#یادداشت_۱۴۶
۱۱ دی ۱۴٠۲/سال سوم
یک پرسش از استاد بزرگوار، آقای اکبرنژاد
(درباره بررسی فقهی سخنرانی اخیر رهبری)
پس از سخنرانی اخیر رهبر انقلاب در جمع بانوان، استاد اکبرنژاد به بررسی فقهی فرمایشات ایشان پرداختند و نهایتا به این نتیجه رسیدند که در این بیانات تناقض وجود دارد. علاوه براین به صورت غیر مستقیم و البته ناخواسته، رهبری را به این که در تفسیر دین دست می برند متهم کردند. ایشان می گویند: ما باید دین را صادقانه به مردم بگوییم اما در مقام اجرا آنها را مجبور نکنیم. نه آنکه چون مردم، دین را به صورت کامل نمی پذیرند پس ما هم آنرا ناقص تبلیغ کنیم. ایشان در ابتدای سخنان خود می گویند: شارع محترم در موارد متعدد که دیدگاهی مخالف رویه و ارتکاز مردم عرب داشته، با آنها مخالفت کرده. تنها استثنا، درباره نگاه جامعه عربی صدر اسلام درباره جایگاه زن در مدیریت و حضور اجتماعی است. استاد بزرگوار آقای اکبرنژاد برای مخالفتهای خداوند متعال با نظم نادرست آن زمان، مثال می زنند که شارع ابتدا گفتند: اگر شوهر زنی فوت کرد، نباید تا یکسال ازدواج کند. اما پس از مدتی که پذیرش عمومی ایجاد شد، حکم نهایی خود را اعلام کرد که محدودیت ازدواج زن، تنها تا چهار ماه و ده روز پس از فوت شوهر است. یا می گویند خداوند متعال، #شراب را طی چهار مرحله زمانی حرام اعلام و به یکباره اینکار را نکرد، چون جامعه عربی آن روز بشدت با مسئله شرب خمر، آمیخته و مانوس بود و امکان تغییر یکباره مسئله وجود نداشت.
حال پرسشی که درباره دیدگاه استاد اکبرنژاد مطرح می شود این است: اگر قرار باشد ما بدون توجه به #ظرفیت و پذیرش اجتماعی دین را تبلیغ کنیم، آیا بهتر نبود شارع از همان اول بگوید شراب حرام است؟ آیا بهتر نبود از همان اول بگوید محدودیت ازدواج زن، تنها چهار ماه و ده روز است؟ چطور است که طبق فرمایشات خودتان، شارع محترم همیشه جانب #ظرفیت و پذیرش اجتماعی را لحاظ کرده، اما رهبری معظم انقلاب باید از همان اول دین را کامل بگوید وگرنه در دین دست برده؟
ضمن اینکه تا جاییکه بنده می فهمم، این یک رویه کاملا معمول در سیره ی ایشان بوده که همیشه #ظرفیت و پذیرش جامعه را مدنظر داشته و از طرفی تا جاییکه توانسته اند، طرح و نقشه خود را هم ارائه داده اند. فی المثل در موضوع #مذاکرات برجامی، با اینکه بارها گفتند من بدبینم اما از مذاکرات منع نکردند و تا جاییکه توانستند از تیم مذاکره کننده حمایت کردند. ایشان سعی کردند با مشخص کردن خطوط قرمز، زهر مذاکرات منفعلانه را کاهش دهند. یا در موضوع مدیریت #کرونا دقیقا با همان منطق حاکم بر مذاکرات، ضمن حمایتهای فراوان از تیم و نگاه پزشکی حاکم در کشور، پروتکل های سازمان بهداشت جهانی را بارها و بارها تعدیل و تغییر دادند. هرچند که به جز توصیه به ماسک، مهم ترین فرمایشات ایشان درباره کرونا حتی در میان دوستداران ایشان هم شنیده نشد. در موضوع زنان هم دقیقا همین منطق حاکم است: ایشان از طرفی از نظم و نگاه مدرن موجود و حاکم بر جایگاه زن در کشور حمایت می کنند، اما به میزانی که #ظرفیت و پذیرش وجود دارد، دیدگاه های واقعی خود را هم ارائه می دهند. شاهد ماجرا آنجاست که در همین دیدار اخیر گفتند: مادر بودن مهم ترین نقش عالم است و تمام فعالیتهای اجتماعی زن را منوط به این کردند که مضر به مشغله ی اصلی زن، یعنی فرزند آوری و خانه داری نباشد.
