eitaa logo
موسسه قرآن و عترت بیت الامیر(علیه السلام)
282 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
445 ویدیو
29 فایل
💠علی مع القرآن و القرآن مع علی کانال عمومی اطلاع رسانی موسسه بیت الامیر(علیه السلام) https://www.beytolamir.com/ روابط عمومی موسسه بیت الامیر /شماره ارتباط با روابط عمومی:09904961883 @moavenate110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 ۷۷ 🌸 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ 🌸 1_ به نام خدا كه رحمتش بی‌اندازه است و مهربانی‌اش همیشگی‌. ای مردم! از [مخالفت با فرمان‌هایِ‌] پروردگارتان بپرهیزید، آنكه شما را از یك تن آفرید و جفتش را [نیز] از [جنس‌] او پدید آورد و از آن دو تن، مردان و زنان بسیاری را منتشر ساخت. و از خدایی كه به نام او از یكدیگر درخواست می‌كنید، پروا كنید و از [قطع رابطه با] خویشاوندان بپرهیزید. یقیناً خدا همواره بر شما نگهبان است. 🌸 2_ اموال یتیمان را [پس از رشدشان‌] به آنان بدهید، و [اموال‌] پست و بی‌ارزش [خود] را با [اموالِ‌] مرغوب و با ارزش [آنان‌] عوض نكنید؛ و اموالشان را با ضمیمه كردن به اموال خود نخورید؛ چون گناهی بزرگ است. 🌸 3_ واگر می‌ترسید كه نتوانید در مورد دختران یتیم [در صورت ازدواج با آنان‌] عدالت ورزید، بنابراین از [دیگر] زنانی كه شما را خوش آید دو دو و سه سه و چهار چهار به همسری بگیرید. پس اگر می‌ترسید كه با آنان به عدالت رفتار نكنید، به یك زن یا به كنیزانی كه مالك شده‌اید [اكتفا كنید]؛ این [اكتفای به یك همسر عقدی‌] به اینكه ستم نورزید و از راه عدالت منحرف نشوید، نزدیك‌تر است. 🌸 4_ ومهریه زنان را به عنوان هدیه‌ای الهی با میل و رغبت [و بدون چشم داشت و منّت گذاری‌] به خودشان بدهید؛ واگر چیزی از آن را با میل و رضایت خود به شما ببخشند، آن را حلال و گوارا بخورید. 🌸 5_ و اموالتان را كه خدا مایه قوام و برپایی [زندگی‌] شما گردانیده به سبك مغزان ندهید، ولی آنان را از درآمد آن بخورانید و لباس بپوشانید و با آنان به صورتی پسندیده سخن گویید. 🌸 6_ و یتیمان را [نسبت به امور زندگی‌] بیازمایید تا زمانی كه به حدّ ازدواج برسند، پس اگر در آنان رشد لازم را یافتید اموالشان را به خودشان بدهید و آن را از [ترس‌] آنكه مبادا به سن رشد رسند [و از شما بگیرند] به اسراف وشتاب مخورید. و [از سرپرستان ایتام‌] آنكه توانگر است باید [از تصرّف در مال یتیم به عنوان حق الزحمه‌] خودداری كند؛ و هر كه تهیدست است به اندازه متعارف مصرف نماید؛ وهنگامی كه خواستید اموالشان را به خودشان بدهید [برای آنكه در آینده نزاعی پیش نیاید] بر آنان گواه بگیرید؛ و خدا برای محاسبه بس است. @beytolamir110 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
