eitaa logo
موسسه قرآن و عترت بیت الامیر(علیه السلام)
285 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
459 ویدیو
29 فایل
💠علی مع القرآن و القرآن مع علی کانال عمومی اطلاع رسانی موسسه بیت الامیر(علیه السلام) https://www.beytolamir.com/ روابط عمومی موسسه بیت الامیر /شماره ارتباط با روابط عمومی:09904961883 @moavenate110
مشاهده در ایتا
دانلود
🎉توجه 🎉 توجه اگر میخواین فرزند دلبندتون هم در یک دوره کلاسهای شاد و انگیزشی شرکت کنه 🥳 و هم مطالب مفید و آموزنده یاد بگیره 🤓 و هم استعدادهاش کشف بشه🔍 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 پس آخر هفته ها همراه باشین با مجموعه کلاس های: 🤩 *آخرِ هفته های شاد و قرآنی*🤩 در سه گروه سنی: 🔴خردسالان(دختر و پسر) ۴ تا ۶ ساله چهارشنبه ها ساعت ۹ تا ۱۲ 🟡 دختران ۷ تا ۹ ساله پنج شنبه ها ساعت ۹ تا ۱۲ 🔵 دختران ۱۰ تا ۱۲ ساله پنج شنبه ها ساعت ۹ تا ۱۲ 👩‍🔬با کارگاه های جذاب علمی🧬🔭🧲🔬⏳🐝🐜🐫🧊 ⬅️ بر مبنای آیات شناسی (شناخت آیه های الهی در قرآن و زندگی)➡️ 🌈 بازی های شاد و پرهیجان 💎 مهارت های زندگی 🧵🧑‍🍳💪🏻🥘💻 📌مکان: شهرری- خ شهید غیوری شمالی- کوچه شهید امیری- موسسه قرآن و عترت بیت الامیر(ع) 📌با رعایت موارد بهداشتی 📌هزینه ثبت نام: هر ترم ۳۰ هزار تومان مهلت ثبت نام: تا ۳۰ آبان ماه لطفا جهت ثبت نام و یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره . ۰۹۳۵۵۹۷۸۲۹۲ تماس بگیرید. @beytolamir110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 ۱۷۲ 🌸 ۱۶۴_ و گروهی از بنی‌اسرائیل [كه در برابر بد كاری‌های دیگران ساكت بودند، به پند دهندگان خیرخواه و دلسوز] گفتند: چرا گروهی را كه خداهلاك كننده آنان یا عذاب كننده آنان به عذابی سخت است، پند می‌دهید؟ [پند دادن شما كاری نابجاست.] گفتند: برای اینكه در پیشگاه پروردگارمان [نسبت به رفع مسؤولیت خود] حجت و عذر داشته باشیم و شاید آنان [از گناهانشان‌] بپرهیزند. 🌸 ۱۶۵_ پس چون پندی را كه به آنان داده شد، فراموش كردند [در لحظه نزول عذاب‌] پند دهندگانی كه مردم را از بدی‌ها بازمی‌داشتند، نجات دادیم و آنان را كه ستم كردند به كیفر آنكه همواره بدكاری و نافرمانی می‌كردند به عذابی سخت گرفتیم. 🌸 ۱۶۶_ چون از آنچه نهی شدند سركشی كردند، به آنان گفتیم: به شكل بوزینگانی رانده شده درآیید! 🌸 ۱۶۷_ و [یاد كن‌] هنگامی كه پروردگارت اعلام كرد: بی‌تردید تا روز قیامت كسانی را بر ضد یهودیان [متجاوز و سركش‌] برانگیزد و مسلط كند كه همواره عذابی سخت به آنان بچشاند؛ مسلماً پروردگارت زود كیفر و یقیناً [نسبت به تائبان‌] بسیار آمرزنده و مهربان است. 🌸 ۱۶۸_ و آنان را در زمین [به صورت‌] گروه گروه پراكنده كردیم، گروهی از آنان مردمی شایسته و گروهی از آنان غیر شایسته‌اند، و آنان را با خوشی‌ها و سختی‌ها آزمودیم، برای اینكه [غیر شایسته‌ها به صلاح و صواب‌] بازگردند. 