eitaa logo
#به سوی نور(۷)
73 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
1.8هزار ویدیو
104 فایل
› اخلاقی، فرهنگی، سیاسی و مسائلِ روز🍃 ‌ •ارتباط با ادمین : @ZAHRASH93
مشاهده در ایتا
دانلود
داستان دهشتناک یورش نوین شیاطین به ایران در آخرالزمان اگر جهت حرکت ما اسلامی نبود، کاری به ایمان و اعتقادات جوانان ما نداشت. اگر ما را مزاحم سلطه‌گری و یاغی‌گری خود نمی‌دانست، ده‌ها شبکهٔ فارسی زبان را نمی‌انداخت و مدام علیه دین اسلام و مسئولان ما شبهه سازی و دروغ پراکنی نمی‌کرد. تا حالا فکر کردی برای چه دشمن، ما را در همهٔ کالاها تحریم کرده، اما در اینترنت تحریم نیستیم؟ چون او می‌داند که با این ابزار می‌تواند ایمان و فکر جوانان مؤمن ما را نشانه بگیرد و با محاصرهٔ تبلیغاتی و تهاجم فرهنگی، آن‌ها را نسبت به این انقلاب و نظام، بی اعتماد و مأیوس سازد. دشمن روی نظام ما بیشترین مطالعه را انجام داده. او می‌داند که در عالم هستی تنها نظام و تشکیلاتی که دنبال پا گرفتن احکام اسلام است، نظام ایران است. پس نوع تحرکات و عکس‌العمل‌های دشمن در برابر فرهنگ و اعتقادات ما، یک دلیل واضح بر مقدس بودن اصلِ نظام ماست. نکتهٔ بعدی اینکه اهداف و آرمان‌های هر کشور در قانون اساسی همان کشور قابل رؤیت است. اگر ما به قانون اساسی که شاکلهٔ اصلی قوانین کشور است، مراجعه کنیم، می‌بینیم که تمام بندهای قانون اساسی ما و هندسهٔ کلی نظام بر اساس احکام دین خدا و قرآن و روایات طراحی شده است. قانون اساسی ما بر اساس اهداف و ارزش‌های اسلامی نوشته شده است، آرمان‌ها و ارزش‌هایی همچون عدالت، آزادی، عزت، استقلال، معنویت، مردم سالاری دینی، ظلم ستیزی،مبارزه با فساد و....که نشانگر سمت و سوی اصلی و کلی نظام ماست." ⭕️ ازحق توحش تا استخر شیر شاه الهام دوباره با عجله پرسید:" کدام عدالت؟ کدام آزادی؟ کدام عزت؟ کدام مبارزه با فساد؟ ما که نمی‌بینیم!" ابراهیم سری تکان داد و گفت:" چقدر عجول هستی! من نگفتم کشور ما کاملاً عدالت را پیاده کرده یا نگفتم در کشور ما اصلاً فساد نیست. اگر کمی دندان روی جگر بگذاری، توضیحاتم را کامل می‌کنم. تا اینجا فقط خواستم بگویم جهت حرکت یک نظام و اهداف یک حکومت، خیلی مهم است. بله، من قبول دارم که الان در مرحله اجرا و تحقق عدالت، فرسنگ‌ها تا قلهٔ اصلی و آرمانی فاصله داریم، اما این قضاوت هم به دور از انصاف است که بگوییم نظام ما اصلاً عدالت را رعایت نکرده و مثل زمان پهلوی از بیخ، دنبال اجرای عدالت و اسلام نیست. مؤلف: روح الله ولی ابرقوئی انتشار متن با لینک مجاز است. ادامه در کانال👇 https://eitaa.com/besooyenour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥در محکومیت اهانت به قرآن کریم 🎙دودمه سیدرضا نریمانی ══•ஜ۩🥀۩ஜ•══
سخنرانی - حجت الاسلام و المسلمین فخریان - شب اول محرم 1445 - 27 تیر 1402.mp3
31.97M
از قیام حسینی تا قیام خمینی (آزادی مهم‌ترین عامل قیام امام حسین علیه‌السلام) هیئت منتظران ظهور (نیشابور) سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین فخریان سه‌شنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۲ ـــــــــــــــــــــــ ➣@fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در رکاب حسین 5.mp3
8.8M
▄🥀▄🥀▄🥀▄ 🖤در رکاب حسین ۵ ✔️شب پنجم؛ شک؛ گاهی برادر کفر است! و گاهی برادر ایمان ... دری رو به یقین! فقط باید بلد باشی، وقتی که آمد؛ خود را و هر چه که تاکنون بوده‌ای را بشکنی، و چیز دیگری را از نو بسازی؛ درست مثل حُرّ 💥 و تو نیز حتماً از میدان "شک و تردیدها" رد خواهی شد! به کدام جانب خواهی شتافت؟ کفر یا یقین؟ ══•ஜ۩🥀۩ஜ•══
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | کجا ایستاده‌ایم؟ ☝نکته مهمی که رهبر انقلاب درباره هدف تشکیل هیئت‌های ذکر اهل بیت علیهم‌السلام گفتند | | •┈••••✾▪️یاحسین(ع)▪️✾•••┈• 💎: ↪️ 🔻رویدادها و عملیات های تبیینی فرهنگی هنری 🔻عملیات روانی و رسانه ای https://eitaa.com/roshana_esfahan
داستان دهشتناک یورش نوین شیاطین به ایران در آخرالزمان علتش هم واضح است. رهبران نظام ما با رهبران پهلوی در تفکر و سبک زندگی به هیچ وجه قابل مقایسه نیستند. رهبران ما کسانی مثل امام خمینی یا رهبر انقلاب، کاملاً زاهد و فساد ستیز هستند که نمونه‌های زیادی برای این ادعا وجود دارد. یقیناً اگر دشمنان ما از زندگی آنها یک نقطهٔ سیاه از فساد یا بی‌اخلاقی می‌دیدند، آن را در بوق و کرنا کرده و عالم و آدم را از آن خبردار می‌کردند. اتفاقاً برعکس، به اعتراف برخی از معاندان نظام، آنها بسیار زاهد و سالم و دارای طهارت اقتصادی هستند. به خلاف رهبران پهلوی که هم خودشان و هم خانواده‌شان در فساد غوطه ور بودند. آدم شرمش می‌آید از مصادیق فساد آنها بگوید. یک روزی در کوچه پس کوچه‌های این مملکت، مستشاران آمریکایی که خود را کدخدای ما می‌دانستند، قدم می‌زدند و با کمال بی‌حیایی در خیابان‌های تهران زن‌هایی که به همراه شوهرشان بودند را برای خود انتخاب می‌کردند. چرا یادمان رفته که حاکمان پهلوی دنبال تغییر مذهب کشور بودند؟ آن‌ها می‌خواستند بهائیت را در کشور نهادینه کنند.تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری آن‌ها بیداد می‌کرد. کشور ما در اوج وابستگی به بیگانگان و ذلت و واوادگی بود. زمان پهلوی هم از لحاظ علمی، هم صنعت، هم تولید، هم نظامی در اوج عقب ماندگی بودیم.آن دوران ما در تولید علم و فناوری صفر بودیم. در صنعت به جز مونتاژ و روی هم سوار کردن قطعات و در علم به جز ترجمه کردن، هنری نداشتیم. یادمان نرود که آن دوران از پاکستان و هند پزشک عمومی وارد می‌کردیم. الهام خانم! نمی‌دانم حق توحش به گوشت خورده یا نه؟ ما حتی برای ساختن یک پل در داخل کشورمان، باید از فرنگ مهندس می‌آوردیم، یعنی حتی علم ساختن یک پل را هم نداشتیم. آن‌قدر بدبخت و منفعل بودیم که مهندسان خارجی برای کار در ایران حق توحش می‌گرفتند. در فیش حقوقی شان غیر از حق عائله و بدی آب و هوا، یک گزینه به نام حق توحش بود. معنایش این بود که آن‌ها دارند بین یک مشت آدم وحشی و نفهم یعنی ما ایرانی‌ها کار می‌کنند، پس باید حقوق بیشتری بابت کار کردن در ایران بگیرند. بله، این‌ها چیزهایی است که متأسفانه مردم ما از آنها مطلع نیستند یا زود فراموش می‌کنند. چرا "کاپیتولاسیون" را فراموش کرده‌ایم؟ یک روزی مسئولان این کشور در لایحهٔ کاپیتولاسیون، عملاً پذیرفته بودند که بالاترین مقام مملکت ما در مقابل سگ آمریکایی قرار بگیرد، یعنی اگر یک سرباز آمریکایی شاه مملکت ما را می‌کشت، ما حق محاکمهٔ او را در کشورمان نداشتیم، اما اگر شاه ما یک سگ آمریکایی را می‌کشت، باید می‌رفت آمریکا تا محاکمه شود. یک آمریکایی در ایران در کمال امنیت زندگی می‌کرد و کسی حق نداشت به او بگوید بالای چشمت ابروست. ایران برای یک انگلیسی و آمریکایی، ویلایی شده بود که سگ و گربه‌های غربی، عزیز دردانه‌های این ویلا و ناموس ما، کنیزان آنها بودند. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل! بی‌انصافی نیست که بگوییم با زمان پهلوی فرقی نکرده‌ایم؟ الهام خانم! بگذار قطره‌ای از ناکارآمدی و فساد این خاندان را برایت بگویم تا در قضاوت‌های خود دچار اشتباه نشویم. همین قدر بدان که پادشاهان پهلوی تند تند در معاهدات و قراردادهای ضعیف یا به بهانه‌های مختلف، یک تکه از کشور را مثل نقل و نبات، بذل و بخشش می‌کردند. کشور بحرین نمونهٔ کوچک آن است که استان چهاردهم ما بود. هویدا گفته بود:" بحرین، دختر ماست.دختر بزرگ می‌شود و به خانهٔ شوهر می‌رود." مؤلف: روح الله ولی ابرقوئی انتشار متن با لینک مجاز است. ادامه در کانال👇 https://eitaa.com/besooyenour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 دیدین یه عده میگن بذارین با هر تیپ و قیافه ای بیان تو مراسمات؟ میگن بذار هرکاری میخواد بکنه ولی تو مراسم شرکت کنه؟! جواب رو در این صحبتهای آقا میتونید پیدا کنید ♻️ خاطره قابل تأمل امام خامنه‌ای از سید قطب کسی نمیگه بخاطر گناه خارج از مراسم، مانع محبین اباعبدالله بشید (خود ما گنهکارتر از همه هستیم) ولی جوری نشه که حرمت مراسم حفظ نشه. یادمون نره صاحب مراسم برای اسلام فدا شده و چیزی مهمتر از دین خدا نداریم و هدف هم وسیله رو توجیه نمیکنه.
🏴 مسئولان هیئت بدانند 👈 هیئت کانون جهاد تبیین است ◾ رهبر معظم انقلاب: ، کانون جهاد است... محلّ است... طبیعت هیئت این است: هیئت محلّ تبیین است، محلّ بیان است، محلّ بیان مهم‌ترین مفاهیم معارف اسلامی و معارف علوی است، محلّ پاسخ به سؤالها است. ۱۴۰۰/۱۱/۰۳ 🏴
📣 اصلاحیه 💢 نشست توجیهی عملیات فرهنگی ماه محرم 🔹اجرای پویش های مجازی ➖با حضور: 🔻سردار حاج علی مقواساز 📌یکشنبه ۱ مرداد ماه 🕗 ساعت ۱۸ 🌐پخش زنده در کانال روشنا استان اصفهان پیام رسان روبیکا👇 🆔 https://rubika.ir/roshanaesfahan •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
بسم الله الرحمن الرحیم اول از قیام حسینی تا قیام خمینی (آزادی مهم‌ترین عامل قیام امام حسین علیه‌السلام) هیئت منتظران ظهور (نیشابور) سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین فخریان سه‌شنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۲ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🔰 مَنْ کانَ باذِلا فینا مُهْجَتَهُ، وَ مُوَطِّناً عَلى لِقاءِ اللّهِ نَفْسَهُ فَلْیَرْحَلْ مَعَنا فَاِنَّنِی راحِلٌ مُصْبِحاً اِنْ شاءَ اللّهُ تَعالى حضرت اباعبدالله (علیه‌السلام) برای اصحاب خود و تمام اصحاب حسینی دو شرط گذاشته‌اند. با این دو شرط انسان‌ها می‌توانند اصحاب‌الحسین شوند. شرط اول اینکه هرچه دارند را باید برای ما کف دست بگیرند. خب انسان‌ها ارزشمندتر و بهتر از جانشان ندارند. اباعبدالله (علیه‌السلام) در آن سخن نورانی فرمود: ۱- من کان باذلا فینا مهجته؛ یعنی هر کسی جانش را کف دستش گرفته، ۲- موطنا علی لقاء الله نفسه؛ یعنی آماده است برای ملاقات با خدا، باید با ما بیاید برویم. پس برای حسینی شدن و حسینی ماندن دو شرط لازم است ۱- برای ما کم نگذارد، یک‌وقت ما از یک آدمی جان می‌خواهیم، جان بدهد. یک‌وقت، وقت می‌خواهیم، وقت بدهد. یک‌وقت پول می‌خواهیم، پول بدهد. زمانی که اباعبدالله (علیه‌السلام) در مکه تشریف داشتند نامه‌های کوفی‌ها به دستشان رسید در متن نامه‌ها آمده بود که حسین! ما امام می‌خواهیم برای قیام. پس تکلیف اباعبدالله و دعوت از ایشان در متن نامه‌ها مشخص است. اینکه عده‌ای بگویند امام می‌خواست مردم کوفه را موعظه کند، نخیر درست نیست، بحث موعظه نبود. در متن نامه‌ها آمده بود که ما می‌خواهیم قیام کنیم امام و رهبر نداریم تو در این قیام رهبر و رئیس ما می‌شوی؟ خوب دقت کنید؛ آن روزی که حق علی (علیه‌السلام) در مدینه خورده شد، امیرالمومنین (علیه‌السلام) برای ماندن کیان اسلام دو کار کرد؛ خودش هم فرمود: «ألا وَ لا یَحمِلُ هذَا العَلَمَ اِلاّ اَهلُ البَصَرِ وَ الصَّبر؛ یعنی آگاه باشید این علم حکومت را کسی نمی‌تواند حمل کند مگر اهل بصیرت و صبر باشد. پس علم ولایت و اطاعت از خدا را کسی نمی‌تواند بلند کند و با خودش ببرد مگر اینکه دو تا شرط داشته باشد ۱- حق و باطل را بفهمد، ۲- اهل صبر و استقامت باشد. وقتی امیرالمومنین (علیه‌السلام) حقش خورده شد بر خلاف تعبیر ما شیعیان، خانه‌نشین نشد، در میدان صبر و بصیرت ماند. بعد از عثمان که آمدند در خانه علی (علیه‌السلام) و او را دعوت کردند به حاکمیت، آقا فرمود: دعونی وألتمسوا غیری؛ یعنی ول کنید مرا و بروید دنبال همان آدم‌هایی که در این ۲۵ سال دنبالشان بودید. وقتی که مردم دست از علی (علیه‌السلام) برنداشتند، امیرالمومنین با چه حجتی امر حکومت را قبول کرد؟ فرمود: لولا حضورالحاضر... اگر شماها نبودید حکومت را قبول نمی‌کردم حالا که آمدید حجت بر من علی تمام شد. آیا امیرالمومنین می‌دانست که مردم مدینه او را تنها می‌گذارند یا نه؟ بله می‌دانست. آیا می‌دانست که کار او به سرانجام نمی‌رسد و وسط کار او را تنها می‌گذارند یا نه؟ بله می‌دانست. اما چرا قبول کرد؟ چون «حضورألحاضر» است مردم آمدند، حجت برای امام تمام است. همین اتفاق برای اباعبدالله (علیه‌السلام) افتاد. وقتی نامۀ کوفیان به دست اباعبدالله (علیه‌السلام) رسید فرمود حجت بر من تمام است. حالا ببینید آنی که فهم امامت ندارد مثل همسر حضرت زینب کبری (س) آمده پیش امام می‌گوید خب تو که می‌دانی این‌ها تو را می‌کشند یا برادر ناتنی حضرت، عرض می‌کند تو که می‌دانی تو را تنها می‌گذارند... خوب بله که می‌دانم، مگر چیز جدیدی است؟ مگر پدرم نمی‌دانست مردم مدینه او را تنها خواهند گذاشت؟ چرا رفت؟ چون حضور الحاضر. امام برطبق ظاهر حکم می‌کند و بر طبق ظاهر پیش می‌رود. امام می‌گوید امروز مردم آمده‌اند درب خانه من، می‌گویند علی ما تو را می‌خواهیم، من چرا نروم؟ چون مرا می‌کشند؟ خوب بکشند. امروز حجت بر من تمام است. وقتی نامه‌ها آمد محضر اباعبدالله، حجت بر ایشان تمام شد برای چه؟ برای قیام. وقتی می‌خواست برود برای آنکه دهان دور و بری‌ها را هم ببندد باز مسلم را فرستاد که برو اختبار و امتحان کن، ببین این‌ها واقعاً هستند؟ مسلم دید این‌ها بیعت کردند نامه نوشت «از مسلم به ابی عبدالله» بله این‌ها بیعت کردند و منتظر شما هستند، بیا. @fakhrian_ir
بسم الله الرحمن الرحیم دوم از قیام حسینی تا قیام خمینی (آزادی مهم‌ترین عامل قیام امام حسین علیه‌السلام) هیئت منتظران ظهور (نیشابور) سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین فخریان سه‌شنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۲ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🔰 اساسا حسین(علیه‌السلام) برای عبرت است. حسین(علیه‌السلام) سبک زندگی ما است. مدل زندگی شیعیان است. اصلاً شأن امام، شأن سبک زندگی انتخاب کردن است. ما وقتی می‌گوییم مأموم تو هستیم؛ یعنی تو سبک زندگی ما هستی. تو مدل زندگی ما هستی. وقتی مردم برای حسین(علیه‌السلام) نامه نوشتند، حجت بر امام تمام است. مسلم نامه نوشت برای امام که همه چیز آماده است برای قیام، برخلاف امام مجتبی (علیه‌السلام) که همه چیز آماده نبود برای قیام مسلحانه. بعداً عرض خواهم کرد که ائمه (علیهم‌السلام)؛ این انسان ۲۵۰ ساله،چهار دوره زندگی داشته که حالا من دارم بخشی از آن دوره را برای شما عرض می‌کنم. امام مجتبی (علیه‌السلام) نرفت سراغ جنگ مسلحانه، چون «حضورألحاضر» نیست.صلح او بخشی از مبارزه اوست. حالا که حسین علیه‌السلام می‌خواهد برود برای قیام، دو شرط می‌گذارد. البته شرط نمی‌گذارد که اگر این‌ها را ندارید نیایید. یک‌وقت حرف‌های امام انشایی است یک‌وقت اخباری است. انشایی مثل «امری» که من می‌کنم؛ می‌گویم بلند شو بیا دنبال من. خبری مثل اینکه می‌گویم تو نمی‌توانی بیایی دنبال من. عمر سعد ملعون نفهمید وقتی امام فرمود تو از گندم ری نخواهی خورد؛ این یک جمله خبری بود؛ یعنی تو دستت به حاکمیت ری نخواهد رسید، نه اینکه امام دعا کرده باشد که دست او به حاکمیت ری نرسد. اینجا حسین‌بن‌علی (علیه‌السلام) شرط نمی‌گذارد که اگر این دو شرط را ندارید نیایید. جمله انشایی نیست. بلکه می‌گوید اگر این دو شرط را ندارید «نمی‌توانید» با من بیایید. حسین‌بن‌علی می‌گوید یاران امام در هر عصری منهای این دو شرط ظرفیت یاری رساندن ندارند. «من کان باذلا فینا مهجته و موطنا علی لقاء الله نفسه» دو شرط تکوینی نصرت امام است, نه دو شرط انشایی. جمله امام، خبری است. امام دارد تکلیف تاریخ را مشخص می‌کند. دارد از واقع عالم خبر می‌دهد. شهید مطهری عزیز در گفتار اخیر «کتاب ۱۵ گفتار» اثبات می‌کند حسین (علیه‌السلام) بخشی از تاریخ اسلام است و تاریخ سازی کرده است. پس شرط همراهی با امام چیست؟ ۱- باذلا فینا مهجته؛ یعنی هرچی داری کف دست بگیر قرآن می‌گوید گاهی جان می‌گیریم گاهی پول می‌گیریم، گاهی وقت می‌گیریم، بسته به موردش دارد ۲- موطنا علی لقاء الله نفسه. یک خاطره برای مشخص شدن جمله دوم اباعبدالله بگویم آقای سلحشور می‌گفت شب عملیات ما راه را گم کردیم جلوی ما میدان مین بود فرمانده آرام به نفر پشت‌سر خود گفت به پشت‌سری خود بگو کسانی که برای باز کردن معبر آمادگی دارند روی میدان مین بروند یک قدم از سمت راست از صف خارج شوند. تا خبر، نفربه‌نفر به آخر صف برسد چند دقیقه طول کشید. فرمانده تا به خود آمد دید کلاً صف دیگری در سمت راست ایجاد شده، همه آماده بودند بروند روی مین. اتفاقاً یک ربع، بیست‌دقیقه بعد، ما مسیر را پیدا کردیم و اصلاً نرفتیم روی مین عملیات تمام شد. یکی از رفقا گفت آیا دیدید «درلحظه» بچه‌ها چه جور انتخاب کردند؟ من گفتم بچه‌ها درلحظه انتخاب نکردند قبلاً انتخاب کرده بودند الان اقدام کردند و راست می‌گفت. موطنا علی لقاالله نفسه می‌خواهد بگوید شما در معرکه انتخاب نمی‌کنید بلکه در معرکه اقدام می‌کنید، انتخابتان را عملی می‌کنید. طرف آمد محضر اباعبدالله (علیه‌السلام) یک جمله گفت، گفت تا تنهای تنها نشدی با شما هستم. این را انتخاب کرده بود راست هم می‌گفت وقتی امام گفت «هل من ناصر» آمد به آقا عرض کرد الوعده وفا روز عاشورا از امام حسین جدا شد. انتخابش همین بود کما اینکه روز عاشورا آقای حُر به اباعبدالله (علیه‌السلام) پیوست. این را برای چه می‌گویم؟ می‌خواهم بگویم داستان خدا شوخی‌بردار نیست. یک آدمی که سال‌ها در انقلاب اسلامی، از انقلاب به‌سختی دفاع می‌کرد اندکی شل‌حجابی را با بدترین برخورد جواب می‌داد، می‌رود سر قبر مهسا امینی به نام خدای رنگین کمان و به نام خدای مهسا و خدای آدمیت، از آدمیت درمی‌آید، آخوندی که با لباس قرمز آستین کوتا بر سر قبر مهسا حاضر می‌شود... این‌که می‌گویم آماده شویم، به خاطر همین است، پس شرط دوم از شرط اول مهمتر است، باید از قبل آماده بود، نه داخل معرکه. @fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عزیزم 😭😭😭😭😭 روضه خوان کوچولو و این همه معرفت ؟؟؟ فدای لب تشنه ی حضرت علی اصغر و نوحه خوانهایش بسیار بسیار زیبا و تأثیر گذار اصلا نمیتونی اشک نریزی با این سوزی که این کودک خردسال نوحه خوانی می کنه😭😭
داستان دهشتناک یورش نوین شیاطین به ایران درآخرالزمان در دوران پهلوی کاری بر سر اقتدار و عزت مردم این مملکت آورده بودند که انگار یک عقب ماندهٔ ذهنی بودیم. شرایط سخت محقرانه‌ای داشتیم. در آن دوران حتی یک اختراع برای کشور ما ثبت نشد. الآن به برکت انقلاب و میدان دادن به جوان‌ها، هزاران اختراع ثبت شده. آن زمان در المپیادهای جهانی حتی یک ایرانی مدال نگرفته است بسیاری از مردم ما در آن دوره سوء تغذیه داشتند، ولی شاه مملکت، استخر شیر داشت تا چروک بدنش را از بین ببرد. آن روزگاران، مردم روستاهای این کشور برای حمل مریض‌های خود از تابوت استفاده می‌کردند، ولی خیاط فرح دستور می‌داد برای خرید یک ربان قرمز برای دوخت لباسش، یک هواپیمای دربست برود از پاریس ربان بخرد و بیاید، در حالی که همان ربان در تهران پیدا می‌شد. از بس خرابکاری و فساد این خاندان زیاد است، آدم نمی‌داند از کجای آن بگوید؟ اشرف پهلوی، خواهر دوقلوی محمدرضا شاه، طبقهٔ آخر آسمان خراش معروف یعنی اِمپایر اِستیت را در آمریکا به مبلغ هنگفتی خرید و تمام قسمت‌های آن را با سنگ مرمر تزیین کرد. این آپارتمان، مرتفع‌ترین آپارتمان جهان بود که صد ویک طبقه داشت و یک فرودگاه مخصوص فرود هلی کوپتر بر فراز آن بود. باز هم از پهلوی برایت بگویم یا نه؟ شاهان پهلوی هیچ دغدغه‌ای برای مبارزه با فساد مالی نداشتند. ارتشبد فردوست، رئیس شاهنشاهی، وقتی گزارشی از اختلاس‌ها و دزدی‌های وزرا و مسئولان در اختیار شاه قرار داد تا رسیدگی کند، شاه دستور داد همه را بایگانی کنند. شاه می‌گفت:" مملکت پول زیاد دارد و این قبیل دزدی‌ها لطمه‌ای به کشور نمی‌زند. چه اشکالی دارد عده‌ای از مدیران مملکت به نوایی برسند و چاق شوند؟" طرز فکر شاه مملکت این بود." مؤلف : روح الله ولی ابرقوئی انتشار متن با لینک مجاز است. ادامه در کانال👇 https://eitaa.com/besooyenour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شاهکار محرّم امسال حاج محمود کریمی در مدح حضرت زینب سلام‌الله علیها
کامل‌گرایی بلای زندگی.m4a
8.54M
💠 روز سیزدهم کمال گرایی بلای زندگی🙄 برای اونی که کمال گراست حتما ارسال کن😎
بسم الله الرحمن الرحیم سوم از قیام حسینی تا قیام خمینی (آزادی مهم‌ترین عامل قیام امام حسین علیه‌السلام) هیئت منتظران ظهور (نیشابور) سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین فخریان سه‌شنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۲ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🔰 گفتیم امام حسین(علیه‌السلام) دو شرط برای اصحابش گذاشت: ۱- هرچه دارند کف دست بگیرند. ۲- آماده شوند برای لقاءالله. 🔻چند نمونه از افرادی که با دریافت پیام امام، دو شرط را در وجود خود، تحقق بخشیدند و از اصحاب‌الحسین شدند: حاج قاسم سلیمانی یکی از کسانی بود که شروط امام را در خود محقق کرده بود و کاملاً آماده برای لقا الله شده بود به طوری که در جشن تولدی که برایش گرفته بودند آرزوی شهادت می‌کند و لحظه آخر هم روی تکه‌کاغذ پاره‌ای می‌نویسد خدایا مرا پاکیزه بپذیر. یکی دیگر از کسانی که اصلاً هم‌کیش امام حسین(علیه‌السلام) نبود اما آزاده بود، وهب نصرانی‌ست کسی که در شب عقد خود صدای اباعبدالله(علیه‌السلام) به او رسید رفت جنگید سرش را بریدند برای اینکه مادرش را بشکنند سر را انداختند جلوی مادر، گفتند دیدی! این هم نتیجۀ باحسین بودن! ببینید این زن چگونه نشان داد «باذلا فینا محجته» است سر را پرتاب کرد جلوی دشمن، گفت چیزی را که برای حسین بدهیم پس نمی‌گیریم! خانم‌ها این‌طور باید مایه بگذارند. حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) هم دو پسر خود را فدا کرد؛ حتی برای تحویل‌گرفتن جنازه‌های‌شان از خیمه بیرون نیامد، نکند حسین شرمنده شود. 💢💢💢💢💢💢💢💢 از ما سوال می‌کنند با معضلات اجتماعی چگونه برخورد کنیم؟ بزرگ‌ترین کار فرهنگی، راه انداختن دسته‌های عزا و شرکت در مراسم عزای حسینی و چسباندن سیاهی‌ها و پرچم‌ها بر سردر خانه‌هاست. با همین دسته‌های عزا می‌توانیم آلودگی‌ها و کثافات را بشوییم. باید با شل‌حجاب‌ها و کسانی که در ظاهر اختلاف داریم، روی مشترکات‌مان تمرکز کنیم، این اشتراکات، کم‌کم اختلافات را نابود می‌کند. پس باید با اعتقاد و باور قلبی، سینه بزنید. مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می‌گفت وارد هیئتی شدم دیدم گناهان جوانانی که شور گرفته‌اند حسین‌حسین می‌گویند مثل برگ درختان پاییزی دارد می‌ریزد. این‌که امام خمینی می‌گفت این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه‌داشته، همین است. 💢پایان مقدمه💢 بحث اصلی: چگونگی دستگیری خدا جهت کسب آمادگی برای تحقق شرط دوم: هر انسانی با اندک‌تأملی، اذعان می‌کند به هستی خود و جهان پیرامون خود. این‌جور نیست که بگوید من و جهان دور و برم توهم است. هم‌چنین اعتراف می‌کند به این‌که ما اتفاقی و خودبه‌خود بوجود نیامده‌ایم بلکه دست آفریدگاری آگاه و قدرتمند و حکیم در کار است. خب حالا که آفریده، بعدش چه؟ بعد از آفریدن، نوبت دستگیری و بردن می‌رسد. آفریدن کافی نیست، پس از آفرینش، راهبری لازم است. مسئلۀ به این سادگی، در معارف ما مغفول مانده است! مهمترین مسئله‌ای که در مورد خدا باید بدانیم همین است که خدا بعد از آفریدن انسان‌ها، وظیفه و مسئولیت و رسالتش چیست؟ چرا خدا راهبر ماست؟ چون ما راه بلد نیستیم. راهبری خدا در دنیا قرار است اتفاق بیفتد؟ یا در عوالم بعد از مرگ؟ قطعا در دنیا. زیرا حکمتش اقتضا می‌کند که در دنیا مخلوقاتش را رها نکند. آیا خودش می‌آید روی زمین دست ما را می‌گیرد؟ یا باید برای راهبری، واسطۀ زمینی قرار دهد؟ با توجه به این‌که خدا همۀ انسان‌ها را دستگیری می‌کند - حتی آن کسانی که خدایی خدا را هم قبول ندارند - سؤال این است که قرار است انسان‌ها در دنیا به واسطۀ دستگیری خدا چه بشوند که خدا پس از دستگیری آنها بگوید حالا همان شدید که باید می‌شدید؟ بحث، بحث بسیار مهم و جدی‌ای است. بحث توحید است. اگر خدا دست بندگان را نگیرد و به آنجایی که در نظر گرفته نبرد خدا نیست. اگر ما این جواب را درنیاوریم، در مکتب امام حسین(علیه‌السلام) لنگ می‌زنیم. یک ماه فکر کردم که اگر بخواهم از امام حسین(علیه‌السلام) بگویم، دقیقاً نقطۀ کور این مسئله کجاست که باید تبیین شود؟ رسیدم به این چیزی که الان می‌خواهم عرض کنم. همان چیزی که امام حسین(علیه‌السلام) دقیقاً برای آن قیام کرد. @fakhrian_ir
🌹چرا روزه حضرت قاسم(ع)را می خوانند؟ ❣️....حالا دیگر شانه های مرحمت آشکارا می لرزید، رئیس جمهور آقا خامنه ای دلش لرزید، دستش را دوباره روی شانه مرحمت گذاشت و گفت، پسرم! شما مگر درس و مدرسه نداری.درس خواندن هم خودش یک جور جهاد است .مرحمت هیچی نگفت، فقط گریه کرد و حالا هق هق ضعیفی هم از گلویش به گوش می رسید، رئیس جمهور مرحمت را جلو کشید و در آغوش گرفت و رو به سرتیم محافظانش کرد و گفت: یک زحمتی بکش باآقای....ازسپاه اردبیل تماس بگیر بگو فلانی گفت:این آقا مرحمت رفیق ما است هرکاری دارد راه بیاندازید،هر کجا هم خودش خواست ببریدش ، بعد هم یک ترتیبی هم بدهید برایش ماشین بگیرند تا برگردد اردبیل و نتیجه راهم به من بگوئید. "حضرت آقا ی خامنه ائی رئیس جمهور "خم شد، صورت خیس از اشک مرحمت را بوسید و فرمودند:مارا دعا کن پسرم، درس و مدرسه را هم فراموش نکن، سلام مرا به پدر و مادر و دوستانت در جبهه برسان و ....کمتر از سه روز بعد فرمانده سپاه اردبیل مرحمت را خوش حال و خندان دید که با حکمی پیشش آمد،حکم لازم الاجرا بود و دیگر نمی توانست باز هم مرحمت را سر بدواند، و مطمئن بود اگر این دفعه که  او را سرکار بگذارد می رود  و از خود امام خمینی (ره) حکم می آورد.  گفت اسمش را نوشتند و "مرحمت بالازاده "رفت در لیست بسیجیان لشکر ۳۱ عاشورا تا سرانجام در عملیات بدر در زمستان ۱۳۶۳ به شهادت رسید... 🌹از عسل شیرین تر ❣️قرار نبود به عملیات برود!نه سن و سالی، نه قد و قامتی و نه هیکلی!انتظاری هم نمیشد داشت از یک بچه 13ساله! کسی اسمش را نمیدانست. یعنی خودش نگفته بود که مبادا او را به پشت جبهه منتقل کنند.شب عملیات رسم بود هر دفعه روضه یکی از شهدای کربلا را می خواندند تا بچه های گردان حسابی عاشورایی بشند! آن شب قرعه به نام حضرت قاسم خورده بود! بچه ها فقط به او نگاه می کردند و زار زار گریه می کردند!روضه از این مجسم تر نمی شد! ❣️شب، عملیات شروع شد!بعد عملیات وقتی بچه های فرماندهی مشغول گرفتن آمار شدند یکی از کسانی که در سرشماری نبود اون بود. تمام بچه ها برای پیدا کردنش بسیج شدند، بعد چند مدتی صدای فریاد یکی از بچه ها بلند شد که: بیاین! اینجاست! وقتی بهش رسیدند آروم خوابیده بود، گلوله مستقیم به گلوش خورده بود، چیزی از پاهای کوچیکش باقی نمونده بود، شنی های تانک از روشون رد شده بود!وقتی بچه ها پیراهنش رو باز کردند تا پلاکش رو در بیارند و آماده انتقال به عقبش بکنند،دیدند روی زیر پیرهن تنش با ماژیک و خط بچه گانش نوشته بود: نام قاسم!می خواستم ببینم چه چیزی هست که از عسل شیرین تر 🌹(ع) کاظم کاوه چون خیلی کوچولو و ریزه بود،لباس های نظامی برایش گشادبود. همیشه شلوار وپیراهنش اندازه اش نبود.‌کمتر لباس  نظامی اندازه اش پیدا نمی شد... ❣️سالها گذشت،بعداز هفده سال."پیراهنش اندازه اش شده بود؛ هیج کس باورش نشد. برادران تفحص همه استخوانهای کاظم را در همان پیراهن گشادش جاداده بودند و به خانواده اش تحویل دادند...  
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
داستان دهشتناک یورش نوین شیاطین به ایران در آخرالزمان ⭕️ از شاهین تا کشیدن چادر از سر زنان شاه در تجمل گرایی نیز زبانزد عام و خاص بود. شاهین، اسم هواپیمای معروف شاه بود. همهٔ ابزارها و دستگیره‌های این هواپیما و شیرهای حمامش و حتی دستشویی‌های آن از آب طلا بود. گران‌ترین هواپیمای جهان بود. او با همین هواپیما از ایران فرار کرد. این‌قدر فساد و ظلم شاه زیاد بود که نمونه‌هایی که دارم ذکر می‌کنم، مثل یک سوزن در انبار کاه است. او یک قمار باز تمام عیار بود که در مراکش در یکی از قمارهای خود مبالغ کلانی را باخت و حواله داد که بروند و مبالغ مورد نظر را از نایب السلطنهٔ آستان قدس رضوی دریافت کنند. یعنی هم قمارباز بود و هم پول قمارش را از آستان قدس تأمین می‌کرد. حالا ببین تا چه اندازه خباثت داشت! پروین غفاری، معشوقهٔ شاه می‌گوید:" در تمام دورانی که من او را شناختم، هیچ‌گاه ندیدم که شاه نماز بخواند یا روزه بگیرد." خب الهام خانم! این‌ها یک قطره از لجنزار خاندان پهلوی هم نیست. این خاندان هم فاسد بودند، هم ضد اسلام و تا دلت بخواهد، ظلم می‌کردند. فقط کافی است یک سر به زندان‌های ساواک بزنیم. از ناخن کشیدن هایی که بعدش داخل آب نمک فرو می‌کردند تا سوزاندن کف پای امثال شهید رجایی‌ها با اتوی داغ تا سوراخ کردن جمجمهٔ امثال شهید آیت الله غفاری‌ها با مته و... این‌ها همه مصادیق ظلم و حیوان صفتی این رژیم بود. خب به نظرت چنین فضایی در زمان پهلوی درخور شأن و جایگاه یک ایرانی بود؟ اما اکنون گرچه در بسیاری از عرصه‌ها هنوز عقبیم، ولی در بهداشت، خدمات اجتماعی، گسترش امکانات رفاهی، ساخت راه و مسکن و مدرسه، تولید، صادرات، واردات، صنعت و ده‌ها خدمات دیگر قابل مقایسه با زمان پهلوی نیستیم. به اعتراف دشمن، هم اقتدار سیاسی داریم، هم در حوزهٔ امنیت و دفاعی به جایی رسیده‌ایم که آنها نمی‌توانند بگویند بالای چشمتان ابروست. در بسیاری از بخش‌ها نیز مثل پزشکی، هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، نانو و هوافضا رتبه‌های جهانی داریم. آن موقع صفر بودیم و الآن در دانش و فناوری رتبهٔ شانزدهم جهان را داریم. در حال حاضر سرعت ما یازده برابر شتاب رشد متوسط علم در جهان است و جالب این است که این‌ها همگی در شرایط تحریم مالی و علمی اتفاق افتاده است. الهام جان! به نظرت هنوز هم مثل زمان پهلوی هستیم؟ عزیزم! همین که اهداف نظام و رهبران و قانون اساسی، اجرای عدالت و مبارزه با فساد و ظلم است، نشان می‌دهد که این تشکیلات و نظام، اهداف مقدسی دارد. همین که به بچه‌های ما در مدرسه و دانشگاه بر خلاف زمان پهلوی، معارف دین و اسلام و قرآن آموزش داده می‌شود، علامت مقدس بودن این نظام است. وقتی مثل زمان شاه چادر از سر زنان و ناموس ما نمی‌کشند، یعنی آرمان‌های این نظام، مقدس است. وقتی در کشور ما جوانان برای اردوهای داوطلبانهٔ جهادی یا مراسم اعتکاف صف می‌بندند، یعنی نظام ما تقدس دارد. وقتی در مقایسه با زمان پهلوی، نماز و روزه‌داری و حج، به ویژه میان جوانان رونق گرفته، وقتی انفاق و صدقات واجب و مستحب رواج یافته، وقتی پیاده‌روی اربعین و مراسم مذهبی و دعا رونق گرفته، وقتی انفاق و صدقات واجب و مستحب رواج یافته، وقتی پیاده‌روی اربعین و مراسم مذهبی و دعا رونق گرفته، وقتی جوانان این کشور حاضرند جان خود را تقدیم انقلاب کنند، وقتی نظام اعلام می‌کند که آرمان بزرگش ایجاد تمدن اسلامی و آمادگی برای ظهور امام عصر است، همه و همه علامت قداست این نظام و انقلاب است. این‌ها برای تقدس نظام ما کافی نیست؟ مؤلف: روح الله ولی ابرقوئی انتشار متن با لینک مجاز است. ادامه در کانال👇 https://eitaa.com/besooyenour
🏴 | اوج مصیبت در کربلا شهادت طفل شش ماهه است ‌‌ ▪️رهبر معظم انقلاب: به نظر من اوج مصیبت در کربلا، شهادت علی اصغر علیه السلام و این طفل شش ماهه در آغوش پدر است. معمولاً از روز هفتم محرّم تشنگی اصحاب سیّدالشّهدا علیه السلام و خاندان پیغمبر را مطرح میکنند اما عطش آدم بزرگ با عطش بچّه‌ی کوچک، آن هم بچّه‌ی شیرخوار، قابل مقایسه نیست. من وقتی در ذهن خودم ترسیم میکنم آن حالتی را که در خیمه‌های حسین بن علی علیه السلام در حدود عصر عاشورا بود، که این بچّه‌ی شش ماهه به شهادت رسید؛ آن هیجان را، آن نگرانی را، آن ناراحتی را که به خاطر عطش این بچّه پیش آمده بود، واقعاً برایم قابل تحمّل نیست و طاقت نمی‌آورم.
🌹عباس همیشه می‌گفت دوست دارم محرم شهیدبشم وعاشورا دفنم کنند و شبیه حضرت عباس علیه السلام باشم.روز هفتم محرم سال ۱۳۷۵ عباس صابری با دستان قلم شده،شهید و روز عاشورا تشییع شد.
بسم الله الرحمن الرحیم اول ۳ مردادماه از قیام حسینی تا قیام خمینی (آزادی مهم‌ترین عامل قیام امام حسین علیه‌السلام) سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین فخریان چهارشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۲ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🔰 عرض کردیم که ما معتقدیم پروردگاری وجود دارد، اولین مسئله‌ای که در مورد خدا مطرح است این است که خدا خالق است، وقتی می‌گوییم خدا خالق است یعنی ما بر اساس اتفاق به وجود نیامدیم، عقل قبول نمی‌کند که عالم تصادفاً در اثر یک انفجار پدید آمده باشد آن هم با چنین نظم و ترتیبی. پس ما خدا داریم. گفتیم خدا علاوه بر اینکه خالق است، رب هم هست. رب یعنی مربی، مدیر، راهبر، کسی که بناست دست ما را بگیرد و ما را پیش ببرد. آیا این رب برای ما برنامه دارد؟ قطعاً برنامه دارد زیرا این رب، خالق عالم قادر حکیم است. حکیم کار بیهوده انجام نمی‌دهد، ما را به خاطر هدفی آفریده است و بناست ما در این دنیا به آن هدفی که مد نظر خداست برسیم. پدری که فرزند خود را به مدرسه می‌فرستد هدفش این است که فرزندش دانشمند شود. برای این هدف لازم است برنامه‌ریزی هم بکند. اگر نیاز باشد، معلم خصوصی و کتاب کمکی هم بگیرد. پس هدف داشتن لازم است اما کافی نیست. علاوه بر هدف، برنامه‌ریزی هم لازم است. برنامه‌های اعلامی از طرف خدا مختلف است؛ بعضی از برنامه‌هایش فردی است و مخاطبش خود شخص است. می‌گوید تو باید این کارها را انجام دهی تا به هدف برسی. بعضی هم برای محیط و دیگران است. در دانشمند شدن فرزند، مهمترین عاملی که باعث می‌شود فرزند دانشمند نشود؛ بازیگوشی، تنبلی، درس نخواندن... است. در هدف خدا، مهمترین عامل این است که تو باید در همه مراحل زندگیت آزاد باشی. اگر در برهه‌ای از زندگی، خودت آزادیت را از دست بدهی به هدفی که من برایت ترسیم کردم نمی‌رسی. پس مسئلۀ اصلی خدا برای مخلوقاتش که به هدف برسند آزاد بودن است. لکن آزادی بخش‌های مختلفی دارد یک‌وقت تو خودت خودت را اسیر می‌کنی و از آزادی می‌اندازی. یک‌وقت دیگران از بیرون جلوی آزادی تو را می‌گیرند. پس من باید در دو جا آزاد باشم. هم از درون خودم آزاد باشم هم از بیرون خودم. برای تامین آزادی درونی، خودم باید تلاش کنم. برای تامین آزادی بیرونی، پیامبران تلاش می‌کنند. این مطلب در آیه ۱۵۷ سوره اعراف بیان شده است: «الذین یتبعون الرسول النبی الامی...»کسانی که هرچه پیامبر بگوید گوش بدهند در همین دنیا به بهشت می‌روند. درست است که آخرت خیلی مهم است، اما مسیر به آخرت رسیدن، از طریق دنیا است. «و یضعُ عَنهُم اِصرهُم و الاَغلال الَّتی‌ کانت عَلیهم...» شأن پیامبر این است که بندهایی که استکبار و طواغیت به پای بندگان خدا می‌بندند او باز می‌کند. اگر کسی بگوید من می‌خواهم اسیر باشم، پیامبر می‌گوید حق نداری اسیر باشی تو باید آزاد باشی. 💢 مهم‌ترین واجب در دین ما نماز نیست، بلکه آزادی است. اسیر نماز ندارد نمازش نماز نیست. می‌دانید چرا در نماز حضور قلب نداریم؟ چون آزاد نیستیم. نماز آمده تا آزادی درونی ما را تامین کند. مهم‌ترین وظیفۀ ما بعد از اینکه گفتیم خدا هست، این است که از درون و از بیرون، در بند کسی نباشیم. مهم‌ترین دغدغۀ خدا و مهم‌ترین مسئلۀ دین، برای بشریت، آزادی است. به همان اندازه که آزادی تو از درون خودت یا از بیرون، محدود شود تو به آدمیت ‌نمی‌رسی. (دیشب گفتم به لذایذ جسمی و روحی نمی‌رسی) پس مبارزه با هوای نفس اوجب واجبات است؛ حرام‌‌ترین حرام، آن چیزی است که تو را اسیر کند؛ چه از درون، چه از بیرون. اگر می‌خواهید به بچه دین را یاد دهید بگویید مهم‌ترین مسئله‌ای که از دین به من فهماندند آزادی است. نگویید نماز خواندی یا نه؟ اگر آزاد باشد نماز هم می‌خواند. «إِن مَكنّاهُم فی الأَرضِ أَقاموا الصَّلاة» مؤمنان وقتی قدرت پیدا می‌کنند اقامه صلاة می‌کنند. خب چه‌جوری قدرت پیدا می‌کنند برای اقامه صلاة در جامعه؟ با آزادی. آدم‌های اسیر، قدرت اقامه صلاة و ایتاء زکاة ندارند. به همین خاطر سید علی خامنه‌ای در بیانیۀ گام دوم می‌گوید: «مهم‌ترین مسئله‌ای که ما برایش انقلاب کردیم آزادی مردم است». ما اینقدری که دغدغۀ آزادی تو را داریم دغدغۀ نمازت را نداریم؛ یعنی اصلاً مسئلۀ ما نماز تو نیست مسئلۀ ما آزادی تو است. ممکن است کسی بگوید خوب شد پس من از فردا هرجور دلم بخواهد بیرون می‌آیم! در جوابش نمی‌گوییم غلط می‌کنی. می‌گوییم باز هم که اسیر دلت شدی!! وقتی می‌گویی دلم می‌خواهد فلان کار را بکنم پس تو اسیر دلت هستی، اسیر که لذت نمی‌برد. قبلا گفته بودیم کسانی که در زندان اسیرند لذت نمی‌برند، ممکن است زندان برایشان تکرار و عادت شود ولی لذت نخواهد داشت. 💢 بحث دوم که مهم‌تر است، در مورد آزادی اجتماعی است. گفتیم آزادی اجتماعی یا همان آزادی بیرونی، توسط پیامبران تأمین می‌شود. خب طواغیت ممکن است هزاران نفر را اسیر خود کنند @fakhrian_ir
بسم الله الرحمن الرحیم دوم ۳ مردادماه از قیام حسینی تا قیام خمینی (آزادی مهم‌ترین عامل قیام امام حسین علیه‌السلام) سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین فخریان چهارشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۲ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🔰 سؤال این است که پیامبر چگونه می‌خواهد همۀ اسیران را آزاد کند؟ پیامبر با به دست گرفتن قدرت اجتماعی، این کار را انجام می‌هد. کسی که مظلوم و ضعیف است نمی‌تواند آزادی اجتماعی ایجاد کند. خب قدرت اجتماعی چگونه به وجود می‌آید؟ با تشکیل حکومت دینی. علما قبل از انقلاب می‌دیدند محمدرضا چگونه مردم را اسیر خود کرده و آزادی آنها را سلب کرده است. اگر از آنها می‌پرسیدی چرا توی دهان محمدرضا نمی‌زنید و اعتراض نمی‌کنید؟ می‌گفتند قدرتی نداریم ما را می‌گیرند زندانی می‌کنند امام خمینی اینجا را می‌دید که می‌گفت الان رسالۀ عملیه نمی‌خواهیم، قدرت اجتماعی می‌خواهیم. لذا در دهه ۴۰ در زمان آیت‌الله بروجردی، از بین علما، امام خمینی تنها کسی بود که می‌گفت زمین مسجد اعظم جنب حرم حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) باید ساختمان رادیو شود. بقیه علما بالاتفاق می‌گفتند باید مسجد بشود و مسجد شد. خمینی می‌گفت رساله‌ای که تو داری من هم دارم نماز هم که مردم پشت سر تو می‌خوانند ولی مردم باز هم اسیرند. ما می‌خواهیم مردم را آزاد کنیم. نیاز به قدرت رسانه‌ای و قدرت ارتباط با مردم داریم. اما حرف امام فهمیده نمی‌شد. اینکه حضرت آقا فرمودند جنس خمینی از جنس انبیا بود و هیچکس با خمینی قابل مقایسه نیست به خاطر این است چون خمینی، صدسال بعد را می‌دید. شما اگر از دفتر مراجع بپرسید ۲۰۰ میلیون تومان دارم اگر بگذارم بانک سودش را بگیرم اشکال دارد یا نه؟ جوابی که می‌دهند این است که اگر با پول شما کار کنند و عقد شرعی ببندید، حرام نیست. اما فتوای من این است که صددرصد حرام است این ۲۰۰ میلیون تومان را در مسیر تولید به‌کار بینداز. اگر بگذاری بانک، باعث پولدار شدن بانک می‌شوی، خرج ساختمان بانک و بنگاه‌داری بانک می‌شود اما اگر برای تولید مصرف شود دیگر لازم نیست ما علوفه دام‌مان را از خارج وارد کنیم. پس ببینید یک سؤال را دو جور می‌شود جواب داد اگر سرت فقط توی رساله باشد می‌گویی اشکالی ندارد اما اگر نگاه کلان داشته باشی می‌گویی قطعاً اشکال دارد. بحث آزادی بحث بسیار دقیق و پیچیده‌ای است و شامل بخش‌های مختلف آزادی اقتصادی، آزادی سیاسی، آزادی عقیده... می‌شود. 💢 نوع نگاه ما به دین، پاسخ ما به سوالات مردم را تعیین می‌کند. شما یک وقت جلوی چشمت را می‌بینی می‌گویی پول مال خودت است می‌خواهی بگذاری بانک یا بریزی توی چاه اختیارش با خودت است. اما یک انسان تمدنی که دین را از این منظر نگاه می‌کند نمی‌گوید پول مال خودت است می‌گوید پول مال خدا است. در دست تو امانت است پس در مسیری که خدا گفته باید خرج کنی. تو خودت هم مال خودت نیستی. پول که جای خود دارد. روایتی منصوب به امیرالمومنین است می‌فرماید هرجا ثروت انبوهی هست حق‌خوری انجام شده است. ظاهر روایت این است که تو بیخود ثروتمند نمی‌شوی حق‌خوری شده که ثروتمند شدی رهبری می‌گوید نه، منظور روایت این نیست. کسی که پولدار شده ممکن است اصلاً حق‌خوری نکرده باشد اما پول، پول می‌آورد. چون تو پول داری می‌روی زمین‌هایی که ۱۰ سال بعد چند برابر می‌شود الان می‌خری. ۱۰ سال بعد میلیاردر می‌شوی. تو حق‌ نخوردی ولی امکانات عمومی که مال همه است را یکجا استفاده می‌کنی چون الان پول داری. در نگاه رساله‌ای این کار حرام نیست. در حکومت اسلامی می‌گوید تو حق نداری بگذاری پول، پول بیاورد، کار باید پول بیاورد. اقتصاد اسلامی می‌گوید اگر پول پول بیاورد فسادآور می‌شود اما اگر کار پول بیاورد فسادآور نیست. اگر سوال شود من می‌خواهم سه تا خانه داشته باشم حرام است یا نه؟ پاسخش بستگی دارد به شرایط زمان، اصلاً فقه شیعه نسبی است ناظر به اولویت‌ها جواب می‌دهد اگر پول تو باید برود برای ثروتمند شدن عموم مردم، خانه شخصی هم بخری حرام است. 💢 ما جواب مطلق نداریم، پول مال خودمه نداریم، پول تو باید آنجایی که اسلام می‌گوید هزینه شود اسلام بیشتر از آنی که به مالیات پولی اهمیت دهد به مالیات معنوی اهمیت می‌دهد. اسلام اتفاقاً خیلی دنبال مالیات‌های مرسوم نیست، دنبال این است که تو باید در خدمت عموم مردم باشی پس فرق می‌کند در چه شرایطی از من بپرسی چند تا خانه می‌توانم داشته باشم اگر خانه بخری اجاره بدهی برای درآمد کردن، چون اجاره منبع درآمد نیست، تو با پولت درآمد می‌کنی نه با کارت، پس حق نداری این کار را انجام دهی. حرف اسلام اصالت دادن به کار است به نیروی انسانی است نه به سرمایه و الا می‌شویم لیبرال، ولو لیبرالیست پنهان. همه حرف این است که گاهی انسان‌ها با پولشان بقیه را اسیر می‌کنند. اسلام آمده تا جلو این اسارت‌ها را بگیرد و آزادی اجتماعی ایجاد کند. @fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻حاج میثم مطیعی: ای مسئول فرهنگی! دست از سر هیأت‌ها بردار!
داستان دهشتناک یورش نوین شیاطین به ایران در آخرالزمان ⭕️ اتوبوس کربلا و آنتالیا الهام که مشخص بود بنای ایراد گرفتن دارد، با زبان طعنه گفت:" آهان! پس نظام ما مقدس است؟ پس این همه اختلاس و دزدی و فساد را کجای دلم بگذارم؟" ابراهیم که از قبل بنا داشت این سؤال را جواب بدهد، با آرامش گفت:" این سؤال هم جوابش واضح است و نظر مرا نسبت به مقدس بودن نظام تغییر نمی‌دهد! من همیشه برای خودم این قضیه را اینطور حل کرده‌ام که برای قضاوت نسبت به یک مجموعه، باید ابتدا به تفکر و قوانینی که حاکم بر آن مجموعه است، نگاه کنیم و منشأ قوانین آن مجموعه یا مؤسسه مبانی فکری و ایدئولوژی رئیس و رهبر آن مجموعه است. در واقع، مکتب و اعتقادات رئیس و مدیر یک مجموعه در تمام برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات این مجموعه جریان و سریان پیدا می‌کند. مثلاً اگر پدر خانواده آدم نمازخوان، متدین و سالم باشد، چنین شخصی در تربیت فرزندان و نیز در وضع قوانین منزل، خدا را در نظر می‌گیرد و از اساس مخالف بی‌دینی، دزدی و گناه است. بله، ممکن است در این خانواده‌ای که پدر و مادرش متدین و متشرع هستند، بعضی فرزندان، کار خلاف هم انجام بدهند، اما اگر کسی بخواهد در فضای این خانه نفس بکشد و زندگی کند، یقیناً بستر دینداری و تقوا برایش بیشتر فراهم است تا خانواده‌ای که پدر و مادرش دزد و قاچاقچی و بی‌نماز هستند و کاری به خدا و پیغمبر ندارند. در واقع، در خانواده‌ای که پدر و مادرِ درستی دارد،اگر خلاف یا جرمی دیده شود، سیستمی و تشکیلاتی نیست. همهٔ اهل خانه این را می‌دانند که در این خانواده نمی‌توان با آزادی و امنیت خاطر، یک جرم یا کار خلاف انجام داد چون تفکر رئیس خانه و فضای حاکم بر خانه، تفکر و فضایی است که طبق قوانین آن باید دینداری و شرع، حاکم باشد. شخصی که در این فضا جرمی مرتکب می‌شود، از فضای حاکم بر این خانه ترس و واهمه دارد و و تا راه دارد، با مخفی‌کاری و پنهان‌کاری، کار خلافش را انجام می‌دهد، اما برعکس، در خانه‌ای که پدر و مادر آن، خلافکار هستند، تمام اهل خانه بدون ترس و خجالت، علنی و آشکارا مرتکب کار ناپسند می‌شوند و انجام جرم در این خانه، سیستمی و ساختاری است و فضا و جو این خانه مانع انجام جرم نیست. درست مثل اتوبوسی که در مسیر زیارت کربلاست و فضای اتوبوس بدین گونه است که زائران، حال و هوای حرم و کربلا دارند و اگر کسی بخواهد در این فضا مرتکب گناه علنی و کار خلاف بشود، با هزار ترس و لرز، این کار را انجام خواهد داد. مؤلف: روح الله ولی ابرقوئی انتشار متن با لینک مجاز است. ادامه در کانال👇 https://eitaa.com/besooyenour
دلنوشته سردار سلیمانی: هی گفتیم کاش در کربلا بودیم. این کربلا... قاسم چه میخواهی بکنی؟ چقدر دلم میگیرد وقتی احساس میکنم این بیت نورانی به دست دشمنان می‌افتد و یزید دیگری اینبار قبر اورا منفجر می‌کند. بدنم به رعشه می‌افتد من در حفاظت از دختر علی و فاطمه مسئولیت دارم. من سرپرست دفاع از این بیت هستم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخ حسین طاهری به اونایی که میگن مردم از دین زده شدن و اونایی که شبانه روز تلاش کردند محرم امسال کسی مشکی نپوشه و حرارت محرم فروکش کنه 🔹 اعتقادها همه سرجاشه، همه گرم یا حسین‌اند!