@besalamen_amenin
سلام برادر
وقت شما بخیر
یه نکته.
استفاده از برخی واژگان «فرنگی» و اضافه اون به اسلام،عامدا و از روی انگیزه خاصی است یا خیر؟!
بخشی از متن پیام اخیرتان؛
👈مهمانی یکی از «پلتفرم» های اصلی اسلام....
#یادداشت_۱۴۷
۲۲دی ۱۴٠۲/سال سوم
دو پرسش از سخنان رهبری انقلاب درباره مهم ترین مشکل کشور!
#رهبر_انقلاب: اگر ما در کشورمان چهار پنج نقطهضعفِ مهم داشته باشیم، در رأس همهی اینها مسئلهی اقتصاد کشور است...شاید بشود گفت مهمترین مشکل اقتصاد ما #تصدّیگری_دولتی است۱/۱/۱۴٠۲
آنجایی که دشمن توانست مانع از حضور مردم در صحنه بشود پیروز شده؛ در خیلی از بخشهای اقتصادی همینجور است...بیشترِ این ضعفهای اقتصادی هم به خاطر عدم حضور مردم است؛ آن جاهایی که مردم حضور داشتند، این ضعفها کمتر است. ۱۹/۱٠/۱۴٠۲
فرمایشات راهبر حکیم انقلاب درباره نقش و جایگاه مردم در حل امور بسیار واضح است. از طرفی معتقدند مهم ترین مسئله کشور، وضعیت بد اقتصاد است و از دیگر سوی، مهم ترین مشکل اقتصاد را تصدی گری دولتی و عدم حضور مردم عنوان می کنند.
باتوجه به این رهنمودها دو پرسش مهم مطرح می شود:
۱. چه نسبتی است میان مدل #تولید_متمرکز کارخانه محور و میزان مشارکت مردم؟
۲. چه نسبتی است میان مدل #توزیع_متمرکز و بازارهای محدود انحصاری و میزان حضور و مشارکت مردم در اقتصاد؟
توضیح بیشتر اینکه وقتی شما تولید یک کشور را(حداقل در عرصه مواد غذایی) به محوریت کارخانه ها به انجام می رسانید، خود به خود مردم را از اقتصاد و مشارکت اقتصادی می رانید، زیرا افرادی که در هر شهر و استان، توانایی افتتاح و مدیریت یک #کارخانه را داشته باشند بسیار کم هستند.
درباره ی نحوه ی توزیع هم، چون بازارها و مراکز فروش کنونی به صورت محدود و در نتیجه گران ساخته می شوند، قاعدتا امکان مشارکت همه مردم در امر توزیع و بهره مندی از برکات فراوان آن وجود ندارد. ناگفته نماند که #مدل_تولید_و_توزیع_متمرکز، مضرات بسیار فراوان دیگری هم دارند و از اصلی ترین بنیادهای بی عدالتی ساختاری اند.
راه حل باز کردن مهم ترین مشکل کشور(تصدی گری دولتی=عدم حضور مردم در اقتصاد)، در بسترسازی برای تولید و توزیع غیرمتمرکز است که عرصه را برای مشارکت حداکثری مردم در اقتصاد فراهم می کند.
شرح چگونگی تولید و توزیع مردمی غیرمتمرکز
@besalamen_amenin
هدایت شده از اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی
⚡️اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی روز یکشنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲ در شهر قم برگزار گردید.
❓نقد و بررسی ۱۱ ایده تمدنی در مقایسه با مفاهیم معیوب سند توسعه پایدار 2030 انجام گردید.
#نظریات_تمدنی
#فقه_نظام
#جامعیت_اسلام
https://eitaa.com/Tamadon_Islam
#یادداشت_۱۴۸
۲۴ دی ۱۴٠۲/سال سوم
قم تمدنی جدید در برابر جنگ با اسلام!
این معنا را که کسی بگوید اسلام به زندگی چه کار دارد، این #جنگ_با_اسلام است، این نشناختن اسلام است.
