eitaa logo
بانوی آب
5.6هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
2.5هزار ویدیو
165 فایل
به آینده امیدواریم! 🦋 آینده بهشتی، در گرو مجاهدت شبانه روزی است مادرانه این جهاد را زیبا کنیم؛ مادرها انسان سازند... @bdayyani
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚انجمن مطالعات اجتماعی حوزه با همکاری انجمن کلام اسلامی حوزه برگزار می کند؛ «تبیین، تشریح و الزامات اجرای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» 🗓زمان: پنجشنبه ۱۱اسفند ساعت ۸ الی۱۳ 🕌مکان: قم، خ جمهوری2 فرعی اول سمت چپ ساختمان انجمن های علمی حوزه 💢امتیازات جهت شرکت حضوری در همایش: ۱. اعطای گواهی رسمی از سوی انجمن و مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ۳. اعطای بن تخفیف از انتشاراتی همچون بوستان کتاب، هاجر، موسسه امام خمینی(ره)، ادیان و مذاهب و... 🔸در پایان مهمان سفره اهلبیت علیهم‌السلام هستیم. 💢ثبت نام جهت شرکت حضوری: 🔺پیام به آیدی انجمن: @adminssoq 🔺پیامک به 09376104941 🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه @motaleate_ejtemai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آیا کسی حق اعتراض دارد؟! 🔹۱۲ دی‌ماه، «کانون انجمن‌های صنفی کارگران پالایشگاه‌های گاز استان بوشهر» به عنوان بزرگترین تشکل رسمی کارگری کشور با ۱۴۰۰۰ عضو، نامه‌ای به می‌نویسد و از وی درخواست مجوز برای برگزاری تجمع صنفی مسالمت‌آمیز می‌کند. 🔸علی‌رغم وعده‌ی استاندار بوشهر مبنی بر تعیین مکان برای اعتراضات، اعتنایی به درخواست کانون نمی‌شود تا نامه دوم و سوم هم زده شود. اما واکنش استاندار بوشهر همچنان سکوت است. در نهایت کارگران تصمیم می‌گیرند با صدور اطلاعیه‌ای، زمان، مکان و مدت تجمع را اعلام کنند. 🔹صدور اطلاعیه با واکنش شورای تأمین عسلویه مواجه می‌شود و پس از به نتیجه نرسیدن مذاکرات، در نهایت علیرضا میرغفاری رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران، شب قبل از تجمع بازداشت می‌شود که پس از پاره‌ای گفتگو‌ها و مذاکرات، عصر روز بعد بدون قید آزاد می‌شود. با این حال تا اطلاع ثانوی حضور وی در محل کار ممنوع است. 🔸۱۰ نفر دیگر از کارگران هم به اتهام شرکت در تجمع اول اسفند بازداشت و پس از یک روز آزاد می‌شوند. 🔹این برخوردها در شرایطی است که این کانون در بحبوحه‌ی اغتشاشات از تجمعات سیاسی برخی کارگران اعلام برائت کرده و در بیانیه‌های متعدد بر صنفی بودن تجمع خود تاکید کرده‌اند. حتی در آخرین اطلاعیه تاکید شده که صرفاً کارگرانی در تجمع شرکت کنند که شیفت کاری ندارند تا کار و تولید دچار وقفه نشود! 🔺پ.ن: در این قضیه فارغ از مطالبات، مسئله‌ی اصلی پایمال شدن فجیع است. در این باره بیشتر خواهیم گفت. منتظر باشید... @Mostazafin_Tv @banooyeab
🔷 کنار وجوب ، یکی از راهکارهای مهم در بازگشت جامعه به فطرت الهی، هست ولی متاسفانه در سبد راهکارهای فرهنگی و ارتقای روحیه جمعی، تقریبا هیچ برنامه خاصی برای ترویج نماز دیده نمی شود. انبوه آیات و روایات، نماز را عامل منع فحشا و منکر، دانسته. ↩️ علت مهم کشف حجاب، جدایی از روح بندگی هم هست. https://virasty.com/saratalebi/1677520928884614792 🦋 @banooyeab
🔷 مدرسه بانوی انقلاب برگزار می‌نماید: °•🌸 "اخلاق طلبگی" 🌸•° 🍃 با حضور: حجت الاسلام والمسلمین امیررضا صفاریان ⏰ زمان: سه شنبه ها، ساعت ۱۶:۳۰ 📲 لینک حضور در جلسه: https://vclass.ecourse.sharif.edu/ch/m-emam 🦋 @banooyeab
