eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
17.4هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
35 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🕸فصل نهم: بهاییت در قامت یک گروهک سیاسی 🔹۱. نظام و تشکیلات اداری 🔸الف) بیت العدل نخستین حاکم نهاد رهبری بهایی در حیفا، شخص بهاءاللّه بود. پس از وی، پسر ارشدش، عباس افندی که خود را عبدالبهاء لقب داده بود و نزد بهاییان به مرکز میثاق معروف بود، بر تخت قدرت تکیه زد. قرار بود پس از وی، برادرش محمدعلی ریاست بهاییان را بر عهده داشته باشد، ولی به دلیل پیدایش اختلاف‌های شدید میان دو برادر که به تکفیر و تفسیق آنان از سوی یکدیگر انجامید، چنین نشد. از آنجا که عبدالبهاء پسر نداشت، نوه دختری اش، شوقی افندی با عنوان ولی امرالله، رهبری بهاییان را بر عهده گرفت. تمام لوح‌ها و احکام را رهبران صادر می‌کردند و به بهاییان در سرتاسر جهان می-رساندند، ولی پس از درگذشت شوقی افندی، تا شش سال، سازمان بین المللی ایادی به عنوان جنین بیت العدل اعظم امور بهاییان جهان را اداره می‌کرد. از سال ۱۹۵۳ که بیت العدل اعظم شکل گرفت، نه گروه نه نفره که منتخب بهاییان سراسر جهانند، جامعه بهایی را رهبری می‌کنند. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۱۶۰ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قال الصادق علیه السلام: 🔹إنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لاَ يَسْتَجِيبُ دُعَاءً بِظَهْرِ قَلْبٍ سَاهٍ فَإِذَا دَعَوْتَ فَأَقْبِلْ بِقَلْبِكَ ثُمَّ اِسْتَيْقِنْ بِالْإِجَابَةِ. 🔸همانا خداوند اجابت نکند دعایی را که از دلِ غافل برخیزد. پس هرگاه خواستی دعا کنی با قلبت (به خداوند) روی بیاور و سپس دعا کن که یقینا مستجاب خواهد بود. 📚مکارم الاخلاق باب ادعیه جلد ۲ صفحه ۲۷۰ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕸ث) انكار دعاوى 🔹فداك روحى 🔸چ) نقد آثار (كتاب بيان او محتوى است از جملات عربى و مسجع فارسى، با اين تفاوت كه جملات عربى آن مملو از اغلاط است. هنگامى كه او را از علت چنين غلط هائى پرسش كردند، جواب داد: حروف و كلمات در گذشته مرتكب معصيت شده بودند و به اين خاطر، خداوند جهت عقوبت گناهشان، آنان را به زنجير اعراب زندانى ساخت. چون من از جانب خدا برانگيخته شدم و بعثت من براى همه عالميان رحمت است. لذا خداوند گناهكاران حتى حروف و كلمات را عفو كرد و آنها از زندان اعراب آزاد شدند. تا بهر سوى كه مى خواهند رهسپار شوند. ) [۱] ---------- [۱]: احمد كسروى در اين خصوص مى نويسد: «اگر سيد باب عربيهاى غلط نبافتى و برخى سخنان معنى دار و سودمند گفتى بيگمان كارش پيش رفتى و به دولت چيره شده آنرا بر انداختى، ولى اين مرد بيكبار بى مايه مى بود و گذشته از آنكه آن غلط بافى‌ها را مى كرد و آبروى خود را در نزد باسوادان مى ريخت، برخى گفته هاى بسيار بى خردانه ازو سر مى زد. مثلًا چون درباره همان غلط بافى ايراد مى گرفتند چنين پاسخ مى داد: صرف و نحو گناهى كرده و تاكنون در بند مى بود. ولى من چون خواستم خدا گناهش را بخشيد و آزادش گردانيد». ببينيد در برابر غلط گوييهاى خود چه بهانه مى آورد. اين سخن يا از روى ريشخند بوده و يا گوينده اش جز ديوانه نمى بوده. آيا از اين پاسخ ايرادگيران چه توانستند فهميد؟! شگفت كه عبدالبهاء در كتاب مقاله سياح و ديگران از بهاييان و بابيان در كتابهاى ديگر گله كرده اند كه به سيد باب غلط نحوى گرفتند گويا چشم مى داشته اند كه نگيرند. چشم مى داشته اند كه يكى غلطبافى هائى كند و همان را دستاويز دعوى امامى يا پيغمبرى كند و مردم چشم پوشيده ايراد نگيرند. بهائيگرى، ص ۲۸. 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۶۱ 🚫@bahaiyat🚫
📗چرا از بهائیت برگشتم 🕸️قسمت(۶۶) 🚫@bahaiyat🚫
خون سیدالشهداست که خون‌ملت‌ها را به جوش آورده است.mp3
974.6K
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ   ◁ ㅤ❚❚ ㅤ▷ㅤ ↻ |⇦• خون سیدالشهداست که خون‌ملت‌ها را به جوش آورده است 👤 امام ره 🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل نهم: بهاییت در قامت یک گروهک سیاسی 🔹۱. نظام و تشکیلات اداری 🔸الف) بیت العدل بنا بر نظریه بهاءاللّه و عبدالبهاء، قانون‌هایی که بیت العدل اعظم وضع می‌کند، همان اعتبار آثار آنان را دارد، با این تفاوت که این نهاد می‌تواند بنا بر شرایط و دگرگونی‌های زمان، آنچه را خود تشریع کرده است، تعدیل یا لغو کند، ولی قانون‌هایی که در آثار بهاءالله و عبدالبهاء آمده است، تغییرپذیر نیست. عبدالبهاء می‌گوید: هر امری که در آثار رهبران نخستین بهایی نباشد، به بیت العدل عمومی برمی گردد و آنچه به اتفاق یا به اکثریت آرای اعضای بیت العدل تحقق یابد، همان حق و مرادالله است. بنابراین، مهم ترین وظایف بیت العدل عبارتند از: ۱. تفسیر متون و آثار بهاءالله، عبدالبهاء و شوقی افندی و توضیح مسائل مبهم؛ ۲. وضع قوانین و احکام ثابت نشده، متناسب با هر زمان؛ ۳. اداره امور جامعه بهاییان در سراسر دنیا؛ ۴. ایجاد مؤسسه‌های تبلیغی و تبلیغ بهاییت و ترویج مصالح بهاییان؛ ۵. سرکوب اختلاف در جامعه بهایی. [۱] ---------- 📗[۱]: نک: ارکان نظم بدیع، صص ۳۲۰ و ۳۲۱. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۱۶۱ 🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده از جمله صفات كماليه الهي محيط است يعني به تمام موجودات و مخلوقات خود احاطه دارد پس هر چيزي كه غير از الله باشد محاط است و الله محيط است هرگاه اين صفت در مربي باشد لازم مي آيد كه مربي هم محيط و محاط باشد و الله هم محيط و هم محاط باشد و اين عين تناقص است (اين تناقص از كجا است؟) [ صفحه 13] از جمله صفات كماليه الهي رازق است اگر اين صفت در مربي باشد خدا هم رازق است هم مرزوق و مربي هم رازق است و هم مرزوق. از جمله صفات كماليه ي الهي قيوم است يعني خدا بر هر موجودي تسلط و تدبر دارد اگر اين صفت در مربي باشد پس مربي هم قيوم و مقام عليه مي شود و خدا هم قيوم و هم مقام عليه مي شود. از جمله صفات كماليه ي الهي باقي است اگر اين صفت در مربي باشد پس بايد مربي هم باقي باشد و هم خدا. خلاصه صفات كماليه الهي كه لا (تعد و لا تحصي) اگر بخواهيم ذكر بكنيم اين مجلس گنجايش آن را ندارد بايد مختصر اكتفا بكنيم و عرض مي كنم اگر قائل بشويم كه صفات كماليه الهي در مخلوق ديگري مي شود آن مخلوق خالق مي شود زيرا كه خالق از جمله صفات الهي است و خدا واحد نمي شود زيرا كه واحد از جمله صفات او است و در مربي موجود است برحسب فرض اين ادعا گذشته از اينكه اين ادعا نفي توحيد مي كند به ذات خود متناقض است و امتياز اله را باطل مي نمايد 📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، صص۱۴-۱۵ 🚫@bahaiyat🚫
🕸بهائیت در کلام مراجع 🔹۶ - دیدگاه آیت‌الله نوری درباره بهاییت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید شیعه نیز حکم پیروان فرقه ضاله بهائیت از نظر طهارت و نجاست را نجس و ازدواج با افراد این فرقه منحرف را جایز نمی‌دانند.(۱)(۲) [۱] نوری همدانی، حسین، www. aviny. com [۲] به نقل از دفتر حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی، بخش استفتائات. 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا