#ذکر_علی_عباده
#امیرالمومنین_در_بیانات_رهبری
💠 مکلف بودن در برابر انتساب به پیروی از اهل بیت(علیهم السلام)
تجلیل از امیرالمؤمنین و ذکر آن برجستگیهای بینظیر در تاریخ اسلام، بلکه تاریخ بشریت، آسان است؛ لیکن مقتضای این تجلیل و انتساب به این بزرگوار، چیزهایی است که از عمل و وضع و امکانات و اقتضائات خاصِ دوران ما بسیار بهدور است. اگرچه به پیروی از امیرالمؤمنین مفتخریم، لیکن خجلیم از اینکه با این انتساب، نمیتوانیم مایهی آبرو و عزّتی برای آن بزرگوار باشیم.
خیلی فاصله است بین ما و عملکرد و رفتارهای ما با درسی که امیرالمؤمنین به ما داد؛ چه در دوران حکومت کوتاه و چه در همهی دوران عمر آن بزرگوار.
اینکه ما در دنیا به پیروی از این بزرگواران معروفیم - «والمعروفین بتصدیقنا ایّاکم»-تکلیف بزرگی را بر گردن ما میگذارد.
از خداوند میخواهیم به ما کمک کند. از ارواح طیّبهی این بزرگواران هم استمداد میکنیم تا بتوانیم در این راه حرکت کنیم و انشاءاللَّه به سمت این قلّههای کمال پیش برویم.
۱۳۸۲/۰۶/۱۹
بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری
🔸بیانات#رهبری
@beytolamir110
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
#ترجمه_سوره_اعراف
#صفحه۱۷۱
🌸 ۱۶۰_ و ما بنیاسرائیل را به دوازده قبیله كه هر یك امتی بودند، تقسیم كردیم، و به موسی هنگامی كه قومش از او درخواست آب كردند، وحی نمودیم كه عصایت را بر این سنگ بزن؛ در نتیجه دوازده چشمه از آن جوشید؛ هر گروهی چشمه ویژه خود را شناخت؛ و ابر را بر سر آنان سایبان قرار دادیم، و برای آنان منّ و سلوی [یعنی ترنجبین و مرغی مخصوص] نازل كردیم [و به آنان گفتیم:] از روزیهای پاكیزهای كه به شما دادیم بخورید. و [آنان با سرپیچی از فرمانهای ما] بر ما ستم نكردند، ولی همواره بر خود ستم میورزیدند.
🌸 ۱۶۱_ و [یاد كنید] هنگامی را كه به بنیاسرائیل گفته شد: در این شهر [بیت المقدس] سكونت گزینید، و از هر جا كه خواستید [ازمیوه و محصولاتش] بخورید، و بگویید: [خدایا! خواسته ما] ریزش گناهان است. و از دروازه [شهر یا درِ معبد] سجدهكنان درآیید، تا گناهانتان را بیامرزم، من قطعاً [پاداش] نیكوكاران را میافزایم.
🌸 ۱۶۲_ پس ستمكاران از آن قوم، سخنی را كه [بیرون دروازه شهر] به آنان گفته شده بود [پس از ورود به شهر] به سخنی دیگر تبدیل كردند، [و آن اینكه به جای درخواست ریزش گناهان درخواست امور مادی نمودند] نهایتاً به كیفر ستمی كه همواره مرتكب میشدند، عذابی از آسمان بر آنان فرستادیم.
🌸 ۱۶۳_ از آنان سرگذشت شهری را كه در ساحل دریا بود بپرس، هنگامی كه [اهلش] در [روز تعطیلیِ] شنبه [از حكم خدا] تجاوز میكردند؛ به این صورت كه روز [تعطیلیِ] شنبه ماهیهایشان [به اراده خدا از اعماق آب به سوی ساحل میآمدند و] به روی آب آشكار میشدند و غیر شنبهها نمیآمدند [وآنان بر خلاف حكم خدا در تعطیلی شنبه به صید میپرداختند؛] این گونه آنان را در برابر نافرمانی و كار بدی كه همواره داشتند، آزمایش میكردیم.
@beytolamir110
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
💎💠💎💠💎💠💎💠
💠💎💠💎
#خطبه_مفاخره
#قسمت_بیست_شش
⚜قال مولانا أميرالمؤمنين علي (علیه السلام) :
أَنَا خِيَرَةِ الرَّحْمَنِ
«من بهترین آفريدگان خداوند رحمانم.»
⚜قالت مولاتنا و سیدتنا فاطمة الزهراء (سلام الله علیها):
أَنَا خِيَرَةُ النِّسْوَانِ
«من من بهترین زنان هستم.»
ا┅═✧❁ ✨ ❁✧═┅ا
⚜حضرت اُمّ الائمه و الابرار ، خیرة النسوان هستند، يعنى كثير الخير ، برتر و برگزیده تمام زنان.
✨وَ إِذ قالَت المَلائِكَة يا مَريم إِنَّ الله اصطَفاك وَ طَهَّرَك وَ اصطَفاك عَلى نِساء العالمين
(سوره ال عمران،آیه ۴۲)
⚜گرچه ظاهر این شریفه در وصف حضرت مریم (سلام الله علیها) است، اما مطابق روایات، خداوند عزوجل ، مناقب حضرت مریم (سلام الله علیها) را توصیف فرموده تا مَثَل و نشانه ای از عصمة الله الکبری، صدیقه اطهر و مطهره ی علیا حضرت سیدة نساء العالمین (سلام الله علیها) باشد.
✨ «انّما ضُرب مریم مَثلا للزهراء».
⚜«لانّ الخَلق فُطموا عن معرفتها» ؛
مردم از رسیدن به کنه معرفت فاطمه (سلام الله علیها) بریده شده اند و برای شناخت حضرت صدیقه (سلام الله علیها) باید خواتینی که از مظاهر و نشانه های خاتون عالَم هستند، شناخته شوند؛ بانوان مطهره ای که خود دارای خصوصیت فاطمی اند و حضرت مریم (سلام الله علیها) یکی از این بانوان است.(۱)
⚜حضرت مریم بنت عمران در آیات حضرت قرآن، «صدیقه» نامیده شده است.
✨مَا الْمَسيحُ ابْنُ مَرْيَمَ إِلاَّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ وَ أُمُّهُ صِدِّيقَةٌ كانا يَأْكُلانِ الطَّعام
(سوره مائده، آیه ۷۵)
👈در حالی که حضرت فاطمه (سلام الله علیها) «صدیقه کبری» هستند که تمام قرون اولی بر معرفت ایشان دور می زده است.
✨و هی الصدیقة الکُبری و عَلی مَعرفَتها دارَت القُرون الاولی.(۲)
حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) سیدة نساء العالمین ،حوریه انسیه ای هستند که با زنان دیگر قیاس نمی شوند.
رسول مکرم اسلام (صلی الله علیه و اله و سلم) راجع به دخت گرام شان فرمودند:
✨إِنَّ فَاطِمَةَ لَيْسَتْ كَنِسَاءِ الْآدَمِيِّين .(۳)
⚜ وجود مطهره ایشان، شمس عصمتی هستند که انوار علوی حضرات ائمه (علیهم الصلوة و السلام) از آن ، ساطع شده و نشأت یافته اند.
✨فَهم کَواکب العُلویة و الانوارُ العَلَویة المُشرقة مِن شَمس العِصمة الفاطمیة.(۴)
🔹منقبت سیدة نساء العالمین از مناقبی است که در روز قیامت که اولین و آخرین خلق جمع می شوند، منادی خداوند عزوجل حضرت خانم را با این لقب می خوانند:
✨يا مَعشَرَ الْخَلَائِقِ غُضُّوا أَبصارَكُم لِتَجُوز فَاطمة بِنْتُ محمَّد سيِّدَة نِساء العالمين عَلَى الصراط.(۵)
✨إِنَّ اللَّهَ اصْطَفاكِ وَ طَهَّرَكِ وَ اصْطَفاكِ عَلى نِساءِ الْعالَمِينَ.
(سوره آل عمران، آیه ۴۲)
حضرت رسول (صلی الله علیه و اله و سلم) در شأن و منقب ذاتی حضرت فاطمه (سلام الله علیها) و غیر قابل قیاس بودن این بانو با بانوان مقدسه ای همچون حضرت مریم (سلام الله علیها) به شریفه ۴۲ سوره آل عمران اشاره فرمودند.
⚜فَقِيلَ يَا رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و اله و سلم) أَ هِيَ سَيِّدَةٌ لِنِسَاءِ عَالَمِهَا؟
از حضرت سوال کردند آیا حضرت فاطمه (سلام الله علیها) سیده زنانِ زمان خویش نبود؟
پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) فرمودند: آن مریم بنت عمران بود که سیده زنانِ زمان خویش بود، اما دختر من سیده تمام زنان عالَم از اولین و آخرین آن است
هر زمان که دخترم بر محراب عبادت می ایستد، هفتاد هزار ملک از ملائکه مقربین، آن مطهره را با همان ندایی که به حضرت مریم ندا دادند، مورد خطاب قرار داده و بر او سلام می کنند:
✨يَا فَاطِمَةُ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفاكِ وَ طَهَّرَكِ وَ اصْطَفاكِ عَلى نِساءِ الْعالَمِينَ
ای فاطمه، خداوند عزوجل تو را برگزیده و تو را مطهر گردانیده و بر تمام نساء عالَم برگزیده است.
الأمالي( للصدوق) ؛ النص ؛ ص۴۸۶
⚜حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) منشأ عصمت و طهارت در عالَم هستند؛ نطفه هیچ بانویی، مستقیما از بهشت نازل نشده است ، جز حضرت تفاحة الفردوس صدیقه طاهره (سلام الله علیها).
بانویی که حوریه ی در قالب بشر است و با هیچ زنی مقایسه نمی شود.
✨انَّ فَاطِمَةَ لَيْسَتْ كَنِسَاءِ الْآدَمِيِّينَ وَ لَا تَعْتَلُّ كَمَا َتعْتَلِلْن
⚜و حضرت قرآن در وصف حضرت «خیرة النسوان» فرموده است:
✨إِنَّما يُريد الله لِيُذهِبَ عَنكُمُ الرِّجسَ أَهلَ الْبيت وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطهيرا
(سوراه احزاب، آیه ۳۳)
📗📗📗📗📗📗📗
(۱)تفسير فرات الكوفي ؛ ص۵۸۱
(۲)امالی (للطوسی)، ص۶۶۸
(۳)بحار الأنوار ؛ ج۳۷ ؛ ص۶۵
(۴)بحار الأنوار ؛ ج۲۵، ص۱۷۴
(۵)التفسير المنسوب إلى الإمام الحسن العسكري عليه السلام ؛ ص۴۳۴
⚜✨⚜✨⚜✨⚜
منبع: الفضائل - شاذان بن جبرئيل القمي - ص ۷۹-۸۲
◀️ ادامه دارد.....
#یکشنبه_های_علوی_فاطمی
@beytolamir110
💎💠💎💠
💠💎💠💎💠💎💠💎
🎉توجه 🎉 توجه
اگر میخواین فرزند دلبندتون هم در یک دوره کلاسهای شاد و انگیزشی شرکت کنه 🥳
و
هم مطالب مفید و آموزنده یاد بگیره 🤓
و هم استعدادهاش کشف بشه🔍
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
پس آخر هفته ها همراه باشین با مجموعه کلاس های:
🤩 *آخرِ هفته های شاد و قرآنی*🤩
در سه گروه سنی:
🔴خردسالان(دختر و پسر)
۴ تا ۶ ساله
چهارشنبه ها ساعت ۹ تا ۱۲
🟡 دختران ۷ تا ۹ ساله
پنج شنبه ها ساعت ۹ تا ۱۲
🔵 دختران ۱۰ تا ۱۲ ساله
پنج شنبه ها ساعت ۹ تا ۱۲
👩🔬با کارگاه های جذاب علمی🧬🔭🧲🔬⏳🐝🐜🐫🧊
⬅️ بر مبنای آیات شناسی (شناخت آیه های الهی در قرآن و زندگی)➡️
🌈 بازی های شاد و پرهیجان
💎 مهارت های زندگی 🧵🧑🍳💪🏻🥘💻
📌مکان: شهرری- خ شهید غیوری شمالی- کوچه شهید امیری- موسسه قرآن و عترت بیت الامیر(ع)
📌با رعایت موارد بهداشتی
📌هزینه ثبت نام: هر ترم ۳۰ هزار تومان
مهلت ثبت نام: تا ۳۰ آبان ماه
لطفا جهت ثبت نام و یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره .
۰۹۳۵۵۹۷۸۲۹۲ تماس بگیرید.
@beytolamir110
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
#ترجمه_سوره_اعراف
#صفحه۱۷۲
🌸 ۱۶۴_ و گروهی از بنیاسرائیل [كه در برابر بد كاریهای دیگران ساكت بودند، به پند دهندگان خیرخواه و دلسوز] گفتند: چرا گروهی را كه خداهلاك كننده آنان یا عذاب كننده آنان به عذابی سخت است، پند میدهید؟ [پند دادن شما كاری نابجاست.] گفتند: برای اینكه در پیشگاه پروردگارمان [نسبت به رفع مسؤولیت خود] حجت و عذر داشته باشیم و شاید آنان [از گناهانشان] بپرهیزند.
🌸 ۱۶۵_ پس چون پندی را كه به آنان داده شد، فراموش كردند [در لحظه نزول عذاب] پند دهندگانی كه مردم را از بدیها بازمیداشتند، نجات دادیم و آنان را كه ستم كردند به كیفر آنكه همواره بدكاری و نافرمانی میكردند به عذابی سخت گرفتیم.
🌸 ۱۶۶_ چون از آنچه نهی شدند سركشی كردند، به آنان گفتیم: به شكل بوزینگانی رانده شده درآیید!
🌸 ۱۶۷_ و [یاد كن] هنگامی كه پروردگارت اعلام كرد: بیتردید تا روز قیامت كسانی را بر ضد یهودیان [متجاوز و سركش] برانگیزد و مسلط كند كه همواره عذابی سخت به آنان بچشاند؛ مسلماً پروردگارت زود كیفر و یقیناً [نسبت به تائبان] بسیار آمرزنده و مهربان است.
🌸 ۱۶۸_ و آنان را در زمین [به صورت] گروه گروه پراكنده كردیم، گروهی از آنان مردمی شایسته و گروهی از آنان غیر شایستهاند، و آنان را با خوشیها و سختیها آزمودیم، برای اینكه [غیر شایستهها به صلاح و صواب] بازگردند.
🌸 ۱۶۹_ پس بعد از آنان جانشینانی [ناشایسته وگناهكار] كه كتاب [تورات] را به ارث بردند به جای ایشان قرار گرفتند، [آنان] متاع پست و از دست رفتنی این دنیا [یِ زودگذر] را [از هر راه نامشروعی] به چنگ میزنند و [به ناحق] میگویند: به زودی آمرزیده خواهیم شد. و [به سبب دنیاگرایی وغفلت از حقایق] اگر متاع نامشروعی دیگر همانند متاع اول به آنان برسد [باز هم] آن را به چنگ میزنند؛ آیا از آنان در كتاب [تورات] در حالی كه آنچه را در آن است مكرر خوانده و فهمیدهاند، پیمان [محكم و استوار] گرفته نشده كه نسبت به خدا جز حق نگویند؟! [پس چرا آمرزشی كه بدون توبه از حرامخواری و زشتكاری به آنان تعلق نمیگیرد به خدا نسبت میدهند؟] و سرای آخرت برای كسانی كه [همواره از مال نامشروع و نسبت ناروا] میپرهیزند بهتر است آیا نمیاندیشید؟
🌸 ۱۷۰_ و آنان كه به كتاب [آسمانی] چنگ میزنند [و عملًا به آیاتش پای بندند] و نماز را بر پا داشتهاند [دارای پاداشند] یقیناً ما پاداش اصلاح گران را ضایع نمی کنیم.
