eitaa logo
بهانه
366 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
432 ویدیو
42 فایل
حوزه باید انقلابی بماند. همه در این باره مسئولیم و باید از قلم، زبان و نفس خود برای آن هزینه کنیم. و لا تأخذه فی الله لومة لائم @aliahmadimehr
مشاهده در ایتا
دانلود
حاشیه‌ای بر سخنان جناب علوی بروجردی: ✅ دغدغه و غیرت نسبت به حفظ ساحت مرجعیت بسیار پسندیده و بلکه لازم و ضروری است. نقد و تذکر به آن نویسنده برای رعایت حرمت و حریم مرجعیت درست است. ⚠️ اما رعایت انصاف در نقد نیز بسیار لازم است: کسی ادعا نکرده حوزه مستقل نیست؛ کما اینکه کسی ادعا نکرده مرجعیت باید خدای ناکرده مجیزگوی مسؤولین باشد. این نحو بیانات استاد علوی بروجردی بگونه‌ای داغ‌کردن فضا و افزودن بر تشنجات است. 🔻 واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند چرا وقتی خود به همراه هیأت همراه (اعضای نشست اساتید) خدمت آقای روحانی (رییس جمهور وقت) رسیدند یک‌سره قدردان و مجیزگو شدند و امروز دم از فقر و فاقه مردم می‌زنند؟ ❓چرا آن جلسه را تبدیل به انتقال دغدغه‌های مردم نکردند و استقلال هویت خویش و حوزوی بودن خویش را عیان نساختند؟ ❓جناب علوی بروجردی! چرا با مسبب وضع موجود و بانی فقر و فاقه مردم برخورد انتقادی و جدی نداشتید؟!! ❓چرا به دولت قبل نگفتید همه هستی و معیشت مردم را به ارتباط با آمریکا گره نزند؟ و رابطه با آمریکا را رابطه با دنیا جلوه ندهد؟ @Manahejj @bahaneee
🔴یک‌بام و دو هوا در دفاع از ذخایر حوزه 🔷چندروزی است که یکی از نویسندگان جوان و دغدغه‌مند (دکتر مهدی جمشیدی)، در نقد یکی از موضع‌گیری‌های سیاسی آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی (حفظه الله) نکته‌ای مختصر در کانال ایتایی خودش منتشر کرده است. اما بلافاصله پس از انتشار آن مطلب کوتاه ایتایی، شاهد به جوش آمدن غیرت اسلامی بسیاری از گروه‌های سیاسی و علمی حوزوی هستیم. آنان به حق در دفاع از شأن مرجعیت و لزوم حفظ حرمت مرجعیت سخن می‌گویند و می‌نویسند. خداوند از همه آنان این غیرت دینی را قبول کند. جالب است که پیش از همه جریان‌های سیاسی و علمی حوزوی و حتی پیش از نهادهای رسمی حوزوی، «جریان سیاسی غربگرا» در کشور ما، که در عمل هیچ اعتنایی به توصیه‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی مراجع بزرگوار، از جمله حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، نداشته‌اند، به حمایت همه‌جانبه از این مرجع بزرگوار قیام کرده‌اند و خواستار «برخورد سخت» با آن نویسنده جوان هستند. البته امیدوارم که این حمایت‌ها و غیرت‌ها فقط به دفاع از یک موضع‌گیری سیاسی (که به زعم و خیال باطل آنها در راستای موضع‌گیری‌های سیاسی‌شان بوده است) منحصر نشود. بلکه جرأت و شجاعت حمایت از همه دیدگاه‌های این مرجع عالیقدر و عظیم ‌الشأن از جمله دیدگاه‌های ایشان درباره حجاب و موسیقی و ربا و فعالیت‌های اجتماعی زنان و حقوق اسلامی و ... را نیز داشته باشند. یعنی فی المثل اگر کسی در نقد دیدگاه این عالم عظیم‌الشأن در باب حجاب یا موسیقی هم سخنی گفت، نه تنها با همین شدّت و حدّت علیه او موضع‌گیری کنند! بلکه دست کم خودشان در گفتار و نوشتار و رفتار به دیدگاه‌های فرهنگی و اقتصادی این مرجع بزرگوار پایبند باشند؛ تا این حمایت آنها شائبه سوء استفاده سیاسی از این مرجع بزرگوار را نداشته باشد. 🔶در عین حال، به عنوان یک طلبه ناچیز، گلایه‌ای از بزرگان حوزوی هم دارم و آن اینکه حتماً به خوبی می‌دانید که از روز رحلت آملی تاکنون به صورتی بی‌وقفه، سیل تهمت‌ها و افتراها و لعن‌ها و ناسزاها از سوی عده‌ای از مخالفان ولایت و همچنین عده‌ای از روحانیان مخالف فلسفه و عرفان به سوی آن علامه ذوفنون و افتخار علمی حوزه‌های علمیه و جهان تشیع روانه شده است! (تهمت‌ها و ناسزاهایی که یک میلیونیوم آنها در نوشته این نویسنده جوان در نقد آیت‌الله صافی گلپایگانی وجود ندارد). عده‌ای از سکولارهای عمامه‌ به سر و بعضاً خارج‌نشین، علامه حسن‌زاده را به جرم دفاع از حریم ولایت و حمایت از رهبر معظم انقلاب اسلامی، به باد تهمت و ناسزا و فحاشی گرفته‌اند. و عده‌ای از مخالفان حوزوی فلسفه و عرفان هم، از هیچگونه حرمت‌شکنی‌ و هتاکی و ناسزایی علیه آن مرد بزرگ دریغ نورزیده‌اند. شخصیتی که رهبر فرزانه انقلاب او را «عالمی ربانی» و «سالکی توحیدی» و «از چهره‌های نادر و فاخری» معرفی کردند که «نمونه‌های معدودی از آنان در هر دوره‌ای چشم و دل آشنایان را می‌نوازد». اما دریغ از یک موضع‌گیری رسمی از سوی نهادهای حوزوی یا حتی عالمان بزرگ حوزوی در محکومیت این رفتارها! از خدای بزرگ می‌خواهم به همه توفیق «شناخت حق»، «عمل به حق» و «نشر و گسترش حق» را عنایت بفرماید. حجت‌الاسلام احمدحسین شریفی @Ahmadhoseinsharifi @bahaneee
🔴 توهین خوب، توهین بد! استانداردهای دوگانه در مواجهه با اهانت به مقدسات و بزرگان حوزه بعد از انعکاس جهت‌دار و مغرضانه و تحریف‌آمیز بیانات ناصحانه آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی توسط رسانه‌های زنجیره‌ای غربگرا، طبعا به دلیل عدم انتشار صوت و فیلم و متن کامل بیانات آن مرجع معظم تقلید و نیز سابقه تحریف‌گری جریان رسانه‌ای لیبرال مسلک، تفاسیر انحرافی از آن بیانات که تلویحا و بعضا تصریحا یک مرجع انقلابی و دلسوز را طرفدار سازش با آمریکا معرفی کرده بودند، توسط رسانه‌های رسمی نظام و نیز رسانه‌های شناسه‌دار جریان انقلابی واکنشی را در پی نداشت. اما در این میان تنها یک یادداشت در مقام نقد آن بیانات منتشر شد؛ که فارغ از هر نوع قضاوت در مورد انگیزه نویسنده و یا حتی محتوای یادداشت، با ادبیاتی نامتعارف و غیرموجه و نامتناسب با شؤون مرجعیت، به تحریر درآمده بود. طبعا این یادداشت نیز به دلایل کاملا مشخص، مورد توجه رسانه‌های رسمی و نیز رسانه‌های نشان‌دار جریان انقلابی قرار نگرفت و بازتاب خاصی نیافت. اما از این مرحله به بعد، یک جریان خاص حوزوی (با سابقه فراوان در بین مرجعیت و نظام)، تلاش کرد آن یادداشت را مستمسک تهاجم به جریان انقلابی قرار دهد و لذا بعد از انعکاس تحریف‌آمیز بیانات ناصحانه آن مرجع معظم تقلید، موج دوم فضاسازی رسانه‌ای در این مرحله کلید خورد؛ اما اینبار با ژست طرفداری از ساحت مرجعیت و تلاش برای برچسب‌زنی به جریان انقلابی و متهم ساختن نظام اسلامی! این موج رسانه‌ای با سخنان جناب آقای و بازتاب آن توسط (رسانه وابسته به آقای ) کلید خورد و با یک بیانیه بدون امضای افراد مشخص(منسوب به جمعی از اساتید حوزه!) اوج گرفت! طبیعی بود که بعد از وارد شدن ماجرا به فاز عملیات روانی و رسانه‌ای علیه نظام، برخی نهادها و چهره‌های اصیل و انقلابی نیز وارد شوند و به محکوم کردن آن یادداشت نامتعارف بپردازند که البته زمان، ادبیات و نحوه ورود، همچنین منشأ پخت و پز و محتوای برخی از بیانیه‌ها، جای بحث و بررسی دارد(!) فارغ از روند این وقایع، توجه به کارنامه و پیشینه متناقض برخی از مدعیان دفاع از حریم مرجعیت، بسیار حائز اهمیت است و نباید در میانه این هیاهوی رسانه‌ای گم