🕸فرقه ضاله بهائیت راه تحقیق حقایق را بر اعضاء بسته است
#فرقه_ضاله_بهائیت
💀@bahaiyat💀
🕸نقدى از نظرگاه تشيع(۵)
٢ - در منابع مهم شيخيه، كلمۀ «كاملين»، «نقباء» و «نجباء» مرادف ابواب و نواب آمده است و احاديثى كه اشارۀ صريح به رجوع مردم به جهت اكتساب حقايق عاليۀ دين، به بزرگان تقوى و علم دين شده است، مستمسكى براى اثبات مقام بابيت و نائبى آنان شده است. از آن جمله:
«يا جابر أوَ تدرى ما المعرفة المعرفة إثبات التوحيد اوّلاً، ثمّ معرفة الإيمان ثانياً، ثم معرفة الأبواب ثالثاً، ثم معرفة إلامام رابعاً، ثم معرفة الأركان خامساً، ثم معرفة النقباء سادساً، ثم معرفة النجباء سابعاً.»
نقباء در نظر شيخيه كسانى هستند كه: «بعد از قطع اين اسفار (اسفار چهارگانه و مشاهدۀ اين ديار خلقيت خود را فانى نمايد و هستى خود را نيست كند، و از مقام فؤاد بگذرد، و در جميع مراتب اسم خدا شود. (١) ولى نجيب كسى است كه سفرهاى چهارگانه را نموده باشد. پس از مقام خلق به سوى حق سفر كرده باشد و مزاج او معتدل شده باشد.
و طريقۀ او درست شده باشد و از اضداد اين دنيا جدا باشد و از زمينها مهاجرت كرده باشد و به آسمانها شارك شده باشد...». (٢ ) بدين خاطر نجبا در مراتب پائينترى از نقبا قرار دارند. و نقبا و نجبا، در اصطلاح شيخيه «كاملين» هستند و «لفظ ناطق درباۀ بعضى شيعيان هم يعنى كمّلين و بزرگان ايشان مانند حضرت سلمان رضوان اللّٰه عليه يا امّتان آن بزرگان هم كه آئينۀ سرتا پا نماى امام عليه السلام هستند و مبلغ و مؤدى از جانب او و باب امام عليه السلام هستند، اطلاق مىشود». (٣) بنابراين شخص اول اين كاملين: «باب اعظم امام عليه السلام است. او ناطق حقيقى شيعيانى است كه دون درجۀ اويند، زيرا بلاواسطه از امام عليه السلام مىگيرد، و به ديگران مىرساند». (۴) در اين مرتبه از تحليل موضوع مورد نظر، بايد اذعان داشت كه از نظر عقيدۀ دينى شيعيان، اسلام، در هر زمان و عصرى، افرادى كه صاحب درجات عاليۀ سير و سلوك بوده و به مقام والاى ايمان نائل شدهاند، امرى واضح و روشن مىباشد، و به هيچ وجه من الوجوه يك مبحث يا توجهى جديد بشمار نمىرود و شيخيه و كتابهاى مشايخ آنان، بيش از يك ذره در برابر امواج خروشان از هزاران كتب و رساله و حكايتها نمىباشد.
📗(١)(۲) «رجوم الشياطين»، ترجمۀ: ابوالقاسم خان ابراهيمى، ص ٩۴، ص۸۳
📗(٣)«فهرست»، ص١٢۴
📗(۴)فهرست، ص ١٢۵ - حاج محمد كريم خان تصريح مىكند كه: «اين زمان، زمان اظهار امر نجابت و نقابت نيست» - مراجعه شود به رسالۀ: «تير شهاب در ردّ باب» مندرج در كتاب: «مجمع الرسائل فارسى»، ص ٢٣٠ - همچنين براى بررسى بيشتر پيرامون نقبا و نجبا، از ديدگاه شيخيه بررسى شود: كتاب «رسالۀ سى فصل»، ص ١٠٢ و رسالۀ: «ازهاق الباطل فى ردّ بابيه» و: «رسالهاى در جواب سؤالات آقاى مهندس موسى ژام» مندرج در كتاب: «دو رساله»، ص ۱۶
📗بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص۱۴۴_۱۴۵
#نقدی_از_نظرگاه_تشیع
#نقد_بهائیت
💀@bahaiyat💀
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام فرموده بودید در صدا و سیما فیلم و مستندی برای اشکار سازی چهره بهاییت ساخته نشده؟
https://www.doctv.ir/program/152485
#ارسالی_مخاطب
✍️سلام ضمن تشکر از این مخاطب گرامی ما نگفتیم، نظر مخاطب بود که پاسخ دادیم. این لینکی که شما فرستادید هم "مرحبا بناصرنا"
❌رسانهای شدن مشارکت بهائیت با سازمانهای خصوصــــــــــــــــــی
🔹مرکز استیمسون در ۲۹ آذر از ارائه گزارش «آینده همکاری بینالمللی» در انجمن صلح پاریس خبر داد.
