امید امام به طبقه جوان حوزه
🔻 #صحیفه_خوانی | 23آذر
🔹«امید است ان شاءالله طبقۀ جوان حوزه های علمیه با #مجاهدات_نفسانیه و خلوات با خدای تعالی خود را برای دفاع از احکام مقدسۀ اسلام و مصالح مسلمین مجهز فرموده تا در آتیۀ نزدیکی که عهده داری و پاسداری از قرآن مجید و احکام آسمانی به آنها محول می شود مهیا برای خدمت بوده و از بذل هیچ چیز در راه حراست آن مضایقه نفرمایند.
🔸اینجانب در این تبعیدگاه ثانوی (نجف) چشم امیدم به آتیۀ طبقه جوان متدین #ممالک_اسلامی و خصوص محصلین ارجمند حوزههای دینی دوخته شده و در تحت قُباب مطهرۀ ائمۀ اسلام ـ علیهم الصلوة والسلام ـ موفقیت آنها را خواستار و عظمت اسلام و مسلمین و حوزه های مقدسه را خواهانم.» (23 آذر 1344/ صحیفه امام، ج 2،ص 60)
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلم|| دیدگاه مرحوم #آیتالله_یزدی پیرامون کتاب #روزگار_قائممقامی/بخش نخست
#انتشار_برای_نخستین_بار
🔻مرحوم آیتالله یزدی:
🔹کتاب روزگار قائممقامی به گونهای مستند شده که به هیچ وجه قابل انکار نیست و برای مخاطب قطعآور است.
🔹این کتاب کار بسیار سنگینی بود که انجام دادید و بسیار جای تقدیر و تشکر دارد.
🔸این کتاب برخی شبهات را برای خود من رفع کرد؛ حتی در مواضعی که خود من کم و بیش در آن حضور داشتم.
🔹ویژگی مثبت کتاب این است که بسیار مستند است. جوری مستند شده که به هیچ وجه قابل انکار نیست و برای مخاطب قطعآور است.
🔻معرفی کتاب #روزگار_قائممقامی:
درباره آقای منتظری،قائم مقام مخلوع، آثار متعددی در تمجید یا نقد ایشان نوشته شده است اما در میان تمام آثار گذشته؛ «روزگار قائم مقامی» اثری کاملا متفاوت است...»
📃متن معرفی کامل:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/1607
◀️راههای تهیه کتاب:
🏢 تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6.
📞تلفن: 22579192_021
🏢قم:
📞تلفن: 32904231-025
#اختصاصی
#منتشر_نشده
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
پیام هشت ماده ای امام به قوه قضاییه/1
🔻#صحیفه_خوانی | 24 آذر
امروز سالروز صدور #پیام _هشت_ماده_ای #امام_خمینی به قوه قضاییه درباره اسلامی شدن قوانین است،این پیام را با هم مرور کنیم.
🔹«بسم الله الرحمن الرحیم
در تعقیب تذکر به لزوم اسلامی نمودن تمام ارگانهای دولتی بویژه دستگاههای قضایی و لزوم جانشین نمودن احکام الله در نظام جمهوری اسلامی به جای احکام طاغوتی رژیم جبار سابق، لازم است تذکراتی به جمیع متصدیان امور داده شود. امید است ان شاءالله تعالی با تسریع در عمل، این تذکرات را مورد توجه قرار دهند:
🔸1ـ تهیۀ قوانین شرعیه و تصویب و ابلاغ آنها با دقت لازم و سرعت انجام گیرد و قوانین مربوط به مسائل قضایی که مورد ابتلای عموم است و از اهمیت بیشتر برخوردار است در رأس سایر مصوبات قرار گیرد، که کار قوۀ قضاییه به تأخیر یا تعطیل نکشد و حقوق مردم ضایع نشود، و ابلاغ و اجرای آن نیز در رأس مسائل دیگر قرار گیرد.
🔹2ـ رسیدگی به صلاحیت قضات و دادستانها و دادگاهها با سرعت و دقت عمل شود تا جریان امور، شرعی و الهی شده و حقوق مردم ضایع نگردد. و به همین نحو رسیدگی به صلاحیت سایر کارمندان و متصدیان امور، با بیطرفی کامل بدون مسامحه و بدون اشکال تراشیهای جاهلانه که گاهی از تندروها نقل می شود، صورت گیرد تا در حالی که اشخاص فاسد و مفسد تصفیه می شوند اشخاص مفید و مؤثر با اشکالات واهی کنار گذاشته نشوند. و میزان، حال فعلی اشخاص است با غمض عین از بعض لغزشهایی که در رژیم سابق داشته اند، مگر آنکه با قرائن صحیح معلوم شود که فعلاً نیز کارشکن و مفسدند.
🔸3ـ آقایان قضات واجد شرایط اسلامی، چه در دادگستری و چه در دادگاههای انقلاب باید با #استقلال و قدرت بدون ملاحظه از مقامی احکام اسلام را صادر کنند، و در سراسر کشور بدون مسامحه و تعویق به کار پر اهمیت خود ادامه دهند. و مأمورین ابلاغ و اجرا و دیگر مربوطین به این امر باید از احکام آنان تبعیت نمایند تا ملت از صحت قضا و ابلاغ و اجرا و احضار، احساس آرامش قضایی نمایند، و احساس کنند که در سایۀ احکام عدل اسلامی جان و مال و حیثیت آنان در امان است. و عمل به عدل اسلامی مخصوص به قوۀ قضاییه و متعلقات آن نیست، که در سایر ارگانهای نظام جمهوری اسلامی از مجلس و دولت و متعلقات آن و قوای نظامی و انتظامی و سپاه پاسداران و کمیته ها و بسیج و دیگر متصدیان امور نیز به طور جدی مطرح است و اَحدی حق ندارد با مردم رفتار غیر اسلامی داشته باشد.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
پیام هشت ماده ای امام به قوه قضاییه/2
🔹4ـ هیچ کس حق ندارد کسی را بدون حکم قاضی که از روی موازین شرعیه باید باشد توقیف کند یا احضار نماید، هر چند مدت توقیف کم باشد. توقیف یا احضار به عنف، جرم است و موجب تعزیر شرعی است.
🔸5ـ هیچ کس حق ندارد در مالِ کسی چه منقول و چه غیرمنقول، و در مورد حق کسی دخل و تصرف کند یا توقیف و مصادره نماید مگر به حکم حاکم شرع، آن هم پس از بررسی دقیق و ثبوت حکم از نظر شرعی.
