eitaa logo
باور
4.3هزار دنبال‌کننده
395 عکس
40 ویدیو
7 فایل
🏠 خانه کنشگران #تربیت_اسلامی 🔴 راه ارتباطی با ما 👇 @adminbavar. 💢 لطفا مطالب کانال را با ذکر منبع انتشار دهید.
مشاهده در ایتا
دانلود
💢سر انگشت تدبیر💢 ✨چندی پیش لوله‌های آب منزل ما پوسیده بود و از آب، استخری ساخته بود. با چند نفر از دوستان می‌خواستیم یک تکه راه را که با سیمان محکم شده بود بشکافیم. کلنگی آوردند. در ضربه اول دسته‌اش شکست. 🧊در فاصله‌ای که برای دسته کردن لازم بود، دوستانم که قوی و نیرومند هم بودند مدت‌ها با تیشه‌ای سبک، با چوب، با دست، به سیمان‌ها ور میرفتند، اما سیمان‌ها به روی خود نمی‌آوردند و تکان نمی‌خوردند و حتی تیشه را شکستند... تا این که کلنگ با دسته‌اش آمد و با چند ضربه، کار یک ساعت آنها انجام شد. ✨من از این صحنه به این فکر افتادم که هنگام ضربه زدن‌ها باید وسیله، وزنه‌ای باشد و مهم‌تر همراه دسته‌ای و مهم‌تر بر جای مناسب و سر بزنگاهی و آن‌هم با دست کارگر آگاهی؛ وگرنه ضربه‌ها وقت را می‌کشند و کلنگ‌ها شست پایت را می‌برند و سرت را می‌شکنند... 🧊 این است که روحیه‌های مغرور را باید ضربه زد؛ اما این ضربه باید از کسی باشد که وزنه‌ای باشد و دسته‌ای و بینشی که سر بزنگاه را بشناسد. | آیه های سبز، صفحه ۲۳. 📝 2⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔻کارگاه هنری، ظرفیت تقویت خودباوری را داراست؛ ولی اگر حضور فرد در یک کارگاه هنری منجر به شکست شود، نه‌تنها اعتماد به نفسش تقویت نمی‌شود، بلکه خودباوری او نیز تضعیف می‌شود. چنین متربیانی ممکن است این نتیجه غلط را بگیرند که هیچ استعدادی ندارند و در هیچ کاری موفق نخواهند شد. ✅ برای جلوگیری از چنین آسیبی، لازم است مربی اقداماتی صورت دهد: 1⃣ کارگاهی مناسب با استعدادهای متربیان به آنها معرفی کند. 2⃣ تلاش‌های کوچک متربی را برجسته کند. 3⃣ ضعف آثار متربی را در آغاز کار بپوشاند. 4⃣ در صورت لزوم، درباره علل ضعف در فعالیت و چگونگی برطرف کردن آن، با متربی گفت‌وگو کند. 5⃣ از او بخواهد تلاش کند و نتیجه تلاشش را به او نشان دهد. 6⃣ به او احترام بگذارد و او را باارزش بداند تا این نگاه هم به او منتقل شود که شخصیتش محترم و ارزشمند است. 📚 برگرفته از کتاب «هنر نه برای هنر»، مرتضی رجایی و همکاران، صفحات ۱۶۵. 🎨 3⃣1⃣ 🧩 🔰 باور خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔰 بزرگداشت و احترام به شخصیت، براى‏‌ کودک بلکه براى‏‌ هر انسانى‏‌ یک نیاز طبیعى‏‌ است. در اثر غریزه حب ذات که در طبیعت کودک نهاده شده، به ذات خویش علاقه دارد، میل دارد دیگران نیز شخصیت او را بپذیرند و گرامى‏‌ بدارند. 🔺چنان‏چه این نیاز طبیعى‏‌ کودک در خانواده تأمین شد 1⃣ احساس آرامش کرده 2⃣ و از استعدادهاى‏‌ نهفته‏اش استفاده مى‏‌نماید 3⃣ و با دل‏گرمى‏‌ و امید به موفقیت در مسیر زندگى‏‌ قدم برمى‏‌دارد. 4⃣ به خانواده و دیگران خوش‏بین مى‏‌شود 5⃣ و آنان را قدرشناس و قابل اعتماد دانسته 6⃣ و از همکارى‏‌ با افرادى‏‌ که قدر او را شناخته و شخصیتش را گرامى‏‌ مى‏‌دارند هراسى‏‌ ندارد. 7⃣ به علاوه، کودکى‏‌ که مورد تکریم و احترام خانواده قرار گرفته، احترام به دیگران را، که یک صفت پسندیده است، از آنان یاد مى‏‌گیرد. ✅ بنابراین، تکریم کودک براى‏‌ تربیت صحیح و متعادل او ضرورت دارد. 💎 5⃣ ✍ | اسلام و تعلیم و تربیت، صفحه ۴۷۵. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. «خارپشت و لاک‌پشت» داستانی درباره دو دوست به اسم‌های لاکی و خاری است. یک روز که لاکی و خاری مشغول بازی‌ باهم هستند، توپ‌شان پشت سبزه‌ها می‌افتد. وقتی آن‌ها برای برداشتن توپ‌شان می‌روند، می‌بینند که یک مار آن را برای خودش برداشته و به آن‌ها پس نمی‌دهد. خاری و لاکی که از حرف زور مار ناراحت‌ شده‌اند، باهم نقشه کشیده و توپ را از مار پس می‌گیرند. ✍ نویسنده: طاهره خردور 📚 ناشر: کتاب‌های مهتاب(محراب قلم) 📄 تعداد صفحات: ۲۴ صفحه 🙎‍♂ مخاطب: کودکان ۷ تا ۹ سال ✅ ویژگی‌ها 1⃣ نشان دادن مفهوم دوستی به زبان کودکانه 🪴 اثرات تربیتی 1⃣ تقویت روحیه همفکری و همکاری 2⃣ تقویت روحیه مقابله با زورگویی و گرفتن حق 🛒 برای تهیه نسخه کاغذی کتاب، علاوه بر کتابفروشی‌ها می‌توانید به اینجا مراجعه فرمایید. 🐢 📚 📖 6⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 💠 نكته‌ى مهم اين است كه در اين عهده‌دارى، تحقير و منت گذاشتن نباشد... ✴️ كرامت و بزرگوارى، در اكرام و بزرگداشت كسانى است كه به خاطر ضعف آن‌ها بار آن‌ها را برداشته‌اى. 💢 با تحقير، ذلت و نفرت را در دل‌هاى خسته مى‌نشانى. با اكرام، عزت و محبت و سبقت و مسارعت را به آن‌ها منتقل مى‌سازى و همكاران و همراهان بيشترى تكثير و تربيت مى‌نمايى. 💎 6⃣ ✍ | وارثان عاشورا، صفحه ۲۰۶. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔰 امام با پیام‌های خود، با بیان‌های خود، به معنای حقیقی کلمه، انسان‌ها را تربیت و تصحیح می‌کردند؛ هم تربیت فکری، هم تربیت روحی و اخلاقی. یک کادر برجسته و لایق، کسانی نیستند که لزوماً درس مدیریّت یا دوره علوم سیاسی را گذرانده باشند؛ کسانی هستند که هدف‌ها را خوب بفهمند، راه‌ها را خوب تشخیص دهند، بتوانند خوب تصمیم بگیرند و خوب اقدام کنند. این با تربیت‌های مداوم انجام می‌گیرد. 🔰 این کاری بود که به طور طبیعی در مجموعه امام و به‌وسیله آن بزرگوار انجام می‌شد؛ نه در کلاس درس به‌خصوصی، بلکه با برخوردها، با رفتارها، با پیام‌ها و با اصلاح‌ها. ✅ ولی از این مهم‌تر، امام یک کادرسازی در سطح ملت کردند...امام جوانان را تربیت می‌کردند و به آنها روحیه خودباوری می‌دادند. از اوّل هم امام روی جوانان تکیه به‌خصوصی داشتند و همین هم شد... 