eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
18.7هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
989 ویدیو
33 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🕸ادله ردّ بهائیت دلایل نقلى:[۱] در قرآن از پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله) به خاتم النبیین[۲] یاد شده است، و "خاتم" به معناى پایان دهنده است و بدین جهت به مُهرى که نامه‏ها را با آن امضا می‌‏کردند، خاتم می‌‏گفتند و چون از نگین انگشتر با حک کردن نقشى روى آن، به عنوان مهر استفاده می‌‏نمودند، به آن نیز خاتم اطلاق می‌‏کردند و به انگشترى که چنین حالتى را نداشته "فَتَخَه" می‌‏گفتند.[۳] ابن کثیر در تفسیرش، در ذیل همین آیه، روایتى را از پیامبر(صلی الله علیه وآله) نقل می‌‏کند که آن‌حضرت خاتم النبیین بودن را یکى از برترهاى خود بر پیامبران دیگر می‌‏داند. در نهج البلاغه هم در چندین مورد از پیامبر(صلوات الله علیه وآله) با عنوان "خاتم رسل" یاد شده است.[۴] و البته در قرآن، آیات دیگرى هم وجود دارد که می‌‏توان از آنها بر ختم نبوت و جاودانگى اسلام استدلال نمود. الف) آیاتى که بیان می‌‏دارند اسلام براى همه‏ى بشریت است.[۵] ب) آیاتى که اسلام را به عنوان تنها دین حق الاهى معرفى می‌‏نمایند.[۶] از این آیات استفاده می‌‏شود تمام ادیان دیگر، بدون هیچ استثنایى نسبت به زمان حال و آینده، در مقابل اسلام محکوم به بطلان‌اند. و بدین سبب این سخن بهائی‌ها که خاتم الانبیا به معناى نگین و زینت انبیا است، وجهى ندارد. نه با کتب لغت سازگارى دارد و نه با فهم مفسران و اصحاب.[۷] افزون بر اینها، روایاتى از پیامبر(صلی الله علیه وآله) وارد شده است که بیان می‌‏دارند: پیامبرى بعد از پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله) نیست و در آنها از واژه‏ى خاتم استفاده نشده است تا مورد سوء استفاده بهاییان قرار گیرد.[۸] مثلاً در حدیثى پیامبر(صلی الله علیه وآله) به على(علیه السلام) فرمودند: "انت منى بمنزلة هارون من موسى الاّ انه لا بنى بعدى".[۹] 📗[۱]. این دلایل از منظر درون دینى است. 📗[۲]. احزاب، ۴۰. 📗[۳]. درویش، محیی الدین، اعراب القرآن و بیانه، ج ۳، ص ۴۴، سوریه، دارالارشاد، چاپ چهارم، ۱۴۱۵ق؛ اقرب الموارد، ج ۱، ص ۲۵۷ و ج ۳، ص ۳۱۹. 📗[۴]. «اجعل شرائف صلواتک ... على محمد عبدک و رسولک الخاتم لماسبق». سید رضی، محمد بن حسین، نهج البلاغه، محقق، صبحی صالح، ص ۱۰۱، قم، هجرت، چاپ اول، ۱۴۱۴ق. «..... امین وحیه و خاتم رُسله..». همان، ص ۲۴۷. 📗[۵]. «لِیَکُونَ لِلْعالَمینَ نَذیراً». فرقان، ۱. و از این قبیل است، «وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلاَّ کَافَّةً لِلنَّاسِ بَشیراً وَ نَذیراً». سبأ، ۲۸. 📗[۶]. «وَ مَنْ یَبْتَغِ غَیْرَ الْإِسْلامِ دیناً فَلَنْ یُقْبَلَ مِنْهُ». آل عمران، ۸۷. «هُوَ الَّذی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏ وَ دینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ». توبه، ۳۳. 📗[۷]. ر. ک: طباطبائی، سید محمد حسین‏، المیزان فی تفسیر القرآن، ج ۱۶، ص ۳۲۵، قم، دفتر انتشارات اسلامی‏، چاپ پنجم‏، ۱۴۱۷ق. 📗[۸]. این دسته از روایات به حدى زیادند که مرحوم میر حامد حسین در، عبقات مجلدى را به این اختصاص داده است. 📗[۹]. شیخ طوسی، محمد بن حسن‏، امالی، ص ۳۰۷، قم، دار الثقافة، چاپ اول، ۱۴۱۴ق. «نسبت تو با من مثل هارون با موسى است، جز این‌که بعد از من پیامبرى نخواهد آمد». 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️روزی حلال یا حرام▪️ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📜عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: لَيْسَ مِنْ نَفْسٍ إِلاَّ وَ قَدْ فَرَضَ اَللَّهُ لَهَا رِزْقَهَا حَلاَلاً يَأْتِيهَا فِي عَافِيَةٍ وَ عَرَضَ لَهَا بِالْحَرَامِ مِنْ وَجْهٍ آخَرَ، فَإِنْ هِيَ تَنَاوَلَتْ مِنَ اَلْحَرَامِ شَيْئاً قَاصَّهَا بِهِ مِنَ اَلْحَلاَلِ اَلَّذِي فَرَضَ اَللَّهُ لَهَا، وَ عِنْدَ اَللَّهِ سِوَاهُمَا فَضْلٌ كَثِيرٌ. 📄امام باقر علیه السلام فرمودند: هیچ کسی نیست مگر این که خداوند رزقی حلال برایش مقرر داشته که به سلامت به او می‌رسد، از سوی دیگر روزی حرام نیز در دسترس او قرار می‌گیرد، اگر از روزی حرام چیزی بخورد، خداوند از آن حلالی که برایش مقرر داشته کم می‌کند. [البته] جز این دو، فضل بزرگی نیز نزد خداوند است. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📚 تفسير عیاشی ج ۱، ص ۲۳۹ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بنام خدا ایدئولوژی پهلویسم، شکارگاه بهاییت پایه های ایدئولوژی پهلویسم چند پایه داشت: ناسیونالیسم شوونیستی باستانگرا، سکولاریسم، مدرنیسم. تمام پایه های مزبور دارای جوهره ضد دینی اند. مضافا اینکه سیاست های اجرایی شاه در حوزه فرهنگ، ترویج الحاد و حذف دین از صحنه اجتماع بود. برای مثال چنانچه شهید مطهری ره نوشت، شاه الحاد مارکسیستی ( چپ اروپایی یا مدرن) را در دانشگاهها اشاعه می داد و چاپ و نشر کتب مارکسیستی را نیز آزاد می گذاشت. علاوه بر آن چنانکه سرهنگ علی زیبایی در کتاب کمونیسم در ایران می نویسد، پس از کودتای ۲۸ مرداد حکومت تصمیم گرفت توده ای را با رژیم همراه سازد و به خدمت خود در آورد. شاه این سیاست را با موفقیت و شتاب دنبال کرد و تعداد کثیری از توده ای ها را در کانون پرورش فکری کودکان، روزنامه کیهان، رادیو تلویزیون، حزب رستاخیز و ... به کار گرفت. پرویز نیکخواه و محمود جعفری دو نمونه از کمونیست های در خدمت شاهند. افزون بر آن تلویزیون ایران حدود ۱۱ تا ۱۲ سال در تملک و تحت مدیریت پرویز ثابت پاسال بود و نیز بهاییان را بر دیگر مصادر امور مهمی مانند آموزش و پرورش گماردند‌( فرخ رو پارسا). با این وجود شاه برای عوامفریبی و کسب مشروعیت دینی، قرآن هم چاپ می کرد، به حرم امامان کمک می نمود و... طرفه آنکه ادعا می کرد نظر کرده امام زمان عج و حضرت عباس است و از جانب خدا به او الهاماتی می شود. باری براساس مطالعات محققان، پیامد مستقیم اشاعه الحاد حکومتی، زوال فکر دینی و سستی عقاید توده مردم است و در کنار این فرآیند، سیاست تضعیف روحانیت نیز مزید بر علت شد. پیداست در چنین شرایطی جامعه به تعبیر دورکهایم دچار آنومی می شود و شهروندان گرفتار زوال معنا می گردند اما نمی توانند بدون معنا زیست کنند لذا در جستجوی معنا به هر ریسمانی ولو دروغین می آویزند، اینجاست که صید فرقه ها می شوند. سرچشمه ناشناسی انجمن ۱- انجمن تا کنون تحلیل و تبیینی علمی و یا مذهبی در باره ایدئولوژی پهلویسم ارایه نداده و از آثار و پیامدهای آن غفلت تاریخی ورزیده است و بلکه متاسفانه همراه و موید آن هم بوده است. البته آقای حلبی یکی دوبار بر منبر ناسزاهایی به باستانگرایی و طرفدارانش نثار کرده ولی از تبیین علمی از ایدیولوژی پهلویسم خودداری ورزیده است. ۲- چنانکه آمد، رژیم پهلوی با برنامه های نظام مند و کارکردهای حساب شده ی ضد دینی اش مهمترین کارگاه تولید طعمه برای گروهها و فرقه هایی مانند بهاییت به شمار می رفت. انجمن دانسته و یا ندانسته چشم بر این واقعیت روشن فرو بسته بود و ساده اندیشانه می پنداشت اگر شماری از بهاییان را مسلمان سازد مشکل را حل کرده است. در حالی که به ازای هر بهایی مسلمان شده صدها نفر تحت تاثیر برنامه های الحاد زای رژیم پهلوی، طعمه آماده ی شکار این دست فرقه ها می شدند. نتیجه: اینکه انجمن می گفت با سیاست کاری نداریم در واقع فریاد می زد که به سرچشمه ترویج الحاد بی توجه است. عجل الله تعالی فرجه 🚫@bahaiyat🚫
🔹۱۱. دین باید سبب الفت و محبت باشد رسالت پیامبران در اصل، برطرف کردن اختلاف‌های بشر و ایجاد انس و محبت میان مردم است، در غیر این صورت به گفته عبدالبهاء: اگر دین هم که خود باید درمان اختلاف-ها باشد، سبب اختلاف و جنگ و جدایی شود، بی دینی بهتر است. [۱] درباره این آموزه بهایی به سه نکته می-توان اشاره کرد: ۱. تاریخ بابیت و بهاییت پر از دشمنی‌ها و درگیری‌ها میان رهبران با رهبران و رهروان با رهروان و اختلاف‌های داخلی اعضای این فرقه است که هر یک سرفصلی مهم در تاریخ بهاییت به شمار می‌روند، از جمله: الف) کشمکش‌های بابیان برای به دست آوردن عنوان «من یظهره الاهی»؛ ب) کشمکش‌های بهاء و ازل و به پیروی از آنها بهاییان و ازلیان؛ ج) کشمکش‌های عباس افندی با محمد علی افندی؛ [۲] د) کشمکش‌های شوقی با بسیاری از یاران قدیمی بهاییت؛ ه-) کشمکش‌های روحیه ماکسول و سازمان ایادی با میسن ریمی، رئیس هیئت بین المللی بهایی. ۲. آیینی که به پیروان خود دستور می-دهد: «کن شعله النار علی اعدائی و کوثر البقأ لاحبائی؛ بر دشمنانم شعله آتش باش و برای دوستانم کوثر بقا» [۳] نمی تواند مدعی صلح عمومی باشد. ۳. پیشینه بهاءالله پر از شرارت است. عباس افندی در نامه ای به عمه خود (لوح عمه)، مقام میرزا حسین علی بهاء را در عراق ترسیم کرده و در آن، ناخواسته از تهدیدها و شرارت‌ها و جنایت‌های بابیان که به رهبری پدرش صورت می‌گرفت، پرده برداشته است. وی می‌نویسد: زلزله در ارکان عراق انداخت و اهل نفاق (شیعیان) را همیشه خائف و هراسان داشت. سطوتش چنان در عروق و اعصاب نفوذ نموده بود که نفسی در کربلا و نجف در نیمه شب جرئت مذمّت نمی نمود و جسارت بر شناعت نمی کرد.... [۴] توبه کننده بهایی، عبدالحسین آیتی که مدتی از عمر خود را با نام آواره در میان بهاییان سپری کرده است، درباره صلح جویی رهبران بهایی می‌نویسد: عباس افندی... مخالف علنی خود را که در بساط محرم و مجرم شده و اسرار را شناخته و به کشف آن پرداخته برای افناء و اعدامش می‌کوشید و اگر موفق می‌شد، عربده اقتدار معنوی می‌کشید که ببینید: قدرت حق به کمر فلان (مخالف) زد. [۵] ---------- 📗[۱]: مکاتیب عبدالبهاء، به اهتمام: فرج الله زکی الکردی، مصر، ۱۹۲۱ م.، ج ۳، ص ۶۷. 📗[۲]: عبدالبهاء طرفداران خود را ثابتین و طرفداران برادرش محمد علی افندی راض ناقضین می‌خواند. در مقابل، محمدعلی افندی طرفداران خود را موحدین و طرفداران برادر را مشرکین می‌نامید. 📗[۳]: نسائم الرحمن، مجموعه الواح بهاءإلله، محفل روحانی، شمال، افریقا، ۱۹۹۳م. چ ۴، صص ۲۵ و ۲۶. 📗[۴]: مکاتیب، ج۲، ص۱۷۷. 📗[۵]: کشف الحیل، ج ۳، ص ۱۱۹. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۱۱۰_۱۱۱ 🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى سيد فكر بسيار كرده جواب داد كه؛ در نظرم نيست. حضار متغير شده. نظام پرسيد: اگر ما بين دو و سه شك بكنيد چه خواهيد كرد گفت: بنا را بر دو مى گذارم. عاليجناب فضايل مآب حجة الاسلام آخوند ملا محمد مامقانى كه از فضلاى عهد و مشربش بر وفق مشرب علماى شيخى بود، تاب نياورده گفت: اى بى دين تو شكيات نماز را نمى دانى و دعوى بابيت مى نمائى؟! سيد گفت: بنا را بر سه مى گذارم، مولانا فرمود: معلوم است وقتى كه دو نشد لابد بايد سه را گفت. نظام العلما گفت: سه هم غلط است؛ چرا نپرسيديد، بلكه شك در نماز صبح يا مغرب كرده ام، آيا بعد از ركوع است، قبل از ركوع است، بعد از اكمال سجدتين است؟ حاجى به آخوند گفت: شما شكر بكنيد اگر مى گفت: بنا را بر دو مى گذرام، زيرا كه شغل ذمه يقينى برائت ذمه يقينى مى خواهد آن وقت چه مى كرديد؟ پس جناب حجة الاسلام سؤال كرد كه تو نوشته اى كه؛ «اول من آمن بى نور محمد و على» اين عبارت از شماست يا نه؟ سيد باب گفت: بلى از من است. مولانا گفت: آن وقت تو متبوع و آنها تابع و تو افضل از آنها خواهى بود. جناب علم الهدى از سيد پرسيد كه؛ خداوند عالم فرموده است: وَاعْلَمُوا أَنَّمَا غَنِمْتُمْ مِنْ شَيْ ءٍ فَأَنَّ للَّهِ خُمُسَهُ وَلِلرَّسُولِ و شما در قرآن خود ثلثه گفته ايد چرا و از كجا؟ سيد باب جواب داد كه، ثلث نصف خمس است، چه تفاوت دارد؟ علماى مجلس بخنديدند مولانا پرسيد كه؛ كسور تسعه چند است؟ سيد حيران ماند. نظام العلما بقاعده نظام طفره را جايز شمرده از مثنوى بيتى برخواند و اظهار مشرب ذوق كرده گفت 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص ۲۲۷ 🚫@bahaiyat🚫
🔴از توهین به مردم تا تهمت به نظام، برنامه‌های روزهای اخیر فرقه ضاله بهائیــــــــــــــــــت 🔹دفتر نمایندگی تشکیلات بهائی در سازمان ملل اول خرداد جلسه‌ای را در واشنگتن با موضوع بررسی گزارش اخیر دیدبان حقوق بشر درباره ایران برگزار کرد. 🔸همچنین جلسه‌ای مجازی در موضوع چگونگی دفاع پیروان فرقه ضاله بهائیت از مقالات منتشر شده علیه خود اول خرداد برگزار شد. ♦️سایت رسمی فرقه گمراه بهائیت و پیروان فرقه ضاله خبر این دو جلسه را باز نشر داده، درباره آن مطالبی منتشر کردند. 🔹تشکیلات بهائیت در ضمن توهین‌های مستقیم و تمسخر مردم ایران در مصیبت شهادت مظلومانه رئیس‌جمهور و هیئت همراه، را در دستورکار رسانه‌ای روزهای اخیر خود قرار داده است. 🔺انتشار اخبار دروغ درباره ظلم حاکمیت ایران علیه بهائیان توسط پیروان و مبلغین این فرقه ضاله، تشکیل جلسه بررسی گزارش دیدبان حقوق بشر علیه ایران و باز نشر آن توسط بهائیان، برگزاری لایو و برنامه‌های زنده در فضای مجازی با هدف نشر دروغ علیه کشور و... از جمله فعالیت‌های این روزهای بهائیت است. 🔻اقدامات مذکور به همراه توهین‌های بی‌شرمانه بهائیان نسبت به رئیس‌ جمهور و دیگر شهدای حادثه ۳۰ اردیبهشت، سلسله دسیسه‌هائی است که بهائیت در راستای اطاعت از دستورات صهیونیسم جهانی و همسو با دیگر پادوهای آن مانند جریان دراویش معاند صورت می‌گیرد. 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شکل گیری بیداری وجدانی در دنیا 🔹خطیب نمازجمعه تهران 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝 دین با اخلاق، انسانیت و معنویت چه رابطه ای دارد؟ ❓آیا اول باید اخلاق مدار شویم بعد دیندار؟ ❗️جذب جوانان به دین، آری، اما نه به قیمت‌ تحریف دین 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️خلق خیر و شر▪️ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📜عَنْ أَبي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: إِنَّ فِي بَعْضِ مَا أَنْزَلَ اَللَّهُ مِنْ كُتُبِهِ أَنِّي «أَنَا اَللّٰهُ لاٰ إِلٰهَ إِلاّٰ أَنَا» خَلَقْتُ اَلْخَيْرَ وَ خَلَقْتُ اَلشَّرَّ فَطُوبَى لِمَنْ أَجْرَيْتُ عَلَى يَدَيْهِ اَلْخَيْرَ وَ وَيْلٌ لِمَنْ أَجْرَيْتُ عَلَى يَدَيْهِ اَلشَّرَّ وَ وَيْلٌ لِمَنْ يَقُولُ كَيْفَ ذَا وَ كَيْفَ ذَا . 📄امام باقر عليه السّلام فرمودند: خدا در يكى از كتب خود نازل كرده است كه: منم، خدائى كه جز من شايسته پرستش نيست خير و شر را آفريدم خوشا به حال كسى كه نيكى را به دستش جارى ساختم و بدا به حال كسى كه به دستش بدى را اجرا كردم و واى بر كسى كه بگويد: چرا اين شد و چرا آن شد؟ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📚 کافی شریف ج ۱، ص ۱۵۴ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عصبانیت سردبیر رادیو اسرائیل از احترام دنیا به ایران؛ این دردناک و شگفت‌انگیز است! 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کارشناس آمریکایی: مردم ایران با تشییع میلیونی رئیس جمهور خود، قدرت‌نمایی کردند! 🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى 🔹شعر چند ازين الفاظ و اضمار و مجاز سوز خواهم سوز و با آن سوز ساز «من در بند لفظ نيستم كرامتى موافق ادعاى خود به من بنماى تا مريد شوم و به سبب ارادت من جمعى قدم در دايره ارادت شما خواهند گذاشت؛ زيرا كه به علم معروفم و عالم هرگز تابع جاهل نخواهد شد. سيد گفت: چه كرامت مى خواهى؟ نظام العلما جواب داد كه اعليحضرت سلطان اسلام محمد شاه مريض است، او را صحتى ده، حضرت شاهزاده معظم وليعهد دولت ابد مهد فرمود كه؛ چرا دور رفتى اكنون تو حاضرى در وجودت تصرفى كند و ترا جوان سازد كه هميشه در ركاب ما سوار باشى، ما نيز بعد از ظهور اين كرامت اين مسند را به او خواهيم داد، سيد گفت: در قوّه ندارم. حاجى جواب داد كه پس بى جهت عزت نمى شود، در عوالم لفظ گنگ، و در عوالم معنى گنگ پس چه هنر دارى؟ سيد جواب داد كه من كلام فصيح مى گويم و گفت: «الْحَمد للَّه الذى خَلَقَ السّمواتَ» (بالفتح) حضرت شاهزاده معلم وليعهد مكرم تبسمى فرموده بخنديد و بفرمود: و ما بتاءٍ ألفٍ قد جُمعا يُكسر في النّصبِ وَفي الجرِّ مَعا سيد گفت: اسم من على محمد با «ربّ» وفق دارد. نظام جواب داد كه هر على محمد و محمد على، با «ربّ» وفق دارند آنوقت بايد شما ادعاى ربوبيت بكنيد نه دعوى بابيت. سيد باب گفت: من آن كسم كه هزار سال است انتظار ظهور مرا مى كشيد. حاجى گفت: يعنى شما مهدى صاحب الأمريد؟ باب گفت: بلى. نظام العلما گفت: شخصى يا نوعى. گفت: شخصى. نظام العلما گفت: نام مبارك او محمد بن حسن است و اسم مادر او نرجس يا صيقل يا سوسن و نام تو على محمد است و نام پدرت و مادرت چيز ديگر است. مسقط رأس آن حضرت سامره است و مسقط رأس تو شيراز است، سن مبارك او بيش از يكهزار سال است و عمر شما قريب چهل، كمال مخالفت در ميانه است و آنگهى من شما را نفرستاده ام. باب گفت: شما دعوى خدائى مى كنيد؟ نظام العلما پاسخ داد كه چنان امامى را چنين خدائى مى بايد: سيد باب گفت كه؛ من به يك روز دو هزار بيت كتابت مى كنم كه مى تواند چنين كند. نظام گفت: من در زمان توقف در عتبات عاليات كاتبى داشتم كه به روزى دو هزار بيت كتابت مى كرد آخر الامر كور شد، البته شما هم اين عمل را ترك نمائيد و إلّاكور خواهيد شد. چون معلوم شد كه سيد را دعوى بى معنى است زياده از اين در حضور مبارك حضرت وليعهد اعظم- طوّل اللَّه بقائه- تطويل كلام بى حاصل، مناسب ندانستند و برخاستند و مجلس منقضى. » 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص۲۲۸-۲۲۹ 🚫@bahaiyat🚫
۱۲. دین باید مطابق علم و عقل باشد عبدالبهاء در این مورد می‌گوید: دیگر آنکه دین باید مطابق با عقل باشد، مطابق با علم باشد؛ زیرا اگر مطابق با علم و عقل نباشد، اوهام است. خداوند قوه عاقله داده تا به حقیقت اشیا پی ببریم و حقیقت هر شیء را ادراک کنیم. اگر مخالف علم و عقل باشد، شبهه ای نیست که اوهام است. [۱] این دستور بهایی نیز کاستی‌های گوناگون دارد: ۱. گاه اطلاعات علمی که قرن‌ها در انجمن-های علمی، اصولی پذیرفته شده بودند، در سال‌های بعد به آنها شک شده است و انکار شده اند. بنابراین، دانش ها، به ویژه دانش-های تجربی به دلیل بی ثباتی، نمی توانند میزان واقعی سنجش مفاهیم دینی قرار گیرند. ۲. چگونه می‌توان آیین بهایی را علمی و خودمحور دانست، درحالی که بهاءالله برخلاف نظر همه شیمی دانان و کانی شناسان، معتقد است مس پس از هفتاد سال به طلا تبدیل می‌شود. [۲] ۳. بهاییت که در عصر اختراعات و اکتشافات مهم بشری خود را به جهان بشریت عرضه نموده است کدامیک از غوامض علمی جهان را حل نموده است که ادعای تطابق علم و دین را می‌نماید؟ ---------- 📗[۱]: خطابات عبدالبهاء، ج ۲، ص ۲۱۹. 📗[۲]: ایقان، ص ۱۰۴. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۱۱۲ 🚫@bahaiyat🚫
💢ادامه واکنش‌های بهائیت در برابر حکم صادره برای توماج صالحی 🔹به دنبال حکم صادره برای توماج صالحی، فرقه ضاله بهائیت هم راستا با دیگر معاندین و دشمنان ایران، شروع به فرافکنی و داستان‌ پردازی درباره آن کرد. 🔸واکنش پیروان فرقه ضاله بهائیت در این موضوع را می‌توان در چند مورد خلاصه کرد: ۱. مشارکت و فعالیت در کمپینی با هشتگ ۲. توهین به اسلام و شبهه‌ افکنی در احکام خصوصاً حکم اعدام برای جانیان و مفسدان ۳. بهره‌گیری از عبارات ملحدانی چون سلمان رشدی در توهین به اسلام و دفاع از صالحی ۴. تلاش جهت انحراف اذهان عمومی از اعمال توماج صالحی ۵. تلاش جهت تبدیل وی به قهرمان ملی ۶. بهره‌گیری از رویدادها و مناسبت‌های تاریخی و جهانی جهت مطرح‌ کردن موضوع و فریب مخاطبین ۷. تعمیم حکم صادر شده به فضای کلی جامعه ایران و القای این شبهه که ایران با سرکوبی عمومی توسط حاکمیت روبرو شده است ۸. تلاش جهت گره‌زدن موضوع به بحث هنر، ادعای سرکوب هنرمندان ایران و دلسوزی برای آنها 🔺مجموع واکنش‌های بهائیت در برابر رویداد مذکور و توجه به واکنش‌های دیگر معاندین و سران دولت‌های استعماری نشان می‌دهد که هدف و منشأ همه آنها از اتاق فکری واحد بوده، تخریب اسلام و آسیب به امنیت فرهنگی، سیاسی، قضائی جمهوری اسلامی را هدف گرفته است. 🚫@bahaiyat🚫
44.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌واکنش بهائیت درباره حکم توماج صالحــــــــــــــــی 🔹عرفان ثابتی سخنگو و تئوریسین فرقه ضاله بهائیت حکم صادره برای توماج صالحی را نشان از ترس جمهوری اسلامی از فعالان موسیقی رپ عنوان می‌کند. 🔸این سخن ثابتی بهائی از مطلب منتشر شده در هنگام اغتشاشات ایران منشأ گرفته که موسیقی رپ را همراه جنبش "زن، زندگی، آزادی" معرفی کرده بود. ♦️ثابتی به دنبال آن است که حکم توماج صالحی را به مقابله جمهوری اسلامی با هنر تعبیر کرده از هنجارشکنی فردی بیمار که منجر به صدور حکم برای وی شده هنرمندی آزادی‌خواه بسازد. 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺امام صادق علیه السلام فرمودند: 📜بپرسید از من، پیش از آن که مرا نیابید. زیرا چنانچه مرا از دست دهید دیگر احدی را نیابید که مانند من با شما حدیث کند تا هنگامی که صاحبِ شمشیر (قائم آل محمد صلوات الله علیه) بپا خیزد. 📚(الأصول الستة عشر (ط - دار الحديث)، ص۲۴۲) 📚(شرح الأخبار في فضائل الأئمة الأطهار عليهم السلام، ج‏۳، ص۲۹۳) 📖 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕸فصل ششم: احکام فقهی بهاییت اشاره درباره فلسفه ایجاد احکام فقهی باید گفت بهاءالله احکام و قوانین شرعی را به دو منظور پدید آورد: ۱. با این احکام ساختگی، ظاهر دین خود را به ادیان حق و اصیل که شریعت و احکام مخصوص دارند، شبیه سازد و از این رهگذر، ساده لوحان را به سوی خود جذب کند. ۲. احکامی وضع کند که موافق میل حامیان شرقی و غربی او باشد تا در صورت فراگیر شدن آن (که البته فرضی محال است) برای آنان دردسر و زحمتی نداشته باشد. آنچه در ادامه می‌آید، نمونه‌هایی از این احکام است: ۱. طهارت طهارت و نجاست به معنای اسلامی آن در آیین بهایی وجود ندارد. بهاءالله درکتاب اقدس با جمله «قد انغمستُ الاشیاء فی بحرالطهارة؛ تمام اشیا را در دریای طهارت غوطه ور کردم»، [۱] همه چیز را پاک گرداند. بنابراین، دیگر هیچ چیز نجسی وجود ندارد، حتی بول و غایط انسان و سگ و خوک و.... بهاییان تنها باید از چیز‌هایی که به اصطلاح، آلوده اند پرهیز کنند، آن هم در صورت میل به رعایت تمیزی. ۲. وضو وضوی بهایی به ساده ترین شکل ممکن انجام می‌گیرد: [۲] شستن دست‌ها تا مچ و شستن صورت و خواندن دو دعای یک سطری. [۳] در کتاب‌های احکام آیین بهایی از باطل شدن وضو صحبت شده، ولی از آنچه وضو را باطل می‌کند، سخنی نیست و این حاکی از بی اهمیت بودن احکام عبادی در این فرقه جعلی است. ---------- 📗[۱]: اقدس، بند ۷۵، ص ۷۳. 📗[۲]: در وضو و ترتیب آن حسین علی نوری در کتاب اقدس می‌نویسد: قد کُتِبَ لمن دان باللّه الدَّیّانِ ان یَغسِلَ فیکلّ یوم یدیه ثمَّ وجهه... ؛ الی قوله تعالی کذلک توضّاوُا للصّلوة امراً من لَدی اللّهِ الواحد المختار. (بند ۱۸) در حین شستن دست باید این آیه را تلاوت کرد قولهُ تعالی: الهی قوّ یَدیْ لتأخُذَ کتابَکَ باستقامة لاتمنَعُها جنودُ العالَمِ ثمَّ احْفَظْها عن التّصرُفِ فیما لم یدخُلْ فیملکها انّک انت المقتدرُ القدیر. و در وقت شستن صورت باید تلاوت کرد: أی ربِّ وجّهت وجهی الیک نوّرهُ بانوار وجهِکَ ثمَّ احفَظهُ عن التّوَجُّهِ الی غیرک. 📗[۳]: گنجینه حدود و احکام، ص ۱۵. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۱۱۴ 🚫@bahaiyat🚫