🔹6ـ هیچ کس حق ندارد به خانه یا مغازه و یا محل کار شخصی کسی بدون اذن صاحب آنها وارد شود یا کسی را جلب کند، یا به نام کشف جرم یا ارتکاب گناه تعقیب و مراقبت نماید، و یا نسبت به فردی اهانت نموده و اعمال غیر انسانی ـ اسلامی مرتکب شود، یا به تلفن یا نوار ضبط صوت دیگری به نام کشف جرم یا کشف مرکز گناه گوش کند، و یا برای کشف گناه و جرم هر چند گناه بزرگ باشد، شنود بگذارد و یا دنبال اسرار مردم باشد، و تجسس از گناهان غیر نماید یا اسراری که از غیر به او رسیده و لو برای یک نفر فاش کند. تمام اینها جرم [و] گناه است و بعضی از آنها چون اشاعۀ فحشا و گناهان از #کبایر بسیار بزرگ است، و مرتکبین هر یک از امور فوق مجرم و مستحق تعزیر شرعی هستند و بعضی از آنها موجب حد شرعی می باشد.
🔸7ـ آنچه ذکر شد و ممنوع اعلام شد، در غیر مواردی است که در رابطه با #توطئه ها و #گروهکهای مخالف اسلام و نظام جمهوری اسلامی است که در خانه های امن و تیمی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی و ترور شخصیتهای مجاهد و مردم بیگناه کوچه و بازار و برای نقشه های خرابکاری و #افساد_فی_الأرض اجتماع می کنند و #محارب خدا و رسول می باشند، که با آنان در هر نقطه که باشند، و همچنین در جمیع ارگانهای دولتی و دستگاههای قضایی و دانشگاهها و دانشکده ها و دیگر مراکز با قاطعیت و شدت عمل، ولی با احتیاط کامل باید عمل شود، لکن تحت ضوابط شرعیه و موافق دستور دادستانها و دادگاهها، چرا که تعدی از حدود شرعیه حتی نسبت به آنان نیز جایز نیست، چنانچه مسامحه و سهل انگاری نیز نباید شود. و در عین حال مأمورین باید خارج از حدود مأموریت که آن هم منحصر است به محدودۀ سرکوبی آنان حسب ضوابط مقرره و جهات شرعیه، عملی انجام ندهند.
🔹و مؤکداً تذکر داده می شود که اگر برای کشف خانه های تیمی و مراکز جاسوسی و افساد علیه نظام جمهوری اسلامی از روی خطا و اشتباه به منزل شخصی یا محل کار کسی وارد شدند و در آنجا با آلت لهو یا آلات قمار و فحشا و سایر جهات انحرافی مثل مواد مخدره برخورد کردند، حق ندارند آن را پیش دیگران افشا کنند، چرا که اشاعۀ #فحشا از بزرگترین گناهان کبیره است و هیچ کس حق ندارد هتک حرمت مسلمان و تعدی از ضوابط شرعیه نماید.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
پیام هشت ماده ای امام به قوه قضاییه/3
🔸فقط باید به وظیفۀ نهی از منکر به نحوی که در اسلام مقرر است عمل نمایند و حق جلب یا بازداشت یا ضرب و شتم صاحبان خانه و ساکنان آن را ندارند، و تعدی از حدود الهی ظلم است و موجب تعزیر و گاهی تقاص می باشد. و اما کسانی که معلوم شود شغل آنان جمع مواد مخدره و پخش بین مردم است، در حکم مفسد فی الأرض و مصداق ساعی در ارض برای فساد و هلاک حرث و نسل است و باید علاوه بر ضبط آنچه از این قبیل موجود است آنان را به مقامات قضایی معرفی کنند. و همچنین هیچ یک از قضات حق ندارند ابتدائاً حکمی صادر نمایند که به وسیله آن مأموران اجرا اجازه داشته باشند به منازل یا محلهای کار افراد وارد شوند که نه خانۀ امن و تیمی است و نه محل توطئه های دیگر علیه نظام جمهوری اسلامی، که صادر کننده و اجرا کنندۀ چنین حکمی مورد تعقیب قانونی و شرعی است.
🔹8ـ جناب حجت الاسلام آقای موسوی اردبیلی رئیس دیوانعالی کشور، و جناب آقای نخست وزیر موظفند شرعاً از امور مذکوره با سرعت و قاطعیت جلوگیری نمایند. و لازم است در سراسر کشور، در مراکز استانداریها و فرمانداریها و بخشداریها هیأتهایی را که مورد اعتماد و وثوق می باشند انتخاب نمایند و به ملت ابلاغ شود که شکایات خود را در مورد تجاوز و تعدی مأمورین اجرا، که به حقوق و اموال آنان سر می زند بدین هیأتها ارجاع نمایند و هیأتهای مذکور نتیجه را به آقایان تسلیم، و آنان با ارجاع شکایات به مقامات مسئول و پیگیری آن متجاوزین را موافق با حدود و تعزیرات شرعی مجازات کنند.
🔸باید همه بدانیم که پس از استقرار حاکمیت اسلام و ثبات و قدرت نظام جمهوری اسلامی با تأیید و عنایات خداوند قادر کریم و توجه حضرت خاتم الاوصیا و بقیة الله ـ ارواحنا لمقدمه الفداء ـ و پشتیبانی بی نظیر ملت متعهد ارجمند از نظام و حکومت، قابل قبول و تحمل نیست که به اسم انقلاب و انقلابی بودن خدای نخواسته به کسی ظلم شود، و کارهای خلاف مقررات الهی و اخلاق کریم اسلامی از اشخاص بی توجه به معنویات صادر شود.
🔹باید ملت از این پس که حال استقرار و سازندگی است احساس آرامش و امنیت نمایند و آسوده خاطر و مطمئن از همۀ جهات به کارهای خویش ادامه دهند، و اسلام بزرگ و دولت اسلامی را پشتیبان خود بدانند، و قوۀ قضاییه را در دادخواهیها و اجرای عدل و حدود اسلامی در خدمت خود ببینند، و قوای نظامی و انتظامی و سپاه پاسداران و کمیته ها را موجب آسایش و امنیت خود و کشور خود بدانند. و این امور بر عهدۀ همگان است، و کار بستن آن موجب رضای خداوند و سعادت دنیا و آخرت می باشد، و تخلف از آن موجب غضب خداوند قهار و عذاب آخرت و تعقیب و جزای دنیوی است. از خداوند کریم خواهانم که همۀ ما را از لغزشها و خطاها حفظ فرماید، و جمهوری اسلامی را تأیید فرموده و آن را به حکومت عالَمی قائم آل محمد ـ صلی الله علیه و آله ـ متصل فرماید «اِنّه قریب مجیب». والسلام علی عبادالله الصالحین.