🌸 ۱۶۹_ پس بعد از آنان جانشینانی [ناشایسته وگناهكار] كه كتاب [تورات‌] را به ارث بردند به جای ایشان قرار گرفتند، [آنان‌] متاع پست و از دست رفتنی این دنیا [یِ زودگذر] را [از هر راه نامشروعی‌] به چنگ می‌زنند و [به ناحق‌] می‌گویند: به زودی آمرزیده خواهیم شد. و [به سبب دنیاگرایی وغفلت از حقایق‌] اگر متاع نامشروعی دیگر همانند متاع اول به آنان برسد [باز هم‌] آن را به چنگ می‌زنند؛ آیا از آنان در كتاب [تورات‌] در حالی كه آنچه را در آن است مكرر خوانده و فهمیده‌اند، پیمان [محكم و استوار] گرفته نشده كه نسبت به خدا جز حق نگویند؟! [پس چرا آمرزشی كه بدون توبه از حرام‌خواری و زشت‌كاری به آنان تعلق نمی‌گیرد به خدا نسبت می‌دهند؟] و سرای آخرت برای كسانی كه [همواره از مال نامشروع و نسبت ناروا] می‌پرهیزند بهتر است آیا نمی‌اندیشید؟ 🌸 ۱۷۰_ و آنان كه به كتاب [آسمانی‌] چنگ می‌زنند [و عملًا به آیاتش پای بندند] و نماز را بر پا داشته‌اند [دارای پاداشند] یقیناً ما پاداش‌ اصلاح گران را ضایع نمی کنیم. @beytolamir110 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
*️⃣◻️*️⃣◻️*️⃣◻️ *️⃣◻️ ❇️ حضرت قرآن: ⬅️قسمت دوم *⃣یکی از فضائل حضرت قرآن این است که حدود الهی در آن متعین ، مرزبندی و تحدید شده اند: حُدَّ فِيهِ الحدود ◀️ اما حقیقت معنای «حدود الله» و بطن آن در آیات حضرت قرآن، اشاره به وجود مقدس ائمه دارد: قَالَ الصَّادِقُ علیه السلام :...نَحْنُ حُدُودُ اللَّهِ 📔بحار الأنوار ؛ ج۳۹ ؛ ص۸۹ ✨تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ فَلا تَعْتَدُوها وَ مَنْ يَتَعَدَّ حُدُودَ اللَّهِ فَأُولئِكَ هُمُ الظَّالِمُون» (سوره بقره،‌آيه ۲۲۹) 🔘حضرت جعفر بن محمد الصادق (ع) در کلامی، آیه شریفه ۲۲۹ سوره بقره تشریح فرمودند: ▪️خداوند عزوجل ، حدود را برای این قرار داده تا كسى بر آن تجاوز نكند ( به عبارت دیگر حدود، تشریع شده تا همه مکلفین طبق آن حدود عمل کنند) . از آنجا که حدود برای اطاعت وضع شده، پس مقصّر (جاهل نسبت به حدود) و متعدّی حدود الله، معذور نمی باشند. اما تنها مشرک کافر به ولایت است که به آنها (حدود الله) تعدی می کند،‌ چنانکه آیه ۲۲۹ سوره بقره این تعدی کنندگان را ظالم می نامد. بدان که ريشه دين و پايه آن، یک شخص است‏ و آن امام امّت می باشد. و دین و حدود و شرایع الهی جز با امام شناخته نمی شود . ( یعنی جاهل به معرفت امام، جاهل به دین و حدود الهی است ) 📔بحار الأنوار ، ج‏٢۵ ، ص: ٢٨۶ 📔البرهان في تفسير القرآن ؛ ج‏١ ؛ ص۵۴ ⏪لذا بطن و حقیقت تمامی حدود الهی،‌ ائمه هستند : نَحْنُ حُدُودُ اللَّهِ؛ و کافر و مشرک به ولایت، تعدی کننده به حدود الله است، هر چند واجبات را با رعایت احکام (یعنی حدود در معنای اول و دوم را) در ظاهر به جا آورد. ☑️به همین علت است که شریفه ۱۴ سوره مبارکه نساء، معنای تعدی حدود الله را سرپیچی از قبول ولایت امیرالمومنین علی (ع) معرفی می کند : ✨وَ مَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ يَتَعَدَّ حُدُودَهُ يُدْخِلْهُ ناراً خالِداً فيها وَ لَهُ عَذابٌ مُهين‏ (سوره نسأء ، آيه ۱۴) 🔹حضرت رسول اکرم(ص) در تفسیر آیه شریفه فوق بیان فرمودند: ➖َإِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى أَمَّرَهُ عَلَيْكُمْ وَ سَمَّاهُ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ.. ➖خداوند عزوجل ،‌ شما را امر به ولایت امیرالمومنین علی (ع) کرده و من هم به شما ابلاغ کردم. ➖.. هر کس از امر من به ولایت علی (ع) سرپیچی کند، خداوند عزوجل را عصیان کرده .. همان طور که قرآن بیان فرموده که معصیت خدا و رسول و تعدی به حدود الله سبب دخول و خلود در نار می گردد. 📔الأمالي( للصدوق) ؛ النص ؛ ص۴٠٨ 📔بحار الأنوار ؛ ج‏٣٧ ؛ ص٢٩۵ 🖋لذا یکی از فضائل حضرت قرآن این است که حدود الله در آن معرفی شده اند ،‌ حُدَّ فِيهِ الْحُدُود: ✔️که این هم دلالت بر معرفی بطن و حقیقت حدود الهی دارد، یعنی وجود مقدس أئمة ؛ ذواتی که تجاوز و تعدی به آنان، حرام و مساوی با کفر به دین و تمامی احکام و شرائع آن است؛ ✔️و هم دلالت دارد بر مشخص شدن واجبات الهی و متعین شدن احکام آن؛ که این احکام و شرائع نیز از فروعات آن اصل ، در آیات حضرت قرآن تبیین شده اند. @beytolamir110 *️⃣◻️ *️⃣◻️*️⃣◻️*️⃣◻️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 ۱۷۳ 🌸 ۱۷۱_ و [یاد كنید] هنگامی كه كوه [طور] را بركندیم، [و] چنان كه گویی سایبانی است بالای سرشان قرار دادیم و [به خاطرضعف ایمان‌] پنداشتند كه بر سرشان سقوط می‌كند. [به آنان گفتیم:] آنچه [از كتاب و شریعت و احكام‌] به شما داده‌ایم با قدرتی [تمام و عزمی استوار] بگیرید، وبه آنچه [از معارف و حقایق‌] در آن است توجه كنید تا [با عمل به آن‌] پرهیزكار شوید. 🌸 ۱۷۲_ و [به یاد آر] هنگامی كه پروردگارت از صلب بنی‌آدم نسلشان را پدید آورد، و آنان را [در ارتباط با پروردگاریش‌] بر خودشان گواه گرفت [و فرمود:] آیا من پروردگار شما نیستم؟ [انسان‌ها با توجه به وابستگی وجودشان و وجود همه موجودات به پروردگاری و ربوبیّت حق‌] گفتند: آری، گواهی دادیم. [پس اقرار به پروردگاری خود را در این دنیا از شما گرفتیم‌] تا روز قیامت نگویید: ما از این [حقیقت آشكار و روشن‌] بی‌خبر بودیم. 🌸 ۱۷۳_ یا نگویید: پدرانمان پیش از ما مشرك بودند، و ما فرزندانی پس از آنان بودیم [و راهی جز تقلید از آنان نداشتیم‌] آیا ما را به خاطر آنچه باطل‌گرایان انجام دادند عذاب می‌كنی؟ 🌸 ۱۷۴_ و این گونه آیات را [مُستدل و منطقی‌] تفصیل و توضیح می‌دهیم [تا تدبّر كنند] و برای اینكه [از شرك به توحید] بازگردند. 🌸 ۱۷۵_ و سرگذشت كسی كه آیات خود را به او عطا كردیم و او عملًا از آنان جدا شد برای آنان بخوان؛ پس شیطان او را دنبال كرد [تا به دامش انداخت‌] و در نتیجه از گمراهان شد. 🌸 ۱۷۶_ و اگر می‌خواستیم [درجات و مقاماتش را] به وسیله آن آیات بالا می‌بردیم، ولی او به امور ناچیز مادی و لذت‌هایِ زودگذرِ دنیایی تمایل سخت پیدا كرد واز خواسته‌های نامشروع پیروی نمود؛ پس داستانش چون داستان سگ است [كه‌] اگر به او هجوم بری، زبان از كام بیرون می‌آورد، واگر به حال خودش واگذاری [باز هم‌] زبان از كام بیرون می‌آورد. این داستان گروهی است كه آیات ما را تكذیب كردند؛ پس این داستان را [برای مردم‌] حكایت كن، شاید [نسبت به امور خویش‌] بیندیشند. 🌸 ۱۷۷_ بد است داستان گروهی كه آیات ما را تكذیب كردند وهمواره به خود ستم روا می‌داشتند. 🌸 ۱۷۸_ هر كه را خدا هدایت كند، پس او راه یافته واقعی است، و كسانی‌ را كه [به سبب عناد و لجاجتشان‌] گمراه نماید، فقط آنان زیانكاراند. @beytolamir110 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