🖤 غبار کربلا مانع آتش
🖤فاضل کامل سید الواعظین مرحوم سید محمود امامی اصفهانی (رحمة اللّه علیه ) نقل نموده اند:
یکی از خلفای بنی مروان اولاد دار نمی شد به مقتضای عقیده فاسد خود نذر کرد که اگر خدا پسری به او بدهد، او را بر سر راه زوّارهای حضرت سیدالشهدأ علیه السلام بفرستد، و آنها را به قتل برساند.
اتفاقا بعد از مدّتی خداوند پسری به او عطاء می نماید، تا اینکه بزرگ میشود و به او وصیت می کند که باید بروی سر راه زوّارهای حسین علیه السلام و آنها را به قتل برسانی.
پسر شبی در خواب دید قیامت است و ملائکه غلاض و شداد جمعی را می برند بسوی جهنّم، تا یک شخص را آوردند بکشند بسوی آتش، رسول خدا (صلوات الله علیه وآله) به ملائک فرمود: اگر چه این مرد گناه کار است لیکن شما نمی توانید او را به جهنّم ببرید زیرا روزی به زمین کربلا می گذشت غباری از آن زمین بر بدن او نشسته است.
عرض کردند: غبار را از او می شوئیم، حضرت فرمود: غبار را میشوئید امّا چشم او که به بقعه و بارگاه فرزندم حسین علیه السلام افتاده نمی شود که بشوئید.
پس ملائکه عذاب او را رها کردند و ملائکه رحمت آمدند و او را به بهشت بردند. آن پسر از خواب بیدار شد و از قصد فاسد خود بر گشت و توبه نمود و فورا به زیارت آن حضرت رفت و زوار را حرمت و نوازش می کرد.
📚پی نوشت:
ثمرات الحیوة . کرامات الحسینیه ج ۲ ص ۲۰۲.
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢پاداش کمک مالی به مراسم عزاداری امام حسین (علیه السلام)
#امام_حسین_علیه_السلام
🚫@bahaiyat🚫
آیت الله العظمی جوادی آملی:
در بخشی از زيارتهای اهل بيت عصمت و طهارت علیهم السلام مخصوصاً زيارت «وارث» و ساير زيارتهايی كه مربوط به شهداست ميخوانيم: «طِبتُم وَ طَابَتِ الأَرضُ الَّتِي فِيِها دُفِنتُم»به شهدا خطاب ميكنيم ما معتقديم، شهادت ميدهيم که شما خودتان طيّب و طاهر هستيد، سرزمينی كه شما دفن شديد آن سرزمين پاك شده است: «طِبتُم وَ طَابَتِ الأَرضُ الَّتِي فِيِها دُفِنتُم». اگر در مملكتی چند هزار شهيد آرميدهاند و مكتب ما هم اين است كه درباره شهدا بگوييم كشوری كه شهيد داده است پاك است و پاك ميشود؛ يعنی چه؟ يعنی اين جملهها، جملههای خبريه است؛ ولی به داعی انشا القا شده به قول اهل اصوليين؛ يعنی ما موظفيم اين را از اختلاس و كمكاری و بيكاری و اعتياد و بی حجابی تطهير كنيم.
درس اخلاق ۹۴/٧/٢٣
✍آیت الله العظمی #جوادی_آملی
🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل نهم: بهاییت در قامت یک گروهک سیاسی
🔹۱. نظام و تشکیلات اداری
🔸الف) بیت العدل
نخستین حاکم نهاد رهبری بهایی در حیفا، شخص بهاءاللّه بود. پس از وی، پسر ارشدش، عباس افندی که خود را عبدالبهاء لقب داده بود و نزد بهاییان به مرکز میثاق معروف بود، بر تخت قدرت تکیه زد. قرار بود پس از وی، برادرش محمدعلی ریاست بهاییان را بر عهده داشته باشد، ولی به دلیل پیدایش اختلافهای شدید میان دو برادر که به تکفیر و تفسیق آنان از سوی یکدیگر انجامید، چنین نشد. از آنجا که عبدالبهاء پسر نداشت، نوه دختری اش، شوقی افندی با عنوان ولی امرالله، رهبری بهاییان را بر عهده گرفت. تمام لوحها و احکام را رهبران صادر میکردند و به بهاییان در سرتاسر جهان می-رساندند، ولی پس از درگذشت شوقی افندی، تا شش سال، سازمان بین المللی ایادی به عنوان جنین بیت العدل اعظم امور بهاییان جهان را اداره میکرد. از سال ۱۹۵۳ که بیت العدل اعظم شکل گرفت، نه گروه نه نفره که منتخب بهاییان سراسر جهانند، جامعه بهایی را رهبری میکنند.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۱۶۰
#بهائیت_گروهک_سیاسی
🚫@bahaiyat🚫
قال الصادق علیه السلام:
🔹إنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لاَ يَسْتَجِيبُ دُعَاءً بِظَهْرِ قَلْبٍ سَاهٍ فَإِذَا دَعَوْتَ فَأَقْبِلْ بِقَلْبِكَ ثُمَّ اِسْتَيْقِنْ بِالْإِجَابَةِ.
🔸همانا خداوند اجابت نکند دعایی را که از دلِ غافل برخیزد. پس هرگاه خواستی دعا کنی با قلبت (به خداوند) روی بیاور و سپس دعا کن که یقینا مستجاب خواهد بود.
📚مکارم الاخلاق باب ادعیه
جلد ۲ صفحه ۲۷۰
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى
🔹فداك روحى
🔸چ) نقد آثار
(كتاب بيان او محتوى است از جملات عربى و مسجع فارسى، با اين تفاوت كه جملات عربى آن مملو از اغلاط است. هنگامى كه او را از علت چنين غلط هائى پرسش كردند، جواب داد: حروف و كلمات در گذشته مرتكب معصيت شده بودند و به اين
خاطر، خداوند جهت عقوبت گناهشان، آنان را به زنجير اعراب زندانى ساخت. چون من از جانب خدا برانگيخته شدم و بعثت من براى همه عالميان رحمت است. لذا خداوند گناهكاران حتى حروف و كلمات را عفو كرد و آنها از زندان اعراب آزاد شدند. تا بهر سوى كه مى خواهند رهسپار شوند. ) [۱]
----------
[۱]: احمد كسروى در اين خصوص مى نويسد: «اگر سيد باب عربيهاى غلط نبافتى و برخى سخنان معنى دار و سودمند گفتى بيگمان كارش پيش رفتى و به دولت چيره شده آنرا بر انداختى، ولى اين مرد بيكبار بى مايه مى بود و گذشته از آنكه آن غلط بافىها را مى كرد و آبروى خود را در نزد باسوادان مى ريخت، برخى گفته هاى بسيار بى خردانه ازو سر مى زد. مثلًا چون درباره همان غلط بافى ايراد مى گرفتند چنين پاسخ مى داد: صرف و نحو گناهى كرده و تاكنون در بند مى بود. ولى من چون خواستم خدا گناهش را بخشيد و آزادش گردانيد». ببينيد در برابر غلط گوييهاى خود چه بهانه مى آورد. اين سخن يا از روى ريشخند بوده و يا گوينده اش جز ديوانه نمى بوده. آيا از اين پاسخ ايرادگيران چه توانستند فهميد؟! شگفت كه عبدالبهاء در كتاب مقاله سياح و ديگران از بهاييان و بابيان در كتابهاى ديگر گله كرده اند كه به سيد باب غلط نحوى گرفتند گويا چشم مى داشته اند كه نگيرند. چشم مى داشته اند كه يكى غلطبافى هائى كند و همان را دستاويز دعوى امامى يا پيغمبرى كند و مردم چشم پوشيده ايراد نگيرند. بهائيگرى، ص ۲۸.
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۶۱
#بهائیت
#انکار_دعاوی
🚫@bahaiyat🚫