🔸این گزارش توسط نادهـَرَ یوسف، کارشناس بهائی این مرکز و پونزیو ریچارد، متخصص در موضوع حکمرانی جهانی، ارائه شده و ۲۱مین اجلاس انجمن دوحه که در تاریخ ۱۰ و ۱۱ دسامبر برگزار شده میزبان این نشست بوده است.
♦️مشارکت فرقه ضاله بهائیت با سازمانها و انجمنهای خصوصی و غیر دولتی در راستای دستورالعمل بیتالعدل در نقشه ۲۵ ساله جهت مشارکت هرچه بیشتر با غیر بهائیان صورت میگیرد.
🔻بسیاری از این همکاریها در سکوت خبری هستند و پس از مدتی در راستای اهداف فرقه گمراه بهائیت رسانهای میشوند.
#بهائیت
#نفاق
💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️حضور سینا ورائی در جلسه اعطای جایزه ساخــــــــــــــاروف
🔹سینا ورائی، نماینده تشکیلات بهائیت در اتحادیه اروپا، ۳۰ آذر با انتشار مطلبی از حضور خود در جلسه اعطای جایزه ساخاروف در پارلمان اروپا خبر داده؛ از تعلق گرفتن این جایزه به مهسا امینی و فعالان جنبش «زن، زندگی، آزادی» ابراز شادمانی کرد.
🔸جایزه ساخاروف (Sakharov Prize)، جایزه افتخاری از سوی پارلمان اروپا برای به اصطلاح حمایت از آزادی اندیشه در جهان است که از سال ۱۹۸۸ بنا نهاده شده است. جایزه سال ۲۰۲۳ ساخاروف اواسط آذر به خانواده مهسا امینی و فعالان جنبش "زن، زندگی، آزادی" داده شد.
♦️اعطای این جایزه به خانواده مهسا امینی و فعالان جنبش هنجارشکنانه «زن، زندگی، آزادی» که با شادمانی بهائیت و واکنش فوری و تشکر تشکیلات از پارلمان اروپا همراه بود از علاقه فرقه ضاله بهائیت نسبت به مطرح شدن موضوعات مربوط به زنان در ایران جهت بهرهبرداری از آن حکایت دارد.
#بهائیت
#سینا_ورائی
💀@bahaiyat💀
🖤🖤🖤🖤🖤
امالبنین شدن سرمایهای بزرگ میخواهد
مانند دانستن آداب حضور امام ...
پس حقا که ادب زاییدهی توست!!
به ما بیاموز ادبِ انتظار را در برابر مولایی که همه هستی چشم براه اوست ...
امالبنین در ره حق هستی خود را داد!!
به نالههای جانسوز بیبی امالبنین
🌹اللهم عجل لولیک الفرج🌹
◾️وفات حضرت ام البنین مادر علمدار کربلا تسلیت باد◾
🖤شبتون خوش 🖤
#حضرت_ام_البنین سلام الله علیها
💀@bahaiyat💀
▪️صفت، غیر ذات نیست ▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜 فِي حَدِيثِ اَلزِّنْدِيقِ اَلَّذِي سَأَلَ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ لَهُ: أَ تَقُولُ إِنَّهُ سَمِيعٌ بَصِيرٌ فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: هُوَ سَمِيعٌ بَصِيرٌ سَمِيعٌ بِغَيْرِجَارِحَةٍ وَ بَصِيرٌ بِغَيْرِ آلَةٍ بَلْ يَسْمَعُ بِنَفْسِهِ وَ يُبْصِرُ بِنَفْسِهِ وَ لَيْسَ قَوْلِي إِنَّهُ سَمِيعٌ بِنَفْسِهِ أَنَّهُ شَيْءٌ وَ اَلنَّفْسُ شَيْءٌ آخَرُ...
📄 در حدیث زنديق آمده که او از امام صادق عليه السّلام پرسید: تو مىگوئى خدا شنوا و بينا است؟ امام فرمودند: آرى او شنوا و بيناست، شنواست بدون عضو، بيناست بدون ابزار، بلكه به ذات خود مىشنود و به ذات خود مىبيند و اينكه مىگويم به ذات خود شنواست نه به اين معنى است كه او چيزى است و ذات او چيز ديگر...
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📚 کافی شریف ج ۱، ص ۱۰۸
#حدیث_روز
💀@bahaiyat💀
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام شب بخیر
متنی به نقل قول از روزنامه کیهان در کانالتون دیدم به نقل قول از عناصر فرقه ضاله گمراه بهاییت
برادر گرامی عزیز واقعا مجلس فعلی که رهبر معظم از ان بعنوان انقلابی یاد نموده و از اعتبار خودشان هزینه نمودند
واقعا چند در صد توانسته رضایت و خواسته ملت را جلب نمایند
ایا نارضایتی جامعه هدف ایثارگران با این قوانین ناپخته
مجلس و سازمان برنامه جای بسی گله نیست
ظاهرا در عنوان خبر ذکر شده عناصر فرقه در پی تضعیف
دلسرد کردن مردم هستند
چه ارتباطی با این فرقه ضاله دارد
ببخشید حقیر خودم ایثارگر و متنفر از این فرقه خودساخته انگلیسی گمراه بوده و هستم
ولی ارتباطی با عدم رضایت مردم نسبت به تصمیم سازان نظام نداشته ندارد
@bahaiyat
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
مخاطب گرامی سلام علیکم
کسی منکر اشکالات و نقایص نیست بلکه می خواهیم این نکته را یادآور شویم که هر جا دشمنان نظام و اسلام دلسوز مردم می شوند و بر آتش اختلافات می دمند، مردم آگاه صفشان را از آنها جدا کنند و در عین حال حضرت آقا فرمودند نباید ناامید کرد جامعه و مردم را
💀@bahaiyat💀
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام....
اکثرردکنندگان بهائیت به
محکمات نقلی درشریعت
تشیع استنادمیکنند..
درصورت امکان دلایل عقلی
ردبهاییت را بیشترمطرح وتوضیح دهید..
✍️ سلام اینکار قبلا بارها انجام شد و بازهم به حسب ضرورت انجام خواهد شد
استاد #روزبهانی
💢بهائیت عامل روی کار آمدن رضا شـــــــــــــــــــــــاه
🔹اردشير جی (جاسوس معروف) نزد عین المک هویدا بهائی (پدر امیر عباس هویدا) میرود و میگوید یک شخص به من معرفی کن برای پادشاهی که ۲ شرط مهم داشته باشد.
✔️اول شیعه دوازده امامی خالص نباشد
✔️دوم ژاندارم (نظامی) قزاق باشد
🔸روی شرط شیعه خالص نبودن تاکید جدی می کند
♦️عین الملک بهائی، رضاخان را به او معرفی می کند و اردشير جی، رضاخان را به انگلیسی ها معرفی می کند و بعد از مدتی رضا میرپنج، شاه ایران می شود.
#بهائیت_علیه_شیعه
💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕸نقش مؤثر عباس آفندی در اشغال فلسطین
👤 حجتالاسلام والمسلمین #روزبهانی
#فلسطین
#عباس_افندی
#بهائیت
💀@bahaiyat💀
🕸نقدى از نظرگاه تشيع(۶)
نكتۀ قابل تأمل و مميز عقيدۀ اماميه در عرض سيزده قرن پس از هجرت محمدى، با شيخيه در يك امر بيشتر نيست. و آن نقبا و نجبا (چه آشكار و چه پنهان) ابواب امام زمان در عصر غيبت كبرى نيستند، زيرا بنا به نص، اين باب در عصر غيبت مسدود شده است. و اكابر علماى اماميه از كلينى تا مقدس اردبيلى، و از مجلسى تا اكابر علماى قرن حاضر، با ايمان و اعتقاد به ارتقاء مؤمنان تا مقام نجبائى و نقبايى (البته كم و بيش با اختلاف نظر در تفسير چنين مقاماتى)، و حتى ملاصدرا كه خود روشنگر مراتب اسفار است، ارتقاى مقام معنوى حتى تا تشرّف به حضور امام را به عنوان بابيت، به معناى مورد نظر بادرايت در روايات، قلمداد نكرده و نمىكنند. و با تصديق و تأييد چنين درجاتى از مقامات معنوى را نه مؤلفان كتب اربعۀ شيعه و تدوين كنندگان فقه و مباحث اصول عقيده و نه محدثان و اهل عرفان و متكلمين شيعه. آن را دين خواندهاند و مسلم چنين ادعائى آنهم با تعبيرها و تفسيرهاى متناقض، نمىتواند مستند به منابع عقايد شيعه تلقى شود. تعمق در احوالات كسانى كه در غيبت كبرى مشرف به حضور امام شدهاند و مجلسى در بحار الأنوار به آن تصريح فرمودهاند (۱) مبين اين است كه آنان با وجود دستيابى به مقام والاى ايمان و تشرّف به حضور امام، نه از بابيت امام در عصر غيبت دم زدهاند و نه از اينكه معرفت نوعى چنين افرادى از اصول دين است. حال چگونه شيخ احمد، و يا سيد كاظم رشتى، و ديگر مشايخ كه حتى ادعاى نجبائى نكردهاند و به اعتراف تمام آثار شيخيه به مقامات پائينتر از آن نائل نشدهاند، چگونه كاشف اين معانى گشتهاند؟!
٣ - در مورد دوستى دوستان، و دشمنى دشمنان، كه در اصطلاح مذهب اماميه به «تولّى و تبرّى» ناميده شده است، مسلماً يكى از موارد مهم ايمان به امامت و ولايت است كه نه تنها با بابيت امام تفاوت اساسى دارد، بلكه از فروع امامت بوده و از مذهب ما نيست كه آن را از اصول دين بشماريم و معاد را از فروع نبوت.(۲)
📗۱) «بحار الانوار»، ج ۵٣، صص٢٠٠ - ٣٣۶
📗۲)اينكه از نظرگاه شيخيه معاد جسمانى از فروع نبوت است: «رسالۀ فلسفيه»، ص١٨٧، و... لازم به ياد آورى است كه كتاب: «فلسفيّة» به قلم سركار آقا در جواب سؤالات جناب آقاى فلسفى واعظ، طبع و نشر شده است. آقاى فلسفى ٢۵ سؤال در مورد فرقۀ شيخيه عنوان كرده بودند كه در صورت تطبيق جوابها، با عقايد حقۀ اثنى عشرى و تصديق حضرت آية اللّٰه بروجردى، از طرف شيخيه موافقت شود كه ديگر شيخيه خوانده نشوند. و اين سخن كه موهم جدائى و بوى خلاف و اختلاف مىدهد از ميان فرقۀ ناجيۀ اثنى عشريه برداشته شود. (تاريخ نامه ١٣٢٨/١١/٢٧). سركارآقا پاسخها را مرقوم كرد كه بعدها (در سال ١٣۵٠) همراه با سؤالات از طرف مدرسۀ ابراهيميه چاپ و منتشر شد. مؤلف اين كتاب ديدار با جناب آقاى فلسفى موضوع را مورد مذاكره قرار دادم ايشان به دو نكته اشاره فرمودند: ١ - قرار نبود كه پاسخ و نامه مرا چاپ كنند و اين كار برخلاف مذاكره از طرف شيخيه صورت پذيرفت. ٢ - مرحوم آية اللّٰه بروجردى پس از آنكه حضورشان شرفياب شدم و پاسخ را به عرضشان رساندم. فرمودند: «پاسخها سست است و نمىتوان در مورد رفع اختلاف نظر داد».