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️نشست: هویت طلبه مکتب امامی سیری بر آثار علمی و مجاهدت های حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی مدرس مصلی ◾️ سخنران: حجت الاسلام و المسلمین حمزه وطن فدا - پژوهشگر موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی(فتوت) 🦋 @banooyeab
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️نشست: هویت طلبه مکتب امامی سیری بر آثار علمی و مجاهدت های حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی مدرس مصلی ◾️ سخنران: حجت الاسلام و المسلمین حمزه وطن فدا - پژوهشگر موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی(فتوت) 🦋 @banooyeab
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️نشست: هویت طلبه مکتب امامی سیری بر آثار علمی و مجاهدت های حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی مدرس مصلی ◾️ سخنران: حجت الاسلام و المسلمین حمزه وطن فدا - پژوهشگر موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی(فتوت) 🦋 @banooyeab
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️نشست: هویت طلبه مکتب امامی سیری بر آثار علمی و مجاهدت های حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی مدرس مصلی ◾️ سخنران: حجت الاسلام و المسلمین حمزه وطن فدا - پژوهشگر موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی(فتوت)
🔷 آقای قنبریان نکات خوبی درباره مسأله در ایران فرمودند، ولی به نظرم نکته مهمی که مغفول مانده این بود که یکبار با حرکت مردمی به ملی در مسأله پوشش رسیدیم ولی الان در شکستن این اجماع ملی، هیچ روالی نرفتیم، ناگهان به دلیل حرکتهای با پشتوانه دشمن، چرا اجماع قبلی ترک و و مسخره می‌شود؟ https://virasty.com/saratalebi/1677070708809604067 🦋 @banooyeab
امید که من مادرِ یاران تو باشم... 🦋 @banooyeab
کاش عزیزان مدعی کار فرهنگی برای ، روی ترویج نماز کار هنری و محتوایی کنند. ان الصلوه تنهی عن الفحشا و المنکر درجامعه مادی، ادراک ملکوتی نیست ازاینکه کشف حجاب، ظلمی به زنان و با مردان است. البته برای تحقق ، تحقق زیربنایی الگوی سوم واجب فوری است. https://virasty.com/saratalebi/1677651532333984077 @banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ببینید مهدی رسولی چه غوغایی میکنه 🤲 رحمت خدا برچنین مداح هایی. ↩️ جهاد تبیین اقتصادی یعنی این 🦋 @banooyeab
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🔰 پرده اول: مواجهه تمدنی غرب و حقیقت مرگ 🔹مرگ سرنوشت محتومی است که زندگی آدمیان را در برگرفته است. مواجهه تمدن ها در برابر مرگ می تواند یک مواجهه تعیین کننده باشد در شکل گیری یک تمدن. 🔹حقیقتی مثل مرگ برای تمدنی که بر پایه حیات حیوانی شکل گرفته است یقینا میتواند به عنوان سرنوشتی که فنا و نابودی را به ارمغان می آورد تلقی شود. تمدن غرب مدام از مرگ آگاهی فرار کرده است و سعی کرده مدام در دریای غفلت و فراموشی خود را از ترس و اضطراب مرگ رهایی بخشد. حتی تکنولوژی غرب آرزوی دیرین خود را شکست دادن مرگ میداند. 🔹رمان ها و داستان هایی که در حیات غرب شکل گرفته اند در خیال پردازی هایشان مدام تکنولوژی هایی را می پرورانند که سرنوشت محتوم مرگ را کنار زده و ابدیت را برای انسان به ارمغان آورده اند. 🔹این فرار تمدنی از مرگ در همه جا خودش را نشان داده خصوصا در مسئله فرهنگ حیات غربی. تمام عناصر فرهنگی غرب در خدمت این هستند که آدمی سرنوشت محتوم خویش را فراموش کند و خود را غرق در دنیا و هوس ها و شهوات کند. 🔰پرده دوم: انقلاب اسلامی و آغاز عصر مرگ آگاهی 🔹انقلاب اسلامی با الهام بخشی از قیام حیات بخش حسینی از ابتدای مواجهه خود با سلاحی به مبارزه با تمدن غرب و نظام سلطه پرداخت که مرگبارترین سلاح ها در برابر آن سر تسلیم دارند و آن چیزی نبود جز خود مرگ! 🔹نظریه پیروزی خون بر شمشیر همین است. مردمان آن بیش از آنکه عاشق و مشتاق زندگی دنیا باشند شیدا و واله مرگ هستند. صحنه عاشورا همواره در برابر حسینی مرامان حاضر بوده است. صحنه ای که در آن امام امت، مرگ و شهادت خود را تقدیم تاریخ بشریت برای هدایت آدمیان می کند. 🔹واضح است که وقتی تمدن غربی با عملیات استشهادی مواجه می شود در تحلیل آن دچار گمگشتگی و سرگشتگی شود. عملیات استشهادی یعنی مرگ را در آغوش گرفتن یعنی با حقیقتی که همواره تمدن غرب در پی فرار از آن و به فراموشی سپردن آن بوده است به جنگ تمدن غرب آمدن. 🔹تکنیک و تکنولوژی غرب مدرن همچنان در برابر مرگ سر تعظیم دارد و خود را عاجزتر از آن می بیند که بتواند مرگ را دور بزند هر چند در خیال پردازی های خود این موضوع را مکررا با ایده های مختلف دنبال میکند. 🔰آموزه های تمدنی اسلامی برای بالندگی عصر 🔹تمدن اسلامی یک تمدن شهوت پیش نیست. یک تمدن هوس باز نیست. یک تمدنی نیست که رب و الهه خویش را هوی و هوسهای خودش قرار داده است. 🔹تمدن اسلامی یک تمدن هدایت بنیان است. یک تمدن معنویت پایه است. یک تمدن عقلانیت محور است. ↩اما راه حل چیست؟ شاید یکی از مؤثرترین راهبردها است. روایات زیادی در باب مرگ آگاهی از حضرات معصومین علیهم السلام است که چند نمونه را مورد نظر قرار میدهیم: و قَالَ النَّبِيُّ صلی الله علیه و آله و سلم: أَفْضَلُ الزُّهْدِ فِي الدُّنْيَا ذِكْرُ الْمَوْتِ وَ أَفْضَلُ الْعِبَادَةِ ذِكْرُ الْمَوْتِ وَ أَفْضَلُ التَّفَكُّرِ ذِكْرُ الْمَوْتِ فَمَنْ أَثْقَلَهُ ذِكْرُ الْمَوْتِ وَجَدَ قَبْرَهُ رَوْضَةً مِنْ رِيَاضِ الْجَنَّة و قَالَ النَّبِيُّ صلی الله علیه و آله و سلم: أَكْثِرُوا ذِكْرَ الْمَوْتِ فَإِنَّهُ هَادِمُ اللَّذَّاتِ حَائِلٌ بَيْنَكُمْ وَ بَيْنَ الشَّهَوَات‏ قالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله و سلم: أَكْثِرُوا مِنْ ذِكْرِ هَادِمِ اللَّذَّاتِ فَقِيلَ يَا رَسُولَ اللَّهِ ص وَ مَا هَادِمُ اللَّذَّاتِ قَالَ الْمَوْتُ فَإِنَّ أَكْيَسَ الْمُؤْمِنِينَ أَكْثَرُهُمْ لِلْمَوْتِ ذِكْراً وَ أَحْسَنُهُم لِلْمَوْتِ اسْتِعْدَاداً. أبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَال‏: و مَنْ أَكْثَرَ ذِكْرَ الْمَوْتِ أَحَبَّهُ اللَّه 🔹دعوت اسلام به یاد مرگ و نیز دعوت این دین عزیز به جهاد با جان بدین معناست که اسلام مکررا میخواهد انسانها مواجهه با مرگ داشته باشند. مرگ آگاه شوند و بلکه بیش از آن در طلب مرگ باشند. 🔹انقلاب اسلامی به واسطه تعالیم نورانی اسلام هم در تکوّن خویش و هم در ادامه راه با مسائلی مواجه بوده است که عملا بستری برای مرگ آگاهی امت ایران را رقم زده است. درگیری های مردم ایران با رژیم سفاک پهلوی جنگ هشت ساله دفاع مقدس و مواجهه ایشان با رژیم بعث کشتار حجاج بیت الله حرام، غائله منا جنگ با داعش و شهدای مدافع حریم اهل بیت(علیهم‌السلام) و اکنون مدافعان و مجاهدان عرصه سلامت 🔹یکی از رهاوردهای عظیم انقلاب اسلامی برای بشریت مرگ آگاهی است. جامعه اسلامی مدام به روایت مرگ و راویان مرگ آگاهی نیاز کما اینکه سید شهیدان اهل قلم با قلم و صدای خویش ما را به سوی مرگ آگاهی رهنمون می ساخت و راه آسمان را به ما نشان میداد. آوینی راوی مرگ آگاهی و راوی راه آسمان بود. انقلاب اسلامی پرورانده این دست راویان است؛ در جنگ روایت نیاز مبرمی به آفرینش این سنخ از راویان داریم. ✍سید مصطفی مدرس 🦋 @banooyeab
27.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ سلسله‌نشست‌های «زن در جمهوری اسلامی؛ از گفتمان تا میدان» حجت‌الاسلام قنبریان 🗓 برگزار شده در: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ ✔️ اولین امر به معروف حاکم توسط یک زن تحقق یافته است. ✔️ ظرف تحقق ولاء اجتماعی و امر به معروف مومنین و مومنات، جامعه است و بی‌حضور احتماعی امکان‌پذیر نیست. 🎧فایل کامل صوتی را اینجا بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شش وزارتخانه اقتصادی دست لیبرال‌هاست، فقط یک وزارتخانه را به دست جریان حزب اللهی بدهید. فقط یکسال به پروفسور درخشان اجازه دهید تمام نیروهایش را برای حل بحران بسیج کند. 🔹روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس: یک بانک را بطور کامل به حوزه علمیه قم بدهید تا اقتصاد اسلامی‌ را اجرا کند، آنوقت خواهید دید که مشکلات بانکی براحتی قابل حل است/ توزیع ۶۰ درصد نهاده دامی دست یک نفر است، هروقت بخواهد کشتی را روی آب نگه می‌دارد تا قیمت نهاده دامی بالا برود. 🦋 @banooyeab
مراسم_مرحو_1_44_32_471.mp3
50.18M
▫️صوت نشست: هویت طلبه مکتب امامی سیری بر آثار علمی و مجاهدت های حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی مدرس مصلی ◾️ سخنران: حجت الاسلام و المسلمین حمزه وطن فدا - پژوهشگر موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی(فتوت) 📆 سه شنبه، ۹ اسفندماه به 💧بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
💡 چهاردهمین هفته حلقه راه نشان خوانش بیانات رهبری ♨️ نگاهی به بیانات رهبری «در مورد مجلس خبرگان رهبری» 🔰 با محوریت: 🌱 بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری ۰۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ 🔹تهران، خانه اندیشه ورزان/ قم، خانه مصلحان/ بستر مجازیِ الوکامیکشنبه ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ساعت ۱۹ ✨ آدرس شرکت در بستر مجازی سیزدهمین جلسه «حلقه خوانش بیانات رهبری»: 👇 https://event.alocom.co/class/meysamyavari/bayanat نام و نام خانوادگی خود را وارد بفرمایید و گزینه "ورود مهمان" را بزنید. "محفل خوانش بیانات رهبری" 👇 https://eitaa.com/joinchat/3235119361Ca0e7049dee @raahneshaan
↩️ عاملین حواسشون باشه فردا روزی طلب کار نشن :) 🦋 @banooyeab
