8.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕸بهائیت از دو زاویه (۹)
ادامه دارد....
#بهائیت_از_دو_زاویه
💀@bahaiyat💀
🕸فساد مالی در محافل بهائی
✍ تشکیلات بهائی همه ساله مقادیر زیادی پول تحت عناوین مختلف حقوقالله، تبرعات، ساخت مشارقالاذکار قارهای و ملی و محلی، کمک به صندوق توکیل بینالمللی و... از بهائیان دریافت مینماید.
💸مؤسسات خیریه و بنیادهای فراوان بهائی در دنیا که نوعاً برای فرار مالیاتی بهائیان تأسیس گشته است، نیز درآمدهای کلانی عاید تشکیلات بهائی مینماید. با همه این گردش مالیهای سنگین، مرکز فرقه و سازمانهای وابسته به بهائیت، برای درآمدها و هزینههای خود، بیلان و صورتهای مالی ارائه نمیکنند و هیچ بهائی در دنیا حق ندارد در مورد مخارج و درآمدهای بیتالعدل سوال یا درخواست حسابرسی این درآمدها را نماید.
در بهائیت، سه نهاد مقننه، اجرایی و قضائی همگی در بیتالعدل جمع است که هم قانون میگذارد، هم خود اجرا میکنند و هم در صورت تخلف، رسیدگی مینماید و هیچ نظارتی بر عملکرد آن وجود ندارد.
❌عدم امکان نظارت بر عملکرد مالی تشکیلات بهائی، عدم انتشار بیلان و صورتهای مالی، عدم اجازه حضور مطبوعات که میتوانند وظیفه نظارت بر عملکردها را بر عهده داشته باشند، عدم اجازه مراجعه به مراجع قضایی برای بهائیان و به طور کلی بسته بودن جامعه بهائی، زمینه فساد مالی را برای سردمداران این فرقه فراهم کرده است.
#بهائیت
💀@bahaiyat💀
▪️شهید در بستر▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜 عَنْ أَبِی بَصِیرٍ قَالَ قالُ أَبِوعَبْدِ اللَّهِ عَلَیهِ السَّلامُ:
يَا أَبَا مُحَمَّدٍ إِنَّ اَلْمَيِّتَ مِنْكُمْ عَلَى هَذَا اَلْأَمْرِ شَهِيدٌ
قَالَ قُلْتُ: وَ إِنْ مَاتَ عَلَى فِرَاشِهِ
قَالَ: إِي وَ اَللَّهِ وَ إِنْ مَاتَ عَلَى فِرَاشِهِ حَيٌّ عِنْدَ رَبِّهِ يُرْزَقُ.
📄 ابی بصیر نقل میکند که امام صادق علیه السلام فرمودند:
اى ابا محمّد! مردۀ شما اگر بر امر [ولایت ما اهل بیت ]باشد،شهيد است.
عرض كردم:اگر چه در بستر بميرد؟
فرمودند: آرى، بخدا سوگند اگر چه در بستر هم بميرد زندهاى است كه نزد خدا روزی مىخورد.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📚 کافی شریف ج ۸، ص ۱۴۶
#حدیث_روز
💀@bahaiyat💀
🕸لفظ حقوق بشر حربه فرقه ضاله بهائیت برای دفاع از مهره های جاسوس و ضدایرانی
#بابیت_بهائیت
#حقوق_بشر
💀@bahaiyat💀
⛔️⛔️ کانونشن نمادی از تبعیض جنسیتی در بهائیت
✍️ زمانی مهره های فرقه ضاله بهائیت در فلسطین اشغالی جمع شده اند تا اعضاء تشکیلات بیت العدل را انتخاب کنند. جالب است که در بین اسامی انتخاب شوندگان حتی یک نام یک زن نیز مشاهده نمی شود و جمیع آن ها از رجال هستند.
▪️ بهائیان مدعی هستند که برابری زن و مرد یکی از شعارهای فرقه ای آنان است و با این حال حتی یک زن نیز در تشکیلات مذکور وجود ندارد. در واقع، عدم حضور زنان در تشکیلات بیت العدل از آن رو نیست که آنان نتوانسته اند رای بیاورند بلکه بدان سبب است که از اساس زنان اجازه کاندید شدن در این مجموعه را ندارند.
▪️ تشکیلات صهیونیستی بیت العدل، نهاد تصمیم گیرنده برای بهائیان است که جمیع شئون زندگی اعضاء فرقه زیر نظر آن می باشد. سردمداران بهائیت از همان ابتدا حضور زنان در این تشکیلات را ممنوع اعلام کردند و آن را مختص به مردان قرار دادند.
▪️ حال با این بیشینه و سابقه مهره های بهائی در عدم مساوات، چگونه شعار برابری زن و مرد را مطرح می کنند؟ حقیقت آن است که در تشکیلات بیت العدل و سردمداران بهائیت به زنان صرفا نگاهی ابزاری دارند ومی کوشند تا از جاذبه های زنان اهداف شنیع خود را دنبال کنند.
#بهائیت
#تبعیض_جنسیتی
💀@bahaiyat💀
فرقه های بابیت و بهائیت
⛔️⛔️ کانونشن نمادی از تبعیض جنسیتی در بهائیت ✍️ زمانی مهره های فرقه ضاله بهائیت در فلسطین اشغالی جم
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام و خدا قوت
آخرین پیام تو کانال درباره شعار مساوات زن و مرد در بهاییت هست،فرمودید که علی رغم این شعار هیچ زنی عضو تشکیلات بیت العدل نیست.سوالم اینه تشکیلات بیت العدل معادل کدام سطح سیاست گذاری در کشور خودمونه؟هر چند قابل قیاس نیست.مثلا در کشور خودمون برای رهبری،ریاست جمهوری و گمانم مرجعیت یکی از اصلی ترین شروط مرد بودن است. دین ما اسلام،هم، ادعای مساوات زن و مرد رو داره(نه با عنوان فمینیسم).حالا وقتی بحث میشه بهاییان میگن تشکیلات بیت العدل سطح رهبری هست و خودتون هم رهبرتون حتما باید مرد باشه،بعد ادعای مساوات دارید.جواب چیه؟
✍️سلام علیکم
بیت العدل بالاترین مرجع سیاسی و دینی فرقه بهائیت هست
ما مثل بهائیان ادعای تساوی در همه ابعاد رو نداریم که بنا بر این مبنا هیچ دلیلی نباید مانع عضویت زنان در مجمع ۹ نفره بیت العدل شود. مدعای ما شیعیان عدالت جنسیتی است؛ یعنی گرچه زن و مرد نزد خداوند متعال به عنوان بنده خدا هیچ تفاوتی ندارند و تنها عامل برتری تقوی (ایمان و عمل صالح) معرفی شده
استاد #روزبهانی
🕸نقدى از نظرگاه تشيع(۸)
مؤلفاينكتاب، اگر چه بهدلائل وتعبيرها، بىاطميناننيست، ولى ملاحظۀ يك شيوۀ مستمر ومداوم درطايفۀشيخيه، تاحدودى اعتقادش را در مورد رفع انتقادات سست مىكند.
از ملاحظۀ بيش از ۴٠٠ كتاب مستند شيخيه، ملاحظه كردم، مشايخ شيخيه از پذيرفتن كوچكترين تا بزرگترين ايراد و انتقادى كه به رويه و يا عقائد شيخ احمد شده است، ابا كردهاند و كاملاً در نپذيرفتن هر نوعى از آن اصرار و تعصب خاصى ابراز مىدارند و به هيچ وجه به نكتهاى برنخوردهام كه تأييد كنند، يك انسان ممكن است خطا كند و خطاى شيخ فلان و بهمان بوده است، به هيچ وجه چنين شيوه و موضعى مستمر و مستحكم (اگر چه بظاهر بگويند: ما مدعى نيستيم شيخ مرحوم مقام بابيت و يا نقبائى را داشتهاند) مستقيماً مبين اين واقعيت است كه در پس انديشه و باورهاى مشايخ و طائفۀ شيخيه، اين اصل، اصلى مسلم و اجتنابناپذير ايمان شيخى است كه شيخ هيچ خطائى نكرده، و هر چه گفته است: «از معدن علم ائمه»و خطاى او، خطاى ائمه، و خطاى خداست. (چنانچه شواهدى را در بررسى نظريۀ اجماع علما به حجيت شيخ يادآورى كرديم). وآيا چنين باورى، معرف اعتقاد به نوعى معصوميت، و به هر حال بابيت نيست؟!
