eitaa logo
آوند
2.2هزار دنبال‌کننده
882 عکس
333 ویدیو
91 فایل
🌿برای کمک به تناور شدن شجره طیبه جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با هم رهسپار شویم... ✅@avand98 #آوند #گفتمان_سازی ارتباط با ما: @avand_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🗣برخی تلقی های نظامی از «جبهه فرهنگی» جبهه را به مثابه ی «تجمیع نیروهای منفرد و جدا از هم در یک لشکر» و ساماندهی همگرایی های ایشان درک کرده است. لذا همت خود را به تقویت و توسعه ی همنشینی های ایشان در چارچوب ابر مؤسسه ها یا بنیادها و قرارگاه های بزرگ فرهنگی که شبیه چترهایی عظیم، همه را زیر بال و پر خود بگیرند قرار داده است. این تلقی بغایت رقیق و حداقلی، غیر از جریان عظیم خودسازی عمومی نیروهای فرهنگی دارای گرایش به انقلاب اسلامی اعم از آنها که در لشکرهای کلاسیک بزرگ، گردان های کوچک، شیوه های پارتیزانی ، مقاومت های پشت جبهه ای و نبردهای انفرادی هستند را شامل می شود به گونه ای که در یک برآیند کلی همه ی قطعات بزرگ و کوچک از پازلی باشند که عرصه را برای نفوذ و بروز شدن بسیار تنگ می کند. 👤حجت الاسلام علی جعفری؛ فعال فرهنگی هنری 📍کرسی نقد و نظر الگوهای نظری و عملی متشکل سازی. مشهد تیرماه 1396 @avand98
🗣 جریان سازی، مهم ترین کاری است که باید مدنظر قرار گیرد و کار فرهنگی که به جریان سازی منجر نمی شود، چه بسا برخی اوقات انجام ندادنش بهتر باشد. جریان سازی یعنی یک موضوع در حافظه ی مردم و در گسترش مردم، تداوم بخشیده شود. وقتی این چنین بر روی یک موضوع کار شود، ایجاد موج می کند و موج به نهاد تبدیل می شود و در جامعه نهادینه می شود و در بین مردم جا می افتد. باید از جریان خوبی که در حال شکل گرفتن است حمایت کنیم تا این جریان به تکامل برسد و سپس به سراغ جریان بعدی برویم. در مقابل ما جبهه ی دشمن قرار دارد که بدون تلاش برای جریان سازی، دست به عمل نمی زند. 👤 حجت الاسلام پناهیان 📍دومین اجلاس ملی اصحاب عشق؛ بهمن ماه ۱۳۹۴ @avand98
جبهه سازی ولایت مدار در کلام رهبر معظم انقلاب دامت برکاته ادامه 👆 👆 👆 🗒 قسمت سوم 📚 پس ولایت در اصطلاح اولی قرآنی یعنی به هم پیوستگی و به هم جبهگی و اتصال شدید یک عده انسانی که دارای یک فکر واحد و جویای یک هدف واحد هستند ، در یک راه قدم بر می دارند، برای یک مقصود تلاش و حرکت می کنند، یک فکر و یک عقیده را پذیرفته اند. افراد این جبهه هر چه بیشتر باید به هم متصل باشند و از جبهه های دیگر و قطبهای دیگر و قسمتهای دیگر خودشان را جدا و کنار بگیرند چرا؟ برای اینکه از بین نروند، هضم نشوند، این را در قرآن ولایت می گویند. پیغمبر جمع مسلمانان آغاز کار را با این پیوستگی و جوشیدگی بوجود می آورد، اینها را به هم دیگر متصل می کند، اینها را با هم برادر می کند، اینها را به صورت یک پیکر واحد در می آورد، بوسیله اینها امت اسلامی را تشکیل می دهد، جامعه اسلامی را تشکیل می دهد. از پیوند اینها با دشمنها، با مخالفین، با معاندین، با جبهه های دیگر جلوگیری می کند، ما بین اینها و جبهه های دیگر جدایی می اندازد، از پیوستن به جبهه یهود، از پیوستن به جبهه نصاری، از پیوستن به جبهه مشرکین، اینها را باز می دارد و هر چه بیشتر سعی می کند صفوف اینها را فشرده و به هم جوشیده بکند. برای اینکه اگر اینها به این حالت نباشند، اگر ولایت نداشته باشند، اگر صد درصد هم به هم پیوسته نباشند و میان آنها اختلاف بوجود بیاید از برداشتن بار امانتی که بر دوش آنها است عاجز خواهند ماند. نمی توانند به سر منزل برسانند، بعدها هم که جامعه اسلامی به یک امت عظیمی تبدیل می شود باز هم ولایت لازم است... منبع: کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن؛ صفحات 518 تا 523 @avand98 ادامه دارد...