📗بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص۱۴۸_۱۴۹
#نقدی_از_نظرگاه_تشیع
#نقد_بهائیت
💀@bahaiyat💀
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام
وقت به خیر
من مدرس دانشگاه هستم در این ترم در یکی از کلاسهام...
✍سلام حتما شماره یا آیدی خود را در همین پیام بگذارید
🕸نقد بداعت بهائيت در تعليم وحدت عالم انسانی
سران بابيت و بهائيت، اديان و مذاهب پيش از خود را تاريخ مصرفگذشته معرفي ميكنند؛(۱) و آموزههاي آنان را پوسيده و منفور ميشمارند و تعاليم عليمحمد شيرازي و حسينعلي نوري را جديد، تازه و نو معرفي ميکنند. نوري درباره بداعت آموزههايش مينويسد: «اگر گفته شود که آنچه در ظهور بديع ظاهر از قبل نبوده و کل بديع است، اين قول هم صحيح و تمامست.»(۲) عباس افندي نيز آموزههاي حسين علي نوري را شاهکاري بيبديل ميخواند.(۳)
از سوي ديگر با ادعاهايي همچون امي بودن يا نيازمندي اديان به مطابقت با زمان،(۴) از بداعت، نوآوري و مقتضي زمان بودن ادعاها و تعاليمشان سخن ميرانند؛ ليکن شواهد بسياري وجود دارد که اين دو جريان در ادعاها و آموزهها و احکامشان از اديان و فرق پيش از خود الگو گرفتهاند.
حسين علي نوری از برابري و وحدت همه انسانها سخن ميگويد: «به چشم بيگانگان يکديگر را مبينيد، همه بارِ يک داريد و برگِ يک شاخسار».(۵)
قرآن كريم نيز اصل همه انسانها را در اصل انسانيت برابر دانسته سوره حجرات: ۴۹ / ۱۱۳.(۶)
آيا ظاهر آموزههاي اديان گذشته پوسيده است، يا حقيقت و مضمون آنها منفور است؟
اگر ظاهرش منفور است، مگر ظاهر ادبياتِ تعاليم، انسان را هدايت ميكند؟ و اگر حقيقت آنهاي منفور است، چرا شما همان حقايق را جملهبندي ديگري به نام خود سند زدهايد؟ امروزه اصطلاحاً به اين نوع الگوگيري، سرقت علمي ميگويند.
۱. مکاتيب، ج۳، ص ۳۳۱ – ۳۳۴.
۲. اقتدارات، ص ۸۷.
۳. خطابات، ج۳، ص ۷۸؛و مکاتيب، ج۳، ص ۲۷۶.
۴. مکاتيب، ج ۳، ص ۳۳۲.
۵.مجموعه الواح مبارکه، ص ۲۵۶.
#بهائیت
💀@bahaiyat💀
▪️علم خداوند به اشیاء▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜 عنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ:
كَانَ اَللَّهُ وَ لاَ شَيْءَ غَيْرُهُ وَ لَمْ يَزَلْ عَالِماً بِمَا كَوَّنَ فَعِلْمُهُ بِهِ قَبْلَ كَوْنِهِ كَعِلْمِهِ بِهِ بَعْدَ مَا كَوَّنَهُ.
امام باقر عليه السلام فرمود: خداى عز و جل بود و چيزى با او نبود و هميشه عالم بود بآنچه پديد مىآيد و علم او بآن پيش از بودنش مانند علم اوست بآن بعد از بودنش (مثلا هيچ كس نميداند فردا چه پيش مىآيد، ممكن است شخص متفرسى باشد و در يك موضوع كوچك سياسى يا اجتماعى حدسى بزند كه صدى نود آن درست باشد ولى علم خدا بهمه امور كلى و جزئى جهان از زمانى كه خود او بوده و چيزى با او نبوده تا اين زمان و هر زمان كه بيايد صدى صد مطابق است).
#حدیث_روز
💀@bahaiyat💀