@beytolamir110
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
*️⃣◻️*️⃣◻️*️⃣◻️
*️⃣◻️
#معرفت_حضرت_قرآن
#فضائل_حضرت_قرآن
❇️#فضیلت حضرت قرآن: #حُدَّ_فِيهِ_الْحُدُودُ
⬅️قسمت دوم
*⃣یکی از فضائل حضرت قرآن این است که حدود الهی در آن متعین ، مرزبندی و تحدید شده اند: حُدَّ فِيهِ الحدود
◀️ اما حقیقت معنای «حدود الله» و بطن آن در آیات حضرت قرآن، اشاره به وجود مقدس ائمه دارد:
قَالَ الصَّادِقُ علیه السلام :...نَحْنُ حُدُودُ اللَّهِ
📔بحار الأنوار ؛ ج۳۹ ؛ ص۸۹
✨تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ فَلا تَعْتَدُوها وَ مَنْ يَتَعَدَّ حُدُودَ اللَّهِ فَأُولئِكَ هُمُ الظَّالِمُون»
(سوره بقره،آيه ۲۲۹)
🔘حضرت جعفر بن محمد الصادق (ع) در کلامی، آیه شریفه ۲۲۹ سوره بقره تشریح فرمودند:
▪️خداوند عزوجل ، حدود را برای این قرار داده تا كسى بر آن تجاوز نكند ( به عبارت دیگر حدود، تشریع شده تا همه مکلفین طبق آن حدود عمل کنند) .
از آنجا که حدود برای اطاعت وضع شده، پس مقصّر (جاهل نسبت به حدود) و متعدّی حدود الله، معذور نمی باشند.
اما تنها مشرک کافر به ولایت است که به آنها (حدود الله) تعدی می کند، چنانکه آیه ۲۲۹ سوره بقره این تعدی کنندگان را ظالم می نامد.
بدان که ريشه دين و پايه آن، یک شخص است و آن امام امّت می باشد. و دین و حدود و شرایع الهی جز با امام شناخته نمی شود . ( یعنی جاهل به معرفت امام، جاهل به دین و حدود الهی است )
📔بحار الأنوار ، ج٢۵ ، ص: ٢٨۶
📔البرهان في تفسير القرآن ؛ ج١ ؛ ص۵۴
⏪لذا بطن و حقیقت تمامی حدود الهی، ائمه هستند : نَحْنُ حُدُودُ اللَّهِ؛ و کافر و مشرک به ولایت، تعدی کننده به حدود الله است، هر چند واجبات را با رعایت احکام (یعنی حدود در معنای اول و دوم را) در ظاهر به جا آورد.
☑️به همین علت است که شریفه ۱۴ سوره مبارکه نساء، معنای تعدی حدود الله را سرپیچی از قبول ولایت امیرالمومنین علی (ع) معرفی می کند :
✨وَ مَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ يَتَعَدَّ حُدُودَهُ يُدْخِلْهُ ناراً خالِداً فيها وَ لَهُ عَذابٌ مُهين
(سوره نسأء ، آيه ۱۴)
🔹حضرت رسول اکرم(ص) در تفسیر آیه شریفه فوق بیان فرمودند:
➖َإِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى أَمَّرَهُ عَلَيْكُمْ وَ سَمَّاهُ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ..
➖خداوند عزوجل ، شما را امر به ولایت امیرالمومنین علی (ع) کرده و من هم به شما ابلاغ کردم.
➖.. هر کس از امر من به ولایت علی (ع) سرپیچی کند، خداوند عزوجل را عصیان کرده .. همان طور که قرآن بیان فرموده که معصیت خدا و رسول و تعدی به حدود الله سبب دخول و خلود در نار می گردد.
📔الأمالي( للصدوق) ؛ النص ؛ ص۴٠٨
📔بحار الأنوار ؛ ج٣٧ ؛ ص٢٩۵
🖋لذا یکی از فضائل حضرت قرآن این است که حدود الله در آن معرفی شده اند ، حُدَّ فِيهِ الْحُدُود:
✔️که این هم دلالت بر معرفی بطن و حقیقت حدود الهی دارد، یعنی وجود مقدس أئمة ؛ ذواتی که تجاوز و تعدی به آنان، حرام و مساوی با کفر به دین و تمامی احکام و شرائع آن است؛
✔️و هم دلالت دارد بر مشخص شدن واجبات الهی و متعین شدن احکام آن؛ که این احکام و شرائع نیز از فروعات آن اصل ، در آیات حضرت قرآن تبیین شده اند.
@beytolamir110
*️⃣◻️
*️⃣◻️*️⃣◻️*️⃣◻️
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
#ترجمه_سوره_اعراف
#صفحه۱۷۳
🌸 ۱۷۱_ و [یاد كنید] هنگامی كه كوه [طور] را بركندیم، [و] چنان كه گویی سایبانی است بالای سرشان قرار دادیم و [به خاطرضعف ایمان] پنداشتند كه بر سرشان سقوط میكند. [به آنان گفتیم:] آنچه [از كتاب و شریعت و احكام] به شما دادهایم با قدرتی [تمام و عزمی استوار] بگیرید، وبه آنچه [از معارف و حقایق] در آن است توجه كنید تا [با عمل به آن] پرهیزكار شوید.
🌸 ۱۷۲_ و [به یاد آر] هنگامی كه پروردگارت از صلب بنیآدم نسلشان را پدید آورد، و آنان را [در ارتباط با پروردگاریش] بر خودشان گواه گرفت [و فرمود:] آیا من پروردگار شما نیستم؟ [انسانها با توجه به وابستگی وجودشان و وجود همه موجودات به پروردگاری و ربوبیّت حق] گفتند: آری، گواهی دادیم. [پس اقرار به پروردگاری خود را در این دنیا از شما گرفتیم] تا روز قیامت نگویید: ما از این [حقیقت آشكار و روشن] بیخبر بودیم.
🌸 ۱۷۳_ یا نگویید: پدرانمان پیش از ما مشرك بودند، و ما فرزندانی پس از آنان بودیم [و راهی جز تقلید از آنان نداشتیم] آیا ما را به خاطر آنچه باطلگرایان انجام دادند عذاب میكنی؟
🌸 ۱۷۴_ و این گونه آیات را [مُستدل و منطقی] تفصیل و توضیح میدهیم [تا تدبّر كنند] و برای اینكه [از شرك به توحید] بازگردند.
🌸 ۱۷۵_ و سرگذشت كسی كه آیات خود را به او عطا كردیم و او عملًا از آنان جدا شد برای آنان بخوان؛ پس شیطان او را دنبال كرد [تا به دامش انداخت] و در نتیجه از گمراهان شد.
🌸 ۱۷۶_ و اگر میخواستیم [درجات و مقاماتش را] به وسیله آن آیات بالا میبردیم، ولی او به امور ناچیز مادی و لذتهایِ زودگذرِ دنیایی تمایل سخت پیدا كرد واز خواستههای نامشروع پیروی نمود؛ پس داستانش چون داستان سگ است [كه] اگر به او هجوم بری، زبان از كام بیرون میآورد، واگر به حال خودش واگذاری [باز هم] زبان از كام بیرون میآورد. این داستان گروهی است كه آیات ما را تكذیب كردند؛ پس این داستان را [برای مردم] حكایت كن، شاید [نسبت به امور خویش] بیندیشند.
🌸 ۱۷۷_ بد است داستان گروهی كه آیات ما را تكذیب كردند وهمواره به خود ستم روا میداشتند.
🌸 ۱۷۸_ هر كه را خدا هدایت كند، پس او راه یافته واقعی است، و كسانی را كه [به سبب عناد و لجاجتشان] گمراه نماید، فقط آنان زیانكاراند.
@beytolamir110
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
1_818022434.mp3
14.65M
#دقایقی_برای_شنیدن
#کتاب_صوتی
#علی_از_زبان_علی
#نویسنده_محمد_محمدیان
#با_صدای_علیرضا_تابان
#قسمت_بیست_شش
..........دوران جنگ نهروان.............
*پیشگویی پیامبر اکرم (ص) درباره خوارج
*رخدادهایی در مسیر نهروان
*ورود به نهروان
*مناظره امام (ع) با خوارج
*موعظه خوارج
*آغاز نبرد با خوارج
@beytolamir110
📚🍃📚🍃📚🍃📚🍃