💎💠💎💠💎💠💎💠 💠💎💠💎 ⚜️قال علي (علیه السلام) : وَ أَنَا وَلَدُ الْمُحْصَنَاتِ ⚜️قالت فاطمه (سلام الله علیها): أَنَا بِنْتُ الصَّالِحَاتِ وَ الْمُؤْمِنَاتِ و من دختر زنان صالح و مؤمنه هستم ا┅═✧❁ ❁✧═┅ا *⃣حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) در فرازی دیگر از خطبه مفاخره ،‌ منقبت خویش را با مادر بزگوارشان یعنی حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیها) معرفی می فرمایند. ◀️در بسیاری از آیات حضرت قرآن، فضائل حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیها) وصف شده است. از آن جمله است: 🔘مؤمنه ✨و الَّذينَ آمَنُوا وَ اتَّبَعَتْهُمْ ذُرِّيَّتُهُمْ بِإيمانٍ أَلْحَقْنا بِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَ ما أَلَتْناهُمْ مِنْ عَمَلِهِمْ مِنْ شَيْ‏ءٍ كُلُّ امْرِئٍ بِما كَسَبَ رَهين‏ (سوره طور، آیه ۲۱)‏ 🔹ذیل این آیه ،‌ در توصیف مؤمناتی که روز قیامت، به خاتون یوم القیامة یعنی حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) ملحق می شوند، از خدیجه کبری به عنوان اولین مؤمنه و مسلمه نام برده شده است. ➖عن رسول الله (صلی الله علیه و اله و سلم): ▫️قَالَ يَا بُنَيَّةِ إِنَّهُ لَيَوْمٌ عَظِيمٌ وَ لَكِنْ قَدْ أَخْبَرَنِي جَبْرَئِيلُ عليه السلام عَنِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ ▫️..یبْعَثُ اللَّهُ إِلَيْكِ جَبْرَئِيلَ فِي سَبْعِينَ أَلْفَ مَلَكٍ .. ثُمَّ يَأْتِيكِ إِسْرَافِيلُ بِثَلَاثِ حُلَلٍ مِنْ نُورٍ فَيَقِفُ عِنْدَ رَأْسَكِ فَيُنَادِيكِ يَا فَاطِمَةُ ابْنَةَ مُحَمَّدٍ قُومِي إِلَى مَحْشَرِكِ .. ▪️رسول خدا (صلی الله علیه و اله و سلم) به دخترشان حضرت فاطمه (سلام الله علیها) فرمودند : ▪️در روز قیامت،‌ پس از مبعوث شدن از قبر و همراهی هفتاد هزار ملک با تو و پوشانده شدن با حلل نور ▪️.. اسْتَقْبَلَتْكِ‏ مَرْيَمُ بِنْتُ عِمْرَانَ .. فَتُسَلِّمُ عَلَيْكِ وَ تَسِيرُ هِيَ وَ مَنْ مَعَهَا عَنْ يَسَارِكِ ▫️مریم بنت عمران به استقبال ات می آید و در جانب چپ تو همراه می شود ▪️ثُمَّ اسْتَقْبَلَتْكِ أُمُّكِ خَدِيجَةُ بِنْتُ خُوَيْلِدٍ أَوَّلُ الْمُؤْمِنَاتِ بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ بِرَسُولِهِ‏ وَ مَعَهَا سَبْعُونَ أَلْفَ مَلَكٍ بِأَيْدِيهِمْ أَلْوِيَةُ التَّكْبِيرِ .. ▫️سپس مادرت خدیجه بنت خویلد که اول مؤمنات به خدا و رسولش است و او را هفتاد هزار ملک مشایعت می کنند و در دست هر کدام پرچم های تکبیر است، به استقبال تو می آید ▪️اسْتَقْبَلَتْكِ حَوَّاءُ فِي سَبْعِينَ أَلْفَ حَوْرَاءَ وَ مَعَهَا آسِيَةُ بِنْتُ مُزَاحِمٍ فَتَسِيرُ هِيَ وَ مَنْ مَعَهَا مَعَكِ ▫️سپس حوّاء و آسیه بنت مزاحم با تو همراه می شوند 📓تفسير فرات الكوفي ؛ ص۴۴۵ 🔹بنابراین ملحق شدن مؤمنات به حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) هنگام ورود به محشر، با چهار بانوی برگزیده است ، ‌بانوانی که سیدة زنان اهل جنت هستند. 🔹اما آن بانویی که مطابق این روایت، اول مؤمنه و سابق در ایمان است،‌ حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیها) می باشد. ⚜این بانوی بزرگوار و سیدة النساء الجنة ،‌ نه تنها مؤمنه صالحه،‌ بلکه «امّ المؤمنین» است. پيامبر اکرم(صلّی الله علیه و آله وسلّم) خطاب به حضرت خديجه (سلام الله علیها) اُمُّ المؤمنين فرموده‌اند‌: ✨يا خديجة انت خير امهات المؤمنين و افضلها و سيدة نساء العالمين (الخصال (للصدوق)، ج ۲، ص ۴۱۸) ⚜ حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) در این فراز از خطبه مفاخره نفرمودند که من دختر مؤمنه صالحه می باشم، بلکه فرمودند من دختر مؤمنات صالحات می باشم. به عبارت دیگر تمام فضائل و شئون بانوان اهل جنت همچون مریم بنت عمران و آسیه و حوّاء در ایشان جمع است و بر تمام ایشان سرور و اُمّ می باشند. کسی که از میان تمام نساء، «طوبی» تنها به او داده شده است و حضرت فاطمه زهراء ‌(سلام الله علیها) به اینچنین مادری افتخار می کنند؛ مادری که شایستگی حمل نطفه ایشان ( تفّاحة الفردوس) را داشته و به بهترین وجه از این ودیعه الهی ، ‌امانت داری فرموده اند. «انا بنت الصالحات المؤمنات»  منبع: الفضائل - شاذان بن جبرئيل القمي - ص ۷۹-۸۲ ◀️ ادامه دارد..... @beytolamir110 💎💠💎💠 💠💎💠💎💠💎💠💎
🕋 🌴 🕋 🌴 🕋 🌴 🕋 🌴 🕋 ۲۸ 💠 إِنَّهُ خَلیفَةُ رَسُولِ الله وَ أَمیرُالْمُؤْمِنینَ وَالْإمامُ الْهادی مِنَ الله، وَ قاتِلُ النّاکثینَ وَالْقاسِطینَ وَالْمارِقینَ بِأَمْرِالله . یقُولُ الله : ( مایبَدَّلُ الْقَوْلُ لَدَی ) . بِأَمْرِک یارَبِّ أَقولُ : اَلَّلهُمَّ والِ مَنْ والاهُ وَعادِ مَنْ عاداهُ ( وَانْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَاخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ ) وَالْعَنْ مَنْ أَنْکرَهُ وَاغْضِبْ عَلی مَنْ جَحَدَ حَقَّهُ . 💠 همانا اوست جانشین رسول الله و پیشوای هدایتگر از سوی خدا و کسی که به فرمان خدا با پیمان شکنان ، رویگردانان از دین پیکار کند. خدا فرماید:« فرمان من دگرگون نخواهدشد » پروردگارا ! اکنون به فرمانت چنین می گویم : خداوندا ! دوستداران او را دوست دار و دشمنان او را دشمن دار. یارانش را یاری نما. خودداری کنندگان از یاری اش را به خود رها کن . ناباورانش را لعنت کن و بر آنان خشم خود را فرود آور . ... @beytolamir110 🕋 🌴 🕋 🌴 🕋 🌴 🕋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 ۷۸ 🌸 7_ برای مردان از آنچه پدر و مادر و نزدیكان [پس از مرگ خود] به جای می‌گذارند سهمی است؛ و برای زنان هم آنچه پدر و مادر و نزدیكان به جای می‌گذارند سهمی است، اندك باشد یا بسیار، سهمی است واجب. 🌸 8_ چون هنگام تقسیم كردن ارث، خویشاوندان و یتیمان و مستمندان حاضر شدند، چیزی از آن را به ایشان بدهید، و با آنان سخنی پسندیده گویید. 🌸 9_ و كسانی كه فرزندانی ناتوان پس از خود به جای می‌گذارند، اگر بر آنان [از ضایع شدن حقوقشان‌] بیم دارند، باید [از اینكه حقوق یتیمان دیگران را ضایع كنند] بترسند. پس لازم است [نسبت به امور یتیمان‌] از خدا پروا كنند، و [درباره آنان‌] سخنی استوار گویند. 🌸 10_ بی‌تردید كسانی كه اموال یتیمان را به ستم می‌خورند، جز این نیست كه در شكم‌های خود آتش می‌ریزند، و به زودی در آتش فروزان در آیند. 🌸 11_ خدا شما را درباره [ارث‌] فرزندانتان سفارش می‌كند كه سهم پسر مانند سهم دو دختر است. و اگر [میراث‌برانِ میّت‌] دخترند و بیش از دو دختر باشند، سهم آنان دو سوم میراث است؛ و اگر یك دختر باشد، نصف میراث میت سهم اوست. و برای هر یك از پدر و مادر میّت چنانچه میّت فرزندی داشته باشد، یك ششم میراث است؛ و اگر فرزندی نداشته باشد، و [تنها] پدر و مادرش ارث می‌برند، برای مادرش یك سوم است [و باقی‌مانده میراثْ سهم پدر اوست‌] و اگر میّت‌ برادرانی داشته باشد، سهم مادرش یك ششم است. [همه این سهام‌] پس از وصیتی است كه [نسبت به مال خود] می‌كند، یا [پس از] قرضی است [كه باید از اصل مال پرداخت شود.] شما نمی‌دانید پدران و فرزندانتان كدام یك برای شما سودمندترند [بنابراین اختلاف سهم‌ها، شما را نگران نكند و موجب اعتراض نشود]. [این تقسیم بندی‌] فریضه‌ای از سوی خداست؛ زیرا خدا همواره دانا و حكیم است. @beytolamir110 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
*️⃣◻️*️⃣◻️*️⃣◻️ *️⃣◻️*️⃣◻️ 🔷 حضرت قرآن: «» ☑️یکی از فضائل حضرت قرآن عدم کهنگی و فرسودگی آن در طول زمان است. خلق : أصلان؛ احدهما تقدیر الشیء و الآخر ملاسة الشیء 🔘حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) در مجلسی که در مقام بیان فضائل و شئون حضرت قرآن بودند، یکی از این فضائل را عدم کهنه و فرسوده شدن آن در طول زمان معرفی و بیان کردند که خداوند عزوجل حضرت قرآن را برای زمان خاصی قرار نداده، بلکه برای تمامی انسانها و در تمامی زمانها حجت است. ➖ذَكَرَ الرِّضَا علیه السلام يَوْماً الْقُرْآنَ؛ فَعَظَّمَ الْحُجَّةَ فِيهِ وَ الْآيَةَ الْمُعْجِزَةَ فِي نَظْمِهِ فَقَالَ هُوَ حَبْلُ اللَّهِ الْمَتِينُ وَ عُرْوَتُهُ الْوُثْقَى ... ➖لَا يَخْلُقُ مِنَ الْأَزْمِنَةِ وَ لَا يَغِثُّ عَلَى الْأَلْسِنَةِ ➖لِأَنَّهُ لَمْ يُجْعَلْ لِزَمَانٍ دُونَ زَمَانٍ بَلْ جُعِلَ دَلِيلَ الْبُرْهَانِ وَ حُجَّةً عَلَى كُلِّ إِنْسَانٍ‏ لا يَأْتِيهِ الْباطِلُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ لا مِنْ خَلْفِهِ تَنْزِيلٌ مِنْ حَكِيمٍ حَمِيدٍ . 📓عيون أخبار الرضا عليه السلام ؛ ج۲ ؛ ص۱۳۰ 📓بحار الأنوار ج۸۹ ص۱۴ ✔️این فضیلت ذاتی حضرت قرآن است که گذر ایام و زمان، تاثیری بر آن نگذاشته و سبب تکراری و قدیمی شدن آن نمی شود. نه تنها برای زمانی دون زمان دیگر و خلقی دون خلق دیگر جعل نشده و در هر زمانی حجت است،‌ بلکه در هر زمان، جدید و تازه نیز می باشد.🔘شخصی از حضرت صادق الائمه (علیه السلام) سوال می کند که چگونه است که حضرت قرآن بر اثر کثرت خواندن و تعلیم، هیچ گاه فرسوده و کهنه نمی شود و همواره طراوت و تازگی دارد؟ ‏مَا بَالُ الْقُرْآنِ لَا يَزْدَادُ عَلَى النَّشْرِ وَ الدَّرْسِ إِلَّا غَضَاضَةً ؟ حضرت در جواب فرمودند: ➖فَقَالَ لِأَنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَمْ يَجْعَلْهُ لِزَمَانٍ دُونَ زَمَانٍ وَ لَا لِنَاسٍ دُونَ نَاسٍ ➖فَهُوَ فِي كُلِّ زَمَانٍ جَدِيدٌ وَ عِنْدَ كُلِّ قَوْمٍ غَضٌّ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ . ➖از آنجا که خداوند عزوجل، قرآن را برای زمان خاص و مردم خاصی قرار نداده، الی یوم القیامة طراوت و تازگی دارد و در هر زمان برای آنان جدید و نو می باشد. 📓الأمالي (للطوسي)، النص، ص: ۵۸۰ 📓البرهان في تفسير القرآن ؛ ج۱ ؛ ص۶۶ 📓بحار الأنوار ج۸۹ ص: ۱۵ ◀️حضرت قرآن، کل علم هستی است و تبیان هر آنچه که مردم الی یوم القیامة به آن احتیاج دارند. در هر زمان ، بطنی از بطون آن منکشف می گردد و علمی از علوم نامنتهای آن با توجه به رشد عقول مردم آن عصر ظاهر و بارز می شود. لذا در هر زمان حجت و برای مردم هر عصری، جدید و تازه است. ◀️بنابراین گذر ایام و زمان نه تنها سبب کهنگی و فرسودگی و قدیمی شدن آن نمی شود، بلکه سبب به ظهور رسیدن علمی از علوم آن می گردد و این حیات و غضاضت الی الابد ادامه دارد: لَا يَخْلُقُ مِنَ الْأَزْمِنَةِ. @beytolamir110 *️⃣◻️*️⃣◻️ *️⃣◻️*️⃣◻️*️⃣◻️
⃣🔳تا الآن 378 جلسه از سلسله جلساتی که استاد علایی با موضوع تفسیر ترتیبی قرآن برگزار کرده اند، گذشته. امشب سیصد و هفتاد و نهمین جلسه تفسیر قرآن است که بعد از یکسال و نیم تعطیلی کلاسها بدلیل کرونا مجددا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی شروع شده است. منتظر قدوم همه شما عزیزان، ، ، و...هستیم. 🔷@beytolamir110
🌷شروع مجدد سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم 🆔@beytolamir110
🕋 🌴 🕋 🌴 🕋 🌴 🕋 ۲۹ 💠اللهمَّ إِنَّک أَنْزَلْتَ الْآیةَ فی عَلِی وَلِیک عِنْدَتَبْیینِ ذالِک وَنَصْبِک إِیاهُ لِهذَا الْیوْمِ:(الْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیکمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکمُ الْإِسْلامَ دیناً)، (وَ مَنْ یبْتَغِ غَیرَالْإِسْلامِ دیناً فَلَنْ یقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِی الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرینَ). اللهمَّ إِنِّی أُشْهِدُک أَنِّی قَدْ بَلَّغْتُ . 💠معبودا ! تو خود در هنگام برپاداشتن او و بیان ولایتش نازل فرمودی که: "امروز آیین شما را به کمال ، و نعمت خود را بر شما به اتمام رساندم، و اسلام را به عنوان دین شما پسندیدم." "و آن که به جز اسلام دینی را بجوید ، از او پذیرفته نبوده، و در جهان دیگر در شمار زیانکاران خواهد بود." خداوندا ، تو را گواه می گیرم که پیام تو را به مردمان رساندم . 📌 بخش پنجم: تاکید بر توجه امت به مسئله امامت 💠مَعاشِرَالنّاسِ، إِنَّما أَکمَلَ الله عَزَّوَجَلَّ دینَکمْ بِإِمامَتِهِ. فَمَنْ لَمْ یأْتَمَّ بِهِ وَبِمَنْ یقُومُ مَقامَهُ مِنْ وُلْدی مِنْ صُلْبِهِ إِلی یوْمِ الْقِیامَةِ وَالْعَرْضِ عَلَی الله عَزَّوَجَلَّ فَأُولئِک الَّذینَ حَبِطَتْ أَعْمالُهُمْ وَ فِی النّارِهُمْ خالِدُونَ. 💠هان مردمان! خداوند عزّوجلّ دین را با امامت علی تکمیل فرمود. آنان که از او و جانشینانش از فرزندان من و از نسل او - تا برپایی رستاخیز و عرضه ی بر خدا- پیروی نکنند، در دو جهان کرده هایشان بیهوده بوده و در آتش دورخ ابدب خواهند بود، از عذاب رهایی ندارند. ... @beytolamir110 🕋 🌴 🕋 🌴 🕋 🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 ۷۹ 🌸 12_ نصف میراثی كه همسرانتان به جای می‌گذارند، اگر فرزندی نداشته باشند برای شماست، و اگر فرزندی داشته باشند یك چهارم میراث حقّ شماست، پس از وصیتی كه نسبت به مال خود می‌كنند یا [پس از] قرضی [كه باید از اصل مال پرداخت شود]. و برای زنانتان چنانچه فرزندی نداشته باشید یك چهارم میراثی است كه از شما به جای می‌ماند، و اگر فرزندی داشته باشید یك هشتم میراث حقّ آنان است، پس از وصیتی كه كرده‌اید یا [پس از] قرضی [كه باید از اصل مال پرداخت شود]. و اگر مرد یا زنی كه از او ارث می‌برند، كلاله [یعنی بی اولاد و بدون پدر و مادر] باشد و دارای برادر و خواهری است، پس برای هر یك از آن دو نفر یك ششم میراث است؛ و اگر بیش از این باشند در یك سوم میراث شریك‌اند، پس از وصیتی كه [نسبت به مال‌] شده یا پس از قرضی [كه باید از اصل مال پرداخت شود]. [همه اینها در صورتی است كه با وصیت و اقرار به قرض‌] در وصیتش به وارثان زیان نزند. این سفارشی است از سوی خدا، و خدا دانا و بردبار است. 🌸 13_ اینها حدود خداست، و هر كه از خدا و رسولش اطاعت كند، خدا او را به بهشت‌هایی كه از زیر [درختان‌] آن نهرها جاری است درآورد؛ در آن جاودانه‌اند، و آن كامیابی بزرگ است. 🌸 14_ و هر كه از خدا و رسولش نافرمانی كند و از حدود او تجاوز نماید، خدا او را در آتشی درآورد كه در آن جاودانه است و برای او عذابی خواركننده است. @beytolamir110 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
Part11_علی از زبان علی.mp3
9.46M
*دوران خلافت *امتناع از پذیرش خلافت *شور و هیجان مردم برای بیعت *شرایط پذیرش خلافت *طلحه و زبیر اولین بیعت کنندگان! *انگیزه های پذیرش خلافت *بیعت طلحه و زبیر *سهم خواهی طلحه و زبیر *علامت شیعیان *نفرینی که امیرالمومنین(ع) بر انس بن مالک کرد @beytolamir110 📚🍃📚🍃📚🍃📚🍃
