eitaa logo
اطراف|م.ص.صاد
121 دنبال‌کننده
123 عکس
97 ویدیو
8 فایل
اطراف , گاه نوشت‌ ادمین @Saber1365
مشاهده در ایتا
دانلود
تحلیلی شتابزده از وضعیت سیاسی عراق در مشاهدات اربعین راهپیمایی اربعین به پایان رسید و خاطرات خوش و البته گاه ناملایم را تجربه کردیم. خاطرات خوش که فراوان بود و لحظاتمان را به سال خوش بدل می کرد، نکات مثبت آنقدر زیاد است که کتاب خواهد شد و باید سر فرصت نوشت. اما ناملایماتی نیز بود که چشم بستن برآن کوته بینی است. اما اشاره وار از آن خواهم گذشت تا به اصل مطلب برسم. ناملایمات یکی در بحث ارز بود و کاهش پول ملی، اما نکته ماجرا سو استفاده ای بود که از این ماجرا "بعضی" داشتند. برخی از مغازه داران و تاکسی ها با علم به این موضوع، گرانتر از قیمت واقعی حساب می کردند و ایرانی بی خبر از قیمت واقعی در عراق را گوش می بریدند. دوم آنکه برخورد "بعضی" از خادمان عتبات مقدسه و نیروهای انتظامی اماکن و معابر، با خارجی ها مناسب نبود، و از انجا که بیشتر مهمان های این سفر، ایرانی بودند، بیشتر به چشم میآمد. از تشریح این مطلب می گذرم، باید تجربه کرد تا فهمید. اما اصل مطلب، من در طول 9 روز حضور در عراق و درطی گفتگو با عراقی هایی که در تاکسی یا در خیابان یا در موکب ها با آنها سخن می گفتم، این نکات را دریافت کردم. من با عراقی ها درباره وضعیت تظاهرات اعتراضی آنها و وضعیت سیاسی حکومت صحبت می کردم. اول آنکه همه متفقا بر وجود فساد اقتصادی ـ سیاسی اذعان داشتند و اصلاح آن را فوری می دانستند و از پایان صبرشان سخن می گفتند. دوم آنکه اکثر جریانات عراق، همراه با موج اعتراضی هستند و کسی خود را در مقابل آن نمی داند. اما از همه پر رنگ تر، جریان مقتدا صدر و مرجعیت عراق با این اعتراض همراهی می کنند. بصورتی که جریان مقتدا صدر در روز اربعین در کربلا تظاهراتی با شعار ضد فساد و ضد آمریکا برپا کرد و این کاروان اعتراضی را به داخل حرم هم آورد و با لبیک یا حسین به پایان رساند. جریان مرجعیت هم با دو موضع صریح در دو نماز جمعه اخیر کربلا، حمایت خود را از اعترضات اعلام کرد. سوم آنکه خیلی از کسانی که طرفدار جمهوری اسلامی هستند، محبوبیت نسبی و گاه پایینی در عموم مردم دارند. مثلا عمار حکیم محبوبیت پایینی دارد و شخصیت های حشد الشعبی مثل هادی عامری و ابومهدی مهندس محبوبیت نسبی دارند، این نسبی بودن در جامعه شیعه بسیار معنی دارد، یعنی فرماندهانی که سابقه رزم و جهاد دارند و از سابق با صدام و سپس با امریکا و سرانجام با داعش جنگیده اند، نتوانسته اند به اندازه مقتدا صدر محبوبیت داشته باشند، صدری که به اندازه آنان در این معرکه ها حضور نداشته و البته در خدمات اجتماعی به جامعه رتبه اول را داشته، البته نباید از جنگ روانی ها و پروپاگاندای ضد جریان مقاومت غافل بود. اما این همه نشان می دهد جریان مقاومت و نزدیک به ایران در بحث رسانه و تبلیغات و در یک کلام پیوست ها و بنیان های فرهنگیِ عملِ خود، ضعف بنیادین دارد، ضعفی که در خود ایران هم مشهود است و در سوریه تبدیل به یک بحران گشته و البته در لبنان به دلیل تصدی این امر توسط بومی ها ـ حزب الله ـ بخلاف آن دو موفق است. اما مرجعیت هم با توجه به سیطره و نفوذ بالای خود، یک نفوذ صد در صدی ندارد و در بین جوانان، حوزه و مرجعیت از محبوبیت نسبی برخوردار است اما اینکه پایین تر از مقتدا صدر یا بالاتر، معلوم نیست، اما این دو در صدر محبوبیت قرار دارند. آیا ایران در کانون توجهات اعتراضی قرار دارد یا خیر؟ اعتراض های جاری درکربلا و نجف اینطور نبوده است، و جوانانی که اهل خدمت در موکب ها هستند، همان ها معترضین را تشکیل می دهند، اما بغداد وضعیت فرق می کند، بافت معترضین در بغداد با این دو شهر متفاوت است، شیعه، سنی و کرد همه حضور دارند و در این بین، ایران هم گاه به دلیل نسبتی که با حکومت دارد، مورد اتهام است. مواضعی که در ایران نسبت به اعتراضات عراق گرفته شده است، ظاهرا به گوش مردم نرسیده، الحمدلله، و الا وضعیت علیه ایران تندتر می شد. اعتراضات دوباره از سر گرفته خواهد شد. و بر ایران همراهی با موج ضد فساد لازم است. اینکه در هر تظاهراتی افرادی سو استفاده می کنند واضح و بدیهی است اما همراهی با اصل اصلاح گری در عراق بر عموم جامعه ایرانی و دولت ایران و شخصیت ها لازم است و الا کانون فساد فراگیر در دولت عراق، به سوی ایران چرخش خواهد کرد. 2/8/98 https://eitaa.com/atraf_man
تحلیل های عجیب و غریب استاد بابایی و دوری او از واقعیت ها برای من خیلی تعجب آور است این بیانات و تحلیل ها اولا جامعه ای که در راهپیمایی اربعین شرکت می کند نه تنها رویگردان از اسلام فقاهتی نیست، بلکه در این مسیر بیشتر از قبل به فقه روی می آورد، کسانی که اهل جماعت نیستند، بیشتر توجه می کنند نماز ها را بهتر از قبل می خوانند و اصولا توجه شان به احکام گل می کند، چه کسی می گوید عراق دو ماه تعطیل است؟ عطله اربعینی برای مدارس 10 روز است که آن هم در مناطق شیعه نشین اجرا می شود عملا، من در مسیر سامرا و نزدیک کاظمین، چند روز مانده به اربعین، مدارس باز و دانش آموزان را دیدم چه کسی می گوید عراق ضربه اقتصادی می خورد؟ امروزه و در همین ایام، قرار دادهای تجاری بین مردم و نهادها برقرار می شود، برخی را عینا خبر دارم از طرفی عراقی ها علی رغم هزینه و پذیرایی که به نیت عزاداری اباعبدالله صرف می کنند، سود زیادی هم می برند، اکثر عراقی ها از خریدها و هزینه های رفت و آمد و ... سود زیادی می برند، برخی از آنان در سفر به ایران به مهمان شدن در منازل رفقای ایرانی خود بسنده کرده و کمتر هزینه می کنند، چه کسی گفته آیت الله سیستانی نسبت به اربعین ساکت است؟ از عجایب روزگارست این حرف، ایشان حتی ابتکار نماز جماعت سراسری سه روز مانده به اربعین را مطرح و عملی کردند، این نوشتار مطالب وصله و پینه ای دیگری هم دارد که بی ربط به اربعین است اما ذهن نگارنده آن، درگیر آن است. ایکاش سفری میآمدید و از نزدیک شاهد حماسه فقاهت و عرفان شیعی می بودید، آنجا که سیاست طفیلی فقه و عرفان است ایکاش کسی این جواب را به آقای بابایی می رساند @atraf_man