🔰 امام راه‌شان روشن بود، شیوه‌شان معلوم بود و می‌دانستند که چه می‌خواهند. شیوه امام عبارت بود از شیوه‌ای که پیامبران آن را می‌پیمودند؛ یعنی تزریق ایمان و باور عمیق، همراه با بصیرت و آگاهی و تأمّل و فکر در مخاطبان خود. چنین روشی به‌طور طبیعی استعدادها را شکوفا می‌کند و کادرها را پرورش می‌دهد. 💎 🎤 | بیانات در جلسه پرسش و پاسخ با جوانان، ۱۳۷۷/۱۱/۱۳. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔹امام(ره)، آن مرد ملکوتی با آن نَفَس الهی‌اش چه کرد؟ معارف عالیه‌ی معنوی اسلامی را چنان لطیف می‌کرد و در قلوب جوان‌ها می‌ریخت که برای دفاع از اسلام دیگر سر از پا نمی‌شناختند. 🔸آن مرد بزرگ ذائقه‌ی این جوان‌ها را عوض کرد. مرگ را در ذائقه‌ی آن‌ها شیرین کرد. آن‌ها را تشنه‌ی شهادت کرد. می‌دانید چرا؟ چون ایشان باقیمانده از امام‌حسین(ع) بود. خون امام‌حسین(ع) در رگ‌های خمینی(ره) بود. 💎 🎥 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 💢 بنده به پدران و مادران عرض می‌کنم که فرزندان ما فرزندان عادی و معمولی نیستند؛ فرزندان ما از ما بهترند. فرزندان ما باید پیش مربی بزرگ‌تری تربیت بشوند. فرزندان ما برای آینده روشن‌تری در جهان در اختیار ما گذاشته شده‌اند. 🛑 فرزندان ما فرزندانی هستند که می‌خواهند سرنوشت عالَم را عوض کنند. نسل گذشته شاه را برانداخت و این نسل می‌خواهد استکبار جهانی را براندازد. نسل گذشته امام و اسلام را در حد توان در این کشور حاکم کرد و نسل آینده می‌خواهد سراسر جهان را زیر پوشش نور و هدایت قرار بدهد. 💢 البته...این‌طور نیست که کشور ما همه عالَم را زیر و رو کند؛ نه، این کشور زودتر آتش گرفته و آتش ایمان در آن اثر کرده است. ما کاغذ زیر این همه هیزم هستیم. 🛑 امام(ره) کبریتی را که امام زمان(عج) زد، به ما نزدیک کرد و این همه جوان را با شعله ایمان مشتعل کرد. خود امام هم آماده‌تر از هر کسی بود و این آتش در او بهتر اثر کرد. 🌹به مناسبت سال‌روز قیام تاریخی ۱۵ خرداد. 💎 | راه رشد، جلد ۱، صفحه ۱۵۱ و ۱۵۲. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔸اصل تربیتی دیگرِ علی و فاطمه (علیهما‌ السلام)، «حرمت و احترام» عجیبی بود که برای فرزندانشان قائل بودند. این‌گونه نبود که مثل بعضی‌ها بگویند: «بچه باید به دل عزیز و به چشم خوار باشد»؛ هرگز! حسن و حسین و زینب و ام‌کلثوم در چشم پدر و مادر، خوار نبودند؛ بلکه عزیز بودند. 🔹این تربیت شیطانی است. چه کسی گفته که بچه باید در چشم پدر خوار باشد؟! مگر ما می‌خواهیم یک حکومت دیکتاتوری داشته باشیم که بچه در چشم پدرش خوار باشد؟! 🔸مردم در چشم شاه خوار بودند و البته در چشم بابای خود هم خوار می‌شدند؛ اما دیدید که در چشم امام عزیز بودند. 