eitaa logo
بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی
5.6هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
650 ویدیو
595 فایل
ناشر اختصاصی آثار تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی کانال رسمی @bonyadtarikh تازه های پایگاه: http://iranemoaser.ir ارتباط با مدیر کانال و خرید آثار: @nasrollahabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
‏دوازده فروردین، روز غلبۀ جنودالله بر جنود شیطان /1 پیام امام خمینی به‌ملت ایران در سالروز تأسیس جمهوری اسلامی 🔹‏بسم الله الرحمن الرحیم ‏ روز ، سالروز رسمیت یافتن بر مستکبرین‏‎ ‎‏در ایران است؛ سالروز تحقق وعده حق تعالی است. و منت خدای را که ملت مستضعف‏‎ ‎‏ایران بر مستکبرین جهان ـ چه شرقی چه غربی ـ چیره و پیروز شد.‏ 🔸‏دوازده فروردین، روز غلبه جنودالله بر جنود شیطان و روز فتح و نصر خدا و بندگان‏‎ ‎‏مؤمن به اوست. ملت ایران این روز را تلقی می‌کند. و آن روز فتح‏‎ ‎‏مطلق و نصر به تمام معناست که همه مستضعفین جهان را این نور سنت الهی و سایه پرچم‏‎ ‎‏نَصرٌ من الله ‏‏ فرا گیرد. آن روزی که مسلمین جهان با مدد غیبی در هر کشور و قُطْر‏‎ دست‏‎ ‎‏جنایتکار ستمگران و چپاول‌چیان را از کشور خود قطع کنند و پرچم اسلام و آرم الله اکبر را‏‎ ‎‏افراشته نمایند؛ آن روزی که با قیام دلاورانه و بانگ «الله اکبر»، با امثال سادات‏‎ و هم‏‎ ‎‏مسلکان شاه مخلوع، آن کنند که ملت شجاع ایران با محمدرضا پهلوی کرد.‏ ‏🔹ملت بزرگ مصر که از ننگ سادات خیانتکار به تنگ آمده بودند، اکنون مواجه با‏‎ ‎‏تحمل ننگ بزرگ‌تری شده اند که با دسیسه و توطئه شیطان بزرگ، بر آنان تحمیل شده‏‎ ‎‏است. برای رسیدن به چند سال مَسند جنایت، به هر وسیله ممکن دستاویز‏‎ ‎‏و به هر نقشه شیطانی متشبث می‌شود؛ محمدرضا را به مصر تحمیل و خود را از آن‏ بی‌خبر معرفی می‌کند. غافل از آن‌که ملت‌ها بیدار شده‌اند و دست امثال او را خوب‏ ‏خوانده‌اند. او که گاهی با اشغال نظامی و پیاده کردن چتربازان در لانه جاسوسی و گاهی با‏‎ ‎‏محاصره اقتصادی و منزوی کردن کشور، ما را تهدید می‌کرد و از آن نتیجه نگرفت،‏‎ ‎‏اکنون دست به یک نقشه سیاسی و یک نیرنگ شیطانی زده است و با نرمش و چاپلوسی‏‎ ‎‏می‌خواهد ما را اغفال کند و قمار سیاسی خود را از رقیبان خود با نیرنگ به ملت ما، ببرد.‏ ‏🔸این نیرنگ جدید شبیه همان نیرنگی است که شاه مخلوع در اواخر عمر‏‎ ‎‏سلطنت ننگینش زد و در مقابل و به چاپلوسی و حیله‌گری پرداخت و‏‎ ‎‏دسیسه او نقش بر آب شد. آقای کارتر باید بداند که با فرستادن شاه مخلوع به مصر و‏‎ ‎‏عذرخواهی از اشتباهات گذشته و اعتراف به به ملت‌های مظلوم ـ از آن‏‎ ‎‏جمله ایران ـ و راه حل لانه جاسوسی را از من که یک نفر از ملت بزرگ ایران هستم‏‎ ‎‏خواستن، به بیراهه رفتن است. حل این مسئله به دست هیچ‌کس جز ملت شریف ایران و‏‎ ‎‏مجلس شورای اسلامی منبعث از آرای ملت نیست. و باید بداند که حمایت از شاه‏‎ ‎‏مخلوع بعد از آن همه جنایات و خیانت‌های بزرگ و آن چپاولگری‌ها مجالی برای حل به‏‎ ‎‏اصطلاح شرافتمندانه نگذاشته است. با سپردن شاه مخلوع ـ دشمن اسلام و ایران ـ به‏‎ ‎‏دست دشمنی که با اعمال ننگین خود مسلمانان جهان را سخت آزرده است، راه حل را‏‎ ‎‏پیچیده تر نموده است. 