چگونه از خاطره، راه حل بسازیم؟ یا بررسی امکانهای احیا نکردن جهاد! (1) 📌تهران پنجشنبه یازده اسفند ساعت هشت صبح 🖋️یکی از دوستان فایلی را فرستاد که گزارش بود از جلسه آقا با جمع متکفل احیاء جهاد در دولت. اصرار کرد که خصوصی است و منتشر نشود. تا ساعت یازده صبح دقیقا بیست و سه نفر دیگر آن فایل را با همان قید خصوصی و غیر قابل انتشار ارسال کردند. کمی بعد آن را در چند گروه دیدم و فهمیدم کار از انتشار به انفجار رسیده است و تمام! این گزارش برایم بسیار ذی‌قیمت بود به خصوص که اگر ناله نیاز ما به این دست حرفها در کنار ملاحظات بیت رهبری باشد آنچه احتمالا به ما نرسد متن این حرفها در آینده نزدیک است! حالا که مطلب عمومی شده به نظرم وقت آن است که در محتوای آن جدی کاوش کنیم. نکات مهمی در حرفهای آقا هست که باید مد نظر قرار گیرد. 🖋️ در این جلسه آیت الله خامنه‌ای اشاره می‌کنند که جهاد آن دوران شاید در این دوران قابل تکرار نباشد! *اما یک سوال! جهاد به چه شکل قابل تکرار است؟ این نکته مهمی است که فهم آن به کار امروز می‌آید!* 🖋️روایت خود اعضای جهاد سازندگی‌ این بود که آنچه دستمایه جهاد بوده است، سه‌گانه‌ای است که در یک سوی آن انسان جهاد سازندگی، در سوی دیگر ماموریت جهاد سازندگی و در طرف سوم نظم جهاد سازندگی است. 🖋️انسان جهاد سازندگی انسان مومنی است که برای انجام تکلیف حرکت می‌کند. این انسان چون خود را بخشی از حرکت جبهه حق می‌بیند ماموریت خود را از دستگاه رهبری اخذ می‌کند و حرکت می‌کند. اما سومی این حرکت در قالب چه نظامی شکل می‌گیرد؟ 🖋️از خاطرات شفاهی و کتبی اعضای جهاد سازندگی یک نکته بسیار روشن است. *در دوره‌ی جهاد سازندگی، جهاد سازندگی به مفهوم سازمان گسترده نداشتیم بلکه شبکه‌ای از هسته‌های کوچک داشتیم.* 🖋️جهادهای شهرستانی و کوچک اصل بودند. آنها کار را تعریف می‌کردند و ساختار خود را متناسب با شرایط خود می‌ساختند یعنی ممکن جهاد در یک منطقه بخش آب نداشته باشد و در یک منطقه داشته باشد. این هسته‌های کوچک از طریق یک سری اتصالات مثل سمینارهای جهاد و امثال آن، یک فرآیند عجیب اشتراک دانش و اشتراک امکانات داشته‌اند. 🖋️بخش‌های بالادستی جهاد مثل شوراهای استانی و بعد شورای مرکزی در واقع هماهنگ کند امکانات برای این هسته‌ها بوده‌اند و عملا چیزی بیش از این نبوده‌اند. حتی در مساله تقسیم بودجه و امثال آن تلاش می‌شده بیش از نظارت کار دیگری نباشد. این وضعیت به کنشگری هسته‌های کف میدان قدرت فوق العاده می‌داده است. 🖋️هسته‌های پایین دست وقتی ضرورتی را تشخیص می‌داده‌اند خود به خود فعال می‌شدند و برای فعالیت نیازی به اجازه از بالادست نداشتند. 🖋️برای انتزاعی نشدن بحث یک مثال کمک می‌کند. وقتی دولت با مساله آوارگان جنگ روبرو می‌شود از شورای مرکزی جهاد کمک می‌خواهد. شورای مرکزی جهاد هم از شورای استانی و آنها هم از هسته‌های جهاد کمک می‌‌خواهند. نتیجه جالب است! هسته‌های جهاد گزارش می‌دهند که ما از هفتاد روز قبل که اولین جنگزده‌ها از آبادان و خرمشهر و ... آمده‌اند کار را شروع کرده‌ایم و مثلا در فلان شهرستان یک سوله خالی را آماده کرده‌ایم یا در فلان جا ساختمان یک مدرسه را استفاده دوگانه می‌کنیم. هفتاد روز قبل احتمالا تازه گزارش‌ها در ساختار دولتی متمرکز جمع می‌شد تا به بالادست برود و او تصمیم بگیرد و کار را به پایین دست ابلاغ کند! 📌 📌 ادامه دارد ..... حجه الاسلام اقا نوری https://eitaa.com/sotoor_ra @banooyeab
°•🦋 «مباحثه تربیتی حول آثار اخلاقی حضرت امام تطبیق مسائل روز بر مکتب امام» 🦋•° 🌼 استاد: سرکار خانم سارا طالبی 🕰 زمان: دوشنبه‌ها، ساعت ۱۶ ❌ویژه خواهران 📲 لینک حضور در جلسه مجازی: @Sheykhi4 🦋 @banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 سلام فرمانده ۲ رسید 🎞 سرودی با ۱۰ هزار دهه‌هشتادی 🦋 @banooyeab
