📌 آغاز جنگ جمل در دوره خلافت امام علی علیهالسلام
🔸 جنگ جَمَل، نخستین جنگ دوره حکومت امام علی (ع) بود که چند ماه پس از حکومت امام توسط گروهی به رهبری عایشه و طلحه و زبیر به بهانه خونخواهی عثمان به راه افتاد. این جنگ در روز ۱۰ جمادی الاولی سال ۳۶ قمری و در اطراف بصره رخ داد. عایشه در این نبرد بر شترِ نرِ سوار بود و علت نامگذاری این جنگ به جمل (شتر نر) همین است.
🔹 از آنجا که سران سپاه جمل با امام علی (ع) به عنوان خلیفه، بیعت کرده و سپس بیعت خود را شکسته و وارد جنگ شدند، به ناکثین (بیعتشکنان) معروف شدند و این جنگ نیز جنگ با ناکثین نامیده شد. جنگ جمل باعث انتقال مرکز خلافت مسلمین از مدینه به کوفه در عراق شد.
🔸این جنگ، نخستین جنگ میان دو گروه مسلمان بود. جنگ، به هنگام ظهر آغاز شد و تا غروب آفتاب ادامه یافت و به شکست اصحاب جمل انجامید. امام علی (ع) پس از جنگ جمل، در ۱۲ رجب ۳۶ هجری وارد کوفه شد و در آنجا سکونت گزید.
🔹 در آغاز جنگ امام علی (ع) مسلم بن عبدالله مجاشعی، را مأمور کرد تا نسخهای از قرآن را در بین دو لشکر بلند کند و همه را به آنچه در قرآن است و به پرهیز از تفرقه دعوت کند. وی پس اجرای فرمان، توسط سپاه اصحاب جمل به شهادت رسید. بعد از این واقعه امام علی (ع) فرمان جنگ را صادر کرد.
#تقویم_تاریخ
#جمادی_الاول_۱۰
#جنگ_جمل
🚫@bahaiyat🚫
📡بهرهبرداری بهائیت از برهنه شدن زنی روان پریش
بهائیان در چند روز گذشته با انتشار مطالبی در فضای مجازی درباره برهنه شدن زنی در دانشگاه، تلاش کردند ضمن حمله به حجاب و عفاف در کشور، به تحریک مخاطبان خود جهت تکرار این حرکت شرمآور در سطح جامعه بپردازند.
پیروان فرقه شیطانی و گمراه بهائیت ضمن شجاعانه خواندن برهنه شدن این زن، با لقب دادن و نمادسازی از وی آن را اقدامی انقلابی نامیدند.
اقدام بهائیت در انتشار مطالب درباره این جریان که در سطح وسیعی انجام شد نشان می دهد که پیروان فرقه ضاله برخلاف ادعای صلح دوستی، احترام به ارزشهای دیگران و اطاعت از قوانین کشورها، به چیزی جز منافع فرقه توجهی نداشته و حاضر هستند تمام سنتها، ارزشها و معیارهای دینی، انسانی و ملی را زیر پا بگذارند.
🚫@bahaiyat🚫
.
﷽؛
🏷 زمان حمله!
🔅 امام علی علیه السلام
«پيش از توانمندى، بر دشمن يورش مَبَر».