امام خمینی ره ۲۳/۷/۵۷
حکومت در نظر مجتهد واقعی، فلسفه عملی تمامی فقه در #تمامی_زوایای_زندگی بشریت است. حکومت نشان دهنده جنبه عملی فقه در برخورد با #تمامی_معضلات اجتماعی و سیاسی و نظامی و فرهنگی است. فقه، تئوری واقعی و کامل اداره انسان و اجتماع از گهواره تا گور است. هدف اساسی این است که ما چگونه می خواهیم اصول محکم فقه را در عمل فرد و جامعه پیاده کنیم و بتوانیم برای معضلات #جواب داشته باشیم و همه ترس استکبار از همین مساله است که فقه و اجتهاد جنبه عینی و عملی پیدا کند و قدرت برخورد در مسلمانان به وجود آورد.
امام خمینی ره ۳/۱۲/۶۷
من قبلاً نیز گفته ام #همه_توطئه های جهانخواران علیه ما از جنگ تحمیلی گرفته تا حصر اقتصادی و غیره برای این بوده است که ما نگوییم اسلام جوابگوی جامعه است و حتماً در مسایل و اقدامات خود از آنان مجوز بگیریم. ما نباید غفلت بکنیم، واقعاً باید به سمتی حرکت نماییم که انشاء الله تمام رگه های وابستگی کشورمان از چنین #دنیای_متوحشی قطع شود.
امام خمینی ره ۳/۱۲/۶۷
در مورد مسئلهی #اداء_حقّ_جامعیّت اسلام اصراری وجود داشته و دارد ــ که عمدتاً هم این اصرار از سوی قدرتهای سیاسی مادّی است ــ بر اینکه اسلام را در عمل فردی و عقیدهی قلبی منحصر کنند...سعی هم میکنند که شکل سیاسی به این [کار] ندهند و شکل فکری بدهند...از نظر این گرایشِ باطناً سیاسی و ظاهراً فکری، عرصههای مهمّ زندگی و مناسبات اجتماعی از دخالت اسلام باید خارج بشود؛ اسلام از نظر اینها در مدیریّت جامعه و تمدّنسازی، در مورد تولید تمدّن و ساخت تمدّن بشری نقشی ندارد، وظیفهای ندارد، امکانی ندارد.
خب متون اسلامی صریحاً این را رد میکند و ما مسلمانها به این مسئله باید اهمّیّت بدهیم. آنچه اسلام مطرح میکند، این است که عرصهی فعّالیّت این دین، تمام گسترهی زندگی بشر است. در قرآن، این معنا واضح است؛ یعنی اگر کسی این قضیّه را انکار کند، قطعاً به بیّنات قرآن توجّه نکرده.
امام خامنه ای ۲/۸/۱۴٠٠
دیروز اولین #اجلاسیه_مشترک جریان های تمدنی کشور در قم عزیز برگزار شد. این اتفاق بسیار مبارک، لبیکی به مطالبه امامین انقلاب در ادای حق جامعیت اسلام بود. این اجلاسیه با هدف مشورت و کمک فکری به دولت محترم و به محوریت بررسی و پاسخگویی به مهم ترین مسائل و معضلات کنونی جامعه بود. در جلسه دیروز، جریان های تمدنی کشور برای پاسخگویی به ۱۲ مسئله مشخص در این عرصه ها گرد هم آمده بودند: تعلیم و تربیت، محیط زیست، معماری و شهرسازی، طب و سلامت، مسائل اقتصادی، محله محوری و میراث فرهنگی.
گردهمایی دیروز، اعلام تولد یک قم جدید بود، قمی تمدنی که بر مبنای قرآن و روایات به معضلات و مشکلات پاسخ می دهد. قمی که حادثه و نظم جدید هدایت محور می سازد، نه اینکه دستگاه امضایی باشد برای مستحدثه های برآمده از تمدن کافران ضلالت بنیان. تمامی راهکارهای ارائه شده در اجلاسیه دیروز، در برابر #بدعتهای شیوع یافته سند ضاله توسعه پایدار ۲٠۳٠ ارائه شد که حضرت مدینة العلم علیه السلام فرمودند: هرگاه بدعتها در امت من ظاهر شود، پس وظیفه عالمان است که علمشان را در مقابله با آن بدعتها نشان دهند، وگرنه نور ایمان از آنان سلب می شود و مورد لعنت خدا و ملائکه و همه بشریت خواهند بود(رجال الکشی ج۱ص۴۹۳/علل الشرایع ج۱ص۲۳۵/عیون الاخبار ج۱ص۱۱۲/بحار الانوار ج۵۴ص۲۳۴/)
@besalamen_amenin
#یادداشت_۱۴۹
۲بهمن ۱۴٠۲/ سال سوم
از من بپرسید پیش از آنکه از دست بروید!
از هرکه سوالهایت را می پرسی و علمت را اخذ می کنی، همو امام توست و راهبر اعمالت که حضرت مدینة العلم علیه السلام فرمودند: اَلْعِلْمُ إِمَامُ اَلْعَمَلِ وَ اَلْعَمَلُ تَابِعُهُ(الأمالی للطوسی ج۱ص۴۷۸). همین است که آقا امیرالمومنین علیه السلام پس از این کلام مبارک که «هیچ علمی نیست جز اینکه من آغاز کننده آنم»، به جناب کمیل فرمودند: ای کمیل جز از ما اخذ نکن تا از ما بشوی(تحف العقول ج۱ص۱۷۱). با این مبنا، اصل و اساس زندگی سکولار و ظالمانه کنونی دنیا، به علمی باز می گردد که از منبع حقیقی و صحیحش اخذ نشده است.
یکی از مهم ترین پرسشهای بشر در سالهای اخیر، نحوه مدیریت و دست یابی به #منابع_آبی است. در قرآن کریم که روشنگر و پاسخگوی تمام #نیازهای_بشری الی یوم القیامه است(الکافی ج۷ص۱۷۵) پاسخ این پرسش آمده است.
در قرآن و روایات حداقل سه نوع منبع آبی داریم:
۱. آب باران که از آسمان می آید(بقره۲۲)
۲. آبی که روی زمین است که دریاها هستند. طبق روایات ما، دریاها به کفاره قتل حضرت هابیل علیه السلام به وسیله برادرشان قابیل_ اولین قتلی که در زمین رخ داد_ شور شدند و غیرقابل استفاده و در روز ظهور دوباره شیرین خواهند شد و در دسترس بشریت.
۳. آبی که زیر زمین است. بر اساس آیه سی سوره نازعات که درباره #دحوالارض است و روایاتی که از اهل بیت علیهم السلام ذیل این آیه آمده، ابتدا همه جا را آب فرا گرفته بود. آنگاه خداوند زمین را از مکان #کعبه ی کنونی گسترش داد و کوهها را بر روی آب قرار داد. عین همین معنا در آیه۷۴ سوره بقره هم آمده که زیر بعضی از سنگها آب وجود دارد. همینطور حضرت آقا امیرالمومنین علیه السلام،تنها صاحب کلام همیشه زنده #سلونی_قبل_أن_تفقدونی، در خطبه ۹۱ نهج البلاغه شریف می فرمایند: پس از آنکه هیجان آب در زیر اطراف زمین ساکن شد و کوههای بلند سرکشیده را که بر دوش زمین قرار داشت، بر روی خود حمل نمود، خداوند آبهای چشمهها را از قله کوهها به جریان انداخت، و در پهن دشتها و رودخانهها سرازیرساخت. همین طور در آیه ۴۴ سوره هود درباره طوفان حضرت نوح علیه السلام، خداوند متعال هم به آب اختصاصی زمین اشاره می کند و هم به آب اختصاصی آسمان(باران).
همه این موارد یعنی منابع عظیم آبی که از آسمان و آب باران نیست در زیر بعضی از کوهها قرار دارد.
جالب اینجاست که بنده چند #قنات منطقه خودمان را بررسی کرده ام و علیرغم کاهش بارندگی در سالهای اخیر، قناتهایی که مادرچاه آنها در دامنه کوه قرار دارد، یا دچار کاهش آب نبوده اند یا بسیار کم تحت تاثیر این مسئله قرار گرفته اند.
@besalamen_amenin
#یادداشت_۱۵٠
۱۱بهمن۱۴٠۲/ سال سوم
امام خمینی ره: روحانیت و عشایر، دو سد مهم در مقابل پیشروی اجانب هستند!!!!
رهبر معظم انقلاب در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام راحل(۱۵خرداد۹۴) فرمودند: اگر #راه_امام را گم، فراموش یا خدای ناکرده عمداً کنار بگذاریم، ملت ایران #سیلی خواهد خورد.
