eitaa logo
بانوی آب
5.7هزار دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
2.5هزار ویدیو
165 فایل
به آینده امیدواریم! 🦋 آینده بهشتی، در گرو مجاهدت شبانه روزی است مادرانه این جهاد را زیبا کنیم؛ مادرها انسان سازند... @bdayyani
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه آیت الله جاودان برای راهپیمایی ۲۲ بهمن: راهپیمایی ۲۲ بهمن را یادآوری کنید به دوستان که امری بسیار مهم و بعدا اگر نرفتیم مایه حسرت! شما هرکار دیگه ای داشتی میزاری کنار هر قدر هم اون کارا لازمه میزاری کنار...
🌀 زیر سایه‌ی حکومت امام خمینی 👤 شهید آیت الله سیدمحمدباقر صدر ✨ من بقالی باشم در شیراز، زیر سایه‌ی حکومت امام خمینی؛ برایم دوست‌داشتنی‌تر است از مرجعیت سید ابوالحسن اصفهانی زیر سایه‌ی حکومت صدام. @Manahejj 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
| ⭕️ناخشنود کردن دشمن، عمل صالح است! 🔻من چند نکته درباره‌ی اهمّیّت حضور مردم عرض بکنم؛ لکن قبل از اینکه این نکات را بگویم، مایلم به این آیه‌ی شریفه‌ای که در سوره‌ی مبارکه برائت است -آیه‌ی ۱۲۰- اشاره کنم، که جزئی از این آیه و تکّه‌ای از این آیه، این قسمتی است که میخوانم: وَلایَطَئونَ مَوطِئًا یَغیظُ الکُفّارَ وَ لا یَنالونَ مِن عَدُوٍّ نَیلًا اِلّا کُتِبَ لَهُم بِهٖ عَمَلٌ صٰلِح؛ مضمون این دو فقره‌ای که از این آیه خواندم، به طور خلاصه این است که هر عملی و اقدامی از شما که دشمن از آن ناخشنود باشد، در پیشگاه پروردگار یک عمل صالح است. می‌بینید که دشمنان دین، دشمنان اسلام، دشمنان ایران با انتخابات شما بشدّت مخالفند، بنابراین اقدام به انتخابات یک عمل صالح است. همه‌ی کسانی که دنبال عمل صالحند اِلَّا الَّذینَ ءامَنوا وَ عَمِلُوا الصّالِحٰت میخواهند عمل صالح انجام بدهند، بدانند حضور در انتخابات یک عمل صالح از طرف این ها است. ■تفسیر مقام معظم رهبری ۱۴۰۰/۰۳/۲۶ 🦋به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
📝نامه قذاقی به امام خمینی(ره) 🔻در آستانه‌ی پیروزی انقلاب ۵۷، معمر قذافی رئیس‌جمهور وقت لیبی طی نامه‌ای به آیت‌الله العظمی امام خمینی حمایت خود را از انقلاب ملت ایران ابراز داشت. 🔻 متن این نامه که روز پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ۵۷ در صفحه‌ی ۵ روزنامه‌ی کیهان منتشر شد به این شرح بود: پیشگاه آیت‌الله امام خمینی – تهران بعد از سلام و تحیت هم‌اکنون که ملت ایران این پیروزی چشم‌گیر را تحقق بخشید که اسلام محرک آن است؛ اسلامی که جاودان و همیشه تحرک‌آفرین است. اکنون که ملت ایران در سایه‌ی انقلاب ملی اسلامی که در نوع خود بی‌نظیر است از ستم و استبداد رهایی یافته و صفحه‌ی جدیدی را در تاریخ ایران گشوده است. حال برای جهانیان در شرق و غرب روشن شد که قدرت مردمی که ایمان به قرآن دارند تا چه حد است. بی‌شک مسلمین جهان که در خوشحالی پیروزی برادران ایران شرکت دارند انتظار و امید دارند که این انقلاب در قالب‌های غربی اعم از جمهوری و یا سلطنتی قرار نگیرد. انقلاب اسلامی ایران که به پشتیبانی ملت ایران به پیروزی رسیده است به هدف‌های عالی خود نخواهند رسید جز با اعلان جمهوری اسلامی که قانون اساسی‌اش قرآن باشد که می‌تواند سرمشقی برای همه‌ی ملت‌های اسلامی باشد و حقیقت انقلابی اسلامی را آشکار نمایند. معمر قذافی 🦋به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