شود! جریان انقلابی بارها و بارها نشان داده که به تبع امام و رهبری از ادب اصیل اسلامی پیروی می‌کند و در نوشتار و گفتار خود حرمت مراجع دینی را حفظ می‌کند و هرآنجا که به این مقام شامخ جسارتی شود، پیشگام و پرچمدار دفاع از این جایگاه الهی است و در این زمینه برخورد گزینشی را خلاف اخلاق و شئون اسلامی می‌داند اما جریانی خاص در حوزه علمیه نه تنها از این منش اخلاقی پیروی نمی‌کنند بلکه با برخورد دوگانه، تنها در مواردی به مقابله برمی‌خیزند که فرد توهین‌کننده از هم‌قطاران و هم‌فکران خود نباشد! خرده‌جریانی که در حوزه علمیه قم به عنوان سکولاریسم حوزوی شناخته می‌شود باید بداند که اشک تمساح برای کسی اعتبار و آبرو به وجود نمی‌آید و به صورت مشخص و این جریان پیش از پرداختن به دفاع از آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی می‌بایست بدهی سنگین سابق خود را به نبی اکرم صلی الله علیه و آله، حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و مراجع عظام تقلید و برخی بزرگان حوزه بپردازد چه آنکه در این سال‌های اخیر در مقابل اهانت‌های آشکار متعدد به ساحت‌های قدسی ایشان، روزه سکوت گرفته است و از این طیف نه تنها کلامی برنیامد بلکه ای بسا با سکوت خود مهر تأییدی بر آن زدند و قلم‌های سرکش این روزها محصول همان سکوت و بایکوت و برخوردهای دوگانه دیروز این حضرات است! شاید مرور فهرست برخی از این اهانت‌ها و جسارت‌ها برای پرسش‌گری در مورد کارنامه در دفاع از حریم معصومین(ع) و بزرگان دین کفایت کند! اما فهرست بدهی جریان سکولار حوزوی و سکوت آنان در برابر جسارت‌های گوناگون: تجویز تخطئه و نقد امام زمان(عج) توسط حسن روحانی: 18دی1396 تحریف حسن روحانی نسبت به امام حسن(ع): 23مهر1399 توهین روزنامه الشرق الأوسط به آیت‌الله العظمی سیستانی: 13تیر1399 توهین مکرون به پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله : 30مهر1399 اظهارات موهن مسیح مهاجری: ترسو و زیاده‌گو دانستن مراجع: اسفند1399 یادداشت‌های طعن‌آلود و بعضا موهن سروش محلاتی نسبت به رهبری توهین علنی عضو حلقه به مراجع عظام؛ با کلیدواژه «افول مراجع»: 20تیر1400 توهین به آیت‌الله جوادی آملی و متهم کردن ایشان به فقه‌فروشی و قرآن‌فروشی: مرداد1400 اهانت‌های مکرر برخی اعضای تحریریه نشریه حریم امام به آیت‌الله یزدی و علامه مصباح اهانت به مرحوم علامه حسن‌زاده و.. 🔶پی‌افزود بزرگترین اهانت به مراجع عظام، غیرضابطه‌مند و ناسازگار با اصالت‌های حوزوی است! @rozaneebefarda @bahaneee
عکس اول: توهین اکبر گنجی غرب‌زده به ولی‌فقیه و مرجع عظیم‌الشأن شیعه عکس دوم: تقدیر روزنامه غرب‌زده شرق از فرد هتاک به ولایت و مرجعیت عکس سوم: دفاع روزنامه غرب‌زده شرق از مرجعیت اعزه غرب‌زده! نان را به نرخ روز می‌خورید عیبی نیست ولی لقمه نان را آن‌قدر بزرگ بر ندارید گلوگیرتان شود. @enghelabehma @bahaneee
ادب انقلابی‌گری یادداشت مؤدبانه و قابل تقدیر آقای خطاب به آیت‌الله العظمی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔘من در روشنگری عهد خون با ولی خویش بسته‌ام/قدردان و دست‌بوس آیت‌الله صافی هستم 🔹یادداشت این حقیر، دستاویز پاره‌ای «غرض‌ورزی‌های بدخواهانه» و «سوءبرداشت‌های بدبینانه» واقع شد. از غرض‌ورزانِ کمین‌کرده و بی‌صداقت درمی‌گذرم که همواره، حریصِ غوغاسالاری‌های آغشته به دروغ‌ و فریب هستند. و چون طبیعت‌شان این‌چنین است، گفتگو با ایشان بی‌حاصل است. 🔹«جریان تحریف» که «خسارتِ محضِ برجام» را بر مردم تحمیل کرده و «دولت عبرت» را رقم زده، در پی موج‌سازی در مقابل «بازسازیِ انقلابی» است؛ به هر طریقی و اینک از روزنۀ دوگانه‌های «مرجعیّت مستقل/ مرجعیّت وابسته» و «نقادی/ توهین». باید پرسید که «دفاع ابزاریِ» اینان کجا و «نقد صادقانۀ» ما کجا؟ 🔹امّا به بزرگان و دلسوزان و نیک‌اندیشانی که از آن نوشته، ستیزه‌جویی با مرجعیّت و بی‌حرمتی به آن مرجع عالی‌مقام را دریافته‌اند، صمیمانه و از عمق دل می‌گویم: به «مرجعیّتِ فقهای گرانقدار» معتقدم و «تضعیف مرجعیّت» را عینِ «تضعیف اسلام» می‌انگارم، و همچنین نسبت به مراجعِ والامرتبه و عزیز، خویش را هیچ و خاکسار می‌شمارم، از جمله به حضرت آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی، این فقیهِ خدااندیش و پارسا - که دیروز، «کارگزارِ صدیقِ انقلاب» بوده‌اند و امروز، «حامیِ ریشه‌دارِ انقلاب» هستند - «ارادت ایمانی» دارم. 🔹فارغ از این‌که فاصلۀ میان این نویسندۀ ناچیز و آن فقیه بزرگ، از حساب و شمار بیرون است، دربارۀ فرازی از تحلیل سیاسیِ ایشان، «ملاحظه‌ای انتقادی» داشتم. ازاین‌رو، سطوری در نقد سخن سیاسیِ ایشان نگاشتم، امّا «صراحت» و «شفافیّت» این قلم به «تندی» و «گزندگی» سوق یافت و آن نوشته، متناسب با «منزلتِ مرجعیّت» نبود. البتّه حسّاسیّت نسبت به احتمال «بازتولیدِ سیاست خارجیِ التماسی»، مرا برآشفته کرد و قلمم را شعله‌ور. «غیرت انقلابیِ» این فرزند، سببِ تراوش برخی «عباراتِ غلیظ» نسبت به آن پدر معنوی شد. 🔹هر چند دفاع مطلق از «ارزش‌های بنیادینِ انقلابی» و «نقادیِ شجاعانه»، فضیلت است و من در «تبیین» و «روشنگری» و «آرمان‌خواهی» و «انقلابی‌گری»، عهدِ خون با ولیّ حکیم‌ بسته‌ام، امّا سخن‌گفتن با «بزرگان قوم» - که عمری را در تعبّد و دیانت خالصانه سپری کرده‌اند - قواعد و آداب متمایزی دارد. امید است که آن فقیه بزرگوار، این «جسارت جوانانه» را بر من ببخشد و اعتذار مرا بپذیرد که میان «غرض» و «غفلت»، تفاوت است. دست‌بوس و قدردان آن وجود شریف هستیم. 🔶حاشیه روزنه جناب آقای مهدی جمشیدی که یادداشت پیشین او موجب رنجش حوزویان و جامعه متدینان شده بود، قابل تقدیر است و نشانگر وسعت مشرب و تهذیب اخلاقی اوست که بعد از اطلاع از ابعاد منفی ماجرایی که با یادداشت انتقادی زننده او ایجاد شد، تلاش کرده فضا را تلطیف کند و روند نگارش آن یادداشت و نیز مکنونات درونی خود را شجاعانه و صادقانه بر زبان براند. آری! شجاعت می‌خواهد که بخواهی اشتباه را بپذیری و برآن باشی که سوءبرداشت‌ها و سوءتفاهم‌های برآمده از گفتار یا رفتار سیاسی‌ات را نمایی. در کنار این حرکت زیبا و ارجمند که در قالب نگارش این یادداشت جلوه کرده و رابطه پدر/فرزندی بین آیت‌الله صافی و مهدی جمشیدی را به رخ کشیده است، همچنان در برخی کانون‌های خاص در قم و تهران، تخم کینه می‌پاشند و در تدارک کش دادن ماجرا و فاصله‌اندازی بین مرجعیت و نظام اسلامی یا دوگانه‌سازی بین حوزه و دانشگاه هستند! کار برخی معممین غیروفادار به سنت‌های اصیل حوزوی که آتش بیار معرکه بودند و همچنان در پشت پرده بر وسعت دامنه اختلاف می‌کوشند با کرام الکاتبین است! باری! البته نهادهای مسئول که به دنبال حاشیه‌زدایی و آرام کردن فضا و برخورد با عوامل اصلی این ماجرا هستند، آن عوامل مرموز را خوب می‌شناسند و احیانا اگر ابهامی هم هست، با هم‌افزایی می‌توان به معرفی کانون‌های فتنه‌طلب در دل حوزه قم پرداخت تا زمینه کدورت‌ها و حاشیه‌سازی‌ها و دوگانه‌سازی‌های کاذب از میان برود. صدالبته همچنان که پیشتر هم نوشته شده، و ، تنها اگر با حضرت همراه شود، می‌تواند طومار این حواشی غیر موجه را در هم بپیچد. در انتظار لطف آن می‌مانیم... @rozaneebefarda
🔴بی‌اخلاقی رسانه‌ای باز هم در مباحثات: 🔸وحدت حوزه و مرجعیت با انقلاب و انقلابیون قطعا ثمرات ویژه‌ای دارد که بسیاری از بدخواهان چشم دیدن این وحدت را ندارند. 🔹 ماجرای روزهای اخیر و اقدامات رسانه‌ها در پرداختن به این واقعه و نوع پوشش خبری آنها، بسیاری از مسائل را بر اهل دقت افشا کرد. 🔸در این میان سایت که پیش از این هم بی اخلاقی و اقدامات خلاف قواعد رسانه‌ای داشته است در این واقعه هم بار دیگر این رفتارهای خود را ادامه داد. 🔹از کمک به با انتشار برخی مطالب گرفته تا منتشر نکردن دو نامه و نویسنده آن یادداشت خدمت حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی. 🔸مباحثات باید پاسخگو باشد که چرا چنین رویه را پی گرفته است و تا چه زمانی این روند نامبارک ادامه خواهد داشت؟! @bahaneee
تقریر دشنام و بهتان آقای سید حسن مصطفوی هم منتشر شد. مقرر هم کسی نیست جز رشید داودی. حتما توهین و بهتانی را که داودی به مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی زد فراموش نکرده‌اید. حقیقتا بین تقریر و مقرر تناسب جالبی وجود دارد. @enghelabehma @bahaneee
🔺️ بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم به مناسبت سالروز ۱۳ آبان 🔹️شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با صدور بیانیه‌ای به مناسبت یوم‌الله ۱۳ آبان اعلام کرد: استکبارستیزی وظیفه‌ای دینی، انقلابی و حرکتی جهادی است که ریشه قرآنی داشته و جوهره انقلاب اسلامی می‌باشد. 🔹️اجتماع ۱۳ آبان در قم از ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه، همزمان با دیگر شهرهای کشور، در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، صحن حضرت امام رضا(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام ذوالنور نماینده قم در مجلس با الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. @qomirib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دارم می‌خونم با چشمای خیس تو دنیا کسی شبیه تو نیست آقا برامون حرم بنویس... من از هر جا که تو، نباشی بیزارم بلند می‌گم هر روز: آقا دوستت دارم @bahaneee
نامه عبرت‌آموز و کامل آقای به مقام معظم رهبری @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری انقلاب مقدس اسلامی ایران - دامت برکاته- پس از سلام و تحیت براساس یک و به ، گرفتار یک که مرا بین دو محذور -یعنی دو ترک وظیفه مخیر می‌کرد- ناخواسته مبتلا به ضربه‌ای علیه نظام شدم و از این رنج درونی، سرانجام سحر شب یازدهم عاشورا با توسل به قمر بنی‌هاشم رها شدم و خداوند مرا نجات داد. اکنون و ایتمار به اوامر مبارک را نمی‌خواهم. در عین حال، نه جناب عالی و نه آقایان حجازی و محمدی را در مظان استجابت دعا فراموش نکردم. خواسته‌ای هم جز خواسته‌هایی را که جناب‌عالی بپسندید، ندارم. تفصیل مطالب را اگر میل مبارک باشد از آقای مسعودی سوال داشته باشید. احمد آذری قمی. [۲۷ اردیبهشت ۱۳۷۶] 🔶حاشیه روزنه مرجع معظم تقلید حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی، پیشتر به اصل صدور نامه صحه گذاشته، از مضمون و تاریخ آن خبر داده بود. گفتنی‌ست برخی از عناصر مطرود و خارج‌نشین در اعتبار این نامه خدشه کرده و آن مرجع عالی‌مقام را مورد اتهام و آماج اهانت خود قرار دادند! این نامه تاریخی نشان‌گر تفاوت بارز مرحوم آذری قمی با کسانی همچون آقای است و خاطرنشان می‌سازد که و ، مایه نجات است و و ، حُسن عاقبت انسان‌ها را به مخاطره می‌اندازد!   🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