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سروده ناب مرحوم حسین منزوی در مدح امام حسن عسگری @Fars_Plus
🔸آیةالله مبارکه ای درباره کتاب «نفحات اللاهوت در لعن بر جبت و طاغوت» محقق کرکی می نویسد: 🔹وقتی اين کتاب از قلم شيخ خارج گرديد نسخه ای از او در شامات و حجاز پراکنده کردند، و نسخ چندی در اسلامبول برده به دولت روم عرضه داشتند؛ چندين سال در مکّه و حجاز شيعه ايرانی را قتل عام می کردند، و از علمای شيعه هر که را دسترس شدند کشتند، و در جبل عامل که مولد جناب شيخ بود نيز از طرف سنّيان شام حمله کردند و چندين هزار نفر از شيعه کشته گشت. و می توان گفت تمام آن اختلاف و جنگ های خونين را اين کتاب ايجاد و يا حدّ اقل ادامه داد. 🔸در حالات شيخ بزرگوار است که وقتی سوار می شد، دو نفر در جلو او يکی تلاوت قرآن و ديگری لعن بر خلفای ثلاث می نمود. 🔹و هيچ شکی نيست که آن يک نفری که در جلو شيخ لعن علنی می کرده مسيحی بوده که به لباس اسلام، يا دين فروشی طبيعی مذهب بوده که به تحريک آنها اين عمل را به جا می آورده، 🔸و مفاسد اين کار و ضرر او هم بر شيعه مذهب و هم بر ساير مذاهب اسلام تاکنون که قريب چهار صد سال است می گذرد ادامه دارد، و منافع اين لعن که جزء عبادات بزرگ او را قلمداد کرده تماماً عايد خزانه هاي دول مسيحي گرديد. @bazmeghodsian
برای اینکه بفهمیم کاری که می کنیم، تصمیمی که میگیریم، قضاوتی که می کنیم، حدس و گمان مان، آرزو و رویای مان و گذشته و حال و آینده ما... آیا درست است؟ آیاخداوند قبول دارد؟ آیا مورد رضایت هست یا خیر؟ باید منطق اسلام را یاد بگیریم، باید قبل از همه این ها ملاک ها و معیارهای منطق اسلامی را فرا بگیریم، مرحله اول آیا عمل ما در حوزه طاعت الهی است؟ یا بر خلاف آن است؟ یعنی خود عمل ما یا گناهی همراه است، یا همراه گناه نیست؟ آیا عمل ما حق الناس را رعایت کرده یا آن را نادیده گرفته؟ مرحله دوم آیا عمل ما بر طبق وظیفه بوده، یا نه، وظیفه نبوده؟ اگر وظیفه نبوده، آیا باعث شده وظیفه ای معطل شود یا خیر؟ مرحله سوم گاهی بعد از دو مرحله بالا، در حین عمل، دچار اشتباه میشویم، می لغزیم، اینجا باید توبه کرد، یعنی اشتباه را جبران کرد، چه حق الله و چه حق الناس، باید جبران کرد این سه مرحله، کلیات منطق اسلامی است، یعنی معیار صحیح بودن و راضی بودن خدا از عمل، اما اگر خواستیم ببینیم عملی که انجام می دهیم، آیا اثر بخش بوده، آیا انسان را رشد داده و باعث تکامل انسان و بالا رفتن انسان شده یا نه، باید وارد وارد وادی دیگری بشویم این مراحل برای فهم خلوص است، اگر خواستیم ببینیم مثلا نمازی که می خوانیم آیا اثر بخش بوده یا خیر؟ باید دید آیا بعد از نماز از گناه فاصله گرفته ایم، آیا راستگو تر شده ایم، آیا امانت دار شده ایم، آیا با تقوا تریم؟ می توان بجای نماز، هر عملی که مراحل سه گانه بالا را طی کرده، قرار داد و آن را سنجید، فهم این وادی و فهم این اثرات به دو چیز نیاز داره اول معرفت دوم استاد اول معرفت: یعنی همه گناه ها را بشناسیم، بدانیم حلال چیست و حرام چیست؟ رساله بلد باشیم، کتاب هایی که گناهان و وظایف را بر شمرده را بخوانیم، پای درس بشینیم و یاد بگیریم دوم استاد: استاد هم آموزش می دهد و هم سوالات را برطرف می کند و هم دستگیری می کند تا انسان پله پله مراحل را طی کند @atraf_man
اقتصاد یا فرهنگ؟ معضل جامعه ایرانی! کدامیک از این سه راهبرد اقتصاد ما را نجات خواهد داد ؟ جواب : هر سه یا بیشتر، چون می شود به آن اصلاح الگوی مصرف را نیز اضافه کرد و راه کارهای دیگر؛ اما براستی چرا تا به حال و نزدیک به گذشت ده سال از راهبردهای اقتصادی شاهد تحولی بزرگ در این زمینه نیستیم ؟! چرا همه شعار می دهند و یا برنامه می نویسند و یا قانون وضع می کنند و یا سیاست گذاری می کنند و یا جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل می دهند و ... یا هزار کار دیگر هم انجام می دهند اما هیچ کس راضی نیست و همه متفق القول اند در اینکه تحول اساسی رخ نداده است ؟! معمولا جواب این دست سوالات را اقتصاد دان ها می دهند و اقتصاد ایران را بیمار و با ساختاری معیوب می پندارند و برای آن راه حل هایی احتمالا ارائه می کنند؛ اما جواب و تحلیل من : از انجا که انسان و جامعه انسانی و مسائل مرتبط با او چند ساحتی و بصورت شبکه ای می باشد و هر چیزه او به چیزه دیگرش پیوند دارد و بر آن تاثیر گذار است؛ اقتصاد، سیاست، دین مداری، خانواده، ازدواج، فرهنگ و دیگر امور انسانی بر هم تاثیرگذار است و هیچ یک از دیگری مجزا نیست، مثلا اقتصاد وابسته و فشل باعث شکستن ستون فقرات انسان می شود و این شکستگی در حوزه دین و اعتقادات موجب کفر و بی ایمانی می گردد؛ اما مسئله فرهنگ به معنای عامش - که شامل دین هم می شود - می توان ادعا نمود که بر همه امور تقدم معنایی و عینی دارد یعنی تا این مرحله تثبیت نگردد روبنایی نخواهیم داشت و یا حداقل روبنایی ظاهری و بدون پایه خواهیم داشت . اما این مسئله به راهبردها و راهکارهای بهبود اقتصاد چه ربطی دارد ؟ به نظر نگارنده، عدم توفیق در کسب حد نصاب مقبول در اقتصاد علی رغم پیدا کردن راه حل، عدم توجه به ماهیت راه حل هاست؛ راه حل ها ماهیتی فرهنگی و زیر بنایی دارند اما دست اندکاران و مسئولان به این عمق ماهیتی-فرهنگی توجه ندارند و به دنبال پیدا کردن چند مصداق برای هر راه حل می گردند. راه حل های ارائه شده اولا و بذات فرهنگی هستند و در مرحله بعد اقتصادی و سیاستی، اما به این ماهیت بی توجهی می شود، به عنوان مثال " اصلاح الگوی مصرف" یک فرهنگ و یک راه کاری ست که به اراده و عادات و هنجارهای انسانی بازگشت دارد و در مرحله بعد تاثیر اقتصادی خواهد داشت، اسراف نکردن و استفاده درست از آب و برق اولا و بالذات یک عمل مومنانه و یا انسانی است که در اقتصاد فرد، خانواده، جامعه، کشور و جهان تاثیر گذار خواهد بود؛ همینطور اقتصاد مقاومتی که خلاصه اش درون زایی اقتصاد و صادرات است یک امر فرهنگی است؛ مسئولی که خودباختگی و بیگانه پرستی دارد و مبهوت و مرعوب تمدن غربی است فی المثال، چگونه می تواند در برابر این بهت و رعب درونی خویش به درون زایی اقتصاد فکر کند اساسا ؟ چه برسد به برنامه ریزی و تلاش و کار شبانه روزی برای نیل به این هدف ! یا شخصیتی که خود را حقیر و هموطن خود را نابلد و بی استعداد می داند، چگونه کار و تلاشی برای رشد تولید داخلی خواهد کرد؟ یا انسانی که اعتماد به نفس اش از برند های خارجی و مارک ها تامین می گردد و یا آن دیگری که در مسابقه چشم و هم چشمی و خوش گذرانی در حال تکاپوست، آیا می تواند این راه حل ها را اساسا بفهمد و هضم کند؟! اینگونه است که نگارنده اصرار دارد که شعارها و راه حل ها را فرهنگی بشنویم و بخوانیم و بگوییم و عمل کنیم؛ یک راه حل فرهنگی است هم برای فقیر هم برای غنی، هم برای تولید کننده و هم برای مصرف کننده ؛ تولید کننده هم اگر صرفا این راه حل را اقتصادی ببیند تولیدش رشد کیفی نخواهد داشت اما اگر فرهنگی دید آنوقت رشد کیفی و رضایت مصرف کننده را مد نظر خواهد گرفت و مصرف کننده اگر این راه حل را به درون و عمق اعتقادات خود ببرد و آن را جزء هنجارها و فرهنگ خود قرار دهد، به آن ملتزم خواهد شد و الا کسی که همه چیز را اقتصادی می بیند در کسر و انکسار های دو دو تا چهار تای خودش به کالای ایرانی بهایی نمی دهد و جنس مارک و خارجی را به بهانه کیفیت و یا جنس چینی را به بهانه ارزانی خریداری می کند. اولویت فرهنگ و تقدم آن بر همه امور اینجاست که خودنمایی می کند، استقلال سیاسی و رونق اقتصادی مرهون فرهنگ هستند که اگر نباشد آن دو در ناکجا آباد هم نخواهند بود. ، ، اولا و بالذات و و هستند . آن را بفهمیم تا بتوانیم به آن عمل کنیم. پ.ن : مثال های زیادی می شود برای تولید کننده و مدیری که اقتصاد را صرفا اقتصادی می بیند بیان کرد : خودرو ملی یعنی سمند که موتورش آلمانی است! یا ال 90 که قرار بوده 50 درصدش ایرانی باشد اما الان به کمک موکت ماشین نزدیک 30 درصد ماشین ایرانی است ! https://t.me/atraf_man @atraf_man
گزیده ای از یک مباحثه ✍🏻اشکال یک دوست: ص جان یه فرقی بین نگاه من و شما هست / اینه که یه هاله تقدس از اصل ولایت فقیه درست کردیم و طبق اون داریم همه چیز را تطبیق میدیم / من اون مبنا را قبول ندارم / اصلا به این قصه بنزین هم ربطی نداره / رهبری معصوم نیست نقد بهشون وارده / در عین حال / تضعیف رو هم درست نمیدونم الان جلوم رو گرفت یه وانتی که با وانتش کار میکنه معمولا اطراف تهران هستن همین شهریار شهر قدس و پرند و غیر / شروع کرد گریه کردن که شما صدای ما رو برسون من واقعا سخت میشه برام زندگی و ... حالا اقا اومدن صحبت کردن خیلی کم رنگ و گذرا بله یه مشکلاتی هم داره خوب مسولین این مشکلات را رفع کنن .... / این صحیح نیست مصلحت عام کشور اینه قبول / ولی باید مردم رو همراه کنید دلایل را توضیح بدین درد و نداری رو بیشتر منعکس بشه در صحبتا که طرف در حس همدردی بهش منتقل بشه / این میشه باطن کلام امیر المومنین/ حالا شما هم خیلی ساده بگو اقا اینا رو خونده / ولی با احاد و شدت درد و رنج و نداری / قابل جمع نیست اونی که تو کف خیابون میبینی غیر از این صحبتاست میگم اقا بیشتر رو درد مردم تکیه می کرد / بیشتر مانور میداد / و بیشتر تاکید میکرد بر روی مسئله مراقبت مسولین بر حل مشکلات / نه این که یه جمله بگن. ✍🏻جواب من: منم قائل به تقدس نیستم، منم قائلم اگر فقیه را زمینی ببینیم، آنوقت این مقدار توقعمان بالا نخواهد بود، معتقدم اگر واقعا او را انسانی شایسته در میان تزاحمات و اداره کشور و اصول اسلامی و هزار گفته و ناگفته دیگر ببینیم، آنوقت به راحتی او را قضاوت نخواهیم کرد نه اینکه نباید قضاوت کنیم، بلکه باید مقتضیات رهبری و اداره جامعه را فهم کنیم، جریانات غیر همسو و دشمنان را با هم ببینیم اتفاقا نقد من به امثال شما همینه، شما در ظاهر تقدس را نفی می کنید، اما در واقع همه چیز را و همه کارها را و همه توقعات تان را دم در بیت رهبری می گذارید خصوصا وقتی که اوضاع نابسامان میشه همه نگاه ها میره اون سمت انگار سوپر من باید بیاد در یک چشم به هم زدنی، هم مشکلات کلان را حل کنه - چندسال دیگه باید بنزین وارد کنیم و با وجود تحریم اوضاع بدتر از الان میشه - هم مشکلات تک تک وانتی هایی را حل کنه که از نداری به کارهای موقت روی آورده اند - البته که غصه دار و درد داره - شما کمی فانتزی برخورد می کنی، با عرض معذرت، حتی نسبت به دوره امیرالمومنین ع هم فانتزی فهم می کنی و تحلیل می کنی البته که منم نقد دارم البته که معتقدم وقتی حضرت آقا لب به سخن گشود، به معنای دم فرو بردن ما نیست باید فکر کنیم، باید راه حل بدیم به ایشان، باید کمک کنیم به اداره جامعه، ... اینجاست که می گم منم مقدس نمی دانم اون بزرگوار خودش رسما داره میگه به تصمیم مسئولین و کارشناسی احترام گذاشته، 4ماه دیگه انتخاباته، خب مردم و شماها، بیایید کسانی را انتخاب کنید که قبل از این تصمیمات، زودتر قانون اش را درست می کردند و راه می انداختند، چرا نکردند؟ / چرا همه دست روی دست منتظرند؟ حالا یک اجماع نسبی هم شکل گرفت، رهبری چه کنه؟ نفرمایید اونجا چطور و اینجا چطور؟ / هرجایی به حسبه/ بهرحال اگر شما ایشان را مقدس نمی دانید، اما توقعات مقدس گونه ای دارید و به لوازم حرفتان هم پایبند نخواهید بود. https://eitaa.com/atraf_man https://t.me/atraf_man http://hawzahnews.com/news/872438
کدام روحانی؟ حسن روحانی در حقوق شهروندی که خود او و دولت اش تصویب کرده اند و برایش همایش گرفته اند و بسیار پز داده اند، فرمایش کرده اند که ... ژ- حق اقتصاد شفاف و رقابتی ماده 69-حق شهروندان است که از فرایند وضع، تغییر و اجرای سیاست‌ها، قوانین و مقررات اقتصادی اطلاع داشته باشند و نظرات خود را به اطلاع مرجع تصویب‌کننده برسانند و با فاصله زمانی مناسب از اتخاذ تصمیمات متفاوت با سیاست‌ها و رویه‌های پیشین مطلع شوند تا بتوانند خود را برای وقوع تغییرات آماده کنند و پس از اتخاذ تصمیم و برای رعایت اصل شفافیت، شهروندان حق دارند با اطلاع‌رسانی عمومی از تصمیمات آگاهی یابند. براستی کدام روحانی؟ @atraf_man https://t.me/atraf_man
هدایت شده از 
4_5976307689414723314.m4a
16.29M
🔺تحلیلی از حوادث هفته گذشته/ ارائه شده در تاریخ دوشنبه ۴ آذر در هم اندیشی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی با عنوان 📍ائتلاف سرمایه داری- امنیت ملی و استحاله گام به گام انقلاب اسلامی 📝در این فایل صوتی با ارجاع به کتاب «معمای دولت مدنی در جهان سوم ؛ نوشته دکتر علی ربیعی (سخنگوی دولت)، منتشر شده در سال ۸۶» به طور خلاصه توضیح میدهم که چرا حوادث هفته گذشته را شوک درمانی تعمدی و برنامه ریزی شده دولت در راستای پروژه استحاله جمهوری اسلامی بدست مرحوم هاشمی رفسنجانی و تداوم و بسط ساختار قبل انقلابی نوسازی آمرانه و گام بزرگ دیگری در جامعه زدایی و سیاست زدایی از ایران تحلیل میکنم. محمدحسین بادامچی من با نصف اول این سخنرانی مخالفم و آن را دقیق نمی دانم هم از جهت تحلیل و هم از جهت اطلاعات https://eitaa.com/atraf_man
هر چه می گذرد، باورم بیشتر می شود که دچار یک فتنه بزرگ و سریع شدیم، آزمایشی سخت و بحرانی، امتحانی که هر چه می گذرد آثارش هویدا می شود و در این میان، جامعه مومنین انقلابی قرارست سنگین ترین امتحان ها را دهند و در میانه بلا، عیار خود را نشان دهند اعتقادهای پاک، زلال، محکم، آماده و بصیر تنها راه نجات است 🔴 می گوید: دیگر کوفتن بر این در فایده ای ندارد!(منظورش رهبری است) همچنین به یادداشت من "خانه آشوبگر کجاست؟" اشاره می کند و می پرسد چه نسبتی با سخنرانی اخیر رهبری دارد؟ 🔵 جواب می دهم: رهبری بین دو گزینه مخیر بود مقابله با التهاب و بحرانی که می رفت کشور را برای چندین ماه درنوردد و کشور را در آستانه دو گانه مرگ یا تب جام زهر قرار دهد! و یا مخالفت با دولت و عزیز کردن خود پیش چشم خلق که آنوقت با آشوب دولتی مواجه می شدیم! اما خط قرمز و عقلانیت او آرامش کشور است اگر هم قرار باشد جمهوری اسلامی و سپاه و بسیج و محرومین و دیگران را از دست دولت امنیتی و غربگرا و مضمحل کننده انقلاب، نجات دهیم و نگذاریم در پازل آنها حرکت کنند در یک فرآیند نرم و آرام و انتقادی - تبیینی ممکن است نه آشوب و نا امنی من پای حرف هایم میایستم اما پای عقلانیت آقا هم مایستم و در تخالف نمی بینم اگر از این در به کناری رفتید، به کجا خواهید رفت؟ انقلاب گرسنگان، براندازی نظام، آلترناتیو شما چیست؟ چه جایگزینی دارید؟ چه گفتمانی خواهید داشت؟ و از همه مهمتر چه تضمینی دارید؟ طرح بنزین از نظر من یک طرح امنیتی بود طرحی که به اسم رهبری با بازی دادن مراجع و با جلو انداختن سپاه و بسیج و انتظامی و با عقب کشیدن دولت و وزارت اطلاعات از صحنه درگیری بسمت یک دو قطبی به نفع دولت و اصلاحات چی ها بود طرحی که میخواست مردم را در میانه دوگانه انقلابی ها و غربگراها حرکتی به نفع غربگراها باشد آری در همین پازل هم، آقا مانع از آشوب بیشتر شد مثل آقا، مثل مادری است که برای زنده ماندن فرزند خود راضی به بخشیدن آن به نامادری می شود اما راضی به نصف شدن بچه اش هرگز! و للکلام تتمه https://eitaa.com/atraf_man https://t.me/atraf_man
البته این تعبیر استعاره ای است از فرمایشات خود او، به معنای سست عنصر بودن! علی مطهری که این روزها به هرزه گردی و یاوه سرایی مضاعف، دچار شده، در ادامه هذیان های قبلی خود، چنین گفته: "مطهری درباره سوالی پیرامون افزایش قیمت بنزین تاکید کرد:  یکی دو سالی هست که این مسئله به عنوان یک امر ضروری در کشور مطرح شده است؛ مجلس این اختیار را به دولت داده بود دولت هم انجام می داد با این که ضرورت کار را می دانست هر دفعه بهانه‌ای می آورد و از این اقدام سرباز می زد. مجلس هم چند بار خیز برداشت ولی هیچ پیشنهاد رای نیاورد و دولت و مجلس توپ را در زمین هم می انداختند و زیر بار نمی رفتند؛ اینجا رهبری وارد شدند و فشار آوردند که چرا هیچ کاری نمی کنید به دولت چند بار گفته بودند مسئله بنزین چه شد و چرا اقدامی نمی کنید با این که دولت و مجلس مخالف بودند ولی این کار را انجام دادند." او که در چند مصاحبه و گفتگوی قبلی خود همه را مقصر جلوه داده بود (البته به غیر از خودش)، اینبار و در جدیدترین افاضاتش رهبری را مقصر نشان می دهد معلوم نیست این سست عنصر، تا به کی می خواهد بر جاهلانه سخن گفتن ادامه دهد! علی مطهری در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان که به همت بسیج دانشجویی دانشکده الهیات دانشگاه تهران تشکیل شد. https://www.khabaronline.ir/news/1326864/%D9%85%D8%B7%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%87-%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%B3%D9%88%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D9%BE%D8%B3%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%86%D8%AF @atraf_man https://t.me/atraf_man