🔹عجب آن است که سادات نیز مثل کارتر مدعی است که حس‏‎ ‎‏انسان دوستی، او را وادار به پذیرفتن شاه مخلوع نموده است اینان که در هر فرصت،‏‎ ‎‏ملت‌های بزرگ را که جرمی جز حق‌طلبی ندارند، از پا درمی‌آورند، با ادعای احساس‏‎ ‎‏انسان دوستی یک نفر جنایتکار را که در ظرف قریب به چهل سال، ملتی بزرگ را به‏‎ ‎‏تباهی کشید و ده‌ها هزار انسان بیگناه را به خاک و خون کشید، و نزدیک به صدهزار نفر‏‎ ‎‏را مجروح و معلول نمود، و اموال یک ملت فقیر را به یغما برد، پناه داده و از او حمایت‏‎ ‎‏نموده و می‌نمایند و این را احساس انسان‌دوستی می‌نامند و ملت ما و ملت خودشان را به‏‎ ‎‏بازی سیاسی می گیرند.‏(صحیفه امام، ج19، ص220-219) 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
‏دوازده فروردین، روز غلبه جنودالله بر جنود شیطان /2 ‏🔹اکنون که ما گرفتار اشخاصی هستیم که از هیچ امری و ارتکاب هیچ جرمی برای‏‎ ‎‏رسیدن به مَسند چند ساله روگردان نیستند و از دروغ‌گویی و یاوه‌سرایی و گفتن و‏ حاشا کردن اِبا ندارند و مع‌الأسف دارای قدرت شیطانی نیز می‌باشند، بر همه ‏‎ ‎‏و خصوص جهان است که به خود آیند و از حق و حقیقت دفاع کنند و‏‎ ‎‏کشورهای خودشان را از لوث وجود این اشخاص پاک کنند.‏ 🔸‏و بر ملت شریف ایران است که در هر مسلکی و با هر گروهی هستند، از اختلاف و‏ نفاق و کارشکنی برای یکدیگر دست بردارند و دشمنان را با و اعتصام به‏‎ ‎‏«حبل‌الله » درهم کوبند، و نزاع‌های شخصی و گروهی را که جز از هوای نفس برنمی‌خیزد‏‎ ‎‏و در صورت رشد همه را به تباهی می‌کشد و کشور را به خرابی سوق می‌دهد کنار‏‎ ‎‏گذارند، و گویندگان و روشنفکران و متفکران و دانشگاهیان و دانشمندان، همه توان خود‏‎ ‎‏را صرف قطع امید ما کنند که با سلطه دشمن قدرتمند، برای هیچ‏‎ ‌‏یک چیزی باقی نخواهد ماند. 🔹من از برادران و خواهران می‌خواهم که برادرانه‏‎ ‎‏با سایر برادران مسلمان خود و در کنار هم از کشور خود دفاع کنید، و ارتش و سایر قوای‏‎ ‎‏انتظامی را که خدمتگزاران به کشور و برای امنیت و رفاه ملت تحمل زحمت و مشقت‏‎ ‎‏می‌کنند، چون برادران خود پذیرا شوید، و به منحرفین که به اسم کرد و ملت کرد‏ می‌خواهند کشور شما را به دامن قدرت‌های شیطانی بیندازند و گرفتاری‌ها و رنج‌های سابق‏‎ ‎‏را اعاده کنند و از اسلام عزیز و احکام آن اطلاعی ندارند و با آن دشمن هستند، گوش فرا‏‎ ‎‏ندهید که با استقرار همه قشرهای ملت در کنار یکدیگر با امن و امان و‏‎ ‎‏رفاه، به خواست خدای متعال ادامه زندگی می‌دهند. 🔸برادران و خواهران من، اگر خدای‏‎ ‎‏نخواسته به شکست گراید، نه کردستان باقی می‌ماند و نه خوزستانی و نه‏‎ ‎‏استان‌های دیگری. بیایید برای رضای خداوند دست از اختلاف بردارید و با برادران‏‎ ‎‏دیگر خود با صلح و صفا رفتار کنید، و با تمسک به قدرت الهی از کشور خودتان دفاع‏‎ ‎‏نمایید که در این صورت خدا با شماست و هیچ قدرتی نخواهد توانست بر شما غلبه کند.‏‎ ‎‏از خداوند متعال پیروزی اسلام و مسلمین و هدایت منحرفین را خواستارم.‏ والسلام علی‏‎ ‎‏عبادالله الصالحین.12 فروردین 59‏ ‏‏روح الله الموسوی الخمینی (صحیفه امام، ج 12، ص 211-220) 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
🔻کتابی که محافل حقوقی و سیاسی را به چالش کشید 🔹 متن نخستین پیش‌نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی است در سال 1354 به صورت مخفیانه انتشار یافت و در تاریخ 54.4.11 از طریق پست به دست افتاد. 🔸این سند ارزشمند نشان می‌دهد که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مبارزان اصیل انقلابی الگویی واضح برای اداره کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشتند. البته این مدرک، یکی از مهم‌ترین ادله بر ابطال مدعای برخی جریان‌ها و شخصیت‌های ملی-مذهبی مبنی بر القای مفهوم «جمهوری اسلامی» به امام خمینی قدس سره الشریف در دوران اقامت است. 🔹کتاب نخستین پیش‌نویس قانون اساسی به قلم سهراب مقدمی شهیدانی در پاییز 1398 با اضافات؛ به چاپ پنجم رسید. در فصل نخست «پیشینه‌شناسی تاریخی جمهوری اسلامی»، در فصل دوم «متن پیش‌نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی» و در فصل سوم به «پیشینه و سیر تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی» پرداخته شده است. ◀️ راه‌های تهیه کتاب: 🏢 تهران: 📞تلفن: 22579192_021 🏢قم، چهارراه قرآن و عترت، روبروی مدرسه حجتیه، کتابفروشی انتشارات کیهان 📞تلفن: 32904231-025 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
حلقه شاگردان خاص علامه طباطبایی(ره) انتشار گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش دوازدهم آیت‌الله مصباح در درس مرحوم علامه طباطبایی، صرفاً شنونده نبود و مشارکت فعال داشت. از جمله اقدامات علمی ایشان می‌توان به نمونه‌خوانی تفسیر المیزان و رساندن آن به دست برخی بزرگان حوزه مانند آیت‌‌الله میلانی اشاره کرد که نشان از عمق روابط علمی طرفینی ایشان با علامه دارد... گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش اول گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش دوم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش سوم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش چهارم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش پنچم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش ششم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش هفتم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش هشتم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش نهم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش دهم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش یازدهم 🗞ضمیمه: روزنامه کیهان، 22اسفند1401، صفحه 6. متن کامل 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید
2665_31904.pdf
1.82M
شاگرد قدیـمی آیت‌الله بهجت(ره) انتشار گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش سیزدهم استفاده از محضر آیت ‌الله العظمی بهجت(ره) نیز از توفیقات ویژه آیت ‌الله مصباح بود. بررسی چگونگی روابط علمی و معنوی آیت ‌الله مصباح با فقیه و عارف نامدار معاصر، حضرت آیت ‌الله العظمی بهجت(ره)، حاوی نکات نابی است که کمتر شنیده شده است... گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش اول گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش دوم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش سوم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش چهارم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش پنچم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش ششم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش هفتم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش هشتم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش نهم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش دهم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش یازدهم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش دوازدهم 🗞ضمیمه: روزنامه کیهان، 24اسفند1401، صفحه 6. متن کامل 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید
1401.12.27.pdf
1.65M
شاخص‌هایی برای انتخاب استاد انتشار گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش چهاردهم مرحوم علامه مصباح بر این باور بود که درس‌ها به اشکال و سؤال نیاز دارند اما در برخی موارد ممکن است اشکال‌ها موجب عصبانیّت استاد شود و خلاف ادب تلقی شود. ایشان می‌فرمود نسبت به یکی از اساتید بزرگوارم چنین مشکلی پیش آمده بود که سؤالات مکرر بنده موجب ناراحتی ایشان می‌شد، به همین دلیل و برای حفظ احترام استاد از آن درس فاصله گرفتم...» گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش اول گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش دوم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش سوم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش چهارم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش پنچم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش ششم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش هفتم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش هشتم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش نهم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش دهم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش یازدهم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش دوازدهم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش سیزدهم 🗞ضمیمه: روزنامه کیهان، 27اسفند1401، صفحه 6. متن کامل 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ارزش علم و مذمت بخل و حسد 🌙ماه معنویت | گزیده‌ای از شرح احادیث اخلاقی توسط مقام معظم رهبری/8 🔹 و أَکثَرُ النّاسِ قِیمَةً أَکثَرُهُم عِلماً [ارزشمندترین مردم کسی است که علم بیشتر داشته باشد] این‌جا اهمیت علم را بیان می‌کند؛ البته این به معنای نادیده گرفتن ارزش تقوا و عمل و این چیزها نیست؛ در فرض تساوی افراد از جهت تقوا یا از جهت عمل یا از جهات اخلاقی دیگر، آن وقت آن کسی ارزشش بالاتر است که دانش بیش‌تری دارد. 🔸و أَقَلُّ النّاسِ قیمَةً أَقَلُّهُم عِلماً [کم‌ارزش‌ترین مردم کسی است که دانش کمتر داشته باشد] هیچ بیانی برای ارزش‌گذاری بر روی دانش به این وضوح و به این روشنی نیست. نظر اسلام این است. جامعه عالِم را اسلام می‌پسندد. همت اسلام و احکام اسلامی و نظام اسلامی در هر دوره‌ای بر تربیت عالمان و انسان‌های عالم و دانشمند گماشته شده است. 🔹و أَقَلُّ النّاسِ لَذَّةً أَلحَسُود [از میان مردم، حسود، در زندگی از همه کم‌تر لذت می‌برد] از زندگی لذت نمی‌برد -از لذات معمولی زندگی- به خاطر حسد؛ در درون او یک موریانه‌ای وجود دارد که پایه‌های راحت و تمتع او را می‌پوساند و پوک می‌کند و خراب می‌کند؛ تقصیر کسی هم نیست، مربوط به خودش است. باید با حسد در درون خود مبارزه کنیم. 🔸و أَقَلُّ النّاس راحَةً أَلبَخِیل [از میان مردم، بخیل، در زندگی از همه کم‌تر آسایش دارد] آن کسی که چیزی دارد و بخل می‌ورزد، نسبت به مال خود آن‌چنان دل‌بسته است که دائم در حال نگرانی و دغدغه است... 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