🔴بیائید حواس خودمان را پرت کنیم؛ اصلا انگار نه انگار ولی ما که چیزی نمیگیم شما هم به روی خودتون نیارید اون روزنامه ای که عکس دست رهبری رو اونجوری به طرز افتضاح چاپ میکنه و مشکلات و فقر و همه چیز رو میندازه گردن ایشون رو دیدید؟ چی شد که به این نتیجه رسیدیم لازم نبود اینجا از مرجع و ولی فقیه زمان کنیم و برای کردن این واقعه بدهیم؟ چطور شد کسی از بزرگان ورود نکرد به این ؟ مگر بحث و جنجال دو سه هفته اخیر بر سرِ اهانت یک نویسنده به مرجعیت نبود؟ معلوم شد اصل دعوا سر این نبوده اصلا؛ واضحه که او اشتباهی کرده بود و جائی برای توجیه نیست. اما بحث اصلی این است که بسیاری به صورت جبهه ای و هماهنگ برای اختلاف افکنی بین مرجعیت با انقلاب و انقلابی‌گری آماده بودند و هستند. مگر امام و رهبری مرجع و ولی فقیه نیستند؟ پس چرا ، و شفقنائیان و بسیاری از این آقایان برای پاسخ به اهانت های مدام اصلاحاتیها و اعتدالیون (حوزوی و غیر حوزوی) به این مراجع معظم قلمی تکان نمیدهند؟ شاید اینجا هم میگوئید «الباطل یموت بترک ذکره»! یا مثلا موضع گیری نمیکنیم تا طرف مقابل بیشتر مطرح و مشهور نشود! عجب... چطور است که این استدلالها فقط در این چنین فرضهایی که یک طرف امام و رهبری باشند جاری میشود؟ فقط «بائکم تجر؟» بیائید حواس خودمان را پرت کنیم؛ اصلا انگار نه انگار... @bahaneee
46.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❁﷽❁ 🎥 🔻 مانیومدیم مداح نما باشیم 🎙حجةالاسلام • 🔹موسسه علمی فرهنگی حداث الحسین علیه‌السلام_قم ✔ [ @huddath_al_hussain_ir ]
🔴چه شد که یک فاضل حوزوی مقابل ایستاد؟ ماجرای سقوط آقای را به حق میتوان از مسائل چالش برانگیز و عبرت آموز بعد از انقلاب دانست. آسیب شناسی حیات طلبگی که در زمان نهضت حضرت امام(ره) و پیروزی آن مجاهدات و تلاشهایی داشته است، لکن در برهه ای مهم از تاریخ انقلاب اسلامی مقابل مقام ولایت فقیه ایستاد. او که خود در موضوع «ولایت فقیه» مفصلا بحث علمی کرده و در دفاع و تبیین این نظریه کتاب نوشته، چه شد که به رویارویی با ولی فقیه کشیده شد؟ این نوشتارهای پراکنده، از منظر با عناوین زیر به ماجرای آقای شیخ حسینعلی می‌پردازد: 🔻عدم هم‌خوانی حرف و عمل 🔻عدم اعتقاد قلبی به سخنان 🔻عدم استقلال شخصیت سیاسی و اجتماعی 🔻غرور و خود بزرگ بینی 🔻سادگی و لادگی 🔻اقدام و نظردهی در امور مهمه، قبل از بررسی 🔻نفوذ پرونده ویژه را در بهانه بخوانید. برگرفته از فصلنامه پانزده خرداد و کتاب روزگار قائم‌مقامی @bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 مراقب باشیم تا معاویه های زمان به اسم اسلام و خط امام فریبمان ندهند... علامه مصباح یزدی @bahaneee
محسن جان امشب بد جور هوایت کرده بودم از بین مخاطبین موبایل چشمم که به شماره تلفنت افتاد، باز یاد خوبی‌های تو افتادم. اصلا انگار برایم شده‌ای آیینه یاد کردن جایگاه ابدی خودم.. وقتی میخواهم کمی از دنیا فاصله بگیرم و یاد مرگ کنم، تو را بیاد می‌آورم... ساعات کوتاهی که همراه تو بودم را در خاطرم نشان میکنم بعد با خودم می‌گویم دیدی محسن هم آخرش این محل عبور را ترک کرد؟ نمیدانم اما چرا یادم نمی‌مانی دعایی کن برای این نسیان‌هایم... دوست دارم بیشتر یادت کنم اما یک چیز هم در دلم مانده و آن این که: خیلی زود رفتی. دعایم کن.
سالروز ولادت با سعادت امام حسن عسکری(ع) مبارک باد🌹 قالَ الإمامُ الْحَسَنِ الْعَسْکَری – علیه السلام – : إنَّکُمْ فی آجالِ مَنْقُوصَه وَأیّام مَعْدُودَه، وَالْمَوْتُ یَأتی بَغْتَهً، مَنْ یَزْرَعُ شَرّاً یَحْصَدُ نِدامَهً. «أعیان الشّیعه، ج ۲، ص ۴۲» (مفهوم روایت) شما انسان ها در یک مدّت و مهلت کوتاهی به سر می برید که مدّت زمان آن حساب شده و معیّن می باشد و مرگ، ناگهان و بدون اطلاع قبلی وارد می شود و شخص را می رباید، پس متوجّه باشید که هرکس هر مقدار در عبادت و بندگی و انجام کارهای نیک تلاش کند ـ فردای قیامت ـ غبطه می خورد که چرا بیشتر انجام نداده است و کسی که کار خلاف و گناه انجام دهد پشیمان و سرافکنده خواهد بود. @bahaneee
فاضل مقداد، اندیشمند خبیر قرن نهم هجری، می‌گوید: این‌که علمای عامه روایات خلافت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام را نقل نکردند بعضا به دلیل این توهم بوده که خلافت را صرفا امری دنیایی و مبتنی بر مصالح دنیوی می‌دیدند. (ارشاد الطالبین الی نهج المسترشدین، ص٣۴٠) امروز امثال محمد سروش محلاتی با طرح الفاظ فریبنده‌ای هم‌چون زمینی بودن حکومت و القای تلقی غلط از عنوان «مصلحت» خواسته یا ناخواسته همین ادبیات فقهی عامه را ترویج می‌کنند. این‌که شیخ حسن روحانی نقد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را نیز جایز می‌شمرد بر اساس همین منطق و نگاه انحرافی بود. طبیعی است که در برابر این منطق غلط باید ده‌ها ارشاد الطالبین نوشت تا نسل بعدی شیعه از گزند این القائات مصون بماند. @enghelabehma @bahaneee
پس از پیروزی انقلاب اسلامی شهید صدر تأییدات فوق‌العاده‌ای نسبت به امام خمینی و انقلاب اسلامی داشتند. برخی اطرافیان به این تأییدات اعتراض کردند. آن شهید بزرگوار در پاسخ فرمودند: اگر امام خمینی به من امر کند که در روستایی از روستاهای ایران به اسلام خدمت کنم در انجام آن تردید نخواهم کرد. (ر.ک: محمدباقر الصدر السیرة و المسیرة في حقائق و وثائق، ج۴، ص٢٧) کم‌تر طلبه‌ای به نبوغ شهید صدر و معلومات و جایگاه اجتماعی ایشان می‌رسد اما آیا حاضریم همان‌قدر خدمتگزار مخلص ولی‌فقیه زمان باشیم؟! @enghelabehma @bahaneee
رهبر انقلاب اسلامی در حکمی اعضاء شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را برای دوره جدید منصوب کردند حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی با انتصاب اعضاء شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برای یک دوره جدید و چهار ساله، ضمن تشکر از زحمات اعضاء سابق بویژه دانشمندان و اساتیدی که در دوره جدید حضور نخواهند داشت، شاکله و آرایش عمومی فرهنگ بر اساس نظم و محتوای انقلابی را یگانه وسیله مصون‌سازی در برابر هجوم فرهنگی و رسانه‌ای بیگانگان دانستند. متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله والصلاة علی رسوله‌المصطفی و آله الاطهار. سلام‌الله علیهم اجمعین. ورود در دومین چهلواره‌ی انقلاب اسلامی که با آغاز سده‌ی جدید هجری شمسی همزمان شده است، نگاهی نو، آسیب‌شناسانه و روزآمدساز، به مجموعه‌ئی از زیرساختهای تمدنی را ضروری میسازد. در رأس این مجموعه، مقوله‌ی فرهنگ است. فرهنگ، جهت دهند‌ه‌ی همه‌ی اقدامهای اساسی و زیر بنائی جوامع بشری و شتاب‌دهنده یا کُندکننده‌ی آن است. این رویکرد در مقطع کنونی، عمدتاً ناظر به ارتقاء نگاه و احساس مسئولیت متصدیان فرهنگی و نخبگان و فعالان عرصه‌های گوناگون کشور به مقوله‌ی فرهنگ و پدیدآمدن این باور عمیق است که فرهنگ‌سازی در هریک از اجزاء تمدّنی جامعه، برترین وسیله‌ی پیشرفت و موفقیت آن و بی‌نیازکننده از ابزارهای الزام‌آور و تحکّمی است. همچنین ناظر به این نکته‌ی حیاتی است که شاکله و آرایش عمومی فرهنگ در همه‌ی بخشهای گسترده‌ی آن، نیازمند نظم و محتوای انقلابی است. این یگانه وسیله‌ی مصون‌سازی فرهنگ عمومی کشور در برابر هجوم فرهنگی و رسانه‌ئی برنامه‌ریزی شده‌ی بیگانگان بدخواه است. مأموریت شورای عالی انقلاب فرهنگی، از آغاز، ساماندهی به وضعیت فرهنگ و دانش در کشور، و سیاست‌گذاری در این دو مقوله، و هدایت دستگاههای متصدی آن به سمت ارزشها و هدفهای انقلاب، و برآوردن نیازهای فکری این دستگاهها و ظاهر شدن در نقش قرارگاه فرهنگی کشور بوده است. شورای عالی خدمات با ارزشی در این زمینه‌ها ارائه داده است و اینجانب بر خود فرض میدانم از همه‌ی اعضاء محترم که در دوره‌های مختلف نقش آفریده‌اند، بویژه از دانشمندان و اساتیدی که در دوره‌ی جدید در شورای عالی حضور نخواهند داشت صمیمانه سپاسگزاری کنم و ادامه‌ی کمکهای مشاوره‌ئی آنان را به این شورا درخواست نمایم. اینک برای دوره‌ی جدید -که از ابلاغ این نوشته آغاز خواهد شد- اشخاص حقوقی و حقیقی نامبرده در ذیل را برای چهار سال به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب میکنم. اشخاص حقوقی: فعلاً رؤسای سه قوه و دستگاههائی که تاکنون عضو شورای عالی بوده‌اند. و اشخاص حقیقی: جناب آقای اعرافی، جناب آقای ایمان افتخاری، جناب آقای امیرحسین بانکی پور فرد، جناب آقای حمید پارسانیا، جناب آقای عادل پیغامی، جناب آقای غلامعلی حدادعادل، جناب آقای حسن رحیم‌پور ازغدی، جناب آقای علی‌اکبر رشاد، جناب آقای حسین ساعی، جناب آقای ابراهیم سوزنچی، جناب آقای سعیدرضا عاملی، جناب آقای منصور کبکانیان، جناب آقای علی لاریجانی، جناب آقای محمود محمدی‌عراقی، جناب آقای محمدرضا مخبر دزفولی، جناب آقای مرتضی میرباقری، جناب آقای صادق واعظ زاده، جناب آقای احمد واعظی. نکات حائز اهمیتی در پیوست این حکم به نظر حضرات اعضای محترم خواهد رسید. توفیق همگان را از خداوند متعال مسألت میکنم. سیّدعلی خامنه‌‌ای ۱۴۰۰/۸/۲۳
سیاستمدارها بعد از اتمام بازی سیاسی‌شان مشغول می‌شوند. خوب می‌دانند بازی با حافظه تاریخی مردم زمینه شروع دوباره‌ی بازیِ سیاسی‌شان است. سفره مردم را برای آشتی، ارتباط و مهمتر از همه روز به روز کوچک و کوچکتر کردید و حالا به خاطره گفتن و بیان افتخارات مشغولید... @bahaneee
26.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عشق یعنی که وفا بکنم تو همون عراق، دستمو جدا بکنن تن زخمیمو نگاه بکنن تابوتم رو راهیِ کرببلا بکنن @bahaneee
🔴انتشار بخشی از بیانات مرحوم آیت الله خوشوقت (ره) به بهانه سالگرد رحلت علامه طباطبائی(ره) در زندگی انسان‌ها همیشه خدای متعال پیش می‌آورد اما عده کمی استفاده می‌کنند محروم می‌شوند. از این فرصت‌ها خود است، چون اگر انسان این را مصیبت تلقی نکند همینطور هر فرصتی پیش می‌آید از خوبی‌های آن می‌شود، لذا باید محروم شدن از هر و فضیلتی را تلقی کرد. خدا به انسان داده است اگر جوانی تمام شد و در این جوانی آن و را نتوانست بالا برود این محروم شده است. این مصیبت است اما انسان مصیبت تلقی نمی‌کند! ⬅️ در معمولا انسان‌های برجسته در و احیانا پیدا می‌شوند اگر چه کم؛ اما هستند. عده نادری استفاده می‌کنند، اکثریت خودشان را محروم می‌کنند، این مصیبت است. مرحوم را خدا به این داد. سالها رفت و آمد می‌کرد، خیلی‌ها می‌دیدند، عده زیادی حتی ایشان هم نمی‌آمدند، استفاده نمی‌کردند، عده‌ای از درس ایشان استفاده می‌کردند، از ایشان محروم بودند، اینها مصیبت است. @bahaneee
آجرک الله یا صاحب الزمان «از چه تمام فاطمه ها عمرشان کم است» ⚫️ تا ساعتی دیگر پخش زنده از حرم سلام الله علیها در شب خواهر بزرگوار امام رضا علیه السلام لینک کانال: Eitaa.com/barjan @barjan