بدیهی است وقتی با پرسشهایی از جنس تمدن سازی به بازخوانی امام نپردازیم، چیزی از راه آن بزرگ مرد تاریخ دستگیرمان نخواهد شد. توضیح بیشتر اینکه هیچ گاه امام را از منظر این پرسشها ارزیابی نکرده ایم، به همین دلیل نه ایشان را درست و جامع می شناسیم نه دشمنانشان را. این است که پس از گذشت حدود نیم قرن از انقلاب الهی او و علیرغم دستاوردهای فراوان، کماکان با مشکلات بسیاری روبرو هستیم. حتی در مواقعی با قوت نیروهای انقلاب و پول بیت المال مسلمین، ایجاد کننده آن مشکلات هم می شویم.
یکی از مهم ترین پرسشهای این عرصه، مربوط به #نظام_مشاغل می شود.
برنامه و حساسیت امام خمینی ره برای نظام مشاغل حکومتش چه بود؟
در یادداشت۱۳۲ اشاره کوتاهی به #کشاورزی در نگاه امام داشتیم و در کوتاه مجال کنونی، نظری به تعابیر و بیانات شگفت انگیز آن فقیه دشمن شناس به مسئله #عشایر!. کلمه و اصطلاحی که به دلیل امام ناشناسی مان به زودی به تاریخ خواهد پیوست و ما را گرفتار همان سیلی وعده داده شده خواهد کرد.
ایشان در تاریخ ۲/۲/۵۸، عشایر ایران را یکی از #خزائن ملت نام می برند و در کنار روحانیون، آنها را سدی مستحکم در مقابل نفوذ اجانب تعبیر می کنند که دائما مورد غضب حکومت آن پدر و پسر خائن بودند.
۲۴ روز پس از آن تاریخ، تضعیف و توطئه حکومت پهلوی علیه عشایر را، یکی از خیانتهای آن رژیم به #اسلام عنوان می کند!. در همین سخنرانی و در تعبیر قابل تامل دیگری می گوید: ما الان مبتلا هستیم به گرفتاری های زیاد، به خرابی های زیاد که باید با دست قدرتمند تمام طبقات و به #خصوص_عشایر، این گرفتاری ها رفع بشود.
امام خمینی ره در دیگر سخنانشان به بیان نحوه دشمنی و تضعیف عشایر در رژیم اجنبی پهلوی پرداخته اند. ایشان یکی از مهم ترین راهبردهای آنان را #ملی_کردن_مراتع و نابود کردن شغل استراتژیک #دامداری می دانند. و مگر عشایر و زندگی عشیره ای بر اساسی غیر از دامداری هم استوار است؟
«دامداری را اینها به کلی از بین بردند، مراتع ما را که جای دامداری بود گرفتند، ملی کردند به اصطلاح خودشان» ۲٠/۷/۵۷.
«در حکومت پهلوی دامداری ایران را به هم زدند، کشاورزیش را به هم زدند، همه زندگی را به هم زدند. دامداری را از بین بردند، حالا ملت ایران با گوشت های - عرض می کنم که - یخ زده نجس دارند زندگی می کنند که از بلاد دیگری می آورند برایشان، یخ زده، خراب، فاسد و حرام میت است. در صورتی که ایران #یک_ناحیه اش وقتی که دامداری حسابی بود کافی بود برای همه ایران و مابقی اش باید صادر میشد ۴/۹/۵۷.
حال پرسش اینجاست: آیا از فرصت گرانقدر انقلاب اسلامی برای تقویت عشایر و زندگی عشیره ای استفاده کردیم؟ آیا توانستیم با #آزادسازی_مراتع و زدودن انحصارهای طاغوتی از مراتعی که به حکم اسلام سهم همه مردم است، بسترساز گسترش دامداری های خُرد، خودکفا کردن خانواده ها، احیای حکم شریف زکات، محرومیت زدایی و دهها فایده دیگر شویم؟ پاسخ ناگفته پیداست و واردات سالانه بیش از ۲۵٠ هزار تن گوشت و عرضه ی ششصد هزار تومانی آن، گواه فاصله ما با فهم امام و راه اوست.
@besalamen_amenin
هدایت شده از اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 گزیده ای از سخنان حجتالاسلام قاسم یزدانی (محقق الگوی پیشرفت اسلامی) در اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی با موضوع: ارتباط میان تورم و الگوی ساخت بازار/ یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - قم
❓ساخت بازارهای رایگان برای مردم، تجارت را عمومی تر می کند و قیمت تمام شده کالاها را کاهش می دهد.
🎙صوت کامل ارایه + نظر هیئت عالی نقد
https://eitaa.com/Tamadon_Islam/19
#جامعیت_اسلام
#فقه_نظام
#اجلاسیه_مشترک
https://eitaa.com/Tamadon_Islamف
#یادداشت_۱۵۱
۲۵ بهمن ۱۴٠۲/ سال سوم
از کرسی خالی سید ابن طاووس
تا ویزیت دوازده میلیونی شیخ رعنا!
کلام الله زندگی بیش از دویست و پنجاه بار درباره #خلقت الهی توضیح داده و به انواع و الفاظ مختلف، آفرینش الهی را #توصیف کرده. جالب اینکه ایجاد تغییر و دگرگونی در #خلقت را یکی از برنامه های اصلی ابلیس می داند(نساء۱۱۹).
از مهم ترین مخلوقات الهی، فرشتگان و اجنه هستند که مرحوم علامه مجلسی در ده جلد کتاب #السماء_والعالم (مجلدات۵۴تا۶۳ بحارالانوار)، آیات و روایات مرتبط با آنها را به تفصیل جمع آوری کرده است. این همه تاکید قرآن و روایات بر توصیف ملائکه و اجنه، نشان از جایگاه غیر قابل انکار این قسم از موجودات در هدایت و زندگی انسان دارد.
در این فضا کسی که به دنبال خلقت شناسی و معرفت نسبت به #ملائکه و #اجنه از طریق شبه علمهای تمدن غرب است، ره به ترکستان می برد که آنها از اساس منکر عالم #غیبند و جز #ظاهری از دنیا فهم ندارند(۷ روم). اما از آنجا که تمام نظام آموزشی پرورشی ما مبتنی بر همین شبه علم های بریده از عالم غیب است، قریب به اتفاق مردم از نقش و تاثیری که ملائکه و اجنه در زندگی شان دارند بی اطلاعند. البته که اشکال اصلی در حوزه علمیه ای است که متمرکز بر امر و نهی های الهی است و سوگمندانه، کاری با #نظام_توصیفات_شارع از عالم خلقت ندارد. همین است که بسیاری از مردم به سمت کارهایی می روند که ناخواسته موجب اختلاط زندگی شان با اجنه می شود. در نتیجه گرفتار مشکلاتی می شوند که دستگاه کارشناسی مدرن(روانشناسی،علوم تربیتی،پزشکی،جامعه شناسی و...) در بسیاری از موارد، اساسا قدرت تحلیل و فهمش را ندارد چه رسد به ارائه راه حل و درمان.
برادر عزیزی چند سال پیش می گفتند: در منطقه ما پیرزنی است که #شیخ_رعنایش می نامند و مدعی باطل کردن سحر و جادو است. جالب اینجاست که در مواردی تا دوازده میلیون تومان فقط برای ویزیت اخذ می کند! البته گاهی تخفیف می دهد و با هشت میلیون هم کنار می آید!
پندار بنده این است که پدیده شیخ رعناها، زاییده خالی بودن کرسی هدایتگری #سید_ابن_طاووسهاست. عالم بسیار گرانقدری که از مهم ترین یادگارهایش کتاب شریف #مُهَجُ_الدَعَوات است. ایشان در این کتاب مجموعه ای از معتبرترین حرزها و دعاهای انبیاء و ائمه علیهم السلام را جمع آوری و به بشریت تقدیم کرده اند. در همین راستا یازدهمین جلد از کتاب مسجد و اداره جامعه به پدیده #مسّ_جن و راههای مقابله با آن می پردازد. از جمله سرفصلهای این کتاب، بررسی پانزده منشا اختلاط زندگی جن و انسان در سبک زندگی مدرن ماست که به زودی منتشر خواهد شد.
ان شاءالله
@besalamen_amenin
#یادداشت_۱۵۲
۴ اسفند ۱۴٠۲/ سال سوم
به این بندها خیره شو خیره شو!
بندهای توسعه و اغلال اسارت یک ملت
1️⃣ تأکید بر آگاهی بانوان در مقاطع سنی بالقوه باروری، در زمینه
#مزیتهای_کنترل_باروری.
2️⃣ آموزش مسائل (کاهش) جمعیت در قالب مواد درسی در سطوح #متوسطه!، دانشگاهی و آگاهی سازی عمومی در صدا و سیما.
3️⃣ تأمین و تعمیم #گسترده وسایل پیشگیری از بارداری در سطح مناطق جغرافیایی کشور به ویژه روستاها و مناطق محروم.
4️⃣ کسب دانش و انجام مطالعات جهت استفاده و توسعه روشها و تکنولوژیهای جدید در امر پیشگیری از بارداری.
5️⃣ اختصاص بخشی از فعالیت بیمارستانها، درمانگاهها و مراکز بهداشتی در سطح کشور به منظور ارائه #مستمر خدمات پیشگیری از بارداری.
6️⃣ لغو کلیه قوانین و مقررات و امتیازهای اقتصادی- اجتماعی مشوق خانوارهای
پرجمعیت.
این بندها بخشی از برنامه ی روزانه یک کودک یا دانش آموز دبیرستانی نیست، بلکه یکی از مهم ترین بخشهای برنامه ی تنها کشور شیعه جهان است. آنهم نه برای یک روز و دو روز بلکه برای پنج سااااال!
بخشهایی از مهم ترین تدابیر قانون برنامه دوم توسعه درباره جمعیت. قانونی که به شدیدترین و بی رحم ترین شکل ممکن در بازه زمانی ۱۳۷۴تا۱۳۷۹ مبنای کل سیاستهای جمهوری اسلامی بود. برنامه ای که ۲۳۸۱۸۶٠٠٠٠٠٠٠٠ تومان از قرار هر دلار ۵٠٠ تومان برای آن هزینه شد. برنامه ای که نخبگان یک ملت!! در مجلس و دولت آقای هاشمی و خاتمی، با نقش محوری دکتر مرندی و ولایتی از سال ۱۳۶۹ آغاز کرده بودند.
برنامه ای که می خواست بر اساس یافته های علمی!!، نرخ رشد جمعیت کشور را تا سال ۱۳۹٠ به ۲/۶ دهم و متوسط چهار فرزند در خانواده کاهش دهد. اما از آنجایی که دوستان برای رسیدن به #دروازه_های_تمدن بسیار عجول بودند، آنچنان قلب راکتور جمعیت ایران را بتن ریزی کردند که در سال نود به نرخ رشد ۱/۳ رسیدیم و همچنان رو به کاهشیم.
آری نابودی نسل شیعه یک کار قانونی بود، با بودجه بیت المال شیعیان علی! با هدف رسیدن به توسعه و خوشبختی!
اما دو نکته: اول اینکه نسل کشی شیعیان کماکان از طرق مختلفی در جریان است. یکی از ابعاد جرائم سازمان یافته ای مانند #آپارتمان_سازی در ارض واسعه ایران و #شاغل کردن زنان همین است. جالب اینکه از اصلی ترین راهبردهای پیشنهادی برنامه اول توسعه (۱۳۷۴_۱۳۶۹) برای کاهش جمعیت، همین افزایش مشارکت زنان در فعالیت های اقتصادی بوده!
نکته دوم: باید بدانیم که طرح کاهش جمعیت، تنها طرحی نبوده که به نام و هدف رسیدن به سعادت و خوشبختی طی این سالها اجرا شده و این جریان کماکان ادامه دارد. حال که در آستانه انتخاب قانون گذارانی جدید هستیم، در وهله اول باید طرحهای حقیقی پیشرفت را از برنامه های استعماری توسعه غربی بازشناسی و برای مردم تبیین کنیم، ثانیا نمایندگانی را روانه مجلس کنیم که نسخه های پیشرفت و سعادت را از قرآن و روایات می گیرند، نه از بهداشت جهانی و سند ضاله 2030. نمایندگانی که غایتشان حرکت در مسیر #بهشت_ظهور است نه سقوط در جهنم #توسعه_پایدار.
آشنایی با برخی از طرحهای پیشرفت اسلامی
@besalamen_amenin
#یادداشت_۱۵۳
۶ اسفند۱۴٠۲/ سال سوم
موکب یا هتل؟
از قیام بالقسط مردمی تا قیام بالحرص سرمایه داری!
هفته ای دو بسته خرما+ قهوه و چای+ یک میز و مقداری هیزم برای چای آتیشی! اینها تمام وسایل #موکب من است که هر هفته سه شنبه ها اینجا برپا می کنم.
حرفهای یکی از جوانان انقلابی که سه شنبه ها موکبش را در صندوق عقب ماشینش می گذارد و در مسیر حرم تا جمکران، مشغول #نصرت امامش می شود، وفای به #عهد می کند و خدمت رهروان مسیرش.
دلایلش بماند اما یکی از بزرگترین ستمها به اسلام و مسلمین، این کلام مشهور است که اسلام فقط محتواست و درباره شکل و قالب حرفی ندارد. همین کژفهمی باعث شده که ضد اسلامی ترین قالب ها را از #کفار بگیریم و در انتظار نوشیدن محتوای اسلامی، سراب ها را یکی پس از دیگری بپیماییم.
آیه ۲۵ سوره حدید یکی از مهم ترین آیات #شکلی کلام الله زندگی است که از قضا جزء مهم ترین آیات قرآن هم به شمار می رود. در این آیه خداوند متعال هدف اصلی ارسال انبیاء علیهم السلام را #قیام_بالقسط به وسیله #همه_مردم بیان می کند. این آیه بیش از اندازه مهم است. معنای این راهبرد بنیادین این است که هر نظام و ساختاری که بسترساز قیام به قسط مردم نباشد اسلامی نیست! هر قالبی که #انحصار ایجاد کند و اجازه ورود مردم را در امور ندهد، ضد اسلام است و موجب بدبختی بشر. وضعیت مربع برمودای نظام سرمایه داری یعنی بانک، بورس، بیمه و بهداشت متمرکز و انحصاری را از این منظر هم می توان بررسی کرد.
در همین راستا می توان مدل و قالب تمدن کفر را در مسئله مهمانی، ضیافت و مسافرت مورد بررسی قرار داد. وجه مشترک پدیده ی #هتلداری و موارد پیش گفته در انحصاری بودن آن است. اساسا نظام سرمایه داری با هنرمندی تمام، مردم و مشارکت های مردمی را به حاشیه رانده و در مقابل، فرعون ها و قارون هایی سرمایه دار را حاکم بر عرصه های مختلف زندگی بشر کرده. این به دست نیامده مگر از طریق همان قالبها. هتلداری به عنوان پدیده ای مدرن، امری انحصاری است و به همین دلیل کلان است و گران قیمت. نتیجه اینکه سود بسیار فراوان این امور، نصیب معدود اغنیایی می شود که توان تاسیس و راه اندازی یک هتل را دارند. حال آنکه دیگر آیه #شکلی مهم قرآن می فرماید: ساز و کارهای اقتصادی جامعه نباید باعث شود که ثروت، تنها در دست اغنیاء در گردش باشد(سوره حشر آیه۷). این قالبهای متمرکز و انحصاری برآمده از عالم مدرن، بسترساز حرص و بلعیدن مستضعفین هستند. خطر این است که حرص، یکی از ارکان سه گانه کفر(کافی ج۲ص۲۸۹) است و کفر هم قرین ظلم(۲۵۴ بقره) و ظلم، ریشه همه هلاکتهای بشری(۴۷ أنعام).
اما در مقابل و باتوجه به دو آیه ی قالبی و شکلی مذکور، می توان گفت که مدل اسلامی پذیرایی و مدیریت مسافران و زائران، غیرمتمرکز، سبک، آسان و در توان همه مردم است، حتی جوانی که هر هفته توان خرید یک بسته خرما دارد. مدلی که به زیباترین شکل ممکن در پدیده تمدنی #اربعین ظهور کرده است. شکل و قالب فوق پیشرفته اسلام از لحاظ کارآمدی هم بی رقیب است. کما اینکه هیچ شهر توریستی توان پذیرایی بیست تا سی میلیون نفر آنهم در بازه زمانی دو هفته را ندارد. آنهم در فضایی که همه دنبال ایثار هستند نه بلعیدن و کندن و انباشتن! قالبی که به مرور می توان در مناسبتهای بین المللی مشهد و قم هم پیاده سازی کرد.
در یک کلام می توان گفت: #مدیریت_اسلامی یعنی کوچک کردن واحدهای مدیریت و سپردن آن به همه مردم.
@besalamen_amenin
سلام و عرض ادب خدمت خواهران و برادران محترم 🌹🌺💐
#یادداشت_مشابه موکب یا هتل👇
از نظمیه کنت فورت اتریشی تا امنیت مسجد محور محلات
https://eitaa.com/besalamen_amenin/441