eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
18.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1هزار ویدیو
34 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹گرایش شهروندان رواندا به دین اسلام؛ هر ماه هزار نفر مسلمان می‌شوند شیخ موسی سیندایگانا مفتی رواندا و رئیس شورای عالی امور اسلامی در مصاحبه‌‌ای: هر ماه دستکم ۱ هزار نفر در رواندا اسلام می‌آورند، پیدا کردن افراد مسلمان در خانواده‌های مسیحی در رواندا امری کاملا طبیعی است. آنچه در گرویدن مردم به اسلام تاثیرگذار بوده برگزاری مناظره‌های عمومی بین دانشمندان مسلمان و همتایان مسیحی آنها است، این مناظره‌ها گاهی سه روز ادامه می‌یابد و بعد از آن، شمار زیادی از حاضران گرویدان خود به اسلام را اعلام می‌کنند. مطالعه متن کامل 👉 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 اشتیاق بهشت 🔸 رسول خدا صلی الله علیه و آله: همه مردم مشتاق بهشت هستند در حالى که بهشت مشتاق فقرا مى باشد. 📚 بحارالانوار/ج۷۲ /ص ۴۹ ✍🏼 در روایت دیگری آمده است:هیچ روزى نمى گذرد مگر آنکه یک ملک از تحت عرش ندا مى دهد: اى فرزند آدم، مال کمى که تو را کفایت کند بهتر است از ثروت زیادى که تو را به طغیان افکند. 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕸فصل نهم: بهاییت در قامت یک گروهک سیاسی 🔹۹. بهاییت از دیدگاه فقیهان 🔸ج) درگیری فقیهان با بهاییان با انتقال قدرت از رضاشاه به پسرش، محمدرضا، بهاییان فرصت را مغتنم شمردند و به نفوذ خود در ارگان‌های مهم سیاسی کشور شتاب بیشتری دادند. در پی این نفوذ گسترده، مسلمانان در محاصره اقلیتی بانفوذ و قدرتمند قرار گرفتند و به دلیل این مسئله، قشرهای مختلف متدینان به پیشگاه مراجع بزرگوار تقلید، به ویژه آیت الله بروجردی شکایت می‌بردند. از سال ۱۳۲۵ به بعد، سیل شکایت‌ها از شهرهای گوناگون به دست آیت الله بروجردی و مسئولان دولتی می‌رسید. در شکایتی که در آن زمان از مردم نهاوند رسیده، نام بهاییانی که رئیس بانک ملی، متصدی انحصار تریاک، بازرس دخانیات و معلم بوده اند، ثبت شده است. آیت الله واعظ-زاده خراسانی دراین باره می‌نویسد: به خاطر تلاش پی گیر آیت الله بروجردی در ریشه کن کردن این گروه ضاله، دربار ناچار شد که یک سری تبلیغات از طریق رادیو علیه بهاییت به راه بیندازد. در همین زمان، حجت الاسلام فلسفی، خطیب مشهور، در مسجد شاه (امام خمینی فعلی) علیه بهاییت، یک سلسله سخنرانی در ایام ماه رمضان ایراد کرد. این سخنرانی‌ها بسیار قوی و بامحتوا بود. ایشان هر روزی زندگی یکی از انبیای عظام را مطرح می‌کرد؛ انبیایی که نامشان و مبارزات پی گیرشان علیه طواغیت در قرآن مطرح شده است. به یاد دارم روزی در منبر، داستان حضرت ابراهیم علیه السلام و مبارزات آن بزرگوار را با نمرود مطرح کرد. این فصل از زندگی ابراهیم علیه السلام را خیلی محکم، قوی و پرشور عرضه کرد و در آخر، منطبق نمود با جریان بهاییت و نتیجه گیری خوبی کرد. اگر آن سخنرانی‌ها ضبط شده باشد، قابل استفاده و انتشار است. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۱۷۴ 🚫@bahaiyat🚫
بنام خدا مبارزه انجمن با بهاییت منع مبارزه با بهاییت (۶) از سال ۱۳۳۴ شاه با صدور بخشنامه ای به قلم وزیر کشور هر نوع مبارزه با بهاییت را ممنوع کرد و بدین ترتیب تقابل با این فرقه را در انحصار انجمن قرار گرفت بنابراین طی ۲۵ سال پس از کودتا گروه دیگری اجازه نیافت وارد این میدان شود پس دنبال گروه دیگری نباشیم. اما الگوی درست مبارزه با بهاییت منحصرا به امام ره و روحانیت تعلق دارد که با برپایی انقلاب اسلامی بساط بهاییت را جمع کرد. به رغم اینکه رضاخان روحانیت را به شدیدترین وجه سرکوب کرد اما طی سال های ۱۳۲۰ تا ۱۳۳۲ گروهها، سازمان ها، انجمن ها و سازمان ها و اشخاص منفردی به مقابله با بهاییگری برخاستند و نتایج خوبی نیز به دست آوردند. البته در دوره قاجار نیز تجربه موفق و کارسازی به دست آمد. شرح بخش های قابل توجهی از مبارزه با بهاییگری ( پیش از انجمن حجتیه) در کتاب بهاییت پادجنبش تجدید حیات ملت ایران اثر آقای میکاییل جواهری آمده است. ✍دکتر پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دفاع عرفان ثابتی از انسانیت یا تروریست 〽️عرفان ثابتی به مناسبت اعدام یکی از اعضای گروهک تروریستی دموکرات، جمهوری اسلامی را به نظام آلمان نازی در سرکوب مخالفین تشبیه کرد و مدعی شد حکومت ایران مخالفینش را از مقام انسانیت پایین میاورد. 📎 📎 📎 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اگر طاهره بود در بیت العدل جا داشت ؟ 🔺مهر انگيز كار، فعال حقوق زنان و مخالف جمهوری اسلامی، طی سخنرانی در مراسم دویستمین سالگرد تولد طاهره قرة‌العین، در جمع بهائیان ایرانی مقیم ویرجینیای آمریكا به این تناقض بزرگ در بهائیت پرداخت که چطور شما شعار تساوی زن و مرد می‌دهید، 🔻اما زن‌ها را شایسته حضور در بالاترین ساختار رهبری بهائیت (بیت‌العدل) نمی‌دانید؟ 📎 📎 📎 🚫@bahaiyat🚫
📗چرا از بهائیت برگشتم 🕸️قسمت(۷۴) 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق علیه السلام: 🔹لاَ تَنْظُرُوا إِلَى طُولِ رُكُوعِ اَلرَّجُلِ وَ سُجُودِهِ فَإِنَّ ذَلِكَ شَيْءٌ اِعْتَادَهُ فَلَوْ تَرَكَهُ اِسْتَوْحَشَ لِذَلِكَ وَ لَكِنِ اُنْظُرُوا إِلَى صِدْقِ حَدِيثِهِ وَ أَدَاءِ أَمَانَتِهِ. 🔸(برای شناخت مردم) به طولانی بودن ركوع و سجود اشخاص نگاه نكنيد زيرا شاید به آن عادت كرده باشند و اگر آن را ترک کنند وحشت کنند، بلکه به راستگوئى و امانت داری آنها بنگرید. 📚 اصول کافی (باب الایمان و الکفر) جلد ۲ صفحه ۱۰۵ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕸فصل نهم: بهاییت در قامت یک گروهک سیاسی 🔹۹. بهاییت از دیدگاه فقیهان 🔸ج) درگیری فقیهان با بهاییان این سلسله سخنرانی ها، مردم ایران را نسبت به جریان انحرافی بهاییت روشن کرد و سبب گردید حضرت آیت الله بروجردی نامه ای برای آقای فلسفی بنویسد. در بخشی از آن نامه آمده بود: «... این گروه، شبکه و تشکیلات خطرناکی است. بهاییت، از دیگر گروه-های ضد دین، خطرش برای اسلام و مسلمین بیشتر می‌باشد؛ زیرا این گروه با حربه دین به جنگ دین آمده اند. پس باید به طور جدی با آنان برخورد کرد». این نامه را جناب آقای فلسفی روی منبر خواند. چند روز بعد، در تأیید مبارزات آیت الله العظمی بروجردی علیه بهاییت، آیت الله سیدعبد الهادی شیرازی، نامه ای از نجف برای ایشان فرستادند. این نامه را هم آقای فلسفی روی منبر خواندند و از رادیو پخش شد. مردم ایران از مبارزات آیت الله بروجردی و از سخنان آقای فلسفی خیلی عالی پشتیبانی کردند. طومارهای زیادی از سرتاسر ایران برای آقای فلسفی می‌فرستادند. از کرمانشاه طوماری رسیده بود که شصت - هفتاد هزار نفر امضا کرده بودند. به خاطر دارم روزی آقای فلسفی در منبر مطرح کردند: «برای من، یک اطاق پر از طومار از سرتاسر کشور ارسال شده است. » این حرکت و مبارزات، تا به آنجا رسید که سرلشکری به اتفاق آقای فلسفی رفتند و معبد بهاییت را خراب کردند و تلویزیون هم این صحنه را نشان داد. مدتی این مبارزات گرم و پی گیر ادامه یافت که ورق برگشت و دستگاه مانع تبلیغات شد. حضرت آیت الله بروجردی در انزوا قرار گرفتند. برخی از روحانیون و فضلایی که در اطراف و اکناف ایران علیه بهاییت تبلیغ می‌کردند، دستگیر شدند.... [۱] 🔸پایان ---------- 📗[۱]: محمد واعظ زاده خراسانی، زندگی نامه آیت الله العظمی بروجردی، تهران، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ۱۳۸۵، چ ۲، صص ۳۰۶ و ۳۰۷. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۱۷۵ 🚫@bahaiyat🚫
بنام خدا مبارزه انجمن با بهاییت تبرئه و تکیه به شاه (۷) به گفته آقای سید حسین سجادی، آقای حلبی به آیت الله بروجردی [ سال ۱۳۳۴] چنین گفته بود: " ... بهاییان او [ شاه] را قبضه کرده اند و به مسیری می برند که اگر هم بخواهد مانع آنان شود، قادر به این کار نباشد. ... من به سهم خود برای مبارزه علمی با بهاییان نیرو تربیت کرده ام... نه پول داریم و نه قدرت... من جنبه علمی و فرهنگی را تدارک می کنم ... اما خنثی سازی این توطئه، قدرت سیاسی و پشتوانه نیاز دارد... حاج شیخ در مذاکره با آقای فلسفی وی را کاملا توجیه کرده و گفته بودند: ... برای شاه پیام نفرست شخصا با او ملاقات و او را توجیه کن و به او بفهمان که این تهدید نه فقط برای مذهب و مملکت، بلکه متوجه شخص شما نیز هست." (در سایه خورشید ...، خاطرات سید حسین سجادی، دارالکتب الاسلامیه، صص: ۲۶-۲۷) این در حالیست که به سال ۱۳۲۸ آیت الله بروجردی در نامه ای به آقای فلسفی نوشت در خصوص بهاییت از شاه نا امید است چون «اقدام دولت در تقويت اين فرقه از روی عمد و قصد است.» حالا پس از شش سال ( ۱۳۳۴) آقای حلبی از بی گناهی شاه و محاصره ی او توسط بهاییان می گوید. چنانچه مشاهده می شود آقای حلبی قدرت مرجعیت ( آن هم در آن ایام) را نادیده می انگارد و همچنین نمی خواهد از ظرفیت های مردم در مبارزه با یهاییت بهره گیرد و گویی در صدد تفهیم این معنا به آیت الله بروجردی ره است که تنها راه چاره تکیه به قدرت سیاسی است. نتیجه یکی از بزرگترین خطاهای انجمن در همین بینش نهفته بود و اتفاقا به تکیه به قدرت سیاسی نیز منتهی شد و مآلا به رشد و گسترش تصاعدی بهایبت در ایران و دیگر کشورها انجامید. ✍دکتر دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌آشنایی با فرقه ها ✍در این ویدئو بسیار عالی ، با برخی فرقه های موجود بیشتر آشنا می شویم... 📽 بخش سوم 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥عرفان ثابتی و نظامی سازی جامعه 🔺عرفان ثابتی بهائی مدعی شد جمهوری اسلامی به دنبال نظامی‌سازی جامعه ایرانه و هزینه‌های سنگینی برای ساخت سلاح می‌کنه! 🔻اما آیا جمهوری اسلامی به دنبال نظامی‌سازی هست؟ و آیا بهائیت واقعاً با نظامی‌سازی و نظامی‌گری مخالفت داره؟ 📎 📎 📎 🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده به مقصد نائل نمي شوم هر چه سئوال مي كنم از حضرت عالي مي فرمائيد جوابش قبلا با ادله عقليه داده شده است فراموش نفرمائيد كه اين مجلس اول مجلس ما است قبلي نداشته در اين مجلس هم هيچ جوابي از هيچ سئوالي نداديد هر چه هست [ صفحه 18] الفاظ بوده معني نداشته يا من نفهميدم من و شما بياني كرديم كه حقيقت را بجوئيم و بياييم من هر چه ساده مي گويم شما الفاظ مي گوئيد تعجب در اين است كه هيچ يك از اين مسائل را جواب نداديد و مي فرمائيد اگر صد سال و سئوال هم باشد جواب مي دهم ولي من سئوال هاي زيادي كردم كدام يك از اين ها را جواب داده ايد كه دوباره سئوال مي كنم خواهش دارم ساده بفرمائيد مي گويم مظهر نيست و مربي مخلوق است يا نه؟ جواب اين دو سئوال را ساده و واضح بفرمائيد. (عبدالله خان - عرايضات قبل خودم را حكم قرار مي دهم به علاوه از مطالعه كنندگان محترم تقاضا مي نمايم از نقطه نظر بي طرفي ثالث در صحت و سقم اظهار فوق بنده گردند آنچه را كه عرض كردم به چه دليل غير معلوم است اگر غير معلوم است پس آنچه را كه غير معلوم است كدام است مستدعي معلوم را معين فرمائيد آنچه را كه بنده عرض كردم متضمن برهان بود تعجب از اين دارم كه مطالب برهاني بنده را چطور ملتفت نشديد دليل بر اثبات مدعاي من مكاتبه است كه در ذيل سئوال و جواب معروض گرديد و كاتب سئوال وجواب شاهدي است ناطق آنچه را كه عرض كردم... 📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۲۱ 🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى 🔹فداك روحى 🔸چ) نقد آثار به هر حال علوم مورد توجه على محمد شيرازى در برگيرنده غالب نوشتجات اوست. به نحوى كه مى بايست تأليفات او را با توجه به «طلسمات، كيميا، سيميا، و علوم حروف و... » مورد رسيدگى قرار داد. با اين همه توجه بر اين مسئله در آثار على محمد شيرازى ضرورى است كه كتب ايشان در زمينه هاى ديگر از اشتباهات زيادى برخوردار است كه اهل تحقيق در آثار خود به آنها اشاره هاى دقيق و ظريفى كرده اند كه لايحصى است. 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۷۸ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق علیه السلام: 🔹 منْ لاَ يُعِدَّ اَلصَّبْرَ لِنَوَائِبِ اَلدَّهْرِ يَعْجِزْ . 🔸كسى كه صبر را براى مصيبت‌هاى روزگار آماده نكند، ناتوان گردد. 📚 وسائل الشیعه (باب الثالث) جلد ۳ صفحه ۲۵۹ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️تعطیلی اجباری به دستور بیت‌العدل بهائی؛ سندی از نقض آزادی‌ و حقوق فردی در فرقه بهائیت 🔺بر اساس یکی از دستورالعمل‌های بیت‌العدل و لازم‌الاجرا برای تمام بهائیان، اعضای این فرقه باید در ایام خاصی (به‌اصطلاح متبرکه در مسلک بهائیت)، تابع تعطیلی اجباری بوده و از هرگونه کار و فعالیت در این ایام اجتناب ورزند وگرنه با اقدامات قهری لجنه‌های بهائی مواجه خواهندبود. 🔺این دستورالعمل، بدون هرگونه توضیح و تفسیری، سندی است واضح از زیر پا نهادن حقوق‌فردی و حدود اختیارات و آزادی شهروندی در بهایئت؛‌ همان چیزی که سنگ آن را بر سینه زده و همواره با علم کردن آن، از یک‌سو ادعای مترقی و پیشرو بودن در حقوق‌ بشر دارند و از سوی دیگر، سایرین به ویژه نظام جمهوری اسلامی را به نقض این حقوق متهم می‌سازند. حال آنکه اقلیت‌های دینی و قومی در ایران از حقوق و آزادی و اختیارات مشخصی برخوردار بوده که کمترین آن، برخورداری از آزادی در انجام مناسک دینی، زیست بر اساس مبانی اعتقادی خود، مدارس مستقل، نماینده مجزا در مجلس و... می‌باشد. 🚫@bahaiyat🚫
بنام خدا مبارزه انجمن با بهاییت وظیفه و علاقه شاه (۸) شاه هم مشتاق و هم متعهد به رشد بهاییت بود و بنا نبود رشد بهاییت کوچکترین خلل و یا خدشه ای ببیند. چرا که براساس دیکته سفارت امریکا مکلف به تامین زمینه های گسترش و رشد بهاییت شده بود( خاطرات آقای سلطانی طباطبایی سایت جماران) و طبق نقشه های ده ساله، نه ساله و ... بهایی، تسخیر نیابتی کانون ها و گلوگاه های قدرت و ثروت ایران از اهداف غایی بهاییت بود.( گزارش آقای حسن ارشاد) البته به اقتضا از سرعت رشد بهاییت گاهی کاسته و یا گهگاه در دوره ای کوتاه متوقف می شد. ( روندی که موجب تردید جدی مرحوم آقای علی اکبر پرورش و سبب جدایی اش از انجمن گردید) پس انجمن مجاز نبود ضربه ای استراتژیک به فرقه وارد آورد و چنانچه گفتم از انجمن اساسا بر نمی آمد چون لازمه آن، اقتداری بود همه جانبه از جمله در حوزه بسیج اجتماعی که در اختیار مرجعیت شیعه و روحانیت قرار داشت و شاه با حذف مرجعیت و روحانیت از گردونه مبارزه با بهاییت می خواست هم رشد بهاییت را بیمه کند و هم مشروعیت دینی خودش نیز خدشه نبیند. آقای حلبی البته به شاه شیعه و سلطنت اسلامی علاقه و بلکه اعتقاد داشت. این اندیشه را در سخنرانی های سال های ۳۰ -۳۱ هنگامی که در نهضت ملی نفت در مشهد فعالیت می نمود بیان نموده است و پس از آن عدول وی از این اندیشه دیده و یا گزارش نشده است. مخالفت ایشان با نهضت امام خمینی ره و انقلاب اسلامی و دعای برای سلامتی نیروهای امنیتی بر منبر و سخنرانی معروفش به سال ۱۳۵۶ در مخالفت با انقلاب نیز قرائنی است موید مدعای اینجانب. ✍دکتر دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ 🚫@bahaiyat🚫
📗چرا از بهائیت برگشتم 🕸️قسمت(۷۵) 🚫@bahaiyat🚫