| 🗳حفظ عزت کشور وابسته به حضور در انتخابات است 🔻آحاد ملت ما باید بدانند آنچه بکارند، میدروند. بعضی ممکن است در رأی‌گیری شرکت نکنند؛ بعد بگویند چرا فلان کار نشد. شما باید شرکت میکردید و آن کسی را که فکر میکنید میتواند این کار را انجام دهد و میپسندید، انتخاب میکردید تا آن‌طور که میخواهید، بشود. 🔻 نمیشود ما در انتخابات شرکت نکنیم؛ بعد نتیجه انتخابات احیاناً آن‌طور که ما میپسندیم، نشود؛ سپس بگوییم چرا نشد! بله، وقتی انسان شرکت نکند، همین است. 🔻 همه باید شرکت کنند؛ این یک وظیفه است؛ هم وظیفه اسلامی است، هم وظیفه میهنی و ملی است و حفظ عزّت و شوکت کشور به این وابسته است، هم وظیفه سیاسی است، هم وظیفه اخلاقی است؛ حقوق مردم اقتضاء میکند که در این میدان وارد شوند. ■بیانات مقام معظم رهبری ۱۳۸۰/۲/۲۸ 🦋به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
📌برای شفای عاجل برادر بسیجی حاج احمد ربانی و خانواده محترم ایشان که در سانحه رانندگی به شدت آسیب دیده اند دست به دعا برداریم که اَلدُّعَاءُ يَرُدُّ اَلْقَضَاءَ بَعْدَ مَا أُبْرِمَ إِبْرَاماً.. 🔹 سالها تلاش و مجاهدت فرهنگی این برادر عزیز درتهران و قم و اقصی نقاط محور مقاومت برای ماوهمه آشنایان ایشان یادآور خاطرات شهداوتلاش وهمت رزمندگان دفاع مقدس بود. 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
"هوالقوی" 🇵🇸🧕🏼پرچم مادر🧕🏼🇵🇸 زن ها با چادر نمازهایی که مقنعه آن تا زانو و دامنش تا پاهای پر از خاک و خونشان کشیده شده است قرآن می خوانند. انفجار، شیشه های مدرسه را خورد می کند. نور موبایل ها در دود گم می شود. صدای ممتد جیغ، پرده های گوش را می لرزاند. بچه ها نیمکت شکسته ای را تخت کرده، یکی از پسرها را در آن خوابانده بالای سرشان گرفته شهید بازی می کردند، حالا می نشینند و دست هایشان را سپر شهید و خودشان می کنند. خانم ها کنار زن با هر بمبارانی الله اکبر می گویند و با هر صدای جیغش، بلند صلوات می فرستند تا نجابت زن را حفظ کنند. بالاخره صبر زن میوه می دهد. صدای گریه نوزاد و بوی گوشت و باروت و دود به هم می پیچد. مادر قرآن چسبانده به سینه اش را بالا می آورد روی لب های لرزان و بی رمقش می گذارد: _حَمداً لله، شکراً للّه. خنده چشمانش بین لرز و عرق صورتش برق می زند. پدر تا صدای هلهله و دعای خانم ها را می شنود پشت پرده خاکی اتاق که جای در نشسته است سجده می کند. اشک از گوشه چشمانش روی رد خون زمین می افتد. رد خونی که وقتی دنبالش کنی کمی آن طرف تر کنج حیاط می رسی به پیکرهای زخمی و تکه تکه، زن و مرد، کوچک و بزرگ. مرد خیالش از همسر و فرزند نورسش راحت می شود، به سمت خانه های ویران که هنوز هم ریشه در خاک زیتون دارند می دود. مردم آجرها را کنار می زنند. دست دخترکی که انگشتش را دور عروسکش گره زده از لای خرابه ها بیرون مانده تکان آرامی می خورد. مادری با پر شالش خاک و خون را از چهره پسر مو فرفری اش پاک می کند. پدری گوشت و پوست دست آویزان بچه یک ساله اش را بغل گرفته با ملافه ای که از بین خرابه ها بیرون کشیده می بندد. مرد کمک می کند مجروح ها را به گوشه ای می کشند و شهدا را به اردوگاه مدرسه می آورند. هنوز هم صدای تیر و ترکش از دور می رسد. گرد و غبار کمی می نشیند. پدر با دست هایی خونین و لباسی خاکی تر از قبل بر می گردد. بالای سر زن می نشیند پیشانی اش را می بوسد. انگشت های مشت شده سلمای کوچولو را در دست می گیرد. زن همسایه نان شیرینی ای که برای عروسی شب قبل پسرش پخته تعارف می کند. چشم مادر به پرچم فلسطین که با شیشه های پنجره پایین آمده می افتد. به رنج بلند می شود. خم می شود، درد زیر شکمش چنگ می اندازد. صورتش را جمع می کند. همسایه دستش را بلند می کند: _چه کار میکنی یوما؟ پرچم را بلند می کند می تکاند. چوبی از تکه های شکسته میز معلم بر می دارد، پرچم را به آن گره می دهد: _می خوام برم سری به شهدای توی حیاط بزنم. چادر نمازش را که حالا لباس جنگ زن های فلسطینی شده جلو می کشد. سلما را در چفیه فلسطینی می پیچد. با یک دست او را بغل می گیرد و با دست دیگر پرچم را بلند می کند. بالای سر کفن هایی که از خون گرم شهدا قرمزند می رود. پرچم را وسط شهدا کنار شاخه زیتونی در زمین می کارد. بچه را روی دست می گیرد رو به خانواده ها بلند می خواند: _ وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ ۗ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ. 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴دختری که بعد از بازدید از پایگاه پهپادی و دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدگاهش نسبت به بسیجی‌ها عوض شد 🔻جذب حداکثری درسایه پیشرفت کشور است خیلی از افراد که در ادبیات سیاسی به آنها مذهبی صورتی می‌گویند، معتقدند برای جذب اقشار به اصطلاح خاکستری باید اهل مماشات باشند و تلاش کنند با تفسیری رحمانی از اسلام جوانان را جذب دین کنند. اما مساله اینجاست مردم ما از متدینین جامعه توقع دین‌داری درست دارند نه جلوه گری به اسم دین تا جذب دین شوند که اتفاقا صورتی بازی دافعه هم ایجاد می‌کند. عمده شکایات قشر خاکستری ازمسئولین ناکارآمد وریاکار، تورم، مشکلات اقتصادی، معیشتی و ناامیدی از آینده کشور است. اگر واقعا به دنبال جذب حداکثری هستیم باید به دنبال ساخت ایران قوی باشیم و پیشرفت را روایت کنیم. باید برای پیشرفت کشور تلاش کنیم. پیشرفت هم فقط پیشرفت در ساخت موشک نیست، ابعاد گسترده اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، علمی، معنوی، نظامی و حتی شامل سیاست خارجی می‌شود. بسیار لازم هست که، راه درست را برای جذب قلوب جوانان و خلق امیدواری طی شود‌. 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
| 🗳انتخابات؛ نقطه وصل مردم و نظام 🔻انتخابات، آن نقطه‌ى اساسى وصل افكار و آراى مردم به بدنه‌ى نظام اجرايى است. اگر انتخابات همچنان كه بحمداللَّه در گذشته همين‌طور بوده است با حضور مردم، با اراده‌ى مردم، با آزادى كامل مردم و انتخاب آزادانه‌ى آنها انجام بگيرد، و حداكثر آگاهى از سوى مردم به كار برود، تا اين‌كه افراد صالح و شايسته و حقيقتاً حايز شأن نمايندگى اين ملت عظيم، به مجلس فرستاده بشوند، نظام اسلامى مى‌تواند مطمئن باشد كه در جهت آرزوها و هدفهاى خود در حركت است. اين، نقش انتخابات و شأن والاى انتخابات است. ■بيانات مقام معظم رهبري ۱۳۷۰/۰۹/۲۷ 🦋به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
| ⁉️ مگه رأی دادن امنیت میاره؟! 🦋به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باحضور ۸۰ نفر از دختران نوجوان👌🌺 هرجا که حکایتی و جمعی است هنگامه توست و محفل من 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
🇵🇸باز هم دخترک بهانه پدرش را گرفته است. عادت داشت هر روز بعد از ظهر موهای طلایی اش را شانه بزند. لباس هایش را مرتب کند. پشت پنجره منتظر پدرش بنشیند. اما حالا... بعد از ظهر ها دیوانه وار دور خودش میچرخد. اسباب بازی هایش را روی زمین می ریزد و حوصله بازی ندارد. با خواهر و برادرهایش سر ناسازگاری دارد. گاهی گوشه ای می نشیند و بغض می کند. مادر او را میبیند. بغضش را به سختی فرو میبرد. اسما را صدا می زند، بیا مادر کمکم کن تا خمیر ها را برای نان چانه کنیم. اسما با اینکه چهار سال بیشتر ندارد، این کار را خوب یاد گرفته است. حالا نوبت مادر است. باید تنور را روشن کند. تا حالا اینکار را نکرده. می گوید زشت است، چقدر از همسایه ها نان بگیریم. باید خودمان دست به کار بشویم. مادر خمیر های چانه شده را با وردنه باز میکند و با مهارتی خاص روی دستان کشیده اش می‌چرخاند. به اسما می گوید این کار را از مادرم یاد گرفته ام. میدانم تو هم میتوانی. بیا این یکی را امتحان کن. اسما با دستان کوچکش وردنه را روی خمیر قِل می دهد. آنطور که باید صاف نشده. مادر با لبخندی می گوید برای اولین بار خیلی عالی است. بیا باهم خمیر را در تنور بگذاریم. آتش تنور زیاد است. حرارتش صورت لطیف مادر را سرخ کرده است. اسما از اینکه به تنور نزدیک بشود، میترسد. مادر کمکش میکند. «یک، دو، سه... آفرین. موفق شدی.» اسما می گوید کاشکی بابا بود و میدید که چه نانی پخته ام. مادر صورتش را می‌بوسد و میگوید بابا هنوز هم ما را میبیند.‌ صدای زنگ در می آید. ضربان قلب مادر تندتر می شود. با صدای لرزان به اسما می گوید در را باز کن. اسما خوشحال می شود و به سمت حیاط می دود. در را باز می کند. منتظر پدرش است. با دیدن زن همسایه و بچه هایش کمی جا می خورد. اما سریع فراموش میکند. در حیاط با بچه های همسایه مشغول بازی می شود. بوی نان همه جا را پر کرده است. زن همسایه به کمک مادر می رود. مادر از دیدنش خوشحال می شود. کمی آرام میگیرد. از کمک او استقبال می کند. کمی درد و دل میکند. می گوید از وقتی ابومحمد شهید شده، اسما آرام و قرار ندارد. همینطور که چندتا از نان های آماده را لای دستمال میگذارد و به همسایه می دهد، در گوشش می گوید: حال و روز من هم بهتر از اسما نیست. زن همسایه بغلش می کند. کمی شانه هایش را می مالد و با او همدردی میکند. مادران به سمت حیاط می روند. بچه ها بی توجه به صدای بمباران دور هم جمع شده اند و شعر می خوانند. مادر می گوید: دخترم امروز بزرگ شده و در نان پختن کمک بزرگی به من کرده است. اسما سریع به سمت آشپزخانه می رود. نانی را که پخته برای دوستانش می آورد. همه اسما را تشویق می کنند و دور هم نان میخورند. لبخند رضایت روی لب های اسما می نشیند. 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨دختران انقلاب 💖پاتوق های گفتگو با عطرحسینی به مناسبت اعیاد شعبانیه شنبه ۲۱بهمن،مترو تئاتر شهر دوشنبه۲۳بهمن،مترو تئاتر شهر سه شنبه ۲۴بهمن،مترو انقلاب چهارشنبه۲۵بهمن،مترو انقلاب پنجشنبه۲۶بهمن،مترو صادقیه جمعه۲۷بهمن،مترو میدان دشهدا 🕒از ســـــاعــــت۱۶ ❤️ 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
💢 اسلام دارای دو چهره خندان و خشمناک است 🔷 آیه، پیامی برای ما دارد که چهره‌ی اسلام فقط یک چهره‌ی باز و خنده‌رو نیست. اسلامی که در برابر ملّت ها به این میزان رئوف و رحیم است که سربازِ بی‌سوادِ میدانِ جنگش هم میفهمد که باید با مردمِ مغلوب، رئوف و مهربان باشد، همین اسلام وقتی با کافران روبرو میشود، میگوید: «اَنَّ اللهَ مُخْزِی الْکافِرین»؛ یعنی خداوند خوارکننده‌ی کافران است. این به آن خاطر است که حساب، حسابِ اسلامِ غالب است. اگر نیامدید و سرنسپردید و قصد دارید در برابر خدا اظهار وجود کنید، بدانید که خداوند شما را خوار خواهد کرد. بعد از اعلان برائت، این آیه خطاب به مشرکان میگوید: چهار ماه در زمین بگردید؛ چهار ماه مهلت دارید. این لحن با کلام معمولی تفاوت دارد. نخستین سخن این است که چهار ماه در زمین بگردید؛ نه اینکه اوّل جنگ باشد. «وَاعْلَمُوا أَنَّکُمْ غَیْرُ مُعْجِزِی اللهِ»؛ بدانید که شما عاجز‌کننده‌ی خدا نیستید؛ کسی نیستید که از چنگ خدا فرار کنید یا در این چهار ماه نیرو آماده نمایید و با اسلام بجنگید. 🔷هرچه خلاف اسلام باشد، خلاف فطرت و طبیعت آفرینش جهان است. آنچه به‌وسیله‌ی دین خدا در طول تاریخ انجام شده است با فطرت عالَم و فطرت انسان منطبق است و چون اصل، انسان است، هرچه مطابق با فطرت او است، باقی است و هرچه مخالف با آن باشد، از‌بین‌رفتنی. پس مهلتِ چهار ماهه، نَه بدان معنا است که کفر میتواند بماند، بلکه کفر از‌بین‌رفتنی است؛ چراکه مخالف با فطرت انسان است. 🔻تفسیر سوره برائت، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ص ۱۰۹ تا ۱۱۶ به صورت خلاصه 🦋به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
| 💢نگاه ابزاری و جنسی در الگوی زن غربی 🔻در الگوی زن غربی، نگاه ابزاری و نگاه ضد دینی نسبت به زن وجود دارد، جنبش‌هایی که برای احیای حقوق زن صورت گرفته است که یکی از چالش‌های زن غربی، فمینیسم بود که زن و مرد را از هر جهت برابر می‌دانست. 🔻اسلام مدافع حقوق زن است،در نگاه فمینیسم، برابری را همان یکی بودن زن و مرد می‌دانند در حالیکه زن و مرد از نظر ویژگی‌های ظاهری و روحی با هم متفاوت هستند. اسلامی مدافع تساوی حقوق زن است، اما برابری زن و مرد را از دیدگاه فمینیستی قبول ندارد. در نگاه اسلام، حقوق زن و مرد مساوی است اما تشابه حقوق را قبول ندارد. 🔻این الگوی غربی با نگاه فمینیستی از قرن بیستم و دوران رنسانس شکل گرفت. جریان فمینیستی به دنبال بحث استقلال اقتصادی زنان بود، اما زن به ابزار تبدیل شد و زن بودن و انسانیت زن نادیده گرفته شد و تبدیل به یک ابزار شد که در نگاه اسلام این زن نمی تواند الگو باشد. | 🔻 🦋به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
. . . پویش سراسری نذر وتخفیف به عشق امام زمان عج💚 ۴ الی ۶ اسفند در سراسر کشور . . . منم تخفیف میدم به امید آمدنت❤️ https://eitaa.com/joinchat/1852244343C0b155e2226
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ رهبر انقلاب، صبح امروز: آمریکا پشت سر رژیم صهیونیستی است 💬 بسته‌ی 🌷 Farsi.Khamenei.ir 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴وقتی زنان ایرانی مقاومت کنند، هسته‌های مقاومت بین المللی زنانه در دنیا شکل می‌گیرد و نتایج بزرگی در بی‌حیثیت کردن استکبار جهانی شکل می‌گیرد ⬅️تا انتها گوش کنید، روایتی دیگر از مادران مقاومت و الهام گرفتن زنان غزه از زنان ایرانی است. 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ الگوی استقامت! 