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اختلاف طبقاتی وحشتناک را در این گزارش ببینید! یه سوال رو از بچه‌های بالاشهر و پایین‌شهر تهران پرسیدیم: آرزوتون چیه؟ 🔺پایین شهر: برا مامان بابام پول دربیارم 🔻بالاشهر: خودتون ببینید... @Bisimchimedia
روزنامه ، تیتر زده است: "سرزمین بی سر" با پشت زمینه تصویر اعدام نوجوان عراقی از چراغ راهنمایی! و به این وسیله او و طیفی از برادران انقلابی، به نقد آیت الله سیستانی پرداخته اند و در مقام مقایسه، از رهبری معظم به تمجید پرداخته اند. اما بعد، فهم و توقع وطن امروز و همراهان آن، از عراق و نقش مرجعیت بسیار غیر واقعی است جایگاه قانونی، وجود بازیگران داخل و خارج سیستم عراق و مولفه های بسیار دیگر، شرایطی برای مرجعیت پیش آورده است که غیر از آوردگاه های سیاسیـ امنیتی گذشته می باشد و چنانکه در نماز جمعه اخیر اعلام کردند، مبارزه با فساد سخت تر از مبارزه با داعش است. اینجا نمی خواهم به مناسبات قدرت و شرایط مرجعیت بپردازم اما مقایسه حضرت اقا با اقای سیستانی در عراق، بدترین کار ممکن است چه بسا این همان آن طرف سکه مقایسه بالعکس و به نفع اقای سیستانی در مقایسه با آقاست!(چه بسیار که در این ایام چنین کردند) برخی از جماعت انقلابی اگر نفهمد بر یک لبه تیز قیچی نشسته اند، این برش ها را کی خواهند فهمید! فرض بگیریم که نقدشان بر اقای سیستانی هم وارد است! فرض آنوقت این بازی و این مقایسه آیا به نفع آقاست و نظام و ایران! هیهات برادران! عراق را عراق بفهمید خدا رحمت کند اسید محمد باقر حکیم را سالها پیش در مدرسه ایت الله مجتهدی وقتی مورد اعتراض و سوال واقع شد که چرا با آمریکا هم بعضی شیعیان مذاکره می کنند. ایشان گفت: عراق ایران نیست و اول کسی که مقایسه کرد شیطان بود!(بامزاح) برادران، اگر وارد مقایسه شوید، باید به سوال های بی انتهائی جواب دهید، که اولا جواب ندارد و ثانیا پرسشگران به دنبال جواب نخواهند بود ثالثا جواب هایتان چون در قیاس است اصلا قانع کنند نخواهد بود برادران، زمین بازی قیاس هم غلط است و هم به ضرر ما، چون بی قاعده است! برادران، زمین قیاس، زمین جنگ روانی دشمن است، لطفا در زمین خودتان بازی کنید! https://eitaa.com/atraf_man https://t.me/atraf_man
تحليلهاى انحرافى در ‏ شما مى‏بينيد حتى در اعمالى كه از مردم صادر مى‏شود. در اين نهضتى كه همه قشرها شريك بودند. شما از مركز كه تهران است بگيريد برويد از آن طرف تا آخر. از آن طرف هم تا آخر. از آن طرف هم تا آخر. از آن طرف هم تا آخر. يك وقت تمام مردم راجع به يك مطلب قيام كردند. همه با هم همصدا شدند. صدا چه بود؟ صدا اين بود كه ما «جمهورى اسلامى» مى‏خواهيم. ما اين رژيم را نمى‏خواهيم و ما اسلام را مى‏خواهيم. همه همصدا يك مطلب مى‏گفتند. بچه كوچولويى كه تازه رفته بود در دبستان يا قبل از آن هم بود همين مطلب را مى‏گفت. آن مريض پيرمردى هم كه در بيمارستان خوابيده بود، او هم همين را مى‏گفت. پشت بامها هم وقتى كه مى‏رفتيد همه‏اش «اللَّه اكبر» بود، و از اسلام بود. لكن اينها همين معنايى كه همه دارند مى‏گويند اسلام، مى‏گويند كه همه اينها براى دمكراسى فرياد مى‏كردند! در صورتى كه اكثر اينها اصلًا «دمكراسى» به گوششان نخورده بود و معناى دمكراسى فاسدى كه اينها مى‏گويند، اگر به ايشان مى‏گفتند اصلًا قبول نداشتند. اينها مى‏گفتند اسلام. اينهايى كه مى‏خواهند همه چيز را تأويل بكنند حتى اقوال مردم كوچه و بازار را هم تأويل مى‏كنند به اينكه نه اينها كه فرياد مى‏كردند و «خدا» مى‏گفتند و «پيغمبر» مى‏گفتند- و عرض مى‏كنم كه- «جمهورى اسلامى» مى‏گفتند، نه اينها او را نمى‏خواستند. آنها مى‏خواستند همين زندگى ماديشان درست بشود. از اين تنگ آمده بودند كه معاششان درست نيست. صحيفه امام، ج‏11، ص: 217 21 آذر 1358/ 22 محرّم 1400 مكان: قم‏ https://eitaa.com/atraf_man https://t.me/atraf_man
سنجه عدالت در میانه و مولا احمد نراقی در معراج السعاده در بحث عدالت می نویسد: «بدان که علمای اخلاق، عادل را سه قسم گفته اند: اول: عادل اکبر و آن شریعت الاهیه است که از جانب حق سبحانه و تعالی صادر شده که محافظت مساوات میان بندگان را نماید. دوم: عادل اوسط و آن سلطان عادل است که تابع شریعت مصطفویه بوده باشد و آن خلیفه ملت و جانشین شریعت است. سوم: عادل اصغر و آن طلا و نقره است که محافظت مساوات در معاملات را می نماید و در کتاب الاهی اشاره می فرماید: « وانزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط و انزلنا الحدید فیه باس شدید و منافع للناس» پس قرآن عبارت است از شریعت پروردگار، و میزان اشاره به درهم و دینار است، و آهن، اشاره به شمشیر سلطان عادل است که مردم را به راه راست دارد و از جور و تعدی در جمیع امور محافظت نماید، و ضد عادل که جابر است نیز بر سه وجه است: جابر اعظم و آن کسی است که از حکم شریعت بیرون رود و از حکم صاحب شرع سر باز زند و متابعت شرع را ننماید، و او را کافر دانند. دوم جابر اوسط و آن شخصی است که از اطاعت سلطان عادل و احکام او سرپیچد، و او را یاغی و طاغی خوانند. سوم جابر اصغر و آن کسی است که به حکم درهم و دینار نایستد و مساوات آن را ملاحظه نکند، بلکه زیادتر از آن چه حق او است بردارد و آنچه حق دیگران است کم تر بدهد و او را خائن گویند» من با عدالت خواهانی که نگران و دلواپس استحاله جمهوری اسلامی و شیفت آن به یک مدل راست لیبرالی هستند همراهم. آری اگر مبنای مشروعیت و هدف اول جمهوری اسلامی از عدالت به امنیت و از آزادی به اقتدار و از مستضعفین و سلطه ستیزی به مصلحت، تغییر جهت داد، آنوقت فاتحه جمهوری اسلامی خوانده است. تلاشی که از ابتدای انقلاب، پا به پای انقلاب ادامه داشت و در یک زور آزمایی نفس گیر گاه پیروزی هایی نیز داشته است، تلاشی که تا امروز، از فتح سنگر به سنگر تمام ارکان نظام دست نکشیده و به دنبال چنبره بر تمامیت نظام می باشد؛ همان که رهبری نیز هشدار دادند، تغییر سیرت جمهوری اسلامی و بقای صورت آن ؛ آری قدرت در شیعه بر محور عدالت ابتناء شده است، عدالتی که در "ولی" عادل ظهور دارد و «تنزل ندادن اندیشه ارزشی شیعه در قداست "گوهره عدالت"، برای مشروعیت بخشیدن قدرت از محکمات فلسفه سیاسی شیعه است، بخلاف اهل سنت برای توجیه خلافت و سلطنت، معیارهای خود را تنزل داده اند و عدالت را به فراموشی سپرده و در مقابل امنیت، نظم و مصلحت را جایگزین توجیه مشروعیت رفتار حاکمان کرده اند» رهبری معظم نیز در سالیان پیش به مبنای مشروعیت نظام اشاره کردند «مشروعیت من و شما وابسته به مبارزه با فساد، تبعیض و نیز عدالت‏خواهی است. این، پایه مشروعیت ماست. الان درباره مشروعیت حرفهای زیادی زده می‏شود، بنده هم از این حرفها بلدم؛ اما حقیقت قضیه این است که اگر ما دنبال عدالت نباشیم، حقیقتاً من که این‏جا نشسته‏ام، وجودم نامشروع خواهد بود؛ یعنی هرچه اختیار دارم و هرچه تصرّف کنم، تصرّف نامشروع خواهد بود؛ دیگران هم همین‏طور. ما برای عدالت و رفع تبعیض آمده‏ایم. ما آمده‏ایم جامعه را از مواهب الهی خودش - که مهمترین مواهب الهی در عدالت وجود دارد - و همچنین مواهب اخلاقی و معنوی برخوردار کنیم» اما امروز، آیا عدالت به تمامه از میان رفته است! آیا دیگر جای امیدواری نیست! شاید این همان نقطه اختلاف امثال من با برادران عدالتخواه باشد، یعنی در تشخیص میزان عدالت موجود در جامعه و ارکان حکومت اختلاف نظر داریم. اما در این میان، برخی از طیف بزرگ و مبارک عدالتخواه، گویی نمی توانند در کشاکش حوادث، مصالح بقاء عدالت، ضامن حمایت از مستضعفین و حیات مبارز اول با استکبار را ببینند! آنها که تاریخ می خوانند و گاه هفتصد و پنجاه صفحه رمان می نویسند، چنان ناخودآگاه علیه عدالت می شورند که گویی فهمی از منطق عادلان ندارند و ناتوان از پردازش اطلاعات هستند؛ اما فهم منطق ولایت غیر از داشتن اطلاعات تاریخی است! از شبهاتی که این روزها مطرح است که اگر فردی دیگر جای رهبری معظم، بر کرسی ولایت فقیه نشسته بود چه می کردید؟ یعنی می خواهند دفاع ما از جایگاه ولایت فقیه و عدالت محور بودن ایشان را مسئله ای فردی و علاقه ی شخصی ببینند! گاه می گویند اگر فلانی بشود ولی فقیه چکار می کنید و در یک دو گانه ای ما را قرار می دهند که هر دو طرف آن باطل است! سخن اینان مثل این است که یک نفر بگوید اگر معاویه شد "ولی" چه می کنید؟ اگر بپذیرید که وای بحال شماست و اگرنه، پس ولایت پذیریتان چه می شود! ادامه در پست بعدی @atraf_man https://t.me/atraf_man انتشار در وسائل http://vasael.ir/00042y
در واقع با یک مثال از فاسد، می خواهد جایگاهی را خراب کند، می خواهد عدالت را بالای سر ولایت بنشاند! در حالیکه اساسا این دو گانه جعلی و غیر واقعی است، چرا که ولی بدون عدالت ولایت ندارد و تشخیص عدالت در ولی با ملاحظه افعال او صورت می پذیرد، نهایت اینکه عده ای فعل "ولی" را منطبق با عدالت نمی دانند، آیا در این هنگام "ولی" می بایست از آنها تبعیت کند؟ آن هنگام کدامیک "ولی" هستند و دیگری تابع ولی! اما ولایت مستظهر به عدالت است، "ولی" همان "عادلی" است که با فقاهت حکومت می کند؛ اگر چه نماز بی وضو، باطل است اما این تقدم و حفظ آن در نماز، بر نماز مقدم ارزشی نخواهد بود؛ جایگاه نماز کجا و وضو کجا! وقتی سربازان سپاه شام، خانه خدا را با منجنیق آتش باران کردند، مورد سوال واقع شدند که چگونه بر خانه ای که بسوی اش نماز می خوانید، آتش می ریزید، جواب دادند، الطاعه الطاعه، یعنی اطاعت اولوالامر مان بر احترام کعبه مقدم شد! آیا برخی عدالتخواهان ما را در چنین دوگانه ای مورد سوال قرار می دهند! نمی توان گفت اگر فاسدی ولی فقیه شد چه می کنید؟ همانطور که نمی شود پرسید اگر فاسدِ فاسقی امام جماعت شد چه کنیم، جواب معلوم است، حضور او غاصبانه است و غیر مقبول؛ اگر افرادی دارای شرایط عدالت و فقاهت باشند که امرشان مطاع است و ولایت پذیری لازمست و اگر نیستند، جایگاهشان غاصبانه است و تخصصا از ولایت خارجند، باید پرسید در منظومه عدالت شما، تبعیت از ولی چگونه است؟ شما در کجا تبعیت می کنید و در کجا نه؟ آیا عدالت را وسیله برای اعمال فهم خود نمی دانید؟ ما هم معتقدیم که ولایت بی عدالت معنا ندارد، اما در اثبات بی عدالتی "ولی" باید رهرو شما باشیم؟ یا اگر خلاف شما باور به عدالت "ولی" داشته باشیم و معتقد به عدالت ورزی او باشیم، آیا از منظر شما از عدالت خارج شده ایم؟ برادران! در مبانی فقهی ما، مرتبه بعدی از فقیه عادل برای حکمرانی، مومن عادل است، یعنی تنازل در فقاهت شده است اما تنازل از عدالت خیر! راستی در منظومه عدالت خواهی اینان، رفتار به عدالت با "ولی" نیز هست یا خیر؟ آیا می توان هر گونه فهم شخصی و یا جریانی را ملاک حق قرار داد و با آن به جنگ عدالتخواهانه با "ولی" رفت؟ آسیب شناسی جریان عدالت خواه این است که مرض را درست تشخیص داده اما در درمان آن، هرکسی نسخه شخصی و ناهمگون و با برآورد شخصی ارائه می دهد. براستی اگر کسی شما را عادل نداند و یا تشخیص شما را عدالت ورزانه نبیند، تکلیف چیست؟ معیار کیست؟ آذر 98 @atraf_man https://t.me/atraf_man انتشار در وسائل http://vasael.ir/00042y
🔸 #یادداشت| سنجه عدالت در میانه ولایت و عدالت خواهی 📝 محمدصابر صادقی 🌐 vasael.ir/00042y 🆔 @vasael_ir
🔸 #یادداشت| حاشیه ای بر الگوی بازار اسلامی سه حاشیه متواضعانه و طلبگی بر بیانات حضرت آیت الله جوادی آملی🔻 حاشیه اول: 🔹چگونه پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و یاران ایشان در آن تنگنای تحریم و مضیقه شدید شعب ابی طالب، توانستند سه سال دوام بیاورند و ستون فقرات شان نشکند، درحالی‌که از شدت فقر، گرسنگی و نداری، پیامبر عزیزمان بر شکم خود سنگ می بست؟ 🔹چگونه افرادی که جیب شان تهی بود و کیسه شان خالی، از قیام به قعود نرفتند و هم قدرت مقاومت را از دست ندادند؟ 🔹البته به قدر فهم نویسنده، وضعیت امروز ما به مانند وضعیت شعب ابی طالب نیست، بلکه امروز را در نزدیکی فتح مکه تحلیل می‌کنم. حاشیه دوم: 🔹طبق فرموده قرآن کریم «وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرينَ»[2]، مسلمانان به عموم شدائدى كه ممكن است، در راه مبارزه با باطل گرفتارش می شوند و آن عبارت است از خوف و گرسنگى و نقص اموال و جان‏ها؛[3] 🔹آیا قرار است مسلمانان را به چیزی امتحان کنند، که ستون فقرات شان را بشکند ـ و در حالی که توان قیام ندارند و ملتی ویلچری شده اند ـ و سپس به مقاومت و صبر فراخوانده شوند؟ 🔹آیا قرآن می‌گوید طبق امتحانات الهی، در حالی‌که توان قیام ندارید، بایستی مقاومت کنید؟ و سپس به صابران بشارت می دهد؟ حاشیه سوم: 🔹روایات متضافر در باب ابتلاء مومنین، با فرمایش حضرتعالی چگونه قابل جمع است؟ 🌐 vasael.ir/00043H 🆔 @vasael_ir
استقلال اقتصادی -به‌طور خلاصه- هضم نشدن در هاضمه‌ی اقتصاد جامعه‌ی جهانی است. ببینید، آنها خودشان -آمریکایی‌ها- در همین قضایای بعد از مذاکرات هسته‌ای گفتند معامله‌ی هسته‌ای باید موجب بشود که اقتصاد ایران در اقتصاد جامعه‌ی جهانی ادغام بشود؛ ادغام! ادغام یعنی چه؟ اقتصاد جامعه‌ی جهانی چیست؟ آیا اقتصاد جامعه‌ی جهانی یک نظم عادلانه و منطقی و عقلائی است؟ ابدا. اقتصادی که نقشه‌ی آن را جامعه‌ی جهانی کشیده است و مظاهر گوناگون آن در همه‌ی دنیا گسترده است، عبارت است از نقشه‌ای و نظامی که سرمایه‌داران عمدتاً صهیونیستی و بعضاً غیر صهیونیستی برای تصرّف منابع مالی همه‌ی دنیا طراحی کرده‌اند. این نظم جامعه‌ی جهانی و اقتصاد جهانی است. اینکه یک کشوری اقتصادش را ادغام کند در اقتصاد جهانی، افتخار نیست؛ این خسارت است، این ضرر است، این شکست است. در تحریم هم مقصود آنها یک هدف اقتصادی بود؛ تحریم هم که کردند ما را، خود آمریکایی‌ها تصریح کردند که این تحریم برای فلج کردن اقتصاد ایران است. حالا مذاکرات هسته‌ای هم که انجام گرفته است، به یک نتایجی منتهی شده است، اینجا هم باز هدفشان اقتصادی است؛ یعنی ازجمله‌ی اهدافشان اقتصاد است؛ یعنی بلعیدن اقتصاد ایران به‌وسیله‌ی هاضمه‌ی اقتصاد بین‌المللی و جهانی که سردمدار آن هم آمریکا است. ۱۴ /خرداد/ ۱۳۹۵ بیانات در مراسم بیست‌ و هفتمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) https://eitaa.com/atraf_man https://t.me/atraf_man
و فراموشی بزرگی های عصر با دشمنان هم باید به انصاف رفتار کرد اما خاطرم هست وقتی فیلم بازی های یک دختر بچه کنار پاپ منتشر شد، عده ای (نه مردم عوام) خیلی خوشحال بودند و آن را الگو می دانستند و عالمان شیعه را به یادگیری فرامی خواندند آن زمان گفتیم که شما در همین عصر معاصر چند رهبر و عالم بزرگ دینی را پیدا می کنید که در برابر سوالات و انتقادات گاه تلخ چند جوان و دانشجو بنشیند و پاسخ دهد؟ حجاب معاصر عجب درد کاری و بی درمانی است انسان را از فهم ساده ترین وقایع بزرگ کنار گوشش باز می دارد و تو گویی کر و کور می شویم یا آنکه فکر می کنیم همه آدم های بزرگی که ندیده ایم و برایمان آرامانی و دست نایافتنی شده اند هیچ عیبی نداشته اند و گل بی خار بوده اند انسانی جلوتر از زمان خودش خواهد بود که در حجاب معاصرت بزرگی ها و اتفاقات بزرگی که بعدا مایه اعجاب دیگران می شود را اکنون ببیند اکنون ما اکنونی که دائم در حال تخریب است اکنونی که روان جامعه هر ساعت در حال ترور است و حوادث خوب و بزرگ در انبوه بدی ها پنهان می شود می بینی اما نمی بینی ، می شنوی اما نمی شنوی می فهمی اما نمی فهمی این است روزگار گاه تلخ تر از تلخ در میانه شیرنی ها و لبخند ها و رضایت ها ... شقشقه هدرت ... https://eitaa.com/atraf_man
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی پاپ فرانسیس یهو قاطی میکنه از تواضع پاپ فرانسیس اینه که شب سال نو به دست اون زنه چند ضربه کاری میزنه😐 @Bisimchimedia
هر چند بغض و خشم گلو را بسته، ای شهید اما عاقبت بخیر شدی و من هنوز گرفتار منجلاب عادات سخیف من را بابت همه نقدهایم حلال کن، ای شهید در طول مبارزات و مجاهدت های حاج قاسم، خصوصا در سالیان اخیر، اسرائیل و آمریکا بارها فرصت ترور و از میان برداشتن ایشان را داشته اند، اما بهر دلیلی مثل رعایت موازنه در جنگ، این کار را نکرده اند و یا گاه جرئت نداشته اند، اینکه دیشب و در تاریخ 12.10.98 آمریکا و نه اسرائیل، جرئت کرده اند و دست به این جنایت زده اند از هر چیزی مهمترست ایشان همیشه در مرآ و منظر دشمن تحرک داشتند و خصوصا سالیان اخیر تلاشی برای مخفی نگه داشتن خود نداشتند پس مسئله لو رفتن مکان و تحرک ایشان یک مسئله کاملا فرعی است امروز و در این شرایط تنها یک موضوع است که اهمیت زیادی خواهد داشت، آمریکا چگونه و با چه تحلیلی به این جرئت رسیده تا ایشان را بطور رسمی به شهادت برساند؟ اگر آمریکایی ها بر اساس این تحلیل که پاسخ ایران به دلیل شرایط داخلی پاسخ درخوری نخواهد بود، آنوقت ما ضربه بزرگتر را خورده ایم، نه تنها حاج قاسم را از دست داده ایم بلکه مقاومت را به کنج زاویه برده ایم .... آنوقت توسعه و امنیت گرایی غربگراها با کمترین مانعی با سرعت بیشتری به مسیر خود ادامه خواهد داد شهادت حاج قاسم را نباید یک اتفاق خرد دید، کلان طرحی است که در حال اجراست و امروز با شهادت او پروژه منزوی کردن جریان مقاومت در منطقه را کلید زده اند امروز مهمترین پاسخ، شکستن طرح بزرگی است که از خارج و داخل در حال اجراست. بزرگ مرد مقاومت و از هم نسلان نیز قطعا داغ های زیادی به دل آمریکایی ها گذاشته بود، شهادتت مبارک. @atraf_man https://t.me/atraf_man
بیانیه مجمع حوزویان رسانه ای در واکنش به شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی،ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدشان بسم الله الرحمن الرحيم مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا ‏تَبْدِيلًا سردار بزرگ و پر افتخار اسلام آسمانی شد.‏ سپهبد سلیمانی، نماد بازر مقاومت در جهان اسلام بود و دل های مردمان کشورهای مسلمان منطقه را با ‏گفتمان مقاومت به یکدیگر نزدیک نمود.‏ این ضایعه را به محضر ولی الله الاعظم ارواحنا فداه،ولی امر مسلمین جهان،مراجع عظام تقلید قم و ‏نجف ‏دامت برکاتهم و ملت های شهید پرور عراق و ایران و همه ملت های آزاده تسلیت می گوییم.‏ جبهه مقاومت همچون خاری در چشم دشمنان ، در حال خاموش سازی صدای استکبار است و بی ‏شک ‏شهادت سردار سلیمانی عزیز و ابومهدی المهندس_ معاون حشد الشعبی_ و همرزمانشان این ‏حرکت را شتاب ‏خواهد بخشید.‏ دشمنان بدانند عاشقان جهاد و شهادت در سرتاسر عالم راه اين شهداي والامقام را ادامه خواهند داد و شیطان ‏بزرگ و همدستانش هرگز نتیجه ای نخواهند گرفت و موج گفتمان مقاومت بیش از گذشته همه جا را ‏فراخواهد گرفت ان شاءالله.‏ کسانی که بر طبل مذاکره با آمریکا جنایتکار می کوبند باید متوجه شده باشند که مذاکره با شیطان بزرگ ‏حماقت محض است و مسئله دشمنان ما حذف صدای مقاومت ‏است.‏ آمریکای جنایتکار با این اقدام ترویستی نشان داد در موضع ضعف و انفعال در برابر جریان مقاومت قرار دارد و ‏با این کار وحشیانه زمینه شتاب در افول خود را فراهم نمود و بر همگان ثابت شد تفکر مقاومت تنها گزینه ‏پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در ایران و سراسر جهان است و سازش با استکبار خیانت محض است. ‏ استکبار جهانی بداند به عنایت الهی شهادت سردار سلیمانی به نقطه عطفی در تاریخ جهان تبدیل خواهد شد ‏و اقتدار و نفوذ منطقه ای نظام اسلامی ایران در برابر دید جهانیان بیشتر و محکم تر خواهد شد و انتقام ‏سختی در انتظار آن ها است.‏ دشمنان باید بدانند که خون مجاهدان خدا باعث بیداری خواهد شد و ملت ایران و عراق گفتمانِ مقاومتِ فرماندهان ‏شهید _سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس_ و سایر شهدای این حادثه را با قدرت بیشتری به جهان ‏نشان خواهند داد و نابودی اسرائیل و فتح قدس شریف را نزدیکتر خواهد نمود ان شاء الله ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم مجمع حوزویان رسانه ای جمعه 13 دیماه 98‏ هفتم جمادی الاول 1441‏ @atraf_man https://t.me/atraf_man
🔸جامعه ما خانواده ماست، اینها مردم ما هستند، بچه های ما هستند. 🔹همان دختر کم حجاب دختر منه، دختر ما و شماست، جامعه ماست. 🔸من و رفقای خودم! من و مریدای خودم! این بی حجابه! این با حجابه! این اینجوریه! اون اونجوریه! این چپه! این راسته! این اصلاح طلبه! اون اصول گراست! خوب کی را می خواهیم حفظ کنیم؟! 🔹رابطه حزب اللهی با کسی که دینش ضعیف تر هست موضوعیت دارد؛ باید این کار را بکنه. باید رفت بین مردم، جذب کرد. (شهید حاج قاسم سلیمانی) @atraf_man
عادتا و غالبا بعد از پیروزی و غلبه بر دشمن، جشنی برپا می شود و دوستان و یاران به خوشحالی می پردازند و خداوند را شکر می کنند. اما بعد از شهادت تلخ سردار سلیمانی و وعده انتقام او، مهمترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق و دومین در منطقه، مورد اصابت 17 موشک ایرانی واقع شد، امری که می بایست موجب خوشحالی میشد اما در کمال تعجب ناگهان دیده شد که موج خوشحالی با موج تردید، شک، ابهام روبرو گشت و در نهایت گاه به سوظن نیز رسید، و این یعنی های دشمن و تیم های عملیات او به خوبی مشغول کارند و البته تا حد زیادی موفق! همیشه راهبرد و خط سیر های دشمن در درون جامعه بوده است، این بار و با پشتوانه تجربه های گذشته، توانسته ناراضی سازی را به درون جبهه انقلابی نیز کشانده و با حجم انبوهی از پیام های مبهم، جامعه را سردرگم کند و آنها را نیز به خیل ناراضیان اضافه کند، ناراضی هایی که به دلیل ابهام و موج فزاینده بی اعتمادی حاصل از عدم رضایت، محاسبات شان تغییر می کند و هنگام پیروزی و ظفر هم نمی توانند خوشحالی کنند! چرا که توسط عملیات ترور روانی دشمن دچار اختلال شده اند، باید پرسید، تا قبل از زدن عین الاسد، صرفا زدن، کسی تصور چنین چیزی را میکرد؟ تحول در سطح تقابل با آمریکا موضوع کمی نیست و نفس حمله جبهه مقاومت به آمریکا کم نیست، امری که به ندرت در تاریخ 40 ساله انقلاب رخ داده، اینکه ، اخراج آمریکا از منطقه است یک حرف است و کم پنداشتن تقابل علنی، رسمی و آشکار با نیروهای ارتش آمریکا چیز دیگری است. بزرگی این کار در همه محاسبه ها بزرگ است و شکستن هیبت آمریکا جای جشن دارد، خصوصا بعد از تحقیر برجام! اینکه رهبری مسئله را کوچک می شمارند بخاطر تحقیر و کوچک سازی آمریکاست، - راهکار تحقیر استکبار و عصبانی کردن - و این در راستای راهبرد بزرگ کردن سایه اقتدار ایران و جبهه مقاومت بر سر آمریکایی هاست، کافی است حمله به را با دستگیری سربازان آمریکایی در مقایسه کنیم، و حمایت و خوشحالی رهبری را یادآور شویم. باید مراقب بود، در جنگ روایت ها، ترور روانی نشویم . پ.ن : راهبرد "آمریکایی ها باید از منطقه بروند" ای به مثابه "شاه باید برود" است، راهبردی در ظرف سیاست خارجی ، و آنوقت دیگر برای ازاله رژیم اشغالگر قدس مانعی وجود نخواهد داشت. یا علی @atraf_man https://t.me/atraf_man