💢 «جریان یک جمعیت مدیریت شده تاثیرگذار بر جامعه است. یک جریان فرهنگی( از هر جنسی که باشد) برای شکل گیری و ظهور خودش، نیازمند یک پشتوانه مبنایی فکری_فلسفی و ارزشی است که این مبنا در لایه بعدی به علم و معرفت تبدیل شده و این علوم و معارف در مرحله عینی شدنش در تمدن و فرهنگ و صورت آن جامعه ظهور و بروز پیدا خواهد کرد.» بر اساس این تعریف هر جریان ۳ مؤلفه دارد: ۱) جمعیت دارد. یعنی از تعدادی از افراد یا گروه ها تشکیل شده است. ۲) این جمعیت مدیریت شده است( توسط یک یا چند نفر) ۳) تاثیرگذار بر جامعه می باشد. 📔 منبع: جزوه شبکه سازی تشکل ها و فعالین فرهنگی؛ چالش ها، الگوها و راهکارها @avand98
🌿گفتند می آید تا عدل و داد استوار کند و قرآن شریف فرمود: لیقوم الناس بالقسط باید مردمان به قسط برخیزند... مردمانی ناستوه منتظر اما پا به رکاب و گفتند خواهدآمد. و سروشی جانمان را خرسند کرد که: لو لا الحجه لساخت الارض باهلها قرار شد به بلوغی برسیم که: محقق لما حقِّقتم حق بدانیم آنچه او حق می داند و نگاهمان تا عنقا برود: منتطر لامرکم مرتقب لدولتکم نهم ربیع، سالروز امارتش نیست،چرا که امارت انسان دویست و پنجاه ساله محشر غدیر خم است. و همه امامان یک جشن امامت و امارت دارند. باید خود را تعمیر کرد از همه خرابه های خودساخته! و تاءمیر کرد به پذیرش قلبی امام حی حاضر ناظر، روحی له الفداه و هنوز از منبر جماران این صدای نرم و مهربان می آید که: ما در انتظار رویت خورشیدیم #آوند #تعالی_تشکیلات ✅@avand98
🗣 تعریف جریان اجتماعی از منظر حجت الاسلام واسطی: 💢 یک جریان کلان اجتماعی، مجموعه ای از جبهه های همسو است که هرکدام گفتمان سازی خود را با توجه به هم افزایی با گفتمان های همسو دنبال می کنند. 📍کرسی نقد و نظر الگوهای نظری و عملی متشکل سازی. مشهد تیرماه۱۳۹۶ @avand98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تفاوت تعریف تشکل، جبهه و جریان از منظر حجت الاسلام شعبانی؛ دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی🔺 #حجت_الاسلام_شعبانی #دستواره #آوند #تعالی_تشکیلات #کلیپ ✅@avand98
📸قرار ما از اول که این حرف ها مطرح شد و شماها وارد میدان شدید الحمدلله؛ این بود که ما یک جبهه مردمی تشکیل دهیم. یعنی اگر قرار باشد که ما چندتا سازمان درست بکنیم [که خب می شود سازمان درست کرد، اما] آن مورد نظر ما نیست. این سازمان ها باید کار ستادی بکنند. مردم باید از انقلابشان دفاع بکنند. مردم بایستی وارد میدان افاده و استفاده شوند. 📍رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان قرارگاه بقیة الله الاعظم(عج) و مجموعه های تابعه 🗓۱۳۹۵/۰۸/۱۹ #رهبر_معظم_انقلاب #دستواره #آوند #تعالی_تشکیلات #عکسنوشت ✅@avand98
