طاغوت هیچ تصوری در این سطح از آن وجود نداشته است(امام خامنه ای)» ♦️ اما هدف این مقدمه، پرسیدن این سوال است که، اگر بخواهیم به ماه مبارک رمضان و بهره برداری های ممکن از ان در یک شبکه تشکلی نگاه بکنیم و در متشکل شدن تشکیلات خودمان از این ماه استفاده کنیم، چه برنامه هایی و در چه قالب هایی می توانیم داشته باشیم؟ 🔻ایده های شما مخاطبین موسسه تشکیلات توحیدی اتم در این خصوص به اشتراک گذاشته خواهد شد. 🔗 ایده ها را به صفحه شخصی مدیر کانال های موسسه اتم در پیام رسان های مختلف ارسال بفرمایید. متشکریم 🌐 @atom_kb
موسسه اتم؛ تشکیلات توحیدی
#بخوانیم / ماه مبارک رمضان را وقتی نگاه میکنیم و از آن میخوانیم بیش از همه ساخت درونی انسان و انسا
♦️ ماه رمضانی برای فردهای تشکیلاتی نظر شما چیست؟! ایده های خودتان برای یک رمضان تشکیلاتی را  بفرستید تا منتشر کنیم. « اسلام ناب محمدی که توسط امام خمینی رحمه‌الله مطرح شد و امروز در قالب یک حکومت اسلامی در حال حرکت است، همواره یک اسلام اجتماعی و غیرمنزوی بوده است.(امام خامنه ای)» سوال:  آیا خودسازی در ماه رمضان، یعنی بررسی اعمال و دیدن نقص ها، علاج کردن، ساختن و تربیت شدن و به سوی هدف درست به حرکت در آمدن، صرف شخص ها و مَن ها است یا منظور دیدن این افراد در کنار هم و در قالب «ما» و جمع می باشد ؟! در این حالت خودسازی ها و جمع سازی ها چگونه است؟! 🌐 @atom_kb
📖| شرحی بر دعای روز چهارم ماه مبارک رمضان 🔻 اللَّهُمَّ قَوِّنِي فِيهِ عَلَى إِقَامَةِ أَمْرِكَ در فراز ابتدایی این دعا در خصوص اقامه امر خدا اینچنین آمده : "خدايا مرا در اين روز براى اقامه و انجام فرمانت قوت بخش" ⁦▪️⁩اقامه چه امری؟ در واقع امر الهی در سطح جامعه است و اشاره به حکومت معصوم‌(ع) در ذیل حکومت الهی دارد. "عبد" و "اطاعت" قرين هم هستند و بنده خدا بودن گوش به فرمان بودن را مى طلبد. "فرمان" خدا اجرا مى خواهد و اجراى فرمان "نيرو"؛ هم قوت بدنى واستطاعت ، هم قدرت فكرى ، تصميم و اراده استوار تا سخن خدا در زمين حاكم شود و فرمان حق در "جامعه اسلامی" بر زمين نماند؛ همه اینها پذیرش ولایت خدا را می طلبد که نیازمند پذیرش مقام «امام» است برای هدایت. 🔹 وَ أَذِقْنِی فِیهِ حَلاَوَةَ ذِکْرِکَ خدایا در این ماه رمضان یک درخواست دیگر هم از تو دارم و آن این است که حلاوت و شیرینی یاد خودت را به من بچشانی ⁦▪️⁩در روایت وارد شده است اگر عالمی (خواص) به علمش عمل نکند کمترین عذابی خدا برای او، این است که حلاوت و شیرینی مناجات باخدا از او گرفته می شود . 🌐 @atom_kb
موسسه اتم؛ تشکیلات توحیدی
♦️ ماه رمضانی برای فردهای تشکیلاتی نظر شما چیست؟! ایده های خودتان برای یک رمضان تشکیلاتی را  بفرستی
🔹 یکی از کارهایی که میتونیم تو فضای کار تشکلی انجام بدیم، این هست که با هم عهد ببندیم هر روز از  آیات قرآنی که در قالب جز خوانی میخونیم، هر کدوم از ما اعضای تشکل یک صفحه از صفحات رو با معنی بخونیم. 🔻مرحله دوم، یک آیه از آیاتی که با ترجمه خوندیم و مضمون و مفهوم کار گروهی و  جمعی ازش برداشت میشه رو انتخاب کنیم و در گروه شورای مرکزی تشکل بفرستیم. 🔹 مرحله سوم عهد ببندیم که این ها بشن دستورالعمل های تشکیلاتی ما و انها رو در کار گروهیمون رعایت بکنیم. 🔻مرحله آخر، پایان هر هفته از دستورالعمل های روزانه خودمون که ایات هستند بازخوردگیری کنیم. 🌐 @atom_kb
موسسه اتم؛ تشکیلات توحیدی
♦️ ماه رمضانی برای فردهای تشکیلاتی نظر شما چیست؟! ایده های خودتان برای یک رمضان تشکیلاتی را  بفرستی
🔹 مشخص کردن یه محل برای برگزاری برنامه معنوی و عبادی مشترک یه کاری هست که بچه های یه تشکل میتونن انجام بدن؛ مثلا یه مسجد رو انتخاب کنند و هر ظهر یا هفته ای چند روز نماز رو انجا بخونن و بعد تموم شدن نماز و رفتن عموم جمعیت بشینن دور هم و به مدت نیم ساعت یا بیشتر و کمتر در مورد یه موضوع تشکیلاتی صحبت کنند، میتونن یه کتاب رو هم محور کنند و نکات تشکیلاتیش رو بررسی کنن هم باعث رفاقت، هم افزایی و دوستی میشه و هم یه فرصتی هست که مبانی رو با هم مرور کنن، هم عبادت جمعی هست و ..... 🌐 @atom_kb
📖| شرحی بر دعای روز ششم ماه مبارک رمضان ⁦❇️⁩ در قسمت پایانی می‌خوانیم؛ یا مُنتهی رغبه الرّاغبین. ⁦▪️⁩نهایت آرزوی مشتاقان کیست و موانع در مسیر رسیدن به آن چیست؟ نهایت آرزو دینداران لقاءحق است و از مهمترین موانع رسیدن به آن نافرمانی از رب و عدم پذیرش ولایت اوست؛ که البته راه رفتن در مسیر اطلاعت و ولایت نیاز مند رهبر و امام است و تربیت شدن و آدم شدن را می خواهد . در شروع دعا علائم غضب الهی و راه‌های مصونیت از آن را با معرفت الهی بیان می‌کند؛ لذا زمینه نزدیکی به حق اجتناب کردن از هر آنچیزی است که موجب خشم خداوند می‌شود و همچنین تقویت روح شکرگزاری از طریق کسب معرفت به نعمت‌های الهی، که از مهم ترین آنها وجود ولی خدا در زمین است و سایر نعمت هایی که خداوند در وجود انسان قرار داده است، پس در راستای کسب این فضایل خاص تربیت شدن و رشد یافتن باید تلاش‌های زیادی از سوی مشتاقان و عاشقان صورت گیرد. 🌐 @atom_kb
﷽ 📖 | خوانش تشکیلاتی_معرفتی کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" 💠 | اثر : سید علی حسینی خامنه‌ای 📍| شروع سیر : از  ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ، مصادف با ۷ رمضان   🗓️ | روزهای شنبه _ دوشنبه _ چهارشنبه ⏰ | زمان برگزاری : ساعت ۱۳ الی ۱۴ 👤 | استاد : وحید حیدری اصل (مدرس جریان‌سازی و کنشگری تشکیلاتی) 🔖 | همراه با صدور گواهی معتبر ✔️ |  برای صدور گواهی، حضور و غیاب انجام می‌شود. 📝 | برای  ثبت حضوری شما ، ارسال خلاصه برداری بعد از هر جلسه الزامی است. 📎-  لینک  ثبت نام : https://survey.porsline.ir/s/9clSTlVA 💠 | بسیج دانشجویی حوزه شهید میثمی دانشگاه یاسوج  با همکاری موسسه تشکیلات توحیدی اتم 🌐 @atom_kb
بسم الله الرحمن الرحیم مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ فَـمِـنهُـم مَـن قَـضـىٰ نَـحـبَـهُ وَمِـنهُـم مَن يَـنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبديلًا. در میـان مـؤمـنان مـردانی هـسـتنـد که بـر سر عهـدی که بـا خـدا بستنـد صادقانه ایستاده‌اند؛ بعــضـی پـیــمــان خـــود را به آخـــر بــردنـــد، و بعـضی دیــگـر در انــتــظارنــد؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. (الأحزاب/ ۲۳)