روح الله الموسوی الخمینی» (24آذر 1361/صحیفه امام، ج17، ص 139-143)
◀️پینوشت:
مقارنت اعدام برخی فتنهگران رسانهای، در کنار برخوردهای جدی قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی نویدبخش پیشرفت نظام اسلامی در ساحت عدالت اقتصادی و اجتماعی است.
یقینا این پیشرفتها به مذاق معاندان ملت ایران خوش نخواهد آمد و سنگاندازیهای فراوانی را در این مسیر ایجاد خواهند نمود که البته با هوشیاری و بصیرت مثالزدنی مردم به نتیجه نخواهد رسید.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📅 از سخنرانی آیتالله سیدعلی خامنهای تا جلسه غمانگیز سولیوان با محمدرضا پهلوی
🔻#روزهای_انقلاب
✳️ 19-24 آذر 1357
🔹19آذر: بیش از یک میلیون نفر از #مردم_مشهد در تعدادی از خیابان های این شهر راهپیمایی کردند..تظاهر کنندگان به منظور شنیدن سخنرانی آیتالله سید علی خامنه ای و سید عبدالکریم هاشمی نژاد روی زمین نشستند...
🔸20 آذر: امام خمینی تمام ملت رأی دادند که شاه نباید باشد و باید دنیا این معنی را بداند که شاه به هیچ وجه دیگر قانونیت ندارد. قبلأ هم نداشت ولی ملت دیروز و امروز اعلام کردند؛ اعلام عمومی کردند که شاه باید برود و شاه را نمی خواهند.»
🔹21آذر: بنابر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس #جیمی_کارتر بار دیگر حمایت ایالات متحده را از شاه ایران اعلام کرد. او از شاه خواست قدرتش را حفظ کند تا مشکلات از میان برداشته شود.
🔸22آذر: #ویلیام_سولیوان سفیر آمریکا در تهران با شاه ملاقات کرد. سولیوان این ملاقات را یک « جلسه طولانی غم انگیز » نامید در پایان سولیوان به شاه تشکیل حکومت ائتلافی غیر نظامی را توصیه نمود.
🔹23آذر: شماری از #مردم_یزد روز سیزدهم محرم (سومین روز شهادت امام حسین علیهالسلام) به سوی مسجد ملا اسماعیل به حرکت در آمدند که با هجوم آتش پلیس روبه رو شدند
🔸24آذر: #روزنامه_فیگارو در مقالهای به قلم پاتریک واسمن، سیاستهای جیمی کارتر رئیسجمهور آمریکا را مورد انتقاد قرار داد و نوشت اعمال سیاست حقوق بشر در ایران یک اشتباه بزرگ بود که از جانب کارتر صورت گرفت.
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
نامه اخلاقی امام خمینی به حاج احمد آقا و پیشبینی جفا علیه ایشان
🔻#صحیفه_خوانی | 25 آذر
🔹« بسم الله الرحمن الرحیم
کتاب «آداب الصلوة» را که خود از آن بهره ای نبردم جز تأسف بر قصور و تقصیر بر ایام گذشته که توانایی بر خودسازی داشتم، و حسرت و ندامت در روزگار پیری که دستم تهی و بارم سنگین و راهم بس دراز و پایم لنگ و آوای رحیل در گوش است، هدیه کردم به فرزند عزیزم «احمد» که از قدرت جوانی کامیاب است؛ شاید او ـ ان شاءالله تعالی ـ از محتویات آن که از کتاب کریم و سنّت شریف و افادات بزرگان فراهم شده است، بهرهمند شود و به معراج حقیقی از رهنمایی اهل معرفت راه یابد، و دل از این ظلمتکده برکَند، و به مقصد اصلی انسانیت که انبیای عظام و اولیای کرام ـ علیهم صلوات الله و سلامه ـ و اهل الله بر آن راه یافتند و دیگران را دعوت فرمودند، توفیق یابد.
🔸پسرم! خود را مهیا کن که پس از من بر تو جفاها رود و نگرانی ها که از من دارند به حساب تو گذارند. اگر حساب خود را با خدای خود صاف کنی و پناه به ذکر الله بری، هراسی از خلق به خود راه مده که حساب خلق زودگذر است و آنچه ازلی است، حساب در پیشگاه حق است.
🔻فرزندم! پس از من ممکن است پیشنهاد خدمتی بر تو شود، در صورتی که قصدت خدمت به جمهوری اسلامی و اسلام عزیز است رد مکن؛ و اگر خدای نخواسته برای هواهای نفسانی و ارضای شهوات است، از آن اجتناب کن که مقامات دنیوی ارزش آن ندارد که خود را در راه آنها تباه کنی.
🔹خداوندا! ما ضعیف و ناتوانیم و عقب افتاده از قافلۀ سالکان، تو خود از ما دستگیری فرما. رَبَّنا عامِلْنا بِفَضْلِکَ وَ لا تُعامِلْنا بِعَدْلِکَ. والسلام علی عبادالله الصالحین.
23 ربیع الاول 1405/ 25 آذر 1363
روح الله الموسوی الخمینی» (25 آذر 1363/صحیفه امام، ج19، ص 119)
پی نوشت
کانون جفا علیه سیداحمد آقا بیت منتظری بود که مع الاسف بعد از ارتحال احمدآقا در بیت امام نیز نفوذ کامل یافتند و عجیب آنکه جماران نشینان با تهمت زنندگان به سیداحمد آقا هم پیاله هستند!
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔴ترس از جنگ؛ حربه همیشگی لیبرالهای ترسو
🔹شهید رجایی:
« #آمریکا در ایران سفارتخانه نداشت این یک #لانه_جاسوسی بود. آمریکا در این لانه جاسوسی برای روزنامهها نیز تصمیم میگرفت و در هر کاری دخالت میکرد. دانشجویان پیرو خط امام با تسخیر سفارتخانه و افشای اسناد آن این مسئله را ثابت کردند...
🔸کسانی در کشور ما بودند که به این حرکت با تردید نگاه میکردند و فکر میکردند که آمریکا به ایران حمله خواهد کرد. اینها کسانی بودند که توان این مردم و انقلاب را درک نکرده بودند و حال آنکه مردم ما ثابت کردند که انقلابشان از ویژگیهای خاصی برخوردار است و میتواند بزرگترین مسائل و مشکلات خود را حل کند.»(روزنامه جمهوری اسلامی 6بهمن1359)
◀️پینوشت:
🔹با توجه به سخنان شهید رجایی؛ ابتدای #انقلاب_اسلامی نیز لیبرالمسلکهای ترسویی بودند که کوچکترین حرکت استقلالطلبانه را مایه بروز جنگ میپنداشتند. امروز نیز پیروان همان مسلک در مناصب حساس اجرایی حضور دارند و با گرای ضعف و ذلت به بیگانگان، زمینه افزایش سختیها و فشارها علیه ملت مظلوم ایران را فراهم میکنند.
🔸تاریخ انقلاب اسلامی از ابتدا تا کنون بر سر یک دو راهی بوده است: «رجایی»-«بنیصدر» و این مردم فهیم ایراناند که راه رجاییها را رفته و خواهند رفت.
#شهید_رجایی
#بنیصدر
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
چوب حراج جریان مدعی #ملیگرایی به سرمایههای دینی و ملی
🔻#صحیفه_خوانی | 26 آذر
🔹ما در زمان خودمان هم آقای #کاشانی را دیدیم. آقای کاشانی از جوانی در #نجف بودند و یک روحانی #مبارز بودند. مبارزه با استعمار، آن وقت البته #انگلستان بود مبارزه با او. در ایران هم که آمدند تمام زندگی شان صرف همین معنا شد و من از نزدیک ایشان را می شناختم. در یک وقت وضع ایشان طوری شد که وقتی که از منزل می خواست حرکت کند فرض کنید بیایند به مسجد شاه، مسجد شاه مطلع می شد، در نظر داشتند، اعلام می شد، این طور بود وضع ایشان. بعدش دیدند که اگر یک روحانی در میدان باشد لابد #اسلام را در کار می آورد، این حتمی است و همین طور هم بود. از این جهت شروع کردند به جوسازی .
🔸آن طور #جوسازی کردند که یک سگی را عینک به آن زدند ـ و آن طور که من شنیدم ـ عینک زدند و از طرف مجلس آوردند این طرف و به اسم آیت الله . و من خودم در یک مجلسی بودم که مرحوم آقای #کاشانی وارد شد در آن مجلس، مجلس روضه بود، هیچ کس پا نشد. من پاشدم و یکی از علمای تهران که الآن هم هستند و من جا دادم به ایشان ـ جا هم ندادند ـ. این جو را درست کرده بودند برای آقای کاشانی که دیگر از منزلش نمی توانست بیرون بیاید، در یک اتاقی محبوس بود در منزلش طوری که نمی توانست بیرون بیاید. چند دفعه هم گرفتند چه کردند. آنجا هم شکست دادند، #مسلمین را شکست دادند. (26 آذر 1362، صحیفه امام، ج 18، ص 248 و 249)
◀️پینوشت:
طیف به اصطلاح ملیگرا همواره ادعای وطنپرستی و رعایت اخلاق و ادب داشتهاند. اما تاریخ اثبات کرده است که خدومترین افراد به دین و میهن از تیغ تخریب این طیف مصون نبودهاند.
امروز نیز دنبالههای آنان در فضای رسانهای کشور رخنه کرده، علیه شخصیتهای دینی و ملی مشغول سمپراکنیاند.
تاریخ هیچگاه کارنامه سیاه آنان را فراموش نخواهد کرد.
#آیت_الله_کاشانی
#مصدق
#ملی_شدن_صنعت_نفت
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📅 از سخنرانی آیتالله سیدعلی خامنهای تا جلسه غمانگیز سولیوان با محمدرضا پهلوی
🔻#روزهای_انقلاب
✳️ 25-26 آذر 1357
🔹25آذر: « #جیمی_کارتر رئیس جمهور آمریکا در پیامی به #سولیوان سفیر آمریکا در تهران از او خواست به ملاقات شاه برود و به او بگوید که پرزیدنت اوضاع ایران را با نگرانی شدید تعقیب نموده و از کوشش های او برای اعاده امنیت و ثبات در ایران پشتیبانی میکند.»
🔸26آذر:« #آیتالله_بهاءالدین_محلاتی با انتشار اعلامیهای خطاب به مردم استان فارس روز دوشنبه ۲۷ آذر را عزای عمومی اعلام کرد و با اشاره به کشتار روستای سعدی، از عموم مردم خواست تا در این روز بدون هیچ تظاهرات و خشونت، خانوادههای شهدای راه اسلام را تسلی داده و نفرت خود را از رژیم شاهنشاهی ابراز کنند.»
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
وحدت حوزه و دانشگاه سبب اتحاد ملت
🔻#صحیفه_خوانی | 27 آذر
🔹چه مجلس #شورانگیزی است و چه اجتماع مبارکی! یک روز بود که #دانشگاه و #حوزه های علمیه نه آنکه از هم جدا بودند، جَوّی به وجود آورده بودند که با هم شاید# دشمن بودند. نه دانشگاهی تحمل روحانی را داشت و نه روحانی تحمل دانشگاهی. اساس هم این بود که دو قشری را که با اتحادشان تمام #ملت متحد می شوند از هم جدا نگه دارند، و با هم مخالفشان کنند تا ملت #اتحاد پیدا نکند. بحمدالله در این نهضت اسلامی، این انقلاب اسلامی، این تحول بزرگ حاصل شد که هیچ یک از این دو طایفه خودشان را از دیگری ان شاءالله جدا نمی دانند. آن وحشتی که دانشگاهیها از معمَّم داشتند و آن وحشتی که معمَّمین از دانشگاهیها داشته اند، به اذن خدای تبارک و تعالی مرتفع شد. و حالا شما برادران دانشگاهی و برادران روحانی در کنار هم برای رفع مشکلات و برای به پیروزی رساندن #انقلاب مجتمع هستید.
🔴 نقشه دشمنان؛ جدایی میان حوزه و دانشگاه
🔸آن وقت جدا کرده بودند شما را از هم. یک دیواری کشیده بودند. شما آن طرف و آنها هم آن طرف. هر دو هم به هم #بدبین و آنها هم استفاده اش را می کردند. حالا که می بینند که یک تحولی پیدا شده است؛ دانشگاهی متمایل شده است به روحانی، روحانی متمایل شده است به دانشگاهی، با هم هستند و می خواهند با هم کشور خودشان را به پیش ببرند، حالا #شیاطین بیشتر در فکر هستند که روحانی را از یک طرف بکوبند و دانشگاهی را از یک طرف، و #فساد کنند بین این دو تا. به آنها بگویند که اینها چطورند، به اینها بگویند آنها چطورند. #چشمهایتان_را_باید خیلی_باز_کنید.
🔹در این زمان چشم و گوشها باید خیلی باز باشد که یک وقت می بینید از داخل خود #دانشگاه و از داخل خود #فیضیه شما را به فساد می کشانند. شما را به #تفرقه می کشانند، اینها نمی توانند ببینند. اینهایی که نمی خواهند این کشور یک کشور صحیح و سالم باشد، و اربابهای آنها که از اوّل هم نمی خواستند، نمی توانند ببینند که شما با هم #مجتمع شده اید و می خواهید با هم کار کنید. آنها عواقب این امر را برای خودشان می دانند که اگر حقیقتاً دانشگاهی و حوزه های علمی و همۀ دانشگاهها در هر جا که هستند اینها با هم بشوند و با هم نقشه داشته باشند برای پیروز کردن انقلاب، این برای آنها چه عواقبی دارد.
🔸آنها این مطالب را مطالعه کرده اند، می فهمند و در صدد این هستند که نگذارند شماها با هم باشید. چشم و گوشتان را ـ چه دانشگاهیها و چه طلاب علوم روحانی ـ چشم و گوشتان را باز کنید. و هر که به شما یک مطلبی بود گفت که در آن مسیر باشد، توجه کنید که این یک غرضی در آن هست. هر وقت آمدند گفتند روحانی چه جوری است، و هر وقت آمدند گفتند دانشگاهی چه جوری است، بدانید که این کاری که شما کردید، برای آنها #سنگین دارد تمام می شود.(27 آذر 1359، صحیفه امام، ج 13، ص 412 و 421)
◀️ پی نوشت:
امروز هم دشمنان با جدیت سیاست جدایی حوزه و دانشگاه را دنبال میکنند و با ترفندهای مختلف ،از جمله برجسته کردن بودجه ناچیز حوزه، جامعه دانشگاهی و مردم را نسبت به روحانیت بدبین میکنند و میان این دوبال پیشرفت دینی و ملی جدایی میاندازند.
#وحدت_حوزه_و_دانشگاه
#شهید_مفتح
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 لوح | کار جریان تحریف ، آدرس غلط دادن برای حل مشکل تحریم است
۹۹/۵/۱۰
🔻واقعاً اگر بتوانیم تحریم را رفع کنیم، یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم. البتّه چهار سال است تأخیر شده! [یعنی] از سال ۹۵ بنا بوده همهی تحریمها یکباره برداشته بشود [امّا] تا الان نه فقط برداشته نشده، زیاد هم شده.
تأخیر شده امّا اگر بتوانیم با روش درست، عاقلانه، با روش اسلامی و ایرانی، با روش عزّتمندانه تحریم را برطرف کنیم، باید برطرف کنیم. امّا به این نیندیشید؛ عمده به خنثیٰ کردن تحریم بیندیشید که دست شما است.
💻 ۹۹/۹/۲۶ | @Khamenei_ir
تحصیل در غرب زمینه انحطاط
🔻#صحیفه_خوانی | 28 آذر
🔹آن چیزی که ملتها را می سازد #فرهنگ صحیح است. آن چیزی که #دانشگاه را بارور می کند که برای ملت مفید است، برای کشور مفید است، آن عبارت از آن #محتوای دانشگاه است، نه درس است. صنعت ماعدای #ایمان فساد می آورد، علم ماعدای ایمان #فساد می آورد؛ اِذ ا فَسَدَ الْعالِم فَسَدَ الْعالَم. هر چه علم بیشتر شد، فسادش هم بیشتر است. اهل جهنم از تعفن عالم به ایذا دارند، اذیت می کشند. عالمی که ایمان دارد آن است که خدا تعریفش می کند، پیغمبر تعریفش می کند، اسلام تعریفش می کند.
🔸اگر ایمان پهلوی #تخصص نباشد، تخصص مضر است. تخصص در یک کشوری باشد که ایمان تویش نباشد، تخصص کشور را به #هلاکت می رساند، به بستگی می رساند. این همه متخصص ما داشتیم در هر رشته ای، در زمان سابق، برای این ملت چه کردند این متخصصین ما؟ جز هی ملت را به عقب راندند، هی #وابسته کردند، همه چیز وابسته شد؛ هر چه اسم می بردند، می گویند باید برویم به سراغ #اروپا.
🔹لولهنگ سازی را خوب بلد بودند، آنها ما را می بردند برای اینکه تعلیم کنند، #تعلیم نمی کردند. جوانهای ما را می بردند یک دسته را #فاسد می کردند، یک چیزهای ناقصی [تعلیم می کردند.] میان راه اینها را رها می کردند بیایند. ما را هی بازی دادند، کشور ما را هی بازی دادند، ملت ما را هی بازی دادند که ما می خواهیم شما را برسانیم به تمدن بزرگ! وقتی رفتند دیدیم که تمدن بزرگ که نبود هیچ، ما را #منحط کردند تا حدی که همه چیزمان وابسته به غیر بود. (28 آذر 1361، صحیفه امام، ج 17، ص 153و 154)
◀️ پی نوشت:
قبل از پیروزی انقلاب و در زمان سلطنت پهلوی دوم دانشجویان تحصیلکرده آمریکا که عمدتا در دانشگاههای ماساچوست تحصیل کرده بودند بعد از بارگشت به تدریج اداره کشور را به دست گرفتند و به حلقه ماساچوستی ها معروف شدند و همانگونه که امام راحل فرمودند توانایی داخلی را نفی کرده و کشور را به سمت وابستگی و انحطاط کشاندند.
متاسفانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شخصیتهای سیاسی تحصیلکرده در غرب سمتهای حساسی را اشغال نموده؛ که امثال آقایان روحانی و ظریف از جمله آنان می باشند.
ماساچوستیهای دیروز و امروز، در بازههای مختلف تاریخی آزمون خود را با مردودی پشت سر گذاشتهاند و حافظه تاریخی ملت ایران هیچگاه ضربهها و خیانتهای این طیف را فراموش نخواهد کرد.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔴 توهین به رهبری انقلاب؛ از ارتجاع نجف تا برخی روحانیان ساده اندیش قم
✳️بازخوانی جوسازی و توهین متحجرین حوزه علمیه نجف علیه امام خمینی قدس سره الشریف
«رژيم شاه به خوبى آگاه بود كه اگر امام را در نجف #آزاد بگذارد، و از هر طرف در #محاصره قرار ندهد؛ و عليه او به #جوسازى، #شايعهپراكنى و #دروغپردازى دست نيازد موقعيت و امكاناتى كه در عراق جهت گسترش #نهضت_اسلامى_ايران و به وجود آوردن انقلاب براى امام فراهم خواهد آمد، كمتر از خود #ايران نخواهد بود؛ و از آنجا كه امام در عراق از آزادى بيشترى برخوردار است براى ساواك امكان دستگيرى و محدود ساختن او به سادگى ممكن نيست؛ مىتوان گفت كه با امكانات و قدرت بيشترى نهضت اسلامى ايران را رهبرى خواهد كرد. از اين رو رژيم شاه بر آن شد كه با تلاشهاى همهجانبه و گسترده عليه امام در عراق، جوى به وجود آورد كه براى او ميدان عمل و حركت نباشد و بايد گفت كه متأسفانه در اجراى اين توطئه موفقيتهايى هم به دست آورد.
🔸ديرى نپاييد كه #جوّ_مسموم و آلودهاى در عراق عليه امام به وجود آمد، تبليغات زهرآگين و ناجوانمردانۀ روحانىنماها و دستپروردههاى استعمار توانست افكار مردم عراق را عليه او بشوراند و اذهان را نسبت به او مشوب كند و از طرفى تلاش فراوان به عمل آمد تا در ميان آنان كه او را نمىشناختند، شناخته نشود و حقيقت روحانى او براى تودههاى محروم و ستمديده عراق آشكار نگردد و اين بزرگترين ضربهاى بود كه به ملت عرب و به ويژه مردم عراق وارد آمد.
🔹ابرمردى كه مىتوانست با شناساندن اسلام واقعى به ملت عرب و تودههاى مستضعف جهان، نهضت ايرانى را جهانى سازد و راه تاخت و تاز را بر ابرقدرتهاى جهانخوار ببندد، به سبب كارشكنىها، شايعهپراكنىها و جوسازىهاى استعمار به انزوا كشيده شد و تا حدودى در عراق غريب و تنها ماند و تا روز آخر كه در سرزمين عراق مىزيست، هرگز نتوانست اين تنهايى را از ميان ببرد و ضربهاى را كه در اين سرزمين، استعمار بر او وارد كرد جبران كند.
🔸تبعيد امام به نجف و #دشوارىها و مشكلاتى كه در آنجا بر سر راه حركت او به وجود آوردند، امام را ناچار ساخت كه براى دورهاى كوتاه، در مبارزات خود عليه طاغوت ايران آهسته گام بردارد و از حملۀ رعدآسا و كوبنده و توفنده بر ضد رژيم شاه باز بماند، براى مدتى حالت دفاعى به خود گرفته با تاكتيكهاى نوينى حركت كند و اين براى #نهضت_اسلامى ايران كه با رهبرى امام ادامه حيات مىداد، فاجعهآميز و ضربۀ جبرانناپذيرى بود.(نهضت امام خمینی ج2 ص258-257)
◀️پینوشت:
در حالیکه قاطبه روحانیت پشتیبان انقلاب اسلامی و رهبر آن بوده و هستند، برخی سادهاندیشان بنابر عوامل مختلف، علیه انقلاب اسلامی و ولیفقیه به توهین و تخریب دست میزنند.
مطالعه سرگذشت عبرت آموز #حسینعلی_منتظری و #شیخ_علی_تهرانی نشان میدهد که تهاجمات ناجوانمردانه علیه ولایت، گرچه گاهی با توجیهات شبه عقلی انجام میشود اما به غایت بی پشتوانه و سست است و ره به جایی نخواهد برد.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
✳️ مواجهه امام خمینی با منتظری/1
◀️به مناسبت سالروز مرگ آقای حسینعلی منتظری
🔸مواجهه امام خمینی با ثمره عمر خود حسینعلی منتظری یکی از تلخترین مواجهات امام با پروژه نفوذ و اغفال سران برجسته نظام بود که طبعا هزینه سنگینی برای جمهوری اسلامی داشت.
🔹اما آغاز ماجرا پس از آنی بود که تیتر یک روزنامه کیهان مبنی بر قائم مقامی آقای منتظری در آذر ماه ۶۴ که توسط یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری بیان شد، بیت منتظری و شخص وی مورد توجه و طمع بسیاری قرار گرفت. کسانی که منتظری را پل پیروزیها و کسب موقعیتهای بعدی خود میدیدند.
🔸ارتباط نهضت آزادیها با وی که از قبل از انقلاب وجود داشت، تقویت شد و جولان باند سید مهدی هاشمی و منافقین زخم خورده بیشتر. حاصل این همگراییها، انتقادات غیرمنصفانه و تند منتظری در نامههایش به امام (ره) در مورد اعدام سید مهدی هاشمی قاتل، جنگ و نهادهای انقلابی مانند سپاه شد.
🔹میتوان اوج این بی انصافیها را در عوض شدن جای شهید و جلاد در تابستان ۶۷ دید که در بیان منتظری، «منافقینِ» بی منطق و تروریست اول انقلاب به «مجاهدینِ» با منطق و تفکر تبدیل شدند و اجرای حکم الهی در مورد آنها، مورد طعن و نیش آقای منتظری قرار گرفت! منتظری که خود روزی در کسوت نماز جمعه تهران و قم، راه انقلاب و امام (ره) را می ستایید، در ده فجر ۶۷، تندترین انتقادات را به راه امام (ره) و سیاستهای انقلاب و جنگ وارد کرد؛ در حالی که خود پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مسئولینی بود که بیشترین اختیارات را داشت!
🔸 امام خمینی از ابتدا با انتخاب آقای منتظری به قائم مقامی مخالف بودند و اگر چه بنا بر مصالحی، سکوت اختیار کرده بودند اما بعدها به این مخالفت تصریح نمودند.
🔹ایشان در نامه ۶۸/۱/۶ چنین می نویسند:
« والله قسم، من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم، ولی در آن وقت شما را #ساده_لوح می دانستم که مدیر و مدبر نبودید ولی شخصی بودید تحصیل کرده که مفید برای حوزه های علمیه بودید.. در تمام موارد نظر دوستان را پذیرفتم.»
مخالفت امام با انتخاب آقای منتظری گرچه برای نخستین بار در فروردین ۶۸ مکتوب شد اما ایشان پیشتر در جمع سران قوا به نارضایتی خود از این انتخاب و نیز ناتوانی منتظری برای تصدی رهبری انقلاب اسلامی تصریح کرده بودند.
🔹 مرحوم سید احمد خمینی در این باره چنین بیان می دارد:
« در سال ۶۵جلسات هفتگی سران قوا در دفتر یکی از آنان یا در #جماران بدون حضور امام برگزار می شد. من، #آیتالله_خامنه ای، آیت الله موسوی اردبیلی، آقای میر حسین موسوی و آقای هاشمی رفسنجانی حضور داشتیم. بر حسب تقدیر در همان روز آقای منتظری نیز با امام جلسه داشتند. در آن سال هر وقت که امام با آقای منتظری ملاقات می کردند بعد از جلسه برافروخته و عصبانی بودند به طوری که در چهره شان مشخص و نمایان بود. آن روز در وسط جلسه بودیم که ناگهان امام بدون در زدن یک دفعه با حال عصبانیت شدید و برافروختگی وارد اتاق شدند و خطاب به ما فرمودند: من از اول با #قائم_مقامی منتظری مخالف بودم. ایشان به درد رهبری بعد از من نمی خورد!» کلام امام که تمام شد، سران قوا و من در یک سکوت سنگینی فرو رفتیم؛ چون چنین بر خورد بیمقدمه ای از امام سابقه نداشت و اهمیت موضوع را می رساند.»
🔸 علت مخالفت امام را می توان در نامه های ایشان جستجو نمود. آقای منتظری علی رغم برخورداری از جایگاه رفیع علمی و فقهی، در باب سیاست و مدیریت، به تعبیر امام و تایید برخی بزرگان، فردی « #ساده_لوح» و «#غیر_مستقل» بود که به شدت تحت تأثیر اطرافیان و نفوذی ها قرار می گرفت. باند سید مهدی هاشمی، جریان لیبرال(نهضت آزادی) و شبکه تروریستی منافقین سه ضلع مثلثی را تشکیل دادند که آقای منتظری را در چنبره خود قرار داده بودند و ایشان عملا صدایی برای انعکاس تحلیل های غلط و حرف های تخریبی آنها علیه انقلاب اسلامی تبدیل شده بود.( روزگار قائم مقامی، صص ۶۱_۶۸)
#شیخ_ساده_لوح
#حسینعلی_منتظری
#روزگار_قائممقامی
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی.
✳️ مواجهه امام خمینی با منتظری/2
◀️به مناسبت سالروز مرگ آقای حسینعلی منتظری
🔹یکی از دلایل جدی انحراف آقای منتظری؛ اعتماد او به گروههای منحرف و لیبرالمسلک بود. کسانی که در جریان مبارزات هزینهای ندادند و پس از انقلاب طلبکارانه وارد بدنه نظام شدند و علیه اصول انقلابی ملت شوریدند.
◀️امام خمینی در دو پیام جداگانه، به نامه های آقای منتظری پاسخ صریح و روشن دادند. اولین بار در 3 اسفند 67، در پیام «منشور روحانیّت» اعتماد به لیبرال ها و خوشبینی به آنها را _که سیره عملی و ریشه جانبداری های غلط آقای منتظری بود_ مذمت کردند:
🔸«ما هنوز هم چوب اعتمادهای فراوان خود را به گروهها و #لیبرالها میخوریم، آغوش کشور و #انقلاب همیشه برای پذیرفتن همۀ کسانی که قصد #خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است ولی نه به قیمت# طلبکاری آنان از همۀ اصول، که چرا « #مرگ_بر_آمریکا» گفتید! چرا #جنگ کردید! چرا نسبت به منافقین و ضدانقلابیون #حکم_خدا را جاری می کنید؟ چرا شعار « #نه_شرقی_و_نه_غربی» داده اید؟ چرا #لانۀ_جاسوسی را اشغال کرده ایم و صدها چرای دیگر.
🔹و نکتۀ مهم در این رابطه این که نباید تحت تأثیر #ترحمهای_بیجا و بی مورد نسبت به #دشمنان_خدا و مخالفین و متخلفین نظام، به گونه ای تبلیغ کنیم که احکام خدا و حدود الهی زیر سؤال بروند. من بعض از این موارد را نه تنها به سود کشور نمی دانم که معتقدم دشمنان از آن بهره می برند. من به آنهایی که دستشان به رادیو ـ تلویزیون و مطبوعات می رسد و چه بسا حرف های دیگران را می زنند صریحاً اعلام می کنم: تا من هستم نخواهم گذاشت حکومت به دست# لیبرالها بیفتد، تا من هستم نخواهم گذاشت منافقین اسلام این مردم بی پناه را از بین ببرند، تا من هستم از اصول نه شرقی و نه غربی عدول نخواهم کرد»(صحیفه امام ج21 ص273)
🔸اعتماد و دفاع تمام عیار از برخی افراد معلوم الحال و مجرم قطعی( مانند مهدی هاشمی)، رویه غیر قابل در سیره سیاسی آقای منتظری بود که زمینه افول وی را نیز فراهم آورد و جایی برای دفاع از او باقی نگذاشت. (روزگار قائممقامی ص 221)
🔹 هرچند امام گلایه های خود از قائم مقام رهبری را در جلسات مختلف ابراز داشته بودند و نسبت به آینده نظام احساس خطر جدی داشتند، اما در زمستان ۶۷ و نوروز ۶۸ جریان حوادث به گونه ای دیگر رقم خورد. آقای هاشمی رفسنجانی در این باره چنین نقل کرده است:
« چند ماه قبل از اینکه این اتفاق بیافتد،( عزل آقای منتظری) یک جلسه ما ،( آقای خامنهای، سید احمد آقا و بنده) خدمت امام بودیم. دریکی از جلسات که رفت و آمد ها و مکاتباتی میان امام و آقای منتظری شده بود. امام از جانشین آن زمان خودشان ناراحت بودند و این مطلب را در یک جلسه ای فرمودند که بسیار برای ما تلخ بود و برای ماشک شد. ما احساس کردیم که ایشان یک نظر تندی دارند.... وقتی دوستان اصرار می کردند که صبر کنیم ، ایشان با نگرانی به حضار نگاه کردند و فرمودند: من برای عمر خودم فرصت طولانی نمی بینم و وظیفه خود می دانم که این مسئله را حل کنم. من میدانم که بعد از من، اگر انجام ندهم چه پیش خواهد آمد. ازمن نخواهید کاری کنم که وقت حضور نزد خدا جوابی نداشته باشم».
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی.
✳️ مواجهه امام خمینی با منتظری/3
◀️به مناسبت سالروز مرگ آقای حسینعلی منتظری
🔸هاشمی رفسنجانی در جای دیگر از خاطرات خود، به پیشینه تصمیم امام مبنی بر ضرورت #پایان_قائم_مقامی آقای منتظری اشاره می کند و در خاطرات روز دوم فروردین ماه ۶۸ خود می نویسد:
« امام در مورد اظهارات و نامه های آیت الله منتظری عصبانی اند و تصمیم بر اقدام تند دارند. خواهش کردم دست نگه دارید تا بررسی بیشتر شود. در پیامامروزشان هم اشاراتی دارند..»
🔹علی رغم القائات اطرافیان آقای منتظری که تلاش دارند #پایان_قائم_مقامی را امری آنی و نتیجه تصمیمی ناگهانی بنمایانند، شواهد پیشین نشان از آن دارد که امام خمینی بر اساس مشاهده رویه غلط اطرافیان و شخص قائم مقام در موضوعات گوناگون و تصمیم به عدم اصلاح رویه، مدتها پیش از نگارش نامه ۶۸/۱/۶، تصمیم نهایی خود را گرفته و به دلیل تعلل هیئت رئیسه خبرگان مبنی بر اقدام برای #عزل_قائم_مقام، چاره ای جز علنی کردن تصمیم تاریخی خود ندید.(روزگار قائم مقامی، ص۱۱۵)
🔸امام خمینی(ره) انحراف منتظری را شاهد بود و در مجالس خصوصی تذکرات دلسوزانه خود را به وی ارائه می نمود اما منتظری با بی اعتنایی و بی حرمتی به استاد خود، به حدی رسیده بود که در مواردی حتی به امام هم جسارت نمود؛ امری که با اعتراض آیت الله خامنه ای مواجه شد و امام باز هم صبوری پیشه کرد. (در کتاب روایت رهبری تفصیل این ماجرا آمده)
🔸امام تمام تلاش خود را برای نجات منتظری به کار بست اما «حفظ اسلام» اقتضا میکرد که تصمیم اساسی خود را بگیرد و جراحی بزرگی را برای حذف عنصری منحرف انجام دهد. ایشان منتظری را از قائم مقامی عزل کرده و در شب هفتم فروردین 68، در دیدار سران قوا، منتظری را شخصی «فاسق، فاسد و مفسد» نامید.(روزگار قائم مقامی، ص126-132)
🔹اطرافیان منتظری که نقش اساسی در انحراف «قائم مقام» داشتند، پس از عزل وی بر کینه و عناد خود نسبت به انقلاب و امام افزوده و برای گریز از بدنامی، نامه امام به منتظری را انکار یا توجیه کردند.
🔸 نامه ای که اصل آن با دستخط امام موجود است و موسسه تنظیم و نشر آثار امام نیز صدورش را تایید کرده و آقایان هاشمی رفسنجانی، خامنه ای و مشکینی هم بر نوشتن آن توسط امام شهادت داده اند. جالب تر آنکه خود منتظری به نامه مزبور پاسخ داده و صالحی نجف آبادی نیز کتابی درباره نامه مذکور نوشته است.
🔹 برخی از اعضای بیت منتظری مانند عمادالدین باقی، در وقاحتی آشکار، امام را در نوشتن این نامه «بیمار» توصیف کرده تا آنرا از اعتبار بیاندازد. برخورد جاهلانه و کینه توزانه بیت منتظری با نامه امام، نشان دهنده عمق انحراف و وقاحت این بیت در برخورد با انقلاب و امام است. بیت منتظری با انتشار فایل صوتی حمایت آقای منتظری از سازمان تروریستی منافقین، نقش مهمی در انتخابات ریاست جمهوری دوزادهم ایفا کرده و با مظلوم نمایی از جلادان، تغییر جایگاه شهید و جلاد را کلید زد و هنوز هم به فتنه گری های خود ادامه می دهد.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی.
🔴ناگفتههای آیتالله یزدی در دیدار اختصاصی با نویسندگان «روزگار قائممقامی»
🔻 #انتشار_برای_نخستین_بار
🔹نویسندگان کتاب «روزگار قائم مقامی» که ناگفتههایی را درباره آیتالله حسینعلی منتظری قائممقام معزول رهبری در دهه 60 مطرح کردهاند، به همراه برخی دیگر از پژوهشگران بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۳ شهریور ۹۸ به دعوت مرحوم آیتالله محمد یزدی فقیه تازه درگذشته شورای نگهبان، در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با وی دیدار داشتند.
🔸رئیس فقید جامعه مدرسین بعد از مطالعه کتاب «روزگار قائممقامی»، برای تقدیر از نویسندگان، فرصت این دیدار را فراهم کرده بود. در این دیدار آیتالله یزدی ضمن تأیید و تقدیر ویژه از کتاب، به بیان برخی خاطرات خاص خود پیرامون قائممقامی و حواشی مربوط به آقای منتظری پرداخت که متن این دیدار، با اندک حذفیات جهت مراعات برخی مصالح، برای نخستینبار منتشر میگردد.
🔹کتاب روزگار قائممقامی بر خلاف بسیاری از آثار گذشته که بر نفوذ باند سیدمهدی هاشمی تأکید دارد، در سه فصل از مثلث نفوذ «مهدی هاشمی، لیبرالهای نهضت آزادی و منافقین» پرده برمیدارد.
◀️سرفصلهای مهم از سخنان و خاطرات منتشر نشده آیتالله یزدی در دیدار نویسندگان کتاب روزگار قائممقامی :
🔹کتاب روزگار قائممقامی؛ بسیار مستند و رفعکننده شبهات
🔸«روزگار قائممقامی»، یکی از آثاری که حتما جلوی تحریف تاریخ را میگیرد
🔹اثبات شهادت مرحوم ربانی و جنایات گسترده سیدمهدی هاشمی در کتاب روزگار قائممقامی
🔸ایجاد مزاحمت هوادران آقای منتظری در قم
🔹سخنان منتظری علیه امام خمینی و پاسخ آیتالله یزدی
🔸دلیل مطرح شدن آقای منتظری به عنوان قائممقام
🔹ناتوانی آقای منتظری در اداره مجلس خبرگان
🔸مقاومت آیتالله یزدی در برابر طرح آقای منتظری به عنوان مرجع تقلید
🔻مطالعه متن کامل از خبرگزاری فارس🔻
متن کامل دیدار
🔺مطالعه متن کامل از خبرگزاری فارس🔺
📃متن معرفی کامل کتاب:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/1607
◀️راههای تهیه کتاب:
🏢 تهران، فروشگاه کتاب انتشارات کیهان، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان فخررازی و خیابان دانشگاه، پلاک 1210.
📞تلفن: 22579192_021
🏢قم:
📞تلفن: 32904231-025
#روزگار_قائممقامی
#شیخ_ساده_لوح
#حسینعلی_منتظری
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db