🔹امام به مردم می‌گفت: دستتان را می‌بوسم. یک بار امام به مردم گفت: من پای کسانی را که امشب به پشت بام می‌روند، می‌بوسم. این روش تربیت بود که عوض شد. 💎 7⃣ ✍ | راه رشد، جلد دوم، صفحه ۵۹. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 💠 وقتى‏‌ شخصیت کودک، مورد تکریم و احترام قرار گرفت و خود را بزرگ و محترم دانست سعى‏‌ مى‏‌کند شخصیت خود را حفظ و تقویت نماید. ✅ بدین وسیله مى‏‌توان او را به کارهاى‏‌ نیک، به عنوان این‏که با شخصیت محترم و گرامى‏‌ تو سازگار است، تشویق نمود و از کارهاى‏‌ بد و اخلاق زشت، به عنوان این‏که با شخصیت والاى‏‌ تو ناسازگار است، برحذر داشت. ✴️ انسان براى‏‌ حفظ کرامت ذات و مقام و موقعیت خود حاضر مى‏‌شود حتى‏‌ از خواسته‏هاى‏‌ درونى‏‌ خویش چشم‏پوشى‏‌ نماید. در احادیث نیز بدین مطلب اشاره شده است. امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود: هر کس که نفس خویش را گرامى‏‌ بدارد او را به ذلت معصیت نمى‏‌کشاند. 📜 9⃣1⃣ 💎 8⃣ ✍ | اسلام و تعلیم و تربیت، صفحه ۴۷۹. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🏴 علیه‌السلام تسلیت باد. 💠 قال الجواد علیه‌السلام: إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ جَعَلَ فِي كُلٍّ مِنَ الرُّسُلِ بَقَايَا مِنْ أَهْلِ الْعِلْم‏... إِنَّهُمْ يُحْيُونَ بِكِتَابِ اللَّهِ الْمَوْتَى وَ يُبَصِّرُنَّ بِنُورِ اللَّهِ مِنَ الْعَمَى كَمْ مِنْ قَتِيلٍ لِإِبْلِيسَ قَدْ أَحْيَوْهُ وَ كَمْ مِنْ تَائِهٍ ضَال‏ قَدْ هَدَوْه‏. 💠 خداوند در هر يك از پيامبران باقی‌ماندگانى از اهل علم قرار داده است...آنها به وسیله کتاب خدا مردگان را زنده می کنند و کوردلان را با نور کلام خدا بینا می سازند، چه بسیار کشته های شیطان را که زنده کرده اند و چه بسیار سرگردانان گمراه را که هدایت کرده اند.‏ 📚الکافی، جلد۸، صفحه۵۷. ✅ 📜 0⃣2⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. ◾️"باب‌الجواد" ۱۱۰ داستانک از زندگی علیه‌السلام است که از زمان تولد تا شهادت ایشان را در بر می‌گیرد. ✍ نویسنده: محسن نعماء 📚 ناشر: جمال 📄 تعداد صفحات: ۱۲۸ صفحه 🙎‍♂ مخاطب: نوجوانان ۱۴ سال به بالا و بزرگسالان ✅ ویژگی‌ها 1⃣ استناد داستان‌ها به منابع معتبر 2⃣ جامعیت داستان‌ها نسبت به تمام ابعاد زندگی و سیره امام‌جواد علیه‌السلام 3⃣ استفاده از قالب جذاب داستانک 🪴 اثرات تربیتی 1⃣ ایجاد آگاهی نسبت به ابعاد مختلف زندگی امام جواد علیه‌السلام 2⃣ تقویت احساس محبت به امام جواد علیه‌السلام 🛒 برای خرید نسخه الکترونیک کتاب، به اینجا مراجعه کرده و برای خرید نسخه کاغذی کتاب، علاوه بر مراجعه به کتابفروشی‌ها می‌توانید به اینجا مراجعه فرمایید. 📖 3⃣1⃣ 📚 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. "عماد" کودکی ترسو و خیال‌پرداز است که در شهر مدینه زندگی می‌کند و به خاطر این ویژگی‌ها، مورد تمسخر دوستانش قرار می‌گیرد؛ اما در میان بچه‌ها یک نفر است که با عماد مهربان است. او امام جواد علیه‌السلام است. یک روز، کاروان غول‌ها به محله عماد می‌آیند و همه بچه‌ها را وحشت‌زده می‌کنند‌؛ تنها امام جواد علیه‌السلام است که از آنها ترسی ندارد و غول بزرگ را به زانو در می‌آورد. ✍ نویسنده: سیده نرگس‌ میرفیضی 📚 ناشر: زائر رضوی (وابسته به معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی) 📄 تعداد صفحات: ۱۶ صفحه 🙎‍♂ مخاطب: کودکان ۷ تا ۱۱ سال ✅ ویژگی‌ها 1⃣ ایده داستانی جدید و نو 2⃣ بیان هنرمندانه فضائل امام جواد علیه‌السلام 🪴 اثرات تربیتی 1⃣ تقویت روحیه شجاعت 2⃣ تقویت روحیه مقابله با زورگویی 3⃣ تقویت احساس محبت به امام جواد علیه‌السلام 🙎‍♂ 📚 📖 7⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
عماد و کاروان غول‌ها.pdf
6.11M
آستان قدس رضوی نسخه الکترونیک کتاب "عماد و کاروان غول‌ها" را به صورت رایگان در اختیار خانواده‌ها قرار داده است همچنین برای دریافت داستان صوتی، می‌توانید به درگاه فرهنگی_تبلیغی حرم مطهر رضوی مراجعه فرمایید. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔹برنامه‌ی نظم، انضباط و تمکین در نظام طبیعت‌سالار، به صورت اصولی متکی بر استخفاف است و اگر تکریمی هم بکند، تاکتیکی است. در مقابل، روش اصولی نظام فطرت‌سالار بر تکریم است و اگر استخفاف هم می‌کند، تاکتیکی و موسمی و موردی است... 🌀نظام طبیعت‌سالار، اساس پیشبردش با استخفاف است و اگر تکریمی بکند، یک تاکتیک است و گاهی از آن استفاده می‌کند. معاویه هم تکریم می‌کرد؛ اما تاکتیک بود و استراتژی‌اش استخفاف بود... 🔹به ما می‌گویند که اگر مثلا بچه‌تان بی‌ادبی کرد، با او قهر کنید. این قهر، یک نوع استخفاف است. یعنی چه؟ یعنی به او فرمان ندهید؛ احوالش را نپرسید؛ در بغلش نگیرید؛ دست‌کمش بگیرید؛ سرد با او برخورد کنید؛ اینها همه‌اش استخفاف است؛ به خاطر اینکه طبیعت‌سالار شده و تو با او این کار را می‌کنی تا تنبّه پیدا کند. بعد که تنبّه پیدا کرد و فطرتش آمد روی کار، دوباره تکریم را برگردانید. 💎 9⃣ ✍ | راه رشد، جلد۱، صفحه ۷۷ و ۷۸. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🟣 یکی از برادران فیلمبردار در جماران می‌گوید وقتی امام از بیمارستان قلب به منزلشان آمدند، برای فیلمبرداری به اتاقشان رفتم. آن روز پسر کوچکم همراهم آمده بود. قبلاً به او گفته بودم که توی اتاق باید ساکت باشی و شلوغ نکنی. من مشغول فیلم‌برداری شدم و پسرم هم مشغول بازی شد. دیدم خیلی سر و صدا راه انداخته. او را صدا زدم و با عصبانیت گفتم مگر قرار نبود سر و صدا نکنی؟ مگر نمی‌دانی امام مریض هستند؟ 🔵 امام که حرف‌های مرا شنیدند، به آرامی به من گفتند به بچه کاری نداشته باش بچه‌ها آرامش قلب من هستند...از حرف امام شرمنده شدم. دیدم امام چه علاقه ای به بچه ها دارند و نمی‌توانند ناراحتی بچه ها را ببینند. 📝 3️⃣ 💎 📔شرحی بر جلوه های رفتاری امام خمینی با کودکان و نوجوانان | صفحه ۳۷. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔰 در هر کسی باید احساس کرامت نفس پیدا شود. این احساس کرامت نوعی ایمان و اعتقاد به خود است. به قول ظریفی عیب بسیاری از رجال ما این است که به هیچ‌چیز ایمان ندارند حتی به خودشان و اصلاً خودشان را هیچ‌چیز نمی‌دانند و چون هیچ‌چیز نمی‌دانند و لا بشرط مطلق هستند، با همه شرایط قابل انطباق‌اند؛ ✅ اما آن‌کسی که به خود ایمان دارد هرگز خود را با همه شرایط منطبق نمی‌کند، بلکه شرایط را با خود منطبق می‌کند: اکرم نفسک عن کل دنیة و ان ساقتک الی الرغائب... [اشاره به روایت حضرت علی علیه‌السلام: أكرِم نَفسَكَ عَن كُلِّ دَنِيَّةٍ وإن ساقَتكَ إلَى الرَّغائِبِ فَإِنَّكَ لَن تَعتاضَ بِما تَبذُلُ مِن نَفِسكَ عِرضا. خود را از هر پَستى‌اى بركنار دار، گرچه تو را به خواسته‌هايت برساند؛ چرا كه در برابر آنچه از خود مى‌پردازى ، چيزى به دست نخواهى آورد. نهج‌البلاغه، نامه ۳۱.] ✍ | یادداشت‌ها، جلد۶، صفحه۵۰۴. 💎 🔟 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔸تکریم به معنای تملق نیست؛ به معنای چاپلوسی و احترام زیادی نیست. اساسی‌ترین تکریم این است که حقوق و حدود طرف را به رسمیت بشناسند و به آن تجاوز نکنند. بدترین نوع اهانت هم این است که حقوق و حدود او را به رسمیت نشناسند. 🔹مثلاً بچه در عالم طفولیت خودش، بازی دارد، لعب دارد، لهوی دارد، انسی دارد، الفتی دارد، ابراز عشقی دارد، ابراز محبتی دارد؛ این حدود و حریم اوست. اگر نزدیکان بچه، افرادی متعهد و بازدارنده‌ی خود از تجاوز به حریم او باشند، وقتی او عملی را طبق قانون خودش انجام داد و تجاوزی نکرد، به این دلیل که این کار احیاناً با عرف مردم سازگار نیست، به او تودهنی نمی‌زنند؛ 🔸بلکه در مقابل فشار افکار مردم که به دلیل ناآگاهی، این حق را به طفل نمی‌دهند، می‌ایستند... لذا اعتراضات جماعت کثیر را تحمل می‌کنند؛ اما تجاوز به حقوق و حدود فرزند را تحمل نمی‌کنند. 🔹امام مجتبی(ع) می‌آید داخل مسجد و جدش را در حال سجود می‌بیند. خودش را به جدش می‌رساند و در حال سجده، خودش را روی او می‌اندازد. حالا جدش چکار کند؟ پشت دستی به او بزند؟ او که حریم کسی را نشکسته و وارد حدود کسی نشده و تعدی نکرده؛ بلکه می‌خواهد ابراز عشق و ابراز وجود بکند. لذا حضرت تحمل می‌کند و صبر می‌کند تا او از این ابراز محبت ارضاء بشود. وقتی که ارضاء شد و خودش را کنار کشید، سر از سجده برمی‌دارد. ✍ | راه رشد، جلد۱، صفحه ۸۸و۸۹. 💎 1⃣1⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔰"خانم مربی" خاطرات یک مربی پرورشی از دهه‌ ۶۰ تا دهه ۸۰ است. ایده‌های بسیار جالب و راهکارهای ظریف تربیتی موجود در این کتاب، باعث می‌شود "خانم مربی" را کتاب کار کنشگران تربیتی اعم از معلمان، مربیان و والدین قلمداد کنیم. ✍ تحقیق و تدوین: مرضیه ذاکری 📚 ناشر: راه‌یار 📄 تعداد صفحات: ۲۷۱ صفحه 🙎‍♂ مخاطب: مربیان، معلمان و والدین فعال و دغدغه‌مند ✅ ویژگی‌ها 1⃣ بیان خاطرات یک مربی تربیتی ویژه و پرتلاش 2⃣ بیان ایده‌ها و تجربیات تربیتی در حوزه‌های مختلف 3⃣ جزئی‌نگری و ریزبینی در روایت تجربیات ✅ کارکردها 1⃣ آشنایی با فضای فرهنگی و تربیتی سال‌های ابتدای انقلاب و جنگ تحمیلی 2⃣ ایده گرفتن از تجربیات تربیتی بیان شده در کتاب 3⃣ تقویت روحیه تلاش و مجاهدت در میدان تربیت 4⃣ آشنایی با برخی از ظرافت‌های کار تربیتی 🛒 برای خرید نسخه الکترونیک و کاغذی کتاب، می‌توانید به اینجا مراجعه فرمایید. 📔 📖 3⃣ 📚 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 💠 معنای جمله علی علیه السلام که فرمود: مَن کَرُمَت عَلیهِ نَفسُه هانَت عَلَیه شَهَواتُه‏، این است که هرکس به بزرگواری و کرامت خود پی ببرد، دیگر شهوات و هوا و هوس‏ها در نظرش کوچک می‌گردد و نسبت به آنها بی‏اعتنا می‌شود. 💢 شهوات، آلودگیهای روح و نفس است و از نظر دیگر نفس‌فروشی است و نفس‌باختگی است. بدیهی است که کسی که یک کتاب عالی یا یک شاهکار نقاشی را نمی‌شناسد، نه از آلودگی آن باک دارد و نه از باختن آن. | یادداشت‌ها، جلد۶، صفحه۴۸۸. 💎 2⃣1⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 📽 مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) 🔹بسیاری از مباحث علوم انسانی، مبتنی بر فلسفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی هستند که مبنایش مادی‌گری است، مبنایش حیوان انگاشتن انسان است، عدم مسئولیت انسان در قبال خداوند متعال است، نداشتن نگاه معنوی به انسان و جهان است. 🔸این علوم انسانی را ترجمه کنیم، آنچه را که غربی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها گفتند و نوشتند، عیناً ما همان را بیاوریم به جوان خودمان تعلیم بدهیم، در واقع شکاکیت و تردید و بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌اعتقادی به مبانی الهی و اسلامی و ارزش‌های خودمان را در قالب‌های درسی به جوان‌ها منتقل کنیم؛ این چیز خیلی مطلوبی نیست. 📽 | دیدار با اساتید دانشگاه‌ها، ۱۳۸۸/۶/۸. ⚖ 9⃣ 📖 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔹دومین مجموعه‌ موفق تربیتی که قصد داریم آن را معرفی کنیم، است. 🔸ستاد تربیتی غدیر در سال ۱۳۹۳ با دغدغه‌ی پاسخ به نیازهای محتوایی مجموعه‌های تربیتی توسط جمعی از افراد فعال و با تجربه در عرصه تربیت، بنیان نهاده شد. 🔹این مجموعه، نبود برنامه‌های تربیتی منسجم و نظام‌مند را مهم‌ترین مشکل امروزی فضای تربیتی کشور احساس کرده و بر همین اساس، برنامه‌هایی طراحی کرده است که به صورت یک شبکه، در چارچوب نظام تربیتی پیش برود و برای مخاطب امروز هم جذاب باشد. 🔸هم‌اکنون نزدیک به ۶۰ برنامه تربیتی برای دختران و پسران در مقاطع سنی مختلف از دوره دوم دبستان تا دانشجویی در ستاد تربیتی غدیر تولید شده است. 🔹همچنین ستاد تربیتی غدیر به تدریج فرآیند تولید برنامه را نیز مدون کرده و فن‌آوری تولید برنامه تربیتی را به مربیان آموزش می‌دهد‌. 🔸این ستاد، فعالیت‌های متنوع دیگری را در راهبری مجموعه‌های تربیتی، آموزش مربیان و والدین نیز دنبال می‌کند. 🔅 2⃣ 🌐 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
باور
. 🔹دومین مجموعه‌ موفق تربیتی که قصد داریم آن را معرفی کنیم، #ستاد_تربیتی_غدیر است. 🔸ستاد تربیتی غد
. 🔹این ستاد به پویش پیوسته و کلیه درسنامه‌ها و آموزش‌های خود در سایت‌های https://bartar.app و https://ghadir.school را با ۵۰ درصد تخفیف ارائه می‌کند. 🔸یکی از درسنامه‌های ستاد تربیتی غدیر، است که در پیام بعدی معرفی شده است. .
🎉 روز غدیر، روز نور، روز سرور، روز سرشاری و اکمال، روز باروری و اتمام، روز رهبری و ولایت است. (اقبال سید بن طاووس، ص 462، خطبۀ امام امیرالمؤمنین علیه‌السلام). ✅ باتوجه‌به اهمیت عید سعید غدیر و همچنین توصیه‌های اهل‌البیت (علیهم‌السلام)، این مناسبت بهترین فرصت جهت تحقق اهداف تربیتی در نوجوان است. 📖 محتوای درس‌نامه دررابطه‌با اقدام عملی در صحنه واقعی جامعه، باتوجه‌به نظرات اهل‌البیت علیهم‌السلام است. 👨‍💻 متربیان ابتدا در جریان توصیه‌های اهل‌البیت علیهم‌السلام دررابطه‌با اقدامات عملی در صحنه اجتماع قرار می‌گیرند. سپس با انتخاب خودشان👨‍🔧 یک اقدام عملی در سطح جامعه انجام می‌دهند. اقدام عملیاتی در صحنه واقعی زندگی باعث تحقق اهداف تربیتی در متربیان می‌شود. قالب درس‌نامه، حلقه گفت‌وگو و انجام کار جهادی 🎁 و عملیاتی در سطح جامعه است. •┈┈••••✾• 🎲 🏆 🎲 •✾•••┈┈• 🥇برتر | محلی برای اشتراک‌گذاری درس‌نامه‌های تربیتی شما هم جزء برنامه‌سازان برتر شوید: 🔰👈 ایتا | سایت 🆔 @bartar_app
. 🌀پدر باید با حرمتی که به فرزند خودش می‌گذارد، او را معتاد به احترام کند؛ تا وقتی این حرمت از او کاسته شد، از کم شدن حرمت، احساس خماری کند و...برای کسب آن حرمت و احترام، خودش را به زحمت بیاندازد و تکالیف و مشقت‌هایی را تحمل کند. 🔺وقتی طفل به تکریم عادت کرد و عادت کرد که پدر برایش ارزش قائل باشد، چون معتاد است به این حرمت و خوش‌رویی و خوش برخوردی، اگر کمتر از این حد را در پدر ببیند برایش عذاب است، چوب است، تنبیه است. ✅ یعنی اگر پدر با الفاظ و انتخاب نحوه‌ی سخن و نحوه‌ی نگاه و نحوه‌ی نوازش، طفل را به کرامت و اهمیت دادن و ارزش داشتن معتاد کرد، با این حرمت می‌تواند طفل را تنبیه کند. 💎 3⃣1⃣ ✍ | راه رشد، جلد ۱، صفحه ۲۳۸. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat