فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 خاطره تکان دهنده آیت الله مصباح یزدی اعلیاللهمقامه از عارف الهی میرزا عبدالعلی تهرانی رحمةاللهعلیه
🔹امتحانات سخت آخرالزمان
#شاه_کلید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای نامهای که دختر خردسال شهید معصومه کرباسی به حضرت آیتالله خامنهای نوشت
🔴به شناخت رهبری بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/70057984Cca1b147a1d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 روایت جالب رهبر انقلاب از پوستری که از شهید آرمان علیوردی و شهید روحالله عجمیان مشاهده کرده بودند
۴آبان سالگرد شهادت آرمان علیوردی
چقدر سخت بود اون شب...
آه ای غم خجسته....
🔴به شناخت رهبری بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/70057984Cca1b147a1d
📣 بنی آدم اعضای یکدیگرند...
🔹رهبر انقلاب: حکم قطعی شرعی این است که بر همه واجب است تلاش کنند، کمک کنند و فلسطین را به مسلمانها، به صاحبان اصلیاش برگردانند... و کنار مردم لبنان و حزبالله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب آنان را یاری کنند. ۱۴۰۳/۰۷/۰۴ و ۱۴۰۳/۰۷/۰۷
📲 راههای مشارکت در پویش «ایران همدل ۴» و کمک نقدی به مردم فلسطین و لبنان:
۱. شمارهگیری # ۱۴ *
۲. شماره کارت
6037998200000007۳ـ شماره شبا
Ir320210000001000160000526۴. پرداخت مستقیم از درگاه بانکی 👇 http://farsi.khamenei.ir/irane-hamdel 💍 برای اهدای طلا و جواهرات: ارسال عدد ٢ به
3000222☑️ برای کمکهزینهٔ سرپرستی از خانوادههای آواره لبنانی و فلسطینی: ارسال عدد ۳ به
3000222🔰 حمایت از پویش #ایران_همدل و اطلاعات بیشتر در کانال: @irane_hamdel
#سوال:
سلام علیکم
یه ماهه وارد حوزه علمیه شدم
میخوام مجتهد بشم و عزمم هم خوبه برای درس خواندن
باید چیکار کنم؟
چه کتبی رو مطالعه کنم؟
راستش رو بخواین توی حوزه ای هستم از بعضی لحاظ ضعیف هست و محیط علمی چندان خوبی هم نداره اما خداروشکر
ممنون از شما
#جواب:
سلام علیکم
حوزه علمیه یعنی «فهم سبک زندگی انبیاء و اهلبیت علیهم السلام و اجرای آن در زندگی شخصی و ترویج آن برای جامعه»
پس باید تلاش کنیم از سبک زندگی غربی فاصله بگیریم و گرنه یا مجتهد نمیشیم یا مجتهدی میشیم که فقط سبک زندگی انبیاء را تا حدودی فهمیده ولی نمی تونه در عمل پیاده کنه چون همه عمر زندگی به سبک اهل دنیا عادت و ملکه اش شده.
قدم اول در کسب اجتهاد تغییر سبک زندگی است.
ساعت خواب باید اوایل شب(نهایتا 9 شب) باشه.
شما ساعت 23:55 هنوز بیدارید و مشغول فضای مجازی(این زمان به بنده پیام داده اید👌)
دیرخوابیدن یعنی دیربیدار شدن، یعنی بی خیال نماز شب شدن
یعنی نماز صبح را با تاخیر خواندن، یعنی کثیرا قضا شدن نماز صبح، یعنی خواب بین الطلوعین، یعنی بی خیال تعقیبات نماز صبح شدن، یعنی دیربیدار شدن در اول صبح و دیر سر درس حاضر شدن، یعنی در کلاس خواب آلود بودن و نفهمیدن درست درس، یعنی تاخیر در صبحانه خوردن و بی نظمی در تغذیه، یعنی کاهش انگیزه برای مباحثه و....
یعنی در بلندمدت بی خیال خیلی از آرمان ها مثل مجتهد شدن و... شدن
ادامه جواب در صوت زیر👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یکی از پرمفهوم ترین فیلم های تربیتی که تا حالا دیدم
┄┄┅┅┅●~❁~●┅┅┅┄┄
جنگ رسانه ای و تبلیغاتی می تواند به راحتی حقایق مسلّم را وارونه جلوه دهد.
امام علی اولین نفری است که به پیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب در تقریظ کتاب «ایستگاه خیابان روزولت»:
🔺به جنگ روایتها توجه لازم را نکردهایم؛ این کتاب پُرکننده یک خلأ رسانهای تبلیغاتی است!
📚 تقریظ حضرت آیتالله خامنهای بر کتاب «ایستگاه خیابان روزوِلت»، صبح امروز (چهارشنبه ۹ آبان ۱۴۰۳) طی مراسمی در مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی با حضور نویسنده کتاب، کارشناسان و پژوهشگران تاریخ معاصر ایران و جمعی از فعالان حادثهی تسخیر لانهی جاسوسی آمریکا در تهران در ۱۳ آبان ۱۳۵۸، منتشر شد.
متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب به شرح زیر است:
بسمهتعالی
▫️این، گزارشی متقن و پرفایده از یک حادثهی مهم در تاریخ انقلاب یعنی تسخیر لانهی جاسوسی در سال ۵۸ است.
🔹این کتاب پُرکنندهی یکی از خلأهای رسانهئی و تبلیغاتی ما است. ما به جنگ روایتها در پیکارهای جهانی توجه لازم را نکردهایم و دشمنان و بدخواهان ما از غفلت ما بهره برده و بسیاری از حوادث را وارونه نشان دادهاند.
🔸باید از نویسندهی این کتاب و تلاش ارزشمندش قدردانی شود بخاطر اقدام هشیارانهاش در این عرصهی مهم. نثر کتاب روان و رسا و تحقیق و تحلیلهای آن منطقی و صادقانه و قانعکننده است.
▫️نام انتخاب شده برای کتاب عالی است./ مهر ماه ۱۴۰۳
🔸گفتنی است "ایستگاه خیابان روزولت" ، روایتی مستند از تسخیر سفارت آمریکا در تهران به قلم محمد محبوبی است که در ۶۰۸ صفحه توسط مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی به چاپ رسیده است.
وَ عَنْهُ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : يَا عَلِيُّ مَنْ تَرَكَ الْخَمْرَ لِغَيْرِ اللَّهِ سَقَاهُ اللهُ مِنَ الرَّحِيقِ الْمَكْتُومِ. فَقَالَ عَلِيٌّ عَلَيْهِ السَّلَامُ : لِغَيْرِ اللهِ قَالَ نَعَمْ وَ اللَّهِ صِيَانَةً لِنَفْسِهِ يَشْكُرُهُ اللَّهُ عَلَى ذَلِكَ. (جامع الاخبار ج ۱ ص ۱۵۱)
رسول خدا(ص) فرمود ای علی کسی که شراب را ترک کند، حتی نه برای خدا باز خدا از رحیق مختوم که چشمه ای بهشتی است به او خواهد نوشاند. علی(ع) پرسید: یعنی چه نه برای خدا؟ رسول خدا(ص) فرمود: یعنی برای صیانت یعنی سلامتی و حفظ آبروی خودش. سپس فرمود:
یعنی اینقدر خدا قدرشناس است!
وَ قَالَ عَلَيْهِ السَّلامُ: الْمُؤْمِنُ عَلَى أَيِّ حَالٍ مَاتَ مِنْ يَوْمٍ وَ سَاعَةٍ قُبِضَ فَهُوَ صِدِّيقٌ وَ شَهِيدٌ. (جامع الاخبار ج ۱ ص ۱۶۵)
امیرمؤمنان (ع) فرمود: مؤمن هر جور و هر زمان که بمیرد صدّیق و شهید مُرده است.
امیرمؤمنان (علیه السلام) فرمود:
در قیامت من به همراه مرادم
رسول خدا(ص) به همراه ،عترتم کنار حوض کوثریم.
هرکس میخواهد با ما در آنجا وعده اش باشد، به حرف ما
گوش کند و به آنچه میکردیم عمل کند!
فرمود نه تنها ما بلكه شيعيان ما اجازه شفاعت دارند پس ای شیعیان برای دیگران شفاعت کنید.
هرکس با ما در قیامت وعده میخواهد، وعده ما بر سر حوض كوثر
من آنروز دشمنان خود را از لب حوض میرانم و دوستان خود را سیراب میکنم و هرکس از آن حوض نصیب برد تا ابد سیراب است (جامع الاخبار ج ۱ ص۱۷۴)
وَ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلَامُ : ثَلَاثَةٌ تَنْقُصُ النَّفْسَ الْفَقْرُ وَالْخَوْفُ وَالْحُزْنُ وَ ثَلَاثَةٌ تُحْيِيهَا كَلامُ الْعُلَمَاءِ وَلِقَاءُ الْأَصْدِقَاءِ
وَ مَرُّ الْأَيَّامِ بِقِلَّةِ الْبَلاءِ. (جامع الاخبار ج ۱ ص۱۸۴)
امیرمؤمنان (علیه السلام) فرمود:
سه چیز وجود آدم را میخورد و مستهلک میسازد:
فقر
ترس
غم
و سه چیز زنده اش
میکند:
سخن عالمان
لقاء دوستان
دوام عافیت.
وَ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ : قَرَأْتُ التَّوْرَاةَ وَالْإِنْجِيلَ وَ الذَّبُورَ وَ الْفُرْقَانَ فَخَيَّرْتُ مِنْ كُلِّ كِتَابِ كَلِمَةً مِنَ التَّوْرَاةِ مَنْ صَمَتَ نَجَا وَ مِنَ الْإِنْجِيلِ مَنْ قَنِعَ شَبعَ وَ مِنَ الزَّبُورِ مَنْ تَرَكَ الشَّهَوَاتِ فَقَدْ سَلِمَ عَنِ الْآفَاتِ وَ مِنَ الْفُرْقَانِ مَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى
اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ. (جامع الاخبار ج ۱ ص ۱۸۳)
امیرمؤمنان (ع) فرمود: تورات و انجیل و زبور و قرآن را خواندم و از هرکدام جمله ای انتخاب کردم؛
از تورات: هرکه ساکت شد نجات یافت.
از انجیل: هرکه قانع شد، سیر گشت.
از زبور: هرکه از هوس دوری کرد از آفات رست.
از قرآن: هرکه به خدا توکل کرد، خدا کفایتش کرد.
اسْتَوْصَى رَجُلٌ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلَامُ عِنْدَ خُرُوجِهِ إِلَى السَّفَرِ فَقَالَ عَلَيْهِ السَّلامُ إِنْ أَرَدْتَ الصَّاحِبَ فَاللَّهُ يَكْفِيكَ وَ إِنْ أَرَدْتَ الرَّفِيقَ فَالْكِرَامُ الْكَاتِبُونَ تَكْفِيكَ وَ إِنْ أَرَدْتَ الْمُونِسَ فَالْقُرْآنُ يَكْفِيكَ وَ إِنْ أَرَدْتَ الْعِبْرَةَ فَالدُّنْيَا تَكْفِيكَ وَ إِنْ أَرَدْتَ الْعَمَلَ فَالْعِبَادَةُ تَكْفِيكَ وَ إِنْ أَرَدْتَ الْوَعْظَ فَالْمَوْتُ يَكْفِيكَ وَ إِنْ لَمْ يَكْفِكَ مَا ذَكَرْتُ فَالنَّارُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ تَكْفِيكَ. (جامع الاخبار ج ا ص ۱۸۱)
کسی در آخرین دیدارش با امیرمؤمنان(علیه السلام)، نصیحت خواست؛ پس مولا(ع) فرمود:
مصاحب میخواهی؟ خدا!
رفیق میخواهی؟ دو فرشتهٔ همراهت
مونس میخواهی؟ قرآن
عبرت میخواهی؟ دنیا
دنبال عملی؟ عبادت
دنبال موعظه ای؟ مرگ
سپس فرمود:
اگر اینها که گفتم، کفایتت
نکند، درمان دردت آتش قیامت است!
سُئِلَ عَنْ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلامُ قَالَ: الْعُبُودِيَّةُ خَمْسَةُ أَشْيَاءَ خَلَاءُ الْبَطْنِ وَ قِرَاءَةُ الْقُرْآنِ وَ قِيَامُ اللَّيْلِ وَ التَّضَرُّعُ عِنْدَ الصُّبْحِ وَ
الْبُكَاءُ مِنْ خَشْيَةِ اللَّهِ. (جامع الاخبار ج ۱ ص۱۷۸)
از امیرمؤمنان (علیه السلام) راجع به عبودیت پرسیدند؛ فرمود: پنج وادی دارد
«کم خوری»
«انس با قرآن»
«عبادت شب»
«تضرع صبح»
«گریه از خشیت خدا».
#توسل #ولایت #امام_شناسی
🔻 گاهی ما یک امامی در خیالات خودمان درست کردهایم، که اگر بخواهد این خیالات ما صورت خارجی و لباس خارجی بپوشد و مصور به صورتی شود، یک بچهٔ دو ساله هم از آن در نمیآید چه برسد به امام.
🔸 معارف امامشناسی ما خیلی مخلوط با خیالات است. از امام هادی علیهالسلام به این طرف شاید مکرر باشد که جواب بعضی توقیعات همان زمان میآمد، سؤالها نقش میبست، و احیاناً روشی در بین خواص از علمای شیعه بوده، چه بسا مانند سید بن طاووس رضوانالله تعالی علیه تا حدودی، که راهی برای ارتباط بوده، امام را حیّ و عالم و حاضر میدانستند. نهایتاً یک رقعه یا عریضهای مینوشتند.
🔹 این عریضه یک پشتوانهٔ توسلی شدید نیاز دارد. این یکی از راهکارهایی بوده که شیعیان گرفتاریهای خودشان را اینطور رفع میکردند.
🔸 ما این حد را نداریم که آن ارتباط را با امام علیهالسلام داشته باشیم، وقتی کمی توسلاتمان را زیادتر کنیم، بتوانیم یک نامه بنویسیم، بتوانیم یک عریضه بنویسیم. بتوانیم مخاطبمان را امام علیهالسلام قرار بدهیم، زمانی که قلم بر کاغذ میکشیم. بتوانیم وقتی که این عریضه را در آب چشمه میاندازیم، تصور صحیحی و توسل صحیحی از حضرت داشته باشیم. خیلی زود مشکلاتشان حل میشد.
ادامه دارد...
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
ادامه قبل...
🔻 یک سیدی بود که خیلی صادق بود و مرحوم آقای شیخ حسنعلی نخودکی را دیده بود و اهل اطراف زفره اصفهان بود که مرحوم آقای شیخ حسنعلی هم برای همان محل بود و از یک آبادی بودند و چیزهایی را از مرحوم شیخ دیده بود و میگفت و دستوراتی هم داشت.
🔸 مِن جمله یکی از آنها رقعه و عریضهای بود که محضر حضرت مینوشت. گفت: سالها گذشت و من بچهدار نمیشدم. یک شب جمعهای عریضهای محضر حضرت نوشتم. بیرون آبادی ما روی یک تپهای چشمه آبی بود. رفتم آنجا و توسلی که باید به نواب اربعه و حسینبن روح میداشتم را گرفتم و عریضه را انداختم که در آب چشمه بیافتد.
🔹 دیدم که عریضه با نسیم بازی کرد و به عبای من چسبید. دستم را زدم دیدم نمیافتاد. عبایم را تکان دادم، دیدم که این کاغذ نمیافتد. به نظرم آمد که بردارم ببینم نکند چیزی است.
🔸 برداشتم دیدم که جواب نوشته. هنوز به آب نرسیده بود، جواب نوشته که ما دعا کردیم دو فرزند نصیب تو خواهد شد که مثلاً فلان، تتمهای هم داشت که در خاطرم نیست.
🔹 اگر امامشناسی درست باشد، امام حی و عالم و حاضر است. اگر غیر از این باشد، ما باید در امامشناسی خود تجدید نظر کنیم. آنقدر دیدگاههای مادی و زندگیِ مادی و نگرشِ مادی، مادیِ مادیِ مادی ما را فرا گرفته که تمام آسمانها و معنویت و فضائل را میخواهیم از دریچه تنگ خیالی و مادیِ خودمان ترسیم کنیم.
🔸 حتی اهلبیت را مدام کوچکتر کنیم تا با قد و قواره نگرشی ما درستتر در بیاید. این بیماریِ ماست. تمام سعی آنها این بوده که بشر را و بشریت را بزرگ تعریف کند اما سعی ما بر این است که اهلبیت را محدود به حدود اربعهٔ خیالی خود کنیم.
کد ۸۴۷
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
🔻 گاهی اتفاقهایی برای ما در طی روزگار افتاده، نه برای فرد، برای جوامع ما اتفاقاتی افتاده، که شبیه به آن است که میگویند: شخصی وارد شهری شد که اهل شهر به دلیلی از نسلهای قبل تمام موهای سر و صورتشان ریخته بود.
🔸 یک نفر مو داشت و از بیرون وارد شهر شد، همه به او میخندیدند و او را به هم نشان میدادند که نگاه کنید این چه قیافهای دارد. اصلاً قیافه او برای آنها غیر قابل تصور بود. حالا قیافه این فرد استاندارد بود، ولی برای اینها غیر قابل تصور بود. چون از بیماری که در شهر و نفوسشان وارد شده بود، خبر نداشتند.
🔹 برای ما هم گاهی اینطور میشود. بیماریهای روحی گاهی بر ما در طی زمان عارض میشود و به کجیها عادت که میکنیم هیچ، برای ما قواعد هم میشود. این است که باید منتظر بمانیم و آن کسی[امام زمان علیه السلام] که دین مستقیم را میآورد فکر کنیم که کأنّه دینی جدید آورده است.
کد ۸۵۰
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
🔘 @nasery_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨نشر حداکثری🚨
🔰توصیه سرباز زن اسرائیلی به مردم ایران
🔻 قضاوت با شما...
یادت باشداگه شما روایت گری نکنید دشمن روایت گری میکند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار اعضای مجلس خبرگان:
مجاهدتهایی که امروز با قوت و قدرت در لبنان و غزه و فلسطین تداوم دارد، قطعاً پیروزی جبهه حق و جبهه مقاومت را به دنبال خواهد داشت. ۱۴۰۳/۸/۱۷
🖼 #دیدار_خبرگان
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔰تصاویر ١٨ رزمندهای که در کنار سید حسن نصرالله به شهادت رسیدند.
🔹شباب پرس؛ برترین اخبار درباره لبنان و فلسطین را اینجا بخوانید
https://eitaa.com/joinchat/1209204789Ce03d4ce525