🔷 نظام نیازهای مردم اجتماع، تحت تاثیر رسانه هاست. رسانه ها نظام ارزشی و اعتبارات اجتماعی را تغییر می دهند و مصرف، منزلت اجتماعی افراد را تشکیل می دهد. حاکمیت رسانه، در هر نظامی تعریف شود، سبد مصرف اجتماع ذیل ارزشهای آن حاکمیت خواهد بود. 🦋 @banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ ای مهدی موعود! محتاج دعایت هستیم ✴️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: اى امام زمان، اى مهدى موعودِ محبوب این امّت، اى سلاله‌‏ى پاک پیامبران و اى میراث‏بر همه‏‌ى انقلابهاى توحیدى و جهانى! ملّت ما با یاد تو و با نام تو از آغاز خو گرفته است و لطف تو را در زندگى خود و در وجود خود آزموده است. اى بنده‏‌ى شایسته‏‌ى صالح خدا! ❇️ ما امروز محتاج دعایى هستیم که تو از آن دل پاک الهى و ربّانى و از آن روح قدسى براى پیروزى این ملّت و پیروزى این انقلاب بکنى و به دست قدرتى که خدا در آستین تو قرار داده است، به این ملّت و راه این امّت کمک بفرمایى. 🦋 @banooyeab
🔰 خمینی را از آموزه های مهدوی کودکان حذف نکنید! 🔹بقیة الله -لقب انحصاری امام دوازدهم- نه یعنی باقیمانده خدا؛ بلکه بمعنای "وجه باقی" پروردگار است. 🔸نزدیکترین اصطلاح به آن "اولوا بقیة" در قرآن است: فَلَوْلَا كَانَ مِنَ الْقُرُونِ مِنْ قَبْلِكُمْ أُولُو بَقِيَّةٍ يَنْهَوْنَ عَنِ الْفَسَادِ فِي الْأَرْضِ إِلَّا قَلِيلًا مِمَّنْ أَنْجَيْنَا مِنْهُمْ ۗ وَاتَّبَعَ الَّذِينَ ظَلَمُوا مَا أُتْرِفُوا فِيهِ وَكَانُوا مُجْرِمِينَ(۱۱۶ هود): پس چرا از نسلهاى پيش از شما صاحبان بقائی نبودند كه [مردم را] از فساد در زمين باز دارند؟ جز اندكى از كسانى كه از ميان آنان نجاتشان داديم. و كسانى كه ستم كردند به دنبال ناز و نعمتى كه در آن بودند رفتند، و آنان بزهكار بودند. - "اولوا" مثل "ذو" دلالت بر مصاحبت می کند اما مصاحبتی متصل تر و پیوسته تر. اولوا العلم یعنی صاحبان علم و اولوا بقیه یعنی صاحبان بقاء، کسانی که "وجه رب" شده و باقی اند (علماء باقون ما بقی الدهر) 🔹این "اولوا بقیه" -که نزدیکترین به بقیة الله هستند- کتاب بیشتر و شاگرد بیشتر نداشته اند؛ به نص قرآن: "ینهون عن الفساد فی الارض" کرده اند. مقابل "ظالمین" و "مترفین" ایستاده اند. فقط همین خط است که توسط بقیة الله(عج) تکمیل و "یملا الارض قسطاً و عدلاً بعد ما ملئت ظلماً و جوراً" می شود. 🔸به تحقیق عَلَم بلند اولوا بقیه با این نص صریح قرآنی در دوره غیبت، شخص امام خمینی بوده است و هیچ عالم و عارفی از این حیث با او قابل مقایسه نیست. 🔹سرود در ورژن اول خود نشان داد ابزاری مناسب برای انتقال مفاهیم مهدوی به کودکان است؛ اما صد حیف که برای بار دوم هم نام خمینی بزرگ -این نشان ممتاز راه مهدوی- در آن نیست! امام خمینی اندازه شیخ احمدکافی بلکه ابن مهزیار و میرزا کوچک، حضور در این سبد فرهنگی نداشته است! عجیب اینکه علیرغم اعتراضات بار اول، در سرود دوم هم غایب است! 🔸امام عزیز محتاج یک سرود برای فهمیده شدن نیست؛ لکن بقیة اللهِ قرآن بدون او از مهدویت های مرتجع و متحجر، سازشکار و اهل قعود قابل شناسایی نیست. شیخ کافی و کوچک خان و ابن مهزیار ذیل آن عَلَم بلندِ ینهون عن الفساد فی الارض نشان میشوند ؛حتی همت و سلیمانی ها بدون او صفرهای بدون یک اند! آموزش خمینی به فرزندان را یک فریضه بدانیم! @m_ghanbarian ✍محسن قنبریان ۱۴۰۱/۱۲/۱۳ 🦋 @banooyeab