🔹«لا تُوقِع بِالعَدُوِّ قَبلَ القُدرَةِ»
📚 غرر الحكم : ١٠٢٥٨
🚫@bahaiyat🚫
🕸عنوان: بهائیت دین نیست(۲)
🔹مقدمه ی چاپ سوم نصیحت برادرانه
بسم الله الرحمن الرحیم عزیزان محسوس تر چیزی که انسان قادر بر انکار آن نیست این است که این سرای ناپایدار، رهگذر است و با سرعت زمان از این صحنه بیرون میرود. هیچ برهانی برای اثبات این مطلب محکم تر از این نیست که بنگرد، روزی در رحم و جنین بود و روزی پیر و شکسته شد و نیرو و نشاط و امید و آرزو را خواه و ناخواه از دست داد و در خلال دوران گذران عمر حسا و وجدانا دریافت که بدون برنامه و دستور نمی توانست قدمی بردارد و راهی بسپارد بلکه در تمام کارهایش دستوری را زیر نظر داشت که طبق آن امورش را منظم میکرد پس بشر مسافر است و این مسافر بدون دستور و راهنمائی راهنما نمی تواند حرکت کند مطلبی را درک میکند لکن در فراگرفتن دستور گاه به اشتباه می افتد و از پی کسی می رود که او خود حیران حرکت می کند و هر دم خیالی و پریشانی در کردار و گفتارش آشکار است. کسی که اندک بهره ای از عقل داشته باشد نمی تواند برای این کارگاه عظیم که خود نیز جزئی از آن است معتقد به صانعی باشد نمی تواند خود را بلا تکلیف و خلقت و وجودش را که در آفرینشش مهارتی عجیب به کار رفته که با کلید فکر قفلهای بسته ی اسرار خلقت را می گشاید مهمل بداند و نمی تواند خود را بی نیاز از راهنما ببیند از طرفی هم فطرتش ممد و کشاننده ی او است به این طریق، چنان که وجدانا می بیند هر گاه دو نفر که با یکدیگر به سر میبرند اگر یکی تابع دیگری نباشد ولو على سبيل البدليه، که گاهی این یک آمر باشد. و گاه آن یک برای آنها زندگی تلخ است و زیستن میسر نیست پس حال که چنین است چو خواهی پیشوا گیری بیندیش که چون یعسوب باشد خالی از نیش این برنامه همان است که میگوئیم دین و این راهنما همان است که می گوئیم رسول یعنی نماینده ی صانع و آفریننده که خواست او را به ما بفهماند و راه و رسم رسیدن به آن را به ما بیاموزد، ما را برای خدا بخواهد نه برای خودش به ما عبدالله بنده ی خدا نام گذارد نه / غنام الله گوسفندان خدا تا از شیر و پشم و گوشت و استخوان و زاد و ولد ما به سود خودش بهره برداری کند. دستور دین باید وفق نظام طبیعت و حافظ مال جان ،ناموس فکر و عقل بشر باشد. حدود و تغوری داشته باشد که متعدی از آن کیفر بیند تا به جای خود نشیند اینها کلیاتی است که هیچ خردمندی نمی تواند آن را انکار کند یا آن را سهل بشمرد. بشر دو دستگاه مستقل است روان و بدن که باید با مدد و کمک یکدیگر وظیفه ای را که در این عهده دار است انجام دهند. بهترین راه برای دریافتن این که بشر دو دستگاه است عالم خواب است که بدن در بستر افتاده بیهوش و از خود بی خبر لكن روانش به هر سو روان است و مسافرتها و دیدنیها و شنیدنیها و حزنها سرورها دارد.
همچنان که بدن که کارگر است محتاج به غذا و تقویت و استراحت است تا بتواند وظائفش را انجام دهد، هم چنان است روان که کارفرما است او نیز به غذا و تقویت و مدد و استراحت نیازمند است. هم چنان که غذا و مدد و تقویت بدن باید به اندازه و به وقت و مناسب و در حد استعداد مزاجش باشد هم چنان است غذای روان هم چنان که غذای نامناسب کمتر یا بیشتر از اندازه یا بی هنگام با آلوده بدن را فاسد میکنند و از کار می اندازد و چون بدن از کار افتاد روان نیز که محل ظهوری برای خود نمی یابد از کار خواهد افتاد. هم چنان است روان و روح آدمی که غذای نامناسب و آلوده و بیرون از اندازه کما و کیفا آن را فاسد خواهد کرد و از راهی که باید به واسطه ی به کار بردن بدن برود بازش خواهد داشت و گرفتار زبان و خسارت جبران ناپذیرش خواهد کرد. هم چنان که در تهیه و مقدار و به کار بردن بدن با آنکه محسوس است محتاج به راهنما هستیم و هر غذا را نمی توانیم بخوریم و در هر وقت به کار بریم در غذای روان و روح که غیر محسوس است و باید از طریق عقل و اندیشه تهیه شود به طریق اولی نیازمند راهنما هستیم بنابراین کار به این سادگی نیست که شخصی بگوید هر چه شد میخورم و هر جا شد می نشینم و از پی هر کس شد می روم تا به هر نحوی که باشد بگذرانم روز را دین باید قوی و محکم باشد تا بتواند بشر بلند پرواز را که مرغ افلاک است و چند روزی از معبر خاکش باید بگذرانند طوری اداره کند که خود را نیازد نه با سرعت به هر طرف بتازد و نه بستر خواب دائم برای خود اندازد. خور و خشم تنها طریق دو است بر این بودن آئین نابخرد است
📗کتاب بهائیت دین نیست،نویسنده: ابوتراب #هدائی، ص۹
#کتاب #بهائیت_دین_نیست
🚫@bahaiyat🚫
بیتالعدل تشکیلات بهائی مستقردر حیفای اسرائیل در تاریخ ۱۳ مهر ۱۴۰۳ پیامی را خطاب به مؤسسات بهائی منتشر کرد.
پیام مذکور با هدف روحیه دادن به بهائیان و تشویق آنها به ادامه سفر زیارتی به سرزمینهای اشغالی صادر شده، با دادن آماری از مسافران بهائی به سرزمینهای اشغالی در ماههای اخیر و اشاره به تأمین امنیت اماکن بهائی توسط اسرائیل و همچنین اخباری از اقدامات رفاهی این اماکن از بهائیان خواسته است با رعایت احتیاط سفرهای زیارتی خود را به اماکن مقدس این فرقه در سرزمینهای اشغالی ادامه دهند.
پیام بیتالعدل که نشان دهنده ترس بهائیان و عدم تمایل آنها در سفر به سرزمینهای اشغالی است با هدف روحیه دادن به پیروان فرقه ضاله بهائیت و امن جلوه دادن سرزمینهای اشغالی صادر شده است.
تشکیلات فرقه بهائیت در حقیقت با انتشار این پیام در صدد کمک به رژیم صهیونیستی جهت حفظ آرامش و روحیه دادن به این رژیم خونخوار در مقابل ایران و جبهه مقاومت است.
🚫@bahaiyat🚫
9.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖌 سی تفسیر کوتاه قرآن کریم در بیان رهبر انقلاب
📍قسمت بیست و شش
📚 موضوع: جهاد کبیر
📖تفسیر آیه ۵۳ سوره مبارکه فرقان
🗓۱۳۹۵/۰۳/۰۶
#آیتالله_خامنهای
#تفسیر
#سی_تفسیر
🚫@bahaiyat🚫
📌 درگذشت آیت الله میرزا مهدی غروی اصفهانی
🔹 میرزا مهدی فرزند میرزا اسماعیل اصفهانی غروی در سال ۱۳۰۳ق در اصفهان متولد شد.ایشان تحصیلات مقدماتی و اندکی از اصول و فقه را نزد استادان محلی آموخت.
🔸میرزا مهدی اصفهانی در سال ۱۳۱۵ق، به شهر کربلا رفت و از محضر سید اسماعیل صدر بهرمند شد. ایشان در مدت حضورش در نزد سید اسماعیل صدر، به غیر از تحصیل علوم رایج به طی مقامات تربیت نفس مشغول بود. تا آنجا که نقل شده است وی به مقام تجرید و خلع بدن دست یافت.
🔹او برای ادامه تحصیل علم راهی نجف شد و در درس فقه و اصول آخوند خراسانی حاضر شد. سپس در این دوران با سیدعلی قاضی و سید جمال الدین گلپایگانی انس گرفت.
🔸وی از محضر عالم بزرگ تشیع میرزای نایینی نهایت استفاده را کرد، و در سال ۱۳۳۸ق از وی اجازه اجتهاد گرفت و آقا ضیاء عراقی، شیخ عبدالکریم حائری یزدی و سید ابوالحسن اصفهانی نیز آن را تأیید کردند.
🔹رهبر معظم انقلاب درباره ایشان می فرماید:
دو عالم متشخص مرتضی آشتیانی و میرزا مهدی اصفهانی در سال ۱۳۶۵ق بدرود زندگی گفتند و حوزهٔ علمیهٔ مشهد، با درگذشت آن دو، آخرین مدرسان بزرگ خود را از دست داد و درس خارج در این حوزه مجدداً دچار رکود شد.
🔸میرزای اصفهانی در ۱۹ ذیالحجه سال ۱۳۶۵ق درگذشت و در دارالضیافة حرم امام رضا (ع) دفن شد.
#تقویم_تاریخ
#آبان_۲۳
#آیت_الله_اصفهانی
🚫@bahaiyat🚫
📌 ولادت دانشمند بزرگ ايرانی خواجه نصير الدين طوسی
🔸محمد ابوجعفر مشهور به خواجه نصير الدين طوسی، معروف به محقق طوسی و استاد البشر در ۱۱ جمادی الاول سال ۵۹۷ قمری در طوس زاده شد. پس از مدتی کسب علم در زادگاه خود راهی نيشابور گرديد و از اساتيد آن شهر بهرهمند شد.
🔹بعدها به شهرهای ری، اصفهان و قم و سرانجام به عراق عزيمت نمود و خوشه چين معارف آنان گرديد. ایشان پس از حمله وحشيانه مغول به ايران، به دعوت يكی از حكام فرقه اسماعيليه راهی قُهِستان شد و در مدت ۲۶ سالی كه در اين قلعه ها به سر برد، كتابهای متعددی را به رشته تحرير درآورد.
🔸پس از حمله مغول، هلاكوخان وی را در شمار بزرگان خود قرار داد و خواجه با استفاده از اين موقعيت از قتل عام مردم، علما و نيز ويران ساختن اماكن علمی و فرهنگی جلوگيری نمود.
🔹خدمات گسترده خواجه بسيار وسيع و در سطوح مختلف انجام گرفته است. سرانجام اين عالم نستوه در ۱۸ ذی قعده سال ۶۷۳ ق در بغداد دار فانی را وداع کرد و در جوار حرم امام موسی كاظم علیه السلام به خاک سپرده شد.
#تقویم_تاریخ
#جمادی_الاول_۱۱
#خواجه_نصیر_طوسی
🚫@bahaiyat🚫
21.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨حقیقت علیمحمد شیرازی در برابر تبلیغات!
🔹در ویدئویی که به تازگی به مناسبت تولد علی محمد باب منتشر شده، بهائیان او را فردی معرفی میکنند که به همه انسانها بدون توجه به رنگ، نژاد، مذهب و ملیت احترام میگذارد. اما برای بررسی این ادعا، باید به متون و آثار خود علی محمد باب مراجعه کنیم. تحلیل برخی از بخشهای آثار او میتواند نشان دهد که او چه دیدگاهها و دستورات دینی داشته است.
🔸نابود کردن کتابها: در کتاب بیان (باب ۶ از واحد ۶، صفحه ۱۹)، علی محمد باب دستور به نابودی تمامی کتابها به جز کتابهای خودش یا کتابهایی که درباره دین بیان نوشته میشود، داده است. عنوان این حکم به صورت زیر بیان شده است: "حکم محو الکتب کلّها الّا ما انشئتُ او تنشی فی ذلک الامر." به معنای: "حکم محو کردن تمام کتابها به جز آنچه من نوشتهام یا دربارهی آن موضوع نوشته میشود."
🔸اخذ اموال غیر بابیان: در کتاب "بیان" (باب ۵ از واحد ۵، صفحه ۱۵)، علی محمد باب حکم به گرفتن اموال کسانی که به دین بیان ایمان نمیآورند، میدهد و بیان میدارد: "حکم أخذ اموال الّذین لای دینون بالبیان و حکم ردّه آنان إذا دخلوا فی الدّین." به معنای: "حکم گرفتن اموال کسانی که به دین بیان متدیّن نیستند، و حکم بازگرداندن اموال به آنها اگر وارد دین شوند."
🔸کشتن غیر بابیان: در کتاب "بیان" (باب ۱۶ از واحد ۷، صفحه ۲)، علی محمد باب حکم به کشتن کسانی که به دین بیان وارد نمیشوند، داده است: "إنّ الله قد فرض علی کلّ ملک یبعث فی دین البیان أن لایجعل أحداً علی أرضه ممن لم یدن بذلک الدّین." به معنای: "خداوند واجب کرده است بر هر پادشاهی که در دین بیان مبعوث میگردد، اینکه هیچکس از کسانی که به این دین وارد نمیشوند را بر روی زمینش باقی نگذارد."
🔸 این مطالب نشان میدهند که علی محمد باب نه تنها اعتقادات افراطی مذهبی داشت، بلکه به شدت نسبت به تفاوتهای دینی و فکری خصمانه بود. این رویکرد مستبدانه و ناپذیرای او به طور کامل با مطالب ملایم و معتدلی که در ویدئو ارائه شده، در تضاد است در حالی که در ویدئو، چهرهای معتدل و پذیرای تفاوتها از علی محمد باب به نمایش گذاشته شده است، واقعیت او کاملاً متفاوت بود.
#حزب_بهائیت
#فرقه_ضاله
#علی_محمد_باب
#بابیه
#دروغ_تاریخی
🚫@bahaiyat🚫