eitaa logo
آوند
2.2هزار دنبال‌کننده
881 عکس
331 ویدیو
91 فایل
🌿برای کمک به تناور شدن شجره طیبه جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با هم رهسپار شویم... ✅@avand98 #آوند #گفتمان_سازی ارتباط با ما: @avand_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 آقای مهدی صرامی؛ فعال فرهنگی رسانه ای: 🔶 جبهه مجموعه ای است که برای یک هدف مشترک فعالیت می کنند و دارای ویژگی هایی هستند که شامل: تنوع و چند لایه بودن، عمل کردن در عین هماهنگی، تقسیم کار مناسب بین افراد، معرفی دستاوردها و هدفگذاری دقیق می باشند. @avand98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حجت الاسلام مهدوی؛ دبير سابق ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان گيلان: 🔶 استخدام واژه جبهه توسط رهبر معظم انقلاب، بار القايی برای مجاهدت، مبارزه فرهنگی و جهاد اجتماعی و اصرار بر لزوم حضور مستمر در جنگ نرم را به دنبال دارد. @avand98
📝پایان صفر آغاز سفر است. آنانکه شصت روز هم کاروان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام شدند، آنانکه نه در الم و حزن ماندند ، بلکه در قلبشان حسینیه شور و شعور را برپا کرده و علم استواری را برپا کردند، آنانکه پای در راه نهادند و از سختی ها هیچ نگفتند، آنانکه چشم هایشان یک بارش مستمر و شوقناک را تجربه کرد؛ هم آنان به ربیع می رسند. حالا فصل حاصلخیزی است... فصل شادمانگی ها جناب حافظ همین جا ایستاد و سرود: گفتم دل رحیمت کی عزم صلح دارد گفتا خموش حافظ کاین غصه هم سر آید حالا دلت می رود باب جبرئیل و نیم نگاهی داری به محل اصحاب صفه... و گویی پیامبر شریف ، صلوات الله علیه است که می نوازد جانت را: اکثِروا من الاخوان فانَّ ربَّکم حَیِیٌ کریم ، یستحیی ان یُعذِّبَ عبدَهُ بین اخوانه یوم القیامه دوستان و برادرانتان را فزون کنید که پروردگارتان پر آزرم است و شرم دارد در روز رستاخیز بنده خود را در میان برادرانش کیفر دهد. انس با یاران همدل، همراه، هم قسم و هم نفس ، تمرین همان زیست بهشتی است. سرزمین انس، شادمانگی و خلود و تو می روی تا باب الجواد ، ومی گویی: ما گدایان خیل سلطانیم عقبه لشگر شوقناک ربیع ، اشک های محرم و صفر ماست. بُنه تدارکاتی همه مردان مرد و شیران کارزار ، همان حسینیه ها و حسنیه هایی است که در آن از عشق تنفس کردیم و ریه هایمان را برای تنفس عمیق در بارگاه امام عصر ، عجل الله تعالی فرجه الشریف تمرین دادیم. و سلمان هراتی ، با اینکه کوچ کرده برایت نوشت: من از ابتدای تو فهمیده بودم که یک روز خورشید را خواهی آورد #آوند #تعالی_تشکیلات @avand98
