بنام خدا
مبارزه انجمن با بهاییت
قدرت اقتصادی بهاییان (۱۲)
بهاییت ذیل راهبرد قبضه کردن ایران به کسب قدرت اقتصادی اهتمام ویژه و جدی نشان داد.
آقای سید حسین سجادی بخش ناچیزی از قدرت اقتصادی این فرقه را چنین بر می شمارد.
" ... از نظر اقتصادی مملکت در قبضه آنان بود. نخستین تلویزیونی که به ایران آمد متعلق به آنها بود. دارو کلا در قبصه آنها بود. پپسی کولا را بهاییان تاسیس کردند. شرکت فیروز - که قسمت های مختلفی از دارو تا لوازم خانگی داشت- متعلق به بهاییان بود ..."
( در سایه خورشید، تاریخ شفاهی تبلیغ و... خاطرات سید حسین سجادی، دارالکتب الاسلامیه، چاپ اول، ۱۴۰۰، ص: ۲۶)
انجمن در قبال این راهبرد فرقه، برنامه و راهبردی در نظر نگرفت و یا مجاز نبود لذا جز تماشای رشد تصاعدی اقتصاد بهاییت کاری از آن بر نمی آمد. رشد اقتصادی بهاییان در اکثر شاخه ها و رشته های تجاری و اقتصادی و کشاورزی توسعه یافت.( نک : ظهور و سقوط پهلوی، خاطرات حسین فردوست)
فقط یک مورد آن کارتلی است که هژبر یزدانی دست و پا کرد و انحصار قند، واردات گوشت و مالکیت سهام بانک صادرات را به دست آورد.( فردوست، همان)
انجمن حجتیه در قبال قدرت یابی اقتصادی بهاییان که به شکل افسانه ای رو به گسترش و پیشرفت گذاشته بود راهبردی نداشت.
البته تنور شوخی بی مزه ای به نام جنگ پپسی و کوکا کولا را همواره گرم نگه می داشتند.
✍دکتر#رضایی
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
🚫@bahaiyat🚫
.
| 📖 #معرفی_کتاب |
📗 شـناخـت نـامه شیـطان
◈ ارائۀ منضبط آیات و احادیث مربوط به شیطان و مباحث مربوط با شیطان، از منظر آموزه های قرآن و حدیث از زوایای مختلف.
⪣ شناخت شیطان، دامها و وسوسههای هزار و یک رنگش برای هر کسی که هوای زندگانی سعادتمند دنیا و آخرت در سر دارد بیش از هر چیز دیگری واجبتر است.
✓ شیطان، تندیس استکبار، لجاجت و فسادگری که به سان خون در رگ فرزندان آدم جاری است و دشمن آشکار و قسم خورده آنهاست.
وجود و ماهیّت شیطان و راه های نفوذ یا پیشگیری از دام های هزارتوی او، چیزی نیست که در کمند عقل و علم تجربی در آید.
↲ مطمئن ترین راه شناخت شیطان، مراجعه به قرآن و سنّت است!
▤ بخشهاے کتاب:
⩴ فصل اول: شناخت شیطان
⩴ فصل دوم: نقش شیطان در گمراه کردن مردم
⩴ فصل سوم: اهریمنان
⩴ فصل چهارم: انسان های شیطان صفت
⩴ فصل پنجم: دام های شیطان
⩴ فصل ششم: ستیز با شیطان
📝 پديدآورنده: #محمدی_ری_شهری ، همكار : مرتضی خوش نصیب، نشر دارالحدیث، ۱۴۰۲
#معرفی_کتاب
🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده
جواب هاي قبل بنده را و حال در اين صورت پس از چندين دادن جواب كه متضمن بينه و برهان عقلي بود باز هم حاضرم كه آنچه را كه سئوال بفرمائيد از نقطه نظر اخلاق با بينه و برهان عقلي معروض دارم اگر نباشد مظهر نخواهد بود زيرا كه مظهر در قبل كاملا تعريف شد كه مستجمع جميع كمالات مظهر بحكم عقل بايد باشد تا اطلاق مظهريت در هيكل او صادق آيد و الا مظهر نخواهد بود چنانچه در قبل دلايل منطقيه در اين موضوع مشروحا بيان گرديد و حال هم چون موضوع معقول است ناچاريم در قالب مثال افراغ كنيم تا مطلب مبرهن و مشروح آيد و آن اين است كه اين شمس ظاهري كه پرتوش عالم وجود را احاطه كرده است شناسائي او از پرتو او است و پرتو مسلما از شمس است زيرا كه شمس بدون پرتو تحقق نيابد و پرتو بدون شمس مسلم نگردد بنابراين پرتو شمس بداهتا عين شمس است و شمس عين پرتو است در اين صورت پرتو و شمس حكم واحد دارند و اين مثل است براي مثلي كه از قبل مطرح ما بود چون اين مطلب توضيح داده شد و مسلم گرديد پس مظهر شناخته مي شود از آثار مظهر چنانچه پرتو شناخته شد از شمس بنابراين دلايل بديهيه ثابته پس مظهر عين مظهر است و مظهر عين مظهر است جواب اين مسئله كاملا با بينه و برهان كاملا معروض گرديد و اين جواب در طي چندين جواب قبل كه در همين موضوع واحد معروض و بيان گرديد در اين صورت تمني مي نمايم كه اين چندين جوابي كه با بينه و برهان در اين موضوع واحد بيان گرديد آيا كافي خواهد يا باز محتاج به جواب اندر جواب است
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۲۴
#مبلغ_بهایی
🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى
🔹فداك روحى
🔸چ) نقد آثار
حال بين كه ادعائى كه مى كنند ما بين خود و خدا ما يقين نكرديم كه عيسى همان پيغمبر است كه موسى خبر داده الى آخر بعداً «آقا ميرزا غلامحسين حكيم بنابى» برداشته سؤال مى كند اينكه سيد باب مسئله داود را مى نويسد اين چه نوع است؟ عباس افندى جواب داده رفوگرى مى كند فوراً اشتباهات كفّار را در حق اسلام به ميان حرف مى آرد كه كلًاّ منافى همديگر است و عين كلمات سيد باب شهادت مى دهد كه نه از قلم كاتب افتاده ونه داودى ديگر موجود بوده مكتوب عباس افندى در جواب سؤال شخص مذكور اين است. »
«به واسطه جناب امين جناب ميرزا غلامحسين طبيب بنابى عليه بهاء اللَّه الابهى»
«هو اللَّه»
«اى ثابت بر پيمان نامه شما رسيد هر چند ابداً فرصت تحرير نيست ولى با وجود اين مختصر جواب مرقوم مى گردد و اين نظر به محبت روح و فؤاد به آن معدن حب وداد است حكايت حضرت داود را جواب مفصل به شخص ديگر مرقوم گرديده صورت آن جواب در ضمن اين مكتوب است و اما پانصد سال كه بين حضرت موسى و حضرت مسيح در الواح حضرت اعلى منصوص است اين از غلط كاتب است اصل هزار و پانصد بوده ولى از قلم كاتب افتاده چنانچه در ساير الواح هزار و پانصد مخصوص بارى هميشه اينگونه مغرضين بوده اند بل اشد از اين چنانچه در زمان حضرت رسول عليه السلام از جمله عاص بن وائل وقتى شنيد كه اين آيه مباركه نازل شد أنْتُمْ وَ ماتَعْبُدونَ حَطَبُ جَهَنَّم گفت و اللَّه ان محمداً قد سقط بقوله زيرا به صراحت در قرآن مى فرمايد كه حضرت مسيح پيغمبر عظيم بود و به صراحت مى فرمايد كه مسيحيان عبادت مسيح مى كنند و معتقد به الوهيت او هستند و در اين آيه منصوص است كه عابد و معبود هر دو در نارند پس حضرت مسيح نعوذباللَّه حطب جهنم است و حال اينكه مقصود در آيه مباركه معبودهاى حيوانى و نباتى و حجرى بود نه معبود [۱]
----------
[۱]: از اين كلمه چنين مفهوم است كه گويا به معبود انسانى معتقد است.
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۸۰
#بهائیت
#انکار_دعاوی
🚫@bahaiyat🚫
🔻امام صادق علیهالسلام:
🔸والله من بیشتر از خودتان دوستتان دارم.
🔹وَ اللَّهِ لَأَنَا أَرْحَمُ بِكُمْ مِنْكُمْ بِأَنْفُسِكُم
📚بصائر الدرجات، ج ۱، ص ۲۶۵.
❤️یکی توی این دنیا هست که تو رو بیشتر از خودت دوست داره: امام زمانت...✨️
#مهربانی_حضرت
#امام_صادق_علیه_السلام
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ثابت پاسال بهائی کیست
🔺تشکیلات بهائیت با ساخت مستندی، او را از نامآوران بهائیت و خادم ایران معرفی میکند.
🔻اما ثابت پاسال که با رانت پهلوی و چپاولگری به ثروت و قدرت هنگفتی رسیده بود، رسماً به دنبال اجرای پروژههای اسلامستیزانه و ضدفرهنگی غرب در ایران و پیشرفت بهائیت بود.
📎 #بهائیت
📎 #پهلوی
📎 #ثابت_پاسال
🚫@bahaiyat🚫
🕸دلّالی بهائیان در خرید زمین برای یهودیان!
پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ در تاریخ 30 اکتبر 2017 م، نهاد رهبری بهائیت موسوم به بیت العدل، اقدام به انتشار بیانیهای کرد که در آن، هرگونه انتساب رسانهی «بهائی نیوز» (با مدیریت مرتضی اسماعیلپور)، به تشکیلات بهائیت را منکر شد و با ماهیت فعالیتهای وی مخالفت و دستور به قطع ارتباط بهائیان با او را صادر کرد.[۱]
چندی بعد اسماعیلپور نیز با انتشار پیامی ویدیوئی، پرده از حمایت و تشویق بیت العدل از خود، در طول چهار سال فعالیتش برداشت و ارسال اطلاعات غلط به بیت العدل را عامل برخورد با خود دانست! البته هرچند پس از چهار ماه تنبیه و تعلیق، این رسانه مجدداً فعالیت خود را از سر گرفت، اما به راستی علّت موضع تند نهاد بیت العدل نسبت به بهائینیوز چه بوده است؟!
با اندکی تأمل شاید بتوان علّت برخورد تُند تشکیلات بهائیت با این نوکر وفادارش را سوتی تاریخی و خطای راهبردی این رسانه در مصاحبهی رسمی با یک مسئول رسمی رژیم صهیونیستی عنوان کرد. در بخشی از این مصاحبه، که دکتر "سلی شاهور (Soli Shahvar)" (رئیس مرکز مطالعات ایران و خلیج فارس اسرائیل) با اسماعیلپور انجام داد، به نقش راهبردی بهائیان در یهودی سازی فلسطین و زمینهسازی اشغالگری صهیونیستها اعتراف کرد و از دلالی عمدهی بهائیان در خرید زمینها از اعراب برای یهودیان پرده برداشت.
[۱]. دارالإنشاء بیت العدل، خطاب به خانم دور اندیش (در ایالات متحده آمریکا)، مورخ: 30 اکتبر 2017.
🚫@bahaiyat🚫
🕸دلّالی بهائیان در خرید زمین برای یهودیان!
اما انتشار اعتراف این مقام صهیونیستی از همکاری بهائیت با اسرائیل در حالی بود که تشکیلات بهائیت همواره تلاش دارد تا هرگونه پیوند خود با این رژیمِ غاصب را انکار کند!
حال میتوان فهمید که علّت ملاقات و مذاکرات عبدالبهاء با بن زوی (از فعالان صهیونیسم که بعدها رئیس جمهور اسرائیل نیز شد)، چهل سال قبل از تشکیل دولت اسرائیل (حدود سال 1909 م) چه بوده است.[۱]
و یا اینکه پیشگویی عبدالبهاء در خصوص سلطنت یهود در فلسطین از کجا نشأت میگیرد: «اینجا فلسطین است، اراضی مقدسه است. عنقریب (به زودی) قوم یهود به این اراضی بازگشت خواهند نمود، سلطنت داودی و حشمت سلیمانی خواهند یافت. این از مواعید صریحه الهیه است و شک و تردید ندارد. قوم یهود عزیز میشود و تمامی این اراضی بایر، آباد و دایر خواهد شد. تمام پراکندگان یهود جمع میشوند و این اراضی، مرکز صنایع و بدایع خواهد شد، آباد و پرجمعیت میشود و تردیدی در آن نیست».[۲]
[۱]. مجلهی اخبار امری، ارگان رسمی بهائیان، شماره: ۳، ص ۸.
[۲]. حبیب مؤید، خاطرات حبیب، طهران: مؤسسهی ملّی مطبوعات امری، ۱۰۹ بدیع، ص ۲۰.
🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده
بنده حرفي ندارم كه چندين جواب ديگر هم در همين موضوع واحد [ صفحه 21] معروض دارم ممكن است ديگر از نقطه نظر ادب سئوال مي نمايم مورد دارد يا خير بديهي است ربطي به موضوع قبل ما ندارد اين جواب در قبل با بينه و برهان ثابت و محقق شد به هيچ وجه ربطي به اين سئوال ندارد و مطلب ما همان است كه از قبل مفصلا مشروحا بيان گرديد در اين صورت اين سئوال با آن دلايل قبل به كلي مباين و مخالف است پس معلوم مي شود كه اين همه تعريفي كه در باب مظهر شد سمع مبارك حضرت مستطاب آقا به هيچ وجه عطف توجه و بذل مرحمت نسبت به عرايض اين بنده مصروف نگرديده است اولا زمينه تحقيق با لحن مطلق بود و ابدا خصوصيتي را در بين نداشته و در اين صورت اين سئوال به كلي از موضوع بحث ما خارج است جواب اين مسئله عرايضاتي كه در قبل اظهار و بيان شد كاملا مشمول و متضمن است در اين صورت صحبتي كه موضوع بحث ما نيست و ابدا سابقه نداريم سئوال مي كنم كه اين اظهار با عدم سابقه از روي چه منطقي است و جواب اين مسئله به طريق تكرار در قبل معروض گرديد لذا تعجب مي دارم كه سئوالي كه چندين مرتبه رد شده است كه به هيچ وجه موضوع بحث ما نيست و زمينه اوليه ما كه روي كاغذ آمده است شاهدي است ناطق و برهاني است قاطع اين تناقض فرمايشات حضرت بندگان جسارتا عرض مي كنم و اجازه مي طلبم لطفا و فضلا سمع مبارك حضرت بندگان آقا گويا با زمينه اوليه ما كه اين سه ساعت و نيم صحبت مبني و متكي بر آن زمينه است به كلي مباينت و مخالفت دارد
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۲۵
#مبلغ_بهایی
🚫@bahaiyat🚫