🔸رهبر انقلاب در طلیعه سخن و خطاب به فعالان جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی: 🌺ربط میان دل من و دل تو ربط عاشقی است اینجا سخن ز مهتر و کهتر نمی رود🌺 ♨️به مناسبت دیدار شیرین و به یادماندنی فعالان جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی با رهبر انقلاب در تاریخ ۱۳۹۵/۰۸/۱۹ #آوند #تعالی_تشکیلات ✅@avand98
جبهه سازی ولایت مدار در کلام رهبر معظم انقلاب دامت برکاته ادامه 👆 👆 👆 🗒 قسمت چهارم 📚 مثال دیگر آن، جمع کوچک تشیع در زمان خلافت های ضد شیعی و ضد اسلامی در تاریخ آغاز اسلام است. مگر شیعه به آسانی می توانست بماند؟ مگر حربه های تبلیغاتی، خفقان و اختناق، زندانها، شکنجه ها و کشتن ها ممکن بود اجازه بدهد که یک جمعی بماند، آن هم یک جمع فکری مثل شیعه که اینقدر با قدرت های زمان خودش تعارض داشت و موجب دردسر آنها بود اما چه طور شد که ماند؟ برای خاطر ولایت ماند. برای اینکه ائمه علیهم السلام، میان شیعه ی دوران خلافت های اسمی، یک به هم پیوستگی و هم جبهگی عجیبی ایجاد کرده بودند تا در سایه این ولایت، جریان تشیع بتواند در میان جریان های گوناگون دیگر محفوظ بماند. شما یک رودخانه عظیمی را درنظر بگیرید که از چندین طرف این رودخانه آب وارد می شود، آبها هم با جریان های تندی در حرکتند، سطح رودخانه ناهموار است، گرداب بوجود می آید، آبها روی هم می غلتند، انواع جریانهای مخالف در این رودخانه و در این بستر در یکدیگر فرو می روند و هم دیگر را خنثی می کنند، توی سر هم می زنند و این آب پیش می رود. در میان این آب های کدر، غبار آلود و گل آلود یک جریان آبِ شیرینِ تمیزِ روشن دارد راه خود را ادامه می دهد و در این بستر بطور عجیبی پیش می رود و سالم می ماند و عجیب این است که هرگز مخلوط نمی شود، هرگز طعم آب های شور و تلخ را نمی گیرد، همان طعم شیرین، همان رنگ شفاف، همان خلوص و صفا و بی کدورتی را ادامه می دهد و نگه می دارد و پیش می رود. شما عالَم اسلام را در زمان خلفای بنی امیه و بنی عباس تشبیه کنید به همین رودخانه ای که انواع جریانهای فکری و سیاسی و علمی گوناگون در آن علیه همدیگر راه می رفتند و حرکت می کردند. از اول تا آخر که نگاه می کنید جریان تشیع را می بینید که همچون آب باریکی در میان این طوفان عجیب، چیز ناچیز و کوچکی به نظر می رسد و به نگاه می آید، اما خودش را نگه داشته است، هرگز کدر نشده است، طعمش خراب نشده است، هرگز صفای خویش را از دست نداده است، هرگز رنگ و طعم و بوی آبهای دیگر را به خودش نگرفته است، باقی مانده و رفته است، اما چه چیز این را نگه داشته است؟ چه چیز توانسته عامل بقای این جریان شیعی بشود؟ وجود آن ولی که ولایت را در میان مردم و در میان پیروان خود توصیه می کند، آنها را به همدیگر می بندد، آنها را با هم مهربان می کند، ولایت را ترویج می کند و به هم پیوستگی افراد این جبهه را حفظ می نماید. منبع: کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن؛ صفحات 518 تا 523 @avand98 ادامه دارد...
🔰به بهانه دیدار شیرین و به یادماندنی جمعی از فعالان جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی با رهبر فرزانه انقلاب در تاریخ ۱۳۹۵/۰۸/۱۹ حس کوه نوردی را داریم که به قله رسیده ایم. یا حس شوریده ای که در برابر یک آینه تمام قد ایستاده است. وقتی اشارت وصل رسید، ما بودیم و پیکره ای سراسر گوش تا بشنویم او را و هضم کنیم واژگان پر معنایش را و سراسر چشم بودیم که اوج مِهر را در اوج صلابت و اوج ایجاز را از یک اقیانوس ببینیم... فرمود: "دیداری است برای تجدید عهد" و خرسند بودند از باور جمع به ظرفیت های بی بدیل و کشف ناشده کشور و شکر پروردگار بی همتا را به جای آوردند از رویش مفاهیم انقلابی در دل های فرزندانشان و دلیلی بر ضرورت آمدن جوان پشت سر جوان که پیش از این نسبت به رویش های پرطراوت نسل جوان نوید داده بودند... نشانه عشق و محبت میان پدر و فرزندان انقلابیشان را اینگونه متبلور نمودند که 🌺”ربط دل من و تو ربط عاشقی است، اینجا سخن ز مهتر و کهتر نمی رود”🌺 🔸عمده هدف را متوجه ”گسترش چتر گفتمان انقلاب اسلامی" دانستند و گویی ذره بینی را آوردند برای بزرگ نمایی افق ها که امامِ انقلاب ما آن ها را با طعم تبسم می گفت. شیرینی افق نگاری در کنار شیرینی محبت. تلفیق رابطه امام و ماموم و رابطه پدر و فرزند! گویی نرم نرمک این شعر می آید در جانمان: 🌾ای همه دانه ها که پشت فرصت سبز ایستاده اید می دانم تنتان بوی آفتاب می دهد و نقش دست پیری بر شانه شما می درخشد پیری که در صداقت او یک بهار می خندید... و در اوج سخن از قرارمان مبنی بر زیست و مبارزه جبهه وار مردمی گفتند: ❗️"قرار ما از اول که این حرف ها مطرح شد و شماها وارد میدان شدید الحمدلله؛ این بود که ما یک جبهه مردمی تشکیل دهیم...مردم بایستی وارد میدان افاده و استفاده شوند..." 🗓سه سال از آن روزها می گذرد،... و همچنان بر آن عهدیم... 📌غرض از نگارش این حلاوت نامه، تنها یادآوری طعم دیدار بود، نکته هایش هر کدام مثنوی عاشقانه و چراغ راهی برایمان خواهد شد که بدان خواهیم پرداخت... 🌿زندگی ، مجذور آینه هاست زندگی گل به توان ابدیت و دلمان هوایی شده است که: بیاریم سبد ببریم این همه سرخ ، این همه سبز... @avand98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙صوت کمتر شنیده شده از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص جبهه سازی ولایتمدار سال ۱۳۵۳، مشهد مقدس، مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام. #رهبر_معظم_انقلاب #جبهه_سازی_ولایتمدار #دستواره #آوند #تعالی_تشکیلات #پادکست ✅@avand98 ادامه دارد...
🗣جبهه سازی به مثابه «خودسازی» 🔸قسمت اول در یک جمله می توان گفتمان فرهنگ رهبر انقلاب در حوزه مدیریت جبهه و میدان را در چارچوب نوعی فرآیند «خودسازانه جمعی» درک کرد. به عبارت دیگر گویا ایشان همگان را به شیوه متاخری از خودسازی دعوت می کند که در نتیجه آن در تشکیل شبکه ای از روابط و پویایی های فرهنگ پیش برنده در برابر شبکه رقیب سرمایه داری_صهیونیستی_ ارتجاعی تجلی می کند. در این چارچوب نزدیکترین مفهوم در معنی دار کردن «جبهه سازی» خودسازی است. جبهه سازی یعنی گونه ای از خودسازی در راستای کسب توانمندی ها و تحقق آرایشی که جریان انقلابی را از انفعال و فرودستی میدانی در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه به در آورد و تا موقعیت های مسلط ارتباطی و کنشگری ارتقاء دهد. «خود» در این مقام، به نوعی «هویت فرهنگی_حرفه ای برآمده از همگرایی ارگانیکِ شبکه ای از نیروهای فرهنگی/ارتباطی وفادار به انقلاب اسلامی» دلالت دارد. هویتی که در بیان رهبری برجسته شده و بدان دعوت می شود. در سطوحی پایین تر، تحت عنوان «جناح مؤمن» یا «تشکلهای فرهنگی» یا «فعالین فرهنگی» احساس شده است اما کمتر تجربه ای از آن به مثابه یک جبهه منسجم مسلط دارای ابتکار عمل وجود داشته است. این هویت جدید و متفاوت و البته شوق برانگیز و رهایی بخش چیزی است که رهبری خواستار تقویت و ارتقاء آن به میزانی است که روح حاکم و پیش برنده یک جبهه شود. 👤حجت الاسلام علی جعفری؛ فعال فرهنگی هنری 📍کرسی نقد و نظر الگوهای نظری و عملی متشکل سازی. مشهد تیرماه ۱۳۹۶ @avand98 🔰 ادامه دارد...
جبهه سازی ولایت مدار در کلام رهبر معظم انقلاب دامت برکاته ادامه 👆 👆 👆 🗒 قسمت پنجم 📚 ولایت شیعی که این همه رویش تاکید شده است یک بعدش این است بعدهای دیگر هم دارد که آنها را هم بررسی خواهیم کرد همه مطلب این نیست، یک بعد و یک جانب از مطلب است پس ولایت یعنی بهم پیوستگی. قرآن مومنین را اولیاء یکدیگر می داند و آن کسانی را که دارای ایمان راستین هستند، هم جبهگان و پیوستگان یکدیگر می شناسند، و در روایات ما از شیعه تعبیر به مومن می شود، ایمان در این منطق یعنی دارا بودن طرز فکر خاص شیعه که مبتنی بر ولایت است یعنی اسلام را از دیدگاهی که شیعه می بیند دیدن، با منطقی که شیعه اثبات می کند اثبات کردن، این معنای ایمان است. می بینیم که در زمان ائمه علیهم السلام این چنین شیعیان را با یکدیگر منسجم، بهم پیوسته، برادر، متصل ساخته اند تا بتوانند جریان شیعه را در تاریخ حفظ کند وگرنه شیعه هزار بار از بین رفته بود، هزار بار افکارش هضم شده بود، همچنانکه بعضی از فِرق چنین شدند، رنگ خود را از دست دادند، از بین رفتند و نابود شدند. به هر صورت این یک بعد از ابعاد ولایت است... پس ولایت شیعیان با هم، معلوم شد... منبع: کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن؛ صفحات 518 تا 523 @avand98
🌺به مناسبت سالروز میلاد با سعادت پیامبر اکرم «صلی الله علیه و آله و سلم» 📍دین، آینه ای تمام قد می خواست تا همه را در زیباترین شکل ترسیم کند. ... و رسول، فرو فرستاده شد. شخصیتی فراباور که آمد تا زمینیان را خویِ آسمان بیاموزد. عالَم ،رکاب انگشتری بود... و خاتم آمد: "کریماً میلادُهُ..." میلادش بر همگان مبارک شد. 💐 و آمد تا مردمان را از شرک و گم راهی برهاند: الحمدلله الذی استنقذنا بک من الشرک و الضلاله و "استنقاذ"، تنها رهانیدن نیست. مگر می شود گم راهی را دید و برایش راه نمایی نکرد؟ و اینجاست که باید دل داد به کلامِ امیر از زبان امیر کلام، امام علی علیه السلام: فبعث فیهم رسله... لیستادوهم میثاق فطرته و یثیر لهم دفائن العقول آمد تا وفاداری به پیمان فطرت را از مردمان بازجویند و توانمندی های پنهان شد خِرد مردمان را آشکار نماید. و نخستین پیام او، جمع خوانی بود برای مردمانی که به تفرقه خو کرده بودند: قولوا لا اله الا الله تفلحوا برای مردمانی از فلاح گفت که در ابتدای راه بودند، اما افق نگاری کرد. و تو خوب می دانی که "قولوا" به معنای گفتار نیست، باورمندی است. مردمان توحید محور، محور های قوم خویشند و قوم های خدای پیشه، خدایان خرد و راه نمایان سایر مردمانند. و جانِ جان او، امیرالمؤمنین علیه السلام چه عاشقانه فرمود: انا عبد من عبيد محمد «صلّي الله عليه و آله» شادمانگی نوشتان، روحتان لبریز از طراوت محمدی، وحدت، روزی مردمان با بصیرتمان باشد. و حال برویم تا سناباد، میدان عشق، خیابان کَرم، رواق مهربانی، پنجره فولاد، و با امام علی ابن موسی الرضا «علیه السلام» هم نوا می شویم: اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا رَسُولَ اللّهِ وَرَحْمةُ اللّهِ وَبَرَکاتُهُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا مُحَمَّدَبْنَ عَبْدِاللّه اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خِیَرَةَاللّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یاحَبیبَ اللّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا صِفْوَةَ اللّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَمینَ اللّهِ اَشْهَدُ اَنَّکَ رَسُولُ اللّهِ وَاَشْهَدُ اَنَّکَ مُحمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللّهِ وَاَشْهَدُ اَنَّکَ قَدْ نَصَحْتَ لاُِمَّتِکَ وَجاهَدْتَ فى سَبیلِ رَبِّکِ وَعَبَدْتَهُ حَتّى اَتاکَ الْیَقینُ فَجَزاکَ اللّهُ یا رَسُولَ اللّهِ اَفْضَلَ ما جَزى نَبِیّاً عَنْ اُمَّتِهِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مَحَمِّدٍ و آلِ مُحَمِّدٍ اَفْضَلَ ما صَلَّیْتَ عَلى اِبْراهِیمَ وَ آلِ اِبْراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَجیدٌ. @avand98
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰ادامه👆 🎙 *صوت کمتر شنیده شده از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص جبهه سازی ولایتمدار* سال ۱۳۵۳، مشهد مقدس، مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام. @avand98
🗣 جبهه سازی به مثابه «خودسازی» 🔸 قسمت دوم کاربرد مفهوم «خودسازی» نشان میدهد که فرآیند ساخت و پرداخت جبهه انقلاب معلول تولیدات و تغییرات روحانی و در ادامه نظری،‌ مدیریتی و نهایتا میدانی متاخر و جدیدی است که تولید آن مثل هر تغییر و تولیدی دشوار و زمان بر و تدریجی است. این واقعیت تلقی صرفا «شبکه ای» از جبهه فرهنگی انقلاب را به مثابه برآیند همنشینی و همگرایی نیروهای موجود انقلابی حوزه فرهنگ تضعیف می نماید؛ از نظر رهبری اکتفا به همگرایی شبکه ای بدون تغییر و ارتقا در موقعیت های نظری، مهارتی یا همگرایی مطلوب نیست و یا همگرایی منتج به جبهه فرهنگی انقلاب نیست. همگرایی جبهه ای اخیر فرآیندی از جهش های همگرا و هماهنگ روحی، نظری، عملی و میدانی است و وقتی محقق می شود که موقعیت انفعالی موجود به پویایی پیش برنده و به دست گرفتن ابتکار عمل منازعه فرهنگی با جریان جهانی رقیب حداقل در داخل مرزهای ایران تبدیل شود. خودسازی به معنای اعتکاف در جمکران نیست، خودسازی، پروژه ی بازسازی نظامات حزب الهی هاست، در حوزه فرهنگ متناسب با بیانات رهبری، تنیده ایست که وجود نداشته و در ساختار بدنه ی حزب الهی ها می بایست ساخته شود. احساس در جبهه بودن که باید توسعه پیدا کند خودسازی است و در چارچوب های نظری و بازسازی آن ها تجلی پیدا می کند و اولین اشتباه این است که جبهه را به معنای جمع کردن افراد بدانیم. 👤حجت الاسلام علی جعفری؛ فعال فرهنگی هنری 📍کرسی نقد و نظر الگوهای نظری و عملی متشکل سازی. مشهد مقدس تیرماه ۱۳۹۶ 📌کتاب اسناد راهبردی بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا عجل الله تعالی فرجه، فصل سوم، صفحات ۸۶ و ۸۷ @avand98 🔰 ادامه دارد...
❗️ خطر جدایی از جبهه 🗣متأسفانه جریان‏های فرهنگی داخلی ما اصرار دارند بعضی وقت‏ها از دیگران جدا باشند. أَنَّ الشَّاذَّ مِنَ الْغَنَمِ لِلذِّئْبِ. کسی که از جبهه دور می‏شود، طعمه‏ ی گرگ‏های عقیدتی و تشکیلاتی می‏شود. بعضا بوده‏ اند مجموعه‏ هایی که به دلیل جداشدن از جبهه منحرف شده‏ اند. (اگر به اسم تبعیت از امام عصر(عج) جبهه‏ ای را که نائب امام عصر(عج) هدایت کند؛ ترک کند حتما طعمه‏ ی گرگ می‏شود- کسانی ادعای خط امامی بودن کردند اما از دایره‏ ی منویات امام خارج شدند، کسانی مدعی ورود در سِلک امام عصر(عج) را کردند اما از دایره‏ ی منتظران واقعی حضرت خارج شدند- اینجاست که فرقه شکل می‏گیرد.) إِنَّ الَّذِینَ فَرَّقُواْ دِینَهُمْ وَکَانُواْ شِیَعًا لَّسْتَ مِنْهُمْ فِی شَیْءٍ. 👤محمدحسین صفار هرندی 📍اجلاس ملی اصحاب عشق، ۱۳۹۳/۰۱/۲۹ @avand98
🔺ویژگی جبهه فرهنگی از نگاه مصطفی سخنگو ، فعال فرهنگی اجتماعی استان سیستان و بلوچستان. #مصطفی_سخنگو #دستواره #آوند #تعالی_تشکیلات #عکسنوشت ✅@avand97
💠دوستان آینه صورت احوال همند (صائب تبریزی) در زیست مؤمنانه مگر می شود یکدل بود و آینه نبود؟ خاتم انگشتری هستی، صلوات الله علیه و آله فرمود: المؤمن مرأت المؤمن باش همیشه ز ره دل به من آینه ات دار مقابل به من (جامی) اینجا، مجالی است برای بیان پیشنهادات و انتقادات شما در خصوص آوند. سراپا گوش خواهیم بود... @avand98
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤نظرات برادر مجتبی ذاکریان دبیر محترم جبهه فرهنگی اجتماعی استان خراسان جنوبی درباره آوند. @avand98
🔺ارائه و گفت و گو پیرامون الگوی متشکل سازی رهبران جوان جهانی(YGL). ▪️نشست دبیران مجامع جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی. 📍مجتمع فرهنگی شهدای هفتم تیر(سرچشمه)؛ ۱۳۹۸/۰۸/۲۳ @avand98
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤نظرات برادر محسن صفری؛ فعال فرهنگی اجتماعی استان گلستان درباره آوند. 💠دوستان آینه صورت احوال همند (صائب تبریزی) در زیست مؤمنانه مگر می شود یکدل بود و آینه نبود؟ 💍خاتم انگشتری هستی، صلوات الله علیه و آله فرمود: المؤمن مرأت المؤمن باش همیشه ز ره دل به من آینه ات دار مقابل به من (جامی) اینجا، مجالی است برای بیان پیشنهادات و انتقادات شما در خصوص آوند. سراپا گوش خواهیم بود... @avand98
🤝 اخوت مبنای تحقق جمعیت های مؤمنانه 🔸 «اخوت» چون نخ تسبیحی است که حلقه ی مؤمنان را به هم متصل می نماید و آن گاه است که حرکت یکی به حرکت و جنبش دیگری منجر خواهد شد و وجود این عامل، مبنای جمعیت های سازمان یافته ی اسلامی را شکل می دهد. تعبیر دیگر این معنا در عبارت «لا عده الا بالاخوة» ذکر شده و بدین معناست که تا رشته و خیط اخوت در میان مؤمنان وجود نداشته باشد، عده و جمعیتی از آنان قابل تصور و تحقق نیست. 💢این مفهوم قرآنی به آیه ی «واذکروا نعمةالله علیکم إذ کنتم أعداءً فألف بین قلوبکم فأصبحتم بنعمته إخوانا» متکی است و قرار است این رشته ی برادری، مبنایی برای تحقق حبل الله یا همان قرآن باشد که آیه ی «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا» مستند آن است. 📍برگرفته شده از کتاب شذرات المعارف؛ حضرت آیت الله شاه آبادی(ره) @avand98
🔰 ۶ مأموریت فرمانده 🔺در همه محله ها حضور داشته باشید؛ در هیچ زمینه ای غافلگیر نشوید. 🔺در میادین دفاع سخت و نیمه سخت و نرم آماده به کار باشید؛ برای حوادث گوناگون راهبرد و تاکتیک داشته باشید. 🔺در جنگ نرم یک قدم از دشمن جلوتر باشید. 🔺ارتباطات خود را با مساجد تقویت کنید؛ بسیج متولد مساجد است. 🔺با مجموعه های همسو با اهداف بسیج هم افزایی و همکاری کنید. 🔺در عین گستردگی چابک باشید؛ اسیر پابندهای رایج اداری نشوید. 📍شش توصیه فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای به بسیج و بسیجیان در تاریخ ۹۸/۹/۶ #امام_خامنه_ای #بسیج #دستواره #آوند #تعالی_تشکیلات ✅@avand98