‏اسلام دین سیاست است 🔻 | 13 فروردین 🔹‏... در تمام آزادی‌ها هست. اسلام برای نجات بشر آمده است؛ چنانکه‏‎ ‎‏حضرت مسیح برای نجات بشر آمده بود، و سایر انبیا برای نجات بشر آمده بودند. اسلام‏‎ ‎‏علاوه بر اینکه بشر را در روحیات غنی می‌کند، در مادیات ‏‏[‏‏هم‏‏]‏‏ غنی می‌کند. اسلام دین ‎‏سیاست است قبل از اینکه دین معنویات باشد. اسلام همان‌طوری که به معنویات نظر‏‎ ‎‏دارد و همان‌طوری که به روحیات نظر دارد و تربیت دینی می‌کند و تربیت نفسانی‏‎ ‎‏می‌کند و تهذیب نفس می‌کند، همان‌طور ‏‏[‏‏هم‏‏]‏‏ به مادیات نظر دارد و مردم را تربیت‏ ‏می‌کند در عالم که چطور از مادیات استفاده کنند و چه نظر داشته باشند در مادیات. 🔸اسلام‏‎ ‎‏مادیات را همچو تعدیل می‌کند که به الهیات منجر می‌شود. اسلام در مادیات به نظر‏‎ ‎‏الهیات نظر می‌کند، و در الهیات به نظر مادیات نظر می‌کند. اسلام جامع مابین همه جهات‏‎ ‎‏است. و شما در روزی وارد شدید که ما به حکومت خودمان رسیدیم و همان طوری که‏‎ ‎‏اسلام معنویات را داشت، و در صدر اسلام حکومت را هم داشت الان هم به خواست‏‎ ‎‏خدای تبارک و تعالی، ما با معنویاتی که اسلام دارد روبه رو هستیم و مطیع هستیم، و در‏‎ ‎‏مادیات و در حکومت هم یک ، یک حکومت عدل؛ که حکومت‌ها تابع‏‎ ‎‏مردم باشند و حکومت‌ها برای مردم باشند نه مردم، برای حکومت‌ها. 🔹‏‎ ‎‏حکومتی است که، برایِ مردم خدمتگزار است؛ باید خدمتگزار باشد. در اسلام مابین‏‎ ‎‏اقشار ملتها هیچ فرق نیست. در اسلام حقوق همه ملت‌ها مراعات شده است: حقوق‏‎ ‎‏مسیحیین مراعات شده است؛ حقوق و زرتشتیین مراعات شده است؛ تمام افراد‏‎ ‎‏عالم را بشر می‌داند، و حق بشری برای آن‌ها قائل است؛ تمام عالم را به نظرِ محبت نگاه‏‎ ‎‏می‌کند؛ می‌خواهد عالم مستضعفین نجات پیدا کنند، می‌خواهد تمام عالم روحانی‏‎ ‎‏بشوند، تمام عالم به عالِم قدس نزدیک بشوند. اسلام برای نجات مردم بشر آمده است‏‎ ‎‏که از این علایق جسمانی آن‌ها را رها کند و به روحیات برسد. ... (13 فروردین 58، صحیفه امام، ج 6، ص 467و468) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
🔴نفوذ در کسوت روحانیت پرونده ویژه بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی به مناسبت سالروز مرگ آقای سیدمحمدکاظم شریعتمداری تلاش دستیار شریعتمداری برای تحمیل شورای سلطنتی به امام ماجرای شنود ساواک از منزل شخصی شریعتمداری به روایت مرحوم فیض گیلانی نقش آقای سیدمحمدکاظم شریعتمداری در کودتای نقاب (نوژه) چه بود؟/بخش اول نقش آقای سیدمحمدکاظم شریعتمداری در کودتای نقاب (نوژه) چه بود؟/بخش دوم نقش آقای سیدمحمدکاظم شریعتمداری در کودتای نقاب (نوژه)چه بود؟/بخش سوم نقش آقای سیدمحمدکاظم شریعتمداری در کودتای نقاب (نوژه) چه بود؟