ثانياً: در اين خصوص كه سيد مىنويسد كه: «اين علوم در خوابهاى صادق و نومهاى صالح از ائمۀ هدى عليهم السلام به شيخ مىرسيد»، يك نكته بس ظريف وجود دارد كه مىبايست به آن توجه اساسى نمود.
با توجه به پژوهشهاى مؤلف نسبت به «خوابهاى الهامى»، كه آن را ناشى از تفضل الهى و مواهب ربانى مىدانند، از لحاظ «علم اصول» و علماى اصولى، قول يا فعل يا تقرير معصوم در خواب، نظر به اصل و عدم حجيت ظن مطلق، حجت نيست، و قولى از اهل اسلام كه حاكى از حجيت فعل و تقرير معصوم در خواب باشد، وقوف حاصل نشده است و اين از اصول مسلم علماى اماميه اصولى است و ضروريات اصول است و شيخيۀ حاج محمد كريم خانى، به استناد رويۀ اصولى شيخ و سيد، و بر خلاف بعضى از تصورات، و حتى رديه نويسان، مبنى بر اخبارى دانستن طائفۀ شيخيه، كاملاً اصولى مشرب مىباشند، تا آنجا كه حاج محمد كريم خان كرمانى، صريحاً اذعان و اعتراف مىكند كه: «كتب علما و استدلالشان و احاديث و قرآن فهميده نمىشود، مگر به علم اصول و اگر در بعضى مسائل ما با بعض ايشان مخالفت داشتهايم، با بعضى ديگر موافقت داريم، و خود علماى اصوليين كثّر اللّٰه امثالهم هم با يكديگر در مسائل اصول اختلاف دارند. حتى آنكه مسئلۀ جزئى پيدا نمىشود كه محل اختلاف نباشد و جميعاً در جميع مسائل اختلاف دارند. مگر بعضى ضروريات كه اختلاف نمىشود... و خود سيد مرحوم و شيخ مرحوم و حقير سراپا تقصير اصولى هستيم نه اخبارى». (١) «واگر چنانچه نظريۀ بعضى از محققان را در مورد اخبارى بودن شيخيه پذيرا شويم، و چنانچه مشايخ ما اعلى اللّٰه مقامهم بيشتر ساعى شدهاند و اعتقادمان اين است كه بايد در جزئى و كلى پيروى ايشان كرد، و از خود مصلحت بينى ننمود...» (٢) بنابراين، اين كوشش مرحوم شيخ احمد كه به تصريح حاج محمد خان كرمانى: «جميع مسائل عقليه را از ادلۀ نقليه استنباط نمود» (٣)، چگونه تعبير، و متأسفانه بايد بگويم: «دوباره سازى» مىشود!
📗١) . رسالۀ سى فصل
📗٢).«فهرست»، ص٣٩
📗٣). «هداية المسترشد»، حاج محمد خان كرمانى، ص ۵
📗بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص۱۵۰_۱۵۱
#نقدی_از_نظرگاه_تشیع
#نقد_بهائیت
💀@bahaiyat💀
⛔️ حمایت بهائیت از قاتلان مردم بیگناه
🔺بهائیان در فضای مجازی در برابر اعدام «حبیب اسیود» واکنش نشان داده و از این تروریستِ کودکش اعلام حمایت کردند.
🔺سربازان چشم و گوش بسته تشکیلات بهائی، با کنار هم گذاشتن عکس «محمد ثلاث» (راننده معدوم اتوبوس مرگ و قاتل سه مامور نیروی انتظامی) و «حبیب اسیود» (رهبر جانی گروه تروریستی الاهوازیه) نسبت به اجرای عدالت درباره آنها ابراز ناراحتی کردند.
♦️اعلام حمایت تشکیلات بهائیت از قاتلان مردم ایران معنایی جز دشمنی ندارد؛ زیرا تشکیلاتی که مدّعی است ایران و ایرانی را دوست دارد، امّا به جای محکومیت کشتار زنان و کودکان، مجازات قاتلان آنها را محکوم و از جانیان اعلام حمایت میکند؛ چنین برخوردی تنها از دشمنان ایران و ایرانی سر میزند.
#بهائیت
#حمایت_بهائیت_از_قاتلان_مردم_بی_گناه
💀@bahaiyat💀