جبهه سازی ولایت مدار در کلام رهبر معظم انقلاب دامت برکاته 🗒 قسمت اول 📚 در آغاز که پیغمبر فکر اسلامی را می آورد و دعوت پیغمبر شروع می شود، آیا پیغمبر به تنهایی می تواند یک جامعه را اداره کند؟ آیا یک جامعه، تشکیلاتی نمی خواهد که عده ای این تشکیلات را اداره بکنند؟ سربازی که از این جامعه دفاع کند و دشمنان این جامعه را بجای خود بنشاند نمی خواهد؟ کسانی که پیغمبر را یاری کنند و دعوت نبی را نشر بدهند لازم نیستند؟ البته که لازم هستند و همه این کارها باید از این طریق اسباب معمولی انجام بگیرد پیغمبرها هم در بیشتر فعالیتهایشان از اسباب معمولی استفاده کرده اند پیغمبر می آید برای اینکه بتواند جامعه مورد نظر را که همان کارخانه انسان سازی است تشکیل دهد و برای این کار احتیاج به یک جمع بهم پیوسته، متحد و دارای ایمان راسخ دارد که از اعماق قلب، مؤمن و معتقد به این مکتب بوده و با گامهای استوار، پویا و جویای آن هدف باشند یک چنین جمعی را پیغمبر در اول کار لازم دارد لذا نخستین کار پیغمبر فرآهم آوردن و درست کردن این جمع بهم پیوسته است که بوسیله آیات قرآن و با مواعظ حسنه باید بوجود آورد. «اُدعُ اِلی سَبیلِ رَبِّکَ بِالحِکمَه وَ المَوعِظَهِ الحَسَنَهِ» و پیغمبر با مواعظ حسنه، با آیات قرآن، با نفوذ کلام نبوی دلهایی را بسوی پروردگار جذب می کند و آنها را در اول کار در اطراف خود جمع می نماید. اینها یک جمعیتی را تشکیل می دهند، پس پیغمبر اول کار وقتی که دعوت خود را مطرح می کند یک جمعیت بوجود می آید، یک صف بوجود می آید، یک جبهه در مقابل جبهه کفر ایجاد می کند این جبهه از چه کسانی تشکیل شده است؟ از مسلمانان استوار، مؤمن، معتقد،نافذ القلب، از آن کسانی که «ولا تَأخُذُهُم فِی اللهِ لَومَهُ لائِم» هیچ ملامتِ ملامت کننده ای آنها را از راه خدا بر نمی گرداند. اینها مسلمانهای گام اول هستند. پیغمبر یک عده و یک جبهه را به وجود می آورد که همان مسلمانان صدر اسلام در میان جامعه جاهلی مکه هستند، حال اگر بخواهند این جریان باریک که بنام اسلام و مسلمین بوجود آمده در میان آن جامعه جاهلی پرتعارض و پرزحمت باقی بماند، اگر بخواهد همین جمعیت و همین صف و همین جبهه نابود نشود و از بین نرود و هضم و حل نشود بایستی این عده مسلمان را مثل فولاد آبدیده به همدیگر بتابند، این مسلمانها را باید آنچنان بهم متصل و مرتبط کنند که هیچ عاملی نتواند اینها را از یکدیگر جدا کند. بقول امروزی ها و فرهنگ های امروزی یک انضباط حزبی بسیار شدید و سختی را باید در میان این افراد مسلمان برقرار کنند باید اینها را هر چه بیشتر بهم بچسبانند، هرچه بیشتر بهم بجوشانند و گره بدهند و هرچه بیشتر از جبهه های دیگر، از جریانهای دیگر، از انگیزه های مخالف، دور نگه دارند چون اینها در اقلیتند. منبع: کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن؛ صفحات 518 تا 523 @avand98 ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جناب آقای امامیان؛ دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان کرمانشاه: 🔸اگر اجتماع شبکه هایی که در عرصه ها، موضوعات و قالب های مختلف شکل گرفته اند، در یک مسیر و با یک هدف حرکت کنند، جبهه تشکیل می گردد. #جناب_آقای_امامیان #دستواره #آوند #تعالی_تشکیلات #کلیپ ✅@avand98
📸جناب آقای محمدباقر کازرونی؛ فعال فرهنگی اجتماعی استان بوشهر: 🔹به هر دور هم جمع شدنی کار جبهه ای نمی گوییم؛ بلکه هم مبنا کردن عناصر و انجام عملیات مبتنی بر مبانی مشترک، توسط هم مبناها را *جبهه سازی* می گوییم. #جناب_آقای_کازرونی #دستواره #آوند #تعالی_تشکیلات #عکس_نوشت ✅@avand98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جناب آقای سينا زارع؛ فعال فرهنگي اجتماعي استان مازندران: 🔹در تشكل سازي افراد حول يك موضوع دور هم جمع مي شوند و اثرگذاري مي نمايند اما در شبكه سازي، افراد ضمن حفظ موضوع و بستر فعاليت هاي خود، در يك موضوع واحدي به يكديگر كمك نموده و هم افزايي مي نمايند. #جناب_آقای_زارع #دستواره #آوند #تعالی_تشکیلات #کلیپ ✅@avand98
جبهه سازی ولایت مدار در کلام رهبر معظم انقلاب دامت برکاته ادامه 👆 👆 👆 🗒 قسمت دوم 📚 جمعیتی که در اقلیت هستند ممکن است فکرشان تحت الشعاع فکر اکثریت قرار بگیرد عملشان، حیثیتشان، شخصیتشان، ممکن است در لابلای حیثیت ها و شخصیت ها و اعمال بقیه مردم که احیانا مخالف با آنها هستند گم، نابود و هضم بشود و از بین برود برای اینکه اینها هضم نشوند، برای اینکه نابود نشوند، برای اینکه اینها بتوانند به عنوان یک جمعی باقی بمانند، تا درآینده، جامعه اسلامی با دستهای استوار اینها بنا و اداره بشود و ادامه پیدا بکند و اینها یاوران پیغمبر باشند. برای اینکه اینها بتوانند باقی بمانند، پیغمبر اینها را هرچه بیشتر به یکدیگر متصل می کنند و هر چه بیشتر از سایر جبهه ها جدا می کنند مثل یک عده کوهنوردی که از یک راه صعب العبور کوهستانی عبور می کنند. ده نفر آدم عصا بدست در میان برفها باید یک راه باریک و پر خطر را طی کنند و از پیچ و خم گردنه ها بگذرند تا به قله کوه برسند به اینها گفته میشود به هم دیگر بچسبید، کمربندهایتان را بهم ببندید، جدا جدا و تک تک حرکت نکنید که اگر تنها ماندید خطر لغزیدن هست، اینها را محکم به یکدیگر جوش می دهند، و علاوه بر اینکه به هم جوش می دهند می گویند با خودتان خیلی بار برندارید، به این طرف وآن طرف نگاه نکنید، فقط سرتان براه خودتان و حواستان به کار خودتان باشد و کمرها و دستها را محکم به هم دیگر می بندند که اگر یک نفر از اینها افتاد، دونفر افتاد، بقیه بتوانند او را نگه دارند. حالت به هم بستگی شدید کوهنوردان نشان دهنده و نمایشگر حالت به هم بستگی و جوشیدگی شدید مسلمانان آغاز کار است. آیا این بهم بستگی در زبان قرآن و حدیث یک اسمی دارد یا نه؟ آیا این پیوستگی مسلمانان جبهه آغاز دین که به همدیگر جوشیدند، به همدیگر گره خوردند، از هم جدایی پذیر نیستند، با دیگر جبهه ها به کلی منقطع اند، با خودشان هر چه بیشتر چنگ در چنگ و دست در دست هستند،آیا در قرآن و حدیث نامی دارد یا ندارد؟ بلی نام این به هم پیوستگی، ولایت است. منبع: کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن؛ صفحات 518 تا 523 @avand98 ادامه دارد...