/بخش چهارم اطلاعيه‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره عدم‌ شايستگی آيت‌الله‌ شريعتمداری برای مرجعيت‌ شریعتمداری در دادگاه تاریخ+متن کتاب 🔹صوت | هشدار حجت‌الاسلام و المسلمین سید حمید روحانی در خصوص پدیده در قم 🔸آقای شریعتمداری: تمام تلاش من برای حفظ مقام سلطنت است/معتقد به آزادی همه زندانیان نیستم 📹 فیلم | حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی: آقای شریعتمداری با ساواک در جهت ضربه زدن به مبارزین و انقلابی‌ها کاملا همراه بود 🔹غائله‌آفرینی مدعی مرجعیت 🔸تلاش امام برای حفظ شریعتمداری و دست رد او به سینه امام 🔹عدم مرزبندی شریعتمداری با احزاب انحرافی 🔸پایان مدارای انقلابی 🔹سند | مشاوره آقای شریعتمداری به ساواک برای رهایی از مطالبه‌گری انقلابیون 🔸سند | پیغام باواسطه امام خمینی قدس سره الشریف به آقای شریعتمداری: از اعمال خلاف دین خودداری کن! 🔹سند | حساب خاص دفتر ویژه شاهنشاهی نسبت به آقای شریعتمداری 🔻 رسانه‌های رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غافل‌ترین مردم کیست؟ 🌙ماه معنویت | گزیده‌ای از شرح احادیث اخلاقی توسط مقام معظم رهبری/9 🔹قالْ وَ أَغفَلُ النّاس مَن لَم یَتَّعِظ بِتَغَیُّرِ الدُّنیا مِن حالٍ إِلی حال غافل‌ترین مردم آن کسی است که از این تغییرات و تبدّلاتی که در عالم وجود و در میان انسان‌ها بالخصوص به وجود می‌آید موعظه نگیرد، پند نگیرد، این [شخص] غافل است. چون پُر است این دنیا از موجبات پند. 🔸و سَکَنتُم فی مَسَاکِنِ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَنفُسَهُم این آیات کریمه قرآن به کسانی که به دولت و مقامی رسیدند تذکر می‌دهد که این‌جایی که شما امروز نشسته‌اید، قبل از شما یک عده دیگری نشسته بودند، آن‌ها رفتند، شما آمدید. این تبدّل حالات است. 🔹انسان باید از این تغییر مسیر تاریخ بشر، بالا رفتن‌ها و پایین آمدن‌ها در عالم پند بگیرد. پند هم انواع و اقسامی دارد؛ یعنی فقط این نیست که انسان احساس کند که این نعمت زوال‌پذیر است -این یکی از پندها است- اگر من و شما امروز نعمتی داریم، دیگرانی هم قبل از ما بودند که این نعمت را داشتند و از آن‌ها گرفته شد. 🔸در سطح دنیا هم همین‌جور است؛ از من و شما هم این نعمت ممکن است گرفته بشود؛ تصور نکنیم [این نعمت] ابدی است، تصور نکنیم امضاشده و تضمین‌شده و قطعی است؛ این نعمت را بایستی با شکر الهی و ادای وظیفه نعمت حفظ کرد. 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
شیخ محسن کدیور، مظلومیت شریعتمداری و تاریخ_سازی امریکایی!!.pdf
871.5K
انتشار یک سند تاریخی در واکنش به دفاعیات پوچ کدیور از شریعتمداری محسن کدیور همراستا با سازمان‌های امنیتی ، ، و برای پژوهش‌های تاریخی علیه انقلاب اسلامی، به پژوهش‌هایی مشغول است تا تاریخ‌سازی جدیدی را در دفاع از سیدکاظم شریعتمداری آغاز کند. این موضوع گویای آن است که این جریان بیش از آن‌که حب امثال شریعتمداری را داشته باشد، بغض امام خمینی و انقلاب اسلامی را به دل دارند لذا در این بخش به مناسبت این بحث، سندی از اسناد ساواک که نشانگر ارتباطات دوستانه آقای شریعتمداری با رژیم پهلوی است منتشر می‌گردد... ضمیمه: مقاله «شیخ محسن کدیور، مظلومیت شریعتمداری و تاریخ‌سازی امریکایی»، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره33، پاییز 1391. 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db