موسسه اتم؛ تشکیلات توحیدی
بسم الله الرحمن الرحیم مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ فَـمِـنهُـم مَـن
عنوان «شهید» یک عنوانی است که نباید از آن آسان عبور کرد. در کلمه‌ی «شهید»، مجموعه‌ای از ارزشهای دینی و ملّی و انسانی نهفته است... امّا مسائل دینی؛ اوّلین چیزی که شهید به یاد انسان می‌آورد، جهاد فی‌سبیل‌الله است؛ شهید در راه خدا حرکت کرده، مجاهدت کرده، به شهادت رسیده. شهید مظهر ایمان صادق است: صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَه؛(۱) این همان «قَضىٰ نَحبَه» است؛ مظهر صداقت است، مظهر عمل صالح است. چه عملی اصلح از رفتن در راه خدا و تقدیم کردن همه‌ی وجود خود، همه‌ی هستی خود به این راه؟ ایمان صادق، عمل صالح. این جنبه‌ی دینی که حالا در همین کلمات کوتاه، دنیایی از معارف نهفته است. معارف ملّی؛ شهید و شهادت از جمله‌ی چیزهایی است که هویّت ملّی را برجسته میکند و رتبه‌ی هویّت ملّی را بالا میبرد. (امام خامنه ای؛ ۱۴۰۱/۰۸/۰۸) «خدمت به خدا» یعنی چه؟ خدا که به خدمت من و شما احتیاجی ندارد؛ «خدمت به خدا» یعنی خدمت به زندگی، خدمت ‌به مردم، خدمت به خلق‌الله، خدمت به پیشبرد اهداف...( امام خامنه ای؛ ۱۴۰۲/۰۱/۱۵) هر خونِ شهید، زخمی را بر قلوب مومنان وارد می کند، اما همان جراحت‌ها و زخم‌ها نوری می‌شوند تا راه عزت و شرف بهتر و بیشتر نمایان شود و درخت تناور حکومت توحیدی و اسلام ناب محمدی(ص) را مستحکم‌تر کند. انقلاب اسلامی حرکت بر ریلی بود؛ که آمد تا پویایی و نوشوندگی توامان با ماندگاری و ثبات بر اصول و ارزش‌ها را در عالم مجسم کند. همچنانکه این شهادت‌ها پس از چهل و اندی سال از گذشت انقلاب اسلامی هم به اقتدار امت اسلامی کمک  و هم دفع شر از سر مومنان کرده است و هم موجبات حیات و نوشندگی این امت شهادت طلب است، همانطور که در قرآن آمده است: «إِنَّ‌اللَّـهَ یُدَافِعُ عَنِ‌الَّذِینَ آمَنُوا...»(آیه٣٨ سوره حج) روایت را باید اینطور مرور کرد، که شهادت مسئولان و ارکان نظام انقلابی ما نشان از حیات، پویایی و سختی پذیری در مسیر استمرار و مانایی این نظام و تشکیلات انقلابی و نورانی دارد. فقدان حضور فیزیکی نه تنها تضعیف کننده‌ی شبکه‌ی این تشکیلات نیست؛ چه بسا همچون تزریق خونی است در رگ های این شبکه، جهت تداوم حیات و قوت برای ادامه‌‌ای مقتدرانه‌تر، راهی که امام امت حضرت روح الله(ره) تا موعود برای آن ترسیم کردند. اینک شهید الخدمت،خادم الرضا حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان شهیدشان؛ با نثار خون خود، پیمان خود را با معبود به پایان بردند. عالم باید صدا بزند این حیات انقلاب اسلامی و ریل گذاری معمار کبیر انقلاب را، قلم‌ها موظف به نگارش این هستند، که  فرزندان روح الله چگونه برای تربیت، خدمت به انسان‌ها و احیا انسانیت در عالم خون می‌دهند؛ شهیدانی که بدنبال آزادی انسان از بند طواغیت و رهایی از زندان سرسپردگی در برابر غیرخدا تا رسیدن به نظم نوینی است که وعده‌ی تمدن نوین اسلامی بر اساس شکل گیری این نظم، رقم خواهد خورد. @atom_kb
46.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| او قـطـعـا یـک نـابــغــه بـــود 🔹️ در امـام خـمـیـنـی (ره) ذوب بـشـویـد 🔹️حـکـومــت و نــظام اجـتـمـاعى، بـدون «نـظـریــه» امـکان نــدارد بــاقـى بـمـانــد. 🔹️کـــار شــمـا بـــرکــت پــیـدا مــیــکـنــد 🔹️خداوند درجات این شهید را عالى کند 🔗 لینک مشاهده در آپارات https://aparat.com/v/dbj009m @atom_kb
ارزش ها و اخلاق ها - سیره رسول اکرم(ص)(1).mp3
1.73M
📻 | ارزش ها و اخلاق ها (سیره پیامبر اکرم(ص) 🔹️روش ایجاد ارزش های اسلامی و اخلاق اسلامی در جامعه چیست؟ 🔹️نقش ما در ایجاد آن در جامعه؟ 🔗پاسخ سوالات را در صوت بالا بشنوید @atom_kb
راهِ امام در نگاه امام.pdf
999.4K
| راهِ امام در نگاه امام در دورانــی کـــه تــاریـخ در حــال ورق خــوردنِ دیگری است... شـرحـی بـر بـیـانــات مــقــام مــعــظـم رهــبــری در سـالــروز ارتـحـال حـضـرت امـام خـمـینی(ره) 🔹️ سـخنـان ایـشـان با تاکـید بر دو محور کلیدی انجام گرفت. 🔗 رهایی از بند استکبار فارغ از مرز جغرافیایی نمـود جـبـهه حـق و مقـاومت با پرچم داری مردم مظلوم اما مقاوم فلسطین 🔗 مـولــفـه هـا و عــیـار مــدیـر تـراز در حــرکت و نظام اسلامی @atom_kb
| شریعت اسلام 🔸 اساسا دین را طبق آن‌چه که می‌خواهیم تعریف می‌کنیم، که نتیجه این تعریف دو پیامد اشتباه دارد؛ 🔻اول موجب رفتارهای قهریه، سفت و خشن نسبت به عدم مراعات شریعت توسط مجریان و زدن برچسب‌هایی چون خوارج، که طبق رویکرد مجریان اسلام ناب محمدی نبوده است. 🔻 دوم بحث اسلام رحمانی را با نگاهی سست، ضعیف و ناکارآمد در تمام امور اجتماعی مطرح می‌کنیم. هر دو این پیامد ناکارآمدی دینی را فریاد میزند، که ذاتا اجتماعی است. لذا برای شناخت و معرفی حقیقی شریعت اسلام باید لباس رزم به تن کرد؛ همانطور که از صدر اسلام تا کنون این لباس بر تن‌هایی پوشانده می‌شود. 🔸 قوانین و اصول دین اجتماعی، بر پایه‌ی مقدمات علی و معلولی است. بدون رعایت وجوب علت و معلول؛ قوانین درست اجرا نمی‌شود و دوگانگی بوجود می‌آید. این شیوه مرسوم عدم رعایت مقدمات، چنگ بر چهره‌ی دینی می‌اندازد که پیامبر آن متعهد بود بر اولویت تخصص و محکم‌کاری کارهای اجتماعی. بسیاری از مجریان و مبلغان دین اجتماعی؛ با عدم آموزش کافی، اهمال کاری، دور زدن و نقد نشدن، آسیب‌های جدی بر بدنه جامعه بوجود آوردند که از مهمترین این آسیب‌ها، می‌توان به ایجاد زخم‌های عمیق بر چهره‌ای متقن اجتماعی اشاره کرد. این چهره با تلاش، کوشش و تخصص اصولی سازگار است و لاغیر. 🔸 در جهل مطلق و نادانی از چیزی نمی‌توان سخن به میان آورد؛ تردیدی نباید داشت که ایمان از روی استدلال، برتر از ایمانی است که بر اساس تقلید و پیروی از محیط یا اشخاص شکل می‌گیرد. وقتی قوانینی و اصولی غیر توحیدی جای شریعت اسلامی را بگیرد؛ انقلابیونی متحجر، تحمیل‌گر، سرکوب‌گر و پرخاش‌گر ظهور پیدا می‌کنند که میخواهند جهان را یکدست کنند( اشاره به تمدن غرب). لذا تنها راه مقابله، اتصال به سرچشمه‌های اندیشه اسلامی است، جهت پیاده کردن در بطن جهان. 🔸 مادامی که نیازهای بشری در هر زمان و مکان بر پایه‌ی بینش اسلامی اجرا بشود، زمینه‌ی ایجاد قوانین فرهنگی منطبق بر اسلام محیا می‌گردد. بر فرض مثال، زمانی که اقتصاد اسلامی شکل نگیرد؛ نمی‌توان انتظار داشت که فرهنگ و سبک زندگی مبتنی بر اصول اسلام در جامعه شکل بگیرد. و ناچاراً اجتماع به دوگانه‌هایی چون شریعت اسلامی یا شریعتی مبتنی بر فهم مدرنیته غیرتوحیدی دچار می‌شود، که کدام جواب‌گوی نیازهای چند بُعدی دهکده‌ی جهانی است. 🔸 شریعت اسلامی برگرفته از بایدها و نبایدهایی است؛ که می‌تواند این دهکده‌ را از منظرهایی چون اقتصادِ سیاسی، فلسفهِ سیاسی درباره فقر، نابرابری، تکثر، بروکراسی، شفافیت، نظام آموزشی، دانشگاه، نظام سلامت، تامین اجتماعی، دموکراسی و روابط بین المللی جهت دهی کند و تمدنی صلح‌آمیز همه شمول بر عالم چیره کند. تمدنی که تا به الآن هیچ شریعت غیر توحیدی و اسلامی نتوانست در جهان پیاده کند. 🔸 راز این تمدن اسلامی را می‌توان در داشتن منابع غنی، استنباط به مبانی قوی از این منابع سرشار و ترغیب به استخراج مواد فقهی، حقوقی، اخلاقی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، نظامی، درمانی و... پیدا کرد. برداشت عقلی و نقلی و تعامل بیشتر با این مواد به صورت صحیح در جامعه بشری، حس کارآمدی واقعی و عمیق دین اسلام را در قلب و ذهن جامعه ایجاد می‌کند. 🔸 عمل اجتماعی، در قالب جمعی مهم است. اینکه از ارزش و قوانین اسلامی برای عموم عقلانی و استدلالی دفاع کرد، مهم و وظیفه‌ای توحیدی-اجتماعی تشکل‌‌ها است. @atom_kb
فرق حکومت اسلام با حکومت غیر اسلامی از امام خمینی.mp3
6.04M
| فرق حکومت اسلامی با حکومت غیر اسلامی چیست؟ 🔹️اسلام آمده است تا طبیعت (عالم مادیات) را به طرف [عالم] روحانیت بکشاند... 🔹️اسلام تمدن را به درجه اعلا آن قبول دارد و برای رساندن آن به این درجه تلاش و کوشش میکند. 🔹️ما در این رژیم اسلامی مسئولیت سنگین ومهمی داریم و آن هم حفظ آبروی اسلام است... @atom_kb
| جامعه و تاریخ (مجموعه شش جلدی از شهید مطهری) 📚| تمایلات، گرایشها، اندیشه‌ها، عواطف که به انسانیت مربوط می‌شود؛ در پرتو روح جمعی پیدا می‌شود و این روح جمعی است که این ظرف خالی را پر می‌کند و این شخص را به صورت شخصیت درمی‌آورد. روح جمعی همواره با انسان بوده...." 🔹️| می‌توان گفت کتاب حاضر در موضوع خود، خصوصا از نظر اثبات بی‌پایگی ماتریالیسم تاریخی و نشان دادن لغزش‌های روشنفکران مسلمان، در تحلیل حرکت تاریخ و عوامل محرک تاریخ، کم نظیر و شاید بی نظیر است. به‌ گونه‌ای که هنوز هم از سوی برخی افراد و گروه‌های مسلمان، تحلیل مادی تاریخ و یگانه عامل محرک تاریخ را اقتصاد و جنگ محرومین و برخورداران دانستن، که موجب نادیده گرفتن ايمان‌ها و عقیده‌ها می‌شود و نقش پررنگ اصول اسلامی را انکار می‌کنند... 🔹️| نوع شناخت یک مکتب از جامعه و از تاریخ و طرز برداشت آن از این‌دو، نقش تعیین کننده در ایدئولوژی آن مکتب دارد؛ از این رو ضرورت دارد در متن جهان‏‌بینی اسلامی طرز نگرش اسلام به جامعه و به تاریخ روشن گردد. بدیهی است که اسلام نه مکتب جامعه‌‏شناسی است و نه فلسفه تاریخ... . @atom_kb