📸حجت الاسلام شاه محمد؛ دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی استان آذربایجان غربی: 🔸 شبکه سازی یعنی به اشتراک گذاری و بهره مندی از تشکل ها در موضوعات و قالب های مختلف و ایجاد پیوستگی و هم افزایی میان آنان؛ آن گاه که این شبکه ها ایجاد شوند، زمینه شکل گیری جبهه در برابر جبهه دشمن فراهم می گردد. #حجت_الاسلام_شاه_محمد #دستواره #آوند #تعالی_تشکیلات #عکس_نوشت ✅@avand98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دکتر حسن عباسی؛ رئیس اندیشکده یقین: 🔹اصطلاح جبهه که در دانش نظامی هم بکارگرفته می شود، به معنای لبه جلویی منطقه نبرد(لَجمن) و پیشانی کار می باشد. @avand98
📸جناب آقای ستار هدایت خواه؛ دبیر ستاد جبهه فرهنگی اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد: 🔸متشکل سازی شامل ۵ مرحله معارفه، مرابطه، هماهنگی، همکاری و هم افزایی می باشد. #ستار_هدایت_خواه #دستواره #آوند #تعالی_تشکیلات #عکس_نوشت ✅@avand98
🗣برخی تلقی های نظامی از «جبهه فرهنگی» جبهه را به مثابه ی «تجمیع نیروهای منفرد و جدا از هم در یک لشکر» و ساماندهی همگرایی های ایشان درک کرده است. لذا همت خود را به تقویت و توسعه ی همنشینی های ایشان در چارچوب ابر مؤسسه ها یا بنیادها و قرارگاه های بزرگ فرهنگی که شبیه چترهایی عظیم، همه را زیر بال و پر خود بگیرند قرار داده است. این تلقی بغایت رقیق و حداقلی، غیر از جریان عظیم خودسازی عمومی نیروهای فرهنگی دارای گرایش به انقلاب اسلامی اعم از آنها که در لشکرهای کلاسیک بزرگ، گردان های کوچک، شیوه های پارتیزانی ، مقاومت های پشت جبهه ای و نبردهای انفرادی هستند را شامل می شود به گونه ای که در یک برآیند کلی همه ی قطعات بزرگ و کوچک از پازلی باشند که عرصه را برای نفوذ و بروز شدن بسیار تنگ می کند. 👤حجت الاسلام علی جعفری؛ فعال فرهنگی هنری 📍کرسی نقد و نظر الگوهای نظری و عملی متشکل سازی. مشهد تیرماه 1396 @avand98
🗣 جریان سازی، مهم ترین کاری است که باید مدنظر قرار گیرد و کار فرهنگی که به جریان سازی منجر نمی شود، چه بسا برخی اوقات انجام ندادنش بهتر باشد. جریان سازی یعنی یک موضوع در حافظه ی مردم و در گسترش مردم، تداوم بخشیده شود. وقتی این چنین بر روی یک موضوع کار شود، ایجاد موج می کند و موج به نهاد تبدیل می شود و در جامعه نهادینه می شود و در بین مردم جا می افتد. باید از جریان خوبی که در حال شکل گرفتن است حمایت کنیم تا این جریان به تکامل برسد و سپس به سراغ جریان بعدی برویم. در مقابل ما جبهه ی دشمن قرار دارد که بدون تلاش برای جریان سازی، دست به عمل نمی زند. 👤 حجت الاسلام پناهیان 📍دومین اجلاس ملی اصحاب عشق؛ بهمن ماه ۱۳۹۴ @avand98
جبهه سازی ولایت مدار در کلام رهبر معظم انقلاب دامت برکاته ادامه 👆 👆 👆 🗒 قسمت سوم 📚 پس ولایت در اصطلاح اولی قرآنی یعنی به هم پیوستگی و به هم جبهگی و اتصال شدید یک عده انسانی که دارای یک فکر واحد و جویای یک هدف واحد هستند ، در یک راه قدم بر می دارند، برای یک مقصود تلاش و حرکت می کنند، یک فکر و یک عقیده را پذیرفته اند. افراد این جبهه هر چه بیشتر باید به هم متصل باشند و از جبهه های دیگر و قطبهای دیگر و قسمتهای دیگر خودشان را جدا و کنار بگیرند چرا؟ برای اینکه از بین نروند، هضم نشوند، این را در قرآن ولایت می گویند. پیغمبر جمع مسلمانان آغاز کار را با این پیوستگی و جوشیدگی بوجود می آورد، اینها را به هم دیگر متصل می کند، اینها را با هم برادر می کند، اینها را به صورت یک پیکر واحد در می آورد، بوسیله اینها امت اسلامی را تشکیل می دهد، جامعه اسلامی را تشکیل می دهد. از پیوند اینها با دشمنها، با مخالفین، با معاندین، با جبهه های دیگر جلوگیری می کند، ما بین اینها و جبهه های دیگر جدایی می اندازد، از پیوستن به جبهه یهود، از پیوستن به جبهه نصاری، از پیوستن به جبهه مشرکین، اینها را باز می دارد و هر چه بیشتر سعی می کند صفوف اینها را فشرده و به هم جوشیده بکند. برای اینکه اگر اینها به این حالت نباشند، اگر ولایت نداشته باشند، اگر صد درصد هم به هم پیوسته نباشند و میان آنها اختلاف بوجود بیاید از برداشتن بار امانتی که بر دوش آنها است عاجز خواهند ماند. نمی توانند به سر منزل برسانند، بعدها هم که جامعه اسلامی به یک امت عظیمی تبدیل می شود باز هم ولایت لازم است... منبع: کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن؛ صفحات 518 تا 523 @avand98 ادامه دارد...
💢 «جریان یک جمعیت مدیریت شده تاثیرگذار بر جامعه است. یک جریان فرهنگی( از هر جنسی که باشد) برای شکل گیری و ظهور خودش، نیازمند یک پشتوانه مبنایی فکری_فلسفی و ارزشی است که این مبنا در لایه بعدی به علم و معرفت تبدیل شده و این علوم و معارف در مرحله عینی شدنش در تمدن و فرهنگ و صورت آن جامعه ظهور و بروز پیدا خواهد کرد.» بر اساس این تعریف هر جریان ۳ مؤلفه دارد: ۱) جمعیت دارد. یعنی از تعدادی از افراد یا گروه ها تشکیل شده است. ۲) این جمعیت مدیریت شده است( توسط یک یا چند نفر) ۳) تاثیرگذار بر جامعه می باشد. 📔 منبع: جزوه شبکه سازی تشکل ها و فعالین فرهنگی؛ چالش ها، الگوها و راهکارها @avand98
🌿گفتند می آید تا عدل و داد استوار کند و قرآن شریف فرمود: لیقوم الناس بالقسط باید مردمان به قسط برخیزند... مردمانی ناستوه منتظر اما پا به رکاب و گفتند خواهدآمد. و سروشی جانمان را خرسند کرد که: لو لا الحجه لساخت الارض باهلها قرار شد به بلوغی برسیم که: محقق لما حقِّقتم حق بدانیم آنچه او حق می داند و نگاهمان تا عنقا برود: منتطر لامرکم مرتقب لدولتکم نهم ربیع، سالروز امارتش نیست،چرا که امارت انسان دویست و پنجاه ساله محشر غدیر خم است. و همه امامان یک جشن امامت و امارت دارند. باید خود را تعمیر کرد از همه خرابه های خودساخته! و تاءمیر کرد به پذیرش قلبی امام حی حاضر ناظر، روحی له الفداه و هنوز از منبر جماران این صدای نرم و مهربان می آید که: ما در انتظار رویت خورشیدیم #آوند #تعالی_تشکیلات ✅@avand98
🗣 تعریف جریان اجتماعی از منظر حجت الاسلام واسطی: 💢 یک جریان کلان اجتماعی، مجموعه ای از جبهه های همسو است که هرکدام گفتمان سازی خود را با توجه به هم افزایی با گفتمان های همسو دنبال می کنند. 📍کرسی نقد و نظر الگوهای نظری و عملی متشکل سازی. مشهد تیرماه۱۳۹۶ @avand98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تفاوت تعریف تشکل، جبهه و جریان از منظر حجت الاسلام شعبانی؛ دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی🔺 #حجت_الاسلام_شعبانی #دستواره #آوند #تعالی_تشکیلات #کلیپ ✅@avand98
📸قرار ما از اول که این حرف ها مطرح شد و شماها وارد میدان شدید الحمدلله؛ این بود که ما یک جبهه مردمی تشکیل دهیم. یعنی اگر قرار باشد که ما چندتا سازمان درست بکنیم [که خب می شود سازمان درست کرد، اما] آن مورد نظر ما نیست. این سازمان ها باید کار ستادی بکنند. مردم باید از انقلابشان دفاع بکنند. مردم بایستی وارد میدان افاده و استفاده شوند. 📍رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان قرارگاه بقیة الله الاعظم(عج) و مجموعه های تابعه 🗓۱۳۹۵/۰۸/۱۹ #رهبر_معظم_انقلاب #دستواره #آوند #تعالی_تشکیلات #عکسنوشت ✅@avand98
🔸رهبر انقلاب در طلیعه سخن و خطاب به فعالان جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی: 🌺ربط میان دل من و دل تو ربط عاشقی است اینجا سخن ز مهتر و کهتر نمی رود🌺 ♨️به مناسبت دیدار شیرین و به یادماندنی فعالان جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی با رهبر انقلاب در تاریخ ۱۳۹۵/۰۸/۱۹ #آوند #تعالی_تشکیلات ✅@avand98
جبهه سازی ولایت مدار در کلام رهبر معظم انقلاب دامت برکاته ادامه 👆 👆 👆 🗒 قسمت چهارم 📚 مثال دیگر آن، جمع کوچک تشیع در زمان خلافت های ضد شیعی و ضد اسلامی در تاریخ آغاز اسلام است. مگر شیعه به آسانی می توانست بماند؟ مگر حربه های تبلیغاتی، خفقان و اختناق، زندانها، شکنجه ها و کشتن ها ممکن بود اجازه بدهد که یک جمعی بماند، آن هم یک جمع فکری مثل شیعه که اینقدر با قدرت های زمان خودش تعارض داشت و موجب دردسر آنها بود اما چه طور شد که ماند؟ برای خاطر ولایت ماند. برای اینکه ائمه علیهم السلام، میان شیعه ی دوران خلافت های اسمی، یک به هم پیوستگی و هم جبهگی عجیبی ایجاد کرده بودند تا در سایه این ولایت، جریان تشیع بتواند در میان جریان های گوناگون دیگر محفوظ بماند. شما یک رودخانه عظیمی را درنظر بگیرید که از چندین طرف این رودخانه آب وارد می شود، آبها هم با جریان های تندی در حرکتند، سطح رودخانه ناهموار است، گرداب بوجود می آید، آبها روی هم می غلتند، انواع جریانهای مخالف در این رودخانه و در این بستر در یکدیگر فرو می روند و هم دیگر را خنثی می کنند، توی سر هم می زنند و این آب پیش می رود. در میان این آب های کدر، غبار آلود و گل آلود یک جریان آبِ شیرینِ تمیزِ روشن دارد راه خود را ادامه می دهد و در این بستر بطور عجیبی پیش می رود و سالم می ماند و عجیب این است که هرگز مخلوط نمی شود، هرگز طعم آب های شور و تلخ را نمی گیرد، همان طعم شیرین، همان رنگ شفاف، همان خلوص و صفا و بی کدورتی را ادامه می دهد و نگه می دارد و پیش می رود. شما عالَم اسلام را در زمان خلفای بنی امیه و بنی عباس تشبیه کنید به همین رودخانه ای که انواع جریانهای فکری و سیاسی و علمی گوناگون در آن علیه همدیگر راه می رفتند و حرکت می کردند. از اول تا آخر که نگاه می کنید جریان تشیع را می بینید که همچون آب باریکی در میان این طوفان عجیب، چیز ناچیز و کوچکی به نظر می رسد و به نگاه می آید، اما خودش را نگه داشته است، هرگز کدر نشده است، طعمش خراب نشده است، هرگز صفای خویش را از دست نداده است، هرگز رنگ و طعم و بوی آبهای دیگر را به خودش نگرفته است، باقی مانده و رفته است، اما چه چیز این را نگه داشته است؟ چه چیز توانسته عامل بقای این جریان شیعی بشود؟ وجود آن ولی که ولایت را در میان مردم و در میان پیروان خود توصیه می کند، آنها را به همدیگر می بندد، آنها را با هم مهربان می کند، ولایت را ترویج می کند و به هم پیوستگی افراد این جبهه را حفظ می نماید. منبع: کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن؛ صفحات 518 تا 523 @avand98 ادامه دارد...
🔰به بهانه دیدار شیرین و به یادماندنی جمعی از فعالان جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی با رهبر فرزانه انقلاب در تاریخ ۱۳۹۵/۰۸/۱۹ حس کوه نوردی را داریم که به قله رسیده ایم. یا حس شوریده ای که در برابر یک آینه تمام قد ایستاده است. وقتی اشارت وصل رسید، ما بودیم و پیکره ای سراسر گوش تا بشنویم او را و هضم کنیم واژگان پر معنایش را و سراسر چشم بودیم که اوج مِهر را در اوج صلابت و اوج ایجاز را از یک اقیانوس ببینیم... فرمود: "دیداری است برای تجدید عهد" و خرسند بودند از باور جمع به ظرفیت های بی بدیل و کشف ناشده کشور و شکر پروردگار بی همتا را به جای آوردند از رویش مفاهیم انقلابی در دل های فرزندانشان و دلیلی بر ضرورت آمدن جوان پشت سر جوان که پیش از این نسبت به رویش های پرطراوت نسل جوان نوید داده بودند... نشانه عشق و محبت میان پدر و فرزندان انقلابیشان را اینگونه متبلور نمودند که 🌺”ربط دل من و تو ربط عاشقی است، اینجا سخن ز مهتر و کهتر نمی رود”🌺 🔸عمده هدف را متوجه ”گسترش چتر گفتمان انقلاب اسلامی" دانستند و گویی ذره بینی را آوردند برای بزرگ نمایی افق ها که امامِ انقلاب ما آن ها را با طعم تبسم می گفت. شیرینی افق نگاری در کنار شیرینی محبت. تلفیق رابطه امام و ماموم و رابطه پدر و فرزند! گویی نرم نرمک این شعر می آید در جانمان: 🌾ای همه دانه ها که پشت فرصت سبز ایستاده اید می دانم تنتان بوی آفتاب می دهد و نقش دست پیری بر شانه شما می درخشد پیری که در صداقت او یک بهار می خندید... و در اوج سخن از قرارمان مبنی بر زیست و مبارزه جبهه وار مردمی گفتند: ❗️"قرار ما از اول که این حرف ها مطرح شد و شماها وارد میدان شدید الحمدلله؛ این بود که ما یک جبهه مردمی تشکیل دهیم...مردم بایستی وارد میدان افاده و استفاده شوند..." 🗓سه سال از آن روزها می گذرد،... و همچنان بر آن عهدیم... 📌غرض از نگارش این حلاوت نامه، تنها یادآوری طعم دیدار بود، نکته هایش هر کدام مثنوی عاشقانه و چراغ راهی برایمان خواهد شد که بدان خواهیم پرداخت... 🌿زندگی ، مجذور آینه هاست زندگی گل به توان ابدیت و دلمان هوایی شده است که: بیاریم سبد ببریم این همه سرخ ، این همه سبز... @avand98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙صوت کمتر شنیده شده از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص جبهه سازی ولایتمدار سال ۱۳۵۳، مشهد مقدس، مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام. #رهبر_معظم_انقلاب #جبهه_سازی_ولایتمدار #دستواره #آوند #تعالی_تشکیلات #پادکست ✅@avand98 ادامه دارد...
🗣جبهه سازی به مثابه «خودسازی» 🔸قسمت اول در یک جمله می توان گفتمان فرهنگ رهبر انقلاب در حوزه مدیریت جبهه و میدان را در چارچوب نوعی فرآیند «خودسازانه جمعی» درک کرد. به عبارت دیگر گویا ایشان همگان را به شیوه متاخری از خودسازی دعوت می کند که در نتیجه آن در تشکیل شبکه ای از روابط و پویایی های فرهنگ پیش برنده در برابر شبکه رقیب سرمایه داری_صهیونیستی_ ارتجاعی تجلی می کند. در این چارچوب نزدیکترین مفهوم در معنی دار کردن «جبهه سازی» خودسازی است. جبهه سازی یعنی گونه ای از خودسازی در راستای کسب توانمندی ها و تحقق آرایشی که جریان انقلابی را از انفعال و فرودستی میدانی در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه به در آورد و تا موقعیت های مسلط ارتباطی و کنشگری ارتقاء دهد. «خود» در این مقام، به نوعی «هویت فرهنگی_حرفه ای برآمده از همگرایی ارگانیکِ شبکه ای از نیروهای فرهنگی/ارتباطی وفادار به انقلاب اسلامی» دلالت دارد. هویتی که در بیان رهبری برجسته شده و بدان دعوت می شود. در سطوحی پایین تر، تحت عنوان «جناح مؤمن» یا «تشکلهای فرهنگی» یا «فعالین فرهنگی» احساس شده است اما کمتر تجربه ای از آن به مثابه یک جبهه منسجم مسلط دارای ابتکار عمل وجود داشته است. این هویت جدید و متفاوت و البته شوق برانگیز و رهایی بخش چیزی است که رهبری خواستار تقویت و ارتقاء آن به میزانی است که روح حاکم و پیش برنده یک جبهه شود. 👤حجت الاسلام علی جعفری؛ فعال فرهنگی هنری 📍کرسی نقد و نظر الگوهای نظری و عملی متشکل سازی. مشهد تیرماه ۱۳۹۶ @avand98 🔰 ادامه دارد...
جبهه سازی ولایت مدار در کلام رهبر معظم انقلاب دامت برکاته ادامه 👆 👆 👆 🗒 قسمت پنجم 📚 ولایت شیعی که این همه رویش تاکید شده است یک بعدش این است بعدهای دیگر هم دارد که آنها را هم بررسی خواهیم کرد همه مطلب این نیست، یک بعد و یک جانب از مطلب است پس ولایت یعنی بهم پیوستگی. قرآن مومنین را اولیاء یکدیگر می داند و آن کسانی را که دارای ایمان راستین هستند، هم جبهگان و پیوستگان یکدیگر می شناسند، و در روایات ما از شیعه تعبیر به مومن می شود، ایمان در این منطق یعنی دارا بودن طرز فکر خاص شیعه که مبتنی بر ولایت است یعنی اسلام را از دیدگاهی که شیعه می بیند دیدن، با منطقی که شیعه اثبات می کند اثبات کردن، این معنای ایمان است. می بینیم که در زمان ائمه علیهم السلام این چنین شیعیان را با یکدیگر منسجم، بهم پیوسته، برادر، متصل ساخته اند تا بتوانند جریان شیعه را در تاریخ حفظ کند وگرنه شیعه هزار بار از بین رفته بود، هزار بار افکارش هضم شده بود، همچنانکه بعضی از فِرق چنین شدند، رنگ خود را از دست دادند، از بین رفتند و نابود شدند. به هر صورت این یک بعد از ابعاد ولایت است... پس ولایت شیعیان با هم، معلوم شد... منبع: کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن؛ صفحات 518 تا 523 @avand98