🕋 🌴 🕋 🌴 🕋 🌴 🕋 🌴 🕋 ۳۰ 💠 مَعاشِرَالنّاسِ، هذا عَلِی، أَنْصَرُکمْ لی وَأَحَقُّکمْ بی وَأَقْرَبُکمْ إِلَی وَأَعَزُّکمْ عَلَی، وَالله عَزَّوَجَلَّ وَأَنَاعَنْهُ راضِیانِ. وَ مانَزَلَتْ آیةُ رِضاً إِلاّ فیهِ، وَلا خاطَبَ الله الَّذینَ آمَنُوا إِلاّبَدَأ بِهِ ، وَلانَزَلَتْ آیةُ مَدْحٍ فِی الْقُرْآنِ إِلاّ فیهِ ، وَلاشَهِدَ الله بِالْجَنَّةِ، وَلا أَنْزَلَها فی سِواهُ وَلامَدَحَ بِها غَیرَهُ . 💠 هان مردمان! این علی یاورترین، سزاوارترین و نزدیک ترین و عزیزترین شما نسبت به من است. خداوند و من از او خشنودیم . آیه رضایتی در قرآن نیست مگر این که درباره ی اوست. خدا هرگاه ایمان آوردگان را خطابی نموده به او آغاز کرده. آیه ی ستایشی نازل نگشته مگر درباره ی او. خداوند در سوره ی «هل أتی» گواهی بر بهشت [رفتن] نداده مگر برای او، و آن را در حق غیر او نازل نکرده و به آن جز او را نستوده است . 💠 مَعاشِرَالنّاسِ، هُوَ ناصِرُ دینِ الله وَالُْمجادِلُ عَنْ رَسُولِ الله، وَ هُوَالتَّقِی النَّقِی الْهادِی الْمَهْدِی . نَبِیکمْ خَیرُ نَبی وَ وَصِیکمْ خَیرُ وَصِی. مَعاشِرَالنّاسِ ، ذُرِّیةُ کلِّ نَبِی مِنْ صُلْبِهِ، وَ ذُرِّیتی مِنْ صُلْبِ (أَمیرِالْمُؤْمِنینَ) عَلِی . 💠 هان مردمان! او یاور دین خدا و دفاع کننده ی از رسول اوست. پیامبرتان برترین پیامبر، وصی او برترین وصی و فرزندان او برترین اوصیایند. هان مردمان! فرزندان هر پیامبر از نسل اویند و فرزندان من از صلب و نسل امیرالمومنین علی است. ... @beytolamir110 🕋 🌴 🕋 🌴 🕋 🌴 🕋
💠💠 بیست و چهارم ذی‌الحجه موضوع: بیست و چهارم ماه ذی‌الحجه، روز مباهله و روز خاتم بخشی حضرت امیرالمؤمنین (ع) است که اعمال و دعاهای مخصوصی در روایات برای آن ذکر گردیده که برخی از آن اعمال که در کتاب شریف مفاتیح‌الجنان آمده به شرح زیر است: 1️⃣ «غسل»، که نشان پالایش ظاهر از هر آلودگی و آمادگی برای آرایش جان و صفای باطن است؛ 2️⃣ «روزه»، که سبب شادابی درون می‌شود؛ 3️⃣ «خواندن دو ركعت نماز»، كه در وقت و كيفيت و ثواب مانند نماز روز عيد غدير است، اما «آية الكرسى» در نماز مباهله بايد تا «هم فيها خالدون» خوانده شود؛ 4️⃣ «خواندن دعاى مباهله»، كه شبيه به دعاى سحر ماه رمضان است و در مفاتیح‌الجنان آمده است: «اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ بَهَائِكَ بِأَبْهَاهُ وَ كُلُّ بَهَائِكَ بَهِيٌّ...» 5️⃣ خواندن دعايى كه شيخ طوسى پس از دو ركعت نماز و هفتاد مرتبه استغفار، روايت كرده‌ است، که اول آن دعا «الحمد للّه ربّ العالمين...» است؛ ✅ همچنین در اين روز دادن صدقه به تهيدستان و احسان به فقرا و محرومان به تأسّی از مولاى متقیان و زيارت حضرت امیر (ع)، شايسته است، و البته مناسب ترین زيارت، خواندن زیارت جامع امین‌اللّه است. @beytolamir110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا