eitaa logo
بیّنات
10.8هزار دنبال‌کننده
675 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
📣📣📣📣📣 باسمه تعالی بدین وسیله به اطلاع اعضای محترم کانال می‌رساند: مکرراً همانند گذشته اعلام می داریم که پایگاه تنظیم و نشر آثار معظّم له در پیام رسان های ایتا و سروش و آپارات منحصراً تحت عنوان بینات فعالیت می کند فلذا مسئولیت انتشار اکاذیب و عناوین باطل به اسم ایشان با ناشران آن می باشد ❌ بینات جز پیام رسان های نام برده، در هیچ پیام رسان دیگری، هیچ گونه فعالیتی نداشته و ندارد 🌷 | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار «حامد وفسی» 🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹 🌹 عن النبی (صلى الله عليه و آله) : اِئْتوا المَساجِدَ حُسَّرا و مُعَصَّبينَ ، فإنّ العَمائمَ تِيجانُ المُسلِمينَ 🌹پيامبر خدا -صلى الله عليه و آله- فرمودند: با چهره گشوده و عِمامه به مسجدها درآييد؛ زيرا عِمامه ها، تاج هاى مسلمانان است 📚كنز العمّال : 41143 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کلیپ پنجم| پاسخ به شبهات آقای اکبرنژاد 🔶 چگونگی فرهنگ سازی در جوامع سکولار و سرمایه داری ⛔️ انفعال جوامع اسلامی، از فرهنگ غیر توحیدی و بیگانه، در دو قرن اخیر 🎙حامد #وفسی 🆔 @bayyenat110
📌اگر ما فرض بکنیم که اینها صد درصد هم امین هستند و دلسوز برای ملتها، لکن بشر را باید دید تا کجاست، و انسان تا کجا می‌تواند سیر بکند و انسان چقدر است. آیا به مقدار سعه وجود انسان و قابلیت انسان این رژیمهای غیر الهی دیدشان وافی است؟ تا فرض بکنیم که اگر هم اشخاصی باشند دلسوز و اشخاصی باشند که بخواهند خدمت بکنند به ملتها، بتوانند خدمت بکنند. یا دیدِ اینها محدود است تا یک حدودی، و اگر آنها هم بخواهند خدمت بکنند تا همین حدود می‌توانند خدمت بکنند؟ 📌رژیمهای بشری بر فرض اینکه صالح باشند- و حال آنکه می‌دانیم که اکثراً نیستند- بر فرض اینکه صالح باشند تا حدودی که دیدشان هست، انسان را پیش می‌برند. آنجا که نمی‌دانند، دیگر نمی‌توانند پیش ببرند. 📌این طور نیست که اسلام فرقش با حکومتهای دیگر این است که این عادل است و آنها غیر عادل، خیر، فرقها هست، یکی‌اش همین است. فرقهای زیاد بین حکومت اسلام و بین اسلام هست و ما بین رژیمهای دیگر...این یکی از فرقهاست. یک فرق نازلی است و بالاتر از این، آن چیزهایی است که انسان را رو به معنویات می‌برد. اسلام آمده است که این طبیعت را بکِشد طرف روحانیت، مهار کند... 📌مکتب اسلام دیدش تا آخر است؛ طبیعت را به آن دنیا می‌گویند، در لسان انبیا دنیا یعنی خیلی پست؛ پس کلمه دنیا یعنی خیلی پست، «اسفل السافلین» هم که در قرآن هست‌ همین طبیعت است و آثار طبیعت، بالاتر است، «اعلی علیین» است. خدا می‌خواهد مردم را به «اعلی علیین» برساند. از اسفل السافلین بکشاندشان تا «اعلی علیین»، و این در غیر رژیمهای انبیا جاهای دیگر اصلًا مطرح نیست. چکار دارند به اینکه مردم بشوند یک مردم الهی، به ما چه ربط دارد. اینجا خلاف نظم نکنند، اینجا کاری که به حکومت ما ضرر بزند، هر چه می‌خواهد باشد. 📌انبیا به شما کار دارند توی صندوقخانه‌ات هم که هستی به تو کار دارند. هیچ کس نیست، لکن حکم خدا هست دنبال شما. آنها می‌خواهند یک انسانی تربیت کنند که خلوتش و جَلوتش فرقی نداشته باشد. همان طوری که نمی‌کند در جلوت و در پیش مردم، برای اینکه از مردم ملاحظه می‌کند، می‌خواهند انسانی درست کنند که پیش مردمش و غیاب مردمش دیگر فرقی نباشد، هر دویش آدم باشد، وقتی آدم شد، چه در خلوت آدم است، چه در بین مردم هم آدم است. 📆 13 تیر 1358 📚 جلد ۸ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۴۱۱ تا صفحه ۴۱۷ 🌷 | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار «حامد وفسی» 🆔 @bayyenat110
🍁🍁🍁🍁🍁 🍁 عن النبی (صلى الله عليه و آله): إنّ اللّه َ أمَدّني يَومَ بَدرٍ و حُنَينٍ بمَلائكَةٍ يَعتَمُّونَ هذهِ العِمَّةَ ، إنَّ العِمامَةَ حاجِزَةٌ بَينَ الكُفرِ و الإيمانِ 🍁 پيامبر خدا -صلى الله عليه و آله- فرمودند: خداوند در جنگ بدر و حنين، مرا با فرشتگانى مدد رساند كه اين عِمامه را به سر داشتند. عِمامه، مانع ميان كفر و ايمان است. 📚 كنز العمّال : 41141 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کلیپ ششم| پاسخ به شبهات آقای اکبرنژاد 💢 لباس پیامبر اسلام -ص- متفاوت با لباس قبائل مشهور عرب 🎙حامد 🆔 @bayyenat110
34.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 پاسخ معظّم له به اظهارات سخیف پسر یکی از سران فتنه ۸۸ 🔺آمریکا، ریشه فساد و پلیدی ها 🔥حامد 🆔 @bayyenat110
☘☘☘☘☘ ☘ عن النبی (صلى الله عليه و آله): إنّ فَرقَ ما بَينَنا و بَينَ المُشركينَ العَمائمُ علَى القَلانِسِ . ☘ پيامبر خدا -صلى الله عليه و آله- فرمودند: فرق ميان ما و مشركان، عِمامه هاى روى عرقچين است 📚كنز العمّال : 41142 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 شبکه سلامت و ترویج واضح فحشاء❗️ ⚠️ ظریف تر شدن نفاق برخی از دولتمردان ❌ اشاعه فساد به شیوه ی نرم و بدون تنش، در دستور کار برخی از مسئولین 🔥حامد #وفسی 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از KHAMENEI.IR
✊ اراده حاکم بر جمهوری اسلامی به اذن خدا پولادین است ⛔ اجازه نخواهیم داد آمریکا برگردد 🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان: 🔹️ با آمریکا هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد؛ ما برای اینکه این را امتحان کنیم -البته من یقین داشتم ولی برای اینکه برای همه روشن شود- گفتیم اینها از خطایی که کردند [بازگردند]، تحریمها را بردارند و به برگردند و بعد در مجموعه‌ی برجام مذاکره کنند. نخیر، نپذیرفتند. 🔹️ خواسته‌های جدیدی را مطرح میکنند و ایران این خواسته‌ها را نخواهد پذیرفت. میگویند در منطقه فعال نباشید، به کمک نکنید، نداشته باشید؛ کم‌کم هم خواهند گفت روی تکیه نکنید و قوانین دیگر را مطرح خواهند کرد. خواسته‌های اینها حد یقف ندارد. 🔺️ آمریکا دنبال حالتی است که قبل انقلاب بود اما انقلاب و جمهوری اسلامی محکم‌تر از این حرفها است و اراده‌ی حاکم بر جمهوری اسلامی به اذن خدا راسخ و پولادین است و اجازه نخواهد داد آمریکا به کشور بازگردد. ۹۸/۸/۱۲ 🏷 ۱۳_آبان 💻 @Khamenei_ir
🌺🌺🌺🌺🌺 🌺 قال رسول الله (صلی الله علیه و آله): 🌺 إذا رأيتم المتكبرين فتكبروا عليهم فإن ذلك لهم مذلة و صغار 🌺 هر گاه با متکبران روبرو شدید، با رفتار متکبرانه آنان را ذلیل و کوچک کنید. 📚ورام بن ابی فراس ف مجموعه ورام (تنبیه الخواطر)، قم، مکتبه الفقیه، ج 1، ص 201. 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ ماجرای برده داری در آمریکا 🎙حامد وفسی #لانه_جاسوسي #مرگ_بر_آمريكا 🆔 @bayyenat110
🌼🌼🌼🌼🌼 🌼 قال الإمامُ الباقرُ (عليه السلام): 🌼 كانَت علَى الملائكَةِ العَمائمُ البِيضُ المُرسَلَةُ يَومَ بَدرٍ 🌼 امام باقر -عليه السلام- فرمودند: در روز بدر، فرشتگان عمامه هاى سفيد دنباله دار بر سر داشتند. 📚الكافي : 6/461/3 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بازنشر/ مذاکرات هاشمی، خدمت یا خیانت؟! 🔥حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
🌹 سلسله جلسات اخلاق با محوریت: 🌸 شرح عرفانی کتاب چهل حدیث حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالیٰ علیه) 🔅 میعاد: تهران- خیابان هلال احمر- عباسی جنوبی- کوچه شهید ذوالفقاری- مسجد پنج تن آل عبا -علیهم السلام- حوزه علمیه حضرت آیت الله العظمیٰ رشاد زنجانی (ره) 🗓 موعود: سه شنبه ها، بعد از نماز عشاء 🌷 #بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار «حامد وفسی» 🆔 @bayyenat110
◾️◾️◾️◾️◾️ ▪️قالَ الإمامُ الْحَسَنِ الْعَسْکَری – علیه السلام –: حُسْنُ الصُّورَهِ جَمالٌ ظاهِرٌ، وَ حُسْنُ الْعَقْلِ جَمالٌ باطِنٌ. 📚بحارالأنوار، ج. ۱، ص. ۹۵، ح. ۲۷ ▪️نیکوئی چهره، زیبائی و جمال در ظاهر انسان و نیکو بودن عقل و درایت، زیبائی و جمال درونی انسان می‌باشد. 🏴 شهادت مظلومانه حضرت امام حسن عسکری -علیه آلاف التحیة والثناء- تسلیت باد 🆔 @bayyenat110
🏴 #شبهه 🔅جعفر برادر حسن عسكري [علیه السلام] پدر امام غائب مي‌گويد كه برادرش فرزندي نداشته است. شيعه سخن او را قبول نمي‌كنند چون - به گفته آن‌ها - او معصوم نيست. سپس ادعاي عثمان‌بن‌سعيد را كه مي‌گويد حسن فرزندي داشته است قبول مي‌كنند با اين‌كه عثمان هم معصوم نيست! اين تناقض چه توجيهي دارد؟! جواب : ۱. عثمان‌بن‌سعيد و جعفر هر دو معصوم نيستند. ۲. عثمان‌بن‌سعيد از وكلاي حضرت هادي -علیه السلام- و امام حسن عسكري -علیه السلام- است و به عدالت مشهور بوده است و بارها از طرف هر دو امام به عنوان نماينده امام معرفي شده است. ۳. جعفر با خليفه وقت رابطه داشت و سابقه خوبي در شيعه نداشته و امامان قبلي او را تأييد نكرده‌اند. نتيجه : قول فرد عادل در برابر غيرعادل و غيرثقه راجح و مورد قبول است. ۴. بهترين حجت و دليل، وقوع آن مي‌باشد. وقتي شيعيان براي اقامه نماز بر جنازه مقدس امام حسن عسكري -سلام الله علیه- حاضر شدند و جعفر به عنوان امام جماعت ايستاده بود، خود حضرت مهدي -عج- حاضر شده و تمام شيعيان او را ديدند و فهميدند كه حق چيست و جعفر سربازان خليفه را براي دستگيري خبر كرد و آن‌ها امام -علیه السلام- را تعقيب نمودند و حضرت در سرداب مقدس، از نظر آن‌ها غايب گشت. به همين سبب به جعفر لقب كذاب دادند. 📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ) 🌹حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
◾️◾️◾️◾️◾️ 🏴 🔅امام حسن عسكري -ع- فرمان داده كه خبر امام مهدي -عج- از همه پنهان شود به جز از افراد مورد اعتماد و از طرفي برخلاف اين مي‌گويند كه هركس امام را نشناسد او خدا را نشناخته و كسي ديگر غير از خدا را مي‌پرستد و اگر در اين حالت بميرد بر كفر و نفاق مرده است پس چرا پدرش اين قدر متشدد بوده كه براي شيعه چنين چيزهاي سخت و دشواري انتخاب كرده است. جواب: ۱. شخصي به اميرالمؤمنين -صلوات الله علیه- در زمان خلافت ظاهري اعتراض كرد و گفت پيامبر -صلی الله علیه و آله- گفته است پيرمردها ريش خود را خضاب كنند و تو به اين سنت عمل نمي‌كني. حضرت فرمودند تو دستور پيامبر -ص- را نفهميدي در يكي از جنگ‌ها وقتي كفار، سپاه اسلام را براي وجود مردان پير و ريش‌سفيد مسخره مي‌كردند پيامبر -ص- اين دستور را داد. و اين دستور محدود به آن موقعيت بود نه هميشه. ۲. خداوند به پيامبر دستور مي‌دهد كه رو به مسجدالاقصي نماز بخواند اما اين دستور هميشگي نيست و زمان خاص دارد. نتيجه: در قبل از تولد و مدت كودكي حضرت مهدي -عج- جز خواص شيعه اين موضوع را نمي‌دانستند و براي حفظ ايشان حضرت امام عسكري -سلام الله علیه- اين دستور را دادند. همان‌طور كه پيامبر -صلی الله علیه و آله- موقع هجرت پنهانی از مكه خارج شدند و كسي را جز خواص، مطلع نكردند. اما شناخت امام زمان -عج- از زمان پيامبر -صلی الله علیه و آله- معلوم بوده است. 📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ) 🌹حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
◾️◾️◾️◾️◾️ 🏴 🔅خداوند عمر مهدي‌شان را به خاطر آن‌ها صدها سال طولاني كرده، چون‌كه همه مردم و بلكه تمام جهان هستي به آن نياز دارند! به آن‌ها مي‌گوييم اگر خداوند عمر انساني را به خاطر آن كه مردم به او نياز دارند طولاني مي‌كرد، عمر پيامبر -ص- را طولاني مي‌نمود. جواب: ۱. مردم به وجود انبياء اولوالعزم يا به كسي كه هم‌سنگ ايشان باشد، خصوصاً پيامبر اسلام -ص- نياز دارند. ۲. يكي از سنن تغييرناپذير خداوند اين است كه مردم بايد آزمايش شوند؛ به همين سبب انبياء و امامان مختلف در دوران مختلف آمدند تا معلوم شود كه مؤمنين حقيقي كدامند. ۳. اراده الهي چنين قرار گرفته است كه خلفاي حقيقي ايشان دوازده نفر باشند؛ پس ناچاراً بايد يكي از آن‌ها هنوز در عالم باشد؛ زيرا پيامبر -ص- آن‌ها را در دوازده نفر به قول متواتر از اهل سنت و شيعه منحصر كرده است. وگرنه اگر خداوند آن دوازده نفر را از دنيا برده باشد، مردم ديگر از نياز به وجود حجت و واسطه فيض الهي مستغني شده‌اند. در حالي‌كه مي‌بينيم مردم در عقايد اسلامي نزاع دارند و در اسلام فرقه‌ها بسيار است. پس نياز به معصوم و مفسر و تبيين‌كننده قرآن وجود دارد. ۴. خلفاي پيامبر -ص- فقط ۱۲ نفرند. نتيجه اين‌كه بايد يكي از آن دوازده نفر الان زنده باشد؛ تا بتواند نيازهاي رهبري مردم را برطرف كند. ۵. اگر مردم به او بي‌اعتنايي كنند به معني اين نيست كه خداوند نبايد او را در جامعه قرار دهد. مانند نياز بني‌اسرائيل به هارون -ع- و عدم اعتناء مردم به ايشان. چون احتمال قتل حضرت -عج- وجود دارد، پنهاني براي اعتلاي اسلام و مسلمين تلاش مي‌كند. ۶. مرحوم علامه عسكري -ره- مي‌فرمودند چون پيامبر -ص- دو ثقل در امت خود قرار داده است كه اگر كسي به اين دو چنگ بزند با هم [نه يكي از آن دو] هرگز گمراه نمي‌شود و قرآن تا روز قيامت چراغ هدايت است، بنابراين عِدل قرآن يعني عترت طاهر و معصوم هم بايد تا روز قيامت باشد. 📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ) 🌹حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
🌸🌸🌸🌸🌸 🌷فرمایشات گران سنگ استاد درباره چرایی عدم دیدار مردم با وجود نازنین امام زمان (علیه السلام): ﷽ یکی از مهم ترین نکاتی که درباره -علیه السلام- در خور توجه می باشد، مسئله عدم بهره برداری شیعیان و عامه ی مردم از وجود مقدس ایشان است. بدین جهت از قدیم مورد بحث بوده که با اینکه خداوند، چنین موجود مقدسی را برای بشر قرار داده است و عامه ی مردم، خصوصاً شیعیان باید از وجود ایشان مستفیض می شدند، امّا چرا از این وجود مقدس نمی توانیم خوب استفاده کنیم. در این باره، سه فرض می تواند مورد بررسی قرار گیرد: یکی بدین جهت که این منع از ناحیه خداوند صورت گرفته باشد، دیگر اینکه از ناحیه شخص امام زمان -علیه السلام- منعی باشد، و یک جهت اینکه مشکل و مانع، از ناحیه خود مردم است. در مورد خداوند متعال می دانیم که همیشه اولیاءش را برای هدایت مردم قرار داده است و از منت های الهی بر مردم این می باشد که پیامبرانی را مبعوث نموده و امام را برای هدایت بشر قرار داده است. بنابر این هدف خداوند از ارسال رسل و هدایتگران طبق آیات شریفه مانند (لکل قومٍ هاد) و... این است که مردم به مقامات اعلیٰ و درجات رفیع خودشان برسند. پس در مورد خداوند بی معناست که منع از ناحیه او باشد. درباره حضرت -عج- می دانیم که ایشان محض خداست. بنابر این وقتی خداوند ایشان را قرار داده تا مردم از وجود حضرتش استفاده کنند، بخلی در ساحت مقدسشان وجود ندارد که مانع شوند و خلاف مأموریت الهی خودشان عمل نمایند. و امّا فرض سوم که با توجه به اینکه فاعل در فاعلیتش تام می باشد، لاجرم باید گفت: قابل در قابلیتش تام نمی باشد، و این همان نقطه ضعفی است که ماها داریم. حال عده ای از مردم از روی جهالت، عده ای به سبب ظلم، عده ای هم از باب اما افرادی که متدین و حزب اللهی هستند، با اینکه در رحمت باز بوده و آنها نیز آگاه هستند و نسبت به امام -ع- علاقه مند نیز می باشند، با این حال می بینیم باز هم بی بهره اند. معلوم می شود که ما اعمالی انجام می دهیم که با اینکه مقتضای علت را دارا هستیم -با توجه به اینکه در علت تامه، باید شرایط موجود و موانع مفقود باشد- شرایطش را داریم، اما مشکل اینجاست که موانعی نیز داریم. پس علت، تامه نیست. مانع همان گناهان ماست. اگر کسی می خواهد از چنین وجود مقدسی استفاده کند، باید حقیقتاً نماید. باید دانست که هرگونه عمل باطل، فکر یا باطلی یا غفلت در اعمال یا بی تفاوت بودن، گناهان کوچکی که به چشم نمی آیند، همگی مانع بوده و سبب محرومیت خواهند شد. من باب مثال، روایتی داریم که شخصی می خواست به حضور معصوم -علیه السلام- برسد، امام قبول نکردند. آن شخص به دربان خانه امام -ع- گفت که به آقا عرض کنید که من فلانی هستم. دربان گفت که از اتفاق امام -ع- فرموده که شخص تو را راه ندهم. این شخص بسیار گریه کرده و غلام امام را شفیع قرار داد که اجازه ورود پیدا کند تا حداقل، علت این مسئله را جویا شود، وقتی وارد منزل امام -ع- شد، امام -ع- مانند همیشه احترامش نکرد و به او فرمود: یادت هست که در یکی از شب های گذشته به زنی قرآن تدریس می کردی؟ -گفت بله جلسات قرآن ما همیشگی است. حضرت فرمود: یادت هست که تو چیزی گفتی و با هم خندیدید؟ -جوابی نداده و سکوت کرد. حضرت فرمود: چه معنا دارد که یک مؤمن با زن بگو و بخند داشته باشد؟ همین مقدار کفایت می کند که دیگر به دیدار ما نائل نشوی. بنابر این گاهی اوقات بعضی از گناهانی که برای ما عادی شده، اگر چه کوچک باشد، ما را محروم می کنند. به همین خاطر در عین حالی که افراد ظالم، فاسق و... از وجود حضرت محروم اند، ما نیز محروم هستیم. بله امکان دارد که گناهان آنها بسیار بزرگ و گناهان ما، بسیار کوچک باشد، اما علت ناقصه، یکی باشد یا بسیار زیاد ، فرقی نمی کند. چون وقتی علت، تامه نباشد، در محرومیت و عدم آثار با هم مشترک اند. بنابر این نمی توان گفت چون فقط من یک عیب دارم ولی فلانی صد عیب، چرا هر دو محروم هستیم؟. بنابر این، اگر انسان توفیق پیدا کند که حقیقتاً استغفار نموده و کند، از کسانی که توفیق زیارت حضرت نصیبشان شده نقل شده است که، اگر شما خودتان را بشکنید، ما به دیدن شما می آییم. اگر می خواهیم توفیق به دست آوریم، نباید اجازه دهیم این وضعیت ادامه پیدا کند. باید وظایفمان را به خوبی انجام داده و نسبت به گناهان و غفلت ها، با دقت و مواظبت، تلاش بر ترک داشته باشیم. اگر این زمینه ها فراهم شود، البته خداوند را می پذیرد و انسان توفیق پیدا می کند که از وجود نازنین حضرت حجت -عج- که عین و هدایت است، استفاده کند ان شاءالله 🍁 ادامه مطلب را در پست بعدی مطالعه نمایید...
🍂🍂🍂🍂🍂 🍁 پست دوم (ادامه مطلب) امّا چگونه خودمان را بشکنیم؟ بعضی وقت ها خداوند انسان را در معرض این امتحان قرار می دهد. مثلاً انسان می فهمد که حق چیست، اما در عین غرور و خود خواهی و حب به نفس، اگر بین آبروی خود و آبروی اسلام، مسئله را جدی گرفته و تکبر خودش را کنار بگذارد، ثمره آنرا خواهد دید. فرض کنید که به خاطر ظلمی که به او شده -البته نه ظلمی که به اسلام شده- گذشت نماید، ثمره این گذشت را خواهد دید. یا فرض کنید شخصی به اسلام لطمه می زند و ما بی تفاوت هستیم، اما اگر به ما ضربه بزند، خیلی ناراحت می شویم، معلوم می شود که ما خودمان را اهمّ می دانیم نه اسلام و امام زمان -ع- را. در مواقعی که بین هوای نفس و حق معارضه شود، مخصوصاً مسائلی که به بازگشت می کند، انسان ها دائماً آزمایش می شوند. اگر انسان دقت کند و بدون ملاحظه منافع خود و یا حزب و خانواده اش، به نفع حق عمل نماید و به اشتباه خود و یا گروه و حزبش اعتراف نماید، و عاشقانه خودش را فدای حق کند، البته در امتحان موفق خواهد شد. یا از باب مثالی دیگر، یکی از امتحانات زمانی است که با افراد ناشناس مواجه می شویم. ظاهراً انسان خوبی است اما احتمال می دهیم که اشکالاتی نیز داشته باشد، وظیفه ما حمل بر صحت می باشد، اما با این حال، به جای اینکه شایعاتی که درباره او وجود دارد را از خود او سؤال نماییم، از دشمنانش درباره او تحقیق می کنیم. شبیه امپراطور روم که برای تحقیق درباره حضرت رسول -ص- از ابوسفیان سؤال می نمود. در حالی که انسان عاقل، باید هم از موافقین و هم از مخالفین تحقیق کرده و ادله هر یک را بررسی نماید. در مسئله و نیز وضعیت به همین ترتیب است. گاهی برخی افراد، ممکن است برای فعل خود، عذری داشته باشند و ما باید تحقیق کرده و اگر قابل توجیه بود، عذر آنان را قبول نماییم. این مواقع است که انسان امتحان می شود. گاهی اوقات بعضی از صحبت ها، برای ما بی اهمیت بوده اما برای خداوند بسیار سنگین می باشد. مانند اینکه انسان حرفی بزند و با حرف خود، آبروی نظام جمهوری اسلامی را ببرد. یک حرفی بزند و آبروی حزب خاصی را ببرد، البته ممکن است برخی از افراد آن حزب مفسد باشند، اما نباید حکم کلی داد که دچار ظلم به بقیه شویم. ولی ما این ظلم هارا زیاد جدی نمی گیریم. یا مثلا درباره مردم یک شهری، جوک تعریف می کنیم و با اینکه در آن شهر، مومنین زیادی وجود دارند، اما آن صفت بد را به همه آنها نسبت می دهیم، و ما آبروی همه آنها را برده ایم و دیگر نمی توانیم از آنان حلالیت بطلبیم. اینها از گناهانی است که برای ما ممکن است عادی شده باشد. بزرگترین مانع بین ما و امام زمان -علیه السلام- عدم و توبه به درگاه خداست. اگر انسان مقدس شود و بتواند جبران نماید و حقیقتاً توبه نصوح کند، البته رابطه بین او و امام زمان -علیه السلام- خوب می شود. دیگر لازم نیست ما چهل شب به مساجد خاص رفته و عبادات کذا انجام دهیم، این مقدمات برای کسی خوب است که زمینه ی گناه را نداشته باشد. با آبکش نمی توان آتش را خاموش کرد، و ضایع کردن اعمال صالحه به وسیله گناهان، دردی را دوا نمی کند و انسان اثر نماز ها و کار های خیرش را نخواهد دید. مثلا وقتی انسان مغرور و متکبر می شود، مثلا به طلبه پایه پایین تر از خودمان بگوییم که تو هنوز جوانی و نمی فهمی، هنوز این چیز ها برایت زود است، اینها غرور و تکبر است، در صورتی که امکان دارد همان طلبه پایه پایین، سخنش صحیح و حرف استاد غلط باشد، چه بسا مرجع تقلیدی اشتباه کرده، و حرف مقلدش صحیح باشد. باید دید برهان هر فرد چیست. البته معمولاً علما نسبت به انسان های غیر عالم، حرف های صحیح تری می زنند، اما نمی توان گفت چون مثلا من آیت الله هستم یا استاد هستم، حتما حق با من است. یا چون او پایه علمی اش از من پایین تر است، قطعا حرفش باطل است. بنابر این انسان باید خودش را منزه کند و هر چقدر که منزه شد، به همان میزان ارتباطش با حضرات معصومین -علیهم السلام- بهتر خواهد شد ان شاءالله 🌷 | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار «حامد وفسی» 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ تفرقه افکنی بین مسلمین از بزرگترین محرّمات 🎙حامد #وفسی 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 داعیان به تفرقه، واجب القتل اند❗️ 🛑 هر کسی که به اسم نهم ربیع، تفرقه افکنی کند، است... 🔥حامد 🆔 @bayyenat110
🌺🌺🌺🌺🌺 🌺 قال الإمامُ الصّادقُ (عليه السلام): 🌺 عَمَّمَ رسولُ اللّه ِ -صلى الله عليه و آله- علِيّا -عليه السلام- بِيَدِهِ ، فسَدَلَها مِن بَينِ يَدَيهِ و قَصَّرَها مِن خَلفِهِ قَدْرَ أربَعِ أصابِعَ، ثُمّ قالَ : أدبِرْ فأدبَرَ، ثُمّ قالَ: أقبِلْ فأقبَلَ، ثُمّ قالَ: هكذا تِيجانُ المَلائكَةِ 🌺 رسول خدا -صلى الله عليه و آله- با دست خود بر سر على -عليه السلام- عمامه بست و از جلو، سر پَر آن را آويزان كرد و از پشت سر به اندازه چهار انگشت كوتاه كرد و آنگاه فرمود: برگرد. على -عليه السلام- برگشت. فرمود: رويت را به طرف من كن. و على -عليه السلام- به طرف پيامبر رو كرد. رسول خدا -صلى الله عليه و آله- فرمود: تاجهاى فرشتگان، اين گونه است 📚 الكافي: 6/461/4 🆔 @bayyenat110