🕸فصل نهم: بهاییت در قامت یک گروهک سیاسی
🔹۹. بهاییت از دیدگاه فقیهان
🔸ج) درگیری فقیهان با بهاییان
با انتقال قدرت از رضاشاه به پسرش، محمدرضا، بهاییان فرصت را مغتنم شمردند و به نفوذ خود در ارگانهای مهم سیاسی کشور شتاب بیشتری دادند. در پی این نفوذ گسترده، مسلمانان در محاصره اقلیتی بانفوذ و قدرتمند قرار گرفتند و به دلیل این مسئله، قشرهای مختلف متدینان به پیشگاه مراجع بزرگوار تقلید، به ویژه آیت الله بروجردی شکایت میبردند. از سال ۱۳۲۵ به بعد، سیل شکایتها از شهرهای گوناگون به دست آیت الله بروجردی و مسئولان دولتی میرسید. در شکایتی که در آن زمان از مردم نهاوند رسیده، نام بهاییانی که رئیس بانک ملی، متصدی انحصار تریاک، بازرس دخانیات و معلم بوده اند، ثبت شده است. آیت الله واعظ-زاده خراسانی دراین باره مینویسد:
به خاطر تلاش پی گیر آیت الله بروجردی در ریشه کن کردن این گروه ضاله، دربار ناچار شد که یک سری تبلیغات از طریق رادیو علیه بهاییت به راه بیندازد. در همین زمان، حجت الاسلام فلسفی، خطیب مشهور، در مسجد شاه (امام خمینی فعلی) علیه بهاییت، یک سلسله سخنرانی در ایام ماه رمضان ایراد کرد. این سخنرانیها بسیار قوی و بامحتوا بود. ایشان هر روزی زندگی یکی از انبیای عظام را مطرح میکرد؛ انبیایی که نامشان و مبارزات پی گیرشان علیه طواغیت در قرآن مطرح شده است.
به یاد دارم روزی در منبر، داستان حضرت ابراهیم علیه السلام و مبارزات آن بزرگوار را با نمرود مطرح کرد. این فصل از زندگی ابراهیم علیه السلام را خیلی محکم، قوی و پرشور عرضه کرد و در آخر، منطبق نمود با جریان بهاییت و نتیجه گیری خوبی کرد. اگر آن سخنرانیها ضبط شده باشد، قابل استفاده و انتشار است.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۱۷۴
#بهائیت_گروهک_سیاسی
🚫@bahaiyat🚫
بنام خدا
مبارزه انجمن با بهاییت
منع مبارزه با بهاییت (۶)
از سال ۱۳۳۴ شاه با صدور بخشنامه ای به قلم وزیر کشور هر نوع مبارزه با بهاییت را ممنوع کرد و بدین ترتیب تقابل با این فرقه را در انحصار انجمن قرار گرفت بنابراین طی ۲۵ سال پس از کودتا گروه دیگری اجازه نیافت وارد این میدان شود پس دنبال گروه دیگری نباشیم.
اما الگوی درست مبارزه با بهاییت منحصرا به امام ره و روحانیت تعلق دارد که با برپایی انقلاب اسلامی بساط بهاییت را جمع کرد.
به رغم اینکه رضاخان روحانیت را به شدیدترین وجه سرکوب کرد اما طی سال های ۱۳۲۰ تا ۱۳۳۲ گروهها، سازمان ها، انجمن ها و سازمان ها و اشخاص منفردی به مقابله با بهاییگری برخاستند و نتایج خوبی نیز به دست آوردند.
البته در دوره قاجار نیز تجربه موفق و کارسازی به دست آمد.
شرح بخش های قابل توجهی از مبارزه با بهاییگری ( پیش از انجمن حجتیه) در کتاب بهاییت پادجنبش تجدید حیات ملت ایران اثر آقای میکاییل جواهری آمده است.
✍دکتر#رضایی
پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳
🚫@bahaiyat🚫
11.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥دفاع عرفان ثابتی از انسانیت یا تروریست
〽️عرفان ثابتی به مناسبت اعدام یکی از اعضای گروهک تروریستی دموکرات، جمهوری اسلامی را به نظام آلمان نازی در سرکوب مخالفین تشبیه کرد و مدعی شد حکومت ایران مخالفینش را از مقام انسانیت پایین میاورد.
📎 #بهائیت
📎 #عرفان_ثابتی
📎 #فتنه
🚫@bahaiyat🚫
6.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥اگر طاهره بود در بیت العدل جا داشت ؟
🔺مهر انگيز كار، فعال حقوق زنان و مخالف جمهوری اسلامی، طی سخنرانی در مراسم دویستمین سالگرد تولد طاهره قرةالعین، در جمع بهائیان ایرانی مقیم ویرجینیای آمریكا به این تناقض بزرگ در بهائیت پرداخت که چطور شما شعار تساوی زن و مرد میدهید،
🔻اما زنها را شایسته حضور در بالاترین ساختار رهبری بهائیت (بیتالعدل) نمیدانید؟
📎 #بهائیت
📎 #بیت_العدل
📎 #تساوی_زن_و_مرد
🚫@bahaiyat🚫
امام صادق علیه السلام:
🔹لاَ تَنْظُرُوا إِلَى طُولِ رُكُوعِ اَلرَّجُلِ وَ سُجُودِهِ فَإِنَّ ذَلِكَ شَيْءٌ اِعْتَادَهُ فَلَوْ تَرَكَهُ اِسْتَوْحَشَ لِذَلِكَ وَ لَكِنِ اُنْظُرُوا إِلَى صِدْقِ حَدِيثِهِ وَ أَدَاءِ أَمَانَتِهِ.
🔸(برای شناخت مردم) به طولانی بودن ركوع و سجود اشخاص نگاه نكنيد زيرا شاید به آن عادت كرده باشند و اگر آن را ترک کنند وحشت کنند، بلکه به راستگوئى و امانت داری آنها بنگرید.
📚 اصول کافی (باب الایمان و الکفر)
جلد ۲ صفحه ۱۰۵
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل نهم: بهاییت در قامت یک گروهک سیاسی
🔹۹. بهاییت از دیدگاه فقیهان
🔸ج) درگیری فقیهان با بهاییان
این سلسله سخنرانی ها، مردم ایران را نسبت به جریان انحرافی بهاییت روشن کرد و سبب گردید حضرت آیت الله بروجردی نامه ای برای آقای فلسفی بنویسد. در بخشی از آن نامه آمده بود:
«... این گروه، شبکه و تشکیلات خطرناکی است. بهاییت، از دیگر گروه-های ضد دین، خطرش برای اسلام و مسلمین بیشتر میباشد؛ زیرا این گروه با حربه دین به جنگ دین آمده اند. پس باید به طور جدی با آنان برخورد کرد».
این نامه را جناب آقای فلسفی روی منبر خواند. چند روز بعد، در تأیید مبارزات آیت الله العظمی بروجردی علیه بهاییت، آیت الله سیدعبد الهادی شیرازی، نامه ای از نجف برای ایشان فرستادند. این نامه را هم آقای فلسفی روی منبر خواندند و از رادیو پخش شد.
مردم ایران از مبارزات آیت الله بروجردی و از سخنان آقای فلسفی خیلی عالی پشتیبانی کردند. طومارهای زیادی از سرتاسر ایران برای آقای فلسفی میفرستادند.
از کرمانشاه طوماری رسیده بود که شصت - هفتاد هزار نفر امضا کرده بودند. به خاطر دارم روزی آقای فلسفی در منبر مطرح کردند: «برای من، یک اطاق پر از طومار از سرتاسر کشور ارسال شده است. » این حرکت و مبارزات، تا به آنجا رسید که سرلشکری به اتفاق آقای فلسفی رفتند و معبد بهاییت را خراب کردند و تلویزیون هم این صحنه را نشان داد.
مدتی این مبارزات گرم و پی گیر ادامه یافت که ورق برگشت و دستگاه مانع تبلیغات شد. حضرت آیت الله بروجردی در انزوا قرار گرفتند. برخی از روحانیون و فضلایی که در اطراف و اکناف ایران علیه بهاییت تبلیغ میکردند، دستگیر شدند.... [۱]
🔸پایان
----------
📗[۱]: محمد واعظ زاده خراسانی، زندگی نامه آیت الله العظمی بروجردی، تهران، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ۱۳۸۵، چ ۲، صص ۳۰۶ و ۳۰۷.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۱۷۵
#بهائیت_گروهک_سیاسی
🚫@bahaiyat🚫
بنام خدا
مبارزه انجمن با بهاییت
تبرئه و تکیه به شاه (۷)
به گفته آقای سید حسین سجادی، آقای حلبی به آیت الله بروجردی [ سال ۱۳۳۴] چنین گفته بود: " ... بهاییان او [ شاه] را قبضه کرده اند و به مسیری می برند که اگر هم بخواهد مانع آنان شود، قادر به این کار نباشد. ... من به سهم خود برای مبارزه علمی با بهاییان نیرو تربیت کرده ام... نه پول داریم و نه قدرت... من جنبه علمی و فرهنگی را تدارک می کنم ... اما خنثی سازی این توطئه، قدرت سیاسی و پشتوانه نیاز دارد... حاج شیخ در مذاکره با آقای فلسفی وی را کاملا توجیه کرده و گفته بودند: ... برای شاه پیام نفرست شخصا با او ملاقات و او را توجیه کن و به او بفهمان که این تهدید نه فقط برای مذهب و مملکت، بلکه متوجه شخص شما نیز هست."
(در سایه خورشید ...، خاطرات سید حسین سجادی، دارالکتب الاسلامیه، صص: ۲۶-۲۷)
این در حالیست که به سال ۱۳۲۸ آیت الله بروجردی در نامه ای به آقای فلسفی نوشت در خصوص بهاییت از شاه نا امید است چون «اقدام دولت در تقويت اين فرقه از روی عمد و قصد است.» حالا پس از شش سال ( ۱۳۳۴) آقای حلبی از بی گناهی شاه و محاصره ی او توسط بهاییان می گوید.
چنانچه مشاهده می شود آقای حلبی قدرت مرجعیت ( آن هم در آن ایام) را نادیده می انگارد و همچنین نمی خواهد از ظرفیت های مردم در مبارزه با یهاییت بهره گیرد و گویی در صدد تفهیم این معنا به آیت الله بروجردی ره است که تنها راه چاره تکیه به قدرت سیاسی است.
نتیجه
یکی از بزرگترین خطاهای انجمن در همین بینش نهفته بود و اتفاقا به تکیه به قدرت سیاسی نیز منتهی شد و مآلا به رشد و گسترش تصاعدی بهایبت در ایران و دیگر کشورها انجامید.
✍دکتر#رضایی
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
🚫@bahaiyat🚫