🔹گوشه ای از نماز جمعه در شمال نوار غزه ! نه ویرانی ، نه جنگ ، نه قتل عام زنان و کودکان ، نه سرما و نه گرسنگی نتوانسته مانع از مقاومت "دین بنیاد" مردم مؤمن غزه شود... ❇️ الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا..( کسانی که خدا را پروردگار خود دانسته و بر این عقیده پایدار ماندند ملائکه بر ایشان نازل خواهند شد و بشارت خواهند داد که هیچ ترس و اندوهی بر شما چیره نخواهد آمد...) 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
📢سلسله نشست‌های ایران آینده 💡 ایده‌های جلب مشارکت مردم 🗓 سه شنبه ۲۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ ⏱ ساعت ۱۶ الی ۱۸ 📌لینک نشست 🌐 www.skyroom.online/ch/pajooh/neshast 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
🧕هدی مقلد معلم است. خواهر چند شهید که از جبهه مقاومت لبنان آسمانی شده‌اند. کلمه‌هایش را مثل مروارید توی نخ روایت می‌اندازم تا برای خودم تسبیح مقاومت درست کنم. می‌گوید قبل از این اهالی لبنان باور داشتند اسراییل سوزن است و ما چشم، و چشم جلوی سوزن تاب مقاومت ندارد. سالها از جنگ سی‌وسه روزه در ۱۹۸۲و سقوط دومین پایتخت عربی گذشته و امروز از لابه‌لای شاخه‌های بلوط کودکانی رشد کرده‌اند که درخت حماس را تناور می‌خواهند. هدی مقلد از انتخابات مجلس لبنان هم خاطره می‌گوید وقتی برای حفظ وحدت به کسانی رای داده که باعث شهادت برادرانش شده‌اند...فقط برای حفظ وحدت و ریشه‌دار شدن درخت مقاومت 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
وطن مادری❤️ از خدا آمده‌ام تا به خدا برگردم پس چرا از سفر کرب‌وبلا برگردم می‌روم پشت سرم آب نریز ای مادر وطن مادری آنجاست چرا برگردم؟ من به پابوسی آن سرور بی‌سر بروم وای اگر از حرمش بی‌سروپا برگردم کفن و چادر و انگشتر سوغاتم نیست بگذارید که با شرم و حیا برگردم سر پرواز به سوی غم دیگردارم می‌روم شام مگربا اُسرا برگردم دل بیمار فقط از تو شفا می‌خواهد شب جمعه‌ست دلم کرب‌و‌بلا می‌خواهد صلی الله علیک یا اباعبدالله ☘ عید ولادت امام حسین مبارک ☘
زن را بگذاریم طاقچه! الگوی سوم زن و استفاده زینتی از زن. گویی این سخن امام موسی صدر، وصف حال و روز همین روزهای زن است. همین روزهایی که بنا به گردش روزگار و تداول ایام، زن تیتر اول خیلی از حوزه های فعالیت شده و نخبگان و غیرنخبگان، سیاستمداران و اقتصادپردازن، هنرمندان و اندیشه‌ورزان به او می‌پردازند با اسم الگوی سوم یا بدون آن. اما هرکسی از ظن خود شد یار زن از درون او نجُست استعدادهای او. زن هنوز هم در فاهمه عمومی جامعه کالاست، نه انسان. تنها تفاوتی که در سیر تاریخ و گفتمان‌های گوناگون اتفاق افتاده، این است که هر بار رنگ و بوی کالا بودنش عوض می‌شود و نحوه برخورد با این کالا به تبع آن. یک بار کالای ارزشمند است و باید برود در پَس‌تو، یک‌بار کالای جنسی است و باید بیاد به در دسترس استفاده، یک‌بار کالای باهوشی است و باید بیاید به خدمت سودای چرخه ثروت، یک‌بار هم با نقاب الگوی سوم کالای افتخار آمیزی است و باید آراسته شود به زینت موفقیت و گذاشته شود سر طاقچه تا بتوانیم پز بدهیم، شاید زمانی هم قدیسه‌ و الهه‌ای شود که باید برود در آسمان طبقه پنجم بنشیند و شان خدایی خود را حفظ کند تا پرستیده شود و الا از عرش به فرش کوبانده می‌شود. هنوز هم مرد امروز می‌خواهد چیزی را اثبات کند و برای هدفش زن را به سلطه درمی‌آورد. ای زن! بیا و زن موفقی باش تا به تو افتخار کنم و بگویم من به زن آزادی دادم و کمک کردم به اینجا برسد. اما کدام آزادی و کدام موفقیت؟ آن که خود تشخیص می‌دهد یا آن که برای او می‌سازید! او را از زنانگی و فرصت‌های مادرانگی‌اش برای پیرامونش به اسم موفقیت دور می‌کنید و آیا این کار جز استعمار و استثمار است؟ جز کوتاه کردن عمر زن است؟ جز تنگ شدن فرصت‌های زندگی برای اوست؟ در این میان اگر زنی نپذیرد به نقشه طراحی شده مردان و ساختار استعماری آنان تن دهد و قواعد مردانه‌نگر آنان را بازتولید کند و بزند زیر میز دنیای رقابت‌جوی متعفن آنان، زن بی لیاقتی است. این زن اگر با تلاش خود به هر جایی برسد هیچ ارزشی در ساختارها ندارد چون در زمین اصلی بازی نکرده و فرایند تشخیص زمین اصلی چیست؟ زمین اصلی کدام است؟ سوال اصلی این است. الگوی سوم زن همواره مردانه فهم شده است یا دست کم فهم‌های رایج از آن مردانه‌نگر است و خوانش‌های زنانه و یا متعادل از آن به وضوح به حاشیه‌ی بی توجهی رانده می‌شوند. هرکس توانست خود را به تخاطب و تفاهم مردان برساند شنیده می‌شود و هر کس ساز مخالف بنوازد زن نفهمی است. و الا الگوی سوم تا کنون باید مشکلات را حل کرده بود. حرف اصلا این نیست که زن باید چه کند؟ در دنیای امروز موفق بشود یا نشود؟ بچه‌دار بشود یا نشود؟ مجرد باشد یا متاهل باشد؟ فعالیت اجتماعی و سیاسی و اقتصادی بکند یا در خانه بماند و از این دست سوالات تاریخ گذشته ی ایراددار. حرف سر این است که زن مادامی که کالا پنداشته می‌شود، هنوز دعوای اول بر جای خود باقی است. هنوز زمانه‌ای است که باید بر انسان بودن زن پا بفشاریم و این گزاره به نظر بدیهی را اثبات کنیم. عناصر هستی‌بخش به انسان چیست؟ آیا جز نحوه و نوع تاثیر او بر پیرامون از راه دیگری می‌توان اثر انسان بودن او را دید؟ اثر انسان مونث در دنیای امروز کو؟ برخی می‌گویند اراده و آگاهی، بله اراده ولی اراده‌ی تحت سلطه را چه سود؟ اراده‌ی محدود به انتخاب چند گزینه‌ی محدود چه سود؟ آگاهی بله ولی آگاهی تحت سلطه رسانه چه سود. زن امروز در رنج است و امروز از هر روز دیگر بیشتر در رنج است. طاقچه‌های فرمایشی که برای او آراسته اند و از او می‌خواهند بر آن بنشیند تا به او افتخار کنند و صدایش هم درنیاد، گواه بر این مدعاست. زنانی که به ساختار حاکمیت اعم از مجلس و غیره راه می‌یابند، ولی طرفی نمی‌بندند و دل پر دردی دارند گواه این ماجراست. انواع منصب‌هایی که به زنان سپرده می‌شود اما آنان را در عمل مجبور می‌کند مردانه عمل کنند گواه این ماجراست. زنان مادامی که سهمی در سازندگی جهان نداشته باشند تحت سلطه قواعد بازی مردانه‌اند. ستیزه‌جویی، رقابت‌جویی، برتری طلبی، زیرآب زنی، منفعت‌طلبی مادی، بخواهیم و نخواهیم روح حاکم بر دنیای ماست و وقتی در این بازی قدرت این قواعد را رعایت می‌کنیم عروسک خیمه‌شب بازی‌ای بیش نیستیم. استکبار ستیزی هنوز هم ادامه دارد، راه امام و انقلاب هنوز ناتمام است. در این دنیا مردان خوب هیولا نیستند، آنان خود آسیب‌دیده‌ی دنیای ناقواره‌ای هستند که ساخته‌اند. الگوی سوم زن را باید از نو بازخوانی کرد و فهمید، فهم‌ها و خوانش‌های موجود از آن هیچ کدام راهگشا نبوده و نیست. @BanooAmin 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab